Targa DP-5100x DVD/Divx player

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.966 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik heb afgelopen maandag bij de Lidl in Duitsland de Targa DP-5100x DVD/Divx player gekocht. Tot nu toe ben ik er heel erg tevreden over. :)

Nu was ik wel nieuwsgierig welke mensen in Nederland hem nog meer hebben gekocht en wat hun ervaringen zijn. Het zou me namelijk niet verbazen dat deze speler ook via andere kanalen verkocht gaat worden, dus misschien voor toekomstige kopers kan dit ook een handig topic zijn.

Eigenschappen van de speler:

Playable Standards DVD (PAL), DVD (NTSC), DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, VCD, SVCD, Mini-DVD, Audio CD, CD-R/CD-RW, Kodak CD, DivX, JPEG, Progressive Scan, MP3, MP3 ID3 Tag, WMA, DD 2ch Down Mix, 3D Surround Sound, DD 5.1 ch Decoder, DTS
Playback Functions Playback, pause, repeat, fast forward/reward, slow-motion, forward/reward (4 speeds.)
Main Features Audio 96 kHz/24 Bit D/A
Main Features Video Progressive Scan, DivX (3.11, 4.0, 5.*), Xvid
Subtitles Ondersteunt *.srt, *.sub en *.smi ondertitels
TV standard PAL, NTSC
Output Connections Video Scart with YUV, RGB, YUV, S-Video, Video (chinch)
Output Connections Audio Stereo (Chinch), DD 5.1, coax digital, optical digital
Audio formaten Stereo, Digital output, Dolby Digital, DTS Digital,
PCM

Links:
Homepage Targa: http://www.targa.co.uk/cms/targa_2_646.php?produkt_id=324
DVD Board: http://www.dvdboard.de/fo...3&perpage=30&pagenumber=1
Handleiding Targa: http://www.service.targa....func3=2&baseid=89&serial=
Duitse pagina met daarin alles over de speler: http://people.freenet.de/Targa/

[UPDATE September 2005]
Sinds begin september 2005 is er voor een groot aantal LG dvd spelers een gehackte firmware beschikbaar waarin een groot aantal verbeteringen zitten wat betreft de ondertitels van DivX. Aangezien de Targa DP-5100x een kloon van de LG8900P is zijn er al diverse mensen geweest die deze gehackte firmware succesvol op de Targa hebben geinstalleerd. Let op dit is natuurlijk wel altijd voor eigen risico en waarschijnlijk vervalt de garantie van Targa!
Hieronder een aantal links die betrekking hebben op deze gehackte firmware. Mochten er mensen zijn die ook deze update succesvol op hun Targa hebben geinstalleerd, graag een berichtje in de forum met de ervaring. ;)

Belangrijk: De gehackte firmware ondersteunt op dit moment niet de cardreader! Deze zal dus niet meer aangestuurd worden en niet meer functioneren.

De gehackte firmware: http://www.geocities.com/lg8x51/
Hoe de firmware te updaten: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=236765
Forumthread over gehackte firmware: http://board.softpedia.co...php?showtopic=1503&st=120

Extra instructies:
De gehackte firmware moet dus gerenamed worden voordat deze op cd wordt gebrand zodat de Targa het bestand herkent als correcte firmware. Nu zijn er twee versies van de Targa DP-5100x:

Duitse update: DV8E30242.MIH
Nederlandse update: DV8C30242.MIH

Dus voor het renamen en branden van de gehackte update even kijken welk model jouw speler is d.m.v. onderstaande handeling of gewoon de firmware dubbel (dus met beide .MIH bestandsnamen) op de cd branden.

Ik heb bovenstaande handeling al even gedaan en hier is een zip te downloaden waar beide firmwares inzitten in de juiste directory. Brand de cd in Nero met de instelling ISO, Mode 1, File Type ISO 9660 + Joilet, File name length 11 = 8 + 3, Character set ISO 9660.

Nogmaals... de update is natuurlijk voor eigen risico

Druk op de SETUP button en ga naar het “TV Aspect” menu. Zet de cursor op 16:9 Wide en druk ‘1397139' gevolgd door enter. Dit kan even onhandig zijn omdat dit vrij snel achter elkaar ingedrukt moet worden, maar uiteindelijk moet het resulteren in een blauw scherm met systeem informatie.

[ Voor 151% gewijzigd door hars73 op 06-10-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Uh lijkt mij ook interessant .. alleen zou je niet wat meer infos kunnen toevoegen bij je topic?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Gisteren heeft mijn speler zichzelf "opgehangen", de cd lade bleef open staan nadat ik een dvd-tje eruit wilde halen en daarna heeft ie geen teken van leven meer gegeven wat ik ook probeer.

Gisteren melding gemaakt op de Targa site en net ben ik teruggebeld door de service afdeling van Targa. Ik moet hem opsturen en binnen 10 werkdagen heb ik of een nieuwe, of een gerepareerde DVD speler. :)

Trouwens vanaf 20 december is deze speler in de Nederlandse Lidl te koop. Ik zou hem ook zo opnieuw kopen, ook al is de mijne nu defect (kan altijd gebeuren denk ik dan). Deze speler heeft echt de beste compatibiliteit die er op dit moment maar ongeveer te vinden is volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 13-12-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Ondersteunt geen subtitles?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Ja, ondersteunt ie wel.. *.srt *.sub en *.smi.

Ik zal de topicstart daar even voor aanpassen.. vergeten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie bij www.lidl.nl dat de zelfde dvd speler vanaf 20-12 te koop is in nederland, alleen lullig dat ie hier 89,99 kost. Heb het geluk dat ik hem in duitsl. gekocht heb, scheelt toch ff € 20,00 eurotjes...
Ben zeer tevreden over, speelt werkelijk alles af, alleen jammer van een te klein display, maar ja.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met "te kleine display"?
En speelt de dvd-speler alles xvid-films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:40:
Wat bedoel je met "te kleine display"?
En speelt de dvd-speler alles xvid-films?
Ervaringen tot nu toe in het duitse forum zijn dat Xvids met B-frames een beetje "trillerig" kunnen lopen, net alsof er maar 15 frames per seconde worden getoond. Maar voor de rest is mijn ervaring dat ie vrijwel alles pakt!!

Op het duitse forum is een lijst verzameld met bugs/wensen/aanpassingen en die wordt gecommuniceerd met Targa. Die hebben toegezegd aan te gaan passen wat ze kunnen voor een toekomstige firmware! :) Tot nu toe loopt dat dus goed. Natuurlijk nog wel even afwachten wat het werkelijke resultaat wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
hars73 schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:40:
[...]

Ja, ondersteunt ie wel.. *.srt *.sub en *.smi.

