De Nokia 6680

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 18.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Tijgert schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:49:
Let wel op de lees en schrijfsnelheden! De Kingston is zo dus langzamer dan de Transcend en dan betaal ik er liever iets meer voor.
Waar haal jij die snelheden vandaan? Ik kan alleen op de Kingston site de max. theorie snelheden vinden, Transcend vermeld het (slim genoeg?) niet.
Kingston is (bron):
• up to 8 MB/sec read rate
• up to 7 MB/sec write rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postman schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:13:
[...]

Waar haal jij die snelheden vandaan? Ik kan alleen op de Kingston site de max. theorie snelheden vinden, Transcend vermeld het (slim genoeg?) niet.
Kingston is (bron):
En Transcend 5 jaar garantie
Kingston LEVENSLANG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:24:
En Transcend 5 jaar garantie
Kingston LEVENSLANG
Plus dat de Nokia 6680 geen hoge snelheden ondersteunt, de winst is dus 0,0 :P
Komt door het aantal pinnen dat je nodig hebt in de reader én writer en de 6680 heeft er niet genoeg voor high-speed. http://www.allaboutsymbian.com/archive/t-40208

Volgens mij is dit trouwens al eens eerder besproken hier. De telefoon wordt namelijk zelfs trager met een grotere kaart ondanks dat die hogere snelheden aan kan. Dat komt omdat er meer ruimte op de kaart is en de foon dus langer 'zoekt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ondersteunt deze Nokia geheugenkaartjes van 1Gb? (Ik heb het antwoord getracht te vinden in dit topic, maar het lijkt er niet in te staan.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
pven schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:01:
Ondersteunt deze Nokia geheugenkaartjes van 1Gb? (Ik heb het antwoord getracht te vinden in dit topic, maar het lijkt er niet in te staan.)
Zolang ze er nog niet zijn is het gissen naar een antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De Transcend snelheid is gewoon te vinden op hun site in de data sheet. Weliswaar alleen voor de 256Mb versie, maar dat kun je volgens mij redelijk vergelijken met de 512MB versie.

Sneller dan een Kingston hoeft niet begrijp ik, dan neem je hem toch voor 36 euri, net zo goed dan.

Wat dat 'levenslange garantie' betreft, dat geld voor fabrieksfouten, niet voor slijtage.
Als je chip na 4 jaar er mee uit scheidt dan moet er fysiek een probleem zijn dat te maken heeft met de garantie en zo niet dan is het slijtage en heb jew gewoon pech.

Maar gezien de 6680 geen high speed ondersteunt, weet iemand dan wel de limiet die die foon haalt?

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 11-09-2005 19:37 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Tijgert schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:37:
Maar gezien de 6680 geen high speed ondersteunt, weet iemand dan wel de limiet die die foon haalt?
Eeuh, ik denk dan de snelheid die Kingston vermeld ofzo. Of trek daar 1 vanaf en je hebt de snelheid gok ik.
Er zijn echter niet echt test die de snelheid meten van het geheugen op een foon zover ik weet. Is namelijk ook zeer afhankelijk van wat voor bestanden en hoeveel data je hebt. Aangezien een foon met veel minder CPU kan werken dan een PC is dat vaak de bottleneck en niet de geheugensnelheid zelf :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:37:

Wat dat 'levenslange garantie' betreft, dat geld voor fabrieksfouten, niet voor slijtage.
Als je chip na 4 jaar er mee uit scheidt dan moet er fysiek een probleem zijn dat te maken heeft met de garantie en zo niet dan is het slijtage en heb jew gewoon pech.
Uit een grote onderzoek blijkt dat flashcard problemen 82% door fabrieksfouten zijn 7 % gebruiksfouten en 11% door slijtage

Test kunt ge vinden bij diskidee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Maar fabrieksfouten zullen zich wat eerder openbaren dan pas na een jaar of 4.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Postman schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:22:
[...]

Zolang ze er nog niet zijn is het gissen naar een antwoord ;)
Oeps, ik heb mijn huiswerk niet goed gedaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:50:
ik heb een probleem met mijn 6680

wanneer ik sms en volgende letters gebruik ( ğ ı ş ) dan wordt mijn bericht in twee gesplitst en kreeg zo bericht dan het bericht speciale karakters bevat

is er geen enkele manier om dit probleem op te lossen

een programma of zo....

(had deze probleem ook met mijn 7610 en met 6260)
Heb ik ook,heb ooit ergens gelezen dat dat een bug is??maar zelfs met de nieuwe versie erop doet hij dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Net mijn 6680 opgehaald bij BC en er staat nog steeds de eerste firmware op (2.nogiets), jammer.

Ik maakte ook een kleine booboo, toen ik mijn telefoon aan zette vroeg hij om mijn stad... ik drukte iets te veel op het midden van de navigatie toets en koos een of andere verre stad van huis. Hoe kan ik dit wijzigen? Naar fabriekssettings resetten haalt niks uit en in de settings staat daar niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rooie60 schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:31:
[...]

