Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 19:28
Aangezien ik echt NIKS gevonden heb over deze speler in de search maak ik graag een topic over deze speler. Ben van plan om hem te kopen maar zou graag wat ervaringen willen horen van andere mensen die hem al wel in hun bezit hebben.

Network WALKMAN range:

* NW-E55
* NW-E75
* NW-E95
* NW-E99

O+ SONY NW-E 99 ( 1 GB oplag capiciteit) O+

Afbeeldingslocatie: http://img.kelkoo.com/pdb/26801/large/12/29/17/12291782.jpg

OMSCHRIJVING:

De speler kan eenvoudig op een PC worden aangesloten via USB, dat op de meeste computers standaard aanwezig is.

Het beheren en opslaan van audiobestanden verloopt heel eenvoudig dankzij het meegeleverde softwarepakket SonicStage 2.0 en de speler kan ook worden gebruikt voor de opslag van afbeeldings- en gegevensbestanden.

In combinatie met SonicStage 2.0 is de speler compatibel met de meestgebruikte audiocompressieformaten inclusief MP3, WMA en WAV, waardoor vrijwel alle niet-versleutelde muziekbestanden kunnen worden afgespeeld.

Bovendien biedt SonicStage 2.0 rechtstreekse toegang tot Connect, Sony's nieuwe downloadservice voor muziek, die volgens planning deze herfst in Nederland zal worden geïntroduceerd.

De speler biedt bovendien de mogelijkheid om muziek in het ATRAC3plus-formaat te comprimeren met 256 kbps. Graag zie ik een discussie of deze vorm van geluidskwaliteit ook echt op kan tegen mp3 van 320kbps. Ergens op Tweakers moet een onderzoek zweven waar ze het hebben gecontroleerd zie het topic voor het onderzoek.

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7050133F.gif

Volledige specificaties:
Afspeelbare bestandsformaten : MP3, WMA, WAV, ATRAC3
Opslag medium : Flash geheugen
Meegeleverd geheugen : 1024 Mb
Interface : USB
Gehoorbescherming (AVLS) : Ja
AB in hoofdtelefoonsnoer : Nee
Bassboost : Nee
Batterij indicator : Ja
Design : Ultra compact
Digitale uitgang : Nee
Externe microfoon aansluiting : Nee
Frequentiebereik : 20Hz - 20 KHz
LCD scherm : Ja
Gewicht : 40 Gram
Afmetingen : 37.3x55.8x15 hxbxd mm
Instelbaar opnameniveau : Nee
Introscan : Nee
Gebruikt type batterij : Lithium-ion
Oplaadbaar : Ja
Optische Line in : Nee
Shockbestendigheid : -
Speelduur accu of batterij : 70 Uur
Kleur : Zwart
Meegeleverde accessoires : Nekband, hoofdtelefoon, USB kabel, draagtas
Meegeleverde software : SonicStage 2.0
Minimum systeemeisen : Pentium 200 of hoger,Windows 98SE en hoger,CD-ROM
Analoge uitgang : Ja

PRIJS: ongeveer rond de € 239,-

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

:> SONY NW-E 95 (512MB opslag capiciteit) :>

Afbeeldingslocatie: http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/images/pr/177X150/00/01/60/7a/f2/23100146.JPG

Audio Formats ATRAC3, MP3
Main Storage Type 512 MB (Built-in Memory)
Storage
Storage Capacity 512 MB
Audio Capabilities
Audio Formats ATRAC3, MP3
Frequency Respone 20 Hz - 20,000 Hz
Screen
No. of Lines 1 Lines
Connectors
Connectors USB
Power Supply
Power Source External Battery
Battery Type 1 x AAA
Battery Life 70 hrs.
Dimensions

Width 2.16 in.
Depth .59 in.
Height 1.46 in.
Weight 1.41 oz.

Afbeeldingslocatie: http://www.biosmagazine.co.uk/images/content/prodpics/200410/Network-Walkman-NW-E99_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biosmagazine.co.uk/images/content/prodpics/200410/Network-Walkman-NW-E99_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biosmagazine.co.uk/images/content/prodpics/200410/Network-Walkman-NW-E99_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biosmagazine.co.uk/images/content/prodpics/200410/Network-Walkman-NW-E99_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biosmagazine.co.uk/images/content/prodpics/200410/Network-Walkman-NW-E99_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.weblogsinc.com/common/images/5451458589289982.JPG?0.41689616208234126

Opslag ruimte in GB: 512 MB, Geheugen type: FLASH geheugen, Audio Formaat: ATRAC, Type koptelefoon: Stereo, Radio: nee, Opname Functie: zonder, Gewicht: 40g

Prijs: ongeveer € 199,-

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hopelijk dat er veel mensen hun ervaringen posten in deze thread zodat veel mensen er wat aan hebben als ze nog twijvelen om tot aanschaf over te gaan.
Je mag ook posten als je de NW-E 55 of 75 hebt, aangezien die ook hoort bij de netwerk serie van Sony. (hebben alleen minder geheugen).

[ Voor 50% gewijzigd door b3ta op 09-01-2005 11:28 ]

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mp3 50 uur dacht ik. Stond ergens in het boekje dacht ik, ik kan het nu zo snel niet vinden.

Ik vind de speler erg mooi. Simpel maar strak design. Hij is lekker klein en toch kan er veel op. De oordopjes die erbij zitten zijn redelijk goed. Ik denk dat ze wel vergelijkbaar zijn met mijn sennheiser mx400. Alleen die van Sony vind ik wel veel lekkerder zitten.

Aan de andere kant zitten er wel wat minpunten aan. Je kan bijvoorbeeld geen drag&drop doen in Windows. Je bent verplicht de software te gebruiken. Aan de andere kant staat er op de speler zelf 'MP3 File Manager', een programma waarmee je de mp3s op je speler kunt zetten. Je hoeft Sonicstage dus niet te gebruiken, het is dus gewoon mogelijk om de speler op een willekeurige pc aan te sluiten.

Het is niet helemaal 1 GB, volgens mij is het met 1mb=1000kb berekend. Dus je hebt iets minder dan 1024mb. Ik dacht 980mb ofzo. De speler bestaat ook uit 2x 512mb en niet uit 1x 1GB. Opzich maar dit niet uit, tenzij je grote bestanden erop wilt zetten. Ik vind het wel handig want je kan nu de ene helft formatteren en de andere helft behouden.

Als je 'Mp3 File Manager' gebruikt worden de mp3 standen toch op een of andere manier omgezet in iets anders (.dat files). Dat is wel jammer want dan kan je de bestanden niet zomaar kopieren naar een willekeurige pc. Kan wel, maar dus niet als .mp3

Sonicstage heb ik nog niet gebruikt.

En de 1GB versie is €199,- bij ITs..

• b3ta
SubSun schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:55:
Mp3 50 uur dacht ik. Stond ergens in het boekje dacht ik, ik kan het nu zo snel niet vinden.

En de 1GB versie is €199,- bij ITs..
Tnx voor je reply, heb je nog geen ervaring met de batterijduur van de speler? Omdat je het in het boekje ziet staan?

Ik ben van de prijs uitgegaan bij Dixons (en ja die zijn over het algemeen wel iets duurder)

Even bij de IT's in lelystad gekeken en daar kost hij 229 euro :(

[ Voor 10% gewijzigd door b3ta op 04-12-2004 12:53 ]

• SubSun
  • Niet online
Ik heb hem nog geen week. Ik denk dat ik hem nu zo'n 12 uur heb gebruikt en er is 1 streepje van de batterij-indicator af. Zijn er in totaal 4, dus denk dat het wel ongeveer klopt.

Op de doos staat '50 hours with mp3 128kbps' trouwens..

