Cooler Master Stacker discussie topic Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.066 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
Hallo allemaal,

Ik heb dus gisteren ook een stacker gehaald, mooi ding, alles paste behalve 2 dingen.

Op de site van perfect systems (en in de startpost van dit topic ook) staat:
" Voorkant: volledig geporforeerde voorkant, voorziening voor max drie 12 cm fans"

Één 12cm fan wordt er standaard bij geleverd, dus ik had 2 extra 12cm fans erbij besteld.
Alleen ik heb geen idee hoe je die fans moet monteren, er zitten nergens montagepunten of extra rekjes die worden meegeleverd (voor fans dan).

Nu keek ik gisteren nog ff op de site van Perfect Systems, en zocht daar op Stacker, en daar vond ik dit ding:

Cooler Master 4-in-3 Device Module voor Stacker incl. 120mm fan

Nu is mijn vraag, kun je die 2 extra 12cm fans alleen monteren als je z'n 4-in-3 device module hebt (inc 12cm fan), of kun je ook gewoon los de fans monteren want ik kom er niet uit (ik ben geen casemodder/geen ervaring)

Bij voorbaad dank,

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:50
Het is dus idd de bedoeling dat je van die 4-in-3 Device Modules plaatst als je fans aan de voorkant erin wilt hebben...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die 12 inch fan's aan de voorkant zitten inderdaad aan de 4in3 modules vast. Anders moet je gaan klussen dus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Oke, weet iemand toevallig ook of het mogelijk is om bij Perfect Systems te ruilen?
Want mijn twee 12cm koelers kosten meer dan twee 4-in-3 Device Modules.
Aangezien als ik hun ga mailen, pas dinsdag reactie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat dacht je van bellen? Dan weet je meteen het antwoord.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Ik heb geen haast, maar op site van perfect systems staat ook:
U kunt ons het beste bereiken via e-mail. De mail wordt verscheidene keren per dag beantwoord. U krijgt uiterlijk binnen 24 uur antwoord op uw email. We zijn echter ook telefonisch te bereiken van 10.00 tot 17.00. De hoogste prioriteit ligt echter bij het beantwoorden van de mail.
Maar volgens mij gaan we een beetje off-topic, ik heb ze gemailt en ik wacht keurig op antwoord.

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Topic ligt nu al een week stil, eventjes een subtiel kickje om het stacker topic in leven te houden ;)

Vandaag wat zitten bouwen, ik heb nu zo ongeveer de hoeveelheid hardware waarvoor ik ooit had besloten een stacker te kopen: o.a. een 2e PSU en wat meer HDD's erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59086/full.jpg
Tsja, qua kabels krijgje wel steeds minder ruimte zo... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59087/full.jpg
HDD rekje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59088/full.jpg
2e PSU en nog veel ruimte erachter... volgens mij krijg je er een derde achter als je zou willen... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59089/full.jpg
Toch even wennen, 2 PSU's... ook 2 powercables :P
Het maakt overigens uit in welke volgorde ik ze erin doe, ik moet eerst de bovenste PSU stroom geven en daarna de onderste. Als ik het andersom doe gaat de onderste PSU direct starten...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59090/full.jpg
En closeup van het hdd rekje...

Ik heb trouwens om trillingen tegen te gaan de HDD rekjes deze keer ook vastgeschroeft... iemand enig idee met wat voor schroefjes dit officieel zou moetne? :X
Ik heb nu die standaard schroefjes gebruikt (standaard... eh, die met 6-kantige kop die je ook voor HDD's gebruikt enzo), en het zit goed vast... alleen ik kwam er naderhand achter dat je ook nog van die kleine zwarte schroefjes had die toch makkelijker er in gingen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

offtopic:
Waar loopt die aardkabel heen XanderH? Heb je die gewoon aan een geaard stopcontact bevestigd :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
breinonline schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:10:
offtopic:
Waar loopt die aardkabel heen XanderH? Heb je die gewoon aan een geaard stopcontact bevestigd :?
Uh, nee. Ik heb een APC protector op mijn UTP kabel zitten om schokken via het netwerk tegen te gaan en daar hing een aarde draad aan. Heb die maar aan dat schroefje vastgemaakt daar :P Met het idee dat hij nu via de behuizing van de voeding geaard was ;) Die kabel dient dus niet ter aarding van mijn PC, hij loopt via mijn PC naar de aarde toe... (tenminste, dat hoop ik :X :P Nooit echt over nagedacht verder)

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 21-05-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jups, op die manier zou hij geaard moeten zijn, van binnen is de aarde namelijk gewoon aan de voeding gemonteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121024

Op dit plaatje zie je dat 3 x 120 mm fans allemaal naar buiten gericht zijn, is dat niet heel dom? want dan heb je 4 x 120 mm naar buiten tegenover 1 x 80mm naar binnen :S.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/fd87edec6820977cde121d80faa6be93.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat is dom ja, maar gelukkig kan je ze ook zo omdraaien en alle stackers worden standaard geleverd met de één hdd-module met een 120mm fan die naar binnen blaast. Dan heb je dus 1x 120mm in en 1x 80, 1x 120mm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
De fans bij die 4-in-3 modules zijn standaard naar binnen gericht, die aan de achterkant is standaard naar buiten gericht en die boven in is ook standaard naar buiten gericht (tenminste, bij mijn revisie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ooit eraan gedacht dat dat misschien werd gedaan zodat de fans op zouden vallen op de foto ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 09:38
Phuncz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:06:
Ooit eraan gedacht dat dat misschien werd gedaan zodat de fans op zouden vallen op de foto ? :P
Valt zo'n chromen fingerguard dan niet meer op dan een stickertje op zwart plastic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Goed punt, misschien dat er dat niet uitzag ofzow ? Feit blijft dat ze bij het ontwerpen van de kast al uitgedokterd hadden hoe de airflow het best tot stand gebracht werd, dus dat de fans er verkeerd opzitten zal marketingtechnisch wel wat te maken hebben. Ofwel waren ze gewoon dom bezig bij de photoshoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
weet iemand al waar ze de blauwe case verkopen?
ik heb een duitse site gevonden caseking.de maar heb geen ervaring met deze shop, dus wie kan me helpen?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
knny schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:13:
ik heb een duitse site gevonden caseking.de maar heb geen ervaring met deze shop, dus wie kan me helpen?
Ik dacht niet dat hij in NL te koop was.