Heb ik ook,heb ooit ergens gelezen dat dat een bug is??maar zelfs met de nieuwe versie erop doet hij dat nog.
da kan toch nie he...
dat ze zo'n onnozele probleem nog altijd nie kunne oplossen snap ik echt niet
ik haat nokia wanneer dat ze echt zulke stomme problemen nie kunne oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Dat geld ook voor het kleurenpallet,die kan je ok niet op een andere kleur zetten!
Zal een ander weinig uitmaken misschien,maar mij wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postman schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:13:
[...]

Kingston is (bron):
dan betaal ik 9 euro meer en haal ik de twinmos 512 (46euro)

check deze specificaties eens

Read: min. 16MB/sec;
Write: min 9MB/sec)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Heb mss een bug ondekt op de 6680 met laatste nieuwe firmware 3.04.37

Stel je bent gebeld en je krijgt een sms, dan staat er op je display 1 gemiste oproep en 1 sms ontvangen.
Vervolgens klik je op gemiste oproep om deze te tonen maar helaas hij schiet weer terug naar main screen.

Iemand dit ook ondekt?
sms als eerste kiezen gaat trouwens weer wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eind september bestel ik een Nokia 6680. Iemand enig idee of ik nog 'risico' loop mbt nieuwe acties begin oktober? (Ik verleng mijn Orange Free 42,50 met twee jaar.)

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 16-09-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Heb me een 512 mb kaartje gekocht.

En aangezien TomTom zo aardig is geweest om de gps receiver te repareren en er toen 2 heeft terug gestuurd ga ik eens even testen met Tom Tom mobile :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
R-Adioactive schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:19:
Heb me een 512 mb kaartje gekocht.

En aangezien TomTom zo aardig is geweest om de gps receiver te repareren en er toen 2 heeft terug gestuurd ga ik eens even testen met Tom Tom mobile :*)
Lol? Wat heb je nu aan 2 GPS muizen :P
pven schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:49:
Eind september bestel ik een Nokia 6680. Iemand enig idee of ik nog 'risico' loop mbt nieuwe acties begin oktober? (Ik verleng mijn Orange Free 42,50 met twee jaar.)
Eeuh, de meeste acties van augustus werden al stilzwijgend verlengd tot oktober, ik gok dat het niet veel anders zal zijn in oktober (verlengd tot november dus). Waarom ik dat denk? Omdat dit een beetje een komkommertijd is voor nieuwe telefoons. Mensen hebben geen geld na de vakantie en wachten liever weer tot de december maand, ivm cadeaus. Dus tenzij je nog 2 maanden wilt wachten, kun je de telefoon gerust kopen.
Verder is vragen aan de verkoper van Telfort ook een optie. Als die persoon je eind september niet wil vertellen wat de actie van oktober is, dan zou ik naar een andere provider gaan want imho is dat ontzettend flauw van zo'n man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Postman schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:33:
[...]

Lol? Wat heb je nu aan 2 GPS muizen :P
Tja boeie :P

ik heb trouwens een probleem met mn e-mail. Al heel lang eigenlijk.... het heeft nog nooit gewerkt op mn telefoon :P

Ik heb dus een gmail account.

Toegangspunt is T-Mobile Internet
Server uitgaande mail: smtp.gmail.com
inkomende mail: pop.gmail.com
Type: POP3
Beveiliging: Aan (993/995)
APOP beveiliging: uit

Verder staan mn login en wachtwoord goed.

Hij wilt mooi verbinding maken totdat er een venster verschijnt met Gebruikersnaam mailbox en wachtwoord mailbox.

En dat terwijl daar alles goed staat ingevoerd.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:26
Dit bericht is gepost met een 6680 via de opera mini browser. Gek genoeg lukt het mij niet met de opera symbian versie te posten. Kan niet eens inloggen ermee.
Edit: leuk, zelfs de edit werkt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Maite op 16-09-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Found my problem :)

Moest POP even aanzetten op mn gmail account :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
R-Adioactive schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:47:
Found my problem :)

Moest POP even aanzetten op mn gmail account :P
Tja dan kun je idd lang blijven proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb nu een rs mm dv van Kingston bij paradigit gekocht. De telefoon ziet nu niet dat er een kaartje inzit en ik krijg ook geen opties om het kaartje te formateren. De oude 64mb die erin zat werkt prima. Moet ik het toch via een cardreader formateren. Of is het kaarjte misschien niet goed.

I'll be back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

IK WIL EEN NIEUW DEEL })

Bij de 6230 (waar ik hiervoor wel is wat in zette) zitten ze al op deel 15 en ze gaan maar door, hier zitten we ver over de 1000 berichten en er komt maar geen nieuw deel..

Nokia 6230 - Deel 15

Ik dacht eerst dat tweakers(moderators) zelf voor zon mooi startdeel zorgden maar het ligt dus gewoon aan de leden zelf ;(

Wie? [ _/-\o_ ]

Modbreak:ik zou zeggen: doe je best?

