Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58
Frggl schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 02:59:
De NW-E95B is nu voor EUR 117,81 incl. bij de Makro te koop. In de folder staat dat 'ie werkt met USB 2.0, is dit waar de extra B in de naam voor staat? Een revisie? Dat zou wel mooi zijn!

Ik zit te twijfelen deze nu aan te schaffen, of toch de extra 60,- neer te leggen voor een Ipod Mini.

De E99(S :?) ligt er trouwens voor EUR 148,75 incl.
Bedenk wel dat de Mini een geweldig apparaat is ;) En de Marko is volgens mij júíst belastingsvrij,d at was er nou juist zo mooi aan. De Mini is tegenwoordig (G2) wel de betere van deze 2, imo.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Okee, en nu een moeilijke vraag :)

Eerst vermelden dat onze PC compleet naar de zak is, MAAR ik weet niet zeker of dit wel iets met mijn probleem te maken heeft. (mja)

Dus geen enkele drive werkt meer, maar de USB's gaan nog perfect: bv. als ik ons fototoestel met USB kabel aan de computer aansluit dan maakt hij verbinding zoals hij het altijd deed en dan doet hij alles normaal (programma's starten op etc.)
maar als ik nu mijn mp3 (E99 dus he) aansluit, dan komt er op het scherm "connect" maar dan gaat dat lampje van acces niet branden..
in "deze computer" ziet hij dat er 2 "verwisselbare schijven" geplaatst zijn, maar daar zijn ze volgens hem LEEG, terwijl dit niet zo is.
En als je dan naar Systeem -> hardwareprofielen gaat, dan zie je daar duidelijk staan "sony walkman blabla 1" en 2 .. dus hij herkent het wel, vaag.. maar hij doet ab-so-luut niets..

WANT als ik sonicstage opstart dan zegt deze dat er geen device/media is connected..
:'( heeeel frustrerend want ik vertrek binnen 3 dagen voor 12 dagen naar italie met school en zou liefst muziek kunnen erop zetten!!

edit: even ter verduidelijking: het heeft ooit gewerkt, want er staan al liedjes op hé

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 20:53 ]

Verwijderd

Zo, kom ik er weer even tussen met een vervolg op mijn bericht van half februari (ik weet eigenlijk niet precies waar dit bericht terecht zal komen, maar ik hoop gewoon aan het eind van het topic).

Anyway, ik had dus met mijn E99 het probleem dat de batterij na ongeveer 4 uur leeg was. Dus terug naar de winkel, waar ik een ander exemplaar kreeg (stond in de vitrine, was de laatste, zei men). Deze bleek al gauw hetzelfde probleem te hebben, alleen, nu heb ik er eens wat beter naar gekeken. Ten eerste bleek dat als ik de oordopjes in mijn oor deed, en pas daarná de stekker in het E99 (dus, terwijl het apparaat UIT stond), ik dan in m'n oren toch een tikkend/krakend geluid hoorde, dus, alsof de speler helemaal niet uit stond, maar alleen maar geen muziek gaf, omdat ik immers op stop had gedrukt. Hierna bleek al gauw dat de batterij inderdaad wel die 70 uren meeging, alleen, hij werd ook verbruikt als je de speler uit had staan, met andere woorden, als ik hem een uurtje gebruikte, en daarna uit zette en hem dan bijvoorbeeld drie dagen niet gebruikte, dan was de batterij leeg, immers, drie dagen is dik 70 uur. Dus weer naar de winkel, het ding wordt nu opgestuurd, mogelijk dat ze bij Sony weten dat bepaalde spelers uit de serie stroom gebruiken als ze uit staan.