Voor ervaringen met caseking.de, wat dacht je van de shop survey? ;)
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:32
knny schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:13:
Ik heb inmiddels al 3 keer besteld bij caseking. Een gedeelte van mijn waterkoeling, wat casemod spul en de stacker komt er vanaf. Echt een superwinkel. Bij mij duurde het maar twee dagen voordat ze het geld binnen hadden en had het binnen 4 dagen thuis... maandag besteld, donderdag in huis :D

Ik kan deze shop je erg goed aanbevelen. Moet je natuurlijk wel ff kijken of die blauwe stacker op voorraad is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37972

Zit er aan te denken om ook een Stacker te kopen en om dan de hele handel als BTX in te bouwen. Maar heeft het dan nog nut om een Cross Flow Fan mee te bestellen? Deze blaast dan niet meer over het moederbord heen natuurlijk, of zijn de zijpanelen dan ook om te draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 37972 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:09:
Zit er aan te denken om ook een Stacker te kopen en om dan de hele handel als BTX in te bouwen. Maar heeft het dan nog nut om een Cross Flow Fan mee te bestellen? Deze blaast dan niet meer over het moederbord heen natuurlijk, of zijn de zijpanelen dan ook om te draaien??
Ehh, ja, de zijpanelen móét je meedraaien als je je case als BTX in elkaar zet... :P (Volgens mij past het nieteens anders aangezien de linkerr zijkant tegenwoordig standaard zo'n plastic fanbracket heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
ik heb zojuist de blauwe stacker rev2 besteld in Germany:)

hoop dat hij snel arriveert en dan volgen de pics

[ Voor 64% gewijzigd door knny op 31-05-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129588

knny schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:32:
iemand die een adres weet in NL waar de blauwe te bestellen is?
Voor zover ik mij heb laten informeren zaterdag is deze niet verkrijgbaar.
De twee die zij op hun stand hadden waren volgens hun de enigste twee in Nederland. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Anoniem: 129588 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:12:
[...]

Voor zover ik mij heb laten informeren zaterdag is deze niet verkrijgbaar.
De twee die zij op hun stand hadden waren volgens hun de enigste twee in Nederland. :'(
niet lang meer. heb een bedrijf in duitsland gevonden waar je idd een blauwe kan bestellen 139,90 iets meer dan in NL maarja wie mooi wil moet pijn leiden _/-\o_

dus ik ben de 1e met blauw straks :P

Bestellte Artikel:
------------------------------------------------------
1 x Aerocool GateWatch Fan-Controller - black (LULS-073) = 37.50 EUR
1 x Coolermaster Stacker Tower STC-T01-UB Rev. 2 - blue (GECO-044) = 139.90 EUR
------------------------------------------------------
Zwischensumme: 177.40 EUR
Versand nach NL : 22.08 kg: 14.00 EUR
enthaltene MwSt. (16%): 26.40 EUR
Gesamtbetrag: 191.40 EUR

gewoon 22kg >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/GECO_044_1g.jpg?pID=2719&osCsid=0d0be9e473130f98a2e13d09a54f12b6

[ Voor 38% gewijzigd door knny op 31-05-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check dit uit:
http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMjI5
Fotos van de nieuwe Stacker....
Dat ziet er al stukken beter uit als dat wat op cebit stond :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Smaak verschilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:53
Anoniem: 121024 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:25:
Op dit plaatje zie je dat 3 x 120 mm fans allemaal naar buiten gericht zijn, is dat niet heel dom? want dan heb je 4 x 120 mm naar buiten tegenover 1 x 80mm naar binnen :S.

[afbeelding]
Ik heb al veel dingen gelezen vover hoe de fans moeten staan, maar er komt steeds uit dat onderdruk in een kast beter is. dus eigenlijk staan ze goed. Er zijn alleen 2 nadelen, vaak maken ze meer lawaai. En het is nog tweifel achtig of het niet beter is om de fan aan de zijkant naar binnen tt richten voor een rechtstreekse cooling van de cpu cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 13:57
Anoniem: 129588 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:06:
Check dit uit:
Wat een lelijk ding! De "oude" is stukken strakker naar mijn mening

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:53
Check dit uit:
Wat een afschuwlijke kast, maar het belangrijkste is.... Kan er net zo veel/meer in als in de oude Stacker. Voor de rest is het gewooen een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95813

Zie ik het nu goed dat de stacker 22 kg weeg ;( Dat is nog zwaarder dan me huidige tt xaser 3. Die ik net wilde gaan vervangen door een stacker onder andere voor zijn gewicht (17 kg leeg) en het aantal hdd's. Tt xaser 3 leuke kast maar de 6 interne 3.5 inch bays kun je je er maar 4 goed benutten zonder je hdd connecters naar de hemel te helpen :(. (ruimte tussen rack en zijkant kast is minimaal) Heeft iemand nog een zee overtuigend argument waarom ik wel de stacker zou moeten kopen behalve zijn slick looks :9~ het grote aantal hdd bays :9~ en de stevigheid van de kast
_/-\o_ . Tis vooral voor lans :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nah, de Stacker weegt 14 KG. Die van mij tenminste. Kan ook zijn dat de zwarte en blauwe versies zwaarder zijn, net zoals ThermalTake doet bij hun nieuwe kasten.

Zo zijn de alu versies van de kandalf/armor 14 kg en de zwarte zijn 18 kg. Wel een verschil dacht ik zo. Weet niet hoe coolermaster dit doet, maar ik weet wel dat ik die 14 van mijn stacker nog behoorlijk veel vindt i.c.m. met alle onderdelen + WC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 13:57
Anoniem: 95813 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:28:
Zie ik het nu goed dat de stacker 22 kg weeg ;( Dat is nog zwaarder dan me huidige tt xaser 3. Die ik net wilde gaan vervangen door een stacker onder andere voor zijn gewicht (17 kg leeg) en het aantal hdd's. Tt xaser 3 leuke kast maar de 6 interne 3.5 inch bays kun je je er maar 4 goed benutten zonder je hdd connecters naar de hemel te helpen :(. (ruimte tussen rack en zijkant kast is minimaal) Heeft iemand nog een zee overtuigend argument waarom ik wel de stacker zou moeten kopen behalve zijn slick looks :9~ het grote aantal hdd bays :9~ en de stevigheid van de kast
_/-\o_ . Tis vooral voor lans :*) .
Een stacker voor lans? Dan zou ik maar zorgen dat je een trekhaak op je auto hebt, een volle stacker is niet te tillen...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130320

