Targa DP-5100x DVD/Divx player

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:04:
:? Iemand ervaring met NTSC dvd's en deze speler? Ik heb een no-name speler die ook NTSC dvd's zou moeten afspelen, maar de beeldkwaliteit is om te huilen dan. Ook loopt het geluid niet synchroon.

Alvast dank!
het gaat eigenlijk bijna altijd goed. Let er wel op dat je eerst een truuk moet uitvoeren om regio vrij te zijn (zie eerder in het forum) als het echt U.S. DVD's zijn.
Met sommige 30 fps Xvid's heb ik wel eens problemen gehad, maar dan helpt het met de hand op NTSC zetten van de speler perfect om de sync te houden. Laatste tijd staat hij bij mij gewoon op AUTO, en heb ik geen problemen meer gezien, terwijl ik genoeg 30 fps films heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:03:
[...]

het gaat eigenlijk bijna altijd goed. Let er wel op dat je eerst een truuk moet uitvoeren om regio vrij te zijn (zie eerder in het forum) als het echt U.S. DVD's zijn.
Met sommige 30 fps Xvid's heb ik wel eens problemen gehad, maar dan helpt het met de hand op NTSC zetten van de speler perfect om de sync te houden. Laatste tijd staat hij bij mij gewoon op AUTO, en heb ik geen problemen meer gezien, terwijl ik genoeg 30 fps films heb gekeken.
Doet de speler dan de NTSC -> PAL conversie? Sommige TV's kunnen NTSC bronnen weergeven, maar die van mij niet, dus moet de speler de conversie doen. Dat ding (DVD speler) van mij doet wel NTSC -> PAL60, maar daar heb ik niets aan dus. De gewone NTSC -> PAL met mijn huidige speler levert dus heel slecht beeld op.

Dan nog een vraagje: laat ie bij MP3 ook de ID3 tags zien?

Mijn dank is groot. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:08:
[...]

Doet de speler dan de NTSC -> PAL conversie? Sommige TV's kunnen NTSC bronnen weergeven, maar die van mij niet, dus moet de speler de conversie doen. Dat ding van mij doet wel NTSC -> PAL60, maar daar heb ik niets aan dus. De gewone NTSC -> PAL met mijn huidige speler levert dus heel slecht beeld op.

Dan nog een vraagje: laat ie bij MP3 ook de ID3 tags zien?

Mijn dank is groot. _/-\o_
:)

Wel, aangezien de speler alleen Composite, SCART, S-Video en Component heeft, heb je geen echte NTSC of PAL uit (wat met name betrekking heeft op de kleurmodulatie in het gemoduleerde signaal) maar het signaal op scart en composite loopt op het aantal beeldpunten en de frequentie van NTSC als je hem op NTSC en AUTO hebt staan bij een 60 Hz bron, maar als ik het goed begrijp doet je TV geen 60 hz ?
Als je de output fixed op PAL zet, dan zal de speler de output op 50 Hz houden op PAL resolutie.
Alleen hier heb ik dus in het verleden met sommige Xvids sync probleempjes gehad. DVD's leken altijd goed te gaan, alleen zien de DVD subs er een beetje 'stretched' uit soms.
En, voor MP3, je ziet in de lijst de filenaam staan, maar als je een song selecteert en op info drukt dan zie je per knopdruk verschillende ID3 info voorbij komen. (songtitle, groep en album zo uit mijn hoofd).
Helaas kan je dit niet als view gebruiken voor navigeren, maar het is genoeg om ff wat op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ga ik er ook eentje halen :9 Ik wou in de tussentijd alvast ff kijken of mijn filmcollectie wel in een goed formaat staat. Wat kan deze speler maximaal (dus dat de film goed soepel loopt) aan als we het hebben over bitrate en fps ? Ik weet dat ik ook moet kijken naar GMC 3-point, zijn er nog andere dingen waardoor de films mogelijk niet zo heel soepel lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:58:
Morgen ga ik er ook eentje halen :9 Ik wou in de tussentijd alvast ff kijken of mijn filmcollectie wel in een goed formaat staat. Wat kan deze speler maximaal (dus dat de film goed soepel loopt) aan als we het hebben over bitrate en fps ? Ik weet dat ik ook moet kijken naar GMC 3-point, zijn er nog andere dingen waardoor de films mogelijk niet zo heel soepel lopen?
MSmpeg4 wil bij mij niet goed lopen, maar daar heb ik er maar heel weinig van (ik zie ze nu ook nooit meer voorbij komen), en max bitrate is volgens de docs 2 kbps, maar in de praktijk heb ik daar ook bij 2 disc HQ AC3 divx'en geen problemen mee. Ook heb ik nog geen films gehad (volgens mij) die op meer dan 30 fps liepen, dus daar kan ik niet veel over zeggen.
Het enige wanneer het soms hapert is als er heel veel kleine details tegelijk bewegen (met name een heel scherm vol met water wil wel eens problemen geven) maar dat is 1 op de 20-30 films in mijn ervaring, die dan gedurende korte tijd even 'hikken' maar daarna weer vrolijk verder spelen zonder sync problemen.
Let verder op dat je de nieuwste firmware er op zet, anders lopen veel Xvids niet soepel.(ze lijken dan allemaal rond de 10 fps te lopen.) maar misschien dat deze er al op staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net even een gescoord (een zwarte) bij Lidl -- was nummer 2. :)
En nummer 1 meteen even op deze thread attent gemaakt...

De doos zit nog dicht, dus daar ga ik me nu op storten -- figuurlijk natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 08:55:
Zo, net even een gescoord (een zwarte) bij Lidl -- was nummer 2. :)
En nummer 1 meteen even op deze thread attent gemaakt...

De doos zit nog dicht, dus daar ga ik me nu op storten -- figuurlijk natuurlijk! ;)
Gefeliciteerd! :*) Ben trouwens wel benieuwd welke firmware er nu op deze spelers staat. Het zal waarschijnlijk nog wel de eerste (oude) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week komt hij ook in België. Ik zou hem wel willen kopen maar het er geen idee van wat voor versteker/speakers ik erbij moet kopen om alles 5.1 aan te sluiten.

Voor ik deze zag was mijn ook gevallen op een volledige set van Yamaha. (450 receiver + 550 dvd + 430 speakerset voor 779 euro).

Is hier een goed alternatief voor icm de targa speler voor ongv dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:46:
Volgende week komt hij ook in België. Ik zou hem wel willen kopen maar het er geen idee van wat voor versteker/speakers ik erbij moet kopen om alles 5.1 aan te sluiten.

