Ik denk ik start maar een nieuwe topic om te voorkomen dat deze topic straks over specifieke ROM update problemen gaat, maar die lijkt weg te zakken. Ik gooi 'm d'r hier maar gewoon in, in de hoop dat jullie een briljante ingeving voor me hebben. En wellicht toch nog voor andere relevant.
Er zijn op verschillende plekken nou Engelse ROM's te vinden (CompactJam.com en XDA developers) met tutorials, maar ik kom er zelf maar niet uit.
Ik heb m'n MDA Compact bij blueshop24.de gekocht, en heb dus een simlock vrije MDA met een Duitse ROM.
Ik heb 'm net een week, maar er was nog weinig te melden, omdat ik pas gisteren m'b Sandisk SD 1Gig Ultra II kaartje binnen kreeg.
Ik heb als volgt geprobeerd m'n OS te vervangen (voor uitleg zie Compact Jam en de procedure,
http://www.nowicom.com/dl/mda_compact_upd_en_2.zip);
- Ik heb met romupdate.exe een backup geprobeerd te maken van m'n huidige OS. USB in active sync uitgeschakeld, USB in settings gekozen, en de rest van de settings exact zoals ze stonden gelaten (databits 8, stopbits 1, parity none, flow control none, local echo no). Vervolgens een backup gemaakt (lijkt prima te verlopen, in de bootloader loopt 'ie netjes naar 100% etc. zoals de procedure beschrijft)
- Hierna in DOS de opgeslagen image proberen weg te schrijven naar m'n HD. Hier gaat het al fout. ntrw (2.00) kan de image niet vinden en geeft een file not found. Ik heb dus geen backup op m'n HD van m'n originele ROM.
- Eerst heb ik simpelweg de Engelse ROM van Nowicom op de SD kaart gezet d.m.v. ntrw write etc.. Dit resulteerde bij een hard reset naar de bootloader in een 'no update' melding. Was dus vergeten om de header in de ROM te vervangen door de duitse.
- Na dit foutje echter wilde m'n splinternieuwe Sandisk SD 1 gig Ultra II kaartje (6 uur oud) niet meer formatteren!! Ik kan nu wel gewoon losse data op m'n kaart zetten (en via m'n telefoon en via m'n PC in m'n card reader), maar formatteren doet 'ie niet meer... Ik lijk nog wel gewoon de volle 1gig beschikbaar te hebben. Nou las ik in het forum van compactjam.com dat je bij gebruik van een oudere ntrw (hoewel ik dus wel de goede 2.00 heb gebruikt) je SD kaart aan God kan helpen. Iemand enig idee of dit nog op te lossen is...? formateren onder DOS geeft na 99% aan een probleem te vinden in het 0 spoor? (Bootsector van de kaart?)
- Met het risico geen backup te hebben van m'n originele ROM heb ik uit de bij de Nowicom (van compactjam.com) ROM geleverde duitse versie de eerste 220 bytes in de nieuwe engelse versie gekopieerd (hij overlapt trouwens een stukje heb ik het idee... ik ben geen HEX editor goeroe, maar hij zit op 220bytes op meerdere tekens?), en deze opgeslagen.
- Vervolgens deze nieuwe (maar dus wel met een header van de duitse versie die bij die van Nowicom zat en niet m'n eigen omdat ik die niet weg kon schrijven) ROM op de SD in m'n MDA gestopt en een hard reset gedaan (power, kamera + soft reset) naar de bootloader. En dat is het dan... Ik zie nu alleen maar Serial 1.00. Terwijl er na een paar seconden dus de vraag zou moeten verschijnen of ik 'm wil flashen. Er gebeurt helemaal niks. Ik heb ook een hard reset en direct na het today scherm een soft reset gedaan, en heb dus nu geen t-mobile shit meer. Maar ook dat helpt niet met flashen.
Gekkenhuis.... Ik heb dus een MDA zonder simlock, met nu een gare SD kaart en een GVD duitse Pocket PC versie!!! AAAahhhhh!
Als iemand hier enig licht op kan werpen zou dus zeer geapprecieerd worden... Dit is extreem frustrerend...
Excuus voor deze enorme lap tekst... lang verhaal.
P.S. Voor de rest blijft dit een top thread! Ongeloofelijk zoveel bruikbare info ik hier al vandaan heb sinds de start van deel 1. Bedankt iedereen daarvoor!