"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Voorbereiding: 10!!
Onder de pet weten te houden: 10!!
Coördinatie: 10!!
Afwerking: 10!!
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ben net alle DPCH's even langsgefietst. Wat een scores
* iisschots word er wat stil van.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

[ Voor 5% gewijzigd door Marcelloz op 18-12-2004 08:58 ]
There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.
Waar is ut feest?
Strakke actie
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Dit moet zeker nog eens gebeuren
le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.
Wij hadden vooral moeite bij DPAD om de handel achter slot en grendel te houden.
Leuke actie idd
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
verder was het idd een Zeer geslaagde aktie !!
Das een mooi resultaat inderdaad! Op onze verjaardag deden we het net iets beter. Wij hadden op 1 december 2004 4x een nummer 1 en 2x een nummer 2.RoeKoe schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:24:
Whoeih! TCF op 4 projecten een nummer1 en op 2 projecten een nummer 3![]()
verder was het idd een Zeer geslaagde aktie !!
Desalnietteplus een geweldige aktie!
Verwijderd
Er waren zelfs voor ons wat verrassingen, maar dat mag de pret niet drukken.
Iedereen die mee heeft gedaan
Verwijderd

We hebben echter de gok genomen, hoewel wij in een week niet zo veel kunnen betekenen is ieder puntje meegenomen
Allemaal hulde

Strak bedachte aktie verder !
Zie het maar als een cadeautje van een aantal teams aan de rest van DPC.E-jey schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:36:
Goed werk!! Dit is me compleet ontgaanAls ik het geweten had, had ik met mijn subteam ook mee gedaan
Jullie zijn uiteraard altijd van harte welkom om een keer een cadeautje terug te geven natuurlijk!
Precies, we staan 11e bij F@HMarcelloz schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 08:58:
Geweldig... alleen stonden we bij F@H niet op 1 ...
Forza Mucca!
Het is super geslaagd. Wat Pjabber al zei jammer dat we het pas een eek van te voren wisten. Misschien een idee voor volgende keer om nog wat beter naar de verschillende projecten te kijken en (tijdelijk) wat power te verschuiven.
Voor de rest hulde aan iedereen die eraan meegewerkt heeft.
Verwijderd
voor de rest een zeer geslaagde dag met mooie stats
MD en Mobster weer teveel gezopen?? :P:PVerwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:22:
mja jammer van de mislukte flush van LA op DF
voor de rest een zeer geslaagde dag met mooie stats
maar dit was wel leuk jah
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
toch een leuke prestatie !
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Iedereen bedankt die zijn steentje hieraan bijgedragen heeft.
Cruncht tegenwoordig meestal vault projects
Verwijderd
Zou wel vet zijn als we dit jaarlijks gaan doen.
Het zou nog leuker worden als volgende keer het een maand van te voren gezegt word zodat alle kleine crunchers ook mee kunnen doen, zo kunnen we nog grotere megaflushes doen.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 18:20 ]
<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25
Iedereen gefeliciteerd met deze mooie stats.
Verwijderd
Jah dan mogen ze vinden maar waar gaat dat nou overBwO schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:41:
Geweldig dit! Ik heb wel begrepen van een aantal mensen dat ze het niet leuk vonden dat dit geheim gehouden werd voor het grootste deel van DPC. Ik vind het een superverassing, die ik zeker niet zo groot had ingeschat.
Tis gewoon een mega surprise voor de hele wereld.
Hulde

Dank aan iedereen die heeft meegewerkt aan deze DPC-brede actie. Het is toch een dag die ons lang bij mag blijven. DPC was al bekend van de Megaflushes, maar dan ook nog eens over meerdere projecten op dezelfde dag is toch wel een unicum tot op heden
De #1 daily was idd niet op elk project haalbaar, maar goed dat mag de pret niet drukken
Dit was dan ook niet een TCF verjaardagsflush, destijds (12 juli) deden wij 6x #1 en 2x #2. Het jaar daarvoor deden we het zelfs nog een stuk beter met 10x een #1Witlof schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:28:
Das een mooi resultaat inderdaad! Op onze verjaardag deden we het net iets beter. Wij hadden op 1 december 2004 4x een nummer 1 en 2x een nummer 2.
Desalnietteplus een geweldige aktie!
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Verwijderd
Ook erg knap om het zolang geheim te houden (vooral als klungel het weet
Mischien ene tip voor de volgende keer om het nog grootser aan te pakken en een mail lijst te maken waar mensen zich op kunnen inschrijven voor dit soort acties?? zodat je het geheim kan houdebn voor andere teams en iedereen die wil van dpc ook mee kan doen.
maar iig een vette actie
Dat is niet echt haalbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:36:
Degene die dit heeft bedacht![]()
![]()
![]()
Ook erg knap om het zolang geheim te houden (vooral als klungel het weet)
Mischien ene tip voor de volgende keer om het nog grootser aan te pakken en een mail lijst te maken waar mensen zich op kunnen inschrijven voor dit soort acties?? zodat je het geheim kan houdebn voor andere teams en iedereen die wil van dpc ook mee kan doen.
maar iig een vette actie![]()
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een spaaractie binnen het subteam bekent te maken en dit zo te houden, meestal lekt het al snel uit.
Hoe dacht je dat het gaat met zo'n grote groep ?
