Toon posts:

Sitecom modem/router/switch maakt geen goede verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey

ik heb een sitecom router, switch en modem in 1 en ADSL van 12move
En ik heb er 2 pc's op aangesloten. De ene pc krijgt wel een IP adres toegewezen en de andere niet.(169.xxx.x.x) Ik kan dus met de 2de PC niet pingen... heb al vanalles geprobeert... ipconfig\release...ipconfig\renew.. Het rare is ik had eerst een Sweex router ( zonder internet ) en toen kreeg mijn pc wel een ip adres... dus aan de kabel ligt het niet... aan de internet verbinding ook niet wat de 1ste pc werkt wel... dus ik weet niet wat ik nu moet doen ik heb een netwerkkaart onboard...

Khoop dat iemand me snel kan helpen

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
en je hebt, automatisch ip adress verkrijgen wel aanstaan ?

My favorite programming language is solder.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Crosspost:
169.xxx.x.x

Wacht tot een moderator het eerste topic sluit danwel verplaatst, maar ga geen 2e topic openen over precies hetzelfde probleem.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Uhm jah heb ik aanstaan...alleen wat ik ook zo raar vind zodra ik de UTP kabel van men 2de pc in de router steek dan krijgt de 1ste pc ook een verkeerd ip adres (169.XXX.X.X):S:S:S

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Stop 2 UTP-kabels in je router, en daarna 1 in iedere PC.
Zet DHCP uit.
Configureer je PC's met VASTE IP's (toch handiger in een thuisnetwerk, je bent geen bedrijf met laptops of pc's die aan en af komen he!)

[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 12-12-2004 01:53 ]

We are shaping the future

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

DinX

Motormuis

Eerste waaraan ik dan denk is dat je router niet aan het natten gaat.

Normaal hang je je switch aan de router. En je clients aan de switch. Op de router draait dan een dhcp server die aan de pc's intern een IP geeft. De bedoeling is dan dat hij NAT gaat doen zodat je beide pc's op internet kunnen.
Voor 2 pc's kan je natuurlijk ook geowon een statisch ip adres instellen op de clients zelf.

Wat is het ip van de pc die wel op internet kan ?

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 12-12-2004 01:55 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Alex)
Je hebt een switch, router en modem in één van Sitecom.
Typenummer, typenaam?

Verwijderd

Topicstarter
Welk ip adres moet ik dan gebruiken...?? Kan ik de DSN servers gewoon op automatisch laten staat?

• DinX

DinX

Motormuis

Begin eerst al eens volgende dingen te geven:

- Typenummer en typenaam van je router zoals Alex al zegt
- Het ip van je router
- Het ip wat de client die wel op internet kan

Dus alle gegevens die je hebt op dit moment. Dan komen we al wat verder.

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 12-12-2004 02:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik ben momenteel niet thuis... want ik zit al 2 maanden met dit probleem en een vriend verwees me naar deze site... ik zal morgen even de ip adres en het nummer van de sitecom vermelden... Wat ik ook raar vond is dat als ik de internetverbinding niet op de router/switch aansluit geeft hij 192.xxx.x.x en als ik wel internetverbinding op de router insteek dan geeft hij een 82.xxx.x.x ip adres ... is dit dan normaal...?

• DinX

DinX

Motormuis

Dat was dus wat ik wou weten en wat ik al dacht :)

De router NAT niet :) Hij is waarschijnlijk gewoon ingesteld als een modem + switch.
Wat wil hij dan dus doen ... elke pc een "internet-ip" geven. Maar bij 9 van de 10 standaard abonnementen krijg je maar 1 "internet-ip". Ga je dan een 2de pc aansluiten op het modem gaat die gewoon geen ip krijgen.