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 21-09-2005 19:15 ]

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gayemarie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2021
@ H4NS, ik kan je die trailer wel even mailen, als je even je emailadres opgeeft komt het allemaal voor elkaar ;)

Verwijderd

herminator schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:40:
Ik heb nu een rs mm dv van Kingston bij paradigit gekocht. De telefoon ziet nu niet dat er een kaartje inzit en ik krijg ook geen opties om het kaartje te formateren. De oude 64mb die erin zat werkt prima. Moet ik het toch via een cardreader formateren. Of is het kaarjte misschien niet goed.
ik had hier ook last van maar lag bij mij aan het kaartje,geen duo voltage ofzo!
nu ook maar een kingston 512 besteld voor 38euries!

ik vind het wel irritant dat het opstarten zo lang duurt als je telefoon uit stond en dat er geen extra emoticon venster in zit zoals bij 6230 en een beter 6230i

meer mensen die dit vinden en er iets aan hebben weten te doen!?
greetz

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21
Kun je met de 6680 en 6681 ook Excel bestanden bewerken? Of alleen bekijken, dat is me niet geheel duidelijk :P

• gayemarie
  • Laatst online: 20-12-2021
Welk merk geheugenkaart kan ik het beste nemen? Ik wil een 512 MB kaartje kopen maar ik heb begrepen dat er verschillen zijn m.b.t. snelheid etc., dus nu weet ik het even niet meer :?

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gayemarie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:28:
@ H4NS, ik kan je die trailer wel even mailen, als je even je emailadres opgeeft komt het allemaal voor elkaar ;)
Perfect! Als het goed is heb je ondertussen een mailtje van me ontvangen.

Thx. :)

• Postman
gayemarie schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:27:
Welk merk geheugenkaart kan ik het beste nemen? Ik wil een 512 MB kaartje kopen maar ik heb begrepen dat er verschillen zijn m.b.t. snelheid etc., dus nu weet ik het even niet meer :?
Er is idd verschil in snelheid tussen bijv. Transcend en Kingston. De laatste is dus trager dan de eerste. Echter maakt dit voor de 6680 geen drol uit, want nogmaals: de 6680 werkt alleen op de laagste snelheid (die van Kingston dus). Dit komt omdat voor de high-speed RC-MMC DV kaartjes je 13 pinnen nodig hebt op zowel de kaart als het apparaat, en de 6680 beschikt maar over 7 pinnen.

Let er wel op dat je niet de fout maakt die ik en ook andere hier hebben gemaakt en wel een RC-MMC DV kaart koopt (ook bekend onder de naam MMCmobile). Deze zijn al gauw 10 euro duurder dan de RC-MMC variant. Ik kwam er gelukkig op tijd achter, maar anderen hebben nu dus 40 euro of meer verspilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Nachtapotheker schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:56:
Kun je met de 6680 en 6681 ook Excel bestanden bewerken? Of alleen bekijken, dat is me niet geheel duidelijk :P
Dat kan als je die software volledig aanschaft, geloof ik! Wat je bij de 6680 geleverd krijgt zijn inderdaad alleen de viewers van QuickOffice, maar de versies waarmee je de bestanden kunt aanpassen kun je bestellen op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die een knop hebben die een beetje
kraakt ? De grote knop rechts naast mijn selectie toets kraakt
een beetje, mijn toestel is 1 dag oud.
Zou dit nog overgaan of moet ik teruggaan ?

cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik post dit verzoek ook maar even in het 6680 topic: zijn er mensen die een witte 6681 in hun bezit hebben en hier enkele 'real-life' pics van willen posten? Het witte model is moeilijk te verkrijgen lijkt het wel. Áls er al een winkel te vinden is waar de 6681 aanwezig is, is het de blauwe versie. Ik ben juist benieuwd naar hoe de witte versie eruit ziet. Op internet vind je bijna alleen maar foto's van de frontale voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21
Myedvyed schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:04:
[...]

Dat kan als je die software volledig aanschaft, geloof ik! Wat je bij de 6680 geleverd krijgt zijn inderdaad alleen de viewers van QuickOffice, maar de versies waarmee je de bestanden kunt aanpassen kun je bestellen op hun site.
Ok :) Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Even een vraagje:
Ik ben in het bezit van een 6680. Nu wil ik graag Tom Tom mobile 5 erop zetten. Dus ik heb een DV 512 MB kaartje besteld en thuis gekregen. Kan ik dit lege kaartje nu gewoon in mijn cardreader duwen, softwaren erop zetten en gebruiken. Of moet ik op het lege kaartje eerst de gegevens van het andere kaartje zetten?? Ik snap het niet meer helemaal volgens mij. Groetjes Josh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:26:
Hoi,

