Of het service point even bellen
00000 al geprobeerd?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Ik zie allerlei leuke tools enz. staan in het faq maar waar haal ik nieuwe firmware vandaan? en hoe installeer ik deze?
Dat is inmiddels al 100.000 keer in dit en andere topics genoemd, ik ga het je niet meer voorkauwen. Hou je ajb aan Algemene gedragsregels (Netiquette).
Mailtje van de auteur naar aanleiding van dezelfde vraag van mij:Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:04:
Ik snap niet van Puppetmaster meer... Als hij gaat zoeken heeft die eerst Direct Bluetooth en daarna heeft die Server voor Java Phone via GPRS maar ik wil het dus via Bluetooth... Volgensmij kan die geen verbinding maken omdat hij eerst contact moet maken met Bleutooth uit Service Pack 2... Wat moet ik doen om het gewoon via Bleutooth te doen en niet via Direct Bleutooth want dan doet die het al helemaal niet.. Alvast bedankt (Als iemand mij helpt)
> I was wondering what's with this 'direct bluetooth connection'
> thingy. Can I use it with my N6230? I still had to use a com port to
> connect, so I wonder...?
Hi,
Yes - the Nokia 6230 definitely supports direct Bluetooth connections without a COM port. The determining factor is what bluetooth stack you have running on your computer.
As far as I know, only the Microsoft Bluetooth stack in Windows XP SP2 supports direct bluetooth connections - so if you don't have that, then PuppetMaster will require a COM port setup.
Jeffrey Lim
Hey,
Ik heb de nokia 6230 en heb de Dlink DBT-120 dongle.
Met nokia pc suite werkt het goed na het doen van dat gedoe van jonsguides met andere driver etc.
Maar oxygen krijg ik niet werkende. heb die help doorlopen maar niks werkt. Bij bluetooth omgeving kan ik ook gewoon connecten met me phone maar als ik in oxygen connection wizard ben kies ik bluetooth en next. dan connect maar hij zegt dan dat het niet lukt.
Heb nokia pc suite al verwijderd. In het programma bij connection dingen op com8 gezet wat hij bij bluetooth configuratie ook zegt. maar doet het steeds niet
wie weet een oplossing?
Met nokia pc suite werkt het goed na het doen van dat gedoe van jonsguides met andere driver etc.
Maar oxygen krijg ik niet werkende. heb die help doorlopen maar niks werkt. Bij bluetooth omgeving kan ik ook gewoon connecten met me phone maar als ik in oxygen connection wizard ben kies ik bluetooth en next. dan connect maar hij zegt dan dat het niet lukt.
Heb nokia pc suite al verwijderd. In het programma bij connection dingen op com8 gezet wat hij bij bluetooth configuratie ook zegt. maar doet het steeds niet
wie weet een oplossing?
Ik heb nu software 5.24 op mn 6230 maar heb een probleempje met mn musciplayer.
Normaal stonden in de playlist van mn musicplayer alleen de files die ik op mn MMC heb staan, maar nu staan ook al mn ringtones in mn playlist.
Tamelijk vervelend omdat ik gewoon mn mp3-tjes wil luisteren en niet mn ringtones.
Heb alleen geen idee hoe ik mn ringtones uit mn playlist kan verwijderen.
Weet iemand dat?
Normaal stonden in de playlist van mn musicplayer alleen de files die ik op mn MMC heb staan, maar nu staan ook al mn ringtones in mn playlist.
Tamelijk vervelend omdat ik gewoon mn mp3-tjes wil luisteren en niet mn ringtones.
Weet iemand dat?
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Heb je al eens geprobeerd om alle actieve apparaten en alle gekoppelde apparaten uit je telefoon te verwijderen. Dan in je bt locaties zoeken naar bt toestellen in het bereik. Vervolgens de 6230 dubbelklikken en dan nokia pc suite verbinden. Dan nog een keer oxygen conn. wizerd starten om te zien of je phone nu wel gevonden wordt?Damocles.NL schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:18:
Hey,
wie weet een oplossing?
Jep, ik heb er een connector aan gesoldeerd zodat ik elk willekeurig hoofdtelefoontje kan aansluiten. In de originele headset zitten in beide draadjes die naar de dopjes gaan uiteraard twee draden, een plus en een min. De mindraadjes kun je gewoon met elkaar verbinden en zodoende de min, de plus-rechts en de plus-links aan een connector solderen.bigchristiaan schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:05:
Over de headset mod: Kan je ook gewoon een plugje op die 2 draadjes zetten? En bestaan die 2 draadjes uit slechts 1 draad of is er ook nog een min-draad ofzo?
Mocht je het nog niet helemaal vatten dan wil ik wel wat foto's maken.
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Verwijderd
4x0 kan het niet zijn... is een 5 cijferige code he.. (overigens heb ik dit natuurlijk wel geprobeerd)... en 5x0 is het ook niet
daar heb ik dus ook last van. ik heb maar gebruik gemaakt van afspeellijsten......Qosmic schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:14:
Ik heb nu software 5.24 op mn 6230 maar heb een probleempje met mn musciplayer.
Weet iemand dat?
Ja wij upgraden het toestel met behulp van een flashadapter dat achter op het toestel geplaatst word en een flash prommer waar de software ingeladen word. Dit gebeurt allemaal via de pc.UltraSub schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:31:
Wat doen ze eigenlijk anders bij het servicepoint, als een kabel er in steken, tooltje starten en flashen? Want eerlijk gezegd vind ik het best raar dat dit nog steeds niemand zelf kan doen.....
De reden waarom niet iedereen dit kan zal waarschijnlijk zijn doordat er anders mensen zijn die zelf de software gaan aanpassen, en wanneer een toestel daarna niet meer werkt om garantie komen zeuren.
don't worry, be happy...
Verwijderd
Zou je foto's willen maken aub, ik ben niet zo'n uitblinker op dat gebied...K-Jay schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:58:
[...]
Jep, ik heb er een connector aan gesoldeerd zodat ik elk willekeurig hoofdtelefoontje kan aansluiten. In de originele headset zitten in beide draadjes die naar de dopjes gaan uiteraard twee draden, een plus en een min. De mindraadjes kun je gewoon met elkaar verbinden en zodoende de min, de plus-rechts en de plus-links aan een connector solderen.
Mocht je het nog niet helemaal vatten dan wil ik wel wat foto's maken.