Voor ik deze zag was mijn ook gevallen op een volledige set van Yamaha. (450 receiver + 550 dvd + 430 speakerset voor 779 euro).

Mooie combinatie die je op het oog had :)
Gewoon linken via glas of coax, dat gaat echt moeiteloos. (met coax moet je nog even de input op die yamaha goed zetten) Bijna alle AV recievers hebben een SPDIF in. Da's het enige wat je nodig hebt om ze te koppelen.
Ik heb zelf op http://www.tqs.nl/thuisbios een losse yamaha reciever met canton speakers samengesteld voor een stukje minder dan dat (helemaal met deze DVD speler erbij). Voor bijvoorbeeld een Canton Movie 6.1-MX + een yamaha RX-V550 ben je dan (325 + 315) E 640 kwijt.
(heb je ook meteen 6.1 geluid (extra is de center rear speaker)) Dit vindt ik wel aardig klinken samen met de targa.
Ben je nog steeds 70 euro minder kwijt dan dat vorige set, inclusief je Targa..
(Ik weet niet waar je in .be woont, maar ze zitten in Tilburg, en op afspraak kan je komen luisteren naar verschillende apparatuur, wat echt geen kwaad kan. Smaken verschillen echt enorm met dit soort spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:46:

Tuurlijk zijn er genoeg combinaties. De Targa heeft zowel een coax als een optische digitale uitgang, dus zoek een goede receiver en speakers uit. Dit is natuurlijk een beetje onfhankelijk van welke DVD speler je erbij hebt. Of koop de volledige set van Yamaha en zet de Targa dvd speler erbij als tweede dvd speler voor divx! Die 69 euro maakt dan ook niet zoveel meer uit op die 779 euro en je hebt toch je uitgekozen versterker en speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein foutje van mij: in België is het de DR-5100x recorder voor 279euro :z . Voor de rest zit lijkt er weinig verschil op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net deze site gevonden, misschien handig voor het aanpassen van subtitles:
http://freeweb.siol.net/podtalje/download.htm

DirectSub subtitle editor - with support for MTK1389 players (Yamada, Elta, Yakumo, Bellagio...)
FEATURES:
- Synchronize subtitles with movie with just a few clicks - Insert spaces so you have centered subtitles
- Rearrange too long subtitles
- Convert from .SUB to .SRT
- Check for errors in subtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook een trotse bezitter :*) Meteen ff firmware upgrade gedaan. Ben tot nu toe zeer tevreden, ik heb alleen nog geen subs uitgeprobeerd. Hij kan gelukkig ook grote (>100mb) mp3 files afspelen, ik had gezien dat sommige andere spelers daar problemen mee hadden. Enige probleempje is dat je niet naar een bepaalde positie in een mp3 nummer kan gaan zoals met video, of kan dat wel? Ik heb veel dj sets en dat zijn mp3'tjes van soms wel 2 uur, als ik dan een nummer aan het eind ff wil opzoeken wil ik natuurlijk niet helemaal doorspoelen naar dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe je de huidige firmware-versie kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:03:
Nou ik weet dat na een firmware update het onderstaande moet worden uitgevoerd. Dit is een factory reset! Hierin verschijnt ook een versienummer voor zover ik me nog kan herinneren. Ik weet alleen niet of je ook alleen het versienummer op één of andere manier kunt zien zonder te resetten. En zo'n reset zet natuurlijk alle instellingen terug naar fabrieksinstellingen. Dussss wel even nadenken voor je iemand dit probeert, maar volgens mij kan het niet zoveel kwaad.

11. Now you have to do a factory reset:
12. Press the "Setup" Key on the remote control.
13. Select "Display" from the menu.
14. In the Menu "TV Aspect", select 16:9 as picture format and highlight it.
15. Enter the code " 1 3 9 7 1 3 9" and press "Enter"

Hint: The code must be entered quickly without any pause. If the blue screen mentioned at step 16 is not displayed, please enter the code again.
To enter the code again, go to step 14 and do it again.

16. A blue screen is displayed where you can see the new version.
17. Press "Enter" to exit the page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:03:
Als het goed is werkt het volgende (zonder factory reset dus):

Power On
Pause 1472

<edit> laat maar, dit was de EEprom waardes laten zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:33:
[...]

11. Now you have to do a factory reset:
12. Press the "Setup" Key on the remote control.
13. Select "Display" from the menu.
14. In the Menu "TV Aspect", select 16:9 as picture format and highlight it.
15. Enter the code " 1 3 9 7 1 3 9" and press "Enter"

Hint: The code must be entered quickly without any pause. If the blue screen mentioned at step 16 is not displayed, please enter the code again.
To enter the code again, go to step 14 and do it again.

16. A blue screen is displayed where you can see the new version.
17. Press "Enter" to exit the page.
Hmm, werkt misschien alleen direct na een firmware-update -- ik krijg het zo in ieder geval niet te zien. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:47
Ik heb hem ook gekocht maar nog geen gelegendheid om de doos uit te pakken en vanavond moet ik meteen weg.
Kan iemand mij vertellen of alle benodigde kabels (scart) meegeleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
miles schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:33:
Ik heb hem ook gekocht maar nog geen gelegendheid om de doos uit te pakken en vanavond moet ik meteen weg.
Kan iemand mij vertellen of alle benodigde kabels (scart) meegeleverd worden?
Yep, er zit een audiokabel bij met tulpplugjes (rood/wit) en een SCART kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 21:26

dix

Ik heb een aantal dvd's volgebrand met divx films en de ondertiteling (srt) in de map "subtitles" gestopt. Dit werkt namelijk perfect met mijn windows media center...

Nu hebben we mn ouders deze Targa gekocht en willen natuurlijk ook van mijn filmpjes kunnen genieten.

Maar zoals het er nu voorstaat, kan ik dus geen ondertiteling krijgen onder mijn filmpjes?
Iemand enig idee toevallig of de kans erin zit of die mogelijkheid zal worden ingebakken in een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
dix schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:05:
Ik heb een aantal dvd's volgebrand met divx films en de ondertiteling (srt) in de map "subtitles" gestopt. Dit werkt namelijk perfect met mijn windows media center...

Nu hebben we mn ouders deze Targa gekocht en willen natuurlijk ook van mijn filmpjes kunnen genieten.

