En weer een van zoveelste historie spel erbij, let 'em come

Voor mij de volgorde: Civ 1,2,3, Empire Earth, Rise of Nations, Empires: Dawn of the Modern World, Empire Earth II.
Afgelopen jaren stond EE toch echt bovenaan. Grafisch erg mooi en vloeiend.
Vrije gameplay, gecombineerd met heel veel mogelijkheden en variatie. (veel ages).
Toen kwam Empires en die dacht te scoren met 'kwaliteit boven kwantiteit', dus minder ages, met meer units. Maar die is toen snel in vergetelheid geraakt.
EE2 viel me op het begin best wel tegen.
Die weather feature bevalt me helemaal nix, omdat het 90% van de tijd altijd slecht weer en je dus bijna altijd slecht zicht hebt.. no tnx

of hebben jullie daar andere ervaringen mee?
Maar goed, weather feature dus uit.
Voor de rest was het flink wennen en inmiddels vind ik het erg vermakelijk. De nadruk bij MP ligt veel meer op het veroveren van territoria, ipv basissen (nou ja.. dat is de bedoeling dan

).
De nieuwe 'anti-mini management' features zoals de citizen manager, gebruik ik nauwelijks eigenlijk. Vind het leuk om daar moeite voor te doen. Alleen als ik al m'n aandacht moet besteden aan m'n legers en in stress zit, gebruik ik soms de citizen manager om ff wat idle citizens op houthakken te zetten
Het meest voldane moment in EE2 vind ik toch wel om met een flinke air strike de vijand totaal te vernietigen
Wat ik jammer vind, is dat m'n sysje 2 comps op een gegeven moment niet trekt (soort lag).. terwijl m'n comp net nog niet antiek is (geforce 5900, amd xp 3200+, 1GB RAM)
Maar al met al, een echte aanrader!