Even een vraagje:
Ik ben in het bezit van een 6680. Nu wil ik graag Tom Tom mobile 5 erop zetten. Dus ik heb een DV 512 MB kaartje besteld en thuis gekregen. Kan ik dit lege kaartje nu gewoon in mijn cardreader duwen, softwaren erop zetten en gebruiken. Of moet ik op het lege kaartje eerst de gegevens van het andere kaartje zetten?? Ik snap het niet meer helemaal volgens mij. Groetjes Josh
Je eerste antwoord was voldoende hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat je het beste kan doen:
Je verse geheugen kaartje formatteren met je foon.
De standaard files van je oude kaartje (met alle standaard apps en zo) op het nieuwe kaartje zetten.
Dan de benodigde files kopieeren op je kaartje (Tomtom of R66).
Draaien maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog site's waar we mooie frontjes kunnen bestellen/kopen. Heb er al eentje gekocht maar daar staat geen ''nokia'' op het frontje. Ik wil er nu eentje met ''Nokia'' er op.

Iemand wat gezien voor een leuke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hookiipa
  • Laatst online: 23-06-2021
http://search.stores.ebay...oo=1&fsop=1&submit=Search

mijne ook besteld, n donkerblauwe...
word vanuit hongkong verstuurd, had hem voor 9,95 aan huis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hookiipa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:09:
http://search.stores.ebay...oo=1&fsop=1&submit=Search

mijne ook besteld, n donkerblauwe...
word vanuit hongkong verstuurd, had hem voor 9,95 aan huis _/-\o_
Tja, helaas kom ik daar niet uit. Ebay laat bij mij veel vraagtekens achter...

Daarom graag een nederlandse site waar het wel normaal is te bestellen.

Of anders stuur jij ze toch gewoon door naar mij? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 23:56 ]

Verwijderd

Weet iemand of er een TCMmuis op kan en of je dan ook TCMinfo op je scherm ziet tijdens navigeren???

• hookiipa
  • Laatst online: 23-06-2021
ge-add op msn m8...
roep maar ff n x :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Is deze telefoon (6681) aan te raden ? Ik moet daar €70 bijleggen als ik abo wil.
Of kan ik beter een K750i nemen ?

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Hoe open ik in Gods naam dat antene cover?

• Postman
NoepZor schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:35:
Is deze telefoon (6681) aan te raden ? Ik moet daar €70 bijleggen als ik abo wil.
Of kan ik beter een K750i nemen ?
Wil je een smartphone of nie? Want de 6680/1 zijn dat wel, de K750i is dat niet.

• NoepZor
Postman schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:51:
[...]

Wil je een smartphone of nie? Want de 6680/1 zijn dat wel, de K750i is dat niet.
Mja weet niet exact wat het verschil is. Ik meende dat je makkelijker toepassingen kunt installeren enzo..

Ze hebben beide positieve kanten, de SE is kleiner, iets beter scherm, betere camera, goedkoper. Maar ik vind de functies van de 6681 ook wel aantrekkelijk, en wil het liefst bij nokia blijven, omdat dat goed bevalt.

• Tijgert

Tijgert

Je weet het verschil niet? Ga jij je eens schamen! dieper, komop, dieper, nee.. nog dieper..
ja, zo diep ja :)
De K750i is een normale telefoon met wat leuke functies. Een 668x is een Smartphone met een compleet besturingssysteem waar je allerlei applicaties op kunt draaien en dat zijn er veel!

Denk maar aan het feit dat je met een 80 euri BT ontvangertje een compleet navigatie pakket hebt!
En voor de critici: dat navigeren werkt echt perfect, dat nav scherm schaalt prima naar beneden, blijft altijd goed te lezen en de speaker is hard zat.

En dan nog de rest van de S60 software... prima hoor.

Geen vergelijking.

• NoepZor
Ach ik zat in de richting :P

* NoepZor schaamt zich niet diep, niet dieper, maar diepst

Ik ga vandaag effe die telefoon aanschaffen, icm een telfort abo (1 jaar €26, waarvan de eerste 10 maand met €10 korting, plus je krijgt 100 bonusmin ('s avonds naar vaste nrs maar toch) en je krijgt een vette telefoon erbij. De k750i is gratis, de 6681 €70 bijbetalen, dit alles een actie van de belcompany )

• jelmervdmeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:41:
Hoe open ik in Gods naam dat antene cover?
Als je het onderste klepje er afhaalt, dan zitten er links en rechts, 2 lipjes van +- 5 mm breed, daar kan het mee, ik heb het ooit ergens gelezen op een site maar kan ik helaas niet terug vinden :(

er is wel een tool http://l8shop.net/Product...a_Cover_Opening_Tool.aspx hiero, daar kan je de lipjes ook op zien

• NoepZor
Vraagje, ik heb net de 6681, dus het kan dom overkomen maarja:

Als ik van een telefoon wat via bluetooth stuur naar mijn 6681, dan komt dat in het postvak in. Hoe kan ik dit naar mijn gallerij krijgen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:57:
[...]

ik had hier ook last van maar lag bij mij aan het kaartje,geen duo voltage ofzo!
nu ook maar een kingston 512 besteld voor 38euries!

ik vind het wel irritant dat het opstarten zo lang duurt als je telefoon uit stond en dat er geen extra emoticon venster in zit zoals bij 6230 en een beter 6230i

meer mensen die dit vinden en er iets aan hebben weten te doen!?
greetz
niemand die meer weet over die emoticons?of zijn die ergens te downen?

