Na heel wat uitproberen ben ik er achter gekomen dat in het .idx bestand een regel staat waar kleurcodes voor de ondertiteling worden gegeven. Deze regel bedoel ik;
# The original palette of the DVD
palette: <reeks kleurcodes>
Nu is volgens mij het probleem dat de speler heel veel van die kleurcodes niet herkent en dan maar gewoon felgroen of roze weergeeft. Ik ben er achter gekomen dat er een paar kleurcodes zijn die de speler wél goed weergeeft. Tot nu toe heb ik alleen deze twee gevonden;
0000e1 (bepaalde kleur blauw)
808080 (grijs)
Wat ik nu voor elkaar heb gekregen is dat hij de subs grijs weergeeft met een blauwe omlijning. Ziet er best aardig uit, maar heb natuurlijk liever wit met zwarte omlijning

Ik heb dit gedaan door in die regel al die kleurcodes op 0000e1 te zetten en dan éen voor éen een kleurcode op 808080 zetten en het resultaat bekijken met subresync (zit bij vobsub) totdat ik de goede kleurcode te pakken heb die de letters zelf kleurt zeg maar. Het vervelende is, is dat bij elke film die kleurcode weer op een andere plek in die regel staat dus je kan niet zeggen dat het de 3e ofzo is. Als je het op de pc bekijkt ziet het er overigens veel slechter uit dan op tv.
Ik heb echt geen flauw idee wat ik allemaal precies verander maar het werkt.. enigzins.

Maar het lijkt toch echt een bug te zijn; kleurcodes worden niet goed herkent. Hopen dat de volgende firmware dit fixt, als die er ooit komt dan
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 02-04-2005 00:23
]