De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 2]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.543 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
KnOeFz schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:19:
[...]

VET! Hier ben ik echt erg blij mee! Die van XDA developers had ik al maar Yorch kende ik niet, werkt gaaf, en ook phoshop instructies voor een eigen dialer :9 voor het geval ik een creatieve aanval krijg. Met de XDA links lukte bij mij alleen de intellipad, niet de dialer, die lukt me hiermee wel!
Ik krijg die site maar niet aan de praat van XDA-dev.... Ik heb 't gister op m'n werk geprobeerd, maar ik dacht dat ik misschien tegen werd gehouden op de server bij ons... maar thuis doet ie't ook al niet...
klopt dat ?? :)

Verder ben ik trouwens ook in't bezit van de MDA (sinds vorige week donderdag). Mijn abonnement gaat pas in april in, maar dat wil ik misschien wel vervroegen.. Ik gebruik net als nog iemand hier ook nog mijn 6230, maar wil eigenlijk niet 2 telefoons meenemen meer.. :). Probeer ik mijn Orange abo wel af te kopen o.i.d. :) Kan ik mijn vriendin ook blij maken met een nieuwe telefoon (haar oude is gejat)...

Hmm.. niet erg zinvolle info geplaatst verder.. .magoed.. Ik volg het topic al een tijdje.. Als ik nog interessante vragen/weetjes heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-10 21:30

Mex

KrL schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:21:
Da's 't gaatje voor de luidspreker, hoort zo dus..
Inderdaad, er zit nog zo'n gaatje/gleufje naast het spiegeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:46:
[...]

Ik heb zelf de rest er gewoon op laten staan aangezien ik geen ruimte(geheugen) gebrek heb, ik heb namelijk alle extra programma's op me sd kaart draaien, ik heb wel gelezen dat je als je de t-mobile installatie onderbreekt een aantal progjes mist zoals het fotoalbum en photocontacts.
Zijn die progjes van T-Mobile gewoon standaard proggies of zijn ze van T-Mobile zelf? Met overal dat lelijke logo tussendoor en zo? En kan je die progjes die je daarvan niet gebruikt (van de T-Mobile bundel) ook niet gewoon uninstallen? :?
* -TheNose- haat meuk die hij toch niet gebruikt...maar photocontacts en zo zijn wel erg leuk natuurlijk, al heb ik al leuke andere dialers gezien... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

-CKY2K- schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:35:
[...]

Zijn die progjes van T-Mobile gewoon standaard proggies of zijn ze van T-Mobile zelf? Met overal dat lelijke logo tussendoor en zo? En kan je die progjes die je daarvan niet gebruikt (van de T-Mobile bundel) ook niet gewoon uninstallen? :?
* Mex haat meuk die hij toch niet gebruikt...maar photocontacts en zo zijn wel erg leuk natuurlijk, al heb ik al leuke andere dialers gezien... })
Er staan geen t-mobile logo's bij, het is alleen allemaal in het t-mobile roze. Wat je het beste kunt doen is hard + softreset en daarna de orginele progjes installeren. Met een beetje zoeken heb je ze zo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:40

KnOeFz

no comment...

Krullebol schreef op woensdag 29 december 2004 @ 06:54:
[...]
Ik krijg die site maar niet aan de praat van XDA-dev.... Ik heb 't gister op m'n werk geprobeerd, maar ik dacht dat ik misschien tegen werd gehouden op de server bij ons... maar thuis doet ie't ook al niet...
klopt dat ?? :)
Er zijn de afgelopen dagen wat problemen met die site ja....

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mex schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:36:
[...]

Er staan geen t-mobile logo's bij, het is alleen allemaal in het t-mobile roze. Wat je het beste kunt doen is hard + softreset en daarna de orginele progjes installeren. Met een beetje zoeken heb je ze zo gevonden.
Het zijn dus originele progjes, alleen heeft T-Mobile een eigen gethemede (is dat een woord?) versie meegeleverd...hmmm dan wordt het hard + soft resetten idd :P

Progjes zijn goed aan te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-10 15:53

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:26:
[...]

kan je als nog zelf instaleren bij mapje : extended_Rom
Waar vind ik die extended_rom eigenlijk?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

is het niet 100x makkelijker met de hierboven genoemde proggie de intelliddialer te vervangen en de intellipad met de link van XDA developers. Dan nog een splashscreen van xda developers erin flashen en er is geen t-mobile kleur meer te vinden. (Lees: slechts 3 proggies installeren en je hebt geen T-mobile colors meer)... ohja, en een ander bureaublad achtergrondje aanwijzen in je today settings :9

Ipv hard reset, op het juiste moment onderbreken weer met een softreset, uitzoeken wat wel en wat niet nodig is uit de extended rom, die vervolgens handmatig installeren, handmatige instellingen maken voor mms ... (Lees: veel meer handelingen dan hierboven genoemd)

Of zie ik wat over het hoofd? 8)7

Ik vond zelf het kleurenschema niet eens zo storend maar wel dat ze de mooie 3d knopjes vervangen hadden door platte knopjes.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hmmm klinkt ook heel easy :P
Gaat mij er meer om dat ik geen aangepaste versies meer heb draaien van het os en extra proggies...wil allees gewoon origineel hebben geen T-mobile aanpassingen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
-CKY2K- schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:43:
Hmmm klinkt ook heel easy :P
Gaat mij er meer om dat ik geen aangepaste versies meer heb draaien van het os en extra proggies...wil allees gewoon origineel hebben geen T-mobile aanpassingen.... :(
Installeer dan even de engelse cleane versie zonder onzin.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
even een korte vraag....

waar dient dat kleine RODE lipje voor naast de batterij? er staat op PULL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
KnOeFz schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:49:
[...]

Er zijn de afgelopen dagen wat problemen met die site ja....
Gelukkig, ik ga er vanuit dat het niet aan mij ligt..
Probeer het vanavond gewoon weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-10 14:38

jw

blogbuster schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:19:
even een korte vraag....

waar dient dat kleine RODE lipje voor naast de batterij? er staat op PULL..
In de handleiding staat:
Switch the red battery lock to release the battery pack. Then, use your finger to lift up the battery from the left side of the battery slot.

Zal er dus wel zitten om de batterij op z'n plaats te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnOeFz schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:19:
[...]

VET! Hier ben ik echt erg blij mee! Die van XDA developers had ik al maar Yorch kende ik niet, werkt gaaf, en ook phoshop instructies voor een eigen dialer :9 voor het geval ik een creatieve aanval krijg. Met de XDA links lukte bij mij alleen de intellipad, niet de dialer, die lukt me hiermee wel!
Leuk tooltje, het zou alleen nog uitgebreid moeten worden, zodat ook de skin in landscape mode wordt aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:58:
[...]

helaas werkt dit niet; ook op de andere MDA's werkt dit niet.
je kan wel het nummer in het register invoeren:

HKEY_CURRENT_USER --> SOFTWARE --> MICROSOFT --> VMAIL kies daar de key "PhoneNumber 1” en geef deze de value +31624001233

nu zal de speeddial voor de voicemail wel werken
Het werkt inderdaad, alleen kom ik nu bij de voicemail van tmobile uit, terwijl ik bij KP zit. weet iemand het nummer voor KPN (333 werkt in ieder geval niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
blogbuster schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:13:
[...]

Installeer dan even de engelse cleane versie zonder onzin.
Dit dus met de hard reset/softreset truuk? Dus een vers van fabriek MDA compact hou je dan over? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:48:
[...]