Ik zal de topicstart daar even voor aanpassen.. vergeten O+
Even voor de volledigheid: Ondertitels worden weergegeven in witte letters op een lichtgrijze doorzichtige balk. De letter mogen van mij wel een klein beetje groter, alhoewel het wel te lezen is zo hoor. :)

Ik heb op het DVDBoard forum ook mijn zegje gedaan over de grootte van de ondertitels in de verzamellijst met bugs/aanpassingen en wensen, dus wie weet komt er iets in met een volgende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Wat die Targa bijzonder maakt is natuurlijk zijn flashcardreader... blijk een een usb2 cardreader te zijn... dus een Duitser bij dvdboard.de heeft zijn externe usb harddiskje erop aangesloten en het werkt!!!
Helaas nog te traag, het beeld schokt, maar wellicht dat firmware updates dit oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Hmm.. blijkbaar weinig mensen die de dvd speler gekocht hebben afgelopen maandag.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel lang staan twijfelen in de winkel. Maar er lagen er nog zoveel dat ik eerst nog wat meer info wilde over die speler.

Zou helemaal cool zijn als je met een externe HD files kunt afspelen op deze divxplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
Ik heb hem sinds gisteren.

Tot nu toe pakte ie al mijn dvd's en ook een dvd+rw met daarop een aantal divxjes.
srt ondertiteling pakte ie ook. Ik heb nog niet veel kunnen testen, maar ziet er tot nu toe goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Heb de speler ook...werkt netjes...uitgebreid geleverd met scart kabel/batterijen etc...

Alleen nog bijzonder traag. Foto's lezen van de smart card reader gaat echt zéééér traag. Duurt ongeveer 8 sec om een foto van 1,5 mb te lezen.....ook foto's van cd af gaan nog zeer traag.

Iemand die hier ook last van heeft ? en zijn er al update's verkrijgbaar?

Verder mooi apparaat met veel mogelijkheden en ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
frankvanhoesel schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:07:
Heb de speler ook...werkt netjes...uitgebreid geleverd met scart kabel/batterijen etc...

Alleen nog bijzonder traag. Foto's lezen van de smart card reader gaat echt zéééér traag. Duurt ongeveer 8 sec om een foto van 1,5 mb te lezen.....ook foto's van cd af gaan nog zeer traag.

Iemand die hier ook last van heeft ? en zijn er al update's verkrijgbaar?

Verder mooi apparaat met veel mogelijkheden en ziet er netjes uit!
Ja dit probleem van dat trage lezen is bekend. Zeker via de kaartlezer. Er zijn nog geen updates, maar naar die gaan er naar alle waarschijnlijkheid wel komen. In de topicstart staan een aantal links. Ook naar de service pagina van Targa. Hier zullen firmware updates verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Ok, ik had ook al gekeken, maar er stond nog geen enkele update, dus ik dacht mischien komen die niet....maar dan wacht ik rustig af...verder is het een mooi apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een CyberHome DVD speler gekocht bij de Micro-Elektro
Deze speler kan naast alle divx formaten ook alle XviD formaten afspelen.
Ook heb ik um software matig geupdate. Gewoon van de CyberHome website software gedownload, op CD gebrand en laten inladen in de dvd speler.
Werkt perfect! En subtitles pakt tie ook.
58 Euro was tie geloof ik, dus ook stukken goedkoper dan die Targa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
@rezonanze....met ingebouwde kaartlezer etc ? Dit topic is ook niet bedoeld om betere of slechtere spelers te bespreken. Jouw opmerking hoort meer thuis in het algemene lidl/aldi AV aanbiedingen topic..

Verwijderd

nee niks aldi/lidl aanbiedingen, hij komt van de mikro

Ik zeg dit alleen als goed alternatief. Aangezien de CyberHome ook een kaartlezer heeft.
Wat je er mee moet weet ik niet, het is zo traag als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net de Targa gekocht.

Heeft iemand hem al Regio vrij gemaakt, met die progjes die op internet te vinden zijn?
En als je dat gebruikt, heeft dat dan gevolgen voor toekomstige firmware upgrades?

Ben benieuwd !! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Ik heb de mijne van de Kerstman gehad, ik wil hem vanavond uit gaan proberen :) Ga ik ook meteen even testen/zoeken of hij ook regio 1 pakt ... O-) De ervaringen hier zijn iig goed, dus ik ben benieuwd. (Heb nu Cyberhome 505) ... Trouwens ook bij te zien dat ie XVID ook pakt, dat staat namelijk niet op de doos (Alleen DiVX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Nou, kan niet anders zeggen dat het een zeer nette prijs/kwaliteit verhouding is ... lekker beeld, goed geluid en een fijn menu. Veel in te stellen inderdaad. Alleen is het bekijken van foto's via je de cardreader inderdaad errrrrg traag :O

Tot nu toe heeft hij al mijn 'test' DVD, DiVX, XViD, JPG, WMA en MP3 discs goed gelezen en weer gegeven. Alleen stond de countrycode standaard op BE waardoor sommige films standaard op Frans stonden, even aanpassen en klaar. Natuurlijk moest ik ook even op de progressive scan knop drukken terwijl mijn TV dat niet ondersteund, meteen heel het beeld groen ook na uitschakelen. Even in het menu de 'kleurcode' weer op RGB zetten en away he goes! 8)

Verder nog niet zitten spelen met de regiochange omdat ik hem net 1 avondje in gebruik heb, maar hier zou iemand het gelukt zijn. Blijkbaar is de Targa gebaseerd op een model van LG :X

Nou, ik ga ff een filmpie kijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Targa Divx-player gehaald en aangesloten. Meteen Divx en Xvid getest en ben tot nu niet helemaal onder de indruk. Ouwe Divx van Batman was de kwaliteit niet goed, maar dat ligt aan de film zelf. De Xvid van Mindhunters is echter prima, maar op het scherm lijkt het soort van vertraagd. Een andere xvid (dvdrip) is weer prima. Ondertiteling is ook prima, alleen wat erg klein.

Wat mij betreft mogen ze dus iig die ondertiteling nog iets verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Stel dat in de toekomst een nieuwe xvid of divx codec uitkomt; kan je dat dan met een geupdate firmware installeren of kan je films die met de nieuwe codec gemaakt zijn niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Erkandude schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:44:
Stel dat in de toekomst een nieuwe xvid of divx codec uitkomt; kan je dat dan met een geupdate firmware installeren of kan je films die met de nieuwe codec gemaakt zijn niet afspelen.
Dat moeten we nog zien, de speler is iig te updaten, of er ook een update komt voor zo'n geval? TIme will tell. Verder toppie apparaat, mijn Cyberhome is al verbannen naar de slaapkamer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter gezegd, er is nu een update beschikbaar.. :)

Zo te zien fixed ie alleen issues met Divx ondertitels (Umlauts) en crashes bij het opstarten (niets van gemerkt) maar wie weet wat het verder nog doet.
Voor Benelux en UK klanten:
http://www.service.targa....irmware_dp5100x_UK_BE.zip
Voor de mensen die'm in Duitsland hebben gehaald:
http://www.service.targa....e/Firmware_dp5100x_de.zip

Op naar de volgende firmware.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:48:
beter gezegd, er is nu een update beschikbaar.. :)

Zo te zien fixed ie alleen issues met Divx ondertitels (Umlauts) en crashes bij het opstarten (niets van gemerkt) maar wie weet wat het verder nog doet.
Voor Benelux en UK klanten:
Voor de mensen die'm in Duitsland hebben gehaald:
http://www.service.targa....e/Firmware_dp5100x_de.zip

Op naar de volgende firmware.. :)
Kijk, er is iig actie.