Ik heb er dan nog steeds last van! Ik heb mijn liedjes netjes in mappen op de MMC staan, per map een m3u afspeellijst. Als ik echter de music player start krijg ik 9 van de 10 keer mijn beltonen e.d. en moet ik dus eerst weer 'lijst opns wijz.' Heel soms begint ie in de playlist waar ik de vorige keer gebleven was, maar meestal dus niet. Weet iemand waar dit aan ligt?rikgoodhart schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:12:
[...]
daar heb ik dus ook last van. ik heb maar gebruik gemaakt van afspeellijsten......
Ze komen er aan, even de batterijen van mn digicam rechargen.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:02:
[...]
Zou je foto's willen maken aub, ik ben niet zo'n uitblinker op dat gebied...
[ Voor 20% gewijzigd door K-Jay op 24-01-2005 16:55 ]
Ik heb net mijn lokale servicepoint opgebeld (woon in Nijmegen) nou zit er wel 1 in Nijmegen maar die ligt weer afgelegen op een industrieterrein, ook als ik naar andere servicepoints kijk heb ik zo het gevoel dat de meeste niet echt makkelijk in het centrum van een stad liggen.
Wat dat betreft vind ik de service een beetje tegenvallen als Nokia wil dat slechts firma's bij hen aangesloten de tel's mogen flashen hadden ze er wel meer mogen hebben en op beter bereikbare punten ... wat is er mis met een Belcompany ofzo, deze zit toch meestal wel in het centrum.
Verder zou ik me telefoon 1-2 weken kwijt zijn als ik hem even hier in Nijmegen langs zou komen brengen ... bedoel wat gaan ze er allemaal mee doen, eerst 10 dagen laten acclimatiseren aan het licht daar???
Wat dat betreft vind ik de service een beetje matig van wat je van een multinational als Nokia mag verwachten.
Verder erg tevreden met me 6230 natuurlijk
Wat dat betreft vind ik de service een beetje tegenvallen als Nokia wil dat slechts firma's bij hen aangesloten de tel's mogen flashen hadden ze er wel meer mogen hebben en op beter bereikbare punten ... wat is er mis met een Belcompany ofzo, deze zit toch meestal wel in het centrum.
Verder zou ik me telefoon 1-2 weken kwijt zijn als ik hem even hier in Nijmegen langs zou komen brengen ... bedoel wat gaan ze er allemaal mee doen, eerst 10 dagen laten acclimatiseren aan het licht daar???
Wat dat betreft vind ik de service een beetje matig van wat je van een multinational als Nokia mag verwachten.
Verder erg tevreden met me 6230 natuurlijk
Verwijderd
Ik heb vandaag bij de Bel Company in muiden (Bij de maxis) mijn firmware up laten daten van 4.28 naar 4.44 en vind hem in eerste opzicht een stuk stabieler werken.
Dus maar even afwachten hoe die zich blijft gedragen.
Verwijderd
Weet iemand hoe ik Nokia Pc Suite uit m'n taakbalk kan krijgen?
Het programma start automatisch op en zoekt gelijk verbinding met m'n 6230.
Er staat nergens een optie om het automatisch opstarten uit te zetten.
Het programma start automatisch op en zoekt gelijk verbinding met m'n 6230.
Er staat nergens een optie om het automatisch opstarten uit te zetten.
Verwijderd
Hallo 
Ik heb ooit van een vriend gehoord van msconfig, dat moest je intypen in uitvoeren ofzow en dan moet je naar opstarten. K geloof dat je daar de dignen die opstarten uit kan zetten
mvg
Ik heb ooit van een vriend gehoord van msconfig, dat moest je intypen in uitvoeren ofzow en dan moet je naar opstarten. K geloof dat je daar de dignen die opstarten uit kan zetten
mvg
Er zit een phone house bisness point in groningen ik d8 dat die ook service verleende ook voor de nokia telefoons. Kennis van mij is er eens heen geweest voor de update van zijn telefoon. Firmware werd zo upgedated maar nu gaan ze zeuren dat ze hem moeten opsturen.Ramonkey schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:20:
[...]
Welk servicepoint in groningen??
Check hier de servicepoints in NL
.
Nu maar terug naar orange denk ik dat ze daar maar eff het moeten regelen..
grapig. Ik heb (zeg maar) ruim een week geleden firmware versie 5.24 er op laten zetten. Volgens mij lopen ze in muid en een beetje achterVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:27:
Ik heb vandaag bij de Bel Company in muiden (Bij de maxis) mijn firmware up laten daten van 4.28 naar 4.44 en vind hem in eerste opzicht een stuk stabieler werken.

Heb net de traxdata 1gig MMC bij oppus besteld.
[ Voor 23% gewijzigd door grolle op 24-01-2005 21:33 ]
Ik moet binnenkort weer eens wat nieuws en deze gsm lijkt mij wel wat. Nou was ik wat aan het rondklikken op de verschillende internetshops etc. Maar ik kan eigenlijk helemaal nergens een leuke aanbieding vinden voor een 1 jarig abo.
Ik had het idee dat we een paar maandjes geleden veel meer aanbiedingen hadden en dat het toestel goedkoper was? Of ligt dat nou aan mij?
Ik had het idee dat we een paar maandjes geleden veel meer aanbiedingen hadden en dat het toestel goedkoper was? Of ligt dat nou aan mij?
eind van het jaar is meestal stunttijd volgens mij...Beekforel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:59:
Ik moet binnenkort weer eens wat nieuws en deze gsm lijkt mij wel wat. Nou was ik wat aan het rondklikken op de verschillende internetshops etc. Maar ik kan eigenlijk helemaal nergens een leuke aanbieding vinden voor een 1 jarig abo.
Verwijderd
op www.telefoonkopen.nl staat wel een aardige aanbieding met een 1 jarig orange 32.50 abo... Heb die net zelf besteld, dus hopen dat ik deze week mijn telefoon nog krijgBeekforel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:59:
Verwijderd
Ik heb net met de search een poging gedaan (Nokia 6230 klepje niet open), 3 delen van dit topic doorgelopen, heb de FAQ gecheckt, maar het lijkt dus niet een "standaard" issue met deze telefoon.
Het klepje waarachter de batterij zit wil niet van de telefoon. Keurig volgens handleiding het klepje op de telefoon gezet (wordt eraf geleverd), en het sluit netjes aan alle kanten aan. Volgens de handleiding het knopje indrukken en schuiven; niet dus...
Achter het knopje lijkt een metalen klemmetje te zitten wat niet goed functioneerd. Heb al geprobeerd het knopje iets aan de kant te schuiven en vervolgens met een kleine schroevendraaier alsnog het metalen plaatje te "activeren", maar helaas.
Ben ik nu gewoon een enorme
of is dit een typisch pechgevalletje waarmee ik terug naar de winkel kan?