[ Voor 16% gewijzigd door SubSun op 04-12-2004 13:34 ]

• b3ta
Enig id wat de volgende plannen van sony zijn met deze lineup van spelers? Omdat ik het raar vind dat er geen FM tuner in zit... mischien wat voor de volgende generatie spelers

• SubSun
  • Niet online
Misschien kregen ze het niet zo klein als er ook nog een fm-tuner op zat. Er zit ook geen microfoon in. Maar eerlijk gezegd, op de meeste mp3 spelers die ik heb gehad zat wel een fm-tuner en een microfoon, ik heb ze nooit gebruikt..

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44
Ik ben echt helemaal weg van de SONY NW-E 99 lekker klein, 1gb geheugen, en lekker lange batterijduur, Maar nou heb ik 3 vraagjes,
- In het stukje hierboven staat bij oplaadbaar: ja, houd dit in dat er een accu inzit? of dat de speler oplaadbare batterijen pakt, Of dat je de batterij kan opladen via de speler?
- weet iemand het uitgangsvermogen van de SONY NW-E 99? ik heb er niks over kunnen vinden. Ook niet op sony.nl
- Heeft iemand m hier al? en zoja, zou je je bevindingen willen posten? Op kieskeurig staat ie er nog niet bij, en een review heb ik ook nog niet gevonden(iemand een gevonden?)

Alvast hartelijk bedankt!

Jag

• b3ta
@ jaguarxj16: Hij werkt op 1 AAA batterij, ik weet niet welk uitgangs vermogen hij heeft (snap de vraag ook niet trouwens :D)

Ik ben hem van plan om te kopen maar wil graag nog wat ervaringen horen dus wacht nog even met de aanschaf :)

Verwijderd

ik ga deze binnenkort halen(nw-e99), vet dingetje, kan het design gewoon niet weerstaan. :D

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Ik heb sinds een maand de NW e55 en ben er ABSOLUUT NIET tevreden mee!

De meegeleverde software is zo onstabiel als wat. Software hangt vaak (op verschillende systemen) en met sonicstage heb ik telkens dat de memory usage van 200 naar 500 mb schiet wanneer ik een mp3tje overzet.

Software downloaden is ook een ramp. Op de sony site moet je tich keer klikken, om dan vervolgens op een doodlopende pagina te komen. Daarnaast ligt de site regelmatig plat (en nee, dat ligt niet aan mijn verbinding ;)
Andere site's die dezelfde software aanbieden zijn erg schaars. Heb met veel pijn en moeite (lees 3kwartier zoeken) uiteindelijk toch een site gevonden waar ik wat kon downloaden.

Wat ook maar niet wil lukken is converteren naar 256Kb atrac3plus. Wat ik ook neem (WMA, MP3 met juiste bitrate) hij maakt er altijd 64 Kb van.

Nee, mijn miskoop van het jaar is toch wel dit ding.

Het enige pluspunt (en dat is dan meteen een erg sterk pluspunt) is het design. Hij is ontzettend mooi vind ik zelf. Maar daar is ook alles mee gezegd....

Mijn tip, verdiep je eerst in de materie (als je dit nog niet hebt gedaan) en ga lekker voor een ander merk....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

je hoeft tog niet persee sonicstage te gebruiken of wel?
En die minpunten die jij noemt vind ik niet zo erg eigenlijk. Het belangrijkste is de geluidskwaliteit. Zit dat wel goed?

• b3ta
Dit is wat ze zeggen bij TOMS hardware :X
Dit is de NW-e75 denk dat ze het bij de 99 wel beter hebben. ( alleen weet ik niet of die wel drag en drop compatible is?)

Sony NW-E75: Patience...

"Buy a Sony MP3 Walkman and rediscover the virtue of patience." That could be Sony's new slogan. The least you can say is that you'd better read the user's manual carefully before trying to use this audio player. The first time, I tried just plugging the unit into my PC and dragging and dropping my selection of MP3s. Then I unplugged the player and turned it on. No sound came out, but a message was displayed: "NO DATA." So I read the manual, installed SonicStage, and moved the files on the NW-E75 to the application's library, and then re-transferred them to the player. Miraculously, this time everything worked. The Walkman still doesn't read MP3s natively; you have to convert your songs to the manufacturer's proprietary ATRAC3plus format. By the end of this month, Sony will be making software that will teach this audio player to read MP3s directly available to its clients for download. So if your head was turned by this player, be sure to update it. You'll save a lot of time. With its USB 1.1 port, it takes close to 15 seconds to convert and transfer a 3.1-MB MP3 to the unit.

Once the loading is done, the player itself takes some time to get used to. Instinctively, you reach for the dial in the left-hand corner to turn up the sound... Wrong. It's not the volume control, but the track selector. And if you pressed your finger on it while turning, you're sure to have turned the sound off. With the NW-E75, don't trust your instincts; they'll lead you astray. Another major fault is the near absence of an equalizer. With this unit, you have a choice among just three adjustments: Normal, more bass (S1), and still more bass (S2). Go straight to the third mode, since the unit tends to favor the highs.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20041210/images/nw-e75_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20041210/images/nw-e75_7.jpg

Finally, is there anything good about this audio player? Yes, exactly three things: The first is the design. The shape of the device may not be practical. But it is small, light, and the silvery rectangle has style. The second is its autonomy. Sony claims a battery life of 60 to 70 hours on one AAA battery. During our tests, it didn't go beyond 40 hours. But that's still by far the longest of all the units we tested for this article. Finally, the NW-E75 has good audio quality, and above all excellent earphones that don't color or distort the sound and are very comfortable. But $190 is a bit steep for a good pair of earphones...

Yes, you do need to be patient with Sony. Up to a point. Sony was incapable of sending us a test unit within a reasonable time despite repeated requests. We ended up buying one for ourselves.

Manufacturer Sony
Capacity 256 MB
Dimensions 1.5" x 2.2" x .6"
37.3 x 55.8 x 15 mm
Weight 40 g
Power supply One 1.5-V AAA battery
Autonomy 40 hrs (depends on battery quality)
Format ATRAC3plus
Encoding No
FM tuner No
Dictaphone No
Connectivity USB 1.1
Ergonomics **
Audio quality ****
Earphone quality ****

[ Voor 5% gewijzigd door b3ta op 11-12-2004 12:38 ]

• jaguarxj16
Ik had ergens, weet niet meer waar gelezen dat de nw 99 nu native mp3 play heeft, weet iemand daar iets van?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58
Hij heeft native mp3 play, en de 55 en 75 via firmware.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• ChojinZ
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:42:
je hoeft tog niet persee sonicstage te gebruiken of wel?
En die minpunten die jij noemt vind ik niet zo erg eigenlijk. Het belangrijkste is de geluidskwaliteit. Zit dat wel goed?
Het probleem is dat je moet converteren naar atrac3(plus). Er is hiervoor weinig software beschikbaar. Het enige tooltje wat ik heb gevonden wat dit kan is DBPoweramp maar deze loopt telkens vast.
Voor de rest ben ik toch echt aangewezen op de sonymeuk.

De geluidskwaliteit is wel ok. Nu is het wel zo dat ik em nog niet heb kunnen vergelijken met andere mp3 spelers (mp3? Tis helemaal geen mp3 speler! Hij ondersteunt immers alleen Atrac..).

Ik heb de kwaliteit wel vergeleken met mijn pc (ESI u24 geluidskaart met daaraan een Senheisser HD 25 koptelefoon). Het verschil is nihil.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ChojinZ
coptician schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:33:
Hij heeft native mp3 play, en de 55 en 75 via firmware.
Heb je een link? Ben namelijk wel geinteresseerd in een firmware voor de 55!

Verwijderd

ja ik heb ook gelezen dat de nw-e99 gewoon mp3 kan afspelen. Ik ga hem morgen halen bij ITS, dan horen jullie het wel.

