Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Grijs ATX PSU draadje

Pagina: 1
Acties:

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Ik ben nu bezig om m'n voeding te verbouwen en ik zit een beetje met het grijze draadje van m'n slave voeding. Ik heb die voeding namelijk een jaar lang zonder problemen kunnen laten draaien zonder 'm te verbinden, maar zo'n beetje iedereen die ik hoor zegt dat die draad cruciaal is voor het goed werken van een PSU.

Dus ik heb een beetje gesearched, en ook daar komt uit de meeste topics naar voren dat die draad verbonden moet worden.
Maar in veel van die topics staat een pinout waarop staat dat +5 & +3.3V een power good signaal kan geven.

Dus nu zit ik met 3 vragen:
- Hoe kan mijn voeding zonder het aansluiten van het grijze draadje toch goed werken?
- Moet ik 'm nou wel of niet verbinden?
- Moet dat nou met de +3.3V, +5V of met de ground zijn?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]
Pin 8 - PWR_OK - Grijs - Power Ok (+5V & +3.3V is ok)
hoef je nergens mee te verbinden, ook hoeft er geen load op te staan. Dat draadje dient er nl. voor om aan je moederbord door te geven dat de voeding klaar is met initialiseren en het bootproces mag beginnen. Aangesloten als 2e voeding kun je die draad dus gewoon negeren.

Wellicht dat jouw voeding wel wat load nodig heeft op de normale +12V en +5V lijnen, maar dat kan ook intern geregeld zijn met een vermogensweerstand (zie je snel genoeg zitten als je die voeding opentrekt). Zie voor belastingsweerstanden datzelfde topic :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 04:00 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

In de pin-outs die ik heb staat 'COM'
Misschien dat je er wat aan hebt.

Gabriël AM5