Het klepje waarachter de batterij zit wil niet van de telefoon. Keurig volgens handleiding het klepje op de telefoon gezet (wordt eraf geleverd), en het sluit netjes aan alle kanten aan. Volgens de handleiding het knopje indrukken en schuiven; niet dus...
Achter het knopje lijkt een metalen klemmetje te zitten wat niet goed functioneerd. Heb al geprobeerd het knopje iets aan de kant te schuiven en vervolgens met een kleine schroevendraaier alsnog het metalen plaatje te "activeren", maar helaas.
Ben ik nu gewoon een enorme
volgens mij moet je wat meer kracht durven zetten, terwijl je met de ene hand het knopje ingedrukt houdt, schijf met je andere hand het klep je omhoog/naar voren van het toestel af, met genoeg kracht
het is niet zo dat wanneer je het knopje indrukt het klepje er accuut af flikkert
[ Voor 48% gewijzigd door airliner op 25-01-2005 00:00 ]
Verwijderd
Ja, dat las ik op enkele sites al, maar er met 2 man aan gaan hangen, en vervolgens al met een klein schroevendraaiertje het metalen plaatje iets indrukken lijkt me echt teveel van het goeie 
[edit] Hebbus...
Zonder veel kracht eigenlijk
Dé methode: telefoon ondersteboven in de linkerhand houden, klepje naar je toe.
Duim van de rechterhand met de nagel in het knopje zetten zodat je met dezelfde duim het klepje van je af kan duwen.

zo... Ook weer happy
[edit2] Linkshandigen mogen het ook andersom proberen

[edit] Hebbus...

Zonder veel kracht eigenlijk
Dé methode: telefoon ondersteboven in de linkerhand houden, klepje naar je toe.
Duim van de rechterhand met de nagel in het knopje zetten zodat je met dezelfde duim het klepje van je af kan duwen.

zo... Ook weer happy
[edit2] Linkshandigen mogen het ook andersom proberen
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 00:27 ]
De eerste maal krijg ik mijn frontje er ook nauwelijks af.
Een trucje om het makkelijker te maken.
Zorg er voor dat je handen niet vettig zijn. dus even je handen wassen met afwasmiddel/zeep.
dan druk je dus met een duim het knopje in.
De nagel van je andere duim zet je tegen de bolling op de achterkant
(die bolling waar ook de camera achter zit, en waar nokia op staat)
en met je nagel kan je dan eenvoudig het frontje omhoogschuiven
Een trucje om het makkelijker te maken.
Zorg er voor dat je handen niet vettig zijn. dus even je handen wassen met afwasmiddel/zeep.
dan druk je dus met een duim het knopje in.
De nagel van je andere duim zet je tegen de bolling op de achterkant
(die bolling waar ook de camera achter zit, en waar nokia op staat)
en met je nagel kan je dan eenvoudig het frontje omhoogschuiven
Verwijderd
Ik keek laatst op nieuwemobiel.nl en daar staat op dit moment als laatst toegevoegde nieuwe telefoon de Nokia 6230i.
ik heb hem op de site vergeleken met de 6230 en de 6230i heeft een groter display, 208 x 208 pixels, een 1.3 megapixel camera, instelbare shermhelderheid, 16 mb intern geheugen maar verder eigenlijk geen verbeteringen.
nou meen ik me te herinneren dat er een hele tijd geleden iemand op de proppen kwam met een 6230i maar dat bleek gewoon een goede photoshopper te zijn volgens iemand. Kon het niet zijn dat dat klopte of is het toeval of heeft zelfs nieuwemobiel.nl het bij t verkeerde eind en is er geen 6230i?
ik vind de veranderingen trouwens wel goede dingen maar niet echt de moeite als je t mij vraagt.
ik heb hem op de site vergeleken met de 6230 en de 6230i heeft een groter display, 208 x 208 pixels, een 1.3 megapixel camera, instelbare shermhelderheid, 16 mb intern geheugen maar verder eigenlijk geen verbeteringen.
nou meen ik me te herinneren dat er een hele tijd geleden iemand op de proppen kwam met een 6230i maar dat bleek gewoon een goede photoshopper te zijn volgens iemand. Kon het niet zijn dat dat klopte of is het toeval of heeft zelfs nieuwemobiel.nl het bij t verkeerde eind en is er geen 6230i?
ik vind de veranderingen trouwens wel goede dingen maar niet echt de moeite als je t mij vraagt.
Hmmz.
Dit vind ik er over:
6230i is a hoax, says Nokia
Jun 30, 2004
Nokia has dismissed a story, which claims to reveal the 6230i, as a hoax.
One website had an image of the device, which looks similar to the original 6230 but is tweaked with a significantly larger screen, extra speaker and a 1.3-megapixel camera.
The website has a detailed description of the device, a full spec list, an August launch date and even claims that the handset is being produced in Hungary.
Coming little more than six months after the original, Nokia would risk alienating thousands of its customers.
A Nokia statement said: ‘Nokia is aware of a rumour regarding the imminent launch of a new handset, the 6230i.
Nokia has made no announcement about this product and can confirm that this story is a hoax.’
© Copyright 2005 Noble House Media Ltd
www.mobiletoday.co.u
Dus denk dat het een HOAX is. Helaas, want alleen het scherm vind ik aan de kleine kant
Dit vind ik er over:
6230i is a hoax, says Nokia
Jun 30, 2004
Nokia has dismissed a story, which claims to reveal the 6230i, as a hoax.
One website had an image of the device, which looks similar to the original 6230 but is tweaked with a significantly larger screen, extra speaker and a 1.3-megapixel camera.
The website has a detailed description of the device, a full spec list, an August launch date and even claims that the handset is being produced in Hungary.
Coming little more than six months after the original, Nokia would risk alienating thousands of its customers.
A Nokia statement said: ‘Nokia is aware of a rumour regarding the imminent launch of a new handset, the 6230i.
Nokia has made no announcement about this product and can confirm that this story is a hoax.’
© Copyright 2005 Noble House Media Ltd
www.mobiletoday.co.u
Dus denk dat het een HOAX is. Helaas, want alleen het scherm vind ik aan de kleine kant
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Ik twijfel ook over de waarheid van het bericht maar ik heb de verschillen hier even opgesomd.
neej er komt geen 6230i... nokia is allang weer bezig met verdere toestellen.
don't worry, be happy...
Daar zou ik maar niet zo stellig over zijn. Heb je het gehele topic gelezen?Raimon schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:09:
neej er komt geen 6230i... nokia is allang weer bezig met verdere toestellen.