Onhaalbaar!@
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Verwijderd
Of doen we 17 dec?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 21:42 ]
[ Voor 5% gewijzigd door emphasis op 18-12-2004 21:45 ]
Bedankt voor de aanzet, oer-initiator.
Bedankt voor de uitvoering, DPC.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
1 vraagje; wie wisten allemaal van deze speciale flushdag af en waar werd het gecommuniceerd? Die hoekjes op fdo kon ik namelijk niet vinden
Strix (Skullflame)
HEt was ook de bedoeling dat je die niet kon vindenmcB schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:53:
Schitterende actie!!
1 vraagje; wie wisten allemaal van deze speciale flushdag af en waar werd het gecommuniceerd? Die hoekjes op fdo kon ik namelijk niet vinden
Wie het allemaal precies wisten weet ik ook niet, iig niet veel personen.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Verwijderd
Logisch, want bepaalde hoekjes van fdo zie je enkel als je bepaalde rechten hebt
En men zal wel gezorgd hebben dat slechts een handvol mensen die rechten had
Wel prachtig gedaan! En alhoewel ik hier en daar al een sterk vermoeden van sparen had (TCF bij OGR-25 bvb), had ik echt geen idee dat de omvang zo groot was! Schitterend!
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Op deze manier creeer je een 2deling binnen DPC en dat lijkt me niet de bedoeling. Het lijkt me niet dat 1 bepaalde afgeschermde groep mensen belangrijker is dan de rest van DPC.
just my 2ct
Strix (Skullflame)
Ik denk dat niemand die betrokken was bij de flushes gedacht heeft dat ze "beter" zijn als een ander. Ik vind het dan ook jammer dat er mensen zijn die dat kunnen denken (weinig zelfvertouwen ??).mcB schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:51:
imo wel een beetje jammer dat de organisatie op deze manier is gegaan.
Op deze manier creeer je een 2deling binnen DPC en dat lijkt me niet de bedoeling. Het lijkt me niet dat 1 bepaalde afgeschermde groep mensen belangrijker is dan de rest van DPC.
just my 2ct
Als je een Supriseflush wil uitvoeren dan zullen er altijd mensen zijn die het niet weten, en in mijn opinie is daar ook helemaal niet mis mee. Nu hebben wij het voortouw genomen, maar wat let andere mensen om zelf ook leuke dingen te bedenken en uit te voeren
Ik denk dat de nadruk op de lol moet liggen en ik ga me niet druk maken over mensen die belangrijk willen zijn en mensen die het idee hebben dat andere mensen te belangrijk zijn of iets in die lijn van denken. Ik denk nou niet dat iemand op zijn CV kan zetten die ie crew lid is van de DPC of dat hij heeft meegewerkt aan één of andere flush, dus mischien even relativeren.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Tssssss.Pim. schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat niemand die betrokken was bij de flushes gedacht heeft dat ze "beter" zijn als een ander. Ik vind het dan ook jammer dat er mensen zijn die dat kunnen denken (weinig zelfvertouwen ??).
Als je een Supriseflush wil uitvoeren dan zullen er altijd mensen zijn die het niet weten, en in mijn opinie is daar ook helemaal niet mis mee. Nu hebben wij het voortouw genomen, maar wat let andere mensen om zelf ook leuke dingen te bedenken en uit te voeren.
Ik denk dat de nadruk op de lol moet liggen en ik ga me niet druk maken over mensen die belangrijk willen zijn en mensen die het idee hebben dat andere mensen te belangrijk zijn of iets in die lijn van denken. Ik denk nou niet dat iemand op zijn CV kan zetten die ie crew lid is van de DPC of dat hij heeft meegewerkt aan één of andere flush, dus mischien even relativeren.
Ik heb wel DPC op mijn CV staan
Je moet ook hobby's neerzetten

Verder ben ik het wel met Pim eens.
En dan moet je ook nog eens nadenken dat het suc6 juist gehaald is doordat het niet op /5 besproken is.
Op deze mannier hebben andere teams er ook geen lucht van gekregen.
Het komt alleen over als een surpriseflush van een soort 'hard core' DPC groep. Mensen met bepaalde rechten voor fdo. Had het dan bijvoorbeeld 'de crew flusht DPC op #1' actie genoemd ofzo, want dat is het toch eigenlijk. Dan was het voor velen meteen duidelijk waarom zij niets wisten van een toch best wel grote en goed georganiseerde flush.
Strix (Skullflame)
Zo was het in eerste instantie ook bedoeld. Een cadeautjes van de crew aan DPC. Zo zou niet alleen de DC-wereld versteld staan maar ook DPC zelf dat was (iig mijn) bedoeling ervan.mcB schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:09:
Had het dan bijvoorbeeld 'de crew flusht DPC op #1' actie genoemd ofzo, want dat is het toch eigenlijk. Dan was het voor velen meteen duidelijk waarom zij niets wisten van een toch best wel grote en goed georganiseerde flush.
nieuws: DPC zorgt voor kerstverrassing
De T.net FP
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Bedankt voor de cadeaus,.. echt helemaal top!!MarkB schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:13:
[...]
Zo was het in eerste instantie ook bedoeld. Een cadeautjes van de crew aan DPC. Zo zou niet alleen de DC-wereld versteld staan maar ook DPC zelf dat was (iig mijn) bedoeling ervan.