Wat weten we nu:

- er draait geen dhcp server
- er wordt niet aan NAT gedaan
- je krijgt maar 1 "internet-ip" van je provider
- de andere pc krijgt een 169-adres omdat hij ingesteld staat op automatisch en de dhcp server werkt niet

Wat moeten we dus doen:

- zorgen dat internet delen ingeschakeld is op de router. Je kan die normaal instellen via een url die in de handleiding staat (meestal http://<router-ip>:poort).
- dan gaat normaal gezien ook dhcp aan staan en zal er ook geNAT worden

Hoe het normaal gezien zou moeten zijn is:

- router heeft het 82.x.x.x adres
- router heeft een intern adres in de aard van 192.168.0.x of 10.0.0.x adres
- pc1 heeft een intern adres in de aard van die 192.168.0.x of 10.0.0.x
- pc2 idem

Maar ben je zeker dat het wel een router is ? En niet gewoon een modem met 2 LAN-poorten (worden verkocht voor abo's waarbij je 2 of meerdere IP's krijgt).
Als je het type kan geven kunnen we zeker zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 12-12-2004 02:11 ]

• Alex)
JA. Een 192.x.x.x adres is intern, als er geen verbinding is krijg je dat. Wanneer je wel verbinding hebt krijg je je 82.x.x.x adres.
Eigenlijk moet je router de verbinding verzorgen, zodat beide pc's op internet kunnen.
Maar geef eerst naam en type maar eens.

DinX schreef op zondag 12 december 2004 @ 02:07:
Dat was dus wat ik wou weten en wat ik al dacht :)

De router NAT niet :) Hij is waarschijnlijk gewoon ingesteld als een modem + switch.
Wat wil hij dan dus doen ... elke pc een "internet-ip" geven. Maar bij 9 van de 10 standaard abonnementen krijg je maar 1 "internet-ip". Ga je dan een 2de pc aansluiten op het modem gaat die gewoon geen ip krijgen.

Wat weten we nu:

- er draait geen dhcp server
- er wordt niet aan NAT gedaan
- je krijgt maar 1 "internet-ip" van je provider
- de andere pc krijgt een 169-adres omdat hij ingesteld staat op automatisch en de dhcp server werkt niet

Wat moeten we dus doen:

- zorgen dat internet delen ingeschakeld is op de router. Je kan die normaal instellen via een url die in de handleiding staat (meestal http://<router-ip>:poort).
- dan gaat normaal gezien ook dhcp aan staan en zal er ook geNAT worden
Voor zover ik kan niet draait er wel een DHCP-server (die uit mag, een thuisnetwerkje met DHCP, vind ik een beetje overkill).
Er wordt idd niet geNAT i.v.m. die instellingen, routerfunctie uitgezet?

Zoals DinX al schreef, router aanpassen. DHCP kan echt uit blijven, tenzij je na een herinstall van je pc echt niet meer weet wat je in moet vullen enzo.

[ Voor 73% gewijzigd door Alex) op 12-12-2004 02:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okeej thanx ik ga et morgen direct proberen... Je hoort morgen nog wel van me ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik heb et modem gewoon bij vi-computer gekocht... heb vertelt wat ik wou... 2 pc's voorzien van internet + modem ingebouwd.. op de doos staat dat het een router/switch/modem is dan weet ik nog wel

• DinX

DinX

Motormuis

Alex schreef op zondag 12 december 2004 @ 02:08:

[...]

Voor zover ik kan niet draait er wel een DHCP-server (die uit mag, een thuisnetwerkje met DHCP, vind ik een beetje overkill).
Er wordt idd niet geNAT i.v.m. die instellingen, routerfunctie uitgezet?

Zoals DinX al schreef, router aanpassen. DHCP kan echt uit blijven, tenzij je na een herinstall van je pc echt niet meer weet wat je in moet vullen enzo.
Mja, bij mensen die er niet zoveel vanaf weten preferreer ik toch liefst dhcp. Zeker als zo'n router dat netjes voor ze regelt. Anders is het weer zoeken na een reïnstall. Want automatisch verkrijgen staat standaard aan daarna :)
Maar eigenlijk maakt het niet veel uit :)
Met dhcp heeft het voordel dat je op de clients nooit wat hoeft in te stellen, maar als de dhcp server dan plat ligt moet je je clients toch weer manueel gaan instellen als je nog wil dat ze elkaar zien.

