Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[langdurig reizen] Welke mp3-speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanaf 12 januari reizen door Zuid-Oost Azië voor ruim 6 maanden. Ik wil graag een mp3-speler meenemen, maar ik vraag me af welke ik moet nemen.

Vooral de aspecten degelijkheid, veel opslagcapaciteit (20 GB) en geluidskwaliteit zijn voor mij belangrijk (gebruiksgemak iets minder, want ik heb tijd zat om uit te vinden hoe alles werkt). Uiteraard is ook een lage prijs belangrijk.

Op dit moment twijfel ik tussen de Creative Zen Touch en de Ipod (20 GB). Het enigste wat ik hiervan weet ik dat de opslagcapaciteit hetzelfde is (daarbij ga ik uit van de 20 GB versies van beiden), maar de degelijkheid en geluidskwaliteit kan ik niet vergelijken.

Voordeel van de Creative Zen Touch is de prijs (ipod €320,- en Zen €230,-) Daarnaast heeft de Zen Touch ook nog een optionele radio fm functie, mits je de afstandbediening erbij koopt (die ook weer €70,- kost). Deze zou ik ook altijd nog achteraf kunnen kopen, na mijn reis, aangezien ik op de reis zelf geen behoefte heb aan radio.

Voordeel van de Ipod is het gebruiksgemak en het design (volgens de recensies die ik er van lees dan).

Kan iemand me vertellen welke ik het beste kan meenemen? Uiteraard mag het ook een andere zijn dan deze twee apparaten...

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:33

TwoR

Gekleurde stippen

offtopic:
Zou je wat alinea's in je tekst kunnen aanmaken? Dat leest alvast veel beter. Ja dat is beter nu is het wat overzichtelijker

Ik zou overigens voor de Zen kiezen omdat de prijs kwaliteit verhouding daarvan in mijn ogen vele malen beter is dan de ipod die in mijn ogen veel te duur is.

[ Voor 64% gewijzigd door TwoR op 20-12-2004 17:14 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou zelf voor de Zen Touch gaan, vooral vanwege de prijs.
Voor het geld van een iPod kun je mp3spelers met veel meer functionaliteit kopen (Archos Gmini 400 bijvoorbeeld).

Maar ik neem aan dat je hem alleen voor muziek gebruikt

Ze spelen beide muziek, en geven beide goeie geluidskwaliteit.
Gebruiksgemak interesseert mij persoonlijk niet veel, ik kan overal wel mee omgaan (de Zen Touch is iets "ingewikkelder" als de iPod)

Ik kan je dus de Zen Touch aanraden, maar dat is slechts mijn mening :)

Verwijderd

Topicstarter
TwoR schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:10:
offtopic:
Zou je wat alinea's in je tekst kunnen aanmaken? Dat leest alvast veel beter
zo beter?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad alleen om het afspelen van muziek.

Ik vraag juist om jullie mening, bedankt!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 17:13 ]

Verwijderd

Ik weet niet op wat voor manier je gaat reizen, maar zouden batterijduur en degelijkheid niet ook belangrijk kunnen zijn?

Het is maar een suggestie...

Oh degelijkheid had je al genoemd...sorry.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 17:16 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:38

Dentheman

Zie signature

denk het wel, ik zou dan kijken voor de sony met 20(?) gb en 30 uur met 3 uurtjes laden :9~
klik

ohja, die werkt met atrac3 ;(

[ Voor 61% gewijzigd door Dentheman op 20-12-2004 17:19 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:15:
Ik weet niet op wat voor manier je gaat reizen, maar zouden batterijduur en degelijkheid niet ook belangrijk kunnen zijn?

Het is maar een suggestie...
Ik ga backpacken. Degelijkheid was ook een aspect (zie begin post), maar de levensduur van de batterij is idd ook een goed aspect en ook hierin is de Zen in het voordeel

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ik zou de creative nemen
die heeft 24 speeltijd

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cowon iAudio M3L
20 gb met radio en 35 uur speelduur. Moet genoeg zijn voor een leuk tripje.
Kost je wel ongeveer 350

Verwijderd

Topicstarter
Jelte schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:22:
Cowon iAudio M3L
20 gb met radio en 35 uur speelduur. Moet genoeg zijn voor een leuk tripje.
Kost je wel ongeveer 350
Klinkt goed, alleen vind ik het €350,- een beetje erg veel geld. (lees: teveel)

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:48
Als ik zie wat jij er mee wil zou ik toch voor de M3L gaan, die batterij is dan echt een pré!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:40

Nietzman

Woei!

Ik zou het toch bij een iPod houden, maar dan met een extra batterypack. (Zelfgemaakt of gekocht, maakt niet zoveel uit...) Daar hou je het ook wel lang mee uit...