• b3ta
Ik ga de NW-E 99 donderdag halen bij de ITS. Ben al wezen informeren maar hier kost hij dus gewoon 229 euro.

@ THe Dragon hoe duur kost hij bij jou?

Verwijderd

lol ik zou het niet weten, ik dacht dat hij in alle filialen van its gewoon 199eu was. Mmmm wat een tegenvaller.

• jaguarxj16
In utrecht stond er ook een bordje met 229, ben aan de verkoper gaan vragen, en die zij dat hij inderdaad 199 was. Ze proberen gewoon mensen te naaien dus die niks er van afweten >:)

• b3ta
Mooi ga ik hem ook halen voor 199 :D

Verwijderd

Iemand al gekeken of hij nu echt native mp3 aan kan? En of nu nog alle klachten zoals omschreven bij tom's hardware guide nog van toepassing zijn?

• b3ta
De E-95 en 99 zijn NATIVE mp3. Alleen de 55 t/m 75 niet maar dat kan je weer verhelpen met firmware updates.

Daarnaast weet ik niet of de nadelen nog gelden maar ik ga morgen de 99 halen dus ik zie wel...

Verwijderd

ja zeg! Ik ben zonet verliefd geworden op dit spelertje! _/-\o_ lekker klein, licht en megaveel plek voor mijn zalige Metal! :) Nou vrees ik wel een beetje met die sonic-software?! Ik had hiervoor de MP3/ATRAC3PLUS - CDspeler van sony (D-NE511) en euh daar gaf die sonic geen probleem eigenlijk... :s

Dus euh als er met die 99 troubles zijn, quick posts want ik kan die winkel niet vaak meer langsgaan zonder te kopen vrees ik :+ !

(8>

Verwijderd

ik heb em maar nog niet gehaald, want ik twijvel nu ernstig tussen de MobiBLU DAH 1200 1 GB en de Sony nw-e99

MobiBLU MobiBLU DAH 1200
+radio FM(alleen weet ik niet of ik dat vaak zal gebruiken, maar wel leuk xtratje)
+cradle
+voice recorder(kan je daarmee ook bv muziek van de radio opnemen?)
+ogg files(alhoewel ik niet weet of ik dat ooit ga gebruiken, want ogg kwaliteit is slecht)

Sony
+design(voor mij is dit een belangrijk punt)
+kleiner(ook belangrijk, want ik ben van plan me mp3 altijd om me nek te hangen)

Het volgende punt moet echter de doorslag geven en dat is de geluidskwaliteit.
Welke van de 2 is daar het beste in, dus met de standaard oordopjes, want ben niet van plan andere dopjes te kopen. Ohja ik vroeg me ook af of die sony een equalizer heeft, want dat heeft die mobiBLU dus wel. En nog een vraag wat voor usb interface heeft die sony 1.1 of 2.0?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 20:24 ]

• coptician
Het volgende punt moet echter de doorslag geven en dat is de geluidskwaliteit.
Welke van de 2 is daar het beste in, dus met de standaard oordopjes, want ben niet van plan andere dopjes te kopen. Ohja ik vroeg me ook af of die sony een equalizer heeft, want dat heeft die mobiBLU dus wel. En nog een vraag wat voor usb interface heeft die sony 1.1 of 2.0?

Sony oordopjes zijn geweldig, moblibu zal (waarschijnlijk!!!) meuk zijn. USB = 1.1, helaas.

Ik heb hem in huis, na kerst zal ik een ellelange review schrijven over van alles en nog wat! Alleen heb ik geen digitale camera oid, dus geen foto's.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• ChojinZ
b3ta schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:09:
De E-95 en 99 zijn NATIVE mp3. Alleen de 55 t/m 75 niet maar dat kan je weer verhelpen met firmware updates.

Daarnaast weet ik niet of de nadelen nog gelden maar ik ga morgen de 99 halen dus ik zie wel...
Kheb gezocht naar de firmware voor de 55 maar heb niets gevonden. Volgens mij bestaat die ook niet. Wat ik wel heb gevonden (en wat de meeste mensen omschrijven als firmware, wat het overigens niet is) is MP3 Filemanager van Sony.
Met dit tooltje kan je mp3tjes in hun orignele staat (dus met behoud van de extensie mp3) overzetten. Echter, als je het mp3tje van de speler weer terug haalt naar je pc dan is deze niet af te spelen in winamp (laatste versie)
Het lijkt er dus op dat het tooltje wel degelijk wat verandert aan het bestand. mijn inziens niet wenselijk.

Daarnaast is dit ook geen firmware want er wordt immers niets geflasht....

Mocht die firmware nu wel bestaan dan zou ik graag een linkje zien. Dusseh, anybody?

Verwijderd

heej, ik ben van plan ook zo'n spelertje te hale ben helemaal weg van het design >:) Ik twijvel alleen nog tussen de E-95 en de E-99... is er behalve het verschil in mb ook nog een ander belangrijk verschil? Of raad iemand nog iets aan??

• coptician
heej, ik ben van plan ook zo'n spelertje te hale ben helemaal weg van het design Ik twijvel alleen nog tussen de E-95 en de E-99... is er behalve het verschil in mb ook nog een ander belangrijk verschil? Of raad iemand nog iets aan??

Nee, alleen de hoeveelheid opslagruimte. Als alternatief (Ook al heb ik deze speler) kan ik je de Iriver's aanraden als je meer waarde aan extra functies hecht. Als je nog iets anders zoekt (De iriver's niks vindt) kan je de Iaudio 4 of U2 ook nog een keus zijn.

Voor de rest, ik zou nog even tot 1 januari of later wachten, prijzen schieten dan naar benee en ik heb dan mijn review af! :Y)

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:56:
[...]

Kheb gezocht naar de firmware voor de 55 maar heb niets gevonden. Volgens mij bestaat die ook niet. Wat ik wel heb gevonden (en wat de meeste mensen omschrijven als firmware, wat het overigens niet is) is MP3 Filemanager van Sony.
Met dit tooltje kan je mp3tjes in hun orignele staat (dus met behoud van de extensie mp3) overzetten. Echter, als je het mp3tje van de speler weer terug haalt naar je pc dan is deze niet af te spelen in winamp (laatste versie)
Het lijkt er dus op dat het tooltje wel degelijk wat verandert aan het bestand. mijn inziens niet wenselijk.

Daarnaast is dit ook geen firmware want er wordt immers niets geflasht....

Mocht die firmware nu wel bestaan dan zou ik graag een linkje zien. Dusseh, anybody?
Op Tweakers.net stond een link naar de firmware bij het bericht over de Sony NW-HD3.

Dit is hem: http://www.sonydigital-link.com/DNA/NWW/nww.asp

Download daar de driver, want dat is de firmware lijkt me.

• coptician
Tsja, of je klinkt op het linkje en ziet dat het ECHt niet een firmware is. Het is om de nw-e55 te gebruiken, o.i.d.

Edit: Maar de mp3 file manager moet het kunne, en anders weet ik het ook niet meer. Gelukkig zit bij mijn 99tje het native.