Maar zoals het er nu voorstaat, kan ik dus geen ondertiteling krijgen onder mijn filmpjes?
Iemand enig idee toevallig of de kans erin zit of die mogelijkheid zal worden ingebakken in een nieuwe firmware?
Ik weet niet of we kunnen verwachten dat dit in een nieuwe firmware komt. Er is sowieso nog geen officiele bevestiging OF er wel een nieuwere firmware komt he.

En inderdaad als je die ondertitels zou willen gaan gebruiken zul je naast de AVI moeten zetten met dezelfde naam. Dussss dat wordt de dvd's opnieuw branden (en ach die kosten vallen wel mee he) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik Targa gekocht bij Lidl...hij doet het perfect...alleen hij pakt mijn ondertiteling niet...ik download de ondertitelingen van scvdplaza.com....
Kan mij iemand helpen wat ik moet doen of heeft iemand suggesties wat ik zou kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:33:
Vandaag heb ik Targa gekocht bij Lidl...hij doet het perfect...alleen hij pakt mijn ondertiteling niet...ik download de ondertitelingen van scvdplaza.com....
Kan mij iemand helpen wat ik moet doen of heeft iemand suggesties wat ik zou kunnen doen..
geen spaties
zelfde bestandsnaam als de film

heb je daaraan gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:33:
Maestro_mostar, je kunt je ondertitels natuurlijk altijd met bijv. Bsplayer testen op je computer voordat je alles op disc zet.
Ik begrijp inmiddels dat de .avi en de .srt precies hetzelfde moeten heten.......

Maar iets heel anders: ik dacht ff leuk mijn CF kaartje in dit ding te stoppen, gewoon om ff te kijken. Die is dus nu dood als een pier: computer leest 'm niet meer, camera (daar kwam die uit) zegt "geheugenfout", en dat was het dus. Baal ik nogal van..... Iemand (ja, dit is off topic, maar komt dus wel door deze speler) enig idee wat je nog kunt doen aan een blijkbaar kapotte CF kaart???

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:35:
[...]

Maestro_mostar, je kunt je ondertitels natuurlijk altijd met bijv. Bsplayer testen op je computer voordat je alles op disc zet.
Ik begrijp inmiddels dat de .avi en de .srt precies hetzelfde moeten heten.......

Maar iets heel anders: ik dacht ff leuk mijn CF kaartje in dit ding te stoppen, gewoon om ff te kijken. Die is dus nu dood als een pier: computer leest 'm niet meer, camera (daar kwam die uit) zegt "geheugenfout", en dat was het dus. Baal ik nogal van..... Iemand (ja, dit is off topic, maar komt dus wel door deze speler) enig idee wat je nog kunt doen aan een blijkbaar kapotte CF kaart???
Je kan eens proberen met eImage Recovery (http://www.octanesoft.com/) kijken of je er iets van kan lezen.
Daarna zou een reformat iets moeten kunnen doen.
Doet ie't helemaal niet meer, dan kan heb je nog 2 plekken om te claimen voor garantie: de leverancier van je mem kaart, of (maar weinig kans ben ik bang) Targa je probleem beschrijven, en hopen dat ze je speler checken en een probleem met de kaartlezer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt met ondertiteling....mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10-2023
Gisteren gekocht, vandaag weer teruggebracht.

Ik heb gisteren 5 films getest met deze speler.
De reden waarom ik hem heb teruggebracht:
srt file moet de zelfde naam hebben als de avi file en in de zelfde map zitten. verder ziet hij de srt file helemaal niet, hij pakt hem automatisch dus meerdere srt`s branden met de avi heeft geen zin.
Problemen met sommige Xvid files was al eerder genoemd. Maar dat hij bij sommige films ook nog eens de audio niet wil afspelen werd me echt te veel.

Wat heb ik toch een spijt dat ik samen met mijn broer een paar maanden geleden de Vestel bij lukas klamer niet gekocht heb. Prop alle srt`s in de cd, bijna alles wordt gezien en netjes afgespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Apronex op 25-03-2005 17:24 ]

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 11:21
Heb hem gister gekocht, en het werkt perfect!

Er zijn maar weinig films die niet gespeeld kunnen worden, en ik let echt niet op wat voor file-formaat ik aan het downloaden ben..

Ik heb uit verveling eens door de gebruiksaanwijzing zitten bladeren....

Systeemselectie:
blabla.. druk dan minstens 5 seconden lang op het voorpaneel om een blablabla...

Zie iedereen al zn speler van de kast af duwen :)

Overigens: is er ergens een complete lijst van codes zoals "pause 1472..", "display aspect 1397139" enz.

Hoe kan ik zien hoe het zit met mn firmware?
Op de player kan ik het versienummer krijgen, en op de site staat alleen een datum van de firmware.. Hoe zit dit?

[ Voor 16% gewijzigd door doskabouter op 25-03-2005 22:42 . Reden: nog een vraagje.. ]

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik ook de firmware-upgrade gedaan. Ter vergelijking de versie-nummers:
(je moest inderdaad de 1-3-9-7-1-3-9-ENTER truc doen, deed het misschien eerst niet snel, langzaam, of regelmatig genoeg)

voor:
main ver. E133
sub ver. 0008
servo ver. 1413
micon ver. V1.3381

na:
main ver. E136
sub ver. 0003
servo ver. 1414
micon ver. V1.36341

Overigens is de echte datum van de firmware blijkbaar 4 januari 2004 (01/04/05) - staat ergens in de firmware-file zelf.

Zag je trouwens ook op het Duitse forum, hars73 -- heb daar zelf nog niet gepost.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een interessante pagina, met software om Mediatek firmware aan te passen:
http://personal.inet.fi/k...iatek/programs/index.html
(.MIH firmware files renamen naar .bin om ze te kunnen lezen)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:48:
Inmiddels heb ik ook de firmware-upgrade gedaan. Ter vergelijking de versie-nummers:
(je moest inderdaad de 1-3-9-7-1-3-9-ENTER truc doen, deed het misschien eerst niet snel, langzaam, of regelmatig genoeg)

voor:
main ver. E133
sub ver. 0008
servo ver. 1413
micon ver. V1.3381

na:
main ver. E136
sub ver. 0003
servo ver. 1414
micon ver. V1.36341

Overigens is de echte datum van de firmware blijkbaar 4 januari 2004 (01/04/05) - staat ergens in de firmware-file zelf.

