Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
wordt het geheugen minder vol als je je programma's op je geheugenkaart zet???dna_fatrabbit schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:55:
Ik heb nu ook een MDA Compact since 5 dagen en ben heel te vreden
Alleen ik heb nu SPB plus erop zodat alles goed afsluit, want het geheugen zit nogal vlug vol!!
Word dit minder als ik extra software op die 256 storage card installeer ipv de standaard locatie?
En dan nog 2 vragen is er een flash oid voor nederlandse vertaling of kan ik dat ding zelf opnieuw installeren?![]()
Heeft er iemand een werkende GBA emulator kunnen vinden op internet want ik vindt 1,2,3 niet een.
euh ja

voor een gba emulator kan je www.morphgear.com bezoeken
verschil moet er wezenVerwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:33:
[...]
Een cardreader lost dit probleem op.
[...]
Is daar standaard geen programma voor geïnstalleerd? Op mijn SPV M1000 (de MDA II) zat dat wel.
Hmm, nee. I-mate heeft dat er niet op staan. Jammer....Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:33:
Is daar standaard geen programma voor geïnstalleerd? Op mijn SPV M1000 (de MDA II) zat dat wel.
Ik zie nu net pas dat dat ook kan.....Animal_X schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:19:
[...]
Die 7MB gooi je toch gewoon op die 1GB kaart?

[ Voor 30% gewijzigd door Pirelly op 22-12-2004 02:17 ]
De wachttijd is nogsteedszo'n 5 weken, maar ze zijn er mee bezig om zo snel mogelijk weer toestellen te kunnen gaan leveren, ach eind januari is het zo weer..
Verwijderd
dat ben ikCLB schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:44:
[...]
[Er was hier nog een gast op het forum die een protector had gekocht bij ik dacht deshop.nl. Een Crystal clear screenprotector ofzo heette die. Hij was 10 euro en hij zei dat hij er superstrak en zonder bobbeltjes opzat!
Mocht er een IA via de shop komen, is het misschien een optie gelijk te informeren naar een krusell holster. Bij mijn weten is dit momenteel de enige fabrikant die met een tasje voor de mda compact bezig is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 10:45 ]
Ze worden hier besteld, en de MDA compact screenprotector staat op de site vermeld voor €3,- (Art.-Nr.: 61403) Bij bestellingen boven € 10,- geen verzendkosten.
Heeft iemand ervaring met de screenprotectors van dit bedrijf? € 3,- lijkt me niet te veel geld nl.

Heej, das dezelfde als ik hebMindfields schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:25:
[...]
afbeelding
107€
Ik ga ze vanavond mailen over een IA

[ Voor 58% gewijzigd door KnOeFz op 22-12-2004 12:36 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Ik ben heel erg te spreken over de shop, ik heb in elk geval gisteren de order gemaakt en direct vooruitbetaald. Zijn in mijn ogen aardige gasten. Vandaag is het al onderweg dus voor de kerst thuis.Mex schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:59:
Mailtje naar deshop.nl is onderweg.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
- Overal standaard (GPRS settings/CSD like type etc)
- Connections (new modem connection):
-- Name: T-mobile (ofzo)
-- Modem: Cellular Line (GPRS)
-- Access point name: internet
Username/pass etc leeglaten..
Dat is alles?KrL schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:40:
De GPRS instellingen voor T-mobile zijn:
- Overal standaard (GPRS settings/CSD like type etc)
- Connections (new modem connection):
-- Name: T-mobile (ofzo)
-- Modem: Cellular Line (GPRS)
-- Access point name: internet
Username/pass etc leeglaten..
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Orange gaat deze nieuwe versie voeren waarschijnlijk maar ook van T-Mobile verwacht ik dat ze deze versie gaan voeren ipv de huidige.
Verdere spec wijzigingen weet ik niet maar ik geloof niet dat er nog meer verandert zal worden.
Wouter.
Verwijderd
dat zou een ongelofelijke kut streek zijn zeg!Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:53:
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat er midden/eind januari een nieuwe versie op de markt zal komen van dit device door HTC. Wat er verbeterd is is, hoe raad je het, de camera. Er zit dan een goede camera ingebouwd.
Orange gaat deze nieuwe versie voeren waarschijnlijk maar ook van T-Mobile verwacht ik dat ze deze versie gaan voeren ipv de huidige.
Verdere spec wijzigingen weet ik niet maar ik geloof niet dat er nog meer verandert zal worden.
Wouter.
Ze kunnen moeilijk ontkennen dat er met de camera niets loos is...

