Menesis schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:44:
[...]
Of gebruik je zo'n grote koptelefoon met hard volume? Volgens mij slurpen die dingen namelijk stroom vergeleken met oordopjes. Maar dan nog is 4 uur accutijd wel heel weinig...
PS: ik doe een week met één AAAtje icm oordopjes (Sony EX71's). Meestal staat ie twee tot vijf uur per dag aan.
Nee joh, ik ben al 42 jaar oud, dus dat wil zeggen, een gematigd volume

En, voor wat betreft die koptelefoon; ook niet, gewoon oordopjes.
Trouwens, over die oordopjes gesproken: Ik kocht een paar jaar geleden een Sony Walkman, je weet wel, nog met een cassette, en daar zaten een paar Sony oordopjes bij, ik weet niet wat voor een type, als ze destijds al een typenummer hadden. Anyway, ik geloof dat je geacht wordt die dingen in je oorschelp te hangen, maar ik heb eens wat zitten freubelen, en na wat proberen deed ik ze in mijn oor met het "steeltje" naar voren, en draaide ze dan een halve slag, zodat het steeltje dan gewoon naar beneden wijst. Op die manier zaten ze prima, als het ware "in ear", deden geen pijn, en een prima geluid. Een jaar of zo later kocht ik een Discman van Sony, waar weer een setje dopjes bij zat, ditmaal van die dingetjes met een verhoginkje erop dat dieper in je oor ging, "voor een betere bas" zei Sony erbij. Welnu, dat geluid zat stukken minder "in mijn hoofd", zodat ik heel rap mijn oude dopjes weer gebruikte. En dan nu, met de NW E99, is het in feite weer hetzelfde verhaal, de dopjes die erbij zaten zijn een fractie groter, zodat ik ze niet op de hierboven beschreven manier "in mijn oor kan draaien", dus weer minder geluid, en dus weer mijn oude in gebruik. Ik ga nu wel op zoek naar een setje die net zo fijn zitten en klinken als die oude, voor het geval er eens iets kapot gaat. Ik weet trouwens nog steeds niet of ik die dingetjes nu op de juiste manier in mijn oor heb, of dat ik door onwetendheid een oorschelpdopje heb geconverteerd tot in-ear dop
Ik zal trouwens deze week terug gaan met de NW E99, want tussen 70 en 4 zit tamelijk veel verschil, dacht ik zo.