Zag je trouwens ook op het Duitse forum, hars73 -- heb daar zelf nog niet gepost.
Dank je.. ik had nog geen tijd gehad om dat zelf even te proberen. Zo kan iedereen in ieder geval kijken welke versie hij of zij op de speler heeft. En yep inderdaad zit ook af en toe op DVDboard.de te posten, maar er gebeurt daar op dit moment weinig meer op het topic. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb deze speler ook gekocht voor mijn vader (heb zelf een Philips 720)
maar als ik dit spelertje zie spelen denk ik dat de xvids beter spelen als mijn speler mooi vlot (na de firmware upgrade)
zonder enige hapering, speelt verder gewoon ook echt alles af.
Perfect ding, goed menu en ook de MP3 dvd werkt perfect ook al is menu dan niet zo mooi
Top dingetje voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:25:
Je zou dit eens kunnen proberen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd hoor en weet niet of het werkt op de Targa DVD speler. Volgens mij zou je ze dan met de subtitle-button moeten kunnen switchen. Mocht dit nou wel werken, dan hoor ik het graag >:)

filmname.avi
filmname.eng.srt
filmname.deu.srt
filmname.xyz.srt
Volgens mij was het nog niet bekend of dit werkte dus heb ik het net even uitgeprobeerd en het werkt perfect _/-\o_ Bij dat menu wat je krijgt als je op display drukt kan je heel mooi switchen tussen de verschillende subs. Ik ben er ook achtergekomen dat de subtitle file niet de naam van de film hoeft te hebben, ik wist namelijk niet of ik de Nederlandse ondertiteling filename.nl.srt of filename.dut.srt moest noemen dus heb ik ze er allebei maar zo opgezet. Het bleek dus dat het .nl moest zijn maar de .dut ondertiteling pakte hij ook wel alleen stond er bij de ondertitelingselectie niet bij dat het Nederlands was maar ik kon hem dus wel selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:24:
[...]
Volgens mij was het nog niet bekend of dit werkte dus heb ik het net even uitgeprobeerd en het werkt perfect _/-\o_ Bij dat menu wat je krijgt als je op display drukt kan je heel mooi switchen tussen de verschillende subs. Ik ben er ook achtergekomen dat de subtitle file niet de naam van de film hoeft te hebben, ik wist namelijk niet of ik de Nederlandse ondertiteling filename.nl.srt of filename.dut.srt moest noemen dus heb ik ze er allebei maar zo opgezet. Het bleek dus dat het .nl moest zijn maar de .dut ondertiteling pakte hij ook wel alleen stond er bij de ondertitelingselectie niet bij dat het Nederlands was maar ik kon hem dus wel selecteren.
Geweldig, thanks voor het uitproberen!! Volgens mij moet de ondertitel echter WEL dezelfde naam hebben als de AVI, maar dit is volgens mij de naam links voor de eerste punt. Dit truukje wat je nu hebt gebruikt werkt omdat er nu twee punten in de SRT file zitten... echter de filenaam is wel gelijk met de AVI filenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen maar dan zou de speler de punten van rechts naar links lezen want dit was de filename:

Star.Wars.Episode.II.-.Attack.of.the.Clones.cd2.avi

Zitten wel meer punten in dus. Ik zal het straks eens proberen met een compleet willekeurige bestandsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:50:
Zou kunnen maar dan zou de punten van rechts naar links lezen want dit was de filename:

Star.Wars.Episode.II.-.Attack.of.the.Clones.cd2.avi

Zitten wel meer punten in dus. Ik zal het straks eens proberen met een compleet willekeurige bestandsnaam.
Hmm tis dan inderdaad het testen wel even waard.. naja het truukje werkt in ieder geval voor diegenen die daar graag gebruik van willen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, het moet wél dezelfde bestandsnaam hebben (met uitzondering van het .nl / .eng / etc. gedeelte). :)

Ik kwam net een xvidje tegen die de speler niet goed afspeelt, er zijn nogal wat artefacts. De speelsnelheid is wel goed. Volgens de specs moet de speler hem eigenlijk wel goed afspelen, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmajoie1/gspot.JPG

Ik heb met MPEG4 modifier gekeken of GMC (3point) werd gebruikt maar dat was niet zo. Iemand enig idee? Misschien is de bitrate te hoog?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:51:
Je hebt gelijk, het moet wél dezelfde bestandsnaam hebben (met uitzondering van het .nl / .eng / etc. gedeelte). :)

Ik kwam net een xvidje tegen die de speler niet goed afspeelt, er zijn nogal wat artefacts. De speelsnelheid is wel goed. Volgens de specs moet de speler hem eigenlijk wel goed afspelen, kijk maar:

[afbeelding]

Ik heb met MPEG4 modifier gekeken of GMC (3point) werd gebruikt maar dat was niet zo. Iemand enig idee? Misschien is de bitrate te hoog?
Zo te zien is dat exact dezelfde xvid waar ik ook net dat probleem mee heb gezien.
Bij mij lijkt het alsof het beeld niet goed wordt gewist. Bewegingen gaan soepel, en scherp in beeld, maar daar waar geen beweging is blijven veel artifacts staan.
Als de bitrate te hoog is gaat hij stotteren, niet rare artifacts maken.
Geen idee waar dit vandaan komt, omdat alles goed lijkt te staan.
Ik zal eens kijken of de mijne ook van het OpenDML 2.0 type is die problemen geeft.
Vanavond in ieder geval eens proberen wat er gebeurd als ik hem open en opnieuw save in virtualdub met een direct stream copy van audio en video.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het bestand open in Vdub staat er heel groot op de frames;

Warning: nothing to output
BFrame decoder lag

Maar zodra je op play drukt is het weg, als je dan weer terug naar het begin gaat staan die frames er ook niet meer tussen. Het bestand gebruikt in ieder geval wel B-Frames dus waarschijnlijk ligt daar toch ergens de oorzaak. Ik ben heel nieuw in het video (re)encoden, is het niet mogelijk om het opnieuw te gaan coderen zonder die b-frames?

Edit: ik heb het maar even omgezet naar DivX met VDub, ik wist niet precies wat ik allemaal bij die instellingen moest doen dus ik heb het maar op standaard gedaan. Het resultaat is best goed, zie het verschil niet echt maar belangrijker; de speler heeft er geen moeite meer mee. Dus ik ga vannacht de hele film maar ff naar DivX recoderen, heb het nu alleen ff met een sample gedan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:50:
Als ik het bestand open in Vdub staat er heel groot op de frames;

Warning: nothing to output
BFrame decoder lag

Maar zodra je op play drukt is het weg, als je dan weer terug naar het begin gaat staan die frames er ook niet meer tussen. Het bestand gebruikt in ieder geval wel B-Frames dus waarschijnlijk ligt daar toch ergens de oorzaak. Ik ben heel nieuw in het video (re)encoden, is het niet mogelijk om het opnieuw te gaan coderen zonder die b-frames?