Ik hoop stiekem dat de ondertiteling met deze firmware iets groter wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en kan iemand via doorlossen van dvd>>vcr>>tv

voor mij checken of er macrovision op zit? ik heb nhier namelijk GIGANTISCHE FRUSTRATIES
want ik heb een medion md7457 gekocht met de veronderstelling dat macrovision er niet op zat.. maar jawel!
en nu is mijn hele thuisbioscoop dus naar de klote.. dag honderden euro's ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
mrleeais schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:47:Blijkbaar is de Targa gebaseerd op een model van LG :X
Hey, mijn vermoeden wordt bevestigd :P Als je de firmware uitpakt zie je een folder /LG_DVD/ ... leuk om te weten dat LG achter dit ding zit. Niet dat ik iets te klagen had maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:44:...blah...
ik heb nhier namelijk GIGANTISCHE FRUSTRATIES
want ik heb een medion md7457 gekocht met de veronderstelling dat macrovision er niet op zat.. maar jawel!
...blah...
Misschien dat deze 'hack' ook jouw probleem verhelpt?

http://www.dvd.reviewer.c...sp?Search=targa&Forum=176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich apart dat in die firmware update meteen die factory reset via het 16:9 menu vermeld staat..
Anyway, na even iets verder te zoeken kwam ik voor die LG deze hack tegem:

Lg 523

1)Press PAUSE
2)Press 1, 4, 7, 2
3)A New Screen appears.
4)Press UP three times .
5)Press PROGRAM, 6, PROGRAM, 5
6)Press ENTER

Dat deed iets, ik kwam een eeprom menu in .. (eerste bytes by mij waren 22, nu 52.. iemand enig idee of dat 65 moet zijn eigenlijk ?)

Een DVD waarvan ik dacht dat ie region 1 was doet het.. maar, het zou net zo goed een region 0 versie kunnen zijn.

jammer.. hij geeft nog steeds region 2 aan..

(factory rest scherm gechecked:
12. Press the "Setup" Key on the remote control.
13. Select "Display" from the menu.
14. In the Menu "TV Aspect", select 16:9 as picture format and highlight it.
15. Enter the code " 1 3 9 7 1 3 9" and press "Enter")

Een ding wat mij wel opvalt na de firmware upgrade is dat Xvid soepeler lijkt te lopen, en de sync bij veel heen en weer 'spoelen' goed blijft. Maar dit kan dus puur toeval zijn.
De subtitles zijn even groot, en verder valt er niets speciaals op.

Maaer goed, misschien heeft iemand er wat aan, of heeft iemand een link die de eeprom waardes verklaart ? (bit voor bit verklaring zou wel bijzonder makkelijk zijn :) )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:38 . Reden: verder testen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik heb mijn speler inmiddels weer terug van Targa. Hij is gerepareerd, het display bleek defect te zijn waardoor blijkbaar de hele speler uitviel. Ik heb dit weekend alweer drie Xvid's gespeeld, waarvan eentje wel geluid gaf, maar geen beeld. De rest speelde perfect!! Het bleek aan de resolutie te liggen die ergens rond de 860x500 lag (dus te hoog).

Ik heb de nieuwe firmware nog niet geprobeerd, zal dit deze week eens gaan doen. Ik ben weer blij in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware is de moeite waard als je veel Xvid kijkt. Bij mij waren er een aantal die op de halve framerate leken af te spelen, maar die nu ook perfect soepel draaiien.

Het enige wat ik nog niet spelend heb gekregen zijn een set MST3k avi's (MS-MPEG4v2) die alleen maar geluid spelen (ze speelden wel, al was het erg blocky, op m'n philips 630, een ESS vibratto2 speler), maar als dat het enige is..

Nu alleen nog de optie om zelf een subtitle file te kunnen selecteren in plaats van hem dezelfde naam te moeten geven als de avi, en deze speler is echt -af-.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 14:19 . Reden: polio ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:19:
De nieuwe firmware is de moeite waard als je veel Xvid kijkt. Bij mij waren er een aantal die op de halve framerate leken af te spelen, maar die nu ook perfect soepel draaiien.

Het enige wat ik nog niet spelend heb gekregen zijn een set MST3k avi's (MS-MPEG4v2) die alleen maar geluid spelen (ze speelden wel, al was het erg blocky, op m'n philips 630, een ESS vibratto2 speler), maar als dat het enige is..

Nu alleen nog de optie om zelf een subtitle file te kunnen selecteren in plaats van hem dezelfde naam te moeten geven als de avi, en deze speler is echt -af-.
er mag van mij ook wel een optie bij om de subtitles groter of kleiner te maken, of bijvoorbeeld een bepaalde kleur te kiezen

maar dat is een beetje teveel gevraagd denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:25:
[...]

er mag van mij ook wel een optie bij om de subtitles groter of kleiner te maken, of bijvoorbeeld een bepaalde kleur te kiezen

maar dat is een beetje teveel gevraagd denk ik...
Ik heb via DVDBOARD.DE de wens voor grotere/instelbare fonts kenbaar gemaakt en die wens is op de totaallijst richting Targa gegaan.. ff afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
FF checke, in duitsland is deze player inderdaad een stuk goedkoper, terwijl ie toch echt vanuit een scheepsruim uit azie is ontscheept. Struikrovers ! Erg tevreden over de player, de componenten zijn wel wat cheapy maar voor dit geld kan hij veel. Hopelijk komt er regelmatig firmware beschikbaar.

Nadelen (die ik ondervind):
schijven geven tijdens spelen een wel erg hoorbaar getik;
veel te klein display;
onhandige poweroff switch aan de achterkant;
SRT's worden lelijk afgespeeld, zijn niet selecteerbaar (dat vindt dus iedereen);
S(K*t)VCD's geven soms blokken, strepen en piepjes (een bekend probleem) terwijl ze in mijn DVD speler wel goed spelen (dit zuigt enorm). Langzaam branden is de oplossing.
Maar wie gaat dan ook dagenlang MPEG's encoden als je de DivX direct kan afspelen op 100 % kwaliteit _/-\o_ ?

Nee dit spelertje heeft nu al zijn geld opgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Ik zou eraan toe willen voegen dat hij zeer traag is met het tonen van foto's. En helemaal traag als je ze van de kaartlezer leest. 10 sec voor 1 foto (2mb) ...echt te traag....van dvd gaat nog, maar ook nog steeds 3 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders:

als ik die Targa nou op een setje boxen aan wil sluiten, wat voor setje boxen moet ik dan hebben? Moet dat een 5.1 setje zijn met een subwoofer met ingebouwde versterker of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:02:
Even wat anders:

als ik die Targa nou op een setje boxen aan wil sluiten, wat voor setje boxen moet ik dan hebben? Moet dat een 5.1 setje zijn met een subwoofer met ingebouwde versterker of hoeft dat niet?
Je hebt nogal wat opties.. Je kan hem aansluiten op een 5.1 setje (met ingebouwde versterker) door de 6 losse 5.1 uitgangen te gebruiken, je kan hem via de 2 stereo pluggen aansluiten op een normale versterker (of PC speakers met ingebouwde versterker), of je sluit hem via de SP/DIF coax of glas aansluitingen aan op een externe decoder/versterker.
Je kan het dus zo gek maken als je zelf wilt.
Alleen gezien de prijzen van 5.1 setjes op het ogenblik, waarom niet ? Vooral voor films is het echt de moeite waard.
(die ouwe logitech Z640 setjes kosten bijna niets meer, en klinken best wel goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:23:
[...]