Gelukkig ziet hij er minder uit dan de 6230 nu. Die midden toets is minder. Voor de rest niet veel beter volgens mij
Mjah, ik vind het toch niet de moeite om nog eens 350€ te betalen om een 'i'tje achter je gsm nummer te krijgen, en de vernieuwingen zijn toch maar beperkt...
×××
Verwijderd
Vorige week dinsdag m'n telefoon naar Nokia Shop Rotterdam gebracht, omdat de normale speaker kapot was. Volgende dag opgehaald, nog steeds hetzelfde probleem, hadden ze de luidspreker vervanger
. Op de bon stond wel dat ze ook software vervangen had, ik had 4.44 dus, toen 5.24. Maar ze moesten telefoon opsturen, dus vandaag kon ik m weer ophalen, en nu deed ie het wel weer....MET firmware 5.24. Lichter worden van de achtergrond ziet er idd beter uit. In het menu Contacten noemen ze "Contact toevoegen" (4.44) nu "Nw contact tvgn" (5.24). Niet echt duidelijker als je het mij vraagt....
. Verder kan je Music Player nu ook bij je favorieten zetten.
Verwijderd
En zijn ze al opgeladen?K-Jay schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:54:
[...foto's van de headset-mod...[
Ze komen er aan, even de batterijen van mn digicam rechargen.
mm, blijkbaar was dat nokia polsbandje alleen maar te verkrijgen op de TMF Awards, en ik alternatieve dingen gezien... Weet er iemand waar ik dat kan vinden? Het is dus voor tijdens het joggen dat mijn 6230 niet heel de tijd heen en weer zwiept in m'n broekzak...
Voor de rest is de technicus in Leuven nog stééds overwerkt... Al 3 weken lang
Volgens mij duurt het even lang je gsm leeg te laten lopen dan hem te flashen
Voor de rest is de technicus in Leuven nog stééds overwerkt... Al 3 weken lang
×××
Hehe, die verwachtte ik al. Ik kan geen work-in-progress foto's maken omdat het work al gefinished is. Maar eigenlijk is het niets anders dan de foto's bij die Danceplaza mod uit de startpost. Het enige verschil is dat ik er geen volumeregelaar tussen heb zitten.
Wat je iig moet doen is zo'n connector sjeffen. Daar komen drie draden uit, waarschijnlijk een rode, een witte en een onbedekte. Schroef je mirofoon piefje open. Soldeer de twee draden die naar de oordopjes gaan los. Verbind L- en R- met elkaar. Soldeer de onbedekte draad van de connector aan de L- of R-. Soldeer de rode aan R+ en de witte aan L+. Vergeet het knoopje en de krimpkous (zie ook die mod-foto's) niet. Moet lukken dacht ik
Verwijderd
Denk het ook, hoewel de connector die ik ga kopen geen draadjes heeft. Volgens mij hebben die dingen die je in de electronicaboer koopt, gewoon 3 connectors zonder kleuren. Kan je misschien ook vertellen welke connector wat is? En hoe maak je dat microfoon-dingetje open?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 19:21 ]
Verwijderd
door de 4 vijsjes los te draaien...Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:46:
En hoe maak je dat microfoon-dingetje open?

Zo.. heb 6230 nummer 2 inmiddels besteld.. Hopen dat ik deze niet kwijtraak... Iemand ideeen waar ik het beste kan verzekeren? Heb m bij studentmobiel.nl besteld.. maar wil m dus ook verzekeren.
Nou als deze er komt ga ik die toch echt aanschaffen denk ik hoor.. Hogere resolutie en deftige camera en dan heb je het echt wel allemaal in je GSM (te zien wat de kostprijs is uiteraard)Choxo schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:28:
Mjah, ik vind het toch niet de moeite om nog eens 350€ te betalen om een 'i'tje achter je gsm nummer te krijgen, en de vernieuwingen zijn toch maar beperkt...
Btw, gsm is net terug van Nokia en voor België is er firmware 5.26 (gereleased op 21-12-2005)
EDIT: Maar als hij der komt, heeft Nokia ons weer schoon 'in't zak gezet'
[ Voor 8% gewijzigd door ScSi op 26-01-2005 10:13 ]
Weet iemand of je met de Nokia 6230 ook via Bluetooth naar je Radio luisteren?
Ik weet wel dat de headset gebruikt wordt als antenne, maar als je nou zowel een normale headset voor je radio aansluit, als een bluetooth. Kan je dan via je Bluetooth headset naar de radio luisteren?
En kan je ook via bluetooth naar de MP3 speler luisteren?
Ik weet wel dat de headset gebruikt wordt als antenne, maar als je nou zowel een normale headset voor je radio aansluit, als een bluetooth. Kan je dan via je Bluetooth headset naar de radio luisteren?
-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin
Uhhhm... 21-12-2005? Sjee die moet dus nog gereleased wordenScSi_009 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:49:
[...]
Nou als deze er komt ga ik die toch echt aanschaffen denk ik hoor.. Hogere resolutie en deftige camera en dan heb je het echt wel allemaal in je GSM (te zien wat de kostprijs is uiteraard)
Btw, gsm is net terug van Nokia en voor België is er firmware 5.26 (gereleased op 21-12-2005)
MP3-speler kan wel. De geluidskwaliteit laat dan echter véél te wensen over. Radio kan NIET. Er kan Géén verbinding zijn met zowel de draadloze (bluetooth) als de bedrade headset tegelijk. als je de radio aanzet met alleen de bluetooth headset, krijg je de melding 'sluit een bedraad accessoire aan' ('Connect wired enhancement first, e.g. headset'). Als je de bedrade headset dan aansluit en je bluetooth-verbinding bestaat nog, vraagt-ie direct of je de verbinding wil verbreken... (NOOT: dit was zo met FW4.44). Dus draadloos radioluisteren is helaas niet mogelijk.Cipri schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:09:
Weet iemand of je met de Nokia 6230 ook via Bluetooth naar je Radio luisteren?
[ Voor 34% gewijzigd door csteelooper op 26-01-2005 10:27 ]
Ik bedoelde 21-12-2004, het jaartal was dus verkeerdcsteelooper schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:21:
[...]
Uhhhm... 21-12-2005? Sjee die moet dus nog gereleased worden. Neem aan dat je 21-1-2005 bedoelt? En nu even over de 6230i: die komt er niet. Nokia heeft op hun site nergens een announce staan voor dit model. Totnogtoe was bij nokia ieder model zo'n 3 maanden tevoren aangekondigd. Bovendien zou een schermvergroting zoals die er zou zijn voor de 6230i, niet op een i-model zitten. Zo'n soort verbetering is namelijk niet te doen met de huidige software. Het grootste verschil ooit tussen een 'normaal' model en een 'i-model' was bij de 6610 de toevoeging van de camera. Meestal neemt nokia in dit soort gevallen een model als basis en brengt een ANDER type toestel uit (zie 7250 versus 6610). De 6610i was meer een uitzondering dan een regel.