Bij de meeste van die routertjes staat dhcp zelfs gewoon standaard aan. Bij speedtouch modems toch als ik me niet vergis.
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 02:14:
Uhm ik heb et modem gewoon bij vi-computer gekocht... heb vertelt wat ik wou... 2 pc's voorzien van internet + modem ingebouwd.. op de doos staat dat het een router/switch/modem is dan weet ik nog wel
En je hebt maar gewoon kabeltjes aangesloten en gedacht dat het meteen zou werken :)
Is dus niet het geval :)
Dit is dus een router waar het niet standaard aan staat in tegenstelling wat ik boven heb staan. Evende handleiding lezen, daar vind je een url waar je alles kan instellen. In de handleiding staan normaal ook wel wat voorbeeldjes van situaties.

[ Voor 44% gewijzigd door DinX op 12-12-2004 02:19 ]

• Alex)
Idee: ga naar de website van Vi-computers, en zoek het eens op (je herkent de doos of het ding vast wel), en geef ons die link. Kunnen we nu nog proberen te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon een slechte handleiding :P maar ik ga het morgen direct proberen :)

• Alex)
Heb je de handleiding wel bekeken?
Anders ga je nu naar www.vi-computers.nl en zoek je je Router/Switch/Modem terug.

Verwijderd

Topicstarter
uhm kan hem op de site niet vinden... ik weet wel dat hij home station heete en koste me 100euro:O

• Alex)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gevonden:

Sitecom ADSL Home Station DC214:
productgroep: Netwerk - Routers
directe link naar het artikel: klik hier om te bestellen en extra informatie

10/100 Mbps 4x RJ-45 - (DC214)

Aansluitingen:
4 x RJ-45
Overige:
WAN(1)

Snelheid LAN:
10 Mbps
100 Mbps

Standaarden: IEEE 802.3 (10BASE-T), IEEE 802.3u (100BASE-TX)

Voorkant: LEDS

Achterkant: 4x RJ-45, WAN-poort

Drivers: Windows 98se, ME, 2000, XP

Overige informatie: Met dit ADSL Homestation kunt u optimaal gebruik maken van alle mogelijkheden die uw breedband internet abonnement u biedt: met het ingebouwde ADSL Modem brengt u een breedband internetverbinding tot stand. Deze internetverbinding kunt u dankzij de ingebouwde breedband router delen met meerdere pc's, welke op de 4 aanwezige switchpoorten kunnen worden aangesloten. Hierdoor beschikt u op eenvoudige wijze over een razendsnelle internettoegang in uw gehele huis of kantoor. Het ADSL Home Station kan zeer eenvoudig worden geconfigureerd met behulp van het ingebouwde unieke ISP selectieprogramma. Hiermee kunt u uw internetprovider en uw abonnement selecteren, waarna het ADSL Home Station volledig automatisch wordt ingesteld volgens de eisen van deze provider.

Garantieperiode: 24 maanden

Verwijderd

Topicstarter
JA DAT IS HEM!!!!!

• Alex)
Ok. We weten dat het een Sitecom ADSL Home Station is.
* Zoekt naar manual.pdf

• DinX

DinX

Motormuis

Het ADSL Home Station kan zeer eenvoudig worden geconfigureerd met behulp van het ingebouwde unieke ISP selectieprogramma. Hiermee kunt u uw internetprovider en uw abonnement selecteren, waarna het ADSL Home Station volledig automatisch wordt ingesteld volgens de eisen van deze provider.
Nu nog gewoon vinden op welk adres en welke poort je je router kan configureren. Als je daar eenmaal bent kan je volgens het bovenstaande gewoon je provider + abo selecteren en doet de router de rest zelf.