Je hebt nogal wat opties.. Je kan hem aansluiten op een 5.1 setje (met ingebouwde versterker) door de 6 losse 5.1 uitgangen te gebruiken, je kan hem via de 2 stereo pluggen aansluiten op een normale versterker (of PC speakers met ingebouwde versterker), of je sluit hem via de SP/DIF coax of glas aansluitingen aan op een externe decoder/versterker.
Je kan het dus zo gek maken als je zelf wilt.
Alleen gezien de prijzen van 5.1 setjes op het ogenblik, waarom niet ? Vooral voor films is het echt de moeite waard.
(die ouwe logitech Z640 setjes kosten bijna niets meer, en klinken best wel goed.)
thnx

maar die setjes hebben allemaal een ingebouwde versterker? die 5.1 setjes die zich meer op PC richten toch niet, of wel?

is zoiets dus wel aan te raden?

http://silverapp1.mycom.n...uctID=44513&productType=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook films afspelen vanaf SD kaartjes? Ik heb namelijk net een digitale camera met 1gb kaartje gekocht. :)

Zou nog wat handiger zijn dan cd'tjes branden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:39:
[...]

thnx

maar die setjes hebben allemaal een ingebouwde versterker? die 5.1 setjes die zich meer op PC richten toch niet, of wel?

is zoiets dus wel aan te raden?

http://silverapp1.mycom.n...uctID=44513&productType=4
Geen probleem om die op de TARGA aan te sluiten. (anders zou je geluidskaart een 200-300 W versterker aan boord moeten hebben als PC setjes geen versterker hadden.)
Kijk maar in de manual op de philips site hoe die speakers in elkaar zitten, en wat voor aansluitmogelijkheden er zijn.
Het probleem is vaak voor DVD spelers dat ze geen discrete 5.1 uitgangen hebben (dan hebben ze namelijk een interne decoder nodig) , maar alleen een stereo paar en een digitale uitgang, waardoor je in ieder geval een externde decoder nodig hebt om multi-channel aan te kunnen sluiten, en het prijskaartje heel anders wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi!

Can someone tell me (in english, please) how does this player play divx/xvid files? Is the playback smooth? Does it play subtitles too?

What about the other features, like mp3 playback... is it ok?

Is there anything that doesn't work good?

Are the firmware updates easy to find?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:08:
Hi!

Can someone tell me (in english, please) how does this player play divx/xvid files? Is the playback smooth? Does it play subtitles too?

Thanks!
I think there is no better player you can buy at this price to play divx/xvid. Only problem I encountered until today is playing Xvid with B-frames. These movies stutter a bit. But you can change the header of these files with MPEG4 Modifier (http://www.moitah.net/) so they play okay!!

Subtitles work fine!! just put an *.srt next to the *.avi

Only thing that doesn't work okay for me is playing pictures from a memory card. It's slooooooooow. :/

You can firmware updates overhere:
http://www.service.targa....1&artpic=TargaDP5100x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:08:
Hi!

Thanks!
Movies:
+Divx and Xvid is as good as flawless after a firmware update. (it seemed to solve some of the B-frame issues for me. I havent had the jittery playback after that. If not the above mentioned fix did the trick before that) I haven't noticed any tearing during playback.
+Major bonus is that it plays QPEL and GMC1.
-The only format that didn't play was MSMPEG4, but these are quite rare.
-+Minor annoyances are the size of the subtitles (a bit small), not being able to disable the grey bar behind the subtitles which spans the width of the screen (very useful in most cases though, but outlined fonts would have been even nicer) and not having the ability to select the subtitles. (it automatically selects subtitles that have the same name as the avi, in srt/smi/sub format)
+feature is the fact you can zoom a movie to fullscreen, which is sometimes handy when the aspect ratio is set wrong in an avi file.

Mp3:
-nice to have a shuffle feature, if only the thing would skip from one directory to the other, and not play all songs in a directory and then stop. (even without shuffle, if you hit play, it just plays the active directory, and does not advance to the next)
+a lot faster navigation then my philips 630 DVP (an ESS Vibratto II DVD player) and quite clean display with ability to check id3 tags.

Pics: +- a bit on the slow side, very much so when reading from memory cards.

Still, for this price, it's a great player.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 11:35 . Reden: vibratto chipset instead of Maestro, an ancient soundcard chipset. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Ook ik heb inmiddels de nieuwe firmware erop gezet.. en deze firmware lost het probleem met de stotterende Xvid's met B-Frames inderdaad op!!! Ze lopen als een zonnetje nu!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 00:33:
Ook ik heb inmiddels de nieuwe firmware erop gezet.. en deze firmware lost het probleem met de stotterende Xvid's met B-Frames inderdaad op!!! Ze lopen als een zonnetje nu!!! :)
8)

goeie zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze speler nu een tijdje erg tevreden over heb de firmware update er op gegooid alleen heb ik bij een xvid movie nog steeds problemen met het geluid beeld speelt hij perfect af maar het geluid doet het gewoon niet iemand die hier een oplossing voor weet

hij geeft aan in MP dat het de MPEG Layer-3 Decoder is die hij nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:18:
ik heb deze speler nu een tijdje erg tevreden over heb de firmware update er op gegooid alleen heb ik bij een xvid movie nog steeds problemen met het geluid beeld speelt hij perfect af maar het geluid doet het gewoon niet iemand die hier een oplossing voor weet

hij geeft aan in MP dat het de MPEG Layer-3 Decoder is die hij nodig heeft
Als je toevallig een digitale link tussen de DVD speler en je versterker hebt, kijk dan in de setup onder Audio of de optie bij MPEG op PCM staat, en niet op Bitstream.

Geeft hij, als je op info drukt tijdens het spelen, wel informatie over het type audio ?
Misschien zitten er meerder audio tracks in.. dan kan je ook via het info menuutje de audio stream selecteren. (druk net zolang info totdat je audio info krijgt : 1 MP3 2/0 CH)
als je pijltjes links en rechts in dit ikoontje er bij krijgt dan kan je in ieder geval met links/rechts een andere stream selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij geeft wel aan ja dat mp3 ch 2/0 maar ik kan geloof geen andere sporen kiezen

heb inmiddels het video bestand anders geencodeerd nu doet geluid het ook wel maar loopt het altijd 1 sec achter ongeveer terwijl hij op pc goed is

heb al probeert met spoelen ofzo om het goed te krijgen maar hij blijft bij die seconde achter lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he,
Mensen ik heb een paar problemen met me divx player;

- sommige xvids blijft het beeld steeds hangen. om de 10 sec. krijg ik weer een ander beeld.
- als ik de firmware op cdbrand geeft die de melding "controleer disc" op de tv en op de player "error".

ik heb zowel de duitse als de uk versie geprobeerd. Wat doe ik fout?
heeft iemand anders dit misschien ook gehad??