[ Voor 87% gewijzigd door Reb87 op 22-12-2004 12:18 ]
Verwijderd
alvast bedankt voor de reacties
Weet je ook wat voor updates dat zijn? Softwarematig (voor ons allemaal dus) of hardware in de vorm van een nieuwe versie? Deel uw wijsheid met ons!blogbuster schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:31:
Ga niet af op de alom bekende bronnen! Zodra het zeker is dan kun je er iets over zeggen. Wat ik in elk geval wel weet is dat er een aantal updates aankomen. Heb contact gehad met HTC Zwitserland. Mij boeit het helemaal niet ik heb een vette digicam die ook vrij klein is. Leuke optie om foto's te maken van diegene die belt en deze dan op 'pt display te krijgen verder zal ik het niet gebruiken.
1 keer posten is genoeg hoorVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:38:
ik heb er vandaag 1 gehaald en hij ligt nu in de oplader.. kan iemand mij vertellen of hij ook de backup batterij gewoon oplaad als je hem aan het net hangt??
alvast bedankt voor de reacties
Hij laad ook je backupbatterij op. Je kunt zien hoever als je naar
start -> settings -> tabje 'system' -> icoontje 'power'
gaat op je MDA
Veel plezier met je nieuwe gadget
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:11:
[...]
dat zou een ongelofelijke kut streek zijn zeg!
Beetje vreemde reacties naar mijn idee... Het is bij veel electronica producten zo dat ze constant verbeterd worden. Soms ten gunste van de consument (metere functionaliteit) soms om het product goedkoper te kunnen produceren. Denk maar na over hoevel versies x-box en ps2 er zijn... Part of the game dat als je de eerste versie van een product koopt dat je waarschijnlijkniet de meest optimale versie hebt.bin_jackson schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:16:
Dat zou echt een hondenstreek zijn!Kan je dan geen verhaal halen op het feit dat het product niet goed is?
Ze kunnen moeilijk ontkennen dat er met de camera niets loos is...
[ Voor 57% gewijzigd door KnOeFz op 22-12-2004 13:12 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Verwijderd
te testen.
Hoe zit het met de GSM-kwailiteiten ? Over de pda-functies is iedereen
het eens ... dit is echt een toptoestel (formaat, afwerkingskwaliteit, scherm, e.d.), maar
hoe goed is em als GSM. En dan bedoel ik :
Verstaanbaarheid van de andere persoon die je aan het bellen bent ?
Hoe kom je zelf over ?
Is het geluid zuiver, hard genoeg ?
Hoe zit het met de ontvangst ?
Ik vraag dit gewoon eventjes omdat er in dit forum (en ik heb em helemaal
gevolgd tot nu toe), slechts 1 of 2-maal vlug iets over gezegd wordt ?
(Moet ik deze vraag misschien in een andere forum posten ?)
Kan iemand mij hier wat meer info over verschaffen ?
Alvast bedankt,
Ik heb net m'n MDA een harde reset gegeven, even die T-mobile zooi er af..KrL schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:25:
(crosspost van pocketpc-club, maar wel zo interessant)
Wat betreft het pairen met meerdere bluetooth devices:
Ik heb het nu zelf ook (summier) kunnen testen met een bluetooth GPS ontvanger en een parrot bluetooth carkit en het werkt: ik kan beiden tegelijk gebruiken.. Iets specifieker (heb vrij kort getest): als ik aan het navigeren ben met TomTom dan gaat een inkomend gesprek gewoon over de carkit en Tomtom blijft doornavigeren..
ps: voordat ik begon met testen heb ik de bluetooth tool van http://www.bluetooth.jazztel.es/ geinstalleerd, weet niet of dat er iets mee te maken heeft..
Vervolgens (zonder dus die bluetooth tool van bovenstaande URL) wederom getest met bluetooth headset en GPS en het werkt vlekkeloos..
Dus: de MDA Compact kan met meerdere bluetooth apparaten tegelijk werken !
Weet er iemand een today tooltje waarmee je kunt switchen tussen verschillende batterij/screen profielen ? Dus waarmee je een apart profiel aan kunt maken voor in de auto bijvoorbeeld ?
Verwijderd
Verder is het me ook nog niet gelukt om gprs helemaal uit te zetten (ik wil er zeker van zijn dat ie nooit via gprs het internet op gaat). Weet iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 32% gewijzigd door Reb87 op 22-12-2004 13:45 ]
Verwijderd
De apparaten herkennen erlkaar wel. Kan ook bestanden heen en weer zenden. Maar het volledig pairen voor Active sync wil maar niet. Hij zeurt dat er dan nog een andere apparaat is dat gebruik maakt van depoort of dat hij net geldig is.
Errug vaag allemaal...
Zo'n bedrijf besteeds duizende misschien wel honderduizende euro's om een prototype te ontwerpen waarin alle producten zitten die ze er in willen hebben (zie het als chasis). Hier op word de software ontworpen en door ontwikkeld (zie het als het dashboard enz met ledjes) dit word dan naar de massa gestuurd en DAN komen de problemen aan het licht. Op dat moment gaat in Taiwan een belletje rinkelen en word er gekeken wat er het beste kan worden gewijzigd / software update dus gemaakt. Geloof nou maar echt niet dat zo'n groot bedrijf (want het heeft een productie capaciteit van ongeveer 300 toestellen per dag TOP) even de huidige lijn gaat onderbreken en een andere cammetje er gaat in zetten. .. Dit zou heel goed mogelijk zijn maar dan zullen ze alle huidige gebruikers de gelegenheid geven om hun cam hardware matig (indien ze dit uberhaupt doen) gratis te upgraden bij zogenoemde service punten.
Kern: Ja, ik weet het zeker van HTC zelf er komt een software update binnen op korte termijn wat problemen verhelpt met de cam en een aantal andere issues.
Weet iemand al goed hoesje voor de MDA? Anders heb ik ook interesse indat Krusell hoesje voor een inkoopactie
leek me al erg sterk dat er nu al een hardware update van zou komen, denk dat ze hardware verbeteringen voor een volgend model zullen bewarenblogbuster schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:57:
Ik zal het kort toelichten.
Zo'n bedrijf besteeds duizende misschien wel honderduizende euro's om een prototype te ontwerpen waarin alle producten zitten die ze er in willen hebben (zie het als chasis). Hier op word de software ontworpen en door ontwikkeld (zie het als het dashboard enz met ledjes) dit word dan naar de massa gestuurd en DAN komen de problemen aan het licht. Op dat moment gaat in Taiwan een belletje rinkelen en word er gekeken wat er het beste kan worden gewijzigd / software update dus gemaakt. Geloof nou maar echt niet dat zo'n groot bedrijf (want het heeft een productie capaciteit van ongeveer 300 toestellen per dag TOP) even de huidige lijn gaat onderbreken en een andere cammetje er gaat in zetten. .. Dit zou heel goed mogelijk zijn maar dan zullen ze alle huidige gebruikers de gelegenheid geven om hun cam hardware matig (indien ze dit uberhaupt doen) gratis te upgraden bij zogenoemde service punten.
Kern: Ja, ik weet het zeker van HTC zelf er komt een software update binnen op korte termijn wat problemen verhelpt met de cam en een aantal andere issues.
Verwijderd
edit Opgelost! Dom om er van uit te gaan dat xp de dongle zelf goed kan installeren. XP installeert het wel en zegt dat het goed werkt, maar dat doet het dus niet. Nu heb ik gewoon de bijgeleverde drivers geinstalleerd (check www.sitecom.nl voor xp sp2 instructies) en het werkt.bin_jackson schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:43:
Wat werkt er precies niet? Het pairen, en syncen met Activesync. Iets duidelijker graagWat voor dongle heb je eigenlijk? (welk merk). Vanavond ga ik trouwens de hele tutorial nalopen (compu is net opnieuw geinstalleerd dus ik moet alles weer opnieuw instellen)
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 17:23 ]
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Toch is het echt zo, dat was maandag nog zo. Als je het niet geloofd bel je ze maar op. Ik vroeg nog specifiek of ze een wachttijd van 5 weken hadden, maar hij zei nee we hebben zat op voorraad.-CKY2K- schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:52:
Lijkt me sterk dat een T-Mobile shop ze voorradig heeft en ze tegen hun klanten zeggen dat de levertijd 5 weken is?
Het gaat dus om t-mobile shop in Haarlem en NIET online shop.
Relax 150 2jr Tmobile shop = 59,95 bijbetalen
Relax 150 2jr T for telecom = 19,95 bijbetalen
\_Specs_/
Ow, dat wil ik je wel uitleggen. Er zijn genoeg mensen die niet kunnen wachten en graag 4 tientjes bij zouden leggen net zoals ik. : ) (goed, heb het in duitsland wel gekocht)ZiegoM schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:38:
Waarom bij de T-Mobile shop halen als de T for Telecom goedkoper is...
relax 150 2jr= gratis
en je kan voor 224 euro tomtom bluetooth pakket erbij nemen
en je krijgt ook nog eens van dixons 75 euro cashback
[ Voor 3% gewijzigd door jozy op 22-12-2004 17:55 ]
Verwijderd
Is het slecht voor de accu van de compact wanneer het vaak opgeladen wordt terwijl de batterij nog bijv voor 60% is? Want als ik in de auto ben dan hang ik hem aan de autolader en vaak staat de accu dan voor 60 75% ofzow. Mijn vraag is neemt de cappaciteit en levensduur van de accu dan niet te snel af? Dat zou weer zonde zijn! Zoiets heb ik van mensen gehoord, dat het niet goed is enzo. Kan iemand dit bevestigen?
Relax 150 2jr Dixons = 0,00 bijbetalen (MediaMarkt ook, maar die heeft ze niet meer)ZiegoM schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:38:
Plus 75 Euro cashback (staat voor drie maanden gratis abonnement)
Het MP3 ringtone probleem is op te lossen met het programma Pocket Tweak, daar kun je bij filetypes even het mp3 filetype instellen (ik heb hem gewoon aan de mediaplayer gekoppeld). Dan worden de mp3 files zichtbaar bij settings->phone en ook bij Photo Contacts (zoeken naar alle filetypes).
Hij pakt niet alle soorten MP3 (128kbps werkt in ieder geval wel) en ook niet alle soorten WAV. Ik gebruik dBpowerAMP Music Converter om heel gemakkelijk allerlei audio files om te zetten naar 128kbps MP3 via de LAME encoder.
Er zijn mensen op xda-developers bezig om die waanzinnig lelijke t-mobile knopjes te vervangen door de imate versies, via .cab files, maar dat was nog niet helemaal 100% de laatste keer dat ik daar keek.
Voor de rest is de MDA Compact een geweldig apparaat. Ik heb alleen met sommige programma's het probleem dat niet alle knopjes toewijsbaar zijn. Ook zitten de knoppen op een onhandige plek (voor spelletjes), is de d-pad niet handig voor spellen en herkent ook dit apparaat weer niet meerdere toetsindrukken tegelijk. Die PocketPC makers zouden nu eindelijk eens rekening moeten houden met het feit dat mensen ook spellen op die apparaten willen spelen.
Het PocketPC OS blijft wel een beetje klunzig met dat programma's die je wegklikt in het geheugen blijven en dat je naar settings->memory->running programs moets gaan om programma's te switchen of uit het geheugen te gooien.
Ook het uitschakelen van het telefoon gedeelte door hem op flight-mode te zetten is klunzig.
De geluidskwaliteit tijdens het bellen is wat blikkerig, maar wel lekker luid (zeker in vergelijking met mijn T610). De geluidskwaliteit van de ringtones is heel goed. De kwaliteit van het beeldscherm is echt fantastisch, veel beter dan van mijn laptop.
[druk op een toets om verder te gaan]
Tsja omdat dat een nieuw abbo is en ik mijn abbo verleng, is nogal een verschil! Als ik een nieuw abbo bij T-Mobile neem kan ik mijn nummer ook niet behouden, kan alleen bij verlengingZiegoM schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:38:
En bij verlenging kan ik hem nu al bestellen en anders pas over 3 maanden dan is mijn abbo echt beindigd...mijn MDA-tje is overigens ook gewoon gratis...
Wel vaag overigens dat hij niet elke mp3 of wave file pakt, weet iemand al waar dit aan ligt? zal wel iets met dat pokke (pocket) pc zijn, maar wat?
[ Voor 11% gewijzigd door -TheNose- op 22-12-2004 18:50 ]
Net even een filmpje gemaakt met de camera, werkt best aardig. Valt me op dat de camera ontzettend last heeft van ruis in het blauwe kanaal, misschien dat ze dat met die update ook op kunnen lossen.
[druk op een toets om verder te gaan]