[ Voor 36% gewijzigd door coptician op 24-12-2004 22:55 ]

Verwijderd

Bedankt voor het advies, ik wacht nog ff op januari en op je review :P

merry christmas :)

• coptician
Ik denk niet dat de grote review nog langer dan drie dagen zal duren, want ik heb er al aardig mee zitten klòten....GEWELDIGE software, die mp3 file manager, echt simpeler dan simpel. First impressions als volgt±

Ik maak die doos open, zie dat kleine dingetje in een plasticje liggen, eruit pakken, eerste reactie (En dat zei ik ook):" Wow, fucking mooi ding!" Hij ziet er veel mooier uit in het echt, de 99 versie dan. Ik maak de rest van de doos open (Wat een kutdoos om open te maken, je blijft bezig met dat ding) en pak de oordopjes, boekjes, cdroms (Ja, meervoud, een manual on cd-rom en de sonicstage software) en probeer een batterij er in te doen, best lastig, sterker nog, er uit halen moest met een tang (Voorzichtig, die batterijen zijn wel WAT waard). Anyway, skippen tot ik de software ga installeren, en dat sonicstage is echt k*tsoftware, meteen mee gestopt, want ik wou geen atrac3. Dus lees ik het boekje verder door (ja, ik was al begonnen) en zoek dat mp3 file manager op, start het, en binnen vijf minuten stond er een cdtje op (Trouwens, zo traag is ie ook weer niet, gewoon niet snel, maar voor mij is het niet hinderlijk). Ik ga het geluid checken met mijn beide earphones (Het setje dat er bijgeleverd wordt), en mijn MX400tjes zijn toch wat beter in geluid. Ik moet ook zeggen dat het nekkoort zuigt, maar dar is neit erg voor mij, ik heb een betere (Waar de earphones helaas niet mee werken zonder verlengsnoer, dan hangt hij aan het kabeltje van de earphones, da's niet prettig). Overall vindt ik dus beide accesoires niet geweldig, alhoewel de earphones van sony lekker zitten en dat behind the neck idee wel werkt, levert het geen mooi geluid op. Dus ik ga meer mijn sennheiser's gebruiken. Al snel heb je deze speler aan de praat moet ik zeggen, en het menu is toppie, lekker simpel. De sound werkt simpel, gewoon de bass/treble aanpassen naar wens, ook al zou ik iets meer levels wel leuk vinden.

Zo, en dan te bedenken dat dat first impressions was. Ik ga nog meer details geven hoor, maar dat komt nog wel.

Verwijderd

thanks voor de first impressions. En hoe zet je nou de bestanden erop? Gewoon met windows explorer dus??

• SubSun
  • Niet online
Met windows explorer kan het wel, maar dan kan je de speler alleen gebruiken als externe harde schijf. De mp3s die je erop zet kan je niet afspelen.

Mp3 opzetten en afspelen kan met sonicstage of met mp3 manager (deze staat op de speler zelf). Sonicstage heb ik nooit gebruikt. Met de manager is het simpel drag&drop

• coptician
PRecies ja, drag en drop, simpelweg draggen van explorer in dat proggie en wachten. (Ondertussen boekje lezen, fora checken, etc :P). Dat SonicStage ga ik nog wel eens met een cdtje of 5 uitproberen, kijken of ik er meer dan 8 cd's op kan plaatsen (320 KB mp3, wat kan ik zeggen, I'm pretty bad, boy)

Ik ga denk ik morgen flink aan de slag met dat ding, kijken wat hij allemaal te bieden heeft. Dan maak ik een leuk paginatje met een review (Volledig tekst, behalve wat plaatjes die je al gezien hebt, misschien toch maar vaker naar de mac gaan voor die difotocamera)

Ook wil ik nog iets uitleggen: De 99 beschikt over twee flashgeheugens van ieder 487 +- MB. Dus is het volledig gebruiken nogal lastig. Denk ook niet twee cd's te verspreiden over beide flashgeheugens, want dan laat hij ze apart zien. Kewstie van goed inplannen hoe je alles er op zet.

(Het batterijleven van dit ding is echt NIET normaal, IK KRIJG DIE BATTERIJ NIET LEEG!!! Laat mij nou zonder memory opladen...) Tot morgen mensen, ik zal er vast nog veel zijn.

Verwijderd

hoi, ik heb ook wel interesse voor de e99, weet iemand ook of je verschillende mappen kunt hebbe op de speler?? dat lijkt mij wel handig met 1 GB geheugen..

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:12
Zat eerst naar de Xen MP400 512MB te kijken maar voor dit bedrag ziet de NW-E99 er toch wel iets mooier uit (radio luister ik niet).
coptician schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:18:
Ook wil ik nog iets uitleggen: De 99 beschikt over twee flashgeheugens van ieder 487 +- MB. Dus is het volledig gebruiken nogal lastig. Denk ook niet twee cd's te verspreiden over beide flashgeheugens, want dan laat hij ze apart zien. Kewstie van goed inplannen hoe je alles er op zet.
Zie je deze twee geheugens ook echt apart en moet je dus kiezen op welke je de muziek zet?
En zijn er eigenlijk playlists voor de MP3's? 1gig lijkt me een beetje veel om doorheen te scrollen :9

Mij lijkt dit een erg mooie MP3 speler, heb nu een NetMD MZ-N1 en ben er erg tevreden over ook over ATRAC.

Heeft iemand eigenlijk de handleiding in PDF formaat?
Straks maar ff in de winkel kijken en wachten op de reviews hier :D

PSN - 500px - Flickr

• coptician
@ hietahh
Als je voor gewone files bedoelt, no problem, hij laat dat niet op zich zitten.

Voor audio is het een ander verhaal, je zet er via drag en drop (In mp3 file manager) mappen in en je kunt met het 'Group' knopje een map selecteren. Maar ze staan dan niet in mappen op de speler (Sterker nog, het zijn niet eens mp3 bestanden, maar ik zal kijken of je er gewoon mp3 achter kan zetten en het weer kan laten werken)

Vannacht dat ding met 1 streepje aan laten staan...Hij was wel uit, maar hij gaat gewoon weer aan!

@ FireFly3k

Zie je deze twee geheugens ook echt apart en moet je dus kiezen op welke je de muziek zet?
En zijn er eigenlijk playlists voor de MP3's? 1gig lijkt me een beetje veel om doorheen te scrollen

Mijn vorige antwoord beantwoord deze vraag: Het werkt voor de gebruiker volledig alsof er mappen op staan waaruit je kan kiezen.

Heeft iemand eigenlijk de handleiding in PDF formaat?

Tuurlijk! http://www.docs.sony.com/release/NWE95-99.pdf moet je hebben!

[ Voor 54% gewijzigd door coptician op 27-12-2004 11:16 ]

• FireFly3k
coptician schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:05:
Als je voor gewone files bedoelt, no problem, hij laat dat niet op zich zitten.

Voor audio is het een ander verhaal, je zet er via drag en drop (In mp3 file manager) mappen in en je kunt met het 'Group' knopje een map selecteren. Maar ze staan dan niet in mappen op de speler (Sterker nog, het zijn niet eens mp3 bestanden, maar ik zal kijken of je er gewoon mp3 achter kan zetten en het weer kan laten werken)

Vannacht dat ding met 1 streepje aan laten staan...Hij was wel uit, maar hij gaat gewoon weer aan!
Zeker duracell :P
Dat is dus 1 van de redenen waarom ik deze speler wil 60-70 uur speeltijd is perfect.

Ik had ergens gelezen dat het USB1.1 is, klopt dit? Dan duurt het wel eventjes voordat ie volzit :/

En voor degenen die ook de handleiding willen doorlezen: http://www.docs.sony.com/release/NWE95-99.pdf

PSN - 500px - Flickr

• coptician
Heh, nee, oplaadbare (800 mha) Batterijtjes, en bedankt voor de link, haal ik de mijne wel weg. En inderdaad, hij heeft alleen USB 1.1. Voor mij niets ergs, als die CD's er op staan, staan ze er tijden op.