mvg Rons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:22:
he,

- sommige xvids blijft het beeld steeds hangen. om de 10 sec. krijg ik weer een ander beeld.
- als ik de firmware op cdbrand geeft die de melding "controleer disc" op de tv en op de player "error".

mvg Rons
Heb je de firmware in de goeie map gebrand? Dit moet onderstaande map zijn en gebrand in ISO 9660 mode:

/lg_dvd/firmware/upgrade/lg

De MIH-file moet dus in de bovenstaande map staan. De cd niet multi-sessie branden en volledig afsluiten. En als je de speler in Nederland hebt gekocht moet je zeker NIET de duitse versie proberen.. Ik zou er niet op vertrouwen dat je speler het daarna nog goed doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mappen structuur klopt, maar het enige wat ik kan bedenken is omdat ik et op een cd-rw heb gebrand. Ik heb trouwens ook met een dvd-r en een dvd+rw geprobeerd. Alleen nog niet met cd-r.
Zou dat het kunnen zijn misschien?
anders stuur ik hem gewoon maar op voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is het gelukt met een CD-RW dus dit is geen probleem.
Ik had problemen met Nero 6. Als je de iso 9660 mode brand dan worden alle dir's omgezet in hoofd letters.
Kies iso 9660:1999 en dan bovenaan kies je mode 2/x.
Dit werkte voor mij. Neem de file voor UK_BE (is ook voor Benelux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:47:
de mappen structuur klopt, maar het enige wat ik kan bedenken is omdat ik et op een cd-rw heb gebrand. Ik heb trouwens ook met een dvd-r en een dvd+rw geprobeerd. Alleen nog niet met cd-r.
Zou dat het kunnen zijn misschien?
anders stuur ik hem gewoon maar op voor garantie.
Ik heb het voor de zekerheid maar met een CD-R gedaan, dat staat tenslotte ook in de documentatie (ik ken gelukkig wat meer mensen met dezelfde speler, dan voelt het tenminste niet helemaal een verloren CD-tje met maar 2 MB er op)
Verder een normale burn en close aktie in nero gedaan, en hij werkte direkt.
(vooral dat closen is belangrijk)

Weet je trouwens zeker dat je gedownloade bestanden in order zijn ?
(even de cache leegmaken en opnieuw downloaden)
Ik zal later ff checken voor een MD5 checksum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Vanuit de persoon die op het Duitse DVDBoard-forum de contacten met Targa onderhoudt, kwam de melding dat op dit moment de planning voor een nieuwe firmware ongeveer op midden maart ligt. Wat er allemaal inzit en opgelost is wilde hij (mag hij) nog niet zeggen, maar hij had dingen gezien en gehoord die er goed uitzagen! "Laat je verrassen" zegt hij ;)

Klinkt goed in ieder geval... laat maar komen die firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:22:
he,

mvg Rons
De firmware lost dat probleem zoals je beschrijft trouwens niet op. Ik kwam toevallig van het weekend een Xvid tegen die dezelfde problemen gaf. (1 frame om de paar seconden, niet het 10-12 fps probleem zoals de speler eerst met de B-frames had)

(in mijn geval zag de XVID er zo uitl:)
Packed bitstream: No
QPel: No
GMC: Yes (3 warp points)
Interlaced: No
Aspect ratio: Square pixels
Quant type: H.263

<edit>
Het lijkt dus aan de 3 warp points te liggen, een zeer weinig gebruikte GMC optie (wat ook niet veel wordt gebruikt). Op zich wel logisch, in de manual staat dat ie alleen 1 point GMC doet.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 09:50:
Vanuit de persoon die op het Duitse DVDBoard-forum de contacten met Targa onderhoudt, kwam de melding dat op dit moment de planning voor een nieuwe firmware ongeveer op midden maart ligt. Wat er allemaal inzit en opgelost is wilde hij (mag hij) nog niet zeggen, maar hij had dingen gezien en gehoord die er goed uitzagen! "Laat je verrassen" zegt hij ;)

Klinkt goed in ieder geval... laat maar komen die firmware!
Klinkt zeker goed, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is het gelukt met een CD-RW dus dit is geen probleem.
Ik had problemen met Nero 6. Als je de iso 9660 mode brand dan worden alle dir's omgezet in hoofd letters.
Kies iso 9660:1999 en dan bovenaan kies je mode 2/x.
Dit werkte voor mij. Neem de file voor UK_BE (is ook voor Benelux).
thnx black het werkte!
nu is het wachten op de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm er stond een half uur updating.... toen heb ik hem maar gereset en nu doet die niks meer. Alleen nog maar groen beeld. |:(
hoop maar dat garantie het doet want anders wordt ik gek!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:43:
hmmm er stond een half uur updating.... toen heb ik hem maar gereset en nu doet die niks meer. Alleen nog maar groen beeld. |:(
hoop maar dat garantie het doet want anders wordt ik gek!
En ? Heb je al een vervanging of is't een geval van reparatie en afwachten ?
(Ik ben nogal benieuwd hoe dat gaat, mocht de mijne het begeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is opgestuurd voor reparatie en het valt onder garantie :)
ben benieuwd hoelang het duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik had hem in Duitsland gekocht, dus moest hem opsturen naar een nederlands adres en dan zou ie naar Duitsland worden doorgestuurd. Bij mij duurde het zo'n 12 werkdagen volgens mij.. ik dacht dat ze een policy hebben dat je hem maximaal zo'n 10 tot 12 werkdagen kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er staat weer een nieuwe firmware op de site van Targa: (stiekem toch niet.. zie hieronder)

'k heb hem er nog niet op staan, (ik zag hem net, al stond hij er de 25e al) maar goed.. eens kijken wat er is veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:49:
En er staat weer een nieuwe firmware op de site van Targa:

'k heb hem er nog niet op staan, (ik zag hem net, al stond hij er de 25e al) maar goed.. eens kijken wat er is veranderd.
Volgens mij is het niks anders als dezelfde firmware als de vorige... met als verschil dat het nu een ISO is die je downloadt. Zodat de update makkelijker foutloos te branden is op een cd-tje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:04:
[...]

Volgens mij is het niks anders als dezelfde firmware als de vorige... met als verschil dat het nu een ISO is die je downloadt. Zodat de update makkelijker foutloos te branden is op een cd-tje. ;)
inderdaad.. de MIH bestanden zijn nog steeds van 5 januari.. net iets te vroeg gejuicht ;)
('k zit nog steeds op een goeie shuffle optie te wachten, en wat subtitle tweaks.. met name het kunnen selecteren van je subtitle file)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:19:
[...]
inderdaad.. de MIH bestanden zijn nog steeds van 5 januari.. net iets te vroeg gejuicht ;)
('k zit nog steeds op een goeie shuffle optie te wachten, en wat subtitle tweaks.. met name het kunnen selecteren van je subtitle file)
Je zou dit eens kunnen proberen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd hoor en weet niet of het werkt op de Targa DVD speler. Volgens mij zou je ze dan met de subtitle-button moeten kunnen switchen. Mocht dit nou wel werken, dan hoor ik het graag >:)

filmname.avi
filmname.eng.srt
filmname.deu.srt
filmname.xyz.srt

En mocht dat niet werken dan zou onderstaand waarschijnlijk wel werken (gewoon de .srt renamen naar .smi en .sub). Hierbij heb je dus maximaal 3 ondertitels:

filmname.avi
filmname.srt
filmname.smi
filmname.sub

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 28-02-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:25:
[...]