Is het moeilijk/lastig om die doppen te modden? misschien ook een tuut van maken?KrL schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:08:
Ik heb vanmiddag de standaard oordoppen vervangen door m'n goede Sony doppen.. Wat een wereld van verschil qua geluid ! En ze zitten ook een stuk beter..
[afbeelding]
Ik heb Windows XP Pro NL met SP2. Verder een SItecom Bluetooth USB Adapter.
Heb die in me PC gestoken en hij werd automatich (drivers uit Windows) geinstalleerd.
Heb op me MDA bluetooth aangezet (alle vinkjes aan) ook Com4 en Com5.
Daarna op me PC Activesynch geinstalled. Daarna op me PC een apparaat toegevoegd in me Bluetooth venster. Netjes verscheen 'Pocket_PC' (de naam van me MDA) en ik moest een sleutel instellen. Daarna venster op MDA, sleutel ook ingevoerd, apparaat succesvol toegevoegd.
Zie nu bij Bluetooth devices op de MDA mijn PC (kan er verder niets mee behalve renamen) op mijn PC zie ik ook een apparaat, 'Pocket_PC' Sleutel wordt gebruikt, vebronden. Opnieuw opstarten en soft resetten van mijn MDA heeft geen effect.
Op mijn PC :
COM4 Uitgaand Pocket_PC 'Serial Port COM4'
COM5 Binnenkomend Pocket_PC
Op mijn MDA:
COM4 Inbound
COM5 Outbound
Bij Active synchen (Get Connected) scant hij wel langs de bovenstaande poorten, maar kan niets vinden.
Volgens mij doe ik alles goed, maar ik kan nu verder niets. Wie helpt ?
Edit:
Zag http://www.benjamin.reyntjes.com/mda/ dat ik de COM poorten op mijn PC verkeerd om heb staan...zal ze even omgooien en kijken hoe het dan gaat...had ze daarnet ook el even zo staan, maar geen effect.
[ Voor 10% gewijzigd door Righteye op 22-12-2004 19:28 ]
Je kunt natuurlijk ook een 2.5 minijack naar 3.5mm minijack kopen voor een eurootje ofzo.. dan kun je Elke fatsoenlijke koptelefoon aan je mda hangen zonder 'm te hoeven modden.KrL schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:08:
Ik heb vanmiddag de standaard oordoppen vervangen door m'n goede Sony doppen.. Wat een wereld van verschil qua geluid ! En ze zitten ook een stuk beter..
[afbeelding]
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Kan ook idd, wel de makkelijkste oplossing.. Maar dan zit je altijd met n verloopje, slechte ervaringen mee qua contacten en geluidskwaliteit.. En je mist je headset functionaliteit, vind ik toch wel handig..Hoicks schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:21:
[...]
Je kunt natuurlijk ook een 2.5 minijack naar 3.5mm minijack kopen voor een eurootje ofzo.. dan kun je Elke fatsoenlijke koptelefoon aan je mda hangen zonder 'm te hoeven modden.
Is vrij simpel, was binnen 10 minuten gefixed.. De moed verzamelen m'n Sony snoertje door te knippen kostte nog t meeste tijdDagg schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:14:
[...]
Is het moeilijk/lastig om die doppen te modden? misschien ook een tuut van maken?
Behuizing van microfoon kun je zo met n schroevendraaier openwippen.. Vervolgens het printje er voorzichtig uit halen en draadjes van huidige doppen lossolderen..
Snoer van nieuwe doppen op gewenste afstand doorknippen en strippen.. Door het ringetje van behuizing halen en een knoop in leggen (zodat gewicht niet aan je soldeerpunten komt te hangen).. Even uitzoeken wat links en wat rechts is (proberen) , solderen en kastje weer dicht..
Klaar !