[ Voor 37% gewijzigd door coptician op 27-12-2004 11:15 ]

• coptician
Ik heb een rough version van mijn info over de Sony NW-E95/99 (Vooral de laatste) gemaakt, met een aantal dingen die vele mensen zullen interesseren. De link is http://www.xs4all.nl/~vaas/SONYNWE99/roughinfoNWE99.txt

Verwijderd

^^
De mp3 files van mp3 file manager worden niet als mp3 files op de speler gezet, maar als DAT files. Deze
lijken niet speelbaar te zijn voor alles behalve de speler zelf, dus als je muziek wilt sharen, moet je ze
er op zetten via Explorer en zonder mp3 file manager. Dit, gecombineerd met USB 1.1, maakt het een lastig
apparaatje voor share-lovers.
veranderd hij alleen het bestandsnaam. Dus de kwaliteit wordt niet aangetast??

en zit er ook een zoekfunctie op. Dus als niet meer weet in welke map je een nummer hebt geplaatst dat je hem dan kan zoeken mbv een zoekfunctie??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 00:21 ]

• ChojinZ
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:56:
[...]

Op Tweakers.net stond een link naar de firmware bij het bericht over de Sony NW-HD3.

Dit is hem: http://www.sonydigital-link.com/DNA/NWW/nww.asp

Download daar de driver, want dat is de firmware lijkt me.
Nope! Dit is geen firmware! Dit is gewoon een stukje software om mp3tjes over te zetten naar je speler. Meer niet. Zoals ik al eerder zei, volgens mij bestaat er helemaal geen firmware voor de 55! (helaas... :'( )

• coptician
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:20:
^^
[...]

veranderd hij alleen het bestandsnaam. Dus de kwaliteit wordt niet aangetast??

en zit er ook een zoekfunctie op. Dus als niet meer weet in welke map je een nummer hebt geplaatst dat je hem dan kan zoeken mbv een zoekfunctie??
De kwaliteit gaat niet achteruit, maar je kan ze niet opnieuw mp3tjes maken.

Nee, er zit geen zoekfunctie op, je kan niet bijv. op een letter zoeken.

Als je slim groepeert zou dit geen probleem moeten zijn, ik heb nog nooit hoeven zoeken :P.

• coptician
ChojinZ schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 09:45:
[...]

Nope! Dit is geen firmware! Dit is gewoon een stukje software om mp3tjes over te zetten naar je speler. Meer niet. Zoals ik al eerder zei, volgens mij bestaat er helemaal geen firmware voor de 55! (helaas... :'( )
Heb jij meer nodig dan dat dan? Je hoeft toch alleen maar een proggie te hebben om het als 'mp3tjes op de speler te zetten?

Edit sorry voor doublepost, niet goed over nagedacht.

[ Voor 8% gewijzigd door coptician op 28-12-2004 14:00 ]

• ChojinZ
coptician schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:59:
[...]

Heb jij meer nodig dan dat dan? Je hoeft toch alleen maar een proggie te hebben om het als 'mp3tjes op de speler te zetten?

Edit sorry voor doublepost, niet goed over nagedacht.
Het is makkelijker om dat ding een keer te flashen. Daarna heb je er geen omkijken meer naar. Met software heb je het probleem dat als je een fresh instal doet van windows dat je de software ook opnieuw moet installeren.
Daarnaast is het niet mogelijk om mp3tjes van de speler terug te halen naar je pc om deze vervolgens af te spelen. Iets wat met een native speler wel mogelijk is.
En tuurlijk, met software kom je er uiteindelijk ook wel maar ik vindt het nogal omslachtig....

• coptician
ChojinZ schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:56:
[...]

Het is makkelijker om dat ding een keer te flashen. Daarna heb je er geen omkijken meer naar. Met software heb je het probleem dat als je een fresh instal doet van windows dat je de software ook opnieuw moet installeren.
Daarnaast is het niet mogelijk om mp3tjes van de speler terug te halen naar je pc om deze vervolgens af te spelen. Iets wat met een native speler wel mogelijk is.
En tuurlijk, met software kom je er uiteindelijk ook wel maar ik vindt het nogal omslachtig....
Dat had ik dus in dat bestandje ook al vermeld, maar laat ik er nog even duidelijk over zijn: Geen enkele sony speler speelt het native af, dit geldt ook voor de 99 die ik heb. Je gebruikt het mp3 file manager programma. Bij mijn 99 staat deze simpelweg op de speler. Tevens heb ik zelf hem op de bijgeleverde CD staan. Dit gaat niet op voor de 55, maar je wist toen je hem kocht toch wel dat hij alleen Atrac3 en Atrac3plus zou spelen?

• ChojinZ
coptician schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:10:
[...]

Dat had ik dus in dat bestandje ook al vermeld, maar laat ik er nog even duidelijk over zijn: Geen enkele sony speler speelt het native af, dit geldt ook voor de 99 die ik heb. Je gebruikt het mp3 file manager programma. Bij mijn 99 staat deze simpelweg op de speler. Tevens heb ik zelf hem op de bijgeleverde CD staan. Dit gaat niet op voor de 55, maar je wist toen je hem kocht toch wel dat hij alleen Atrac3 en Atrac3plus zou spelen?
Nee, ik ben nogal stom geweest en heb dat ding in een inpulsieve bui gekocht. In de vitrine stond dat het een mp3 speler was. Nog even nagevraagd bij de verkoper en die bevestigde dit.
Eigenlijk had ik mijn huiswerk wat beter moeten doen. Maarja, das achteraf gepraat.... |:(

• coptician
ChojinZ schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:17:
[...]

Nee, ik ben nogal stom geweest en heb dat ding in een inpulsieve bui gekocht. In de vitrine stond dat het een mp3 speler was. Nog even nagevraagd bij de verkoper en die bevestigde dit.Eigenlijk had ik mijn huiswerk wat beter moeten doen. Maarja, das achteraf gepraat....
Kan je kan hem niet meer terugbrengen? Ik kan je ook nog wel vertellen welke voor die prijs ook erg goed zijn :P

[ Voor 16% gewijzigd door coptician op 29-12-2004 21:45 ]

Verwijderd

aaaw ik ga de nw-99 zometeen halen, maar ik zie net dat hij bij ITS weer 229 kost :/

• b3ta
Ik wacht tot eind januari want dan zijn de feestdagen voorbij en is alles lekker goedkoop ;)

• FireFly3k
Ik heb de speler in de winkel kunnen bekijken en wat mij opviel is dat het klepje voor de USB niet erg stevig is. Had toch wel iets mooier opgelost kunnen worden voor dat bedrag denk ik. Zijn er mensen die problemen hebben met het klepje?

Voor de rest ziet de speler er erg mooi uit maar ik zit nog wel te twijfelen. De Ezav Xen MP400 is ook mooi :/
Maar ATRAC heeft ook weer z'n voordelen, ATRAC3plus 64kbps zou (bijna) gelijk moeten zijn aan ATRAC3 132kbps. Aangezien de compressie van ATRAC3 ongeveer 1/10 is en ATRAC3Plus 1/20 (Als ik helemaal goed begrijp). En zo kan je toch heel wat meer muziek kwijt op 1gig :D

Is er toevallig iemand met een (Net)MD die is overgestapt op een NW-Exx? Ben namelijk erg benieuwd naar de geluidskwaliteit maar je kan het natuurlijk nergens horen.

En ja... de prijzen schijnen binnenkort naar beneden te gaan, nog even wachten dus. :'(

PSN - 500px - Flickr

• coptician
FireFly3k schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:33:
Ik heb de speler in de winkel kunnen bekijken en wat mij opviel is dat het klepje voor de USB niet erg stevig is. Had toch wel iets mooier opgelost kunnen worden voor dat bedrag denk ik. Zijn er mensen die problemen hebben met het klepje?