Je zou dit eens kunnen proberen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd hoor en weet niet of het werkt op de Targa DVD speler. Volgens mij zou je ze dan met de subtitle-button moeten kunnen switchen. Mocht dit nou wel werken, dan hoor ik het graag >:)

filmname.avi
filmname.eng.srt
filmname.deu.srt
filmname.xyz.srt

En mocht dat niet werken dan zou onderstaand waarschijnlijk wel werken (gewoon de .srt renamen naar .smi en .sub). Hierbij heb je dus maximaal 3 ondertitels:

filmname.avi
filmname.srt
filmname.smi
filmname.sub
thanx, ik zal dat eens proberen. Geen oplossing voor de oudere CD's maar in ieder geval een aardig alternatief voor de nieuwe. Meestal is 2 subs genoeg voor een film voor mij. (tweetalig huishouden, dus vaak .nl en .eng subtitles samen op 1 cd die vanwege de naamgeving dus niet spelen op de targa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde gister One Point O kijken, maar deze liep elke keer vast. Voor het eerst dat ik dit heb. De film was wel van erg mooie beeldwaliteit en helemaal fullscreen.

De specs:

Afbeeldingslocatie: http://img30.exs.cx/img30/7346/clipboard0115te.jpg

Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:23:
Ik wilde gister One Point O kijken, maar deze liep elke keer vast. Voor het eerst dat ik dit heb. De film was wel van erg mooie beeldwaliteit en helemaal fullscreen.

De specs:

[afbeelding]

Iemand een idee hoe dit kan?
Je kan eens kijken in de extra Xvid stats of het soms 3 punt GMC heeft. Daar heb ik zelf problemen mee ondervonden. (soms soepels, dan ineens elke paar seconde een ander frame, zo te zien een keyframe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:24:
[...]

Je kan eens kijken in de extra Xvid stats of het soms 3 punt GMC heeft. Daar heb ik zelf problemen mee ondervonden. (soms soepels, dan ineens elke paar seconde een ander frame, zo te zien een keyframe).
waar vind ik die extra Xvid stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:27:
[...]

waar vind ik die extra Xvid stats?
Ik gebruik zelf meestal mpeg4modifier:http://www.moitah.net/ door de avi te laden en dan video info te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens problemen gehad met 'sub' ondertitels op xvid/divx's ?
Ik gebruik ze zelf niet veel, maar met 2 verschillende films heb ik nu al hetzelfde probleem gehad:
1) op sommige momenten is het hele scherm gevuld met roze 'pixel noise' en enkele fragmenten van de ondertitels, terwijl op de achtergrond de film nog wel door loopt.
2) de ondertitels zijn niet wit, maar roze/paars met een groen randje aan de onder en bovenkant.

Alles wijst op een foute 'sub' graphics decoding, maar ik vraag me dus af of anderen er ook last van hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:27:
Heeft iemand al eens problemen gehad met 'sub' ondertitels op xvid/divx's ?
Ik gebruik ze zelf niet veel, maar met 2 verschillende films heb ik nu al hetzelfde probleem gehad:
1) op sommige momenten is het hele scherm gevuld met roze 'pixel noise' en enkele fragmenten van de ondertitels, terwijl op de achtergrond de film nog wel door loopt.
2) de ondertitels zijn niet wit, maar roze/paars met een groen randje aan de onder en bovenkant.

Alles wijst op een foute 'sub' graphics decoding, maar ik vraag me dus af of anderen er ook last van hebben..
Op alle divx/xvid films die ik tot nu toe heb gekeken (en dat zijn er denk ik toch zeker 11 of 12) heb ik ondertitels gebruikt. Dit waren altijd .srt bestanden en ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden! Nu is een .sub misschien wel anders als een .srt, want als ik het goed heb begrepen zijn .sub grafische bestanden en .srt tekstbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:43:
[...]

Op alle divx/xvid films die ik tot nu toe heb gekeken (en dat zijn er denk ik toch zeker 11 of 12) heb ik ondertitels gebruikt. Dit waren altijd .srt bestanden en ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden! Nu is een .sub misschien wel anders als een .srt, want als ik het goed heb begrepen zijn .sub grafische bestanden en .srt tekstbestanden.
Inderdaad, met .srt bestanden heb ik ook geen enkel probleem gehad. Alleen dus met sub files, die soms grafische corruptie geven. Subs hebben alleen als groot voordeel dat je meerdere talen in een sub kan steken (kwam ik per ongeluk achter), en dit lijkt ook te werken op de targa (je ziet dan ook tenminste netjes 'dut' en 'en' voorbij komen), alleen als dat dus deze bugs weer oplevert schiet ik er weer niets mee op. Verder is de ondertiteling dus dezelfde grootte als je van een DVD bent gewend, dus da's ook weer een plus ten opzichte van srt.

Maar goed, wie weet.. de firmware update moet er ook aan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:08:
[...]

Inderdaad, met .srt bestanden heb ik ook geen enkel probleem gehad. Alleen dus met sub files, die soms grafische corruptie geven. Subs hebben alleen als groot voordeel dat je meerdere talen in een sub kan steken (kwam ik per ongeluk achter), en dit lijkt ook te werken op de targa (je ziet dan ook tenminste netjes 'dut' en 'en' voorbij komen), alleen als dat dus deze bugs weer oplevert schiet ik er weer niets mee op. Verder is de ondertiteling dus dezelfde grootte als je van een DVD bent gewend, dus da's ook weer een plus ten opzichte van srt.

Maar goed, wie weet.. de firmware update moet er ook aan komen.
Lees ik het goed? Met .sub ipv .srt is de ondertiteling groter? Dat ga ik meteen ff proberen dan.
Ik neem aan dat ik op 1 cd zowel .srt als .sub kan branden, incl. de .avi natuurlijk?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders, ik sluit de speler net weer aan op de TV via een scart-kabel, maar krijg nu opeens een soort groen effect op het beeld. Alles doet het wel, maar dan met groen ipv normale kleuren. Zou dit kunnen, doordat ik gebruik heb gemaakt van een scartkabel die bij onze home-cinema set zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:33:
Even wat anders, ik sluit de speler net weer aan op de TV via een scart-kabel, maar krijg nu opeens een soort groen effect op het beeld. Alles doet het wel, maar dan met groen ipv normale kleuren. Zou dit kunnen, doordat ik gebruik heb gemaakt van een scartkabel die bij onze home-cinema set zat?
Je zou nog eens kunnen proberen de scartkabel opnieuw aan te sluiten. En anders een andere scartkabel proberen. En ik kwam ergens tegen op internet dat bij iemand anders (wel met een ander merk dvd speler hoor) de dvd-speler niet op PAL stond. Nadat deze op PAL was gezet waren de kleuren goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:16:
[...]