Verwijderd
is t misschien mogelijk om de 6230 als bluetooth headset te gebruiken voor de pc (voor Skype bijv), dan kan je draadloos bellen voor lagere tarieven zolang je in de buurt van je pc bent!
eventueel zelfs met een java progje dat via BT skype kan bedienen...
eventueel zelfs met een java progje dat via BT skype kan bedienen...
Verwijderd
Als die in Belgie er is dan kun je in nederland toch ook wel versie 5.26 krijgen? Is toch hetzelfde europese model of niet dan?ScSi_009 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:26:
[...]
Ik bedoelde 21-12-2004, het jaartal was dus verkeerdIk hoop echt dat er geen 6230i komt, maar hierboven staan toch echt hele duidelijke foto's (wel op een gare Japanse website maar toch) We zullen wel zien zeker?
Ik weet niet wat hier gaar of Japans aan is!ScSi_009 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:26:
[...]
Ik bedoelde 21-12-2004, het jaartal was dus verkeerdIk hoop echt dat er geen 6230i komt, maar hierboven staan toch echt hele duidelijke foto's (wel op een gare Japanse website maar toch) We zullen wel zien zeker?
Weet je zeker dat het 5.26 is en geen 5.24? Ik ben benieuwd of er ook merkbare verschillen tussen zitten.ScSi_009 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:49:
[...]
Nou als deze er komt ga ik die toch echt aanschaffen denk ik hoor.. Hogere resolutie en deftige camera en dan heb je het echt wel allemaal in je GSM (te zien wat de kostprijs is uiteraard)
Nou ik denk dat het een foutje is. 5,24 is de laatste versie. van 25-11-2004Mr.Vulcano schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:25:
[...]
Weet je zeker dat het 5.26 is en geen 5.24? Ik ben benieuwd of er ook merkbare verschillen tussen zitten.
don't worry, be happy...
Nee hoor, het is wel degelijk 5.26 Sla google er maar eens op na, 5.26 is een 'lokale' firmware die enkel in bepaalde landen wordt opgeladen.
Voor degene die het echt niet willen geloven, wil ik wel een pic nemen met mijn digicam, maar het is echt wel zo (kan nog steeds lezen
)
Hier enkel de verschillen opgemerkt die ook in het changelog staan voor de 5.24, voorlopig niets nieuws gemerkt.
Voor degene die het echt niet willen geloven, wil ik wel een pic nemen met mijn digicam, maar het is echt wel zo (kan nog steeds lezen
Hier enkel de verschillen opgemerkt die ook in het changelog staan voor de 5.24, voorlopig niets nieuws gemerkt.
[ Voor 19% gewijzigd door ScSi op 26-01-2005 13:05 ]
Verwijderd
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat java toepassingen die bluetooth gebruiken ervoor zorgen dat mn gsm reset... toch maar eens inleveren. kan alleen niet gebruiken dat t meer dan een uurtje duurt eigenlijk!
Ik heb gisteren een nokia 6230 gekocht. Nu wil ik mijn telefoonnummers, agenda en andere instellingen overzetten van mijn 8310 naar mijn 6230.
Maar wanneer ik dit probeer met de nieuwste versie van PC suite (6.41) dan kent hij de 8310 niet, en wanneer ik het met de versie voor de 8310 doe (4.88) dan kent hij de 6230 niet
Ik heb nu allemaal *.ncc bestanden van mijn 8130, maar ik heb geen idee hoe ik deze nu in mijn 6230 krijg. Iemand een idee?
Maar wanneer ik dit probeer met de nieuwste versie van PC suite (6.41) dan kent hij de 8310 niet, en wanneer ik het met de versie voor de 8310 doe (4.88) dan kent hij de 6230 niet

Ik heb nu allemaal *.ncc bestanden van mijn 8130, maar ik heb geen idee hoe ik deze nu in mijn 6230 krijg. Iemand een idee?
[ Voor 1% gewijzigd door vdroos op 26-01-2005 14:31 . Reden: typfout ]
VDROOS
Probeer eens nadat je 8310 leeg hebt gehaald de software te updaten en dan te kijken of ie de bestanden heeft onthouden en je dus met de nieuwe versie de oude bestanden in je 6230 kan krijgen.
Hoe bedoel je? Als ik een backup maak van de data krijg ik bij de 8310 allemaal *.ncc bestanden maar bij de 6230 maar 1 bestand.....dennismaus schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:31:
Probeer eens nadat je 8310 leeg hebt gehaald de software te updaten en dan te kijken of ie de bestanden heeft onthouden en je dus met de nieuwe versie de oude bestanden in je 6230 kan krijgen.
VDROOS
Ik had hetzelfde probleem maar dan met een 6610. Ik vond een PCSuite versie 5.8 die zowel mijn 6610 als mijn 6230 ondersteunde. Eens alles overgezet was overgeschakeld naar de 6.41vdroos schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:48:
[...]
Hoe bedoel je? Als ik een backup maak van de data krijg ik bij de 8310 allemaal *.ncc bestanden maar bij de 6230 maar 1 bestand.....
Misschien werkt dat voor jou evenzo?
Met de nieuwe pc-suite schijn je alle toestellen te kunnen aansluiten en dat ze alle toestellen herkennen. Dan kun je proberen met Content copier.
Werkt bv. wel met de 6310 naar een 6230 en een 3310 naar 6100.
Werkt bv. wel met de 6310 naar een 6230 en een 3310 naar 6100.
don't worry, be happy...
Ik moeg je gelijk geven!ScSi_009 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:04:
Nee hoor, het is wel degelijk 5.26 Sla google er maar eens op na, 5.26 is een 'lokale' firmware die enkel in bepaalde landen wordt opgeladen.
Voor degene die het echt niet willen geloven, wil ik wel een pic nemen met mijn digicam, maar het is echt wel zo (kan nog steeds lezen)
Misschien dat het leuk is als we eens wat foto's posten die zijn gemaakt met de 6230
Ik was gister op de Euromast en daar heb ik de volgende foto's gemaakt:

Het was trouwens ijskoud daarboven, maar het uitzicht was t wel waard

Het was trouwens ijskoud daarboven, maar het uitzicht was t wel waard
Vakantie in Rome, ook bezoek aan Vaticaan toen Paus aan het praten was
Zitten nog best redelijk tussen dacht ik zo:

Zitten nog best redelijk tussen dacht ik zo:

Gisteren merkte ik dat mijn speaker het niet meer deed, als iemand mij belde trilde hij alleen nog.