• Wekko306
  • Laatst online: 16:39
NoepZor schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:34:
Vraagje, ik heb net de 6681, dus het kan dom overkomen maarja:

Als ik van een telefoon wat via bluetooth stuur naar mijn 6681, dan komt dat in het postvak in. Hoe kan ik dit naar mijn gallerij krijgen ?
Het uploaden via Nokia PC Suite :)

• NoepZor
Mja das wel erg simpel gezocht... maar via bluetooth komt het in het postvak...
Er is niet altijd een PC voorhanden, en dan is het wel fijn dat het meteen te verplaatsen is naar de geheugenkaart :)

En dan nog een vraag: Welke geheugenkaart is op dit moment aan te raden, ik wil het liefst 512MB. En natuurlijk snel en gunstig geprijsd.

• schumi2004
Ik heb eigenlijk een rare vraag denk ik?
Hoe werkt symbian eigenlijk of hoe gaat het om met geinstalleerde apps en games bv?

Ik wil net als mijn PC thuis op mijn toestel geen vervuiling hebben dus was van plan bepaalde mappen te verwijderen op de phone zoals de map Games, Images, Installs, muvees enz in de map Nokia en een aantal in de map System deze mappen zijn namelijk allemaal leeg! Maakt symbian of de app deze automatisch aan of hoe werkt dat?

Ook wilde ik bepaalde apps eraf hebben die er standaard op stonden maar kan niet achterhalen welke ik daarvoor moet verwijderen :( de bekende zoals adobe pdf enz is niet moeilijk want de naam zegt het al maar apps zoals die transfer tool om je data naar andere phone te zetten, die default bestanden beheer, DVS enz...

En wat betekenen de volgende items in toepassingen beheer? Delen 586kb, SIP OTA Adapter 10kb, Proximity Toolkit 163kb, Nokia Push to talk 840kb (dit leek me DVS), MVENGINE 1800kb. welke zou je rustig weg kunnen halen en nog belangrijker zijn alle apps die er standaard opstonden weer bij nokia te downloaden maar dan ook alle apps of zijn sommige bij het eraf halen meteen echt kwijt?

En als laatste dan maar, hoe maak je de log file leeg van wat er allemaal geinstalleerd is op je phone?

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 23-09-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Volgens mij had je gewoon een simpelere gsm moeten nemen maar goed,ga naar de nokia site en je ziet vanzelf wat je allemaal kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ehm.. probleempje na Firmware update.

Ik heb nu v3.04.37 en merk op dat wanneer ik een karakter wil kiezen m.b.v. sterretje, de icoontjes voor spatie en return vierkantjes zijn geworden, ze zijn gewoon weg!

Heeft iemand anders dit ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ligt niet aan theme die een ander lettertype gebruikt ofzo ??

Maarrre..Hoe kan ik bestanden (muziek/film) die ik ontvang via bluetooth, verplaatsen van mijn Postvak IN naar mijn Gallerij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NoepZor schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:35:
Ligt niet aan theme die een ander lettertype gebruikt ofzo ??

Maarrre..Hoe kan ik bestanden (muziek/film) die ik ontvang via bluetooth, verplaatsen van mijn Postvak IN naar mijn Gallerij ?
Het bericht openen en speelt ie de mp3 bv af dan stoppen en bij opties opslaan kiezen, zo ook voor de afbeeldingen ;)
rooie60 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:51:
Volgens mij had je gewoon een simpelere gsm moeten nemen maar goed,ga naar de nokia site en je ziet vanzelf wat je allemaal kan downloaden
Ja zover was ik ook al maar ik heb het idee dat er niet alles op staat en dat wanneer ik bv die MVENGINE eruit haal deze niet meer terug te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Dat heb ik er niet eens instaan dat ...engine,ik heb heel dat adobe weggehaald,gebruik ik toch nooit en al die quick troep heb ik ook weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ok thnx schumi, dat probeer ik vanmiddag ff.

Andere vraag: welke geheugenkaart is aan te raden ? ik zag 2 interessante in de pricewatch staan:
- MultiMedia Card RS DV 512MB (Kingston, Mobile ) € 37,-
- MultiMedia Card RS DV 512MB (Transcend) € 39,-

De kingston is iets goedkoper en beter leverbaar (meer leveranciers)

Bij de Kingston staat de snelheid vermeld:

Speed**: up to 8 MB/sec read rate
up to 7 MB/sec write rate

Bij de trancend niet..