Je zou nog eens kunnen proberen de scartkabel opnieuw aan te sluiten. En anders een andere scartkabel proberen. En ik kwam ergens tegen op internet dat bij iemand anders (wel met een ander merk dvd speler hoor) de dvd-speler niet op PAL stond. Nadat deze op PAL was gezet waren de kleuren goed.
heb het al opgelost, beetje dom dat ik er niet eerst naar heb gekeken:

heb ipv YGR in de setup het beeld op RGB gezet en toen deed hij het weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:06:
[...]

Lees ik het goed? Met .sub ipv .srt is de ondertiteling groter? Dat ga ik meteen ff proberen dan.
Ik neem aan dat ik op 1 cd zowel .srt als .sub kan branden, incl. de .avi natuurlijk?

Thnx!
Geen probleem.. Maar let dus op dat sub files aanmerkelijk groter zijn dan srt files, omdat het eigenlijk nix meer is dan een set plaatjes die over het beeld wordt gelegd. Ze zijn dan ook identiek aan de DVD subtitles qua uiterlijk.
Mocht je geen sub/idx files hebben, dan kan je die ook maken met bijvorbeeld srt to sub:http://www.divx-digest.com/software/srt2sub.html
(ik ben er nog niet uit of je die idx nu wel of niet nodig hebt, maar ik brand ze er altijd bij)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:18:
[...]
Geen probleem.. Maar let dus op dat sub files aanmerkelijk groter zijn dan srt files, omdat het eigenlijk nix meer is dan een set plaatjes die over het beeld wordt gelegd. Ze zijn dan ook identiek aan de DVD subtitles qua uiterlijk.
Mocht je geen sub/idx files hebben, dan kan je die ook maken met bijvorbeeld srt to sub:http://www.divx-digest.com/software/srt2sub.html
(ik ben er nog niet uit of je die idx nu wel of niet nodig hebt, maar ik brand ze er altijd bij)
Hmm dit ga ik geloof ik ook maar eens proberen!! Klinkt goed... maar je hebt dus af en toe dat die SUB problemen geeft. Als je er dan de SRT naast hebt staan en je schakelt de ondertiteling over naar die SRT dan zijn de problemen weg neem ik aan? (want dan brand ik zowel een SRT als SUB, voor geval de SUB toch problemen gaat geven halverwege de film ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:47:
[...]

Hmm dit ga ik geloof ik ook maar eens proberen!! Klinkt goed... maar je hebt dus af en toe dat die SUB problemen geeft. Als je er dan de SRT naast hebt staan en je schakelt de ondertiteling over naar die SRT dan zijn de problemen weg neem ik aan? (want dan brand ik zowel een SRT als SUB, voor geval de SUB toch problemen gaat geven halverwege de film ;) )
Overschakelen hoeft niet echt direct, want de problemen vind ik zelf niet extreem.
Het is even wennen dat de kleuren van de ondertitels dus een beetje paarsig/roze zijn (kan dus een bug op mijn speler zijn) en af en toe (pak 'm beet 3 keer per film) staat er voor de tijd dat de probleem subs in beeld zijn (een seconde of 2) die ruis in beeld. tegen de tijd dat je omgeschakeld zou hebben is het probleem weer voorbij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een film ering gegooid, die ik zowel met .srt als .sub erbij had gebrand. Ik kan wel overschakelen tussen 2 soorten ondertitelingen dmv de subtitle-knop op de afstandsbediening, maar er is geen verschil te zien.

Overigens had ik met deze film weer het 'probleem' dat het beeld een beetje vertraagd wordt weergegeven, wat niet erg fijn kijkt.

De specs van de film:

Afbeeldingslocatie: http://img49.exs.cx/img49/5814/flight8sh.jpg

waar kan dat nou aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:41:
Ik heb net een film ering gegooid, die ik zowel met .srt als .sub erbij had gebrand. Ik kan wel overschakelen tussen 2 soorten ondertitelingen dmv de subtitle-knop op de afstandsbediening, maar er is geen verschil te zien.

Overigens had ik met deze film weer het 'probleem' dat het beeld een beetje vertraagd wordt weergegeven, wat niet erg fijn kijkt.
waar kan dat nou aan liggen?
Ik neem aan dat je bedoelt dat de film loopt net alsof ie maar met 15 frames per seconde loopt? Of zijn het beeld en geluid out of sync? Dit laatste heb ik tot nu toe met één film gehad, deze had een framerate van 29.971, misschien dat het daardoor kwam. Het eerste probleem dat ik noemde heb ik sinds de firmware update niet meer gehad.

Ik ben voor mezelf een lijstje aan het bijhouden van films die problemen vertonen om te kijken of ik overeenkomsten kan vinden.

Als het goed is komt er binnenkort een nieuwe firmware.. wie weet is het daarin opgelost!

En over die subtitles.. de SUB ziet er dus net zo uit als de SRT??? En heeft dus niet het uiterlijk als was het een dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
hmm heb van alles geprobeerd om van een SRT een SUB te maken. Maar het blijft een tekstbestand in plaats van een bitmapbestand... heb geloof ik heel internet afgezocht, heb maar één tool gevonden die van een SRT een VobSub zou kunnen maken (dus een SUB en IDX), maar dat ding is in beta.. (en dat was te merken ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:59:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat de film loopt net alsof ie maar met 15 frames per seconde loopt? Of zijn het beeld en geluid out of sync? Dit laatste heb ik tot nu toe met één film gehad, deze had een framerate van 29.971, misschien dat het daardoor kwam. Het eerste probleem dat ik noemde heb ik sinds de firmware update niet meer gehad.

Ik ben voor mezelf een lijstje aan het bijhouden van films die problemen vertonen om te kijken of ik overeenkomsten kan vinden.

Als het goed is komt er binnenkort een nieuwe firmware.. wie weet is het daarin opgelost!

En over die subtitles.. de SUB ziet er dus net zo uit als de SRT??? En heeft dus niet het uiterlijk als was het een dvd?
Yep, als 15 frames p/s. Ik zal die firmware update ook maar eens erop gooien dan.

En idd, geen verschil tussen SUB en SRT. Ik kan wel switchen tussen 2 subtitles, maar dat verandert niks....althans, niet bij deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:46:
hmm heb van alles geprobeerd om van een SRT een SUB te maken. Maar het blijft een tekstbestand in plaats van een bitmapbestand... heb geloof ik heel internet afgezocht, heb maar één tool gevonden die van een SRT een VobSub zou kunnen maken (dus een SUB en IDX), maar dat ding is in beta.. (en dat was te merken ook ;) )
deze heb ik gebruikt:

http://www.divx-digest.com/software/srt2sub.html

maar die maakte idd geen IDX
wellicht dat ik daardoor ook geen verschil zie als ik switch van SRT naar SUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 07:59:
[...]

deze heb ik gebruikt:

http://www.divx-digest.com/software/srt2sub.html

maar die maakte idd geen IDX
wellicht dat ik daardoor ook geen verschil zie als ik switch van SRT naar SUB
Zo te zien maakt srt2Sub geen vobsub, maar een text sub file. oeps..
Vandaar dat de subtitles er hetzelfde uitzien, de player blijft zijn embedded font gebruiken, en geen bitmap overlay.

