Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 07:26:
Diegene die de content "aanlevert" moet zorgen dat hij iets goeds aanlevert. Je mag ook gewoon je post in elkaar tikken met alleen tekst, zonder mensen te quoten, zonder RML te gebruiken, zonder afbeeldingen, het mag allemaal. Maar als je ervoor kiest om wél dingen toe te gaan voegen, zoals een quote, dan zeur je toch ook niet dat het niet werkt als je RML niet helemaal klopt? Dit met de afbeeldingen is net zo goed een "invoerfout". Lever gewoon fatsoenlijke content, en houd je daarbij aan de gestelde richtlijnen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Met goede content is auto-rescaling nergens voor nodig..
En nee, je hebt niet goed gelezen dat een thumbnail 600 of 575 pixels breed moet zijn. Dat is het maximum, en dat zal niet vaak voorkomen als men op een fatsoenlijke manier resizet, zoals ik eerder in dit topic al genoemd heb. Een thumbnail die op een fatsoenlijke manier geresizet is levert minimaal 100% winst op in hoogte en breedte, als iemand tenminste ook begrijpt wat ik schreef.
Ik heb nogal eens één pic, al dan niet op een externe host, van b.v. 800 pixels breed.
Nee, ik zal zelfs zeggen 640. Dat komt veel voor. Één pic, met een normale filesize. Het is dus niet bijzonder zinvol daar een postzegel-thumbnail van te maken. Maar om het netjes binnen de layout te houden gebruik ik dan graag een code-resize, afhankelijk van de pic en precieze formaat geef ik 'm dan de maximale breedte, of minder (de helft is idd een goed idee).
Je wil nu toch niet zeggen dat ik die pic van 640px moet gaan downloaden, 40 of 65 pixels eraf rukken, 'm naar eigen webspace uploaden, en dat dan moet posten? Of moet ik er dan met alle geweld een postzegelthumbnail van maken? Ik wil pics ook wel eens gewoon zo breed als de layout toestaat hebben.. Coderesize werkt nogal eens prima met zulke gevallen, een "echte" thumbnail maken is nogal eens volstrekte zinloos.
En ohja, laten we gewoon maar alle mensen met Internet Explorer barsten, nee dat gaat leuke reacties opleveren in Lieve Adjes. Get real.
Was meer grappende, hoor. Hoewel gezien de manier waarop IE code soms aanpakt het in principe niet eens achterlijk zou zijn het tegenovergestelde te doen van wat andere websites doen, juist IE laten vallen ipv. andere browsers. Maarja, goed voor de bezoekersaantallen is het niet

.
IE support laten vallen, dat is zelfs met het relatief hoge percentage non-IEers hier geen serieuze optie nee.
Ik had er j/k onder moeten zetten.. Nouja, laat maar.
Het grootste probleem is dat veel mensen maar wat aanrommelen. Misschien dat er weer een paar zijn die het nu wèl snappen, ik hoop het uit de grond van mijn hart. De rest moet dan maar met de harde hand worden opgevoed. Laten we het gewoon houden op het allersimpelste argument: het past niet. Elke debiel begrijpt dat je met een doos van 1x1x1 meter niet door een standaard voordeur kan.
..dus moet er een kleine doos worden gekocht. Want diezelfde doos opvouwen en eenmaal binnen weer doos maken, dat mag nooit gebeuren?
Natuurlijk kun je zeggen dat er in dit geval geen fysieke grenzen zijn, en dat een plaatje best wel een beetje uit mag steken. Maar dat bepaal jij niet.
Het is wel leuk als ik de keuze heb..
Je hebt het maar te doen met de geboden mogelijkheden. In dit geval worden te grote plaatjes toch geschaald, met een waarschuwing erbij.
Die image-resizer laat ik toch uit, als ik de nieuwe layout ga gebruiken.. Voorlopig gebruik ik echter zelfs nog de oude layout om bepaalde redenen

.
Er had ook kunnen worden gekozen voor andere oplossingen, zoals het plaatje deels te verbergen, of te vervangen door een link (wat mijn oplossing zou zijn), of heel het plaatje weg te laten (ook een goede oplossing).
Nee, content wegslopen is een goede oplossing

. En als iemand het plaatje dan toch wil zien moet ie met Bekijk bericht/quote gaan knoeien om erbij te kunnen? Dan nog liever de link ja.
In dit geval sta je een klein beetje voor joker met zo'n waarschuwing onder je afbeelding. Pech gehad, eigen schuld,
Hoezo schuld? Het is genoeg situaties waarbinnen een resize met code gewenst is, en dan heb je opeens schuld omdat je daar gebruik van maakt?
Ik had wel meer willen zeggen geloof ik, maar HlpDsK heeft het zo'n beetje allemaal wel verwoord