Ik heb um inmiddels en ben er zeer tevreden over, besteld bij Atro vanwege de lage verzendkosten.
7.50 euro ipv 20 euro (ding weegt 18kg)

Wat krijg je der een tering veel boutjes bij !!! :)
De zijnpanele kun je een klein stukje naar achteren doen en dan er al afhalen ipv wat ik dacht dat ze helemaal naar achteren moesten.
Nog een voordeel is dat er mooie rondingen in zitten.
De zijpanelen zijn erg licht, dus ik vraag me af waar al dat gewicht in zit :P
Die fans die je der bij krijgt (2x 120mm en 1x 80mm) zijn reuze handig... :)
Je kan de kabels absoluut zeker kwijt, bij de chieftec wou dat nog wel eens anders, vanwege dat de hd er via de zijkant in moesten en als je er 2 molexen in een hd had (eentje voor koeler) dan kon het zijpaneel niet meer dicht. Maar gelukkig zit bij de CoolerMaster die dingen er recht in.
Ik verwachtte dat het klik systeem brak zou zijn maar dat valt reuze mee...
Toppie kast! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check dit uit:
Vind ik niet mooier, omdat je er maar 1 PSU in kwijt kan, alhoewel dit een voordeel kan zijn.
Maar dat in die nieuwe een deurtje zit... heb ik echt een hekel aan. (dat ding ligt er zomaar uit bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nogmaals: die nieuwe stacker is ook niet bedoeld voor hetzalde als de oude stacker, maar als stoere en breed inzetbare midi tower. Vandaar dat er dus ook 1 PSU in past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95813

sig69 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:28:
[...]

Een stacker voor lans? Dan zou ik maar zorgen dat je een trekhaak op je auto hebt, een volle stacker is niet te tillen...
denk je dat een tt xaser 3 te tillen is de trap af elke keer :X Maarja wat moet je als je 7 hdd's kwijt moet.

Maarhe ik zie hier 14 kg en 18 kg. Is die zwarte nu 18 kg of is het het hele paket dat je toe gestuurt krijgt??

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 95813 op 02-06-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
de kast weegt 14kg maar je krijgt er zoveel schroeven en alles bij hoorde ik dat het 20-21 kg gaat wegen en ook incl. doos uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zelf steekt in mijn stacker een window, 2x 4-in-3 module, 5 HD's, DVDRW, CoolerMaster Cooldrive 6, Asetek KT12A-L30 waterkoelingsset (CPU, NB, VGA), 5x 12mm fan, crossflow fan, Tagan 480W en het beestje weegt dus 40kg met laatste weging. Niet aangeraden voor de minder forse mensen onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik zou de mijne ook best op willen wegen maar hij past niet echt op de weegschaal :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
moet je op de weegschaal staan, gewicht noteren, stacker vastpakken en alweer op de weegschaal staan (en proberen te blijven ;)), laat best iemand dát gewicht noteren ;) Dan de 2 waardes van elkaar aftrekken en je weet hoe zwaar ie is ;) Wel kijken dat de weegschaal jij + 50kg kan registreren anders gaat het fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Phuncz schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:30:
moet je op de weegschaal staan, gewicht noteren, stacker vastpakken en alweer op de weegschaal staan (en proberen te blijven ;)), laat best iemand dát gewicht noteren ;) Dan de 2 waardes van elkaar aftrekken en je weet hoe zwaar ie is ;) Wel kijken dat de weegschaal jij + 50kg kan registreren anders gaat het fout ;)
Die techniek kende ik ook al ja, probleem is alleen dat ik ff geen zin heb om mijn PC af te sluiten... en ik krijg hem door kabeltjes enzo niet hoog genoeg opgetild om hem in mijn handen te houden...

Hm, nouja, ik wil het zelf ook weten... toch maar ff afsluiten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Vind ik anders prima gaan, het is dat hij wat groot is om onder mijn 1arm te nemen maar zo zwaar vind ik hem niet. Bovendien is het handig dat er wieltjes bij zitten, dus als je in een groter complex en LAN hebt zet je hem neer leg je je kussen oid er op en daarop de rest van je spullen en karren maar :P

Bovendien weeg je zo het volle gewicht (wat voor jou waarschijnelijk interresanter is) maar maltar wou het lege gewicht zeker weten. Op de CM site staat 14 kg en dat is een site voor alle 3 de kleuren van de stacker, ik ga er eigenlijk vanuit dat die evenveel wegen. Er zou hoogstens verschil kunnen zitten tussen de revisies aangezien de bovenkant later van metaal ipv alu is gemaakt volgens mij om indeuken te voorkomen (heb ik overigens geen last van met mijn revisie 1).

[ Voor 37% gewijzigd door Aapenootjes op 03-06-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, mijne even gewogen: 28.2kg.
Dan komt bij Phuncz het meeste gewicht dus toch door de waterkoeling gok ik, 12kg scheelt best veel...
Op de waterkoeling na heb ik zo'n beetje hetzelfde qua gewicht erin zitten als Phunz geloof ik :P
2x 4-in-3 modules, 6x HDD's, 2x Zalman 400W (die voedingen zijn ook niet de lichtste, is grotendeels heatsink van binnen), Zalman CPU + GPU fan, 3x 12cm fan, 1x 8cm fan, dvd-fikker, en ja dingen als mobo + proc + ram + vga + pci kaartjes maar die laatste zijn niet zo zwaar gok ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja heb er een single 120mm rad en een dual 120mm rad in, bijna een liter vloeistof, de pomp, reservoir, etc. Dat telt aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb um zonet aangehad. Zonder moederbord en proc maar wel met 2 cd-roms en 2 hd's.
Onder die hd's had ik een zalman koeler en een standaard koeler (zo'n blauwe met 2 fan's).
Die standaard koeler van de hd's maken het meeste lawaai. Dus die heb ik uitgezet.
Zalman moet het alleen ook kunnen koelen, dus dat blauwe ding is ook niet nodig :)