Dan verder nog even mijn ervaring met de oordopjes. Ik schreef laatste dat ik een setje oude MDR 801 dopjes had, die ik op een bepaalde manier in mijn oor "draai", waardoor ik een bepaalde geluidskwaliteit heb. Omdat ik erg veel goeds over de EX 71 had gelezen wilde ik deze eens kopen om te proberen, dat viel echter nog niet mee, omdat ze ze niet overal hebben. Eergisteren liep ik ze tegen het lijf, en gisteren geprobeerd. Welnu, een enorme teleurstelling. Ik ben er nu wel achter dat het geluid dat ik gewend ben van mijn oude dopjes wordt veroorzaakt door de (verkeerde) manier waarop ik ze in m'n oren heb, maar de geluidskwaliteit is op die manier enorm goed, alsof je een grote hoofdtelefoon met beide handen hard tegen je hoofd drukt, zeg maar. De ex 71 kunnen dat gewoonweg niet leveren, het lijkt alsof je ze 10 cm van je oor af houdt, in vergelijking met mijn oude dopjes. Ik weet, het leest een beetje raar zo, je moet het eigenlijk vóór doen, want als je de dopjes aanbrengt zoals ik dat doe gaat er een wereld voor je open, geloof mij maar.

Zo, dat was dat, als ik m'n speler terug heb laat ik het wel weer weten.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 14:45
Over die dopjes: Ik weet precies wat je bedoeld. Alleen had ik het met die bij de Mz-R30 werden geleverd. Als je zorgt dat díe je oorgang afsluiten heb je idd geweldig geluid. De EX71 (heb ik ook) mogen dan wel 'heerschen' op het gebied van bass maar in de rest van de frequenties vind ik ze toch niet echt geweldig. Als ik dan weer die oude indoe klinken met name snaredrums en crashes van een drumstel veeel mooier..

Dan iets anders: Ik had vandaag ook een heeel raar probleem met mijn batterijen. De ene was leeg dus die haalde ik eruit. Ik deed een andere erin (precies zelfde merk) en toen kon ik het klepje niet meer helemaal dicht doen! Ik nog een paar keer proberen, beetje doorduwen (niet echt slim, zit nu een klein scheurtje in het deksel).
Hoe kan een batterij nu in vredesnaam opeens niet meer passen!? Na een kwartier baterijen erin en uit te hebben gedaan wilde ik hem al bijna opsturen naar sony. Toen viel mn oog op het schroefje bij de USB aansluiting. Ik dacht: "ik kan hem opsturen, dan is ie een tijd weg, ik kan het ook zelf doen, dan is ie misschien in een dag klaar (of in een dag kapot)"
> Schroevendraaier gepakt en opengeschroefd :)
1. Het schroefje losgehaald. Alles bleef muurvast zitten..
2. Het doorzichtige kapje eraf gehaadl (had ik al vaker gedaan, zie voorgaande posts in dit topic)
3. Met een schroevendraaier één helft van het omhulsel opgewipt:
Afbeeldingslocatie: http://img190.exs.cx/img190/5803/img29559eh.th.jpg
Wat me opviel was dat hij aan de linker kant bleef hangen. Bijna wilde ik wat meer kracht zetten toen ik me bedacht dat dat wel eens met een waranty stickertje te maken kon hebben. Na een kleine inspectie bleek dater idd wat mysterieus geplaatste lijm te zitten. Of het echt met garantie te maken had weet ik niet, maar ik heb het maar zo gelaten...

4. Nu was het tijd om het batterij gedeelte eens onder de loep te nemen. Ik had al een vermoeden dat er wat bij het veertje niet klopte, het batterijtje ging immers niet ver geneog meer in de E99. En ja hoor: Ín het veertje zaten twee losse vierkante stukjes plastic los! met wat lijm er nog half aan. Op de foto hieronder kun je het zien als je goed kijkt naar het veertje:
Afbeeldingslocatie: http://img4.exs.cx/img4/4000/img29523yv.th.jpg
Ze bleken daar altijd al te hebben gezeten, want in aan de onderkant bij het veertje zat een vierkante plek waar nog wat lijmresten zaten. Wat het nut van deze dingen is, ik heb werkelijk geen idee.
Hieronder kun je een beetje het lijmplekje zien (dat witte wat een beetje gedraaid is):
Afbeeldingslocatie: http://img159.exs.cx/img159/237/img29587bw.th.jpg
Ik de 2 stukjes plastic maar weggehaald en toen paste mn batterij weer! :*)
Dit zijn die mysterieuze vierkantjes, dat andere zwarte rondje is het menu knopje van de E99 (ja die zitten los, pas op bij het openmaken!!)
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/7659/img29593wp.th.jpg