EDIT: Heb de kingston maar besteld, bij MNM, die sturen het in een bubble-envelop/brievenbusdoos. Scheelt weer verzendkosten :)

[ Voor 11% gewijzigd door NoepZor op 23-09-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

512MB is eigenlijk alweer te weinig.
Heb er nu Route66 en Tomtom5 op staan (met flitspalen en al) en dat tesamen met de standaard files die op die 64MB zaten heb ik nog 105MB over... oh ja, ook nog 15 MB andere ringtones erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mja maar ik ga geen 2 routeplanners installeren, meer voor multimedia etc..

Enne volgens mij is 512MB het grootst wat te koop is, ik zie wel gewone RS MMC kaarten van 1GB, maar die kunnen er dus niet in ?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand trouwens een idee hoe ik mijn phone weer terug krijg in de staat zoals ik hem ontvangen heb? Heb factory reset gedaan maar da deed nie veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Daar is een #*....# code voor, iets met 7... zoek maar (kan er nu even niet bij)

Even iets anders: ik wil nog wel eens switchen tussen Nederlands en Engels voor mijn T9 dictionary als ik aan het SMS'en ben.
Is er een snellere manier om dit te doen dan eerst menu->tools->settings->phone->writing language te kiezen en dan weer terug naar je bericht?

[ Voor 64% gewijzigd door Tijgert op 23-09-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Tijgert schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:32:
Daar is een #*....# code voor, iets met 7... zoek maar (kan er nu even niet bij)

Even iets anders: ik wil nog wel eens switchen tussen Nederlands en Engels voor mijn T9 dictionary als ik aan het SMS'en ben.
Is er een snellere manier om dit te doen dan eerst menu->tools->settings->phone->writing language te kiezen en dan weer terug naar je bericht?
We're back online!

Ja dat is er. In het bericht zelf het kwastje indrukken [toets rechtsonderaan] en dan pijltje naar boven > invoertaal. Keuze uit Nederlands, English, Francais und Deutsch.

• Tijgert

Tijgert

Ah... ja dat lukt me nu dus... beter, maar heb ik er nog een voor je die mij dwars zit:

In een telefoonnummer een pauze maken voor hij verder draait.
Het lukt mij niet om er een p tussen te zetten zoals bij andere Nokia's

En dan nog een leuke:

Sommige progjes installeren wel, maar weigeren te worden ge-deinstalleerd want volgens het systeem draaien ze nog en niks kan de tasks quitten. (b.v. Kaspersky av)
Hoe ruim ik dat op?

[ Voor 34% gewijzigd door Tijgert op 24-09-2005 01:23 ]

• rooie60
Eerst de programma's afsluiten en dan bij bestandsbeheer weghalen,als je de menu knop ingedrukt houd kan je zien wat nog loopt.
En anders FE instaleren en zo weghalen

• Tijgert

Tijgert

Dat je het eerst moet afsluiten en anders de menuknop moet inhouden wist ik ook nog wel.
Je ziet daar dus geen open programma's bij staan en toch draait er nog wat.
Met FE explorer weghalen kan natuurlijk net zo makkelijk als gewoon de files weghalen als ik die mmc kaart in mijn losse cardreader stop.

De vraag is juist hoe je zo'n 'stealth' app uitschakelt.

• Wekko306
Apps verwijderen kan altijd via Menu > Instrumenten > Beheer > App selecteren > C-toets : Ja.
Voor zover ik weet iig.

[ Voor 14% gewijzigd door Wekko306 op 24-09-2005 13:28 ]

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Software vraagje.
Ik heb een excel-bestandje van pc naar foon gekopieerd. Maar welke applicatie is te gebruiken om excel-bestanden te lezen op de N6680?
Voor zo ver ik kan vinden zit daar niet standaard een reader voor op de foon.

Anybody??

Cheerio
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
http://www.nokia-asia.com/nokia/0,8764,72768,00.html

Quickoffice installeren en je kunt excel bestanden openen.
Dit programma stond trouwens bij mij op het standaard kaartje wat bij phone werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

mmm... waarom heet de file op de Nokia-Asia site Nokia_6680_Quickoffice_APAC_v225.sis
en op de Europese Nokia site Nokia_6680_Quickoffice.sis?
De Asia versie is wel bijna een halve meg kleiner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Vraagje, ik heb gister morgen mijn telefoon na een nacht laden van de stroom gehaald.
Toen niet echt veel mee gekloot, weinig gebeld, toen ik ging slapen (0:10 uur) 7 streepjes batterij.
Echter, ik werd vanmorgen om 8:00 wakker, ik hoorde een geluid, en warempel, de telefoon zat te zeuren dat de batterij bijna leeg is.. hoe kan dit :S

Lijkt me sterk dat hij in standby mode even de hele accu leegmaakt in 8 uurtjes, terwijl hij de hele dag (uurtje of 14) 7 streepjes aangaf..

Edit: en ik heb de accu's vanmorgen gewisseld met een 1100, die al een paar dagen 7 streepjes gaf. De 6681 geeft ook 7 streepjes met de 1100 accu, en de 1100 geeft met de 6681 accu maar 1 streepje, dus die acccu van de 6681 is echt leeg.