Nu had ik de fan's van de behuizing nog niet aangesloten.
Alleen mijn voeding stond aan en dat ding hoor je bijna niet. Toen de 120mm fan derop, je hoort helemaal niks tenzij je met je oor heel dicht bij de fan gaat zitten maar zelfs dan hoor je het bijna niet. De andere 120mm fan derbij en je hoort wederom heel erg weinig.
Toen de 80mm fan derop en die hoor je iets meer dan de 120mm fan maar is totaal niet storend te noemen. Sommige mensen noemen die 80mm een herrie-ding. Dan weet ik niet wat je daarmee bedoeld want je hoort um maar een klein beetje.
Dit is echt de stilste pc die ik heb gehad... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 130320 op 04-06-2005 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Die 80mm is idd erg stil. Toch als je eenmaal de stilte van die 120mm fans gewoon bent (been there, done that), dan gaat die 80mm wél opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Phuncz schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:07:
Die 80mm is idd erg stil. Toch als je eenmaal de stilte van die 120mm fans gewoon bent (been there, done that), dan gaat die 80mm wél opvallen.
Dat valt mij ook op ja :P Ik wed dat als ik mijn oude PC naast deze zou zetten dat ik echt een wereld van verschil hoor. Maar als je iets in je PC stiller maakt gaan je oren zich ook wat aanpassen aan die stilte, een stille PC blijf ik toch ook goed horen :P
Voordeel is wel dat ie nu niet meer boven een zacht muziekje uitkomt, maar als het verder doodstil is in mijn kamer hoor ik hem nogsteeds wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
mailtje gehad van caseking dat de stacker blue vandaag of morgen weer in voorraad kwam dus ben benieuwd wanneer hij arriveert. Zij er nog andere GOT mensen die een blauwe hebben?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wel een grote, telt dat ook? :+

Overigens net de nieuwe kasten gezien van coolermaster, zien er ook veet uit :D

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2005/1613/CM-praetorian730-closed.jpg
ooler Master unveiled a new Praetorian casing, the 732. The new Praetorian 732 is made with full aluminum, 2mm thick for a more solid construction. The case features a drawer-style motherboard tray, full case edge smoothing and a whole set of front panel connectors to make life easy.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2005/1613/CM-tank.jpg
Another new casing from Cooler Master is the hardy Centurion Tank 533. Ever had a casing break when it drops? Neither have we, but the Tank features a hard SECC chassis and keeps your precious components safe.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2005/1613/CM-musketeer3.jpg
A more interesting exhibit at Cooler Master�s booth has to be their new RF-5AD Musketeer 3 VU meter. Featuring a very classical and retro look, the Musketeer 3 now comes with a real single dual-triode vacuum tube that acts as a pre-amp device that according to Cooler Master, will heighten your audio experience. The VU meter indicates sound pressure level on the line-out and it also comes with a volume control and headphone jack.

Nu nog wachten tot de stacker 830 in de winkel ligt :P Al blijf ik voorlopig wel even zoet met m'n stacker en praetorian )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Wat een excentrieke boel. Staat me niet echt aan eigenlijk. Dan vind ik de Stacker 830 toch wel een veel mooier concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Die nieuwe Praetorian vind ik wel mooi, alleen hadden ze de schroeven waarmee het frontje vast zitten beter weg kunnen werken. Het raam vind ik heel mooi, zou niet snel een kant en klaar raam kopen, maar deze ziet er wel erg goed uit.
Die Centurion Tank 533 ziet er ook gaaf uit, is weer eens wat anders. Alleen te mooi om hem te laten vallen. Vraag me af hoe de pc-onderdelen er in bevestigd zijn, lijkt me dat het toch niet echt goed is voor je hardware om er mee te gaan gooien.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Misschien heeft ie van binnen wel een afzonderlijk shock proof frame :) Zou dat niet een coole feature zijn voor een LAN rig. Ik vind het design op zich niet zo slecht, alleen de gekozen kleuren. Het oogt ook cheape plastic te zijn. In mijn ogen beter een ander tint donker grijs geweest en vooral beschermde hoeken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Heb een vraag over de stacker.
Heb op de site van coolermaster het volgende gezien:
http://www.coolermaster-e...+RC-880-VSR1+BTX%20Module

Nu is mijn vraag: wat is dit, waarvoor is dit nodig, heb ik dit nodig om mijn kast om te bouwen naar btx of is het iets optioneel, wat houden de onderdelen van dit pakket in?

Heb al proberen te zoeken op "stacker+btx+module" maar dan vind ik enkel zaken over de 4-in-3 module... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:24
Op diezelfde pagina staat een pdf file lees die eens....

deze dus....
http://www.coolermaster-e...ule%20Product%20Sheet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Laatst online: 08-06 16:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Eindelijk ook een stacker met cross flow, echter, het eerste wat me opviel was dat alle mogelijke intake plaatsen waren voorzien van een filter. Echter miste ik die op de plek van de crossflow, aan de achterkant zit wel een bevestiging waar je mogelijk een cross flow filter kan plaatsen, alleen ik kan dat ding nergens kant en klaar bestellen.
Dit laatste bevreemd mij een beetje, en heb het gevoel dat ik wat over het hoofd zie, want zelfs in dit topic kan ik er niets over vinden.

Want zo zuigt je stacker toch alsnog stof aan vanaf de zijkant van de kast???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Ja in theorie wel maar als je dat ding op 5v laat draaien (want op full power is het een bak herrie) dan valt dat heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja zelfs met filters heb ik stof in mijn kast, alhoewel het meer een fijner laagje is dan proppen stof zoals vroeger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die filters doen hun werk hier prima...

Ik krijg echt geen stof meer in mijn kast... Ik kan wel iedere 2 dagen een hele laag stof van de voorkant van mijn case afvegen... :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dat probleem heb ik ook :) Maar beter stof van buiten dan stof van binnen in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

digital8 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:26:
Op diezelfde pagina staat een pdf file lees die eens....

deze dus....
http://www.coolermaster-e...ule%20Product%20Sheet.pdf
Heb de pdf al bezien, maar wordt er niet veel wijzer uit... :(

Het pakket bevat een air duct en een SRM, maar wat zijn die dingen eigenlijk???? Air duct zal wel iets voor de luchttoevoer zijn (maar wat precies???) en een SRM weet ik al helemaal niet...
En wat het ook moge zijn, zijn die dingen echt nodig om men stacker naar BTX om te bouwen? Of kan ik hem ook naar BTX ombouwen zonder dit pakket en zijn die onderdelen optioneel voor het een of ander? Wat zijn trouwens ook die type I en type II thermal modules? En als je het pakket dan ook installeert, staat het dan ook zo lelijk op de zijkant bij op gevezen als op die foto? (En krijg je het zijpaneel dan nog wel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:59:
[...]