Voor de rest ziet de speler er erg mooi uit maar ik zit nog wel te twijfelen. De Ezav Xen MP400 is ook mooi :/
Maar ATRAC heeft ook weer z'n voordelen, ATRAC3plus 64kbps zou (bijna) gelijk moeten zijn aan ATRAC3 132kbps. Aangezien de compressie van ATRAC3 ongeveer 1/10 is en ATRAC3Plus 1/20 (Als ik helemaal goed begrijp). En zo kan je toch heel wat meer muziek kwijt op 1gig :D

Is er toevallig iemand met een (Net)MD die is overgestapt op een NW-Exx? Ben namelijk erg benieuwd naar de geluidskwaliteit maar je kan het natuurlijk nergens horen.

En ja... de prijzen schijnen binnenkort naar beneden te gaan, nog even wachten dus. :'(
Je hebt veel vragen, maar ik zal je proberen te helpen:

Ik weet daqt het geluid van een Md speler wel leuk is, maar dat dingetje van Sony produceert echt een geweldig geluid, mede dankzij instelbare EQ. Ik ga er waarschijnlijk ook EX-71 oordopjes voor kopen.

De compressie van Atrac3 gaat ook weer niet zo extreem, ik weet dat er 46 Cd's op zouden kunnen passen (ik heb zelf 8 320 kbps mp3-cd's op staan :P). Dus het is nog steeds niet zo ongelooflijk.

Het klepje zit wel snor hoor, zit goed vast maar gaat makkelijk los, en blijft wel zitten als je er niks ruigs mee doet :*) :9

Hij is echt heel mooi, vooral die 99, de knopjes op de voorkant zijn bijv gitzwart, wat ik persoonlijk erg mooi vind. Ook de shuttle switch vind ik geweldig, werkt snel, makkelijk, en het voelt ijzersterk aan (Ik denk echter dat het aluminium is)

@ The Dragon

Alle vragen hier neer zetten, dan kan ik ze beantwoorden. Heb je hem al?

Verwijderd

ik ben een beetje in de war geraakt.. 8)7.

Kan je met de E-95/99 wel gewoon je gedownloadde nummers van bv. kazaa eropzette??..
Ik bedoel dat je niet per se €1 per nummer moet gaan betalen omdat je alleen van een bepaalde site ofzo nummers kunt downloadde..

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:42:
ik ben een beetje in de war geraakt.. 8)7.

Kan je met de E-95/99 wel gewoon je gedownloadde nummers van bv. kazaa eropzette??..
Ik bedoel dat je niet per se €1 per nummer moet gaan betalen omdat je alleen van een bepaalde site ofzo nummers kunt downloadde..
Natuurlijk kan dat, zolang het maar mp3 files zijn of als je sonicstage gebruikt mp3, wma, of wav bestanden. Alleen kan je er geen mp3 files af halen als mp3tjes.

• coptician
Ik kopiëer even mijn bevindingen met de EX-71tjes. ALLES is nog hetzelfde...Ik heb ze zelfs nog steeds in:

Mijn bevindingen met de EX-71tjes, die ik nu nog in mijn oren heb:

De oordopjes zijn simpelweg verpletterend mooi IMHO, het zilveren is bijna pijnlijk, en het geeft alles een prachtig uiterlijk. Maar, looks can't tell everything:

Ove rhet geluid zelf kan ik nog niets zeggen, maar ik voel me wel veel dichter op de muziek - misschien ook niet zo raar. Dus, ik vertel over het comfort:

Ik wist al door een uitgebreide online instructie hoe ik ze in moest doen, je moet eerst een dopje een klein beetje oor in doen (echt niet ver), dan met je tegenovergestelde hand je oor omhoog trekken, dopje stevig er in duwen en herhalen aan de andere kant. Zo zitten ze stevig en heb je snel een goeie 'seal'. Ikzelf dacht eerst dat de Medium voor mij waren, maar mijn oren stonden simpelweg in de brand na een kwartier. De Small dopjes fizen dit probleem - deze zitten erg prettig. Het voelt als je ze er uit haalt -of als ik ze bij mezelf er uit haal iig- alsof je oren in de brand staan, maar dit zal snel veranderen, vermoed ik. Vergeet niet, dit was mijn eerste keer!

De dopjes die op de dopjes (erm, right) zitten ijken hard te zijn op foto's, maar ze zijn eigenlijk heel zacht, vooral aan de buitenkant, waar het niets uit maakt. Dit maakt ze toch nogal slap voelend, en ik weet wel dat ik mijn andere groottes lekker thuis laat, in hun kokertje, want die ben ik anders kwijt. Weet ook dat het kokertje waar je de dopjes in kan doen ook dunctioneert om de tip-dopjes op te doen.

Nog een leukigheidje: Gebruik je Small en had je eerder een Sennheiser 400/500 opberghoesje, dan passen de Sony's daar gewoon in! De mediums kan je beter niet doen, al kan je die wel kwijt in de ruimte 'onder' de koppen van de dopjes, maar dan kunnen ze er wel uit'floepen'.

Het snoer is voor mij een godsgeschenk, ik dnek dat hij niet precieser kna zijn. De Sony MDR-E838 dopjes hebben een net te kort snoer, maar deze is volledig perfect voor mijn speciale neckkoord. ( Heel zacht ding, echt heerlijk). Het verlengsnoer heb ik niet gebruikt, en zal ik ook niet, want die is 100% nutteloos voor mij. Ik vind het desondanks wel leuk :P

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 14:45
Aangezien m'n N-10 daarnet de geest heeft gegeven en omdat dat ding elk jaar kapot lijkt te gaan ben ik van plan om binnen een paar dagen zo'n E99 te kopen.
Natuurlijk zit ook ik met nog een paar vragen:
-1 Hoe uitgebreid is die sound functie nu precies? Bij mn Net MD was het een Equaliser met 6 standen, is dat ook het geval met de E99?
-2 Hoe snel 'zapt' het apparaatje? Dus als je een track luitsterd en je doet >>| , hoe lang duurt het dan ongeveer voordat je die nieuwe track hoort?
-3 Zitten er nog extra functies op, zoals bijv een timer/Pitch Control?
-4 Kan hij ook goed omgaan met VBR mp3tjes? (dus een hoge bitrate)
-5 iemand nog 'lage prijs tips'?
Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 05-01-2005 14:42 ]

Mixed Reality dev

• coptician
Menesis schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:42:
Aangezien m'n N-10 daarnet de geest heeft gegeven en omdat dat ding elk jaar kapot lijkt te gaan ben ik van plan om binnen een paar dagen zo'n E99 te kopen.
Natuurlijk zit ook ik met nog een paar vragen:
-1 Hoe uitgebreid is die sound functie nu precies? Bij mn Net MD was het een Equaliser met 6 standen, is dat ook het geval met de E99?
-2 Hoe snel 'zapt' het apparaatje? Dus als je een track luitsterd en je doet >>| , hoe lang duurt het dan ongeveer voordat je die nieuwe track hoort?
-3 Zitten er nog extra functies op, zoals bijv een timer/Pitch Control?
-4 Kan hij ook goed omgaan met VBR mp3tjes? (dus een hoge bitrate)
-5 iemand nog 'lage prijs tips'?
Alvast bedankt!
1 - Bass van -4 tot en met +3, treble van -4 tot +3.
2 - FUCKING snel, nuff said. :P Echt gewoon meteen
3 - Klok die niks doet? :P
4 - Hij speelt zonder problemen 320 kbps mp3tjes af. Daar heb ik er 105 van :P
5 - Ik had mijn 99 voor 180 euro bij de media markt, maar of die actie nog bezig is...?