Hier nog wat extra pics:
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/8789/img29488eu.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img16.exs.cx/img16/6803/img29560bb.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img161.exs.cx/img161/2406/img29541ef.th.jpg

edit: ow ja, en hij werkt nog :+

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 01-04-2005 23:22 ]

Mixed Reality dev

• Menesis
whaha, krijg opeens weer 3 gratis nummers van de connect dienst van sony :D
Ik vind het een prachtig systeem.
Btw; als er iemand is die zijn couponcode niet gebruikt: jelmer[slingerding]mmp*nl ;)

Mixed Reality dev

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:17
Trotse bezitter van NW E99 meld zich :)
coptician schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:00:
[...]

Bedenk wel dat de Mini een geweldig apparaat is ;) En de Marko is volgens mij júíst belastingsvrij,d at was er nou juist zo mooi aan. De Mini is tegenwoordig (G2) wel de betere van deze 2, imo.
De Makro prijs is EX 19,5% BTW (en dus niet belastingvrij :* )

[ Voor 85% gewijzigd door zeef op 09-04-2005 01:38 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-11 22:25
Mensen even een kort en dom probleem:

Ik ben mn instalatie cd kwijt. Geen probleem nog. Maar toen herinstaleerde ik mn PC... Nog geen probleem zou je denken, gewoon even downloaden.
Maar ben ik nu raar/scheel of is er alleen een "updatefunctie" op de site van Sony? 8)7 (Dit dus)
En aangezien het programma zelf niet aanwezig is, valt er niet zoveel aan up te daten..
Kan iemand de installer voor dat Sonicstage online zetten, of heeft iemand de gouden link? Ook google bood nog geen uitkomst. :'(

Edit: Dank _/-\o_ (Download.com slim :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Kaaswagen op 21-04-2005 15:27 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Dan heb je niet goed gezocht, denk ik :)

http://www.download.com/S...10375165.html?tag=lst-0-1 (versie 3.0)

http://products.sony.co.uk/SonicStage2_3.asp (versie 2.3)

Verwijderd

De NWE 99 is bij mediamarkt 111,- euro. Maar die staat in het krantje met de aankondiging van de nieuwe vestiging in zoetermeer. Is ie dan ook alleen bij zoetermeer 111,-?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Waarschijnlijk wel, want elke MediaMarkt is (iets) anders qua prijs en assortiment :)
Maar andere MM-filialen zullen hem vast ook hebben, en het zal dan misschien een paar euro schelen qua prijs.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ze hanteren meestal inderdaad hun eigen prijzen, maar je kunt altijd proberen om er wat vanaf te krijgen door te zeggen dat ie ergens anders goedkoper is.
Kan natuurlijk ook zijn dat het een speciale aanbieding is.

Verwijderd

ok na drie maanden in het bezit van een nw-e99 te zijn heb ik gemerkt dat de baterijduur drastisch naar beneden is gegaan. De laatste maand houden de meeste batterijen van A merken, Duracell, Sony, Panasonic etc houden het niet langer uit dan 2 a 3 uur luister tijd. :(
Heeft iemand hier ook last van en kan ik nog naar de winkel terug gaan voor garantie??