't lijkt erop alsof die txttovobsub de enige is die echt vobsubs aanmaakt (in meer of mindere mate)
Ik zal daar vanavond ook ff mee proberen om te zien of er wat bruikbaars uit komt.
Als't werkt dan kan je dus gewoon op de PC je favoriete font gebruiken voor je subtitles.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:41:
[...]

't lijkt erop alsof die txttovobsub de enige is die echt vobsubs aanmaakt (in meer of mindere mate)
Ik zal daar vanavond ook ff mee proberen om te zien of er wat bruikbaars uit komt.
Als't werkt dan kan je dus gewoon op de PC je favoriete font gebruiken voor je subtitles.
Die heb ik gisteravond proberen te gebruiken.. maar die is dus nogal beta en crashte aan het eind van het maken van de sub.. Ook checkt dit programma bij het laden van een SRT of de ondertitels qua breedte in beeld passen. Als dit niet zo is, dan geeft ie een melding welke ondertitel te lang is. Alleen kun je daarna geen SRT meer laden, opnieuw het programma opstarten, de fontgrootte iets kleiner maken en opnieuwe de SRT laden moet je dan doen. Als dit programma goed zou werken zou dit een ideaal programma zijn!

Even voor de volledigheid, het gaat om dit programma: http://www.trustfm.net/divx/SoftwareTxt2Vobsub.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Trouwens voor mensen die hem de vorige keer niet hebben gekocht.. deze DVD speler is vanaf donderdag 24 maart weer verkrijgbaar bij Lidl Nederland! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:43:
[...]

Die heb ik gisteravond proberen te gebruiken.. maar die is dus nogal beta en crashte aan het eind van het maken van de sub.. Ook checkt dit programma bij het laden van een SRT of de ondertitels qua breedte in beeld passen. Als dit niet zo is, dan geeft ie een melding welke ondertitel te lang is. Alleen kun je daarna geen SRT meer laden, opnieuw het programma opstarten, de fontgrootte iets kleiner maken en opnieuwe de SRT laden moet je dan doen. Als dit programma goed zou werken zou dit een ideaal programma zijn!

Even voor de volledigheid, het gaat om dit programma: http://www.trustfm.net/divx/SoftwareTxt2Vobsub.html
Hier dus hetzelfde probleem..
Bij deze een link naar doom9 waar ze een (omslachtige) weg hebben om het toch voor elkaar te krijgen met losse programma's:
http://forum.doom9.org/sh...905546ffbb&threadid=78718

ow, zo te zien lukt er trouwens wel iets anders..
Als die foutmelding komt, ga dan in je dir waar txt2vobsub is gestart naar de dir temptxt2vobsub
Start het programma son2vobsub, geef juiste res en fps op, en converten lijkt goed te gaan :)

(kopieer wel de sub en idx uit de temp dir voordat je de programma's sluit, anders zijn ze weg)
(nu dus nog testen thuis op de speler..)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb'm eindelijk geupdate en idd, alle films lopen nu helemaal soepel!

me is happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Goed he!! Zou bijna zeggen dat dit DE perfecte player is he.. ;) Nu nog een volgende firmware met allerlei extraatjes en verbeteringen.. dan is ie helemaal af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog op zoek naar een goede divx speler en deze lijkt toch wel een erg goede prijs/kwaliteit te hebben. Heeft iemand misschien screens van de menu's ? Hoe is de mp3 playback ?

Ik zag dat deze speler vrijwel identiek is aan de LG DF8900. Geeft me toch een iets beter gevoel :)

Wat zijn op dit moment de nadelen van deze speler? Welke formaten van divx/xvid heeft hij het moeilijk mee ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk ook mogelijk om iets van een cd/dvd te kopiëren naar een geheugenkaartje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:43:
Is het eigenlijk ook mogelijk om iets van een cd/dvd te kopiëren naar een geheugenkaartje ?
Nee deze mogelijkheid zit er niet op. Stel je niet teveel voor van de kaartlezer, want deze is een beetje aan de traaaaage kant. Misschien dat de volgende firmware dat wel oplost hoor.. dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:43:
ff samengevat dan:
Xvid/Divx is bijna probleemloos. Alleen met GMC 3 point (een nauwelijks gebruikte xvid optie waar elke hardware speler die ik ken moeite mee heeft) werkt het niet helemaal, en bij een enkele HQ divx/xvid wil het wel eens gebeuren dat hij een paar keer hikt bij erg drukke stukken, maar hopelijk brengt de komende firmware daar verandering in. QPEL ,GMC 1, packed bitstreams en Bframes doet hij zonder problemen. (zet er wel even de laatste firmware op, die lost sync en bframe/packed bitstream problemen op).

Verder, aardige grafische schermen tijdens navigeren, goeie mp3 support (nog geen enkele gehad die het niet deed, in diverse bitrates en vbr etc), redelijke lange bestandsnamen (ik dacht 24 char), alleen een nadeel is dat hij binnen een folder blijft spelen, en niet naar de volgende gaat. (al heeft hij wel shuffle, dat werkt maar binnen 1 folder)
memory card is een leuke bonus, maar Errg langzaam (ik dacht rond de 1Mbit/sec) en dus te langzaam voor films. theoretisch werkt het trouwens wel, als je een film op een card zet leest hij het wel (getest met een sandisk 1GB CF ultra II) maar het is gewoon te langzaam (alles gaat met horten en stoten). Voor foto's op een niet te hoge resolutie werkt het goed, maar als je een paar MB per foto gebruikt, dan ben je even bezig met laden.

samengevat, volgens mij een van de beste spelers op het moment voor dit bedrag. (als ze er een uit zouden brengen met een netwerk aansluiting haal ik hem direct weer)
Niet foutvrij, maar voor dit bedrag een super speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok klinkt goed allemaal. Donderdag is hij weer bij de Lidl dus dan ga ik er eentje halen :)

Ik heb nog een klein vraagje, hoeveel ruimte heb je aan de achterkant van de speler nodig? Ik wil de speler graag op een plank naast de tv zetten maar die is slechts 26cm diep. Heeft iemand een schatting van hoeveel ruimte de connectoren en kabels innemen? Gewoon ff benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:26:
Ok klinkt goed allemaal. Donderdag is hij weer bij de Lidl dus dan ga ik er eentje halen :)

Ik heb nog een klein vraagje, hoeveel ruimte heb je aan de achterkant van de speler nodig? Ik wil de speler graag op een plank naast de tv zetten maar die is slechts 26cm diep. Heeft iemand een schatting van hoeveel ruimte de connectoren en kabels innemen? Gewoon ff benieuwd.
Ik heb hem snel even voor je opgemeten. De speler zelf is 24,5cm diep. Inclusief de tulpstekkertjes is ie bij mij zo'n 29cm diep, dus dat zal dan bij jou net wel/niet gaan. Maar daar zou ik hem niet voor laten staan hoor! Zou hem dan ergens anders neer zetten of gewoon een ander plankje gaan halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Iemand ervaring met NTSC dvd's en deze speler? Ik heb een no-name speler die ook NTSC dvd's zou moeten afspelen, maar de beeldkwaliteit is om te huilen dan. Ook loopt het geluid niet synchroon.

Alvast dank!
Pagina: 1 2 3 Laatste