Heb de pdf al bezien, maar wordt er niet veel wijzer uit... :(

Het pakket bevat een air duct en een SRM, maar wat zijn die dingen eigenlijk???? Air duct zal wel iets voor de luchttoevoer zijn (maar wat precies???) en een SRM weet ik al helemaal niet...
En wat het ook moge zijn, zijn die dingen echt nodig om men stacker naar BTX om te bouwen? Of kan ik hem ook naar BTX ombouwen zonder dit pakket en zijn die onderdelen optioneel voor het een of ander? Wat zijn trouwens ook die type I en type II thermal modules? En als je het pakket dan ook installeert, staat het dan ook zo lelijk op de zijkant bij op gevezen als op die foto? (En krijg je het zijpaneel dan nog wel toe?
Dat zijn dingen die je alleen nodig hebt bij het inbouwen van een BTX moederbord. Op die manier kun je dan de cpu van frisse lucht voorzien, die direct van buitenaf komt. Voor het ombouwen van de stacker naar BTX waarna je er een ATX moederbord in bouwt, heb je niets anders nodig dan de Stacker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kutkip schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:15:
[...]

Dat zijn dingen die je alleen nodig hebt bij het inbouwen van een BTX moederbord. Op die manier kun je dan de cpu van frisse lucht voorzien, die direct van buitenaf komt. Voor het ombouwen van de stacker naar BTX waarna je er een ATX moederbord in bouwt, heb je niets anders nodig dan de Stacker zelf.
Hm, ik wist niet dat je de stacker kon ombouwen naar BTX om er dan een ATX mobo in te steken, ik zie er ook het nut niet van in eigenlijk... :?
Maar als je een BTX-mobo wilt inbouwen heb je dit pakket wel echt nodig?? En steekt die air duct dan echt zo lelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Die airduct steekt niet uit maar zit gewoon in je kast tussen de voorkant en de cpu. Of dat echt nodig is weet ik niet omdat er nog niemand een BTX moederbord heeft. Maar sommige mensen (waaronder ik) hebben de Stacker omgebouwd tot BTX voor de betere koeling van de processor(s). Je moederbord staat dan in feite op z'n kop in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt!
misschien best dan toch kopen als het zover is, mits dit voor een beter koeling zorgt...

Als je tijd hebt, zou je dan misschien eens een fotootje kunnen posten van je kast en mobo die op zen kop staat? kan ik beter visualiseren hoe alles dan georienteerd is en hoe dit dan bijdraagt aan een betere koeling... Misschien dat ik dat dan zelf ook wel doe! Moeten de zijpanelen dan ook omgewisseld worden van kant? Want anders kan je die plaats waar je die optionele fan op het linkerzijpaneel toch niet meer gebruiken omdat je mobo dan in de weg zit?

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 11-06-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik weet heb je SRM ook nodig om een BTX koeler te monteren
http://www.coolermaster-e...=product_list&p_class=562
Zonder de SRM past deze koeler blijkbaar niet op je mobo.
Het hele concept achter BTX is volgens mij dat je deze koeler gaat gebruiken.
Al denk ik zelf dat ATX in een Stacker die in BTX modus staat net zo een goede performance heeft. :+

Ik zat trouwens nog even op hun site rond te snuffelen...de Stacker is blijkbaar niet de enigste kast die om te bouwen valt naar BTX stand :?
http://www.coolermaster-europe.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=TAC-T01&other_title=+TAC-T01+Wave%20Master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Die laatste kast is niet BTX ombouwbaar, maar alleen omgedraaid ATX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:51:
ok bedankt!
misschien best dan toch kopen als het zover is, mits dit voor een beter koeling zorgt...

Als je tijd hebt, zou je dan misschien eens een fotootje kunnen posten van je kast en mobo die op zen kop staat? kan ik beter visualiseren hoe alles dan georienteerd is en hoe dit dan bijdraagt aan een betere koeling... Misschien dat ik dat dan zelf ook wel doe! Moeten de zijpanelen dan ook omgewisseld worden van kant? Want anders kan je die plaats waar je die optionele fan op het linkerzijpaneel toch niet meer gebruiken omdat je mobo dan in de weg zit?
Hier is een foto van mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://img63.echo.cx/img63/5462/dsc014780zd.jpg

Zijpanelen kun je inderdaad zo omdraaien. Anders kan de cross flow fan geen lucht aanzuigen en kun je inderdaad ook geen fan in de zijkant plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt voor de foto.
Ik denk dat ik na de examens eens ga uitpluizen welke opties men stacker nu werkelijk geeft... :)
Voorlopig gewoon nog maar standaard in mekaar gestoken men pc zodat ik verderkan voorlopig.

Heb ook nog problemen om men floppy drive er fatsoenlijk ingebouwd te krijgen. Ten eerste krijg ik die er niet op de juiste diepte in, ofwel steekt de drive te ver naar achter, ofwel steekt die te ver naar voor(steekt dus een halve centimeter te ver uit de kast -> is nu het geval). Heb die rails (om van 5.25" naar 3.5" te gaan) al op elke mogelijke manier erin geprobeerd maar het wil maaar niet lukken.
Ten tweede kreeg ik ook het frontje, met de uitsparing voor een floppy drive dat al standaard bij de stacker zat, er niet meer in, omdat de beentjes (met weerhaken) van het frontje dan niet diep genoeg geraken omdat het metaal van die rails dan in de weg zit. Hiervoor heb ik die rails al aangepast (bijgeknipt met een tang) maar nu zit ik nog met het probleem dat men floppy nog altijd te ver naar voren uitsteekt... :'(