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:31:
ok na drie maanden in het bezit van een nw-e99 te zijn heb ik gemerkt dat de baterijduur drastisch naar beneden is gegaan. De laatste maand houden de meeste batterijen van A merken, Duracell, Sony, Panasonic etc houden het niet langer uit dan 2 a 3 uur luister tijd. :(
Heeft iemand hier ook last van en kan ik nog naar de winkel terug gaan voor garantie??
Heb je nog garantie? dan moet het kunnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:19:
De NWE 99 is bij mediamarkt 111,- euro. Maar die staat in het krantje met de aankondiging van de nieuwe vestiging in zoetermeer. Is ie dan ook alleen bij zoetermeer 111,-?
Ik had nog een vraagje, ik kwam pas gistermiddag erachter dat die aanbieding er was, ik kijk dus even tot hoelang die duurt, staat er: "Maximaal een week", wat betekent dit dan? Is die er morgen nog steeds of helaas niet meer?

• zeef
Ik denk tot het einde van de voorraad. Er is een nieuw model, dus de 'oude' wordt nu snel gedumpt om de cash die er in de voorraad zit weer terug te krijgen.

Verwijderd

zeef schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:12:
Ik denk tot het einde van de voorraad. Er is een nieuw model, dus de 'oude' wordt nu snel gedumpt om de cash die er in de voorraad zit weer terug te krijgen.
Bedankt voor je reactie, maar is er ergens te zien wat het verschil is?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:20

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:27:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar is er ergens te zien wat het verschil is?
de nieuwe heeft 1 grote flashkaart ipv 2x512mb in de nw99, ingebouwde accu die je moet opladen op pc/laptop. Iets groter display. Dat zijn wel de grootste verschillen.

• zeef
een OLED display, FM radio en idd Li Ion accu:)

deze of deze

[ Voor 31% gewijzigd door zeef op 25-04-2005 00:37 ]

Verwijderd

charrel schreef op maandag 25 april 2005 @ 00:02:
[...]

de nieuwe heeft 1 grote flashkaart ipv 2x512mb in de nw99, ingebouwde accu die je moet opladen op pc/laptop. Iets groter display. Dat zijn wel de grootste verschillen.
Ok bedankt, ff kijken of ze vanmiddag bij de mediamarkt de oude versie nog hebben, die batterijen zijn soms wel handiger (vooral bij deze speler omdat ie een grote batterijduur heeft).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:31:
Hallo.

Helaas moet ik meedelen dat ik daar ook ervaring mee heb. Sterker nog, in dit forum staan er al wat berichten van mij m.b.t. dit onderwerp, en, nóg sterker, toevallig ben ik vandaag naar de winkel geweest waar, na ruim vijf weken, mijn NW 99 terug was van "reparatie" (de klacht was dus dat de batterij zo vlug leeg was). Welnu, er zat een fraaie brief bij van de technische dienst van Sony, dat ze hem geprobeerd hadden, dat er niets mis mee was, dat ze dus niets hadden kunnen vinden, en dat ze er dus niets aan gedaan hadden. Dus wederom een partij gelul aan de kassa, wéér mijn klacht uitgelegd (héél in het kort: het ding maakt de batterij ook leeg als hij uit staat, dus niét gebruikt wordt). Nu is hij dus weer terug naar vriend Sony. Overigens, tijdens dit gesprek in de winkel hebben ze ook nog de technische dienst van Sony gebeld terwijl ik er bij stond, welnu, bij Sony hadden ze (uiteraard) nog nóóit van dit probleem gehoord, dus ik heb de man van de winkel verteld dat het hier in het forum nogal eens naar voren kwam dat sommige NW's batterijen (vr)eten, en dat gaf hij ook door, per telefoon.
Trouwens, even een tip, om te proberen: Stel, je bent op een stille plaats (je huiskamer of zo), en je hebt je NW 99 voor je, terwijl hij UIT staat, en met de stekker van de oordopjes NIET in het apparaat. Je doet de oordopjes in je oren, en daarná de stekker in het apparaat (dus, nogmaals, niét eerst het apparaat aanzetten, gewoon tijdens de test uit laten staan). Als het goed is hoorde niets toen de stekker in de speler ging, als hij "stroom lekt" zoals die van mij (dus, hij gebruikt ook stroom als hij "uit" staat) dan hoorde je een klik of een ruisje in je oordopjes op het moment dat je de stekker van het oorsnoer erin stak.