[ Voor 34% gewijzigd door KrL op 22-12-2004 20:07 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]
Je moet eerst de installatie cd van je dongle draaien alvorens de dongle in je pc te pluggen.
Edit:
Klopt ja mijn fout was geen dodge maar dongle, kleine typo
Dat is de bleuthoot sleutel die je in je computer stopt
Edit 2:
Zou bij mij net andersom zijn, zou het zonde vinden als de headset niet meer werkt.KrL schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:22:
Is vrij simpel, was binnen 10 minuten gefixed.. De moed verzamelen m'n Sony snoertje door te knippen kostte nog t meeste tijd
Maar als jij bv een filmpje ofzo aan het bekijken bent, of een spel aan het spelen en je wordt gebeld, wordt alles dan onderbroken of krijg je ergens in een hoek te zien dat je gebeld wordt? Hoe gaat dit in zijn werk?
[ Voor 73% gewijzigd door Dagg op 22-12-2004 19:38 ]
me dodge ? wasda ?Dagg schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:28:
[...]
Je moet eerst de installatie cd van je dodge draaien alvorens de dodge in je pc te pluggen.
Ik neem aan dat je dongle bedoelt.Dagg schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:28:
[...]
Je moet eerst de installatie cd van je dodge draaien alvorens de dodge in je pc te pluggen.
Dongle...snap er helemaal niets meer van....ik heb de T-Mobile Compact MDA en een Sitecom Bluetooth USB adapter en verder niets....weet niet wat jullie met een dongle bedoelen....
Ik heb het zelf alleen op XP SP1 gedaan maar zou niet al te veel uit moeten maken.. Je zou het volgende kunnen proberen:
- Op je MDA je pc verwijderen als bluetooth device
- Naar settings -> bluetooth settings
- Bluetooth activesync setup -> start
- Vervolgens je pc weer toevoegen
- Activesync op je MDA starten
- Tools -> Connect via Bluetooth
De 'normale' methode (dus eerst device zelf toevoegen) werkte bij mij om de een of andere reden ook niet, dit wel.. Suc6..
Verwijderd
Ik heb ook een Sitecom Bluetooth usb adapter en kreeg het ook niet aan de praat. Ik weet nu waaraan het bij mij lag. Misschien dat de volgende stappen je kunnen helpenRighteye schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:19:
Ik heb Windows XP Pro NL met SP2. Verder een SItecom Bluetooth USB Adapter.
Heb die in me PC gestoken en hij werd automatich (drivers uit Windows) geinstalleerd.
- uninstall de bluetooth adapter (via device manager)
- haal de adapter uit je computer
- installeer de drivers vanaf de Sitecom-cd(of download van www.sitecom.nl) en steek als de installatie er om vraagt de adapter weer terug, zorg ervoor dat de bluetooth serial port drivers geinstalleerd worden
- volg deze instructries: http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1630 (belangrijk voor sp2!)
- na opnieuw opstarten zegt de sitecom software misschien "no bluetooth device blabla"
- haal de bluetooth adapter eruit en stop hem weer terug, nu wordt ie wel gevonden
- pairen doe je via het sitecombluetoothicoontje in de taskbar --> quick connect --> bluetooth serial port --> find devices (ik heb ook nog vanaf de mda naar apparaten gezocht en zo verbinding gemaakt met de computer, ik weet niet of dit nodig is, bij de vraag op je mda of je serial port bla bla wil gebruiken antwoord je met ja)
- in Activesync moet je misschien nog de poort naar 7 of 8 veranderen
En als ik dan niks vergeten ben zou het moeten werken. Als je de volgende keer je compu weer aanzet is de kans groot dat het pas weer werkt als je de adapter er eerst uithaalt en dan weer terugstopt. Ik weet nog niet waarom dat is maar ik ken meer mensen met een sitecom adapter en die hadden het ook. Succes!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 20:17 ]
Dat zeg ikVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:37:
- installeer de drivers vanaf de Sitecom-cd(of download van www.sitecom.nl) en steek als de installatie er om vraagt de adapter weer terug, zorg ervoor dat de bluetooth serial port drivers geinstalleerd worden
Maar goed, niet iedereen heeft dus klaarblijkelijk de gave van het uitleggen meegekregen
Die voicedial software lijkt nergens op... kan geen namen leren... tssss.... Probeer de namen van je nederlandse contacten maar eens engels uit te spreken

