Toon posts:

tv-out en in werkt niet meer op mijn geforce v6800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te klooien(paar maanden) om bij mijn asus v6800 deluxe de tv-out en video-in weer aan de praat te krijgen. Ze hebben het eerst goed gedaan maar nu krijg ik de message "your card doesn't have a tv encoder" als ik de tv-out wil activeren en als ik de video in probeer krijg ik de message" can't find video decoder"
Ik heb mijn harde schijf al een keer geformateerd maar het blijft hetzelfde.
Ook oude drivers instaleren werkt niet.
Ik heb asus gemaild maar ze antworden niet
Weet misschien een van julie tweakers wat ik nog allemaal kan proberen.
de drivers waar die ik geprobeerd heb
asus v6800 ddr sgram v3.68, tm v6.31

Mijn systeem:
abit KA-7
athlon 700@900
asus v6800 deluxe
256 pc 133 sdram
Windows Me
2* winbond pci netwerkkaarten
sblive 1024 player

Alvast bedankt

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/97957
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/98425

Gelijkwaardige problemen. Het ligt aan de drivers van Nvidia. Volgens de persoon die mij hierbij helpt doet alles het bij hem zonder problemen en door hem ligt ook mijn halve systeem plat.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
en door hem ligt ook mijn halve systeem plat.
sorry hoor, maar ik denk niet dat dat door mij komt, of bedoel je iemand anders ? :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Eh...ik bedoel door mezelf natuurlijk ennuh die gainward is wel een aardig kaartje zolang je hem aan de praat kan krijgen. Hij heeft prima overclock mogelijkheden.

• VTec
Het is ook moeilijk (van deze kant) te achterhalen waardoor nu precies de problemen ontstaan. Het kan natuurlijk zijn dat de kaart niet helemaal lekker is, maar het kan natuurlijk ook iets softwarematig zijn. Ik heb vaak genoeg kaarten getest (die waren opgestuurd) die het hier gewoon goed deden (dus niet defect waren), en dat dan later bleek dat het toch een software-probleem was.

Verwijderd

als je ooit een BIOS update op de videokaart hebt gedaan, ligt 't daar aan.. door zo'n BIOS upgrade die niet meer terug te zetten was maar wat wel voor de goede kaart was kon ik m'n 6600 deluxe terugbrengen..

't ligt aan de revision die je hebt van de kaart of hij de nieuwe BIOS accepteert of niet

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus ooit een keer een bios update gedaan ik heb ff gesearched en heb gelezen dat bios update van asus de schuldige(waarschijnlijk) is. Wat kan ik nu doen staat de oude bios nog ergens op internet of heeft asus een nieuwe bios gemaakt om al deze problemen op te lossen?
of moet ik maar proberen bij de winkel of ik hem nog kan ruilen ik heb de kaart nu 8 maanden
Martijn

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 14:31 schreef Hern het volgende:
ik heb dus ooit een keer een bios update gedaan ik heb ff gesearched en heb gelezen dat bios update van asus de schuldige(waarschijnlijk) is. Wat kan ik nu doen staat de oude bios nog ergens op internet of heeft asus een nieuwe bios gemaakt om al deze problemen op te lossen?
of moet ik maar proberen bij de winkel of ik hem nog kan ruilen ik heb de kaart nu 8 maanden
Martijn
Ik heb ook een keer een bios update gedaan op mijn 6800 deluxe en later ging ik mij bedenken want ik had er helemaal geen zin in. Dus probeerde ik te annuleren (terwijl hij bezig was, ok een beetje dom) en toen was hij stuk. Echt helemaal dood. Teruggebracht met "hij deed ineens heel raar"
ze hebben hem opgestuurd naar asus en ik kreeg een nieuwe.

Verwijderd

Probeer deze eens te installeren.

ftp://www.asus.com/pub/asus/vga/agp/v6600/asuslive.zip

er staat v6600 maar dat is ook voor v6800

Verwijderd

asus live is alleen voor nieuwe BIOSes.. je oude kun je daarmee niet terughalen

maar zoek ftp://ftp.asuscom.de/ eens af; er zijn verscheidene subdirs met oude en nieuwe BIOSes.. zorg natuurlijk wel dat je de goede downloadt!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Kijk Hier is.

Verwijderd

aan de geforcefaq heb je weinig, aangezien die alleen voor creative geforce256 videokaarten is, en dat is geen asus geforce DDR.

en die site meldt ook nog dat de BIOSes van de creative kaarten afwijken van 'normale' geforce256 BIOSes

't beste wat je imho kunt doen is de ftp site die ik al eerder gaf afzoeken, en als je niets vind voor de zekerheid maar van je garantie gebruik maken..

• VTec
Op de site van GeForceFaq staan heel veel algemene tips die voor elke GeForce van toepassing zijn. Ik werk zelf met een GeForce 2 GTS, en de tips die daarstaan zijn/waren ook van toepassing voor mijn videokaart (toen ik wat problemen tegenkwam).

Pagina: 1