Edit: ik heb het maar even omgezet naar DivX met VDub, ik wist niet precies wat ik allemaal bij die instellingen moest doen dus ik heb het maar op standaard gedaan. Het resultaat is best goed, zie het verschil niet echt maar belangrijker; de speler heeft er geen moeite meer mee. Dus ik ga vannacht de hele film maar ff naar DivX recoderen, heb het nu alleen ff met een sample gedan.
De tekst 'Bframe decoder lag' is een normale tekst voor de eerste frame van een Xvid met b-frames in vdub. (er moeten meerder frames ge-decode worden voordat er output is.)
Waar ik vooral naar benieuwd ben, is wat er gebeurd als je de file dus met een direct stream copy (zowel video als audio) opnieuw opslaat met een 'save as avi' of 'save as old format avi'
Als dat namelijk goed gaat, dan ben je maar een paar minuten bezig om de film goed te zetten, in plaats van alles compleet te re-encoden.
Evt. kan je dus ook met G-spot wel wat spelen om wat waardes te veranderen, voor zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:18:
[...]

Waar ik vooral naar benieuwd ben, is wat er gebeurd als je de file dus met een direct stream copy (zowel video als audio) opnieuw opslaat met een 'save as avi' of 'save as old format avi'
Als dat namelijk goed gaat, dan ben je maar een paar minuten bezig om de film goed te zetten, in plaats van alles compleet te re-encoden.
Evt. kan je dus ook met G-spot wel wat spelen om wat waardes te veranderen, voor zover mogelijk.
Dan verandert er toch niks? Voor zover ik weet verandert VDub niks bij direct stream copy. Maar ik zal het zo eens uitproberen.

Edit: Werkt niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:41:
[...]

Dan verandert er toch niks? Voor zover ik weet verandert VDub niks bij direct stream copy. Maar ik zal het zo eens uitproberen.

Edit: Werkt niet :(
Jammer :-/
Het idee was ook niet om de stream zelf te veranderen, maar dat misschien de avi container een vreemde instelling had die voor problemen zorgde. Dat kost een stuk minder tijd dan dus de stream opnieuw bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren bij de Lidl de speler gehaald en ben erg onder de indruk van de xvid/divx prestaties. Het ziet er verbluffend mooi uit (toegegeven ik had voorheen m'n tv en pc verbonden met gewone electrische bekabeling 8)7 ).
Ik heb alleen een probleem bij het afspelen van DVD's, die haperen namelijk vaak, zowel gekochte als gebrande. Ik heb de 'm ge-update maar nog steeds blijft het beeld haperen dwz om de zoveel seconden pausert 'ie dan gaat 'ie weer verder, soms worden hele stukken overgeslagen.

Gare exemplaar of heb ik toch iets bij instellingen over het hoofd gezien?

Voor de volledigheid: Ik heb het apparaat via de scart kabel op de tv aangesloten en via een optische kabel naar de versterker (geprobeerd zonder optische maar dat was 'm ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:49:
Heb gisteren bij de Lidl de speler gehaald en ben erg onder de indruk van de xvid/divx prestaties. Het ziet er verbluffend mooi uit (toegegeven ik had voorheen m'n tv en pc verbonden met gewone electrische bekabeling 8)7 ).
Ik heb alleen een probleem bij het afspelen van DVD's, die haperen namelijk vaak, zowel gekochte als gebrande. Ik heb de 'm ge-update maar nog steeds blijft het beeld haperen dwz om de zoveel seconden pausert 'ie dan gaat 'ie weer verder, soms worden hele stukken overgeslagen.

Gare exemplaar of heb ik toch iets bij instellingen over het hoofd gezien?

Voor de volledigheid: Ik heb het apparaat via de scart kabel op de tv aangesloten en via een optische kabel naar de versterker (geprobeerd zonder optische maar dat was 'm ook niet)
Klinkt als een gaar exemplaar. Ik kan alleen voor mezelf spreken (alhoewel, bij mijn ouders werkt hij ook perfect), maar ik draai ook vrij vaak DVD's (originelen dan) en ik heb nog nooit een hapering gehad op DVD. Ook het lezen van divx van DVDV+R(W) gaat soepel.
Ik zou hem direct ruilen voor een goed werkende. Volgens mij zijn er in het verleden ook al eerder meldingen geweest van defecte drives.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie Sentry, ik zal vanavond bij Lidl weer langs gaan. Had ik verteld dat er een dikke deuk in de doos was? Niks aan het handje meneer, is alleen de buitenkant zei de vriendelijke verkoper, en ik leg nu pas de link :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers heb ik hier in Zeist even bij de kassa naar de DVD-spelers gevraagd, die hebben ze in ieder geval tot maandagochtend nog voldoende liggen, zowel in het zwart als in het zilver.
(maandag worden ze misschien weer opgehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De subtitles worden bij mij niet echt mooi weergegeven als ik van een .idx/.sub bestand gebruik maak. Er zit een beetje een roze gloed over. Bij een andere film was het juist een groene gloed ? Is dit een bekende bug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:08:
De subtitles worden bij mij niet echt mooi weergegeven als ik van een .idx/.sub bestand gebruik maak. Er zit een beetje een roze gloed over. Bij een andere film was het juist een groene gloed ? Is dit een bekende bug ofzo?
kijk maar een 40 tal messages terug, toen stelde ik dezelfde vraag :)
Helaas heb ik er nog geen oplossing voor gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:59:
[...]

kijk maar een 40 tal messages terug, toen stelde ik dezelfde vraag :)
Helaas heb ik er nog geen oplossing voor gevonden..
Na heel wat uitproberen ben ik er achter gekomen dat in het .idx bestand een regel staat waar kleurcodes voor de ondertiteling worden gegeven. Deze regel bedoel ik;

# The original palette of the DVD
palette: <reeks kleurcodes>

Nu is volgens mij het probleem dat de speler heel veel van die kleurcodes niet herkent en dan maar gewoon felgroen of roze weergeeft. Ik ben er achter gekomen dat er een paar kleurcodes zijn die de speler wél goed weergeeft. Tot nu toe heb ik alleen deze twee gevonden;

0000e1 (bepaalde kleur blauw)
808080 (grijs)

Wat ik nu voor elkaar heb gekregen is dat hij de subs grijs weergeeft met een blauwe omlijning. Ziet er best aardig uit, maar heb natuurlijk liever wit met zwarte omlijning :/ Ik heb dit gedaan door in die regel al die kleurcodes op 0000e1 te zetten en dan éen voor éen een kleurcode op 808080 zetten en het resultaat bekijken met subresync (zit bij vobsub) totdat ik de goede kleurcode te pakken heb die de letters zelf kleurt zeg maar. Het vervelende is, is dat bij elke film die kleurcode weer op een andere plek in die regel staat dus je kan niet zeggen dat het de 3e ofzo is. Als je het op de pc bekijkt ziet het er overigens veel slechter uit dan op tv.