Ik ben benieuwd, groet Jan.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:08

Robert

You have your answer..

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:10:
[...]
Trouwens, even een tip, om te proberen: Stel, je bent op een stille plaats (je huiskamer of zo), en je hebt je NW 99 voor je, terwijl hij UIT staat, en met de stekker van de oordopjes NIET in het apparaat. Je doet de oordopjes in je oren, en daarná de stekker in het apparaat (dus, nogmaals, niét eerst het apparaat aanzetten, gewoon tijdens de test uit laten staan). Als het goed is hoorde niets toen de stekker in de speler ging, als hij "stroom lekt" zoals die van mij (dus, hij gebruikt ook stroom als hij "uit" staat) dan hoorde je een klik of een ruisje in je oordopjes op het moment dat je de stekker van het oorsnoer erin stak.
Ik heb gisteren de NW99 gekocht, en ik hoor inderdaad ook wat klikjes op het moment dat ik koptelefoon aansluit zonder dat hij aan staat. Dit lijkt mij inderdaad niet de bedoeling.. Nou zit te twijfelen of ik hem nog snel weer ga terugbrengen, voordat ik later alsnog het probleem heb en mijn geld in de sloot heb gegooid :(
Heeft iedereen met deze speler dit?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

ik heb er vandaag een 95 gekocht, en van die lichte ruis heb ik geen last als ik hem, al uitstaand, aansluit op de oortjes.

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Verwijderd

is iemand bekend met het volgende probleem?

ik sluit 'm aan op de PC en dan zegt ie connect op het display en knippert wat.
Vervolgens opent ie 2 Explorer schermen en kan ik de MP3 file manager opstarten, maar die zegt dan meteen 'device disconnected!'

vaag zeg, hij deed het altijd prima.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58
Ik heb die ruis ook, maar die van mij trekt zonder moeite een week, op oplaadbare (800 mA) batterijtjes. Dus, het is niet 100% zeker dat dat het probleem aantoont.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb even een wat andere vraag, ik wel een Sony NW-E105 aanschaffen, zo'n ronde. Nou lees ik allemaal dingen over non-protected wma, en iets over sonystage. Is het nou mogelijk om er mp3 op te zetten die je zelf hebt gedownload? Ik heb hier namelijk een tiesto cd, die doet et niet in de pc, ben dus genoodzaakt die te downloaden van dc++ oid.

systeem specs

• Menesis
Ja je kan er mp3 opzetten en die worden dan _niet_ omgezet naar een ander formaat. Wat wel gebeurt is dat ze worden versleuteld. Mp3's die je wilt luisteren op de E99 kun je dus niet weer op een andere computer kopieren. Muziek die je wilt luisteren op de E99 moet je dus ook via sonicstage erop zetten. Als je dragt en dropt via windows kan je het niet lusiteren (maar dan weer wel op een andere computer kopieren). Alle muziek die je wilt luisteren moet dus via SonicStage (of mp3 manager, een klein programmaatje via welke je slechts mp3tjes op je speler kan zetten)

Mixed Reality dev

• Menesis
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:55:
is iemand bekend met het volgende probleem?

ik sluit 'm aan op de PC en dan zegt ie connect op het display en knippert wat.
Vervolgens opent ie 2 Explorer schermen en kan ik de MP3 file manager opstarten, maar die zegt dan meteen 'device disconnected!'

vaag zeg, hij deed het altijd prima.
Vaag zeg, ik heb dat nu ook! heb jij het inmidels (na een paar maanden :P ) weten op te lossen?

Mixed Reality dev

• DavidV
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:23
Hallo allemaal,

Ik denk erover om me zo'n sony NW-E405 aan te schaffen maar ik lees hier overal dat muziek overzetten enkel gaat via hun eigen programma SonicStage. Iemand die weet of dit ook onder linux (debian) werkt of is er eventueel een andere manier (nee windows installeren behoort niet tot de mogelijkheden)?

Alvast bedankt,
DavidV
Pagina: 1 2 3 Laatste