Strix (Skullflame)
Verwijderd
Dat ben ik niet met je eens. En wat volgt is een stukje persoonlijke visie die meer gericht is op de hele DPC groep, en dus zeker niet op jou persoonlijk mcB. Het is maar dat je dat ff weetmcB schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:09:
Het komt alleen over als een surpriseflush van een soort 'hard core' DPC groep. Mensen met bepaalde rechten voor fdo.
Dit komt me een beetje over als: 'de crew gaat dan al es origineel doen, is het weer niet goed'. Wat is dat toch met jullie?
Dus ik blijf het een schitterende actie vinden! Een duwtje in de rug zelfs voor de twijfelaars om ook eens iets te gaan organiseren. En ook al is dat misschien op een (veel) kleinere schaal, het effect zal hetzelfde zijn: men zal het apprecieren en je zal er zelf plezier aan beleven. Believe me: been there, done that. Dus ga er aub geen wedstrijd of competitie van maken, want dan is het zoals in een oorlog: er zullen alleen verliezers zijn. En het is nog steeds mijn overtuiging dat dit het enige is waarvoor we schrik moeten hebben, het enige waarvoor DPC -- en dan bedoel ik echt iedereen binnen DPC -- moet oppassen: DPC itself.
Ohja, na dit kleine filosofische intermezzo: grazen kreng!!
Dit nou precies mijn punt,... het zou eigenlijk een crew-only actie moeten zijn, want het is tenslotte de crew die toegang heeft tot dat besloten deel van FDO. Gezien de flushes die gedaan zijn lijkt het toch niet bij een crew-only flush gebleven te zijn, maar zijn hele subteams al tijden aan het sparen voor deze flush.Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:10:
[...]
...
Dit komt me een beetje over als: 'de crew gaat dan al es origineel doen, is het weer niet goed'. ...
Daarom kreeg ik het beeld van de 'hard-core' DPC'ers. Want het is tenslotte een selecte groep van grote subteams die mee hebben mogen/kunnen doen aan de flush.
Begrijp mij niet verkeerd, het totaal geen afgunst oid, maar ik probeer er alleen op te wijzen dat een goedbedoelde actie als deze door sommigen ervaren kan worden als,... 'wij horen er niet bij, wij zijn slechts ballast'.
Strix (Skullflame)
Mijn naam is haasmcB schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:46:
... het zou eigenlijk een crew-only actie moeten zijn, want het is tenslotte de crew die toegang heeft tot dat besloten deel van FDO. Gezien de flushes die gedaan zijn lijkt het toch niet bij een crew-only flush gebleven te zijn, maar zijn hele subteams al tijden aan het sparen voor deze flush.
Ik las over deze aktie in het stats-posters/-bouwers forum op fdo 2 dagen voor de MF en besloot om mijn seti-buffers dan ook maar vroegtijdig leeg te gooien. Niemand daar heeft het me afgeraden, nochtans ben ik geen crew en al evenmin hard-core
Verwijderd
Persoonlijk vind ik het een fantastisch geplande actie door (een deel van) de DPC-Crew. Voor zover ik weet hebben voornamelijk de Project Vertegenwoordigers (PV) wat mensen aangesproken binnen hun project om dit mogelijk te maken. Helemaal te gek.
Het feit dat dit resultaat is neergezet bewijst in mijn ogen dat de Crew inmiddels is gegroeid naar een kleine club mensen die goed met elkaar kunnen samenwerken. Ze weten via de PV's wat er speelt binnen de verscheidene projecten, hebben invloed op de stats en hebben met deze actie bewezen het vermogen te hebben om zaken voor elkaar te krijgen.
De crew is opgezet om een aanspreekpunt te vormen voor alle DPC gerelateerde zaken en we verwachten min of meer van hun dat ze bepaalde zaken in goede banen weten te leiden. Ze hebben echter niet de mogelijkheid om dingen af te dwingen omdat DPC in zijn geheel bestaat uit een grote groep (vaak eigenwijze
Tot dusverre heb ik niet zoveel met de DPC-crew te maken gehad, en wist dus niet of het allemaal een beetje liep of dat het een zooitje is. Bij deze hebben ze in mijn ogen bewezen dat ze goed georganiseerd zijn en voor hun taak zijn opgewassen.
Ga zo door!
PS dit is mijn mening en ik ga hier niet over in discussie
Ik zal je de volgende keer je vragen voor SoB. Je hebt een mooie P4-farm, die doen het goed bij SoB.Jive schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:18:
* Jive wist van niets, en heeft derhalve ook niet meegedaan op de geplande dag, wat wel heel eenvoudig had gekund als de project-vertegenwoordigers / crew een berichtje hadden gestuurd.
We hadden overigens mazzel bij SoB. De hele week, ook dit weekend, had TPR(Ars) een hoger output. Gelukkig dat er een vrijdag is gekozen dan hebben ze meestal een dipje.
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Verwijderd
Het is zeker niet zo dat alleen de crew toegang had tot dat stukje forum.mcB schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:46:
[...]
Dit nou precies mijn punt,... het zou eigenlijk een crew-only actie moeten zijn, want het is tenslotte de crew die toegang heeft tot dat besloten deel van FDO. Gezien de flushes die gedaan zijn lijkt het toch niet bij een crew-only flush gebleven te zijn, maar zijn hele subteams al tijden aan het sparen voor deze flush.