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 13-06-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 144949 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:53:
Heb ook nog problemen om men floppy drive er fatsoenlijk ingebouwd te krijgen. Ten eerste krijg ik die er niet op de juiste diepte in, ofwel steekt de drive te ver naar achter, ofwel steekt die te ver naar voor(steekt dus een halve centimeter te ver uit de kast -> is nu het geval). Heb die rails (om van 5.25" naar 3.5" te gaan) al op elke mogelijke manier erin geprobeerd maar het wil maaar niet lukken.
Ten tweede kreeg ik ook het frontje, met de uitsparing voor een floppy drive dat al standaard bij de stacker zat, er niet meer in, omdat de beentjes (met weerhaken) van het frontje dan niet diep genoeg geraken omdat het metaal van die rails dan in de weg zit. Hiervoor heb ik die rails al aangepast (bijgeknipt met een tang) maar nu zit ik nog met het probleem dat men floppy nog altijd te ver naar voren uitsteekt... :'(
Ik heb ff snel wat picjes geschoten hoe mijn floppydrive zit...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60602/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60603/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60604/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60605/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60606/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60607/full.jpg

Zou zo toch echt wel moeten passen? Zonder knippen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmja dat is wel mooi bij u :*)

maar nu zie ik wat het probleem is, op jouw fotos kan ik zien dat die beugels zelf al een afgeronde uitsparing hebben, waardoor je de beentjes van de frontjes wel op hun plaats kan drukken. Dat hadden mijn beugles niet (misschien andere revisie?? ik zou niet weten welke revisie ik heb :| ), die liepen volledig door. Daarmee dat ik die uitsparing er zelf heb afgeknipt met een zware metaaltang en daarna bijgevijlt (heb ik wel propertjes gedaan al zeg ik het zelf).
Verder heb ik de beugels er ook ondersteboven opgevijst, dus met de U-opening naar onderen. Ik heb echter wel alle andere mogelijke posities geprobeerd (dus ook met de U-opening naar boven toe) en met niets bleek de floppy drive echt op de goede plaats te komen (momenteel steekt die een halve centimeter te ver uit, en dat was nog de beste positie die ik kon krijgen). Dus dit stoort me nog mateloos momenteel :(
Maar blijkbaar is de oorzaak dus een slecht ontwerp van beugels/rails. Is het mogelijk om die juiste beugels appart bij te kopen eigenlijk, ik vrees van niet. Alvast bedankt voor de fotos hoor, heb er al veel uit kunnen afleiden, ik ga ze zodra ook opslaan, zodat ik me na de examens me er eens over kan dood-denken hoe ik dit probleem kan oplossen. Want ik wil dit echt wel in orde hebben. Als er nog mensen zijn die nog fotos hebben hieromtrent, post ze aub!! _/-\o_ het kan mij echt wel helpen, deze fotos hebben mij al verdergeholpen maar hoe meer fotos hoe duidelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Anoniem: 144949 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:04:
hmja dat is wel mooi bij u :*)

maar nu zie ik wat het probleem is, op jouw fotos kan ik zien dat die beugels zelf al een afgeronde uitsparing hebben, waardoor je de beentjes van de frontjes wel op hun plaats kan drukken. Dat hadden mijn beugles niet (misschien andere revisie?? ik zou niet weten welke revisie ik heb :| ), die liepen volledig door. Daarmee dat ik die uitsparing er zelf heb afgeknipt met een zware metaaltang en daarna bijgevijlt (heb ik wel propertjes gedaan al zeg ik het zelf).
Verder heb ik de beugels er ook ondersteboven opgevijst, dus met de U-opening naar onderen. Ik heb echter wel alle andere mogelijke posities geprobeerd (dus ook met de U-opening naar boven toe) en met niets bleek de floppy drive echt op de goede plaats te komen (momenteel steekt die een halve centimeter te ver uit, en dat was nog de beste positie die ik kon krijgen). Dus dit stoort me nog mateloos momenteel :(
Maar blijkbaar is de oorzaak dus een slecht ontwerp van beugels/rails. Is het mogelijk om die juiste beugels appart bij te kopen eigenlijk, ik vrees van niet. Alvast bedankt voor de fotos hoor, heb er al veel uit kunnen afleiden, ik ga ze zodra ook opslaan, zodat ik me na de examens me er eens over kan dood-denken hoe ik dit probleem kan oplossen. Want ik wil dit echt wel in orde hebben. Als er nog mensen zijn die nog fotos hebben hieromtrent, post ze aub!! _/-\o_ het kan mij echt wel helpen, deze fotos hebben mij al verdergeholpen maar hoe meer fotos hoe duidelijker...
Ik had een revisie waar die dingen nog niet eens bij zaten. Oplossing was gewoon bij een pc winkel een 3,5" naar 5 1/4" bracket te kopen. Als die meegeleverde bracket niet goed is kun je er ook gewoon zelf een kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kutkip schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:14:
[...]

Ik had een revisie waar die dingen nog niet eens bij zaten. Oplossing was gewoon bij een pc winkel een 3,5" naar 5 1/4" bracket te kopen. Als die meegeleverde bracket niet goed is kun je er ook gewoon zelf een kopen.
Dat zal idd de simpelste oplossing zijn denk ik. Kwam de floppy drive dan net goed op gebied van diepte?? En heb je die beugels ook nog moeten bijknippen om het frontje er in te krijgen of was dit geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Anoniem: 144949 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:30:
[...]

Dat zal idd de simpelste oplossing zijn denk ik. Kwam de floppy drive dan net goed op gebied van diepte?? En heb je die beugels ook nog moeten bijknippen om het frontje er in te krijgen of was dit geen probleem?
Het was een bracket waar geen gaatjes in zaten voor schroefjes maar een hele uitsparing in de lengte waardoor je exact de positie van je floppydrive kunt bepalen. (hoop dat het duidelijk is zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
kutkip schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:23:
[...]

Het was een bracket waar geen gaatjes in zaten voor schroefjes maar een hele uitsparing in de lengte waardoor je exact de positie van je floppydrive kunt bepalen. (hoop dat het duidelijk is zo)
Lijkt me alleen wel irritant om vast te zetten... Als je je bracket er nog niet in hebt zitten kun je niet afmeten aan het frontje hoe diep hij moet; als je hem er wel in hebt zitten kun je niet bij de schroefjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Ik ben van plan om misschien deze kast te gaan kopen ; maar er zijn een paar dingen waarover ik twijfel..