• Alex)
Handleiding gevonden op http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1210.
Wel in .doc formaat, dus geen .pdf, is niet erg.

Ik zie hier dit:
4. Configuratieprogramma
Het configuratieprogramma is een gebruikersvriendelijke Windows-applicatie waarmee u de Homestation kunt configureren. Het dient te worden geïnstalleerd op één pc die verbonden is met de DC-214/216/214.
Blader naar de map "Utility" op de cd-rom en dubbelklik op het bestand "setup.exe". De installatie wizard wordt gestart. Klik op "Next" ["Volgende"].

U kunt de naam van de installatiemap wijzigen, of op "Next" ["Volgende"] klikken.

Het installatieprogramma heeft voldoende informatie verzameld. Klik op "Next" ["Volgende"].

Klik op "Finish" ["Voltooien"] om de pc opnieuw op te starten.

Nadat de pc opnieuw is opgestart, kunt u het configuratieprogramma starten via Start/Programs [Programma's]/ADSL Homestation Utility.

In het configuratieprogramma selecteert u uw land. Wanneer uw land niet in de lijst wordt vermeld, selecteert u "manual configuration" ["handmatige configuratie"]. In dat geval heeft u informatie nodig van uw provider met betrekking tot protocollen, encapsulatie en VPI/VCI-instellingen.

Selecteer uw ISP. Behalve een gebruikersnaam en wachtwoord zijn er geen extra instellingen zoals encapsulatie en VPI/VCI-instellingen vereist. Het configuratieprogramma stelt de DC-214/216 of DC-214/216 automatisch in voor de gekozen ISP.
Als u wilt dat de Home Station de verbinding altijd herstelt nadat deze is verbroken, selecteert u "Automatic Reconnect".
Indien u de mogelijkheid wilt hebben om de verbinding met het Internet handmatig tot stand te brengen of te verbreken, selecteert u "Taskbar Connection Utility". Klik op "OK".
(Aangevuld met plaatjes)

Dus een programma i.p.v. een webinterface.

[ Voor 107% gewijzigd door Alex) op 12-12-2004 02:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee via dat programmaatje kan je alleen maar de internetverbinding configureren... want dat heb ik dus gedaan... en als ik dat heb gedaan veranderd het 192 ip adres in 82... de andere pc blijft 169

Verwijderd

Stop je je Internet aansluiting wel in de WAN poort?

Als ik zo lees duw je hem in 1 van de 4 lan poorten en werkt het apparaat alleen als switch en krijgt alleen de pc die je het eerst aanzet een IP van je provider.

Verwijderd

Topicstarter
Jah duw hem in de wan poort... ik heb tog op de ene pc internet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah trouwens als ik men 2de pc in de router duw dan geeft de 1ste ook 169... dus als ik wil internetten moet ik de 2de pc uit de router halen...

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Daar een 1 of ander reden heeft je pc geen verbinding met de DHCP-server (zit in je router). Dus de UTP uit je pc trekken en in een andere pc steken. Als het werkt, dan ligt het als je pc. Als het niet werkt, dan ligt het meestal aan de kabel. Probeer eens met een rj45-tang, de fiches vaster te knijpen. Dan kan helpen, anders nieuwe fiches opknijpen, soms zelfs kabel vervangen/slechte stuk afknippen.