Ik heb echt geen flauw idee wat ik allemaal precies verander maar het werkt.. enigzins. 8)7 Maar het lijkt toch echt een bug te zijn; kleurcodes worden niet goed herkent. Hopen dat de volgende firmware dit fixt, als die er ooit komt dan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Wilde vandaag een normaal cdtje afspelen in deze speler, en de muziek klonk echt verschrikkelijk.
Er zat een enorme storing door het geluid heen, heel krakerig.
In m'n andere cd/dvd speler speelt de cd wel prima af. Totnogtoe doen de divx'en het wel prima, voor de cdtjes dus maar andere speler gebruiken. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat gewoon een instelling in je speler, bitstream of PCM, of misschien de sample rate voor naar je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb hetzelfde systeem gekocht in belgie (ook bij lidl) en ben er helemaal niet tevreden over.
ik heb alles netjes geïnstalleerd zoals beschreven maar de klank komt enkel uit mijn tv en niet
uit mijn luidsprekers.
ik heb contact opgenomen met de (zeer onvriendelijke) helpdesk en zij zullen mij een cd opsturen
met een firmware update (ik kan echter moeilijk geloven dat dat iets zal uithalen).
heeft iemand hetzelfde probleem gehad aub ?

:( 4frommaggi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog nieuws/updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T'is de laatste tijd akelig stil rond updates. (in ieder geval op boards en service.targa.de)
Als er in mei niets meer uitkomt zie ik niet veel meer uitkomen voor deze speler. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Tja.. ik moet het ook nog zien eerlijk gezegd. Misschien moeten we maar eens gaan mailen met Targa. Wie krijgen we dan een antwoord. (Al ben ik nog steeds dik tevreden over mijn speler hoor, er zijn al heel wat divx-jes op afgespeeld inmiddels ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zou toch een nieuwe firmware uitkomen met verbeteringen voor de subtitles?

maar ik ben ook tevreden hoor, 9 van de 10 speelt'ie perfect af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:18:
er zou toch een nieuwe firmware uitkomen met verbeteringen voor de subtitles?

maar ik ben ook tevreden hoor, 9 van de 10 speelt'ie perfect af
Dat dacht ik ook, maar goed, het gaat nu wel erg lang duren. En verder.. Ja, hij speelt echt alles af wat een standalone speler kan. Alleen dus complexe GMC, MSMPEG en hoge resolutie.. (in ieder geval ben ik blij dat ik deze heb gehaald in plaats van een KISS omdat die geen QPEL spelen. Dat doen er maar heel weinig trouwens)
Ik hoopte dus nog op verbeteringen met subs (grootte, selectie en kleur van .sub/idx), muziek (naar volgende directory doorlopen) en snelheid van de cardreader (zou leuk zijn in ieder geval.)
Mischien is het zoals hars al zei de moeite waard om namens dit forum een mail naar targa te sturen met alle punten waar we graag nog verbeteringen willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Fotootje in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
weet iemand eigenlijk of deze speler macrovision beveiligd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens de handleiding wel (zie bladzijde 2), maar ik heb het nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miles schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:10:
Ik heb het zelf ook niet getest, maar volgens andere boards zit er macrovision op, die ook na het zetten van regio 0 met eerder op deze lijst genoemde tools in stand blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine 'heads-up' dat er weer een redelijke stapel DP5100x's bij de LIDL in Apeldoorn(kanaal) ligt voor 60 Euro. Ik zie ze niet in de aanbiedingen lijst staan, dus waarschijnlijk zijn ze het magazijn aan het opruimen.
Mocht iemand er dus nog een willen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Was benieuwd of er 'al' weer een update was. Maar nu lees ik dat deze Targa ook DiVX 6 media kan afspelen? Heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Weet iemand al hoe je de subtitles lettertype kunt groter maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
FloRadix schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:37:
Weet iemand al hoe je de subtitles lettertype kunt groter maken?
Nope... dat zit in de firmware.. en daar is nog geen nieuwe versie van.. weet ook niet of die er nog gaat komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
En hij is vanaf maandag 12 september weer bij de Lidl verkrijgbaar voor 69,99. Alleen in regio 2 trouwens deze keer. Als ik het geld over had zou ik hem zo weer kopen als DVD speler voor op de slaapkamer (waar nu nog een Cyberhome 528 draait ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware vraagje:
Ik zag in de LG forums een firmware voor de LG 8900P voor bij komen, die ook op de Targa zou moeten werken..
(op de pagina http://phorums.com.au/showthread.php?t=121063&page=2 is de link naar het bestand ftp://ftp.jokiin.com/LV8A3024D.zip en wat brand informatie te vinden aangezien sommigen de CD niet op ISO9660 maar op Mode2/XA moesten branden.. )

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd ?
Het is een behoorlijk wat hogere revisie van de firmware als ik me niet vergis (1.385201), maar wat hij precies fixed..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:50:
Firmware vraagje:
Ik zag in de LG forums een firmware voor de LG 8900P voor bij komen, die ook op de Targa zou moeten werken..
(op de pagina http://phorums.com.au/showthread.php?t=121063&page=2 is de link naar het bestand ftp://ftp.jokiin.com/LV8A3024D.zip en wat brand informatie te vinden aangezien sommigen de CD niet op ISO9660 maar op Mode2/XA moesten branden.. )

Het is een behoorlijk wat hogere revisie van de firmware als ik me niet vergis (1.385201), maar wat hij precies fixed..
hmm geloof niet dat ik dat ga gokken... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:58:
[...]

hmm geloof niet dat ik dat ga gokken... :9
Na zaterdag al m'n eigen laptop te hebben opgeblazen (kortsluiting op MB) doe ik het liever ook even niet ;)
In dat aussie forum zat in ieder geval een Targa gebruiker die hem zonder problemen had ge-upgrade .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Ik zou graag willen weten welke firmware versie deze nieuwe DVD van Targa zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloRadix schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:07:
Ik zou graag willen weten welke firmware versie deze nieuwe DVD van Targa zal hebben?
Waarschijnlijk nog de hele oude firmware revisie. (de DVD's die een maandje of wat geleden weer hier in de buurt stonden hadden die in ieder geval nog er op staan.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 15:25 . Reden: .. bekijk bericht is een mooie optie.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:50:
Firmware vraagje:

Als ik het goed begrijp kun je deze gewoon flashen met een LG 8xxx of 9xxx firware, ik wil het eigenlijk wel proberen, maar ik kan geen EU firmare vinden, en al helemaal geen met NL menu :( Ik ben namelijk bang als ik de firmware van dat forum pak (Aus) dat ik met regiocode 4 opgescheept zit :P

Verwijderd

mrleeais schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:05:
[...]