• Menesis
Ok, bedankt voor de info.
Ik vind het ontbreken van die equaliser, zoals bij m'n oude NetMD wel héél jammer. Die functie gebruikte ik vaaaak!
Ik zit nog in twijfel en wacht dus nog maar even met de aanschaf. Ik wacht denk ik tot de prijs nog wat zakt.

in de tussentijd ga ik mn MD nog maar ns openschroeven en hopen dat ik een los draadje vind :P

Mixed Reality dev

• coptician
Menesis schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:01:
Ok, bedankt voor de info.
Ik vind het ontbreken van die equaliser, zoals bij m'n oude NetMD wel héél jammer. Die functie gebruikte ik vaaaak!
Ik zit nog in twijfel en wacht dus nog maar even met de aanschaf. Ik wacht denk ik tot de prijs nog wat zakt.

in de tussentijd ga ik mn MD nog maar ns openschroeven en hopen dat ik een los draadje vind :P
Persoonlijk ben ik wel te spreken over het systeem, eene chte zou toch nooit passen, en deze werkt heel behoorlijk. Ook dat het twee aparte zijn is best prettig.

Maarja, als jij er niet vrolijk van wordt, moet je het lekker (nog) niet doen.

• Menesis
Nog één laatste vraagje: ik las iets over dat er twee losse geheugen modules in de E99 zitten. Het is dus onmogelijk om bijv een DivX film van 700 Mb van iemand over te nemen? Of verdeeld de E99 dat zelf dan over die twee geheugen modules?

Mixed Reality dev

• coptician
Menesis schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:41:
Nog één laatste vraagje: ik las iets over dat er twee losse geheugen modules in de E99 zitten. Het is dus onmogelijk om bijv een DivX film van 700 Mb van iemand over te nemen? Of verdeeld de E99 dat zelf dan over die twee geheugen modules?
Dit zou standaard niet lukken, nee. Niet dat het een probleem is, winRAR maakt er no problemo wel twee files van, en misschien zelfs dat e onder de 478 MB komen :*)

• ChojinZ
coptician schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:53:
[...]

Kan je kan hem niet meer terugbrengen? Ik kan je ook nog wel vertellen welke voor die prijs ook erg goed zijn :P
Nope! ben ik te laat mee... :/

• Menesis
Okok, ik ben overstag! Heb hem net bij de It's voor 199 gehaald. De slimmerds hadden de oude prijs nog op het bordje bij de vitrine staan, eigenlijk was hij al weer 239 (of 229, dat weet ik FF niet meer), maar ik had hem dus nog voor de aanbiedingsprijs :D
Zitten trouwens dezelfde oordopjes bij als de mz-n10 (voor de minidiscers onder ons). En ja... het eerste wat opvalt... hij is KLEIN!

Vervolgens kom ik er achter hoe relaxt het eigenlijk is om hele muziek mappen te drag&droppen (wel eens waar in de mp3 file manager, maar dat maakt niet uit). Bij minidisc had je altijd eerst het omzettten naar Atrac3.

Daarnaast heeft mijn versie (de donkerzilbere met zwarte knopjes) nog en functie: een spiegeltje. Misschien leuk voor de vrouwelijk tweakers onder ons :P Helemaal haarscherp is het spiegelbeeld niet, maar je kunt (denk ik, ik heb daar geen ervaring mee!) eventuele omvolkomendheden in de opgebrachte makeup wel zien.

Back to normal; ik zal binnenkort een uitgebreid verslag geven. Omdat die hier op zich al te vinden zijn zal ik dan vooral deze E99 met de MzN10 minidisc vergelijken. Dit omdat minidisc nu toch wel oud begint te worden en er denk ik veel 'minidiscers' op zoek zijn naar een mp3 speler.

Ook misschien wel leuk: op een win98 computer had ik hem zo aan de praat; ZONDER sonicstage. je moet windows gewoon naar drivers laten zoeken op die Sonicstage CD.

edit: whaha, ik kom er nu pas achter dat het schermpje TWEE kleuren verlichtinvg heeft B)

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 06-01-2005 18:50 ]

Mixed Reality dev

• coptician
Menesis schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:51:
Okok, ik ben overstag! Heb hem net bij de It's voor 199 gehaald. De slimmerds hadden de oude prijs nog op het bordje bij de vitrine staan, eigenlijk was hij al weer 239 (of 229, dat weet ik FF niet meer), maar ik had hem dus nog voor de aanbiedingsprijs :D
Zitten trouwens dezelfde oordopjes bij als de mz-n10 (voor de minidiscers onder ons). En ja... het eerste wat opvalt... hij is KLEIN!

Vervolgens kom ik er achter hoe relaxt het eigenlijk is om hele muziek mappen te drag&droppen (wel eens waar in de mp3 file manager, maar dat maakt niet uit). Bij minidisc had je altijd eerst het omzettten naar Atrac3.

Daarnaast heeft mijn versie (de donkerzilbere met zwarte knopjes) nog en functie: een spiegeltje. Misschien leuk voor de vrouwelijk tweakers onder ons :P Helemaal haarscherp is het spiegelbeeld niet, maar je kunt (denk ik, ik heb daar geen ervaring mee!) eventuele omvolkomendheden in de opgebrachte makeup wel zien.

Back to normal; ik zal binnenkort een uitgebreid verslag geven. Omdat die hier op zich al te vinden zijn zal ik dan vooral deze E99 met de MzN10 minidisc vergelijken. Dit omdat minidisc nu toch wel oud begint te worden en er denk ik veel 'minidiscers' op zoek zijn naar een mp3 speler.

Ook misschien wel leuk: op een win98 computer had ik hem zo aan de praat; ZONDER sonicstage. je moet windows gewoon naar drivers laten zoeken op die Sonicstage CD.

edit: whaha, ik kom er nu pas achter dat het schermpje TWEE kleuren verlichtinvg heeft B)
(Ik had hem lekker voor 180 bij de media markt)

Grappig dat je over dat spiegeltje begint, volgens een vriendin van mij is dat dus ECHT zo! :P Zie zegt er zo mee te kunnen werken :P

Het zou ook lekker voor me zijn als ik niet eerst 13 cd's wou gaan rippen. Op 192 kbps wist ik er 12 cd's, 170 nummers op te zetten.

Dat groene backlight is best freaky, en minder scherp, maar het is er wel een, ja. Minidisc is erg leuk, maar dit is vele malen beter IMO. Hij is inderdaad wel een tikje, erm, klein.

• Menesis
Wat me ook opvalt (ook wel logisch, maar toch): Bij NetMD moest je alles vanaf de PC eerst omzetten naar ATRAC, 132 kbit/s. Bepaalde nummers die ik dan op mn NetMD had (van origine 192kb/s mp3tjes), heb ik nu als échte 192kbs mp3tjes op de E99 staan en je merkt echt verschil! Bijvoorbeeld bij een drum&bass nummer (LTJ buckem - close to the source), waarin diepe bas geluiden zitten. Het klinkt gewoon net even dieper met de E99, zonder dat de sound functie aan staat.
Ik luister het wel door een Sennheiser HD25SP, dus zou kunnen dat je met doppies minder verschil hoort.
Wat ik dus probeer duidelijk te maken voor de NetMDers; nu kun je muziek met veel betere kwaliteit overzetten. Voor bepaalde mensen klinkt dit nu veel te logisch, maar ik had het eerlijk gezegd nog neit zo bekeken :+

Mixed Reality dev

• coptician
Menesis schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:31:
Wat me ook opvalt (ook wel logisch, maar toch): Bij NetMD moest je alles vanaf de PC eerst omzetten naar ATRAC, 132 kbit/s. Bepaalde nummers die ik dan op mn NetMD had (van origine 192kb/s mp3tjes), heb ik nu als échte 192kbs mp3tjes op de E99 staan en je merkt echt verschil! Bijvoorbeeld bij een drum&bass nummer (LTJ buckem - close to the source), waarin diepe bas geluiden zitten. Het klinkt gewoon net even dieper met de E99, zonder dat de sound functie aan staat.
Ik luister het wel door een Sennheiser HD25SP, dus zou kunnen dat je met doppies minder verschil hoort.
Wat ik dus probeer duidelijk te maken voor de NetMDers; nu kun je muziek met veel betere kwaliteit overzetten. Voor bepaalde mensen klinkt dit nu veel te logisch, maar ik had het eerlijk gezegd nog neit zo bekeken :+
Je kan met netmd toch ook hogere kwaliteit er op zetten? Ook verbaast het me niks, want Atrac is dezelfde basis als MP3 in verkleinen...(Dacht ik), alleen WMA kan meer dan MP3 uit minder halen, en misschien OGG ook, not sure.