Het werkt inderdaad, alleen kom ik nu bij de voicemail van tmobile uit, terwijl ik bij KP zit. weet iemand het nummer voor KPN (333 werkt in ieder geval niet)
Gevonden! het nummer voor KPN is: +31612001233

Het werkt overigens gewoon via de Phone settings. Je hoeft het dus niet in de registry te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2021
Weet iemand of het mogelijk is, indien je een 2-jarig abonnement hebt afgesloten, om bv. na 1 jaar over te stappen naar een andere provider met behoud van je eigen nummer? Ik ga er dan van uit dat je het tweede jaar gewoon de maandlasten door blijft betalen bij je huidige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Zoekend naar een nieuwe telefoon voor over 2 maanden, zit ik tot nu toe te kiezen tussen de 6260 en de nog te komen Mpx220, en C500. (Life is hard :X) Maarja ik ben helemaal weg van de features (touchscreen, groot display o.a.) van de MDA compact en overweeg deze dan ook in mn keuze. Voordeel van de 6260 en Mpx220 is dat ze clam shell zijn, zodat krassen op je hoofdscherm niet zo snel komen. MDA compact heeft dan een hoesje, waardoor het weer ietsjes groter word. Qua breedte en hoogte is de compact exact hetzelfde als mn huidige 6600, ware het dat de 6600 naar boven en onder smaller loopt. Is het niet beetje onhandig qua vierkant formaat van de MDA compact om ermee te bellen, zonder headset? Hoe is de snelheid van het apparaat in vergelijking met Symbian phones? Is er trouwens nog geen demo filmpje ofzo van de compact? Heb namelijk alleen nog maar een dummy in de winkel gezien. :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:07:
Zoekend naar een nieuwe telefoon voor over 2 maanden, zit ik tot nu toe te kiezen tussen de 6260 en de nog te komen Mpx220, en C500. (Life is hard :X) Maarja ik ben helemaal weg van de features (touchscreen, groot display o.a.) van de MDA compact en overweeg deze dan ook in mn keuze. Voordeel van de 6260 en Mpx220 is dat ze clam shell zijn, zodat krassen op je hoofdscherm niet zo snel komen. MDA compact heeft dan een hoesje, waardoor het weer ietsjes groter word. Qua breedte en hoogte is de compact exact hetzelfde als mn huidige 6600, ware het dat de 6600 naar boven en onder smaller loopt. Is het niet beetje onhandig qua vierkant formaat van de MDA compact om ermee te bellen, zonder headset? Hoe is de snelheid van het apparaat in vergelijking met Symbian phones? Is er trouwens nog geen demo filmpje ofzo van de compact? Heb namelijk alleen nog maar een dummy in de winkel gezien. :)
In het kort:
-6260 is HUGE.. 20,4 cm uitgeklapt en die kan je dus om je hoofd heen vouwen.. Kortom, niet aan te raden.
- mpx220 heeft maar 32mb RAM, dat schiet dus niet op..
- C500 ken ik niet, maar kan nooit beter dan de MDA zijn :P :9

In other words, de MDA is gewoon t best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia 6260 is zo ontzettend groot, en hij voelt ook zeker niet zo kwalitatief aan als de MDA Compact, daarnaast is het gewoon een Symbian telefoon. Volgens mij biedt Pocket PC toch meer mogelijkheden. Hij heeft ook veel te weinig geheugen.

De MPX220 zou ik nooit nemen omdat deze een operating system heeft waar tot nu toe nog geen fatsoenlijk navigatiesysteem op kan. Hetzelfde geldt voor de C500. Maar ik weet niet of je weet dat de C500 eigenlijk gewoon de Qtek 8010 is. Kijk is op http://www.clubimate.com/ . Je zult zien dat de 8010 echt gewoon minder is dan de MDA Compact. Deze twee telefoons komen gewoon van hetzelfde bedrijf. De MDA compact is naar mijn mening het topmodel samen met de PDA2K.

Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar de MDA Compact "is at another league" ivm de 6260, MPX220 en c500 _/-\o_ . Telefoons waar je hem beter mee kunt vergelijken zijn de:

- Motorola A1000 (die hier niet verkrijgbaar is)
- Nokia 6630 (met een paar nadelen zoals klein scherm zonder touchsreen, en UMTS als voordeel)
- Sony Ericsson P910 (vanwege het operating system is er geen navigatiesysteem dat erop kan, en hij is echt onhandig qua grootte ivm de MDA Compact)
- Menig PDA (maar deze zijn niet handig omdat ze zo groot zijn, en dat terwijl de MDA Compact helemaal niet slechter is en wel lekker compact is)

Ik ben ruim een half jaar bezig geweest om de allerbeste telefoon uit te zoeken, en dit is gewoon de allerbeste. Ik heb ook gekeken naar 6260, MPX220 en c500, maar snap nu dat als je de MDA Compact vergelijkt met deze telefoons, het eigenlijk een keiharde belediging is.

Kortom: kies de MDA Compact! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
Gezien bij smartphonestunts.nl:

Op de bank met uw T-Mobile MDA Compact MSN'en of het laatste nieuws van tv bekijken zonder die hoge GPRS kosten? Met de Qtrek USB Bluetooth Adapter met een bereik tot maar liefst 100 meter is dit mogelijk. Met deze bluetooth adapter kunt u een draadloze verbinding met uw computer tot stand brengen. Hiermee wordt het mogelijk om bestanden te uit te wisselen, te synchroniseren en zelfs uw computer te bedienen !

Specificaties:
Gebruiksvriendelijk LiveDemo Tutorial
Tot 100 meter
CSR chipset + Widcomm driver
Gemakkelijke installatie, plug & play
Ondersteunt Windows 98, 2000, ME, XP, MacOS, Linux
Bluetooth 1.1 compatibel
Ondersteunde profielen: General Access, Service Discovery Application, Personal Area Network, Headset, Audio Gateway, Dial-up Network, LAN Access, Human interface Device, PIM Item Transfer, PIM Synchronization, File Transfer, Generic Object Exchange, Object Push, Serial Port, Hardcopy Cable Replacement, Printer, FAX, Basic Image profile
Beveiliging: pairing, encryption, authentication

Actieprijs: € 25,00

Kent iemand dir product? Werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 15:48

KrL

Foto foto..

Lijkt me gewoon 'just another bluetooth dongle'.. Bereik van 100m klinkt leuk maar denk niet dat je Compact dat redt.. Prijs is vrij standaard, hoef je t niet voor te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://shop.orange.co.uk/imagedata/phones/orange_spv_c500_lge.gif

C500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
edit:dom

[ Voor 95% gewijzigd door Alieunited op 29-12-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik vergelijk ze niet met elkaar, no effence dus :P, maar deze 3 smartphones vallen voor mij op. Dat de compact er toevallig met spetterende features (ben ik met je eens) en andere OS eruit springt ken ik ook niks aan doen :7 .

Het gaat me eigenlijk niet puur om de features (anders was het duidelijk welk het zou worden), maar meer om de praktische kant. TTm werkt op de 6260, en ik vond de grootte reuze meevallen, alhoewel hij ook kleiner mocht zijn. De mpx220 heeft wm2003 se, zelfde als de C500 en blijkt dat TTm daar ook op werkt. Op alle 3 de phones is navigatie dus mogelijk. (en dat wil ik eigenlijk ook wel) erm weet het niet meer zeker, maar neem aan dat TT3 op de compact gewoon moet werken? Edit: zie dus dat t WM2003 phone edition is, dus gewoon TTm :)

En verder vind ik het belangrijker, het bellen zelf. Is het te doen met de compact of zitten er nadelen aan?