1.Die voorste mesh, laat die gewoon veel lucht door ?
2.Er staat dat je van voren 120 mm fan kunt monteren, bedoelen ze hiermee de 4in3 Module ? of kun je ook gewoon fans van voren monteren ?
3. Welke casefans worden er meegeleverd/ en zijn deze van goede kwaliteit ?
4.Die module is toch niet de enige plaats voor HD's ?
5.Zou ik de cross-flow fan ook erbij kopen ?

Bedankt :P (sorry als het een beetje domme vragen zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kutkip schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:23:
[...]

ok, snap het,
zal er maar op tijd naar beginnen te zoeken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
zo mijn stacker is ook volgebouwd. Jaa zoals jullie zien heb ik een blauwe. (denk dat ik de enige ben :P)

Afbeeldingslocatie: http://img169.echo.cx/img169/9984/stackerlinks1gn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img276.echo.cx/img276/9639/stackerrechts4pn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Ook ik sta op punt om de stacker te kopen, de redenen zijn hier al genoeg vermeld, dus die herhaal ik niet. Vraag is in hoeverre de crossflow fan juist werkt, wat de aansluiting is en zo voort.

Nu zit er onder ander een passief gekoelde VGA kaart en een PVR350 TVkaart in de pc. Die worden zo verschrikkelijk warm dat een crossflow de levensduur van die onderdelen wel positief zou kunnen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jeej, het is zover :D Het zwarte window-zijpaneel:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60682/full.jpg

Binnenkort dus in de winkelws als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik heb een beetje onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat de 120 MM fans voorop allemaal ( of behalve degene die er standaard inzit ) van de 4 in 3 modules komen.

Is dit correct ?

Zoja ; Zitten de 4 in 3 modules achter de Mesh, of steken ze eruit waardoor je die fan dus kan zien ?
Als ze zichtbaar zijn, kan iemand misschien dan een foto maken van de voorkant van zijn case, hoe dat eruit gaat zien ?
En laten ze lucht door naar de case, of word alles tegengehouden door die harde schijven ?

Dankuwel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Het klopt dat de 120 mm fans aan de voorkant aan de 4 in 3 module(s) zitten. Ze zitten gewoon achter die frontjes, je ziet ze dus niet.
Als je er 4 hardeschijven in hebt zitten, raak je wel airflow kwijt natuurlijk. Maar lucht die in de kast komt, komt in de kast. Of er nu hardeschijven voor zitten of niet. Het is wel aan te raden de metalen plaatjes met gaatjes erin die tussen de fan en de hdd's zitten weg te halen. Scheelt herrie en geeft een betere koeling. Je kunt ze er gewoon uitbreken.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Anoniem: 97447 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:50:
Ook ik sta op punt om de stacker te kopen, de redenen zijn hier al genoeg vermeld, dus die herhaal ik niet. Vraag is in hoeverre de crossflow fan juist werkt, wat de aansluiting is en zo voort.

Nu zit er onder ander een passief gekoelde VGA kaart en een PVR350 TVkaart in de pc. Die worden zo verschrikkelijk warm dat een crossflow de levensduur van die onderdelen wel positief zou kunnen beïnvloeden.
De crossflow heeft een gewone Molex aansluiting en via de "gleuf" aan de achterkant kun je hem instellen. het werkt bij de meeste mensen niet echt goed. het scheelt een paar graden als ie opzijn hoogts staat maar dan is het ook flink hoorbaar. het zou kunnen werken met een passief gekoelde videokaart maar het is naar mijn weet stiller om een andere koeler op je videokaart te zetten.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikke! schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:42:
Het klopt dat de 120 mm fans aan de voorkant aan de 4 in 3 module(s) zitten. Ze zitten gewoon achter die frontjes, je ziet ze dus niet.
Als je er 4 hardeschijven in hebt zitten, raak je wel airflow kwijt natuurlijk. Maar lucht die in de kast komt, komt in de kast. Of er nu hardeschijven voor zitten of niet. Het is wel aan te raden de metalen plaatjes met gaatjes erin die tussen de fan en de hdd's zitten weg te halen. Scheelt herrie en geeft een betere koeling. Je kunt ze er gewoon uitbreken.
En dan zet ik er ook een lege :+
Dan heeft hij toch bijna dezelfde airflow als een normale fan, ofniet ?
en kun je ook een andere 120 MM fan in die module stoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mento schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:52:
[...]

De crossflow heeft een gewone Molex aansluiting en via de "gleuf" aan de achterkant kun je hem instellen. het werkt bij de meeste mensen niet echt goed. het scheelt een paar graden als ie opzijn hoogts staat maar dan is het ook flink hoorbaar. het zou kunnen werken met een passief gekoelde videokaart maar het is naar mijn weet stiller om een andere koeler op je videokaart te zetten.
Hier scheelt het anders behoorlijk veel op Low alleen al :) Ik heb dan ook een WC setup die mijn kaarten en moederbord niet koelt.Dan maakt het VEEL uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mento schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:52:
[...]
Raar dat het niet meer verschil maakt. Aangezien ik niet echt veel game is het voor mij niet belangrijk dat de kaart superprestaties levert, belangrijker is dat het systeem stil is. Dus een passief gekoelde VGA is voor mij een MUST. De Crossflow zou toch vrij veel luchtverplaatsing geven dus zou de koelvinnen op de VGA hiervan profiteren. Ook de PVR350 zou hiervan denk ik profiteren. Vraag is natuurlijk of een aantal 12cm fans aan de voorkant niet hetzelfde resultaat geven én goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Nee die crossflowfan heeft zeker een uitermate verfrissend werking voor zowel AGP als PCI kaarten. Wel is het zo dat de cpu temperatuur er niet veel van zal gaan zakken. De 12cm fans aan de voorkant kunnen dat veel minder goed omdat de lucht alle kanten op gaat, terwijl de crossflowfan heel geconcentreerd kan blazen. Ik heb zelf ook een passief gekoelde videokaart en die crossflowfan staat er precies op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ kutkip

Bedankt, dat moest ik weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Ik heb geen ervaring met passief gekoelde kaarten dus daar kan ik geen oordeel over geven.
met WC is het zoiezo altijd vereist dat er luchtkoeling is omdat je niet alle chips op je mobo kan koelen met WC.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De crossflowfan laat ook passief gekoelde chipsets toe om goed gekoeld te zijn. Wel opletten dat je IDE-, stroom- en S-ATA-kabels de luchtstroom niet breken. Zo heb ik de IDE en S-ATA vlak langs het moederbord af lands de crossflowfan omhoog of omlaag geleid, zodat de fan eroverheen blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
*subtiel kickje om dit topic niet dood te laten bloeden O-) *