Bij het eerste service-point (waarvan ik de naam maar niet noem
) stond een sneuzel van 16 (stagiair zeker). Ik verteld dat de speaker het niet meer deed. Hij vragen aan zijn baas of ze de speaker hadden voor de 6230.
Die vent lekker nors: niet op voorraad en weet ook niet wanneer ie binnenkomt
Ik vraag: kan je het niet nakijken, resetten of upgraden zodat ie het misschien weer doet ? Of denk je dat ie echt stuk is ?
Sneuzel: Als er geen geluid meer uit komt issie stuk
Mooi service-point, daar ga ik dus nooit meer.
2de service-point kwam meteen al professioneler over.
Na mijn verhaal zeiden ze al meteen: eens kijken of hij het met een update weer gaat doen.
Telefoon mee naar achter genomen en na 10 minuten kwam hij terug met de mededeling dat ie het weer deed.
Er bleek vuil/stof tussen de contacten gezeten te hebben. Hadden hem uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
Ik dus helemaal blij
Maar is de afdichting zo slecht, dat er na 3 weken al stof tussen die contacten kan komen !?
Bij het eerste service-point (waarvan ik de naam maar niet noem
Die vent lekker nors: niet op voorraad en weet ook niet wanneer ie binnenkomt

Ik vraag: kan je het niet nakijken, resetten of upgraden zodat ie het misschien weer doet ? Of denk je dat ie echt stuk is ?
Sneuzel: Als er geen geluid meer uit komt issie stuk
Na mijn verhaal zeiden ze al meteen: eens kijken of hij het met een update weer gaat doen.
Telefoon mee naar achter genomen en na 10 minuten kwam hij terug met de mededeling dat ie het weer deed.
Er bleek vuil/stof tussen de contacten gezeten te hebben. Hadden hem uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
Ik dus helemaal blij
Maar is de afdichting zo slecht, dat er na 3 weken al stof tussen die contacten kan komen !?
Als je kijkt naar het verleden van Nokia met de 6310 en de 6310i en de 7250 en de 7250i en ga zo maar even door, kan je enigszins voorspellen dat het toestel er echt wel komt. Ik zal er niet van opkijken en vind het dan ook meer dan logisch dat Nokia ontkent dat hij binnenkort uitkomt, omdat de normale 6230 ( zonder i ) nog vollop bij telefoonwinkels in de verkoop ligt en er zijn er nog verschrikkelijk veel van op voorraad en als ze nu het feit bevestigen zal vrijwel niemand meer de 6230 afnemen maar wachten op de i-versie hiervan. Wat heel logisch is.
Verwijderd
Ik heb mijn 6230 nu 1 maand. Bij aankoop kreeg ik er een BleuTooth-USB dongle(a.k.a. Merkloos) bij. deze heeft het altijd goed gedaan, tot nu.
Als ik bestandjes ga verzenden naar mijn telefoon(met nokia PC suite of met BleuTooth-apparaten van microsoft) mislukken ze sinds vandaag altijd(eerder had ik dit niet). Hij begint een tijdje over te laden en dan verbreekt de verbinding opeens terwijl ik mijn telefoon en PC hellemaal met rust laat(en ze vrijwel naast elkaar liggen/staan).
heeft dit te maken met een foute instelling of is er nu al iets kapot?
Specs:
Nokia PC suite 5.8(ook 6.41 geprobeerd).
Microsoft stuurprogramma versie 5.1.2600.2180
Windows Xp home edition SP2
Edit:
Firmware 4.28
Als ik bestandjes ga verzenden naar mijn telefoon(met nokia PC suite of met BleuTooth-apparaten van microsoft) mislukken ze sinds vandaag altijd(eerder had ik dit niet). Hij begint een tijdje over te laden en dan verbreekt de verbinding opeens terwijl ik mijn telefoon en PC hellemaal met rust laat(en ze vrijwel naast elkaar liggen/staan).
heeft dit te maken met een foute instelling of is er nu al iets kapot?
Specs:
Edit:
Firmware 4.28
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 20:56 ]
Je zou eens kunnen proberen om de BT dongle op een andere pc / laptop aan te sluiten, als ie het daar niet op doet, weet je het zeker dat het niet aan een instelling ligt maar ( waarschijnlijk ) aan je BT dongle.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:52:
Ik heb mijn 6230 nu 1 maand. Bij aankoop kreeg ik er een BleuTooth-USB dongle(a.k.a. Merkloos) bij. deze heeft het altijd goed gedaan, tot nu.
[...]
Edit:
Firmware 4.28
Mocht hij het niet meer doen en ben je op zoek naar een ander, raad ik je de Sitecom Bluetooth Adapter aan. Ik had 'm gekocht in een aanbieding voor nog geen 30 eurootjes voor de 100m versie en hij werkt goed! ( Er zit tevens 10 jaar garantie op
Het probleem is dat op de merkloze BT dongles geen garantie zit bijv. de BT dongle die in het KPN D500 pakket zit, als die stuk gaat, dan blijf je dus zitten met een defecte en moet je dus overgaan tot aanschaf van een nieuwe.
[ Voor 3% gewijzigd door Le0032 op 26-01-2005 21:17 ]
Had ik ook vaak.. Vooral als ik veel bestandjes in een keer ging overzetten... The connection to the phone was lost zegt ie dan. Nooit kunnen verhelpen helaasch.
Probeer de telefoon eens een keer opnieuw te 'pairen' met je PC... Eerst het paar verwijderen (zowel aan de kant van de PC als aan de kant van de foon) en dan de procedure voor het 'pairen' van apparaten volgen. Soms lost dat het probleem al op. Ik had eerder een soortgelijk probleem; bij mij heeft dit geholpen.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:52:
heeft dit te maken met een foute instelling of is er nu al iets kapot?![]()
Specs:
Edit:
Firmware 4.28
Andere tip: probeer eens of het met Niet-Nokia software (Oxygen Phone Manager, MobiMB) wel goed gaat.
Verwijderd
Met Windows XP SP2 had ik eerst ook wat problemen icm BT.
Hij zag in Nokia PC Suite mijn telefoon niet helemaal goed,
dit kwam omdat ik mijn telefoon de naam "Frazz" als naam had gegeven.
Doordat SP2 de naam van het apparaat (Frazz) ipv het apparaat zelf (Nokia 6230)
bij de instellingen zet.