Weet iemand misschien freeware die het ook goed doet? Vind voicedialing wel makkelijk onmisbaar in de auto. Het verbaast me eigenlijk dat zo'n uitgebreid toestel daar standaard geen goede oplossing voor heeft.
Dongle = Bluetooth USB adapterRighteye schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:32:
[...]
Dongle...snap er helemaal niets meer van....ik heb de T-Mobile Compact MDA en een Sitecom Bluetooth USB adapter en verder niets....weet niet wat jullie met een dongle bedoelen....
Dodge = auto
Dodge is een hele stoere auto. Dodge Viper GTSR I love it
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Weet iemand het telefoonnummer van de Tmobile shop in Haarlem?jozy schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:17:
[...]
Toch is het echt zo, dat was maandag nog zo. Als je het niet geloofd bel je ze maar op. Ik vroeg nog specifiek of ze een wachttijd van 5 weken hadden, maar hij zei nee we hebben zat op voorraad.
Het gaat dus om t-mobile shop in Haarlem en NIET online shop.
Het nummer is niet openbaar en ook niet via de klantenservice/relatiebeheer te bereiken.
Ik wil namelijk 2 dingen graag van ze weten:
a) Kan je daar ook gratis je toestel ophalen m.b.t. het verlengingsaanbod
b) Of ze wel echt een voorraad hebben !
Ik hoor het graag...........
(Toch triest dat je als klant zelf een oplossing moet verzinnen).
+10 voor service.
Einde tussendoortje. ;x
one more thing...
Verwijderd
Het nummer is niet te krijgen omdat ze waarschijnlijk geen telefoonaansluiting hebben (Bij de T-mobile shop in Delft hebben ze dat in ieder geval niet).Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:03:
Weet iemand het telefoonnummer van de Tmobile shop in Haarlem?
a) Kan je daar ook gratis je toestel ophalen m.b.t. het verlengingsaanbod
Het aanbod dat T-Mobile via de klantenservice doet mbt contractverlenging is goedkoper dan in de shop (scheelt een paar tientjes).
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 21:17 ]
Heb de stappen allemaal uitgevoerd, geen succes, althans...ik ben wel dichterbij....heb het probleem dat nu Com10 en 11 gebruikt worden en deze zie ik niet binnen Activesync. Zal de nieuwste versie eens binnenhalen en verder alles uninstallen en weer van voor af aan beginnen.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:37:
[...]
Ik heb ook een Sitecom Bluetooth usb adapter en kreeg het ook niet aan de praat. Ik weet nu waaraan het bij mij lag. Misschien dat de volgende stappen je kunnen helpen
- uninstall de bluetooth adapter (via device manager)
-knip-
Ik weet nog niet waarom dat is maar ik ken meer mensen met een sitecom adapter en die hadden het ook. Succes!
Edit:
Nog steeds geen succes
Vindt het allemaal wel erg vervelend....heb nu inmiddels al 6x mijn MDA gereset, daarna alle instellingen gedaan, software geinstalled en ben er nog niet.