Deze batterypack gaat iets van 40-50 uur mee.

Verwijderd

He das ook toevallig, ik vertrek op 12 januari ook voor 6 maanden naar Zuid-Oost Azie 8) Ik vlieg op Bangkok. Ik neem overigens een beatman2 (met kleine cd's) mee om mijn mp3's te beluisteren, die heb ik al een tijdje.... Maar prettige reis en misschien zien we elkaar nog eens in het verre oosten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nietzman schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:55:
Ik zou het toch bij een iPod houden, maar dan met een extra batterypack. (Zelfgemaakt of gekocht, maakt niet zoveel uit...) Daar hou je het ook wel lang mee uit...

Deze batterypack gaat iets van 40-50 uur mee.
Ja, en dan moet je nog een batterijpack kopen, wat nog weer meer geld kost, of zelf zo'n ding in elkaar flansen :z

Waarom niet gelijk een apparaat kopen dat wel lang genoeg meegaat?

• Snoop
  • Niet online
Ik weet niet waar je precies naartoe gaat, maar Zuid-Oost Azië...Japan, Korea...daar hebben ze ook leuke spelertjes hoor. Misschien zou je daar ook eens kunnen kijken, kun je wellicht iets unieks op de kop tikken. Ze lopen daar altijd ver vooruit wat dat soort dingen betreft. Je zou je dan wel wat ruimer moeten oriënteren op de mp3-spelermarkt.
Maar ik weet natuurlijk niet of dat wel de bedoeling is :P

• Wutroe
Denk dat ie ook wel MP3's wil meenemen en dat kan natuurlijk niet als je daar pas een speler koopt.

• Snoop
  • Niet online
Owja, das waar 8)7

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Neem je niet een laptop o.i.d. mee om verslag te doen van je tocht? Daar zou je ze dan op mee kunnen nemen. Sowieso denk ik niet dat je veel last krijgt van de douane als je al enkele maanden met die speler daar rondloopt aangezien ze al flinke slijtage zien.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:40

Nietzman

Woei!

_RoD_ schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:13:
Waarom niet gelijk een apparaat kopen dat wel lang genoeg meegaat?
Eentje die zestig uur meegaat?

Tof, linkje?

Verwijderd

Ik zou er iig een meenemen zonder accu. Batterijen kun je overal wel kopen, je accu opladen niet... Een flash spelertje van iriver met 1 GB, doet superlang met zn batterij en er gaat een gewone batterij in: IFP 799 lijkt me ideaal. Met zon flashspelertje heb je ook geen last van bewegende delen, gaat minder snel kapot enzo, lekker klein, wat wil je nog meer :P

[voldoet alleen niet aan de grote opslag capaciteit, maarja, ik zou zeker even nadenken of zon accu nou wel handig is, of er een nemen met een externe battery unit]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:36 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
1gb is 8cds

das wel erg weinig voor een trip van 6 maanden.

• Wutroe
Eerder een stuk of 16, nog niet bepaald veel, maar toch.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08

NoTimeRemains

I know

ik zou zowiezo een speler pakken met UMS; ik neem aan dat de digi cam ook mee gaat, dan kan je daar je foto's (znder software op je MP3Speler gooien)...

de iriver h120/140 bijv.
of de xclef?

This is the Way.

Verwijderd

Ik zou de creative zen touch kopen.

20gb zou genoeg moeten zijn. 24 uur voor zo'n speler is ook super.
En hij is niet suer groot.

Verwijderd

Topicstarter
HIValicious schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:44:
ik zou zowiezo een speler pakken met UMS; ik neem aan dat de digi cam ook mee gaat, dan kan je daar je foto's (znder software op je MP3Speler gooien)...

de iriver h120/140 bijv.
of de xclef?
Uiteraard gaat er ook een digicam mee (Canon Powershot A85). UMS is inderdaad handig

Maar ik dacht dat ik gelezen had dat je op de Creative Zen ook andere data kon zetten (zoals foto's etc..) Of heb ik dat nou verkeerd?

Volgens de creative site:
Store Data Files
Included software lets you drag-and-drop data and music files to and from your Creative Zen Touch inside Windows Explorer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 17:44 . Reden: referentie ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:07:
He das ook toevallig, ik vertrek op 12 januari ook voor 6 maanden naar Zuid-Oost Azie 8) Ik vlieg op Bangkok. Ik neem overigens een beatman2 (met kleine cd's) mee om mijn mp3's te beluisteren, die heb ik al een tijdje.... Maar prettige reis en misschien zien we elkaar nog eens in het verre oosten.
Wat een toeval! Wij beginnen in Hongkong en zakken dan af tot Indonesië (Bali). Jij ook een fijne reis, maar er wat moois van!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dubbel-post

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 17:31 ]

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:28:
[...]