• Alex)
Stop je alles wel in de goede poorten? Stop je de kabel naar je pc niet in de UPLINK poort? Daar moet de internetverbinding in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:43:
Het rare is ik had eerst een Sweex router ( zonder internet ) en toen kreeg mijn pc wel een ip adres... dus aan de kabel ligt het niet... aan de internet verbinding ook niet wat de 1ste pc werkt wel... dus ik weet niet wat ik nu moet doen ik heb een netwerkkaart onboard...
Dus ligt niet aan de Kabel of PC's

Verwijderd

Topicstarter
ja stop alles in de goede poorten zo dom ben ik nou ook weer niet ;):P (past trouwens maar op 1 manier)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga tog maar eens de instellingen in de router bekijken... want denk dat het probleem bij het NATTEN ligt

• Alex)
Ik pik dit uit de volledige manual:
Device IP LAN site
IP Address : 192.168.1.254
Subnet Mask : 255.255.255.0
Je kan je modem instellen op http://192.168.1.254
Voor wachtwoorden: manual.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 02:51:
Ik ga tog maar eens de instellingen in de router bekijken... want denk dat het probleem bij het NATTEN ligt
Waarschijnlijk staat je modem/router dan op bridging. Maar tblijft raar dat pc ook 169.x.x.x adres krijgt als je nr 2 erbij propt
Offtopic: zowel firefox als IE crashen als ik de manual wil downen van de sitecomsite?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 03:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel als ik het modem in moet stellen hem op 1497 bridged moet zetten ( zei 12 move )
dit hier mischien de fout in... en waar moet hij anders op ingesteld staan...?

• Alex)
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 03:04:
[...]
Offtopic: zowel firefox als IE crashen als ik de manual wil downen van de sitecomsite?
Hmm... geen last van hier. IE6 SP2.

Verwijderd

Topicstarter
Dus kan gewoon op 1497 bridged laten staan???

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 03:07:
ik weet wel als ik het modem in moet stellen hem op 1497 bridged moet zetten ( zei 12 move )
dit hier mischien de fout in... en waar moet hij anders op ingesteld staan...?
Daar zit de fout dus, in bridged mode kan je maar 1 pc tegelijk gebruiken voor het internet.

Die configuratie moet dus anders, hoe dat kan ik je niet exact vertellen aangezien ik het apparaat niet ken (ik ga de manual wel eventjes downloaden)

Btw gebruik de edit knop ook, niet om de minuut weer opnieuw posten.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

nee geen bridge. Wat voor opties heb je nog meer?

/me wil de manual ook :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 03:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry wat is edit knop ben nieuw O-)

• Alex)
De edit knop is het plaatje in de grijze balk boven je bericht, de één na rechtse knop.
Bij de rest staat er view, bij jezelf Edit.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Rechtsboven de berichten die jij geplaatst hebt zie je een knopje staan met daaronder het woordje "EDIT".
Als jij de laatste bent die een bericht hebt geplaatst kan je daarop klikken om je bericht te wijzigen, het is op GoT verboden om binnen 24 uur nog een keer te reageren als jij de laatste reactie had.

Geef morgen maar een lijstje van de mogelijkheden wat ADSL betreft, in de handleiding is er niets duidelijks over te vinden (of ik kijk er overheen)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Alex)
Even voor de duidelijkheid: je moet de engelstalige full documentation hebben, die vind je hier:
http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1215

(Of eventueel deze: http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1216)

[ Voor 21% gewijzigd door Alex) op 12-12-2004 03:25 ]

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Is het niet beter als je eerst de manual eerst eens goed leest? Je hebt ontzettend veel tips gehad maar met dit tempo duurt het 4 dagen voor je een werkende situatie hebt...
topic gestart: 12 december 2004 01:43
laatste reply: 12 december 2004 03:24
aantal reply's: 46

[ Voor 3% gewijzigd door Pwigle op 12-12-2004 03:28 ]

Verwijderd

Je kan het iig instellen via de webconfig. Staat in de manual dus lees die nog maar s efkes rustig door. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 03:31 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

Titelfix :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Je posts met '12MOVE' verwijderd, beetje onzinnig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen van de switch/router/modem op routed gezet maar nu geeft de ene pc nog steeds het ip adres 169.xxx.x.x Ik heb wat screenshots gemaakt van de instellingen. Hoe kan ik de screenshots in deze topic zetten???