* Nd is verblind door de specs van de compact 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door ND863 op 29-12-2004 17:03 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb de mda compact een week en ik irriteer me mateloos aan die oordopjes.
Helaas heb ik 2 linkerhanden en durf ik dus niet om te gaan tweaken zoals eerder uitgelegd hier.
1a.
Weet iemand of het mogelijk is om oordopjes van andere telefoons te gebruiken icm de mda compact? (Zo, ja welke?) De aansluiting ziet er best standaard uit nml.
1b.
Bestaat er een soort verloop stuk (converter) om normale oordopjes te kunnen gebruiken?
2
Het is me niet gelukt om bij het bellen de volume van de oordopjes aan te passen (alleen door om de draaiknop het aan het draaitje is het gelukt). Is het mogelijk om een default volume in te stellen :?
3.
Hoe kan je een playlist maken op de mda compact O+ ?

Verder is die tip om scherm uit te zetten tijdens het afspelen van MP3 echt ideaal! _/-\o_

Alvast bedankt voor jullie help :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:01:
[...]

Ik vergelijk ze niet met elkaar, no effence dus :P, maar deze 3 smartphones vallen voor mij op. Dat de compact er toevallig met spetterende features (ben ik met je eens) en andere OS eruit springt ken ik ook niks aan doen :7 .

Het gaat me eigenlijk niet puur om de features (anders was het duidelijk welk het zou worden), maar meer om de praktische kant. TTm werkt op de 6260, en ik vond de grootte reuze meevallen, alhoewel hij ook kleiner mocht zijn. De mpx220 heeft wm2003 se, zelfde als de C500 en blijkt dat TTm daar ook op werkt. Op alle 3 de phones is navigatie dus mogelijk. (en dat wil ik eigenlijk ook wel) erm weet het niet meer zeker, maar neem aan dat TT3 op de compact gewoon moet werken? Edit: zie dus dat t WM2003 phone edition is, dus gewoon TTm :)

En verder vind ik het belangrijker, het bellen zelf. Is het te doen met de compact of zitten er nadelen aan?

* Nd is verblind door de specs van de compact 8)7
Geen tomtom mobile, maar tom tom voor pocket pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:45:
[...]

Ik stuur je ook nu niet naar buiten hoor. ;) Maar als je morgen tijd hebt en wil kijken, heel graag! Laat het hier maar even weten, er zijn vast meer mensen die er (ooit) iets aan hebben.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt gewoon. Laatst gebeld twee keer op de nokia knop drukken doet het. Opnemen een keer drukken doet het ook. Ik moet alleen nog uitzoeken of voicedial werkt. Trouwens je moet als je de auto instapt een keer op de nokia knop drukken voordat MDA en carkit zijn gekoppeld (vraag me niet hoe dit komt ???????).

Morgen krijg ik een bluetooth GPS antenne binnen. Heeft iemand ervaring met en de Nokia CK-7W BT carkit en een BT GPS antenne????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegelijker tijd werkt het nooit, er is altijd maar 1 connectie tegelijkertijd mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:16:
tegelijker tijd werkt het nooit, er is altijd maar 1 connectie tegelijkertijd mogelijk
Hoe vaak moet het nog benadrukt worden.. Het werkt wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
KrL schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:37:
[...]

Hoe vaak moet het nog benadrukt worden.. Het werkt wel !
Dank je wel KrL. Heb jij hier ervaring mee? Geen prob.?

- p.s. ik heb net een brief gemaakt in Pocket Word. Tijdens het tikken komt er een woord als suggestie. Dit zijn helaas alleen engelse woorden. Is het ook mogelijk dit in het Nederlands te krijgen. Kon zelf niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:05:
Ok ik heb de mda compact een week en ik irriteer me mateloos aan die oordopjes.
Helaas heb ik 2 linkerhanden en durf ik dus niet om te gaan tweaken zoals eerder uitgelegd hier.
1a.
Weet iemand of het mogelijk is om oordopjes van andere telefoons te gebruiken icm de mda compact? (Zo, ja welke?) De aansluiting ziet er best standaard uit nml.
1b.
Bestaat er een soort verloop stuk (converter) om normale oordopjes te kunnen gebruiken?
2
Het is me niet gelukt om bij het bellen de volume van de oordopjes aan te passen (alleen door om de draaiknop het aan het draaitje is het gelukt). Is het mogelijk om een default volume in te stellen :?
3.
Hoe kan je een playlist maken op de mda compact O+ ?

Ik heb een verloopstuk van 3,5" jack naar 3,5" gekocht bij de plaatselijke electronica winkel.
Prijs =€ 3,10 ....werkt perfect ! nu mooier geluid op de mda |:(

Ik heb pocket music bundle geinstalleer (zie begin dit forum) een fantastische (superieure) mp3 speler !

>:)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lairnoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
jmr schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:56:
Is het iemand gelukt om de MDA te pairen met een Nokia CK-1W bluetooth carkit?
Bij mij blijft hij vragen om de passphrase (0000), maar verbind niet.
bij mij deed ie het wel alleen moet je de nokia carkit als handsfree instellen bij bluetooth instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gammamatic
  • Laatst online: 10-09 09:57
Heb net m'n mda gehad, opgeladen en al.

maar nu blijft de backup battery op 50 % staan en krijg ik constant melding dat deze bijna leeg is en mijn gegevens moet opslaan. (zeer irritant)

kan de backup battery ook worden opgeladen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik wil dat alle programma's die ik installeer
en alle bestanden die ik via bluetooth overzet
standaard op mijn SD kaart komen ipv het toestel.

Hoe moet ik dit instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

gammamatic schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:03:
Heb net m'n mda gehad, opgeladen en al.

maar nu blijft de backup battery op 50 % staan en krijg ik constant melding dat deze bijna leeg is en mijn gegevens moet opslaan. (zeer irritant)

kan de backup battery ook worden opgeladen ???
Als je hem aan de oplader hangt laad die inderdaad ook op.
Zou ik nu wel eerst even doen voordat hij dadelijk leeg is.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Diamond AT schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:10:
Ik wil dat alle programma's die ik installeer
en alle bestanden die ik via bluetooth overzet
standaard op mijn SD kaart komen ipv het toestel.

Hoe moet ik dit instellen :?
Bij het installeren van een programma wordt gevraagd of je het in de standaard directory wil installen. Klik je dan op nee, dan kan je daarna de plaats kiezen waar je het wel wilt hebben (storage card).

Volgens mij kan je niet instellen dat dit automatisch gaat.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:27:
[...]

Bij het installeren van een programma wordt gevraagd of je het in de standaard directory wil installen. Klik je dan op nee, dan kan je daarna de plaats kiezen waar je het wel wilt hebben (storage card).

Volgens mij kan je niet instellen dat dit automatisch gaat.
Je moet er wel rekening mee houden dat sommige programma's alleen maar draaien als deze op de pda zelf zijn geinstalleerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim 24 uur in het bezit van deze PRACHT valt het me op hoe simpel het is om alles te instaleren en mee te werken.
Als je windows gewend bent voelt alles zo natuurlijk aan.
Ik heb vandaag echt als een hond met 7 lullen rond gelopen zo trots op mijn schatje.
Het valt me op dat i.t.t. gewone computers (waar ik toch redelijk wat ervaring mee heb)
Alles het gewoon doet.
Filmpje rippen en bekijken.
Surfen op het internet.
Mp3tjes luisteren.
spelletje spelen Gilbert goodmate (Heelaas demo) is leuk potje schaak ook btw.
Voor mijn werk agenda syncen.
Excell sheets e.d.
Het is duidelijk geen plug en pray maar ECHT plug en PLAY
Een woord samenvattend FANTASTISCH. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal;

Na UREN :z van lezen van de verschillende posts, ben ik een stuk wijzer geworden over mijn MDA Compact!