Gerbuiken jullie veilige verbinding (met een Passkey) trouwens ?
En de instellingen moeten staan zoals aangegeven in de tutorial http://www.benjamin.reyntjes.com/mda/ ?
Iemand een idee hoe ik me pc zover krijg dat ie de volgende nieuw aangemaakte COM-poort 3 noemt ? Heb namelijk een 1 en een 2, de rest is allemaal weg.....
Edit 2:
Zie de volgende pagina (oftwel een paar posts verder)
[ Voor 52% gewijzigd door Righteye op 22-12-2004 22:59 ]
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:53:
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat er midden/eind januari een nieuwe versie op de markt zal komen van dit device door HTC. Wat er verbeterd is is, hoe raad je het, de camera. Er zit dan een goede camera ingebouwd.
Wouter.
Iemand die internetsites / bronnen al gevonden!?Zou wel chill zijn juist als er een nieuwere versie van de Qtek S100 uitkomt die ook door Orange verkocht gaat worden!? Is deze info ook ergens te lezen op het internet!? Ik lees graag zelf dingen dan dat ik bij iemand lees: "ik heb uit bronnen vernomen"
Verwijderd
Misschien moet je bij de windows-bluetooth-settings nog je oude instellingen weghalen. Controleer dat er geen devices meer staan in de windows-settings en dat de compoorten die je daar bij eerdere pogingen misschien gemaakt hebt weg zijn.Righteye schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:20:
[...]
Heb de stappen allemaal uitgevoerd, geen succes, althans...ik ben wel dichterbij....heb het probleem dat nu Com10 en 11 gebruikt worden en deze zie ik niet binnen Activesync. Zal de nieuwste versie eens binnenhalen en verder alles uninstallen en weer van voor af aan beginnen.
Over 15 minuten een edit met de uitkomst.
Heb ik na elke poging gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:34:
[...]
Misschien moet je bij de windows-bluetooth-settings nog je oude instellingen weghalen. Controleer dat er geen devices meer staan in de windows-settings en dat de compoorten die je daar bij eerdere pogingen misschien gemaakt hebt weg zijn.
Verwijderd
Voordat ik hem besteld had, had ik gemaild of de MC nog voorradig is, kreeg een mailtje terug:
Vandaar die 5 weken levertijdBeste Ivo,
De MDA Compact is vanaf heden niet meer op voorraad.
Gezien de sluiting van het magazijn van T-Mobile tussen kerst en oud & nieuw vinden de eerste uitleveringen weer plaats in de eerste week van januari.
Met vriendelijke groet,
Koen
Smartphonestunts.nl

