Dat komt ook een beetje door het uitblijven van je reactie op wat je nu precies wilt. Daarmee werd het topic een beetje stuurloos en daarmee loop je het gevaar dat je niet de antwoorden krijgt die je wilt.
en is alles wat tot nu toe hier gepost is te ingewikkeld een te grote welles niets discussie geworden
Het is ook deels voorkeur. Daarnaast is het altijd een beetje een discussie hoe erg het is als je met website ontwikkelen dingen aanleert die je bij programmeren absoluut nooit mag doen. Sommige zijn van mening dat je beter eerst kunt beginnen met een taal waarin je bijna niks mag, en dan langzamerhand doorgaat naar talen die het niet zo nauw nemen met alles (zoals php in zekere zin). Het is anderzijds natuurlijk leuker als je al direct iets bruikbaars hebt, iets wat je gewoon wilde hebben.
ik zal het nog 1 keer uitleggen ik wil graag later een website (geen haast)
ik wil kunnen programmeren , applicaties bouwen voor mijzelf
en dat is het zo beetje!
Ok, je wil geen kwaliteit goede grote mainframeapplicaties ontwikkelen met vijf andere vestigingen waar nog 20 jaar op door ontwikkeld moet worden
Websites kun je het beste bouwen met php. Daar is veel documentatie over te vinden en het doet een hoop voor je.
PHP is een taal die at runtime html-pagina's opspuugt wat het makkelijk maakt om een dynamische site te bouwen. Verder moet je natuurlijk html kunnen, want daarmee presenteer je data aan een browser en om die tekst op te maken gebruik je zoveel mogelijk css (want opmaak in html is zo jaren '90).
Gegevens sla je op in de database MySQL. Daarvoor moet je SQL leren (dat moet je sowieso wel leren, maar is wel te doen: Zodra je weet wat een database is kun je hier wel alles vinden
http://docent.ehsal.be/vakken/infoburo/Access/SQL.html (kan zijn dat mysql sommige dingen iets anders doet)).
Als je een simpel programmaatje wilt bouwen kun je het beste alleen met Visual Basic werken. Je tekent een programmaatje in elkaar en zegt vervolgens wat er moet gebeuren als je op een knop klikt. Het is hiermee ook heel makkelijk om met office programma's te communiceren, waaronder access, waarin je goed een database kunt maken/bijhouden.
Wil je een programma schrijven wat niet alleen reageert op een actie van de gebruiker, maar wat in de achtergrond ook zelf iets blijft doen, of ook reageert op een ander stuk software of een apparaat op je com-poort. M.a.w. wil je iets complexere programma's schrijven kun je beter java pakken. Veel en duidelijke documentatie hierover te vinden. (java is een makkelijke taal om te leren programmeren)
Wil je iets anders, moet je gewoon googelen naar de meest geschikte taal.
ik ben heilig overtuigd van mijzelf dat ik het kan als geen ander behalve dat ik de taal compleet vreemd ben
Natuurlijk
3 andere mensen hebben via chat met mij contact opgenomen die ook graag willen maar ook niks en dan ook niks van jullie geblaat snappen
Google geeft vaak een hoop antwoorden

Programmeren is werken met de processor en het werkgeheugen. Als jij bijvoorbeeld Peter aanmaakt, komt Peter ergens in het geheugen. Laat je Peter ouder worden, zorgt de processor ervoor dat er een jaar wordt opgeteld.
Wil je weten waar Peter in het geheugen zit, maak je een pointer aan, die wijst naar Peter in het geheugen. Ben je klaar met het geheugen, geef je het weer vrij.
In een taal als java, of vb, of c# echter, hoef je je niet zo druk te maken over waar Peter in het geheugen zit en of het geheugen vrij gegeven moet worden. Dat doet java/vb/c# wel voor je. Maar hiermee begrijp je het taaltje hier op GoT hoop ik beter
het maakt niet uit of de code puur is of wysiwyg etc er leiden meerdere wegen naar rome!
ik wil het zo simpel mogelijk aanleren en dat is het - misschien is het eerst voor mij handig om een website te hebben
dat word dus uiteindelijk een echte webwinkel met veel toeters zoals, bestellingen etc.
Zoals ik al zei, voor elke wens is een andere programmeertaal

.
Een website is handig, maar bedenk wel dat een website maar een raar iets is. Eerst hadden we html voor tekst, maar toen bleek het opeens opmaak te moeten hebben, dus een nieuwe html, toen bleek het een onoverzichtelijke zooi te worden, dus html en css waarmee opmaak gescheiden werd van de tekst, toen moest het opeens dynamisch worden, dus php en mysql wat html genereerd en aan een browser presenteerd samen met een css. Toen bleek er ook nog behoefte te zijn om permanente data anders dan in een database te structureren en toen kwam er XML (maar daar moet je voorlopig niet naar kijken). Toen bleek dat CSS niet voldoende was voor XML, dus kwam er daar weer wat voor en het einde is voorlopig nog niet in zicht.
Terwijl als je gewoon een applicatie bouwt, is het allemaal wat logischer

maar ik begin het liefst wat een 10 jarig kind van de straat ook zou moeten kunnen
(hoe moet ik nou weten wat pointers zijn in dit stadium etc.)
Dan begin je of bottom-top. Je begint met een hele oude taal, je leert de processor en het geheugen aanspreken, je leert wat pointers zijn en uiteindelijk ga je naar een taal waar dat allemaal voor je gedaan wordt en je snapt het helemaal.
Of je begint top-bottom, zo dat je kunt oriënteren op je einddoel zonder van alles te hoeven leren over pointer en geheugenbeheer enzo en je gaat later naar oudere talen en beter te begrjipen wat je altijd doet en hoe het efficienter kan.
ik denk dat het gewoon beter voor mij is om met frontpage ofzo te gaan beginnen en later wel een stapje terug neem om de code puur te kennen (wat op het eind altijd handig is lijkt mij)
Frontpage? Pak dan nog Macromedia Dreamweaver. Dat gebruiken er meer.
Ik zou zeggen, verdiep je eerst op html (plaintext en niet gegenereerd, want een kind van 10 kan prima plaintext html leren).
Verdiep je dan op html en css, waarmee je opmaak dus in css plaatst.
Verdiep je dan in php.
Verdiep je dan in php en MySQL
Kijk dan hoe je php beter kunt toepassen m.b.v. templates ofzo.
Maak dan eens een database in Access (gaat al geavanceerder dan MySQL).
Maak dan eens schermjes in Visual Basic 6.0 boven op je access database.
Bouw dan eens een simpel programmaatje in java.
Bouw dan eens een java programma met meerdere klassen.
Bouw dan eens een java programma met threads (meerdere dingen tegelijk doen op één processor (dat kan strict genomen niet, maar je volgt elkaar dan heel snel af).
Ga dan eens in C prutsen.
Ga dan C++ leren.
Nou, nu heb je een stappenplan voor de komende vijf jaar

dus maak maar vast een planning en zoek maar eens wat handige sites en boeken bij elkaar
edit:
het magische googlewoord is "tutorial" gevolgd door het woord wat je wilt leren