Daarom kreeg ik het beeld van de 'hard-core' DPC'ers. Want het is tenslotte een selecte groep van grote subteams die mee hebben mogen/kunnen doen aan de flush.
Begrijp mij niet verkeerd, het totaal geen afgunst oid, maar ik probeer er alleen op te wijzen dat een goedbedoelde actie als deze door sommigen ervaren kan worden als,... 'wij horen er niet bij, wij zijn slechts ballast'.
Dat het idee daar ooit geboren is is iets anders.
En dat was wel handig want de toenmalige PVers konden meteen eens kijken wat er haalbaar zou zijn.
Ook hebben de PVers toen gekeken wie er het beste betrokken kon worden bij deze aktie.
Om uitlekking naar Teams zoals TA of ARS te voorkomen is er gekozen om de groep zo klein mogelijk te houden.
Het kwam erg goed uit dat een paar PVers ook bij de grotere subteams zitten, want op die mannier was er vrij snel al veel power beschikbaar.
En naast die kracht is er direct gekeken naar mensen of teams die heel veel power hebben.
Dit was niet omdat het met veel kleine niet zou lukken, maar om de kans op uitlekking te voorkomen.
In het begin is er zelf gekeken naar opties om niet eens alle mensen die mee gedaan hebben te vertellen waarom, maar om dus gewoon te laten zeggen we gaan sparen en flushen op 17-12.
En nou weet iedereen dat als je moet sparen je ook wilt weten waarom.
Dat de gehele crew toegang had tot dat stuk forum komt alleen door de opbouw van FDO, het had net zo makkelijk buiten de crew om gekunt.
Zo zijn er b.v. zat teams geweest (in het verleden) die een "wij bestaan X jaar" UF gedaan hebben.
RCF, Div Braband enz schieten erg snel te binnen.
En hun doel was al bijna hetzelfde alleen probeerder die zelf op alle projecten een daily 1 te halen i.p.v. DPC op daily 1.
Als je het dus kort wilt houden en niet wil hebben dat andere teams (ARS, TA, Enz) er lucht van krijgen dan moet je dit met een zo klein mogelijk groepje doen.
Laten we wel wezen dat dit hele project vanaf het idee af aan al bijna een jaar loopt.
En ik heb alle respect dat het niet uitgelekt is.
Als ik b.v. even terug zoek op FDO dan zie ik dat het eerste topic van 29-12-2003 is.
En waarschijnlijk is daar ook nog wel wat aan vooraf gegaan.
Om een aktie als deze een jaar verborgen te houden is al lastig als je maar met 10 man bent, laat staan met een hele grote groep.
Zelf ben ik dus gewoon erg trots dat DPC dit gedaan heeft en dat het zo geslaagt is.
Dan had ik zeker een aantal van de meer onderhanden machines overgezet naar een ander project als het idd gevraagd was.joh14vers6 schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:28:
[...]Ik zal je de volgende keer je vragen voor SoB. Je hebt een mooie P4-farm, die doen het goed bij SoB.
Maar wat ik had staan voor ogr zal snel genoeg blijken, en dat had ook best mee kunnen doen aan de dpc op 1 dag.
Mja, maar laten we wel wezen, die power hebben jij, ik, DPC, ... gewoon (?) elke dag nodig! Maakt mij niet uit op welk project, als we "overall" maar sterk zijn of minstens kunnen worden. DPC is voor mij 1 team, met diverse sub-teams (projecten) en daarin nog eens sub-sub-teams waarvan er enkele soms heel sterk zijn. Prachtig allemaal, toch? Ik ken niet 1 groep die het ons nadoet, op al die projecten die DPC onder de vleugels heeft !!Jive schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:17:
Maar wat ik had staan voor ogr zal snel genoeg blijken, en dat had ook best mee kunnen doen aan de dpc op 1 dag.
Verwijderd
Ik denk dat dit gewoon niet anders kan. De organisatoren zullen ongetwijfeld met twee tegenstrijdige eisen gezeten hebben:mcB schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:46:
Dit nou precies mijn punt,... het zou eigenlijk een crew-only actie moeten zijn, want het is tenslotte de crew die toegang heeft tot dat besloten deel van FDO. Gezien de flushes die gedaan zijn lijkt het toch niet bij een crew-only flush gebleven te zijn, maar zijn hele subteams al tijden aan het sparen voor deze flush.
- zo weinig mogelijk mensen weten ervan ivm het uitlekken
- zo veel mogelijk power verzamelen
En dan kom je bijna per definitie op grote subteams uit denk ik. Alhoewel ik me inderdaad wel al heb afgevraagd hoe dat binnen zo'n subteam gaat. Want de power voorwaarde is dan wel voldaan, of je in zo'n subteam echt kunt spreken dat weinig mensen het weten, daar twijfel ik wat aan. TCF, om maar één voorbeeld te noemen, heeft best een pak leden denk ik zo. Hoe doe je zoiets dan? Even het team zeggen: ja we gaan sparen, je mag niet weten waarom en hou je mond of we zetten je aan de deur?