Verwijderd

Uploaden naar webserver en dan posten met tags: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand het wat uitgebreider uitleggen. want ik snap het niet :? O-)

• Alex)
Je gaat naar een website waar je foto's kunt uploaden, www.picserver.org.
Je maakt daar een account aan, je kan dan foto's uploaden, na het uploaden van afbeeldingen krijg je per afbeelding een adres in beeld. Je kopiëert ieder adres naar GoT, en daar plak je ze in het reactieveld.
Je zet ervoor: [ img ], en erachter [ /img ] (zonder spaties tussen de blokhaken en de tekst img)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Alex schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:33:
<knip>
Je zet ervoor: [ img ], en erachter [ /img ] (zonder spaties tussen de blokhaken en de tekst img)
offtopic:
Iets duidelijker voorbeeld:
[img]http://gathering.tweakers.net/usericons/87691/poesjeklein.jpg[/img] geeft:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/87691/poesjeklein.jpg

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Jo mensen ik heb exact hetzelfde probleem ik zit alleen bij Tiscali...kan het ook nog steeds niet oplossen de handleiding is waardeloos en het programma onduidelijk...heb sitecom ene half uur aan de lijn gehad vorige week die wisten het zelfs niet dit is zon beetje mn laatste hoop...

Het is de ADSL homestation van Sitecom DC214

ben blij dat ik een lotgenoot heb heb dit product nu sindas afgelopen dinsdag en maar internet op 1 pc...Ik wordt helemaal gek...ben geen leek op pc's maar dit sloeg alles. En nog beweren ook easy to install...ja de draden in de goede poorten maar dan komt het. Echt zwaar bagger.

Ik ga nu nog 1 ding proberen om dat ding handmatig in te stellen...als dat niet lukt breng ik m terug verzin wel iets anders....

Vraagje nog als ik in de configuratie zit van de modem/router...iemand enig idee of die virtuel server instelling aan of uit moeT??? bridged moest uit hoorde ik net...

[ Voor 47% gewijzigd door RSD1982 op 12-12-2004 22:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:38:
Je posts met '12MOVE' verwijderd, beetje onzinnig.
Sloeg op de vraag welke provider hij heeft. Maar ik heb m'n post iets te heftig geedit.

Sitecom werkt volgens de handleiding met vooraf ingestelde configuratie waarbij je alleen de provider maar hoeft kiezen. Volgens de handleiding althans. Maar staan 12move en/of tiscali (gezien de post hierboven) daar ook bij?

En zoja, staat hierbij de modem dan standaard op bridging?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 23:22 . Reden: typo ]

• RSD1982
tiscali staat er bij...je kan kiezen uit 2 tiscali's namelijk die met family, extra en live en een tiscali waar budget onder valt. 12move staat er overigens niet bij

Als ik dus in mij geval tiscali neem waar die family en live in zit...(is voor mij van toepassing...

pakt ie automatisch bij encapsulation de bridged IP LLc 1483

Dit is niet te wijzigen...
Het werkt namelijk ook niet als ik op manual configuration klik en dan de bridged IP vervang voor routed IP LLC 1483. met dezelfde VPI VCI settings

ik wordt er nogal gek van...Iemand enig idee welke encapsulation wel gebruikt moet worden er staan er namelijk behoorlijk wat...

[ Voor 6% gewijzigd door RSD1982 op 13-12-2004 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff wat screenshots gemaakt van mijn instellingen van de router. Weet iemand wat er fout kan zijn aan de instellingen.. Want nu geven alle pc's een verkeerd ipadres... :'(

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q1WAW75JD9ZV
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7F6FVG9Q8II1
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/A0TFTBJ4NK8O
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1Y4I050830DS
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/M7N16M0GC96K
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/EW50223BQI35
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/999I0W07YJB2
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/PY7Q8976R0BY
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/C2E5L7J59VF4
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/36CK773J0V7V

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heey..