Dank u allen voor de info _/-\o_ !!

Ondanks dat ik alles meen te hebben gelezen toch nog een aantal vragen, aangezien het mij nog niet duidelijk is/gelukt is;

- Hoe zorg ik ervoor dat ik middels Bleutooth mijn MSN kan draaien?
- Heeft iemand ervaring met de Parrot CK3300? (BT-Carkit en GPS in 1)

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Mobielofiel

Uiteraard bedoel ik met MSN via BT, dat ik mijn Inetrnetverbinding van de PC wil gebruiken en niet GPRS..... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 23:27 ]

• KrL

KrL

Foto foto..

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:26:
Beste allemaal;

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Mobielofiel
Hoeft niet :Y)
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:26:

- Hoe zorg ik ervoor dat ik middels Bleutooth mijn MSN kan draaien?
- Heeft iemand ervaring met de Parrot CK3300? (BT-Carkit en GPS in 1)
MSN'en (internetten) kan zodra je middels activesynch verbonden bent met je computer; die is dan automatisch gateway.. Hoe activesynch via bluetooth in te stellen staat al paar keer in het topic..

Ik heb geen ervaring met de 3300, wel met de 3000: daarvan werkt iig de telefonie..

Verwijderd

Bekijk myReact van m00kBerichten: 45
Reg. datum: 15 november 2004
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
bin_jackson schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:32:
unpairen, bluetooth COM ports weggooien, opnieuw pairen en de COM poorten weer aanmaken. (hele simpele oplossing, volgens mij kan het makkelijker maargoed, ik kan het hier niet testen )

dat werkte dus niet, maar ik heb het nu weer aan de praat:

-alles unpairen en verwijderen uit desktop en mda
-opnieuw paren
-vanuit mda bluetooth active sync setup starten in bluetooth settings, dan verschijnt er een popup met start bonding blahblah. Deze gewoon open laten staan
-vanuit mda activesync starten en dan verbinden over bluetooth

dan werkt t hier weer

BEdankt m00k

Het werkt super !!!!!!

• Mex

Mex

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:08:
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:05:

Ik heb een verloopstuk van 3,5" jack naar 3,5" gekocht bij de plaatselijke electronica winkel.
Prijs =€ 3,10 ....werkt perfect ! nu mooier geluid op de mda |:(

Wat voor verloopje is het precies? :?

Verwijderd

Een klein stekkertje.........
Wat je ook wel eens ziet bij een koptelefoon, zodat hij in je stereo en walkman past !

Verwijderd

Ik heb met dat tooltje van yorch.net mijn dialpad verandert. Echter toen ik op landscape drukte kwamen de t-mobile kleuren weer terug in landscape mode. Ga je vervolgens weer terug naar de normale modus dan staat er een standaard skin die niet meer te wijzigen valt. Heb dat dialpad programma al verwijdert en alle skins verwijderd. Heb het opnieuw geinstalleerd en toen een nieuwe skin geprobeerd. Niks hielp om van die skin die er nu op zit af te komen.

Volgens mij helpt alleen een harde reset en daar heb ik niet zo'n zin in eerlijk gezegd. Wie heeft er nog een andere oplossing?

• The Fittest
  • Laatst online: 09-07-2016
Ik denk ik start maar een nieuwe topic om te voorkomen dat deze topic straks over specifieke ROM update problemen gaat, maar die lijkt weg te zakken. Ik gooi 'm d'r hier maar gewoon in, in de hoop dat jullie een briljante ingeving voor me hebben. En wellicht toch nog voor andere relevant.

Er zijn op verschillende plekken nou Engelse ROM's te vinden (CompactJam.com en XDA developers) met tutorials, maar ik kom er zelf maar niet uit.

Ik heb m'n MDA Compact bij blueshop24.de gekocht, en heb dus een simlock vrije MDA met een Duitse ROM.

Ik heb 'm net een week, maar er was nog weinig te melden, omdat ik pas gisteren m'b Sandisk SD 1Gig Ultra II kaartje binnen kreeg.

Ik heb als volgt geprobeerd m'n OS te vervangen (voor uitleg zie Compact Jam en de procedure, http://www.nowicom.com/dl/mda_compact_upd_en_2.zip);

- Ik heb met romupdate.exe een backup geprobeerd te maken van m'n huidige OS. USB in active sync uitgeschakeld, USB in settings gekozen, en de rest van de settings exact zoals ze stonden gelaten (databits 8, stopbits 1, parity none, flow control none, local echo no). Vervolgens een backup gemaakt (lijkt prima te verlopen, in de bootloader loopt 'ie netjes naar 100% etc. zoals de procedure beschrijft)

- Hierna in DOS de opgeslagen image proberen weg te schrijven naar m'n HD. Hier gaat het al fout. ntrw (2.00) kan de image niet vinden en geeft een file not found. Ik heb dus geen backup op m'n HD van m'n originele ROM.

- Eerst heb ik simpelweg de Engelse ROM van Nowicom op de SD kaart gezet d.m.v. ntrw write etc.. Dit resulteerde bij een hard reset naar de bootloader in een 'no update' melding. Was dus vergeten om de header in de ROM te vervangen door de duitse.

- Na dit foutje echter wilde m'n splinternieuwe Sandisk SD 1 gig Ultra II kaartje (6 uur oud) niet meer formatteren!! Ik kan nu wel gewoon losse data op m'n kaart zetten (en via m'n telefoon en via m'n PC in m'n card reader), maar formatteren doet 'ie niet meer... Ik lijk nog wel gewoon de volle 1gig beschikbaar te hebben. Nou las ik in het forum van compactjam.com dat je bij gebruik van een oudere ntrw (hoewel ik dus wel de goede 2.00 heb gebruikt) je SD kaart aan God kan helpen. Iemand enig idee of dit nog op te lossen is...? formateren onder DOS geeft na 99% aan een probleem te vinden in het 0 spoor? (Bootsector van de kaart?)

- Met het risico geen backup te hebben van m'n originele ROM heb ik uit de bij de Nowicom (van compactjam.com) ROM geleverde duitse versie de eerste 220 bytes in de nieuwe engelse versie gekopieerd (hij overlapt trouwens een stukje heb ik het idee... ik ben geen HEX editor goeroe, maar hij zit op 220bytes op meerdere tekens?), en deze opgeslagen.

- Vervolgens deze nieuwe (maar dus wel met een header van de duitse versie die bij die van Nowicom zat en niet m'n eigen omdat ik die niet weg kon schrijven) ROM op de SD in m'n MDA gestopt en een hard reset gedaan (power, kamera + soft reset) naar de bootloader. En dat is het dan... Ik zie nu alleen maar Serial 1.00. Terwijl er na een paar seconden dus de vraag zou moeten verschijnen of ik 'm wil flashen. Er gebeurt helemaal niks. Ik heb ook een hard reset en direct na het today scherm een soft reset gedaan, en heb dus nu geen t-mobile shit meer. Maar ook dat helpt niet met flashen.

