Toon posts:

169.xxx.x.x

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey

Ik heb precies hetzelfde probleem... 1 pc ( windows XP home) komt wel op internet. en een 2de pc (ook windows xp) niet... hij geeft steeds een ip adres 169.xxx.x.x

ih heb toevallig ook een sitecom router :P

Kan iemand me helpen ?¿? Dit probleem heb ik al zo'n 2 maanden

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

169.x.x.x Ik noem dat de kapotte IP, deze IP-adres krijg je in Windows toegewezen als je DHCP gebruikt en de DHCP-server wordt niet gevonden. Vaste IP's zijn zowieso betrouwbaarder, bovendien kan 2 DHCP-servers op een DHCP-lanparty heel het netwerk omzeep helpen.

Move naar netwerken? Dit heeft niks met grafische kaarten te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door rapture op 12-12-2004 01:25 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omschrijf je probleem eens wat duidelijker. Enkel dit probleem heb ik ook en pc 1 komt wel op inet en pc2 niet is niet echt duidelijk.

Kun je met beide pcs wel een verbinding maken naar je router toe?
Lukt het om PC1 te pingen vanaf PC2. Heb je niet je netwerk op een vreemde manier in elkaar hangen?

en als je een IP adres krijgt in de 169 range range krijg je waarswchijnlijk geen DHCP offer van je router, stel dit goed in en je bent waarschijnlijk van het gezeur af.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Terw_Dan schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:29:
Omschrijf je probleem eens wat duidelijker. Enkel dit probleem heb ik ook en pc 1 komt wel op inet en pc2 niet is niet echt duidelijk.
Aan zijn post history te zien zit ie hier nogal verkeerd, en was het de bedoeling zijn vraag in een ander topic te posten. Misschien handig om dat te lezen of om daar te reageren, gezien het feit dat het topic hier nogal verkeerd staat. :+

[rml][ 98 en xp] raar probleem waarschijnlijk met router[/rml]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
uhm sorry hoor zit je hier niet verkeerd ? je moet bij netwerken wezen

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Heey

Nou ik heb een sitecom router, switch en modem in 1 en ADSL van 12move
En ik heb er 2 pc's op aangesloten. De ene pc krijgt wel een IP adres toegewezen en de andere niet.(169.xxx.x.x) Ik kan dus met de 2de PC niet pingen... heb al vanalles geprobeert... ipconfig\release...ipconfig\renew.. Het rare is ik had eerst een Sweex router ( zonder internet ) en toen kreeg mijn pc wel een ip adres... dus aan de kabel ligt het niet... aan de internet verbinding ook niet wat de 1ste pc werkt wel... dus ik weet niet wat ik nu moet doen ik heb een netwerkkaart onboard...

Khoop dat iemand me snel kan helpen

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Zorg voor vaste IP's. DHCP kan problemen geven, zoals eerder aangegeven.Geef je pc's unieke nummers in hetzelfde subnet, en in dezelfde range. (dus pc1 a.a.a.1, pc2 a.a.a.2), bijvoorbeeld.
Zorg ervoor dat je router de verbinding opent, en niet de computer!

O trouwens, als je iets verkeerd post, klik dan op het handje bovenaan het topic om een move aan te vragen naar NT, ga geen nieuw topic openen, dan wordt je meestal minder snel geholpen (zie FAQ)

[ Voor 30% gewijzigd door Alex) op 12-12-2004 01:46 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al geprobeert maar dat heet geen effect

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens het rare is zodra ik mijn UTP kabel van de 2de pc in de router steek dan krijgt pc 1 ook een fout ip adres :'(

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

Geen bal in Videoplanken & Beeldkanonnen te zoeken, en houdt het eens bij 1 topic.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.