Mij hoor je niet klagen, alleen jammer van die 5 weken ...
Verwijderd
Tot mijn verbazing zat in mijn pakket een screenprotector... ik krijg hem er alleen niet goed op. Die druppel water methode lijkt bij mij niet te werken. Kan iemand meer uitleg geven?
Iemand hier al ervaring mee?
Met welk abbo?Raziel schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:16:
En toch beloofde ze vandaag 10 werkdagen levertijd, heb vandaag een contractverlenging aangevraagd. Vorige week moest ik nog 200 euro bijbetalen, nu was ie opeens gratis
Mij hoor je niet klagen, alleen jammer van die 5 weken ...
de praktijk heeft bij mij uitgewezen dat dit niet aanmerkelijk scheeltjantje112 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:35:
We zijn hier op GOT, dus laat ik er maar mee beginnen, is het met deze PDA nuttig om hem eventueel over of onder te klokken? (Overklokken doet die niet uit zichzelf) Maar onderklokken kan bij sommige pda's aanmerkelijke batterypower schelen??
Iemand hier al ervaring mee?
Dan heb ik wel veel geluk gehad..Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:08:
Ik had gister bij smartphonestunts.nl een MC besteld, maar ik was even vergeten dat Orange 2 maanden opzegtermijn heeft. Dus ik moet nu 2 maanden wachten
Voordat ik hem besteld had, had ik gemaild of de MC nog voorradig is, kreeg een mailtje terug:
[...]
Vandaar die 5 weken levertijdMaar goed, vanaf Februari heb ik mijn Mda Compact
Heb um donderdag bestelt en kreeg vandaag mailtje dat die vandaag naar me verzonden was dus zou hem morgen moeten krijgen
Probleem was dat door de vele installaties er nog een aantal COM-poorten 'half-bezet' waren er stonden nog verborgen apparaten in die Windows bewaarde voor het geval dat. Zodoende werd er iedere keer begonnen op COM 10 of 11.

ActiveSync ondersteunt maximaal maar tot COM poort 9 en dus geen vebinding.
In deze post http://www.geekzone.co.nz...asp?ForumId=8&TopicId=422 stond de oplossing.
Verder de handleiding van een paar posts hierboven gevolgd en werkte perfect.
Bedankt allemaal
Vodafone GPRS instellingen was een beetje lastig, maar op dit moment werkt internetten/messenger gewoon.
MMS lijkt het ook te doen, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.
Ik kan echter niet op de vodafone live "wap" site komen (kweet het adres niet, misschien kan iemand die mij geven?).
Voor de geïnteresseerden heb ik net ('s nachts) nog even 2 fotootjes gemaakt in mijn huiskamer (1,3 megapixel). Wel heb ik alle lichten aan gezet omdat het er anders echt niet uitziet. De foto's zijn gemaakt met de standaard instellingen. Ik heb alleen even gewisseld tussen daglicht en nacht stand. Ter vergelijking heb ik ook nog een Sony DSC-P1 foto erbij gedaan (iets eerder genomen, maar wel ongeveer dezelfde belichting):
Hier de eerste foto in de gewone daglicht stand:

Hier in nacht stand:

En als laatste (ter vergelijking) met mijn dure, 4 jaar oude, Sony 3.3 megapixel:

