Artifacs; zomaar vanuit het niets en ook zo weer weg

Pagina: 1
Acties:

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Toen ik vandaag BF Vietnam speelde kreeg mijn pc plotseling vanuit het niets ineens last van erge artifiacts. Het spelen werd compleet onmogelijk. Ik heb daarna de pc uitgezet en van de stroom gehaald. Na een paar seconden wachten, heb ik de pc weer aangezet. Het viel me op dat mijn pc op het bureaublad ook wat last had van kleine artifacts. Bij het opstarten van BF Vietnam ook een beetje en "in game" werd het weer heel erg. Ook bij NFSU II had ik dit probleem.

Ik heb toen de videokaart (PoV Radeon 9700 Pro) uit de pc gehaald en schoongemaakt maar dit hielp ook niks. Vervolgens heb ik met de "cat-uninstaller" van Ati de drivers (4.12 met controlcenter) erafgehaald (stond er nog maar een paar dagen op) en de oude versie 4.10 weer geïnstalleerd. Het probleem bleef nog steeds bestaan maar bij het laden van HL2 werd het wat minder en op het moment dat ik "in game" kwam waren alle artifacts plotseling verdwenen. Op het bureaublad waren ook geen artifacts meer te zien en ook bij andere games zag ik helemaal geen artifacts meer.
Tot op dit moment heb ik nog niet weer herstart en het systeem draait al weer meer dan een uur zonder problemen.

Mijn vraag is nu, hoe kan dit zomaar ineens? Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb in de 2 jaar dat ik dit systeem heb, nog nooit iets overgeclockt ofzo. .

Systeem specificaties:

Intel P4 2533 Mhz
Asus P4T533-C
4 x Samsung 256 MB PC1066
PoV Ati Radeon 9700 Pro

Dit draait met Win XP Pro Sp2 en nu (weer) met driver versie 4.10 van Ati.

Hier een paar screenshots:

BF Vietnam:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/JK15VNH6WYTC

Need For Speed Underground II:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/33JBOZ3RE0OU

EDIT: Ik had dit bericht nog maar net gepost en de problemen begonnen alweer bij het gamen...

[ Voor 6% gewijzigd door GeneralNL op 22-12-2004 22:06 ]

Verwijderd

Dit ziet er meer uit alsof het geheugen van je videokaart niet helemaal OK meer is...

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:06
Ja, idd misschien te warm geworden, wordt hij wel goed gekoeld?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens of je fan nog wel helemaal lekker draait als die artifacts optreden. misschien dat na je schoonmaakactie deze langzaam weer aan het werk is gegaan en nu weer niet meer...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

dit zijn geen artifact hoor!! dan heb je ontbrekende triangles... dit is gewoon geheugen wat gaar is

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:16

UTM

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:02:
dit zijn geen artifact hoor!! dan heb je ontbrekende triangles... dit is gewoon geheugen wat gaar is
Als dit zo zou zijn dan moet de TS eens even zijn geheugen testen met [google]memtest86[/google].

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

het geheugen op de grafische kaart }:O :+

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vraagje : Was het voordat je je PC had opgestart koud in de kamer waar je PC staat ??

Mijn 9600 Pro flipt soms als ik mijn PC opstart en het erg koud is geweest in de kamer waar mijn PC staat, heeft denk ik iets te maken met luchtvochtigheid...

Alleen @ 2D trouwens :)

/EDIT : Zie hier : Club3D ATI Radeon 9600 Pro 128 MB heeft kuren.... hoewel.... <= Later ook @ BIOS last ervan, gelukkig blijft het 99% van de tijd weg, en elke keer komt het terug als de kamer koud is geweest dus...

[ Voor 29% gewijzigd door nero355 op 23-12-2004 14:40 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GeneralNL
De kaart is nog volledig origineel met originele koeler en deze draait nog goed. Ik heb er wel eens wat vet op gemeerd vanwege het lawaai dat ie begon te maken maar verder geen problemen.
De kaart wordt niet te warm volgens mij want ik kan de koelribben gewoon aanraken en het voelt niet heel heet aan ofzo. Ook is de temp in mijn kamer niet anders dan normaal. In mijn antec kast zitten 3 casefans dus dit zou ook wel voldoende moeten zijn lijkt me.

• GeneralNL
Nou, ik heb er maar eens een 8x8cm casefan opgericht om zeker te zijn dat het geen warmteprobleem zou zijn en dat was het dus niet.
Ik denk dat ik maar een nieuwe ga kopen of zou er mischien nog (fabrieks) garantie opzitten? Ik heb hem nu 2 jaar en een maand in bezit. Ik heb al wat rondgemailt maar tot op heden geen reacties...
Pagina: 1