Ik heb die bovenste 80mm fan maar losgekoppeld. Volgens mij heeft hij bij mij niet veel nut, hij maakt geluid, en ik had weleens de neiging om er iets bovenop te zetten (niet handig :X)

Meteen even wat kabeltjes geherorganiseerd
Van:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59086/full.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61162/full.jpg

:P
Het scheelt niet veel, maar het is iets he :+

Iemand met twee voedingen met hetzelfde als mij trouwens? Als mijn primary voeding géén stroom heeft start mijn secondary voeding op, wat er dan ook gebeurd. (Dus ook als mijn PC uitstaat en ik trek de powerconnector uit voeding 1, dan begint voeding 2 er spontaan mee...)
Echter, de HDD's die op deze voeding zitten spinnen zachtjes op... maar lijken niet door op te spinnen :? Ze maken veel minder geluid dan normaal, ze doen wel iets maar ze zijn bij lange na niet echt actief lijkt het.
Waarom springt die 2e voeding eigenlijk aan? Zou mijn mobo die groene en zwarte pin gewoon bij default kortsluiten zonder spanning ofzo? En waarom spinnen mijn schijven niet volledig op? Zelfs zonder IDE datakabel er op maken ze meer geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Zo dan, zo juist mijn zwarte stacker besteld :)
Alleen nog ff rondkijken voor een mooie regelaar voor de fans en een zwart frontje voor een DVDfikker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Laatst online: 09-06 20:46

N00bDaan

De N00b.

Hoe zit het nou met de verschillende versies? Ik lees op de site van Coolermaster dat de CM Stacker 810 wat meer mobo's gaat ondersteunen en wat lichter is of zo. Ik zit er over te denken om ook de stacker te kopen, maar ik zie de verschillen tussen de CM Stacker 810 en de CM Stacker (normaal dus) nog niet helemaal... De nieuwe 810 versie is volgens mij wat lichter en van aluminium gemaakt, maar heeft iemand enig idee wat de grote verschillen zijn?
Denken jullie dat het het wachten waard is om te wachten tot de 810 leverbaar is aan het einde van juli?

Ik zit er ook over te denken om het frontpanel te combineren met het floppy drive frontje aangezien ik 3 HDD bays wil hebben en twee optical drives. Is het handiger om het frontpanel over te zetten naar het floppy frontje of moet ik iets in de bovenkant van de kast maken of zo?

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de 820 is de gewone stacker die velen hebben nu
de 810 is daarvan de serverversie
de 830 gaat de stacker II zin, dat oerlelijk geval daar dat een tijdje geleden aangekondigd is...

verbeter me als ik het verkeerd heb

Edit> wat bedoel je met het combineren van het frontpaneel met het floppy frontje?? is dat op de een of andere manier mogelijk?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 23-06-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Ik bedoel dat ik 2 USB poorten, de LED's, geluidspoorten en de knoppen overzet naar het frontje van de floppy, aangezien naast de floppy drive zelf nog ruimte over is.

Het komt er gewoon op neer dat de normale versie (820) eigenlijk prima is en weinig verschilt van de 830...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N00bDaan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:24:
Ik bedoel dat ik 2 USB poorten, de LED's, geluidspoorten en de knoppen overzet naar het frontje van de floppy, aangezien naast de floppy drive zelf nog ruimte over is.

Het komt er gewoon op neer dat de normale versie (820) eigenlijk prima is en weinig verschilt van de 830...
Ok, je bedoelt dus dat je het frontje gaat modden zodat je zowel een floppy als 2 USB poorten, de LED's, geluidspoorten en de knoppen in 1 bay hebt? Ik dacht dat je bedoelde dat dit een functie was die coolermaster had voorzien dat je dit kon doen zonder te modden, en dat ik daar nog niks over gehoord had, maar goed... ;)

Ik vind toch dat de 830 erg veel vershilt hoor, is een totaal nieuw design.
is het ook niet zo dat de 820 eigenlijk een gewone stacker is, maar al standaard in btx, en dat je die eventueel naar atx kan omzetten?
in tegenstelling tot de stacker die de meesten hebben: standaard in atx en eventueel om te zetten naar btx...
pff momenteel weet ik het zelf niet goed meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Maakt niet uit ook, kwestie van even schroeven. Daarbij, een mobo aan de rechterkant is niet automatisch BTX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Heeft er iemand een foto (of kan iemand er een maken die een stacker heeft) van het frontpanel met de aanuit kon etc erop.. Het gaat vooral ook om de achterkant ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N00bDaan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:37:
Heeft er iemand een foto (of kan iemand er een maken die een stacker heeft) van het frontpanel met de aanuit kon etc erop.. Het gaat vooral ook om de achterkant ervan...
http://images.google.be/i...ont+panel+stacker&spell=1 :9
Edit>let wel, niet alle fotos zijn van de stacker, een beetje kritisch googlen dus
ik zou een foto doorsturen, maar heb geen digitaal fototoestel... even wachten tot er nog andere reacties komen met fotoos...

"Maakt niet uit ook, kwestie van even schroeven. Daarbij, een mobo aan de rechterkant is niet automatisch BTX "
ik denk dat het wel degelijk btx is hoor, maarja hoe het net zit weet ik ook niet, heb ik maar gelezen op het forum van coolermaster....

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 23-06-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Ja, maar dat blijft de voorkant. Ik wil namelijk zoiets maken:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/gboltje/Dump/Front.jpg

Het gaat dus vooral even over de elektronica die erachter zit, als het heel veel is zal het nooit bij de floppydrive passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hé mooi!!
is dit een zelfgemod frontje? mag er wel wezen!
mijn interesse is nu ook gewekt, zo bespaar je een bay
hiermee kan je EN een floppy houden, EN 2 optival drives houden en toch 3 hd modules inbouwen
echt wel een zalige mod! hiervan zou nog een uitgebreide tutorial van moeten bestaan
vanwaar haal je die foto?

EDIT> of coolermaster zou zelf met zo'n optionele frontjes moeten afkomen :9

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 23-06-2005 15:17 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.