Gekkenhuis.... Ik heb dus een MDA zonder simlock, met nu een gare SD kaart en een GVD duitse Pocket PC versie!!! AAAahhhhh! 8)7

Als iemand hier enig licht op kan werpen zou dus zeer geapprecieerd worden... Dit is extreem frustrerend... |:(

Excuus voor deze enorme lap tekst... lang verhaal.

P.S. Voor de rest blijft dit een top thread! Ongeloofelijk zoveel bruikbare info ik hier al vandaan heb sinds de start van deel 1. Bedankt iedereen daarvoor! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:50:
Ik heb met dat tooltje van yorch.net mijn dialpad verandert. Echter toen ik op landscape drukte kwamen de t-mobile kleuren weer terug in landscape mode. Ga je vervolgens weer terug naar de normale modus dan staat er een standaard skin die niet meer te wijzigen valt. Heb dat dialpad programma al verwijdert en alle skins verwijderd. Heb het opnieuw geinstalleerd en toen een nieuwe skin geprobeerd. Niks hielp om van die skin die er nu op zit af te komen.

Volgens mij helpt alleen een harde reset en daar heb ik niet zo'n zin in eerlijk gezegd. Wie heeft er nog een andere oplossing?
Ik heb het tooltje gisteren ook geinstalleerd en eerste wat ik deed was de original skin selecteren. Dit wertkte perfect. Helaas werkten de andere skins niet (althans dat d8 ik). In het lijstje missed calls zag ik wel de juiste skin die op dat moment geactiveerd was.

Na het lezen van jou bericht ben ik zelf gaan uitproberen om te kijken of je in landscape mode inderdaad de T-mobile skin ziet. En dat zag ik dan ook.

Nu heb ik een oplossing gevonden (per toeval) hoe je een andere skin werkend kan krijgen.

1. een nieuwe skin geactiveerd met het tooltje
2. phone openen (dan zie je de nieuwe skin nog niet, tenminste bij mij)
3. phone afsluiten
4. landscape mode activeren
5. phone openen (dan zie ik T-Mobile skin)
6. phone afsluiten
7. portrait mode activeren (dus 2x op knopje rechtsonder geklikt)
8. phone openen, tada de nieuwe skin is nu zichtbaar.

Nou weet ik niet of er meer mensen zijn met zelfde probleem, en of dit ook voor anderen zal werken en of er een andere manier is om het normaal werkend te krijgen.

Probeer maar uit zou zeggen :)

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Soms zie je een nieuwe skin niet als je hem activeerd, maar mijn ervaring is dat die na een soft reset wel tevoorschijn komt. De originele t-mobile terughalen weet ik ook niet hoe dat gaat maar dat vind ik eigenlijk ook niet zo interessant omdat die toch erg lelijk was.

Verwijderd

Zelf ben ik één van de mensen die pas over 5 weken het toestel van T-mobil krijgt. Maar ik volg het topic al enkele weken.

In het nieuws wordt de laatste tijd gesproken over virusssen op smartphones. Moet, (en zo ja) hoe kan de MDA hier tegen worden beschermd?

In deze topic staan tientallen zo niet honderden links naar software die op de MDA geinstalleerd kunnen worden. Ik hoef niemand uit te leggen wat er gebeurt als je lukraak freeware op je pc installeert. Hoe zit dit met freeware voor de MDA?

Daarnaast lees ik dat virussen op smartphones zich verspreiden via bluetooth. Is bluetooth te beveiligen?

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat mensen meerdere malen een sms krijgen die wij eigelijk maar 1x versturen met de MDA?

Het kan altijd beter of meer..

• iNickx
IK WORD GEK!!!

Ik word helemaal gek, sorry voor de caps maar ik ben nu al 2 dagen bezig om in te stellen dat het ding trilt maar ook belt of geluid geeft tegelijk. Is dit nu werkelijkwaar niet in te stellen??? Ik kan me dat niet voorstellen...

Of eerst trillen dan bellen maar liefste gewoon tegelijk! ik zit soms in situaties waar ik 't trillen niet voel en soms 't bellen niet hoor en om nu steeds te switchen ... nee liever niet..

iets met profiel manager of zo

• iNickx
Kleinebehuizing.nl schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:52:
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat mensen meerdere malen een sms krijgen die wij eigelijk maar 1x versturen met de MDA?
Nee, gaat hier goed

• The Fittest
  • Laatst online: 09-07-2016
blogbuster schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:04:
IK WORD GEK!!!

Ik word helemaal gek, sorry voor de caps maar ik ben nu al 2 dagen bezig om in te stellen dat het ding trilt maar ook belt of geluid geeft tegelijk. Is dit nu werkelijkwaar niet in te stellen??? Ik kan me dat niet voorstellen...

Of eerst trillen dan bellen maar liefste gewoon tegelijk! ik zit soms in situaties waar ik 't trillen niet voel en soms 't bellen niet hoor en om nu steeds te switchen ... nee liever niet..

iets met profiel manager of zo
Start > settings (einstellungen bij mij @#% :() > Telefoon/Phone. Daar staat op het eerste tabblad helemaal bovenaan een pulldown menu met het soort geluid (een keer overgaan, steeds harder, trillen, niet trillen, trillen en geluid etc.) Tweede van onderen is trillen en geluid.

• iNickx
The Fittest schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:12:
[...]

Start > settings (einstellungen bij mij @#% :() > Telefoon/Phone. Daar staat op het eerste tabblad helemaal bovenaan een pulldown menu met het soort geluid (een keer overgaan, steeds harder, trillen, niet trillen, trillen en geluid etc.) Tweede van onderen is trillen en geluid.
dankje,

als je nu ff je msn en icq mailed: got@bbzone.nl dan help ik je met het omzetten van je ding naar ENG geen probleem.

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:08:
...
In het nieuws wordt de laatste tijd gesproken over virusssen op smartphones. Moet, (en zo ja) hoe kan de MDA hier tegen worden beschermd?
...
Daarnaast lees ik dat virussen op smartphones zich verspreiden via bluetooth. Is bluetooth te beveiligen?
Er zijn ook diverse antivirus proggies voor ppc's oa van Norton en van F-secure...
Via bluetooth moet je volgens mij zelf altijd nog toestemming geven iets te installeren als er wat binnenkomt, bovendien kun je je MDA zo instellen dat ie 'not dicoverable' is via bluetooth.
The Fittest schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:12:
[...]
Tweede van onderen is trillen en geluid.
Hoe is dat in het duits?!? Nu nog een duitse TomTom >:) :P ;) Geintje, ik zou zeggen mocht je er helemaal niet uitkomen probeer dan op XDA developers forum hulp te krijgen voor het flashen, daar zitten de specialisten. (site is laatste dagen moeilijk te bereiken)

Ik heb vandaag een 'HR Richter' telefoon houder (PDA houders zijn nogal groot, vandaar een telefoonhouder) met zuignap voor in de auto gekocht bij Halfords voor €18,50 en een snoertje+verloopstukje van de koptelefoonuitgang van de MDA naar de AUX ingang van mij autoradio. Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www1.hr-autocomfort.de/images/1384G.jpg

Nu hoor ik 'Bram' over de speakers van mijn autoradio 8) erg cool. Jammer dat ik nu nog niet tegelijk radio (verkeersinfo) en navigatie heb maar voorlopig ben ik hier dik tevreden mee. :9~ Voorlopig maar ff 'muziek via de MDA + navigatie', dat werkt wel goed. Morgen maak ik wel ff een foto hoe het er in de auto uitziet met de MDA in actie })

[ Voor 19% gewijzigd door KnOeFz op 30-12-2004 17:44 . Reden: typo ]

• didio
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Ik krijg mijn MMS settings voor Orange niet goed. Alles verder werkt zoals IE, MSN en andere internet applicaties.