Als ik het goed begrijp kun je deze gewoon flashen met een LG 8xxx of 9xxx firware, ik wil het eigenlijk wel proberen, maar ik kan geen EU firmare vinden, en al helemaal geen met NL menu :( Ik ben namelijk bang als ik de firmware van dat forum pak (Aus) dat ik met regiocode 4 opgescheept zit :P
De bestaande regiovrij hack lijkt ook te werken op de nieuwe firmware, en als ik de code bekijk kom ik ook nederlands tegen (er lijken behoorlijk wat talen in te zitten: Engels, Nederlands,Frans, Italiaans, Duits, Spaans, Portugees(?), Hongaars en Pools ), dus dat lijkt wel goed te zitten. Voor de regio hack moet je even terug kijken in het forum.
Mocht het echt niet werken, dan kan je altijd de vorige versie terugflashen ;)
(en meteen even de regiocode op 0 zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:41
Wat doet die nieuwe firmware dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman69
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 08:46
Probeerde gisteren de speler te upgraden met de officiële firmware van targa. Echter wanneer de cd uit de lader moest genomen worden, heb ik de cd terug erin gestopt. Gevolg : de speler deed niks meer. Er zat niks anders op dan hem na twintig minuten wachten uit te schakelen. Bij het terug inschakelen enkel een blauw beeld, dan een groen dat gewoon blijft staan. Ik veronderstel dat ik hem in de vuilbak kan kieperen ?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimeldief
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-08 15:49
Ik heb dit ook eens voorgehad (met 2 personen firmware upgraden en je komt zoiets wel tegen hé)
na uiteindelijk eventjes paniek (een half uurtje later zou een 40 man naar een filmke komen kijken) hebben we hem wel nog kunnen upgraden hoor. Ik kan me niet goed herineren wat we juist gedaan hebben, maar ik denk dat we hem gewoon hebben uitgezet en dan vanaf het begin zijn herbegonnen.
Eerst nog eens proberen dus voor je alle hoop opgeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman69
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 08:46
Nee hoor, geen geluk, krijg telkens een blauw beeld, daarna een groen. Er is geen beweging meer in te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimeldief
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-08 15:49
Heb je al geprobeerd gewoon verder te flashen zonder beeld...dus gewoon arrow up drukken en daarna wachten tot hij vanzelf herstart? (wel iets langer dan 2 minuutjes wachten voor alle zekerheid)

Verwijderd

hallo iedereen,

op deze site : http://board.softpedia.co...php?showtopic=1503&st=120
Targa
heb ik een LG firmware gevonden die ook bedoeld is voor de Targa DP-5100x en vééééle verbeteringen
aanbrengt (teveel om op te sommen)

Alleen moet je de filename wel veranderen in jouw modelID

Br0max rulez!! _/-\o_

Verwijderd

opgelet, download wel de originele PAL versie want anders staat je player in default op NTSC (wat wel selecteerbaar is in deze firmware, maar je moet eerst beeld krijgen daarvoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:21:
opgelet, download wel de originele PAL versie want anders staat je player in default op NTSC (wat wel selecteerbaar is in deze firmware, maar je moet eerst beeld krijgen daarvoor :?
Thanks!! Er staat inderdaad dat ie werkt op de Targa 5100 speler! Is er al iemand die dit geprobeerd heeft hier? Ik zal onze duitse vrienden op dvdboard ook een bericht sturen in het forum. Kijken of ze daar misschien ook wat gaan updaten. Ik wacht toch nog liever eventjes ;-)
[edit: daar bleek al een berichtje te staan]

Ow ja.. hier is de pagina waar de nieuwe firmwares staan. Let op dit is niet de officiele pagina van Targa en garanties worden natuurlijk niet gegeven, maar wat ik zie zijn er echt heeeeel veel verbeteringen aangebracht waarvan veel betreffende de ondertitels.

http://www.geocities.com/lg8x51/

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 26-09-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, hier zaten we op te wachten! erg mooi

toch wacht ik nog even, totdat ik positieve verhalen heb gehoord van Nederlandse gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:03:
[...]

Ow ja.. hier is de officiele pagina waar de nieuwe firmwares staan. Let op, garanties worden natuurlijk niet gegeven, maar wat ik zie zijn er echt heeeeel veel verbeteringen aangebracht waarvan veel betreffende de ondertitels.

http://www.geocities.com/lg8x51/
even voor de duidelijkheid, dat is NIET de officiele pagina van Targa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:53:
[...]

even voor de duidelijkheid, dat is NIET de officiele pagina van Targa
En als extra waarschuwing: deze firmware ondersteund NIET de memorycard slots van de Targa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:50:
[...]

En als extra waarschuwing: deze firmware ondersteund NIET de memorycard slots van de Targa.
Dat is ook goed om te weten, idd

heb jij het al geprobeerd, Sentry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:08:
[...]

Dat is ook goed om te weten, idd

heb jij het al geprobeerd, Sentry?
Deze had ik nog niet geprobeerd, maar ik ga hem waarschijnlijk deze week er toch op zetten. (meer nieuws als ik het gedaan heb.)
Ik gebruik de speler vooral voor DivX/Xvid, en met name de mogelijkheid om eindelijk ondertitles te kunnen selecteren zonder dat ze dezelfde naam hebben als de film is echt super om te hebben.
Ik vraag me alleen nog af welke naam de .mih file moet hebben, aangezien de 8900p niet in de compatibility list staat (de LG versie van de Targa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Hier staan trouwens nog instructies hoe de firmware update uitgevoerd moet worden als het een andere firmware betreft dan de originele:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=236765

@Sentry: Dat van die bestandsnaam staat dus ook hierboven... de bestandsnaam moet DV8E30242.MIH worden.