[ Voor 20% gewijzigd door NoepZor op 25-09-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:22:
Vraagje, ik heb gister morgen mijn telefoon na een nacht laden van de stroom gehaald.
Toen niet echt veel mee gekloot, weinig gebeld, toen ik ging slapen (0:10 uur) 7 streepjes batterij.
Echter, ik werd vanmorgen om 8:00 wakker, ik hoorde een geluid, en warempel, de telefoon zat te zeuren dat de batterij bijna leeg is.. hoe kan dit :S

Lijkt me sterk dat hij in standby mode even de hele accu leegmaakt in 8 uurtjes, terwijl hij de hele dag (uurtje of 14) 7 streepjes aangaf..

Edit: en ik heb de accu's vanmorgen gewisseld met een 1100, die al een paar dagen 7 streepjes gaf. De 6681 geeft ook 7 streepjes met de 1100 accu, en de 1100 geeft met de 6681 accu maar 1 streepje, dus die acccu van de 6681 is echt leeg.
BT aangehad misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nope, en dan nog, van "vol" naar "leeg" in 8 uur op standby zonder falderatsie aan (Zoals bluetooth of programma's), heel vreemd, vooral ook omdat ik weinig gekloot heb met de tel, en hij gisteravond nog vol aangaf (7 streepjes).

Maybe is de accu wel rot, ik heb nu de BLC-5 uit mn 1100 er in hangen :) kijken hoelang dit volhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

idd, probeer een andere accu, anders slurpt je foon stroom, misschien door een kortsluiting of andere lekstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

Jammer genoeg moet ik drie maandjes wachten voor ik mijn 6680 heb in verband met het opzeggen van mijn abonnement bij Telfort (3 maanden opzegtermijn is echt niet relaxt).

Maar in de tussentijd heb ik wel een vraagje, ik heb een aardig abonnementje van Vodafone genomen (UMTS 50, dus 600 belminuten of 1200 SMS-jes, of een combinatie van de twee). Nou lijkt het me een erg interessante optie om een SMS-lijst te maken van mensen van mijn zwemvereniging. Dus dat ik een keer per maand een SMS-je naar die hele groep stuur met bijvoorbeeld de tekst "Aankomende woensdag borrel". Is dat mogelijk met een smartphone zoals de 6680?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

schumi2004 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:34:
[...]
Het bericht openen en speelt ie de mp3 bv af dan stoppen en bij opties opslaan kiezen, zo ook voor de afbeeldingen ;)

[...]
Hey, bedankt, dat was precies wat ik niet kon vinden :)

Pater, Ja dat is mogelijk :) je kan mensen indelen in een bepaalde grope en dan kun je die in een keer wat sturen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 25-09-2005 19:10 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Pater schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:00:
Jammer genoeg moet ik drie maandjes wachten voor ik mijn 6680 heb in verband met het opzeggen van mijn abonnement bij Telfort (3 maanden opzegtermijn is echt niet relaxt).

Maar in de tussentijd heb ik wel een vraagje, ik heb een aardig abonnementje van Vodafone genomen (UMTS 50, dus 600 belminuten of 1200 SMS-jes, of een combinatie van de twee). Nou lijkt het me een erg interessante optie om een SMS-lijst te maken van mensen van mijn zwemvereniging. Dus dat ik een keer per maand een SMS-je naar die hele groep stuur met bijvoorbeeld de tekst "Aankomende woensdag borrel". Is dat mogelijk met een smartphone zoals de 6680?
Dit kan (Bij het versturen van een SMS heb je iig de optie om een Groep te selecteren, dus ga ik er vanuit dat het kan), ik weet alleen nog niet hoe je zo'n groep aanmaakt :P
EDIT:
laat maar, ben er al achter het was nogal simpel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 25-09-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe draait TomTom Mobile 5 op de Nokia 6680 ?

Loopt het soepel op Symbian of is het trager dan op een PDA ?

Is het beeld (op het kleine scherm) en geluid (stemnavigatie) duidelijk genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

Homedisc schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:08:Pater, Ja dat is mogelijk :) je kan mensen indelen in een bepaalde grope en dan kun je die in een keer wat sturen :)
Verhip! Ik ben er zojuist achter gekomen dat mijn Nokia 7250i die functie ook heeft! Talk about missed opportunities!

Nou ja, mijn huidige abonnement staat die SMS-acties ook nog niet echt toe (maar 60 SMS-jes per maand), mijn volgende wel... 8)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tomtom 5 werkt perfect op de 6680, maar ik heb geen PDA ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb nu de 1100 batterij er in, die geeft nog steeds 5 streepjes (gisteraaf 6, vanmorgen voor gekloot ook 6).. De batterij van de 6681 die nu in de 1100 zit geeft 7 streepjes weer (gisterochtend opgeladen)...