Zoals je ziet is de sony veel beter. Maar dit is dan ook een camera die los al duurder was dan deze hele magician.
Mocht ik morgen tijd hebben, dan zal ik nog eens een beetje met de instellingen spelen en een paar daglicht foto's posten (als er interesse naar is).
Het kan altijd beter of meer..
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 17:18 ]
Wat is dat nou voor onzin... Er staan zelfs software tips in de startpost en dan zou in de rest van het topic daar niet meer over gesproken mogen worden? Zonder software doet je MDA niets hoorVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 04:31:
edit: voor download van software zoek elders, niet hier
Waarschijnlijk kunnen de prijzen nog iets omlaag, kunnen jullie me laten weten of het interessant genoeg is voor een IA? Als het kan via mail, staat in profiel.Hierbij onze prijzen:
Bij 25 screenprotectors betaald u EUR 7,75 incl. BTW per stuk
Bij 10 TFAC BT-30 ontvangers betaald u EUR 95,00 incl. BTW per stuk
Wat dacht je van een TFAC met gratis screenprotector voor de MDA Compact?
Richard Schouten
[ Voor 21% gewijzigd door Mex op 23-12-2004 08:49 ]
Er zit een Li-Ion accu in, deze hebben niet de 'geheugen' eigenschappen die NiCad accu's van 'vroeger' hadden. Je kunt deze dus opladen wanneer je wil, al lijkt het me nooit verkeerd om hem eens in de zoveel tijd een keer helemaal leeg te laten lopen.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 04:31:
Ik ben er nog niet uit wat goede oplaadmethoden zijn. Heeft iemand ervaring met oudere pda's/telefoons/accu's? Ik hang mijn MDA per dag vaak aan de usb-kabel voor synchronisatie of installatie van programma's (waardoor ie oplaadt) maar 's nachts hang ik 'm ook gewoon aan de oplader. Hoe slecht is dit vaak opladen voor de accu? Is het goed om 'm af en toe volledig leeg te maken? Geld dit ook voor de backup accu?
edit: voor download van software zoek elders, niet hier
Wat betreft de software, zolang er hier geen serials geshared worden is er niks aan de hand...
[ Voor 10% gewijzigd door Mex op 23-12-2004 08:48 ]
Ik heb vooral wel interesse in de screenprotector.. Vind het onzin om voor een velletje plastic 7 euro verzendkosten te betalen, die zijn met zo'n IA te verwaarlozen (envelop + postzegel van 39ct).. Als ie van de grond komt doe ik mee voor 2 stuks, graag wel op redelijk korte termijnMex schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:34:
Ik heb een mailtje van deshop.nl ontvangen betreffende een IA
[...]
Waarschijnlijk kunnen de prijzen nog iets omlaag, kunnen jullie me laten weten of het interessant genoeg is voor een IA? Als het kan via mail, staat in profiel.
Familie?Mex schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:34:
Ik heb een mailtje van deshop.nl ontvangen betreffende een IA
[...]
Waarschijnlijk kunnen de prijzen nog iets omlaag, kunnen jullie me laten weten of het interessant genoeg is voor een IA? Als het kan via mail, staat in profiel.
Edit: Ik heb net op inkoopacties aangegeven of de folie voor de MDA Compact mee besteld kan worden. Waarschijnlijk wordt hij daar toegevoegd. Prijs zonder korting is 3 euri..
[ Voor 21% gewijzigd door C@SP op 23-12-2004 10:02 ]
Vanaf volgende week zal er een nieuw forum online komen. Speciaal dedicated voor de MDA / HTC S100. Dit forum is geheel in het Nederlands. Natuurlijk gelden er regels maar op een zeer luchtige manier. Ik vind GOT topic heersen alleen sommige dingen zijn moeilijk te bespreken omdat je het overzicht kwijt raakt. Op het nieuwe fora zullen er dan ook catagorien bevinden. Vinden julie die interesant dan hoor ik het graag. Indien niet hoor ik het ook graag dan ga ik niet al te veel moeite doen. Ik ben webdeveloper dus ik zet wel wat goeds in de grond!! mits er amonie voor is.
Bedoel je animo?blogbuster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:54:
Belangrijke vraag aan jullie
Vanaf volgende week zal er een nieuw forum online komen. Speciaal dedicated voor de MDA / HTC S100. Dit forum is geheel in het Nederlands. Natuurlijk gelden er regels maar op een zeer luchtige manier. Ik vind GOT topic heersen alleen sommige dingen zijn moeilijk te bespreken omdat je het overzicht kwijt raakt. Op het nieuwe fora zullen er dan ook catagorien bevinden. Vinden julie die interesant dan hoor ik het graag. Indien niet hoor ik het ook graag dan ga ik niet al te veel moeite doen. Ik ben webdeveloper dus ik zet wel wat goeds in de grond!! mits er amonie voor is.
Verwijderd
Weet iemand trouwens of er ook al SDIO WiFi kaartjes zijn met meer ingebouwd geheugen dan 256 MB?
Relax 150, maar je kunt em nu ook halen bij dixons en MediaMarkt voor nop met een relax 150, en de 1e drie maanden gratis (bij dixons 75 € geld terug, bij MM 75 € waardebonnen). Zou ik ook kunnen doen, heb ik die drie maanden opzegtermijn terugverdiend, maar heb ik weer een nieuw nummer, vind ik irritant. Heb ook voor die twee jaar een 20 sms bundel met 50% korting erbij gekregen. Kom dus uit op 25 euro in de maand.
Verwijderd
Je kunt bij je contacts in de voicedial software een alias aanmaken en dan kun je de naam inspreken die je wilt gebruiken om die contact te bellen. Maar dat werkt ook waardeloosKnOeFz schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:44:
*mopper*
Die voicedial software lijkt nergens op... kan geen namen leren... tssss.... Probeer de namen van je nederlandse contacten maar eens engels uit te sprekenOf zie ik ergens wat over het hoofd en werkt het bij jullie wel goed? Op ppc-club las ik een tip over Vito Voicedialer maar die werkt slechts 14 dagen als shareware versie.
Weet iemand misschien freeware die het ook goed doet? Vind voicedialing wel makkelijk onmisbaar in de auto. Het verbaast me eigenlijk dat zo'n uitgebreid toestel daar standaard geen goede oplossing voor heeft.
Verwijderd
Ja, ik zal er vanavond mee beginnnen. Ik heb al een VB license gekocht.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:27:
Blogbuster kun je ook niet een SPV C500 gedeelte daarin maken? Je zou me er een plezier mee doen en waarschijnlijk nog meer mensen
Verwijderd
Jah, komt wel goed we gaan niet off-topic lullen is niet leuk voor de rest. Maar ik voeg je wel op msn of icq toe, duik wel ff in je profiel. En kun je misschien maintanance uitvoeren op die topics. We bespreken dat wel. Ik wil gewoon een gratis, duidelijk nederlandstalig forum maken voor de dingen.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:41:
Als je hulp nodig hebt voor het spv c500 gedeelte ben ik bereid te helpenal heb ik niet heel veel ervaring met VB
Verwijderd
Zou iemand mij misschien uit kunnen leggen hoe ik die applicatie CD-rom van T-mobile geinstalleerd krijg op mijn mda. Hij geeft als ik het copy paste naar mijn mem. card een foutmelding dat ik de file niet geschikt is voor PPC??!! Echter als ik het op mijn PC installeer krijg ik tot mijn verbazing het verzoek mijn PPC te soft resetten....

Waarschijnlijk zal het wel een stomme vraag zijn voor sommige van u alleen hier, maar leg met het even uit en ik ben een gelukkig mens!!
Dit topic is gesloten.