Mijn settings voor MMS:

Prefs:
Connect via: Orange (daar stond My ISP, maar heb ik veranderd)
Retrieve messages immediately

Servers:
Gateway: 10.250.255.183
Port number: 9201
Server address: http://mms.orange.nl:8002

Als ik een MMS probeer je versturen belt de telefoon in met mijn GRPS verbinding, dus dat gaat goed.. daarna gebeurd er niets.

wat doe ik hier fout?

weinig tot niks..

Verwijderd

Is er een manier om je telefoonnummers gescheiden te houden van je emailadressen ?

Ik wil nl. niet elke keer als ik iemand bel via de contactenlijst button op je mda, door die hele zooi met email adressen heen bladeren om het juiste nummer te vinden.

:O Uit het hoofd leren is géén optie

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:30:
Is er een manier om je telefoonnummers gescheiden te houden van je emailadressen ?

Ik wil nl. niet elke keer als ik iemand bel via de contactenlijst button op je mda, door die hele zooi met email adressen heen bladeren om het juiste nummer te vinden.

Huh? hoe heb je ze dan ingevoerd? Ik heb ze via outlook gesynct, als ik dan op de contacts button van mijn MDA klik krijg ik een lijst namen met daarachter telefoonummers, geen mailadressen. Omlaag scrollen naar het nummer dat je wilt hebben en op de groene toets en voila... evt nog selectie tussen thuis en mobiel nr, dan kom je pas in een scherm waar ook het mail adres staat. Of mis ik wat je bedoeld?

• Krullebol.nl
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:30:

Je kan toch ook nummers die je vaker belt in het quick dial menu zetten ?

Misschien dat een optie ?

Verwijderd

KnOeFz schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:50:
[...]

Huh? hoe heb je ze dan ingevoerd? Ik heb ze via outlook gesynct, als ik dan op de contacts button van mijn MDA klik krijg ik een lijst namen met daarachter telefoonummers, geen mailadressen. Omlaag scrollen naar het nummer dat je wilt hebben en op de groene toets en voila... evt nog selectie tussen thuis en mobiel nr, dan kom je pas in een scherm waar ook het mail adres staat. Of mis ik wat je bedoeld?
Yep...

Ik heb mijn email adressen niet bij de telefoonnr. erbij gezet. Alleen sync via outlook . In mijn contacten lijst staan dus telefoonnr. en emailadressen los van elkaar. Bij het email programma krijg ik alleen emailadressen te zien en ik hoopte dat er een mogelijkheid was dat je bij de telefoon alleen telefoonnr. ziet.

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar werkt bij jullie het forum van civict? (http://www.civict.nl/mda)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:58:
Misschien een beetje offtopic, maar werkt bij jullie het forum van civict? (http://www.civict.nl/mda)
Vanmiddag deed ie het nog, is denk ik ff uit de lucht!

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/mtumundo/www.mda-compact.tk.JPG

• Hoicks
  • Laatst online: 13:28

Hoicks

Techno!

Ik heb een bluetooth class 1 adapter gekocht van conceptronic en daar probeer ik nu verbinding mee te maken om internet te gaan delen waardoor ik kan internetten op mijn MDA

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

@home {extern ip adres}
|
SItecom Broadband Router {192.168.0.1} (gateway)
|
antarctica.earth.lan {192.168.0.10} (domain controller/dns server/active directory)
|
Bluetooth adapter {192.168.0.20} (bluetooth dongle class 1)

Ik kan geen internet connection sharing toepassen in verband met het feit dat ik een domain controller draai en ik graag m'n ip addressering wil houden op de manier zoals ik het nu heb.

Ik vermoed dan ook dat ik op de een of andere manier een bridge moet maken tussen m'n 192.168.0.10 en m'n 192.168.0.20 adressen zodat ik dan internet kan doormappen naar m'n MDA.

De vraag? Hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken? Kan ik nadat ik gebridged heb gebruik maken van de router zodat ik 't internet op kan?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Tasminos
  • Niet online
Ook ik heb net mijn bluetooth GPS aan de praat gekregen.

GRUUUUUUWELLIJK !!!!!!!!

Let wel op mensen gaan niet thuis klooien. Je krijgt hem sneller aan de praat als je buiten bent.
Wie vragen heeft over TomTom3, Bluetooth GPS, MDA compact of Eva hihihihi. Mail me.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Diamond AT schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:48:
Ook ik heb net mijn bluetooth GPS aan de praat gekregen.

GRUUUUUUWELLIJK !!!!!!!!

Let wel op mensen gaan niet thuis klooien. Je krijgt hem sneller aan de praat als je buiten bent.
Wie vragen heeft over TomTom3, Bluetooth GPS, MDA compact of Eva hihihihi. Mail me.
Eva? :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Tasminos
  • Niet online
Je kunt in TOMTOM verschillende stemmen installeren voor instructie tijdens de route spreekt. Ik heb bram eruit geknikkerd en Eva geinstalleerd LOL.

Verwijderd

OFF TOPIC:

Wat is het toch een rare wereld..
Al weken hebben we het over de mda, ik ben nu eigenaar en zeer tevreden..

Maar soms denk ik toch wel eens.............waar gaat dit allemaal over?
Wij zijn gek hier in het westen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aapnootmies.speedxs.nl/water.jpg

Ik heb vandaag een donatie gedaan op Postgiro 555

(hint)

Morgen post ik weer wat over mijn mda O-)

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Diamond AT schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:13:
[...]

Je kunt in TOMTOM verschillende stemmen installeren voor instructie tijdens de route spreekt. Ik heb bram eruit geknikkerd en Eva geinstalleerd LOL.
Oh zo, jammer... Ik denk die heeft nog een leuk zusje in de aanbieding ofzo :+

Edit:

@AapXP: Nu is mijn grapje niet leuk meer... ;( (Al heb je wel gelijk natuurlijk!)

[ Voor 14% gewijzigd door Animal_X op 30-12-2004 23:05 ]

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:15:
OFF TOPIC:

Wat is het toch een rare wereld..
Al weken hebben we het over de mda, ik ben nu eigenaar en zeer tevreden..

Maar soms denk ik toch wel eens.............waar gaat dit allemaal over?
Wij zijn gek hier in het westen.

[afbeelding]

Ik heb vandaag een donatie gedaan op Postgiro 555

(hint)

Morgen post ik weer wat over mijn mda O-)
Toevallig dat je het zegt maar ik moest er gister en vandaag de hele tijd aan denken. Ik heb gisteren samen met mijn vrouw 100 euro van mijn rekening laten halen via www.giro555.nl
Vandaag hebben we een aantal sms verstuurt:

geven naar 2020
1.50 per sms

Bedenk dat wij het erg goed hebben dus aarzel niet. Stel dat jou het overkomt.

• Hoicks
  • Laatst online: 13:28

Hoicks

Techno!

Ik kan inmiddels internetten over Bluetooth middels activesync. Heb veel gehad aan de link van Benjamins MDA. Thanx mate!