Uiteraard gaat er ook een digicam mee (Canon Powershot A85). UMS is inderdaad handig

Maar ik dacht dat ik gelezen had dat je op de Creative Zen ook andere data kon zetten (zoals foto's etc..) Of heb ik dat nou verkeerd?

[...]
Zoals er gezegd wordt. The SOFTWARE :) Dit betekent dat je die elke keer moet installeren als je hem op een PC aansluit. Als de laptop meegaat maakt dat niet zoveel uit, maar om nou 6 maanden lang een CD-tje met software mee te slepen. Kan je beter een MP3-CDspeler kopen :D
Met de Zen Touch zit je dus wat dat betreft verkeerd, zou je misschien beter kunnen kijken naar de H120 van Iriver (als je die nog kan krijgen) of de M3L van Iaudio.

Ipod is ook niet UMS, vandaar dat ik die ook al liet afvallen.

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:28:
[...]

[...]
Maar neem je nu alleen je camera mee, of ook een laptop? Want in het eerste geval kan ik je de iRiver H320 aanraden, aangezien deze USB On The Go heeft: hier kun je rechtstreeks vanaf je camera de foto's op je speler plaatsen! Nu is het (helaas) wel zo dat Canon camera's niet ondersteund worden, maar veel vrij goedkope cardreaders werken wel icm. met de H320/340, dus dan hoef je alleen een cardreader mee en kun je overal waar je wilt je foto's overzetten naar je player.

Bovendien krijg je bij de H320 standaard een remote (kan ook erg handig zijn wanneer de player in je backpack zit, maar je toch ff een nummer wilt skippen oid) en een battery pack, waarmee de speelduur verlengd kan worden tot max. 40 à 50 uur dacht ik. De remote heeft nu nog geen LCD, da's dan wel weer jammer, maar die zit er wel aan te komen.

De H320 staat al voor € 313 in de pricewatch, alleen moet je even opletten dat je de 'gewone' editie hebt en niet de SE, want daar krijg je geen remote bij, zodat je straks de LCD-remote aan kan schaffen wanneer deze uit is. Maar ik weet niet zeker of je bij de SE ook de battery pack krijgt, let hier dus wel even goed op.

Andere voordelen (imo) van de H320 tov. de Zen Touch:
- Plug&play (al genoemd)
- WinAmp playlists worden ondersteund
- Directories worden ondersteund. Op de Zen worden al je MP3's op een hoop gegooid en kun je zoeken op artiest enzo, adhv. de ID3-tags. Dus je MP3's zullen goed getagged moeten zijn, wil je je muziek makkelijk terug kunnen vinden. (Bij mij is dat absoluut niet zo, net als bij veel mensen die (gedeeltes) van hun muziekcollectie downloaden.)

Waar de Zen in het voordeel is:
- Gapless playback (bij de iRiver is dit nog altijd niet opgelost dmv. firmware :( )
- Het scrollen door nummers (binnen een nummer vooruit spoelen) gaat veel sneller, handig wanneer je grote delen van bijvoorbeeld een liveset wilt skippen. Bij de iRiver moet je die knop dan redelijk lang vasthouden.

Wat de iRiver als algemeen voordeel heeft, is de erg goede geluidskwaliteit, maar dit schijnt bij de Zen ook wel goed te zitten. Die heeft namelijk wel een hele hoge signal to noise-ratio, maar dit zegt natuurlijk ook niet alles. Daarnaast heeft iRiver goede opname-/line-in-encoding mogelijkheden. Een iPod zou ik sowieso niet kopen, veel geld betalen voor een bekende naam, imo.

Reken er trouwens wel op dat als je er echt veel naar wilt luisteren, je er beter ook andere oordoppen bij kunt kopen. Over het algemeen is de kwaliteit van de meegeleverde doppen niet zo best. De Sennheisers die je bij de iRiver krijgt zijn redelijk goede doppen, zeker in vergelijking met andere standaard meegeleverde doppen, alleen zijn ze vrij groot en zitten ze bij bijna niemand lekker en vliegen ze vaak uit je oor. Voor langdurig luisterplezier zou ik daarom ook andere doppen kopen. Maar die kun je in Azië misschien wel goedkoop op de kop tikken, want veel GoT'ers halen hun doppen daar ook vandaan. Kijk anders ook in het Wat zijn goede oordopjes? Deel 3-topic.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de reply's

Ik heb toch gekozen voor de Creative Zen Touch i.c.m. Sennheiser MX400 oordoppen, vooral vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb hem zojuist besteld op mp3spelers.nl

Ik heb nog ruim 2.5 week om alles van het apparaat onder de knie te krijgen, dat moet toch lukken lijkt mij zo... Hopelijk heb ik er veel plezier van op mijn reis
Pagina: 1