Goede opmerking. Niet zo gek lang geleden 'wist' ik gewoon dat Ars Technica groter was, maar een paar weken geleden heb ik me toch afgevraagd waar die tegenwoordig gebleven zijn. Niet dat ze een onbeduidend team geworden zijn ofzo, verre van, maar het lijkt alsof ze aan kracht hebben ingeboet (of ze zitten op projecten waar we geen dpch's van makenColdRain schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:31:
Ik ken niet 1 groep die het ons nadoet, op al die projecten die DPC onder de vleugels heeft !!
Ut gaat er meer om dat er blijkbaar wel met "enkele" subteams en powerplayers gesproken word over dit soort geheime projecten, en blijkbaar wel voor mensen die al meer dan 4 jaar aan de weg timmeren voor DPC niet eens een berichtje kunnen krijgen van "flush effe vele op vrijdag" .ColdRain schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:31:
[...]Mja, maar laten we wel wezen, die power hebben jij, ik, DPC, ... gewoon (?) elke dag nodig! Maakt mij niet uit op welk project, als we "overall" maar sterk zijn of minstens kunnen worden. DPC is voor mij 1 team, met diverse sub-teams (projecten) en daarin nog eens sub-sub-teams waarvan er enkele soms heel sterk zijn. Prachtig allemaal, toch? Ik ken niet 1 groep die het ons nadoet, op al die projecten die DPC onder de vleugels heeft !!
En wat ik aangaf richting Joh was meer dat ik standaard dnet project doe, wat voor mij makkelijk beheersbaar is in mijn farm, maar ik ook wel ruimte heb om voor tijdelijke projecten wat extra andere projecten te versterken.
Ik ben ook maar alleen, dus de rompslomp om aan tig verschillende projecten mee te doen is voor mij moeilijker te managen dan voor groepen als de pizza's of coldfusion.
Desalnietemin voel ik mij dus wel degelijk buitengesloten van deze actie, hoewel ik 100% zeker weet dat er genoeg dpc-crew/pv'r zijn die mij zonder veel moeite kunnen bereiken.
En dat steekt veel meer.
Bij ons in het subteam waren er ook enkele verbaasde gezichten over waarom het bij sommige subteams bleef en waarom er niet publiekelijk werd opgeroepen om samen een mooie flush te houden.
Dit was bedoeld alszijnde een 'cadeautje' van de crew. Om iets leuks voor DPC te organiseren. Publieke (om het zo maar te noemen) MF's zijn al vaak gedaan, dit nog niet. En het ging om de strijd op teamniveau. Gewoon een prikkeltje naar de buitenlandse teams zoals Ars, Anandtech en KWSN e.d.
Ik vind het een leuke actie...maar een massale MF met z'n allen vind ik wel een toch wel een heel stuk leukerder
Next time

toen ik het bericht las had ik ook wel iets van "goh, dat is dus de elite die dat regelt en de rest zoekt het maar uit"..
en ik snap ook wel dat het allemaal niet zo bedoelt is, en bedankt ook voor het kado, maar het had even wat beter gecommuniceerd moeten worden naar het 'vee'

Wat een gedoe allemaal zeg, van mij hoeft het niet meer als het zo moet.
-edit-
Voor de duidelijkheid bedoel ik met 'we' in de eerste zin, alle mensen die hebben meegeholpen vanaf de eerste discussies tot aan de flushdag.
[ Voor 11% gewijzigd door ColdFusion op 20-12-2004 09:24 ]
Mooi dat we nu met DPAD in 1! keer 1ste liggen
Had ik niet meer verwacht, was dus echt een stiekeme verassing
Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Hulde aan iedereen waaronder Coldfusion die mee hebben gedaan aan weer een van de MOAF
<Homepage>
Verwijderd
Waar hebben we het over danJive schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:28:
@CF : als ik door joh14vers6 gevraagd was om wat dozen te doneren voor dit project, hadden die machines niet eens onder mijn naam gedraaid, maar onder die van hem hoor, dan had mijn naam er niet eens gestaan
Het is nu eenmaal zo besloten en zo gelopen.
Niets meer aan te doen.
En ook is er niemand die je tegenhoud om zelf zoiets te organiseren.
Maar dan niet achteraf raar opkijken als er een paar mensen zijn die het niet goed vonden wat je gedaan hebt, want dat schijnt langzaam standaard te worden.
Ik weet zeker dat niemand die mee gedaan heeft het eigen sub-team voor ogen heeft gehad.
Het grote doel DPC was wat iedereen voor ogen heeft gehad.
DPC eens goed op de kaart zetten en de rest van de DC wereld versteld laten staan.
Met deze hele discussie komt er eigenlijk alleen maar een nasmaak voor iedereen die heeft meegedaan.
Waarmee je bereikt dat er mensen bij een eventuele volgende aktie zoiets hebben van "nee laat ons maar even gaan"
Iets wat gewoon erg jammer zou zijn.
We doen allemaal mee voor DPC en daar moeten we aan blijven denken.
Leuk dat we ook subteams hebben, want uiteindelijk komen alle subteam gevechten alleen maar ten goede van DPC.
Van mij mag b.v. ieder persoon / subteam ons teampje inhalen op alle projecten.
Geeft ons alleen maar weer meer energie om nog meer ons best te doen.
En tja, dat komt DPC dan allemaal ten goede.
En daar moeten we allemaal maar eens aan denken.
Maar dan even terug naar de discussie.
Zoon aktie als deze kun je maar op 2 mannieren doen.