heeft mischien al iemand naar de instellingen van de router kunnen kijken...?
ik heb imiddels nu een 3de computer erbij pentium 2.. windows 98 SE.. Deze computer heb ik geinstalleerd op een andere locatie en aangesloten op een netwerk... De pc kreeg gewoon een ip adres en ik kon op internet... Nu ik de pc op mijn sitecom router heb staan krijgt hij ook een verkeerd IP adres... Dus het ligt zeker aan de instellingen in de router... :( Kan iemand me mischien heplen want ik zit al dikke 2 maanden met dit probleem en de abonementskosten van internet gaan gewoon door.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat instellingen gevonden van mijn internet:

VPI = 0
VCI = 34
Multiplexing = LLC
HDLC framing = never
Protocol = ENET ENCAP/LLC

Verwijderd

Topicstarter
Weet mischien iemand nu wat er aan mijn instellingen van router verkeerd kan zijn. Of moet ik gewoon eens proberen niet via DHCP maar een vast ip adres toe te wijzen? En hoe zou dat dan moeten?

Verwijderd

volgens de handleiding kan je 2 verschillende 1483 routed encapsulation optie's instellen... allebei al getest ?

1483 Routed IP VC-Mux
1483 Routed IP LLC

zoals ik het kan zien heb je je lan/dhcp instellingen goed staan.. ik vermoed dat dit echter pas aktief word op het moment dat de router een goeie internet verbinding heeft..

Verwijderd

Topicstarter
1 computer heeft ook internet (als ik heb op briged zet) maar de andere niet. Zodra ik hem op routed zet dan heeft geen 1 pc meer internet ( 169.xxx.x.x)

Vc-mux is trouwens met wachtwoord en ik heb ADSL zonder wachtwoord :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 16:13 ]

Verwijderd

bij je wan settings heb je een fixed ip adres staan... verwijder dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft geen effect... Iemand anders mischien nog een sugestie?

Verwijderd

met deze instellingen wat krijg je dan onder status te zien en dan specifiek wan ?

• RSD1982
En Hoppa hier ben ik weer

Nog steeds heb ik dit probleem net zoals GETI

vandaag weer eens gekeken of ik het kon oplossen ben er nu zon anderhalve maand mee bezig...Easy to install mn reet

Heb net in andere topics gekeken over hoe en wat. Maar kom er niet meer aan uit.

Ik kan op 2 manieren internet proberen te krijgen

1 via het programma wat wordt meegeleverd

2 alles zelf invullen via ip-adres van de router ook wel 192.168.1.254

Op de sitecom site staat als internet niet werkt via het programma doe dan het volgende

Sluit het modem direct aan op de computer.
Controleer het IP-adres van uw computer:
Windows 2000/XP:
Klik op Start > Uitvoeren
Type 'cmd' en klik op OK.
Type het commando 'ipconfig'

heb je tiscali ADSL zonder wachtwoord pak dan de instellingen vanBabyXL
en vul in

Open Internet Explorer.
Start nu Internet Explorer en open de pagina. http://192.168.1.254
Log in met het gebruikersnaam: admin en wachtwoord: password.
De configuratiescherm van de modem zal verschijn.
Klik op Status -> ADSL
Bij Line State moet Showtime staan.
Klik op Configuration -> WAN
Hier vult u het volgende in:
VPI=0 VCI=34
Encapsulation = RFC 1483 Bridged IP LLC
Bridge: Disable
Vink het hokje bij 'DHCP cliënt aan'
Klik op 'Submit'
Klik op 'Save'

Natuurlijhk allemaal gedaan maar op geen enkel pc internet.
Beide pc's blijven op het interne IP staan er wordt dus simpelweg geen internet IP toegekent.

Doe ik het met het programma dan heeft slechts 1 pc een connectie de andere pc krijgt dan alleen een intern ip adres. Het is vervolgens niet mgelijk om dan nog in de configuratioe van mijn modem te komen.

Iemand enig idee...ben ten einde raad en dat meen ik echt.

Paar dingen waar ik aan twijfel...