Kan ik er vanuit gaan dat de batterij ok is ?

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 26-09-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1980
  • Laatst online: 09-06-2024
IK heb op i'net een IM messenger gevonden welke kan communiceren via bluetooth zo kan je dus binnen een bepaalde afstand met bluetooth via een MSN achtig scherm communiceren. Heeft iemand daar wel eens een gratis variant van gezien?

degene die ik vond: http://www.shapeservices.com/eng/im/BLUETOOTH/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
mobilecastle.org of aivanet.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet niet of het de bedoeling is naar dit soort sites te linken ;)

Geen licentie- of copyright-schendingen zoals links naar warez, cracks, MP3's en divx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NoepZor schreef op maandag 26 september 2005 @ 08:59:
Ik heb nu de 1100 batterij er in, die geeft nog steeds 5 streepjes (gisteraaf 6, vanmorgen voor gekloot ook 6).. De batterij van de 6681 die nu in de 1100 zit geeft 7 streepjes weer (gisterochtend opgeladen)...

Kan ik er vanuit gaan dat de batterij ok is ?
Waar halen jullie die 1100 batterij vandaan als ik vragen mag, deze is niet de originele die er inzit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nee ik heb het over de batterij van een Nokia 1100 (budget tel), die heb ik liggen, en daar zit ook een BLC-5 in.. die in die tel het 7 ~ 10 dagen volhoudt (weinig gebruik). Hij zit nu 2 dagen in mn 6681, en ik heb 3 streepjes over. Hij had 7 toen hij er in ging, maar de 1100 had er al 2/3 dagen op gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NoepZor schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:57:
Nee ik heb het over de batterij van een Nokia 1100 (budget tel), die heb ik liggen, en daar zit ook een BLC-5 in.. die in die tel het 7 ~ 10 dagen volhoudt (weinig gebruik). Hij zit nu 2 dagen in mn 6681, en ik heb 3 streepjes over. Hij had 7 toen hij er in ging, maar de 1100 had er al 2/3 dagen op gedraaid.
Ow sry dan heb ik het verkeerd begrepen iig heb ik wel een site gevonden welke 1100mAh batterij'en levert, of we daar blij mee moeten zijn weet ik niet aan jullie het besluit ;)

Hier hun reactie:
Beste xxxxxxxxxxxxx,

Die zijn inderdaad leverbaar.
De accu is Lithium-ion, 1100 mAh. De accu is niet Nokia origineel. De accu kost 11 euro inclusief verzending.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxx xxxxxxxxx
sry site vergeten: www.CooleGSM.nl
ze zijn op site niet te vinden maar doe maar eens een search op ebay ;)

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik heb sinds gisteren de 6180. Nu is dit topic zooo'n chao'sje dat ik er niet zoveel uit wijs kan worden.

Dus dan maar de vraag;

wat is allemaal TOF om met deze foon te doen? Bedoel ik dus qua accessoires, software, instellingen e.d.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is blijkbaar geen "het grote topic Orange", ik was benieuwd of een abbo bij hun met bijv n70 ook gesimlocked en orange troep erin zou zitten plus dat logootje van orange op de foon?

nu is n70 natuurlijk nog niet uit, dus hoe zit het met de 6680 mobieltjes in combinatie met orange free abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Zullen we hier maar verder gaan voor DEEL 2 :)

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/5629/6680toprand6ee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Stevie_ schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:23:
Ik heb sinds gisteren de 6180. Nu is dit topic zooo'n chao'sje dat ik er niet zoveel uit wijs kan worden.

Dus dan maar de vraag;

wat is allemaal TOF om met deze foon te doen? Bedoel ik dus qua accessoires, software, instellingen e.d.

:D
Koop jij eerst een gsm en kijk je dan pas wat je er allemaal mee kunt doen.......???
Ik zou zeggen lees het deel door zoveel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Michel_at_NL schreef op zondag 25 september 2005 @ 04:50:

Dit programma stond trouwens bij mij op het standaard kaartje wat bij phone werd geleverd.
@Michel
Ja die applicatie had ik gevonden en geinstalleerd. Echter... wil nog steeds niet :'(
Krijg de melding:
"Kan bestand niet openen. Indeling niet ondersteund!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Michel_at_NL schreef op zondag 25 september 2005 @ 04:50:

@Michel
Aloha, ja ik had deze applicatie al geinstalleerd alleen krijg ik telkens de volgende foutmelding:
"kan bestand niet penen, indeling wordt niet ondersteund" :'(

Helaas helaas.....

[ Voor 3% gewijzigd door peerke63 op 27-09-2005 23:59 ]

Verwijderd

peerke63nl schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:58:
[...]

@Michel
Aloha, ja ik had deze applicatie al geinstalleerd alleen krijg ik telkens de volgende foutmelding:
"kan bestand niet penen, indeling wordt niet ondersteund" :'(

Helaas helaas.....
er is nu een deel 2 gemaakt, wil je aub daar verder posten :9

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.