[ Voor 23% gewijzigd door hars73 op 26-09-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:35:
Hier staan trouwens nog instructies hoe de firmware update uitgevoerd moet worden als het een andere firmware betreft dan de originele:

@Sentry: Dat van die bestandsnaam staat dus ook hierboven... de bestandsnaam moet DV8E30242.MIH worden.
Mooi, bedankt. :D
Een ander voordeel is trouwens dat je hem nu ook via zonder speciale CD regio-vrij kan krijgen:
"Open the tray, press 0 0 0 , then press 0 again to convert multizone, then press pause and thats all "
(wel makkelijk als je DVD's hebt die specifiek niet op regio 0 spelen, en je hem even terug moet zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:58:
[...]

Mooi, bedankt. :D
Een ander voordeel is trouwens dat je hem nu ook via zonder speciale CD regio-vrij kan krijgen:
"Open the tray, press 0 0 0 , then press 0 again to convert multizone, then press pause and thats all "
(wel makkelijk als je DVD's hebt die specifiek niet op regio 0 spelen, en je hem even terug moet zetten)
Tja de speler wordt steeds beter zo!! Denk dat ik deze week ook maar eens ga proberen die gehackte firmware erop te zetten. Blijf het nog wel een beetje eng vinden, maar ja.. :X Volgens mij kunnen we altijd terug naar de originele firmware mocht het niet bevallen. En ik heb de duitse versie van de 5100x, maar zag dat de gehackte firmware zowel de duitse als de nederlandse taal in dezelfde update heeft. En dat de cardreader het niet meer doet dan, ach.. gebruik die toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat memorycard-slot boeit mij ook niet, nee

zou er een kans zijn dat Targa deze firmware update ook zelf overneemt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:50:
dat memorycard-slot boeit mij ook niet, nee

zou er een kans zijn dat Targa deze firmware update ook zelf overneemt...?
Nou, zolang ze niet op de hoogte zijn niet waarschijnlijk. Wie weet kunnen we Targa gaan mailen met een paar hyperlinks erbij, zodat ze kunnen kijken wat en hoe. You never know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Tikje OT, maar ik heb een half jaar terug een DVD5000 van Tevion gekocht die erg veel lijkt op dit model qua specs; mijn Tevion heeft alleen wat moeite met ondertitels; deze worden niet op twee regels weergegeven wanneer van toepassing, maar lopen op één regel van het scherm af... ook spelen sommige Xvids wat schokkerig af. Zijn dit firmware issues of betreft het een defect?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:08:
Tikje OT, maar ik heb een half jaar terug een DVD5000 van Tevion gekocht die erg veel lijkt op dit model qua specs; mijn Tevion heeft alleen wat moeite met ondertitels; deze worden niet op twee regels weergegeven wanneer van toepassing, maar lopen op één regel van het scherm af... ook spelen sommige Xvids wat schokkerig af. Zijn dit firmware issues of betreft het een defect?
Redelijk offtopic. Extern lijken ze misschien op elkaar, maar de Targa heeft een Mediatek chipset, en de DVD5000 een Zoran Vaddis 7 chipset. Probeer eens te kijken in een Yamada 6500x forum, die heeft dacht ik hetzelfde chipset.
(edit: het klinkt namelijk als een firmware issue)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 16:37 . Reden: regel vergeten.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik heb de startpost aangepast met daarin gegevens en links over de nieuwe gehackte firmware. Is even iets makkelijker zoeken voor iedereen. ;)

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:35:

Ik heb het net geprobeerd met die bestandsnaam maar de speler gaf de foutmelding 'check disc'. Ik heb toen nog maar even naar mijn model nummer gekeken en dat bleek DV8C30242 te zijn (C ipv een E). Ik kan het nou niet nog een keer proberen want dat was mijn laatste lege cd'tje.. vanavond nog een poging :)

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:19:
[...]

Ik heb het net geprobeerd met die bestandsnaam maar de speler gaf de foutmelding 'check disc'. Ik heb toen nog maar even naar mijn model nummer gekeken en dat bleek DV8C30242 te zijn (C ipv een E). Ik kan het nou niet nog een keer proberen want dat was mijn laatste lege cd'tje.. vanavond nog een poging :)
Misschien dat er verschil is tussen de uitvoeringen van Targa. De in Duitsland uitgekomen modellen hebben misschien een ander modelnummer als het model dat in Nederland is uitgekomen.

Ik heb even de updates op de Targa Service pagina bekeken en inderdaad:

Duitse update: DV8E30242.MIH
Nederlandse update: DV8C30242.MIH

Dus voor het renamen en branden van de gehackte update even kijken welk model jouw speler is.

Verwijderd

Ik heb even de updates op de Targa Service pagina bekeken en inderdaad:

Duitse update: DV8E30242.MIH
Nederlandse update: DV8C30242.MIH

Dus voor het renamen en branden van de gehackte update even kijken welk model jouw speler is.
Ik heb gisteren ook nog gekeken op de targa site, en als je in de oude firmware ISO kijkt, dan staan ze er gewoon allebei op. (zelfde grootte, checksum, etc)
Dan kan je ook nooit de mist in gaan.
Misschien iets om in de startpost aan te vermelden ?

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:35:
[...]
Misschien iets om in de startpost aan te vermelden ?
Geregeld ;)

Verwijderd

Net ff aan het testen gegaan.. goeie zaak die firmware :)

Goeie Vob/Sub support, ik zit alleen nog te kijken hoe die selectie van srt bestanden werkt..
Verder, goeie, grotere fonts..
Geen performance enhancements zo te zien (hakkelt nog steeds op dezelfde plek in een test divx), maar echt de moeite waard als je veel DivX XviD kijkt.
Hij speelt alleen nog steeds maar 1 mp3 directory af, zonder automatisch naar de volgende te gaan, geen verbeteringen hier zo te zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 20:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:54:
Net ff aan het testen gegaan.. goeie zaak die firmware :)

Goeie Vob/Sub support, ik zit alleen nog te kijken hoe die selectie van srt bestanden werkt..
Verder, goeie, grotere fonts..
Geen performance enhancements zo te zien (hakkelt nog steeds op dezelfde plek in een test divx), maar echt de moeite waard als je veel DivX XviD kijkt.
Hij speelt alleen nog steeds maar 1 mp3 directory af, zonder automatisch naar de volgende te gaan, geen verbeteringen hier zo te zien.
beter! het is dus gelukt zonder problemen?

en jij hebt de Targa-speler in NL gekocht?
Pagina: 1 2 3 Laatste