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Morgen ga ik mijn MDA halen in Aken, das zegmaar de eerste die blogbuster had, maar die hij gesloopt heeft :D
Hij gaat helaas alweer terug naar Ierland, dus hij kon niet wachten tot die omgeruild werd (en dat duurt in Duitsland 4werkdagen ofzo). Toen heb ik zijne gekocht en hij heeft zich een nieuwe gekocht. Tja das ook mogelijk he :P
Ben ik es benieuwd of die morgen geruild is (want ik krijg T-Punkt niet te pakken 0800, in Duitsland kan je vanuit NL niet bellen), want ik kan niet wachten om het ding te gebruiken. Eindelijk van het gesleeps af met de Ipaq en de K700, vergat de Ipaq steeds :?

• Krullebol.nl
Diamond AT schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:31:
[...]

Toevallig dat je het zegt maar ik moest er gister en vandaag de hele tijd aan denken. Ik heb gisteren samen met mijn vrouw 100 euro van mijn rekening laten halen via www.giro555.nl
Vandaag hebben we een aantal sms verstuurt:

geven naar 2020
1.50 per sms

Bedenk dat wij het erg goed hebben dus aarzel niet. Stel dat jou het overkomt.
Goed dat jullie het melden... Ik heb net ook even een donatie gedaan...
't is inderdaad niet het topic erover, maar ik vind deze "off-topic" goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On topic:

Mda werkt perfect........
Remote desktop, ftp, skype........allemaal top!
Hij loopt wel een paar keer per dag vast..

Ik doe dan een "soft reset".
Is dit schadelijk? lijkt mij niet........misschien iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

hoe vast?? mijn Jam loopt niet vast ofzo.. misschien door een een of ander vaag proggie die je installed heb?

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.expansys-usa.com/product.asp?code=I-MATE_JAM

650 dollar, is toch 500 euro?
vind ik geen onredelijke prijs voor een NIET-tmobile Qtek/Imate/MDA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:15:
http://www.expansys-usa.com/product.asp?code=I-MATE_JAM

650 dollar, is toch 500 euro?
vind ik geen onredelijke prijs voor een NIET-tmobile Qtek/Imate/MDA...
Met de huidige euro/dollar van 1,3650 geen 500 euro, maar "slechts" 476,15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Hier nog de beloofde foto's van mijn MDA compact in HR Richter gsm houder (Halfords) en kabeltje met verloop van MDA naar AUX in van de autoradio (ja, die komt van de Aldi :Y) ) De GPS zie je helemaal recht in het handschoenenvakje liggen. op de bovenste foto. Snoertje moet ik nog eens op maat maken als ik het zo terug zie. O-)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knoefz/MDA01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knoefz/MDA02.jpg

Zijn er meer mensen met een autohouder? Laat eens zien hoe jullie die gemonteerd hebben? Ik heb hem met een zuignap in het handschoenenvak geplakt. Zit nog te dubben hoe ik e.e.a. handsfree wil maken omdat het bijgeleverde headsetje zo niet meer gaat en ik bluetooth nog wat duur vind.

[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 31-12-2004 12:14 . Reden: typo's as usual ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
Hoe lang gaat bij jullie de batterij mee?

Ik heb hem nu vanaf dinsdag, toen heb ik hem eerst 8 uur aan de lader gehangen (wel wat mee gespeeld in tussentijd) daarna heb ik hem een beetje aan de usb gehangen en vervolgens s'avonds weer aan de lader. Woensdag kwam die goed door, toen heb ik hem dinsdag avond weer aan de lader, maar gisteren (donderdag) hield hij het maar neet een dag vol :'( Toen heb ik hem helemaal leeg laten lopen en vannacht weer aan de lader gelegd. Nu haal ik hem eraf en staat er bij het tooltje van spb plusdat die maar 5:40 uur mee gaat.
Heb hem wel redelijk intensief in gebruik (moet het apparaatje een beetje leren kennenen bluetooth aan en receive all incoming beams aan)

Hoe zit dat bij jullie?

Kan je ook berichtjes sturen via bluetooth? Heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Alieunited op 31-12-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allicht staat een korter 3.5mm jackplug wat chiquer :) Of eentje zonder zo een omzetstuk maar gelijk een 2.5mm aan de andere kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Ja I know, maar ik kon geen 2.5mm plug krijgen om zelf te solderen. Ik blijf daar ff naar zoeken, en dan meteen een die naast stero ook nog eenaansluiting voor de mic heeft. Die dan ergens bij de deurstijl zien te tweaken en ik ben ben nog blijer >:) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Alieunited schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:31:
Hoe lang gaat bij jullie de batterij mee?

Ik heb hem nu vanaf dinsdag, toen heb ik hem eerst 8 uur aan de lader gehangen (wel wat mee gespeeld in tussentijd) daarna heb ik hem een beetje aan de usb gehangen en vervolgens s'avonds weer aan de lader. Woensdag kwam die goed door, toen heb ik hem dinsdag avond weer aan de lader, maar gisteren (donderdag) hield hij het maar neet een dag vol :'( Toen heb ik hem helemaal leeg laten lopen en vannacht weer aan de lader gelegd. Nu haal ik hem eraf en staat er bij het tooltje van spb plusdat die maar 5:40 uur mee gaat.
Heb hem wel redelijk intensief in gebruik (moet het apparaatje een beetje leren kennenen bluetooth aan en receive all incoming beams aan)

Hoe zit dat bij jullie?

Kan je ook berichtjes sturen via bluetooth? Heb ik nog niet kunnen vinden.
Maar 5:40??? Das juist lang voor een PDA.

Je moet er rekening mee houden dat deze resterende tijd gebaseerd is op gebruik met het scherm AAN. In de praktijk heb je je scherm _hooguit_ 2 uur per dag aan (als je tenminste geen films ed gaat kijken). Ik doe ruim 2 dagen met een accu zonder opladen (flight mode aan 's nachts!). En in de pratijk sync ik toch iedere dag...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Aardig prijskaartje hangt eraan...
Bovendien heeft meer ram een nadeel: hoger batterijverbruik.

Ik heb genoeg aan de 64mb die standaard in de MDA zit. Zorg er gewoon voor dat je zoveel mogelijk progs installeerd in de storage of op een SD kaart...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Kingmax 512MB sdram kaartje, welke door de MDA compact wordt gezien als een kaartje van 134 MB :?

Geprobeerd te herformatteren met pocket mechanic maar no change.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Is er sowieso een overzicht van compatible sdram kaartjes? Ik heb op howardforums gekeken maar niets gevonden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Laatst online: 10:55
Afbeeldingslocatie: http://www.jarnojanssen.com/ruud/IMAGE_00003.jpg

Ik heb bij de blokker de BT headset gekocht die in de aanbieding was... tot mijn verbazing zat er een autolader naar mini-usb kabel bij. Echter indien ik deze kabel gebruik voor de MDA begint deze niet te laden....

Hoe kan dit? En is dit op te lossen?
Welke opties zijn er voor het opladen in de auto?

Wat is het verschil met de autolader van de SPV? Waarom werkt deze wel?