Of je doet het met een kleine groep of je laat iedereen het weten.
En geef nou zelf maar eens antwoord dan op de volgende vragen
:
Als iedereen het had geweten, hoelang had het dan geduurd voordat ze het bij ARS, TA, enz dan hadden geweten?
Of wie hadden we dan nog meer moeten betrekken in de kleine groep zodat niemand zich buitengesloten had gevoeld?
Laten we wel wezen dat DPC duizenden leden heeft en als je het die allemaal verteld dan was de aktie gewoon mislukt.
1 duidelijke post op /5 en een buitenlands team weet wat er gebeurengaat.
En dan mislukt de hele opzet.
We hebben aan de hele wereld WEER eens laten zien dat DPC uitblinkt in georganiseerd MegaFlushen en dat wij eigenlijk het meeste recht hebben op de titel 'Beste DC-team ter wereld'. Ook al hebben we misschien niet het meeste power, onze organisatie-talent is daarentegen onverbiddelijk.
Diepe buiging
-edit-
Heb ik 5 minuten gedaan over deze post?
[ Voor 4% gewijzigd door Mobster op 20-12-2004 09:59 ]
Toch maar eens een andere sig bedenken :P

wat kunnen sommige mensen zeiken...
er is door een groep vrienden, waarvan de meeste in de crew zitten een MF opgezet, waarna zij hun contacten met andere vrienden zijn gaan aanhalen, ze wilde dit geheim houden en dat is verdomd goed gelukt....
vind het een beetje kinderachtig van de mensen die nu zeggen 'maar ik had ook mee willen doen'
JULLIE DOEN AL MEE, WE ZIJN EEN TEAM EN SAMEN STAAN WE OP 1
Dat sommige mensen op 1 dag nu gezamelijk wat meer flushen.... tja, dat zal je altijd hebben
[ Voor 2% gewijzigd door CaLeX op 20-12-2004 10:15 . Reden: typo? ]
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Verwijderd
[...]
TCF, om maar één voorbeeld te noemen, heeft best een pak leden denk ik zo. Hoe doe je zoiets dan? Even het team zeggen: ja we gaan sparen, je mag niet weten waarom en hou je mond of we zetten je aan de deur?
[...]
Eh nou er stond gewoon een post op het forum met het idee, en de vraag wie er meedeed en of iedereen zijn mondje dicht kon houden. Nou dat was zo'n beetje iedereen. Zo moeilijk is het toch niet?
Dames en heren, laten we deze discussie nu alsjeblieft sluiten voordat de negatieve gevoelens de overhand nemen.
Het is nooit de bedoeling geweest expres mensen uit te sluiten van deze (en evt. volgende acties).
Ook hebben we hier geen onderscheid tussen elite-members en andere members gecreeerd. Dit was een geheime verrassingsactie die bij zo weinig mogelijk mensen bekend moest zijn. Daarom hebben we gekozen voor een klein aantal (meestal van wat grotere subteams, maar ook kleinere en eenlingen) members die ervan op de hoogte waren. Veelal waren dit de members die toch al in de crew zitten/zaten omdat die ervan wisten. Zoals TCF, TeamBVD en I'R cow.
Bij dit soort acties zal je altijd mensen buiten moeten sluiten, omdat het anders geen verrassing meer is. Dat heeft dus niets te maken met belangrijkheid en onbelangrijkheid binnen DPC, maar met een praktisch nut. Laten we het dan ook niet belangrijker maken dan het is.
Hopelijk is het hiermee nu een beetje duidelijk uitgelegd en kunnen we weer gewoon verder met de dingen waar we goed in zijn: DC'en.
Prettige feestdagen alvast
Omdat ik begonnen ben met vraagtekens zetten bij de MF wil ik voor het slotje er op gaat nog even 1 ding kwijt:
Misschien is het wat rot overgekomen, of misschien hebben sommigen de kritische berichten niet nauwkeurig genoeg gelezen, maar de strekking van de kritiek is niet bij iedereen even duidelijk overgekomen. dsmeef verwoorde het naar mijn mening prima;
Een kleine aanpassing in de naam van de flush was voor mij en misschien wel vele anderen al duidelijker geweest.dsmeef schreef op maandag 20 december 2004 @ 07:51:
ben het met jive en mcb eens.. als het echt een crew kado is, moet het ook uit die naam gedaan worden, zo lijkt het idd of je 'teams' als jive en bij d2ol 'teams' als nodiras voorbij gaat?
toen ik het bericht las had ik ook wel iets van "goh, dat is dus de elite die dat regelt en de rest zoekt het maar uit"..
en ik snap ook wel dat het allemaal niet zo bedoelt is, en bedankt ook voor het kado, maar het had even wat beter gecommuniceerd moeten worden naar het 'vee'
[ Voor 3% gewijzigd door mcB op 20-12-2004 12:38 ]
Strix (Skullflame)
Ik?MarkB schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:31:
Mobster, jij wist als één van de eerste van het bestaan van deze supriseflush af. Waarom heb je toen niet iets tegen mij gezegd of later tegen MarcyDarcy toen ik uit de crew ging
Het feit dat ik er niets van wist, laat gelijk zien dat niet alle elite-members er iets van wisten
* Mobster duikt gauw weer onder een steen

Toch maar eens een andere sig bedenken :P
* Fear-factoR klimt er bovenop en pelt rustig een banaantje
Ik ben het wel eens met mcB
[ Voor 15% gewijzigd door Fear-factoR op 20-12-2004 13:03 ]
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Je kunt inderdaad altijd nog proberen een MF-Dag te organiseren zonder dat de "elite teams", zoals ze door sommigen genoemd worden, er iets vanaf weten. Een cadeautje teruggeven zegmaar.JustMe_ schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:56:
tijd voor een dpc wide MF op de projecten waar dit kan/mag dus?