Moeten beide pc's aan en verbonden zijn met de modem/router tijdens configureren of moet er 1 verbonden zijn zodra die pc geconfigureerd heeft met de router de ander aansluiten?

volgens sitecom moet je echt RFC 1483 bridged IP LLC instellen
maar als je het handmatig doet wel bridged op disable zetten

Als ik het handmatig configureer via 192.168.1.254 heb ik het idee dat er nog veel meer ingevoerd moet worden dan dat sitecom beweerd zie boven.

Ik hoop dat iemand het weet. Verschrikkelijk is dit :r

[ Voor 4% gewijzigd door RSD1982 op 12-01-2005 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even voor de zekerheid de router laten nakijken of hij mischien kapot was... maar dit was niet het geval... heeft iemand nog suggesties waar het probleem aan kan liggen... het moet dus egt wel een instellingsfout zijn.. of heeft het gewoon iets met sitecom te make?? :?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je het nu handmatig instelt, dus bridging uitzetten, andere keuzen mbt instellingen zijn afhankelijk van je internetprovider, dus VPI/VCI goedzetten, dat soort gein (is al gepost door RSD1982), dan zou je router iig een IP-adres op de WAN-kant moeten hebben. Dus: aan de internetkant krijgt je router het adres wat je PC voorheen heeft gekregen.
Zo te zien geeft Sitecom zélf de verkeerde opties, dus daar moet je niet naar kijken.Alleen als richtlijn mbt hóe iets ingesteld moet worden is wel handig.

Op dat moment weet je dat alles aan de buitenkant in orde is. Nu kun je verder gaan met de binnenkant: de LAN-kant. Voor de duidelijkheid, ik heb die handleiding niet gelezen, maar ik neem aan dat de opzet an sich niet zoveel verschilt van een standaard opzet.
1) Je zet de DHCP server aan, of je doet dat niet. In het eerste geval krijgen je PC's een IP-adres en alle overige gegevens van de router, in het tweede geval moet je dat zelf per PC aan- en goedzetten (een vast IP adres met gateway, DNS en de hele meuk).
2) NAT zal sowieso aan moeten staan, anders kan de router de pakketjes die op het WAN-IP binnenkomen niet bezorgen bij de LAN-IPadressen. En andersom.

Het lijkt erop dat jullie het niet helemaal begrijpen, maar dat kan ik fout hebben. Het punt is dat je niet wílt dat de interne PC's een extern IP-adres krijgen. Ze móeten juist een adres hebben wat in jullie geval zal lijken op het volgende: 192.168.1.x, waarbij x tussen de 1 en de 253 zal liggen. Dit zijn nml de IP-adressen die de Sitecom zal uitdelen. Dat is te zien aan z'n eigen adres, 192.168.1.254.
Dus het volgende is het geval: de Sitecom krijgt extern een IP-adres van de provider. Dit adres is het enige externe adres wat je zal krijgen: providers geven er maar 1 per aansluiting (normaal gesproken)
De PC's op het interne netwerk mogen via DHCP van de router de gegevens krijgen, maar als dit niet gaat, kun je het vast instellen. Dat ziet er ongeveer als volgt uit:
IP-adres: 192.168.1.1
Gateway: 192.168.1.254
DNS-server: 192.168.1.254
Voor elke volgende PC zal een ander IP-adres nodig zijn, de overige gegevens blijven hetzelfde.

Ik zie trouwens nu pas dat het misschien praktischer is het andersom te doen: anders ben je wellicht je connectie met de router kwijt: je hebt nu wsl een extern IP op je PC, maar als bridging uitgezet wordt op de router, dan kun je niets meer met dat IP, en krijg je geen connectie meer met de router,
Zorg dus eerst dat je de router en PC zó instelt dat je via een intern IP-adres een connectie kan maken naar de router, en van daaruit verder gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Bean op 26-02-2005 18:11 ]

Pagina: 1