[ Voor 10% gewijzigd door ruud2all op 31-12-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnOeFz schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:12:
Hier nog de beloofde foto's van mijn MDA compact in HR Richter gsm houder (Halfords) en kabeltje met verloop van MDA naar AUX in van de autoradio (ja, die komt van de Aldi :Y) ) De GPS zie je helemaal recht in het handschoenenvakje liggen. op de bovenste foto. Snoertje moet ik nog eens op maat maken als ik het zo terug zie. O-)

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn er meer mensen met een autohouder? Laat eens zien hoe jullie die gemonteerd hebben? Ik heb hem met een zuignap in het handschoenenvak geplakt. Zit nog te dubben hoe ik e.e.a. handsfree wil maken omdat het bijgeleverde headsetje zo niet meer gaat en ik bluetooth nog wat duur vind.
Ik heb hem zo gedaan...
www.mda-compact.tk

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/mtumundo/www.mda-compact.tk.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nofi hoor, maar ga je nou bij elke post van je dat plaatje neerzetten? Daar heb je een sig voor, en daar kun je bewust geen plaatjes inzetten...

ontopic:

ik zit zelf nog te twijfelen tussen een bluetooth headset of een carkit voor in de auto. Een headset is voordeliger, maar is zo'n headset wel relaxt in het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
ruud2all schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:38:

Ik heb bij de blokker de BT headset gekocht die in de aanbieding was... tot mijn verbazing zat er een autolader naar mini-usb kabel bij. Echter indien ik deze kabel gebruik voor de MDA begint deze niet te laden....

hehehe, daar heb ik er twee van teruggebracht gister :)
Had em ook gekocht, heb nu nog een t68i, maar de mda is in bestelling, dus ik dacht: dat is alvast handig om te hebben! Maar ik kreeg alleen geluid eruit, niet erin. Alleen als ik de microfoon ongeveer tegen m'n huig aanhield hoorde degene aan de andere kant van de lijn wat. Zal hopelijk aan m'n t68i hebben gelegen, maar heb em toch maar teruggebracht. Haal wel een jabra voor 59. Maar goed, de lader: ik denk dat je je mda er veilig aan kunt hangen. Tis gewoon een mini usb, die headset kunt je via je PC laden en je MDA kun je via de PC laden, via dezelfde kabel. Zelfde voltage op de usb poort, dus zou geen punt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

ruud2all schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:38:

Ik meen op een forum gelezen te hebben dat je MDA pas gaat laden als de datalijnen aan ground worden gehangen van de usb kabel voor je autolader. Ik kan alleen de link niet meer vinden. 8)7

edit: link nu dus wel gevonden: Pocketreview
Tweaken van je kabel op eigen risico :X B)

[ Voor 15% gewijzigd door KnOeFz op 01-01-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
http://www.boxwave.com/pr...ar-charger-bundle_416.htm

30 dollar inclusief shipping, is best te doen. Maar als die Blokker BT headset ook laadt, is dat slimmer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
Als ik het zo lees kan ik beter even naar de Orange shop gaan en daar een autolader halen.... tweaken van een kabel is niet echt míjn ding....

Het geluid van de BT headset van de Blokker is bij mij erg goed, ook verstaat iedereen me goed... enige nadeel (en dat is bij alle BT setjes...) het volume wordt elke keer naar gemiddeld niveau gezet terwijl dat toch echt te zacht is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 15:37

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Ik heb een paar dagen een Mda Compact in bruikleen van iemand die niet met technische apparaten om kan gaan en die mij gevraagd heeft om er mee te spelen en het hem dan uit te leggen.

Een paar dingen vallen mij direct op.

- Het bellen gaat niet makkelijk: de toetsjes (cijfers + selecteren namen) zijn ietwat klein. Ook als je bijvoorbeeld in een 'gewone' GSM een naam wilt selecteren zie je die namen direct groot op je scherm, op de MDA compact zie je linksboven in de bel-applicatie 3 regeltjes met namen, stel dat je de MDA compact in de auto gebruikt dan kan je zo'n naam helemaal niet makkelijk selecteren. Waar ik dus naar op zoek ben is grofweg een app. die het scherm in 2en verdeeld. De onderkant gewoon grote cijfers, en daarboven een vlak waar je over de hele breedte 3 regels tekst hebt of zo waar namen groot kunnen komen te staan. Dat maakt het apparaat een stuk veiliger in gebruik in een carkit (in samenwerking met BT headset of BT carkit). Ook vind ik het knopje 'delete' (als je dus nummers ingedrukt hebt en er eentje of zo weg wilt halen) erg langzaam werken...

- Hoe zet je GPRS verbindingen uit? Het aanzetten is simpel, maar via hetzelfde icoontje kan je je GPRS niet uitzetten...

- Ik zal de Imate JAM nu niet kopen. Heb een Parrot 3100 carkit (bluetooth met schermpje dat telefoonboek van GSM via BT verbinding kan laten zien) in mijn auto, maar de Imate Jam kan helemaal niet overweg met de standaard BT headset protocollen... Beetje een gemis....

- Handsfree. Zit er een handsfree knopje op? Ik heb hem niet gevonden. Als je bijv. belt dan kan je niet even de speakers aanzetten...

Al met al vind ik het een mooi apparaat, maar de telefoonapplicatie die T-mobile erbij levert werkt echt bagger... Het moet veel makkelijker aan te passen zijn, vooral de grootte zodat het veiliger te gebruiken is in de auto.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnOeFz schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:27:
[...]

Ik meen op een forum gelezen te hebben dat je MDA pas gaat laden als de datalijnen aan ground worden gehangen van de usb kabel voor je autolader. Ik kan alleen de link niet meer vinden. 8)7

edit: link nu dus wel gevonden: Pocketreview
Tweaken van je kabel op eigen risico :X B)
Ik kreeg gisteren mijn Bluetooth GPS binnen, een Rikaline 6030.
Hier zit ook een autolader bij met USB aansluiting.
Deze bleek zonder aanpassingen te werken op de MDA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
Werkt de autolader bij de Rikaline 6030 echt? Passen is geen probleem, maar begint de MDA ook op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:22

justifire

Shut up and squat !!

Las dat het bluetooth bereik van de MDA 40 meter is.
Dan wel icm een bluetooth dongle class 1 (100m).
Klopt dit?

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 01-01-2005 15:05 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Ik heb gister nogal actief zitten bellen en actief zitten jassen op de knopjes om erdoor heen te komen (dus soms wel meer dan 20 keer hetzelfde nummer gedraaid), Nou zie ik bij iedereen die ik bel in de 'Dialing Popup' de naam van de persoon staan die ik zo vaak achter elkaar heb proberen te bellen.

Dit is dus een of andere bug. Hoe krijg ik deze weg? Soft-reset? En wat doet een soft-reset precies? Gewoon je MDA rebooten?

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje mischien dat iemand mij kan helpen

ik heb dus een mda III en een bluetrek g2 headseth BT maar ik krijg dat rot ding niet aan het werken

de mda herkent hem wel moet dan ook de pincode ingeven ook dat gaat goed maar dan moet hij connecten en dan houd het heleverhaal op krijg ik een foutmelding dat het device niet reageert ik heb de headset op een andere tel ge probeerd en daar werkt die wel

dus iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de MDA in combinatie met een Bluetooth headset van Jabra (BT-200 of BT-250)? Omdat, voor zover ik weet, een goede carkit nog niet leverbaar is wil ik dit in de auto gaan gebruiken. Heeft iemand überhaupt ervaring met de headsets van Jabra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:19:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de MDA in combinatie met een Bluetooth headset van Jabra (BT-200 of BT-250)? Omdat, voor zover ik weet, een goede carkit nog niet leverbaar is wil ik dit in de auto gaan gebruiken. Heeft iemand überhaupt ervaring met de headsets van Jabra?
Daar vergis je je, de parrot bluetooth carkit is een prima carkit, zelfs nog mogelijk met extern display en ook evt. een gps ontvanger! Hij werkt perfect in combinatie met de MDA Compact, heb ik gehoord.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.