Dat zou wel een prestatie zijn als je dat georganiseerd krijgt, zonder dat het uitlekt, net zoals dit overigens ook een topprestatie was, zulke spaarakties, zonder dat iemand iets in de gaten had.
Het helpt overigens wel als je goed bent in het verzinnen van smoesjes. Ik meen ergens iets gelezen te hebben over een MF ter nagedachtenis van een overleden hond. Kan natuurlijk echt zo zijn geweest, maar kan ook een gevalletje lekkende uiers zijn geweest.
Een "gewone" persoonlijke flush haalt afaik nooit de frontpage of een eigen topic. (zelfs niet als een groot team besluit een verjaardag te vieren en overal #1 te flushen). Het is dus geen gewone persoonlijke flush.TGEN schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:05:
Tis gewoon een persoonlijke flush, niks meer, niks minder.
De grap van Megaflushen (of gewoon sparen) is toch meestal de voorpret.. "halen we het? of "die knakkers van Team X hebben lekker niks door heheh.." you catch my drift.
Dit gevoel had 99% van de leden nu dus niet.
Waarom moest deze actie eigenlijk zo "achter de schermen gefixed worden"; er is toch niets mis met het feit dat andere teams het wel of niet weten ? moet je gewoon wat harder je best doen. Hadden andere dpc-ers ook gewoon leuk mee kunnen doen. (/me niet overigens)
Verder wel een toffe flush, maar het op de FP te plaatsen (en daarmee bij een aantal leden de indruk te wekken dat er een algehele DPC spaar actie is geweest waar verder niemand iets van af wist) is niet handig en niet goed voor de team spirit.
en Ja natuurlijk (!) snap ik de goede intenties .. maar bekijk het ook eens vanaf de andere kant
verder: Warme gevoelens in donkere dagen en een vrolijke kerst
opzich wel een vette actie ook, maar dan doen we weer hetzelfde, alleen met waarschijnlijk minder powerCowArt schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:21:
[...]
Je kunt inderdaad altijd nog proberen een MF-Dag te organiseren zonder dat de "elite teams", zoals ze door sommigen genoemd worden, er iets vanaf weten. Een cadeautje teruggeven zegmaar.
Dat zou wel een prestatie zijn als je dat georganiseerd krijgt, zonder dat het uitlekt, net zoals dit overigens ook een topprestatie was, zulke spaarakties, zonder dat iemand iets in de gaten had.
Het helpt overigens wel als je goed bent in het verzinnen van smoesjes. Ik meen ergens iets gelezen te hebben over een MF ter nagedachtenis van een overleden hond. Kan natuurlijk echt zo zijn geweest, maar kan ook een gevalletje lekkende uiers zijn geweest.
Verwijderd
Ofwel, What's next.
Er is maar één keiharde en openbare MF geweest en dat was MF6 bij RC5-64. Daarna is er geen enkele flush meer geweest bij een project die die flush heeft geëvenaard...JustMe_ schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:36:
[...]
opzich wel een vette actie ook, maar dan doen we weer hetzelfde, alleen met waarschijnlijk minder powerdus nee geef mij maar een openbare maar keiharde MF
ja, me 2 iigmcB schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:38:
Pim/Crew; ik ben het helemaal met je eens. En ik wil het ook best NOG wel een keer zeggen dat het een prachtige en zeer gewaardeerde actie is geweest![]()
![]()
Omdat ik begonnen ben met vraagtekens zetten bij de MF wil ik voor het slotje er op gaat nog even 1 ding kwijt:
Misschien is het wat rot overgekomen, of misschien hebben sommigen de kritische berichten niet nauwkeurig genoeg gelezen, maar de strekking van de kritiek is niet bij iedereen even duidelijk overgekomen. dsmeef verwoorde het naar mijn mening prima;
[...]
Een kleine aanpassing in de naam van de flush was voor mij en misschien wel vele anderen al duidelijker geweest.
ow ongetwijfeld, maar daar gaat het toch niet om? als je met zijn allen bij 1 of meerdere projecten gaat sparen en dan een MF doet dan is de lol toch even groot?MarkB schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:28:
[...]
Er is maar één keiharde en openbare MF geweest en dat was MF6 bij RC5-64. Daarna is er geen enkele flush meer geweest bij een project die die flush heeft geëvenaard...
Als we alle negatieve energie die ik hier voel die is gericht op de vorige flush nu eens kunnen omzetten in positieve energie en kanaliseren richting een toekomstige flush...
* CowArt begint te klinken als Emiel Ratelband

Tsjakka!
[ Voor 4% gewijzigd door Adm.Spock op 20-12-2004 20:21 . Reden: en dan nog typo's maken ook... ]
Gewoon een verassing, meer niet. Dat andere nu zich te kort gedaan voelen is heel vervelend, maar niet zo bedoeld. Geniet van de nummer 1 plekken... daar gaat het om
Gewoon blij zijn dat er mensen proberen de grote groep een kerstkado te geven.
