Targa DP-5100x DVD/Divx player

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:23:
[...]

beter! het is dus gelukt zonder problemen?

en jij hebt de Targa-speler in NL gekocht?
Yep, gewoon in .nl ,
Voor het branden van de CD heb ik 2 x bios in de lg directory gezet met dus de 2 verschilledne namen, en dat ging foutloos en perfect.
(laadje open, cd er in. ff wachten.. Heel snel gaat het laatje weer open, cd er uit halen.... (erg belangrijk)
'press up'..

dan ff geduld hebben tijdens het flashen.. dat zijn 2 hele lange minuten..

En daarna dus opstarten met LG logo, factory reset, taal van zweeds op engels gezet (macht der gewoonte. ik kan niet aan die Nederlands termen wennen)
Maar goed, zowel srt als vob/sub subtitles zien er nu gewoon super uit. En volgens mij kan je met de subtitle knop switchen tussen verschillende subtitles.. (maar dat moet ik nog ff goed testen)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 17:35 . Reden: een klein beetje meer detail ]

Verwijderd

mooi zo, goed dat je het al geprobeerd hebt 8)

ik ga het dit weekend doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik heb de update er gisteravond ook opgezet. En dat ging ook perfect! :) Heb even snel geprobeerd een DivX met ondertitel af te spelen en dat zag er supergoed uit! De grijze balk is weg en het lettertype is voor mijn gevoel hetzelfde als de "normale" ondertitels zoals die bij films op tv worden getoond. En inderdaad moet je na de factory reset even de taal aanpassen van Pools (Zweeds is het in ieder geval niet ;) ) naar Engels of Nederlands. Ook ik heb de firmware gewoon twee keer op de cd gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de mensen die dus een update doen en op zoek zijn naar de nieuwe subtitle functies, die staan in de setup in het alleronderste menu (er zijn in andere menu's wel wat opties gewijzigd, maar niet echt zo drastisch als het onderste DivX opties menu).
Daar heb je dus een scherm vol met subtitle options (persoonlijk vind ik de fontgrootte Large in de kleur Light Grey er het mooiste uit zien)
Fontkleur instelling voor Vob/Sub ondertiteling in RGB gaat bij mij eigenlijk altijd goed.. (nog geen YUV nodig gehad)
<edit>owja, en inderdaad, de nieuwe manier om hem regio-vrij te maken is een stuk makkelijker..laadje open, 3 x op 0 drukken, regio selecteren (0 bijvoorbeeld) .. tadaa</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die hun speler bij aldi in belgie gekocht hebben: de firmware werkt daar ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:02:
mensen die hun speler bij aldi in belgie gekocht hebben: de firmware werkt daar ook. ;)
Aldi? Lidl bedoel je neem ik aan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, aldi of lidl :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Lidl komt in Duitsland (en vandaag Oostenrijk) met de TARGA 5200 divx/dvd/nero digital speler uit. Ook met een 7in2 cardreader en usb aansluiting voor net onder de 50 Euro.
Wat deze speler bijzonder maakt is de andere media chip en wel van Taiwanese IC bakker Sunplus.

http://www.lidl.de/de/hom....Slimline-DVD-Player.ar11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joey6666 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:05:
Lidl komt in Duitsland (en vandaag Oostenrijk) met de TARGA 5200 divx/dvd/nero digital speler uit. Ook met een 7in2 cardreader en usb aansluiting voor net onder de 50 Euro.
Wat deze speler bijzonder maakt is de andere media chip en wel van Taiwanese IC bakker Sunplus.

http://www.lidl.de/de/hom....Slimline-DVD-Player.ar11
Leuke speler, al kan ik van dat Sunplus chipset niet veel info vinden, alleen dus dat die weer geen QPEL speelt. Jammer, als er een nieuw Mediatek/laatste revisie Zoran 776 chipset in had gezeten was het wel een leuke speler geweest, vooral vanwege die USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
hier is een beta versie van een duitstalige test (hiermee bedoel ik dat de test in beta is niet het product):
http://www.dv-rec.de/test/player2005/targa/5200x/5200x.html

[ Voor 22% gewijzigd door joey6666 op 27-11-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Eindelijk weer leven in de Targatent hier, echt perfect hoor. De LG FW zit erin en meteen ook regiovrij gemaakt. * MrLee is one happy tweaker op dit moment. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:14
Eerste film die m'n Targa niet afspeeld:

Sahara.2005.XviD.AC3.CD3-WAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

miles schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:45:
Eerste film die m'n Targa niet afspeeld:

Sahara.2005.XviD.AC3.CD3-WAF
CD1 en 2 wel? Is de CD waar je op gebrand hebt wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:14
Nee, cd1 & 2 ook niet.
De dvd waar ik ze alledrie op gebrand had, heeft eerder (en daarna) ook nooit problemen gegeven.
Geluid wordt wel afgespeeld, maar er komt geen beeld............
Vast één of andere vage codering gebruikt.
Op m'n pc speelt 'ie vlekkeloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Zou je eens moeten kijken naar de resolutie van de AVI.. de max. die de Targa aankan is 720x576. Daarboven krijg je een zwart beeld volgens mij.

Verwijderd

Ik kan ook alleen maar het commentaar van hars bevestigen. Ik heb het ook al een aantal keren gezien bij bepaalde TV series die op 1024/768 waren opgenomen.. (van een PAL source.. lekker handig)
Ik kreeg dan alleen maar de menuachtergrond te zien met alleen het geluid

Ah: RESOLUTION *** : 800 x 336 (2.38 : 1)
dat gaat niet werken.
(je mist ook niet echt veel aan die film ;) )

Er zijn nu maar weinig stand-alone spelers die boven de 720 komen, al komen er dus langzaam maar zeker meer HDTV spelers aan die dit wel kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 11:30 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste