Toen ik vandaag BF Vietnam speelde kreeg mijn pc plotseling vanuit het niets ineens last van erge artifiacts. Het spelen werd compleet onmogelijk. Ik heb daarna de pc uitgezet en van de stroom gehaald. Na een paar seconden wachten, heb ik de pc weer aangezet. Het viel me op dat mijn pc op het bureaublad ook wat last had van kleine artifacts. Bij het opstarten van BF Vietnam ook een beetje en "in game" werd het weer heel erg. Ook bij NFSU II had ik dit probleem.
Ik heb toen de videokaart (PoV Radeon 9700 Pro) uit de pc gehaald en schoongemaakt maar dit hielp ook niks. Vervolgens heb ik met de "cat-uninstaller" van Ati de drivers (4.12 met controlcenter) erafgehaald (stond er nog maar een paar dagen op) en de oude versie 4.10 weer geïnstalleerd. Het probleem bleef nog steeds bestaan maar bij het laden van HL2 werd het wat minder en op het moment dat ik "in game" kwam waren alle artifacts plotseling verdwenen. Op het bureaublad waren ook geen artifacts meer te zien en ook bij andere games zag ik helemaal geen artifacts meer.
Tot op dit moment heb ik nog niet weer herstart en het systeem draait al weer meer dan een uur zonder problemen.
Mijn vraag is nu, hoe kan dit zomaar ineens? Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb in de 2 jaar dat ik dit systeem heb, nog nooit iets overgeclockt ofzo. .
Systeem specificaties:
Intel P4 2533 Mhz
Asus P4T533-C
4 x Samsung 256 MB PC1066
PoV Ati Radeon 9700 Pro
Dit draait met Win XP Pro Sp2 en nu (weer) met driver versie 4.10 van Ati.
Hier een paar screenshots:
BF Vietnam:

Need For Speed Underground II:

EDIT: Ik had dit bericht nog maar net gepost en de problemen begonnen alweer bij het gamen...
Ik heb toen de videokaart (PoV Radeon 9700 Pro) uit de pc gehaald en schoongemaakt maar dit hielp ook niks. Vervolgens heb ik met de "cat-uninstaller" van Ati de drivers (4.12 met controlcenter) erafgehaald (stond er nog maar een paar dagen op) en de oude versie 4.10 weer geïnstalleerd. Het probleem bleef nog steeds bestaan maar bij het laden van HL2 werd het wat minder en op het moment dat ik "in game" kwam waren alle artifacts plotseling verdwenen. Op het bureaublad waren ook geen artifacts meer te zien en ook bij andere games zag ik helemaal geen artifacts meer.
Tot op dit moment heb ik nog niet weer herstart en het systeem draait al weer meer dan een uur zonder problemen.
Mijn vraag is nu, hoe kan dit zomaar ineens? Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb in de 2 jaar dat ik dit systeem heb, nog nooit iets overgeclockt ofzo. .
Systeem specificaties:
Intel P4 2533 Mhz
Asus P4T533-C
4 x Samsung 256 MB PC1066
PoV Ati Radeon 9700 Pro
Dit draait met Win XP Pro Sp2 en nu (weer) met driver versie 4.10 van Ati.
Hier een paar screenshots:
BF Vietnam:
Need For Speed Underground II:
EDIT: Ik had dit bericht nog maar net gepost en de problemen begonnen alweer bij het gamen...
[ Voor 6% gewijzigd door GeneralNL op 22-12-2004 22:06 ]