Zonde om er gelijk weer van alles achter te zoeken.
Verziekt wel de lol van de gevers van het "kado".
En die hebben een hoop tijd en moeite er in zitten.
Daarom pleit ik voor een openbaar aangekondigde MF dag
Als officiële woordvoerder van de aapjes:MarkB schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:46:
Soulmaster is al vrij vlot op de hoogte gesteld van de plannen. Het verbaasde me ook een beetje dat op geen van de projecten TEB te zien was. Ik moet daarbij aantekenen dat ik de laatste paar maanden niet op de hoogte was van de situatie
De enige aap die wat wist was blijkbaar Soulmaster.
Pim heeft ons persoonlijk uitgelegd hoe deze aktie tot stand is gekomen, TEB had daar heel graag een flinke bijdrage aan geleverd (en met ons vele anderen gezien de reacties hierboven) en de reacties waren niet bepaald mals toen bleek dat onze bijdrage nul-komma-niks was (een we zijn daar in niet de enige blijkt).
Dat neemt niet weg dat we ons petje af nemen op de manier waarop deze aktie tot stand is gekomen, dit zolang stil houden is knap en dan met zo'n overmacht zo wat alle projecten domineren is gewoon een prestatie van top-klasse.
De negatieve reacties komen veelal voort het de enorme betrokkenheid van de mensen bij de Dutch Power Cows. Als er dan een te gekke stunt wordt uitgehaald dan is het blijkbaar moeilijk om het geschenk in vreugde te aanvaardigen zonder dat je daar aan hebt meegewerkt.
Maar da's juist het geschenk: wij DPC-ers hebben een kado (cadeau?) gekregen!
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Dan even en reactie op persoonlijke titel (dus niet als crew member):Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:30:
/me is/was NOT amused.
En das alles wat ik er aan woorden nog aan vuil maak.
* Pim. stelt voor dat we het dan gewoon helemaal niet meer doen, gewoon kappen met die hele flushzooi
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat we bij de volgende MF toch wel weer iemand vergeten en dan is díe weer "not amused" voor welke reden dan ook (niet genoeg op zijn proeject/verkeerde datum/te veel sturing van uit de crew/te weinig sturing van uit de crew/enz).
Dus waarom ons hoofd stoten voor de tweede keer ?, we zijn geen ezels met zijn allen?.
Wat mij betreft kan dit topic op slot, het begint en herhaling van zetten te worden, 50% vindt het een goede actie, 50% voelt zich overgeslagen,
* Pim. baalt 100%
Disclaimer:
Dit was dus op persoonlijke titel en vertegenwoordigd in geen enige manier de zienswijze van een ander of van de crew als geheel, geloof je het niet ?? pech
*edit* dit is niet rechtstreeks tegen Badu
[ Voor 3% gewijzigd door Pim. op 20-12-2004 20:33 ]
Verwijderd
/me breekt klomp...
Laten de mensen die deze actie niet waarderen vooral doordrammen met dit soort kritiek, en daarmee de zin tot het organiseren van eventuele toekomstige acties in de kiem smoren.
"juf! juf! Maar hij mocht wél meedoen!" komt het dichtst bij wat ik lees in de kritiek. Doe nou niet alsof er afwegingen zijn gemaakt van die wel, die niet. Er is zoveel mogelijk gekeken hoe het te regelen was met zo min mogelijk mensen die ervan wisten.
Maar laat maar, het enthousiasme voor dit soort dingen is hier al wel weg. Je kan het uiteindelijk toch _nooit_ goeddoen. In ieder geval mijn dank aan de mensen die hun waardering hebben laten blijken voor deze actie, en dank aan de mensen die zich ingezet hebben.
MarkB: het was een gouden idee van je, en ere wie ere toekomt.
[/persoonlijke noot]
[edit]Zelfs de mensen van BVD is niet verteld voor welk doel de proxy was dichtgezet. In principe hebben zij dus meegewerkt zonder het te weten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:38 ]
Op dat moment moet er dus een lampje gaan branden bij de Crew (en dat wil ik ze wel verwijten). Er zijn bij TEB in principe twee personen die aangesproken dienen te worden bij dit soort acties. Dat zijn Elteor (Team-Founder) en Kuuke (Woordvoerder).MarkB schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:46:
Soulmaster is al vrij vlot op de hoogte gesteld van de plannen. Het verbaasde me ook een beetje dat op geen van de projecten TEB te zien was. Ik moet daarbij aantekenen dat ik de laatste paar maanden niet op de hoogte was van de situatie
Andere teamleden kunnen ook wel gepolst worden voor dit soort acties, maar het zijn de twee bovengenoemde die als eerste aangesproken zouden moeten worden.
Ik zal niet ontkennen dat Soulmaster zich profileert als de grote roerganger bij TEB, maar ff voor de duidelijkheid: dat is ie niet. Hij levert ontegenzeggelijk een enorme hoeveelheid CPU-power, en daar zijn we 'm ook dankbaar voor. En dat dit intern bij ons nog een staartje heeft mag ook duidelijk zijn.
* Adm.Spock Einde discussie.
Dit topic is gesloten.