In Nokia PC Suite staat er dan bij "Type Telefoon" Frazz, waardoor PC Suite hem niet herkend
Daarom moet je bij SP2 eerst de naam van je toestel veranderen in Nokia 6230
zodat SP2 hem zo instelt en Nokia PC Suite dus bij "Type Telefoon" Nokia 6230 neerzet,
en hem zo als een geldig telefoon ziet.
Hij zag in Nokia PC Suite mijn telefoon niet helemaal goed,
dit kwam omdat ik mijn telefoon de naam "Frazz" als naam had gegeven.
Doordat SP2 de naam van het apparaat (Frazz) ipv het apparaat zelf (Nokia 6230)
bij de instellingen zet.
In Nokia PC Suite staat er dan bij "Type Telefoon" Frazz, waardoor PC Suite hem niet herkend
Daarom moet je bij SP2 eerst de naam van je toestel veranderen in Nokia 6230
zodat SP2 hem zo instelt en Nokia PC Suite dus bij "Type Telefoon" Nokia 6230 neerzet,
en hem zo als een geldig telefoon ziet.
Wat dat betreft: ik heb allang de Nokia software verwijderd. Met MobiMB kan ik alles doen wat ik wil, en het gaat zelfs gemakkelijker (vooral playlists aanmaken). Alleen veel bestanden tegelijk kopiëren wil nog wel eens problemen geven, vandaar dat ik dat gewoon met Windows zelf doe (OBEX File Transfer o.i.d.).csteelooper schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:33:
[...]
Andere tip: probeer eens of het met Niet-Nokia software (Oxygen Phone Manager, MobiMB) wel goed gaat.
Verwijderd
Ehm, wel eens naar je display gekeken... Ik moet hem echt ongeveer elke 2 weken open maken om de stof tussen mn scherm en frontje vandaan te halen zodat ik weer wat kan zien als de zon er een beetje op schijnt...loyske schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:55:
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:53:
[...]
Ehm, wel eens naar je display gekeken... Ik moet hem echt ongeveer elke 2 weken open maken om de stof tussen mn scherm en frontje vandaan te halen zodat ik weer wat kan zien als de zon er een beetje op schijnt...
Vreemd, daar heb ik totaal geen last van. Je gebruikt dan zeker geen hoesje...?
Verwijderd
Typisch een argument van Nokia zelf. Dat je een hoesje moet gebruiken. Ik heb er zelf ook last van. Ik moet minimaal om de 2 weken stof verwijderen en het begint me echt te iriteren.Upquark schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:52:
[...]
Ik koop toch geen mooie telefoon kopen om deze vervolgens in een hoesje te stoppen? Staat ook nergens in de gebruiksaanwijzing dat er een hoesje om heen moet. Zelfs het orginele frontje sluit niet helemaal goed waardoor er altijd een soort van naad in zit om stof naar binnen te laten. En zelfs al zou die goed zitten dan nog komt er stof naar binnen.
Ik heb nu ook zo'n toestel,
Wil nu alleen een bluetooth headset erbij,
nu heb ik er 2 op het oog
Nokia HS-4W
of
Jabra BT 250
voordeel van die Jabra = prijs, en echt oordopje en dus niet wat bij de nokia is dat hij tegen je oor rust.
Zijn er mensen die ervaring kunnen delen in bovenstaande headsets?
Nokia HS-4W
of
Jabra BT 250
voordeel van die Jabra = prijs, en echt oordopje en dus niet wat bij de nokia is dat hij tegen je oor rust.
Ik heb er zelfs zonder hoesje geen last van.Upquark schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:52:
Ik heb mijn 6230 altijd in m'n broekzak zitten als ik weg ben.
Als ik thuis ben ligt hij op m'n bureau.
Nooit last van stof in het frontje.
Hoe krijg je het volume van mijn mp3-ringtone zachter? Ik heb t idee dat de instelling voor beltoonvolume geen invloed heeft als je mp3 gebruikt als ringtone.
Ik dacht dat deze vraag al eens gesteld was, maar kan m zo snel niet vinden in dit deel of vorige delen.
Ik dacht dat deze vraag al eens gesteld was, maar kan m zo snel niet vinden in dit deel of vorige delen.
Tjee, ik maak hem gewoon zelf open... hoef ik ook geen ritje te maken naar Hilevrsumloyske schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:55:
Gisteren merkte ik dat mijn speaker het niet meer deed, als iemand mij belde trilde hij alleen nog.
Bij het eerste service-point (waarvan ik de naam maar niet noem) stond een sneuzel van 16 (stagiair zeker). Ik verteld dat de speaker het niet meer deed. Hij vragen aan zijn baas of ze de speaker hadden voor de 6230.
Die vent lekker nors: niet op voorraad en weet ook niet wanneer ie binnenkomt![]()
Sneuzel: Als er geen geluid meer uit komt issie stuk![]()
Ik dus helemaal blij![]()
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik gebruik die Jabra BT 250, en het is opzich wel oke.. ik word alleen gek van het oordopje in je oor proppeMovinghead schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:27:
Ik heb nu ook zo'n toestel,
Nokia HS-4W
of
Jabra BT 250
ik ben wel tevreden over kwaliteit kwa geluid enzo.. maar heb geen ervaring met die HS-4W.
Heeft iemand een beetje verstand van codes voor Nokia's?
Ik heb naast mijn 6230 namelijk ook een 6100...
Deze 6100 wil ik graag helemaal resetten (niet alleen naar fabrieksinstellingen, want daarmee verwijdert hij geen mms-settings enzo).
De code *#335738#, zoals voor de Nokia 6230 werkt helaas niet...
Hopelijk kan iemand mij helpen?!
BVD
Deze 6100 wil ik graag helemaal resetten (niet alleen naar fabrieksinstellingen, want daarmee verwijdert hij geen mms-settings enzo).
BVD
Zie SP:bthefirst schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:02:
Heeft iemand een beetje verstand van codes voor Nokia's?
BVD
Handige Codes
Deze beginnen altijd met *# (LEES: sterretje hekje) en worden afgesloten met een # (LEES: hekje). Hier volgen de combinaties:
*#06# - IMEI
*#0000# - Firmware
*#335738# - Deletes automaticly added MMS and GPRS profiles received
from your mobile operator through SMS
*#92702689# - Enter the service menu (Warranty / Lifetimer)
*#7370925538# - Delete all the content of the wallet and the wallet code
*#7780# - Restore factory settings. (This does not include memory,
language and counters)
lees jij niet ofzo...hij vraagt coor de 6100. dit is een 6230 topicRobbert_berg schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:12:
[...]
