Badeend schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:12:
Als je al zoiets serverside op zou moeten/willen lossen zou dat inderdaad bij de submit van de post moeten gebeuren. Zo hoef je het maar één keer te checken en kun je de poster met koeienletters waarschuwen dat hij zijn plaatje moet verkleinen. De poster is dan ook de enige die last heeft van de eventueel trage plaatjeshost. Een clientside oplossing in de vorm van dat de grootte pas gecontroleerd wordt als het plaatje al gedownload is zou ik niet netjes vinden. Sterker nog, vrij slordig

Zat ik juist ook aan te denken.
• user voegt plaatje toe met de img-tag
• server controleert op img-tag bij submitten
• zit er een img tag in dan komt er eerst een "bekijk bericht schermpje"
• in dat schermpje (page) plaats je de nodige java-script (gigantische letters die wijzen op het te grote plaatje en dan op hetzelfde moment de "verstuur bericht" knop disablen. Dan kan hij enkel nog maar de knop "bekijk bericht" aanklikken waarbij weer dezelfde controle gebeurt.
Je zit dan natuurlijk nog altijd met het feit dat de gebruiker de [img=600 ofzo gaat doen. Maar het zou op deze manier toch al veel schelen denk ik. Toch op de echte luierikken die nu zelfs te lui zijn om het attribuut achter de img te zetten
Of als de breedte groter is dan 550 (of hoeveel is de max breedte nu ?) dat attribuut gewoon laten vallen.
Of vergeet ik hier nog iets ? Dit zou toch best te doen zijn lijkt me.
Er is maar 1 iemand die een groot plaatje moet downen op deze manier en dat is de poster, en de server hoeft alleen op [img ] te controleren.
Kan misschien ook met javascript ? De textbox waarin we typen even controleren op [img en als die erin staat ipv versturen, bekijken doen
[
Voor 28% gewijzigd door
DinX op 08-12-2004 23:26
]