Case slecht geaard?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 98654

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn computer verplaatst.
De kast is een metalen ANTEC case http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=98
in metaal dus.

Na een dagje computeren voelde de metalen kast raar aan alsof er electriciteit was (soort sidderen). De stekker uittrekken hielp, maar na een andere dag, zelfde aanvoelen 's avonds.
Nu voelt de case terug normaal aan voor het ogenblik.

Is mijn case nu slecht geaard? Of is dit normaal?
Zo nee, hoe moet ik aarden.
Ik haal nu 's nachts de stekker uit.

Anoniem: 110497

Aarden kan met een aardedraad via de verwarming, maar dit is niet aan te raden, omdat een verwarming wel geaard is, maar er niet voor is gemaakt om andere apparatuur te aarden.
Daarom is het gewoon het beste om je stopcontact te aarden.

Maar wat ik me afvraag.. Waarom voelde je eerst niets? Werkte je toen wel met een geaard stopcontact?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 110497 op 23-12-2004 21:42 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Grappig, ik had op Campzone precies hetzelfde, met precies dezelfde kast. Bleek dat er iemand een ongeaard stekker blok er tussen had gezet. Misschien bij jou ook het geval? (Ongeaard stekkerblok ertussen dus)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 17:53
Zeker niet aan de radiator! Heb onlangs een topic gelezen hierover, vind het nu wel niet terug. In google zou je artikels en how-to's hierover moeten vinden, was in zo'n artikel dat ik het gelezen heb. ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

Zat topics over te vinden met de search.

[EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > JA!

Meer; Search

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2004 22:05 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

[rml]rapture in "[ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > ..."[/rml]
Ik heb daar uitleg over aarding ivm. veiligheid, referentie en netfilters (computervoedingen) gegeven.

[rml]rapture in "[ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > ..."[/rml]
Hier staat waarom je niet zomaar dingen aan de centrale verwarming mag "aarden".

[ Voor 78% gewijzigd door rapture op 23-12-2004 22:01 ]

Topicstarter
Anoniem: 110497 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:38:
Maar wat ik me afvraag.. Waarom voelde je eerst niets? Werkte je toen wel met een geaard stopcontact?
Ik gebruik nu een ander stopcontact in een andere kamer, dezelfde stekkerdoos maar nu wel met een verlengkabel eraan.
Vraag is nog steeds of mijn kast slecht of niet geaard is. Ik voel nu geen elektrische spanning op de kast.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Meten = weten :)

Multimeter / voltmeter is goed om te meten of er prik op je kast staat.
Hier staat uitgelegd hoe; [EL] Case staat onder spanning?

Topicstarter
Opgelost, was verlengkabel.
Heb hem ervan tussengehaald en de spanning is weg.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Breuk in de kabel dan? Zoeken die hap ! ;)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat sidderen heb ik ook, komt omdat ons huis standaard ongeaarde stopcontacten heeft :( Heb al een keer een plan opgezet om het te gaan aarden, met een trekveer gewapend door het huis. Uiteindelijk liep ik staak, werd para! Toen opgegeven...Tijdje later weer geprobeerd, zelfde probleem...In de badkamer kan ik aarde aftappen, maar kom niet van de badkamer uit in mijn kamer of een andere ruimte die in de buurt zit gvd

Nu maar weer ongeaard...

Instagram / YouTube

Anoniem: 111550

aramdin schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:40:
Dat sidderen heb ik ook, komt omdat ons huis standaard ongeaarde stopcontacten heeft :( Heb al een keer een plan opgezet om het te gaan aarden, met een trekveer gewapend door het huis. Uiteindelijk liep ik staak, werd para! Toen opgegeven...Tijdje later weer geprobeerd, zelfde probleem...In de badkamer kan ik aarde aftappen, maar kom niet van de badkamer uit in mijn kamer of een andere ruimte die in de buurt zit gvd

Nu maar weer ongeaard...
Wij hadden bij ons thuis hetzelfde probleem, maar geen last ervan want mijn pc was via de shielding van de netwerkkabel geaard aan de pc van mijn broertje, die op zijn beurt geaard was in het stopcontact!
Wanneer je de netwerkkabel eruit trok kon je wel flinke vonken trekken tussen die shielding en de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Er is op GoT al meer dan genoeg te vinden over aarding en problemen daarmee. Gebruik die kennis :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.