Zie SP:
Handige Codes
Deze beginnen altijd met *# (LEES: sterretje hekje) en worden afgesloten met een # (LEES: hekje). Hier volgen de combinaties:
*#06# - IMEI
*#0000# - Firmware
*#335738# - Deletes automaticly added MMS and GPRS profiles received
from your mobile operator through SMS
*#92702689# - Enter the service menu (Warranty / Lifetimer)
*#7370925538# - Delete all the content of the wallet and the wallet code
*#7780# - Restore factory settings. (This does not include memory,
language and counters)
Verwijderd
Ik heb een vraag, heb hem een tijd geleden ook al gesteld maar kreeg er niet echt een zuiver antwoord op, kun je met die headset ook de mp3'je van je mobiel besluisteren zodat je het dan niet met draad hebt... Denk het niet maar weet het niet zekerdinow schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:55:
[...]
Ik gebruik die Jabra BT 250, en het is opzich wel oke.. ik word alleen gek van het oordopje in je oor proppemaar als die zit dan zit hij ook
![]()
ik ben wel tevreden over kwaliteit kwa geluid enzo.. maar heb geen ervaring met die HS-4W.
En hoe kun je liedje BOOSTEN op de computer zodat ze harder gaan op de Nokia
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 17:21 ]
Waarom vraagt ie het dan überhaupt hier?rikgoodhart schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:20:
[...]
lees jij niet ofzo...hij vraagt coor de 6100. dit is een 6230 topic

Vraag 1: edit: kan wel, had niet goed gelezenVerwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:56:
[...]
Ik heb een vraag, heb hem een tijd geleden ook al gesteld maar kreeg er niet echt een zuiver antwoord op, kun je met die headset ook de mp3'je van je mobiel besluisteren zodat je het dan niet met draad hebt... Denk het niet maar weet het niet zeker

Vraag 2: dat kan met bijv mp3gain, maar je mp3 zal er niet beter op worden. Probeer het maar eens, en vergelijk het gebooste liedje met het origineel.
[ Voor 12% gewijzigd door K-Jay op 31-01-2005 11:30 ]
Verwijderd
Ik heb sinds eergisteren ook de 6230. Ik heb deze telefoon van de zaak gekregen i.c.m. een bluetooth headset van het type Motorola HS810. Ik ben nu echt al 2 dagen aan het vechten om deze te 'pairen' aan de Nokia, maar mijn telefoon ziet hem gewoon niet. Als ik zoek naar BT apparaten op mijn iPaq dan ziet hij de Nokia wel, maar ook de headset niet.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Volgens de handleiding is het gewoon een kwestie van aanzetten, zoeken met de telefoon en dan zou hij hem al moeten vinden.
Alvast bedankt!
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Volgens de handleiding is het gewoon een kwestie van aanzetten, zoeken met de telefoon en dan zou hij hem al moeten vinden.
Alvast bedankt!
Ik heb ook de Motorola HS810 i.c.m. de Nokia 6230. Ik heb het volgens de gebruiksaanwijzing gepaired, maar ik zal het kort uitleggen...
1. Zet Bleutooth aan op je Nokia 6230.
2. Druk de toets op je headset lang in, totdat het lampje continue blauw brand.
3. Kies in het Bleutooth-menu van je toestel, zoeken naar audio-accessoires.
4. Nu vind je toestel de headset, voer de code in (dacht 0000) en pair het.
5. Klaar voor gebruik!
1x kort drukken op headset is laatst gekozen nummer kiezne
1x vrij lang drukken is aan/uit zetten headset
1x lang drukken is voicedialling gebruiken
Succes!
3. Kies in het Bleutooth-menu van je toestel, zoeken naar audio-accessoires.
4. Nu vind je toestel de headset, voer de code in (dacht 0000) en pair het.
5. Klaar voor gebruik!
1x kort drukken op headset is laatst gekozen nummer kiezne
1x vrij lang drukken is aan/uit zetten headset
1x lang drukken is voicedialling gebruiken
Succes!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Instellingen veranderen tot maximaalVerwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:08:
Kort vraagje, hoe kan ik een filmpje van langer dan 15seconden opnemen? bvd.
en dat is (helaas) maximaal 4 minuten...Januszjes schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:51:
[...]
Instellingen veranderen tot maximaalBeetje zoeken hoor
×××
Verwijderd
Jep, je kan met de bleuthooth headset mp3's luisteren vanaf je mobiel....Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:56:
[...]
Ik heb een vraag, heb hem een tijd geleden ook al gesteld maar kreeg er niet echt een zuiver antwoord op, kun je met die headset ook de mp3'je van je mobiel besluisteren zodat je het dan niet met draad hebt... Denk het niet maar weet het niet zeker
Verwijderd
Top! Het is gelukt. De fout die ik maakte was dat ik hem niet lang genoeg ingedrukt hield om de headset aan te zetten. Na een seconde of 3 gaat hij drie keer knipperen en vervolgens om de paar seconden knippert hij een keer. Als je hem echter vasthoudt, een seconde of 7, dan blijft het lampje aan staan.THE_BASE schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:02:
Succes!
Bedankt voor je hulp. Het is dat jij schreef 'totdat het lampje continue blauw brand', anders had ik waarschijnlijk nu nog lopen klooien.
BTW, in welke modus staat hij dan na een seconde of drie inhouden???
Kan je ook met die Jabra functies aan als voice dailing?dinow schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:55:
[...]
Ik gebruik die Jabra BT 250, en het is opzich wel oke.. ik word alleen gek van het oordopje in je oor proppemaar als die zit dan zit hij ook
![]()
Nou, omdat dat topic zo goed als dood lijkt te zijn... En hier dagelijks mensen kijken...Haan schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:36:
[...]
Waarom vraagt ie het dan überhaupt hier?En niet in het topic over de 6100?
Ik heb ook zo´n Jabra en ja, je kan ermee voice-dialen.Movinghead schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:54:
[...]
Kan je ook met die Jabra functies aan als voice dailing?
bij mij loopt die nokia audio manager steeds vast!
Tamelijk vervelend, heb het met versie 5.8, 6.2, 6.4 en de nieuwste 6.41
Iemand enig idee wat dit is en hoe je dit kan verhelpen?
Wil namelijk ff playlists aanmaken
Stop chasing the dream, you're already living it
bij mij helpt het niet aanvinken van de andere connectietypes in connectionmanager (dus alleen bluetooth aangevinkt, niet usb etc) en als dat niet direct werkt ook nog even reconnectenQosmic schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:39:
bij mij loopt die nokia audio manager steeds vast!
Dit topic is gesloten.