Het spelertje produceert ook beter geluid dan de bulkspelers hoor, dus niet iedere mp3 speler zal zo zijn. Deze speler wordt juist geprezen om de behoorlijke geluidskwaliteit, die misschien ook wel Creative voorbijstreeft, al is deze eq natuurlijk minder. Wat ik zelf doe is S1 op +1 bass en treble zetten, en S2 op +3 bass en treble. Maar ik blijf meestal van S2 af.

• Menesis
Met HiMD kun je wel voor hogere bitrates/de betere ATRAC 3+ codec gaan, maar met de originele NetMD kun je maximaal ATRAC3 op 132kbs via highspeed overzetten.
en nee, als je SP aanklikt in SonicStage codeert de computer toch naar LP2 en smeert dit vervolgens uit, het is geen echt SP kwaliteit

Mixed Reality dev

• Menesis
Wat raars: de E99 schijnt alleen mp3tjes van minimaal 128kb/s te slikken! (of eigenlijk sporen van per stuk 64kb/s, een mono mp3tjes van 64 werkt wel). Dit vind ik vrij vervelend, aangezien ik nogal wat cabaretstukjes heb op lage kwaliteit (spraak, vandaar :P). Even omzetten dan maar.
Hebben meer mensen hier last van?

Mixed Reality dev

Verwijderd

ik heb hem net ook gehaald. Beetje lopen zoeken in de stad hier in denhaag. Bij mediamarkt koste hij 199eu, maar daar was hij helaas niet meer in voorraad. Bij v&d was hij 239 en bij radio modern was hij 209, maar na een beetje onderhandelen heb ik hem voor 199 gekregen.
Prijzen verschillen dus nogal en je moet dus goed zoeken.
Maarja nu ff dat dingetje uitpakken en uittesten :7

• coptician
Menesis: Het is leuk te horen over je bitrateveronderstellingen, dir soort dingen heb ik nou eigenlijk nooit opgemerkt. Misschien omdat ik er alleen 196 kbps mp3tjes op heb staan. Wel grappig! :P

Slecht van sony om niks hogers te leveren, fixt hi-md dit?

TheDragon: Hoe doen jullie dat toch, dat afdingen? Dat lukt mij nou nooit.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 20:58

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben dus ook verlieft op dit dingetje :P

Ik ben alleen linuxgebruiker en vraag me af hoe ik mijn MP3's erop ga krijgen. USB mounten is geen probleem, maar het omzetten van de MP3 is mijn zorg.

Iemand ervaring?

Als het makkelijk te doen is ga ik hem gelijk halen :9

• coptician
Volgens mij gaat dat simpelweg niet lukken, maar ik zal even een korte zoektocht voor je maken. (Zelf geen linux PC meer, ben persoonlijk anti-linux)

Getting MP3 File Manager started

Connect your Portable Audio Player to the computer using the USB cable provided.
Open Windows Explorer; your player will appear as a Removable Disk drive type. Select that drive.
In the ESYS folder, double-click on the Mp3FileManager.exe file. The MP3 File Manager will now launch.
The first time you launch the MP3 File Manager, both this Help file and MP3 File Manager window will open. Close the Help file window.
You are ready to use MP3 File Manager!

Ik ben bang dat deze totaal niet gaat werken.

[ Voor 66% gewijzigd door coptician op 06-01-2005 22:35 ]

• Menesis
coptician schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:27:
...
Slecht van sony om niks hogers te leveren, fixt hi-md dit?
...
Ja, die ondersteunt zelfs PCM (en als je opneemt in PCM kun je dit ook -eindelijk- via USB overzetten naar de PC, met andere formaten kan dit niet, maar dit terzijde), maar dus ook ATRAC3+ op 256kbps, wat wel goede kwaliteit moet zijn lijkt mij :). Eigenlijk ondersteunt HiMD het hele ATRAC rijtje dat de Nw-E99/95 ook ondersteunt (zie manual).

Wat mij nu opvalt aan de E99 is de toch wel grote hoeveelheid ruis! Tijdens het luisteren van muziek merk ik het verder niet hoor maar speel eens een track af en zet het volume op 0. (moet je wel oordopjes indoen en geen grote koptelefoon.) en voilá. net de wind :P

Daarnaast hoor ik een soort pulsje heel zacht, wat op de puls van een klokje lijkt! Hebben meer mensen dit? Het is wel zo dat ik nu een tijd naar een zeer zacht volume zit te luisteren met ongeveer 0 aan omgevingsgeluiden>> mn oren zijn nu erg gevoelig :P
Ik adviseer dit 's avonds te doen als je al een tijd in bed licht, dan merk je het zeker.

Ik probeer hetzelfde trucje nu met m'n minidisc units (mzn10 en mzr30)uit en deze geven toch minder ruis. (ongeveer de helft als je dat bij geluid zo kan zeggen).

Niet heel erg netjes van Sony, maar ja... De E99 is ook wel erg klein 8) en als je een grote koptelefoon gebruikt waarbij je het volume wat hoger moet opengooien merk je er volgens mij minder van. Of zou de ruis dan ook harder worden? Aangezien in het volume op 0 had lijkt het mij meer een soort 'basisruis'.

Ik deed dit dus met de standaard oordopjes die bij de E99 worden geleverd en ik heb ze vrij strak in mn oor geduwd :P

Mixed Reality dev

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 20:58

zAo

GPLv2 Fanboy

coptician schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:33:
Volgens mij gaat dat simpelweg niet lukken, maar ik zal even een korte zoektocht voor je maken. (Zelf geen linux PC meer, ben persoonlijk anti-linux)

Getting MP3 File Manager started

Connect your Portable Audio Player to the computer using the USB cable provided.
Open Windows Explorer; your player will appear as a Removable Disk drive type. Select that drive.
In the ESYS folder, double-click on the Mp3FileManager.exe file. The MP3 File Manager will now launch.
The first time you launch the MP3 File Manager, both this Help file and MP3 File Manager window will open. Close the Help file window.
You are ready to use MP3 File Manager!

Ik ben bang dat deze totaal niet gaat werken.
Ook Mr. Google leverder niets op. Maargoed, ik neem aan dat ik gewoon MP3 erop kan gooien en spelen maar? Ik ben de weg een beetje kwijt namelijk :)

• coptician
Menesis schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:51:
[...]
Ja, die ondersteunt zelfs PCM (en als je opneemt in PCM kun je dit ook -eindelijk- via USB overzetten naar de PC, met andere formaten kan dit niet, maar dit terzijde), maar dus ook ATRAC3+ op 256kbps, wat wel goede kwaliteit moet zijn lijkt mij :). Eigenlijk ondersteunt HiMD het hele ATRAC rijtje dat de Nw-E99/95 ook ondersteunt (zie manual).

Wat mij nu opvalt aan de E99 is de toch wel grote hoeveelheid ruis! Tijdens het luisteren van muziek merk ik het verder niet hoor maar speel eens een track af en zet het volume op 0. (moet je wel oordopjes indoen en geen grote koptelefoon.) en voilá. net de wind :P

Daarnaast hoor ik een soort pulsje heel zacht, wat op de puls van een klokje lijkt! Hebben meer mensen dit? Het is wel zo dat ik nu een tijd naar een zeer zacht volume zit te luisteren met ongeveer 0 aan omgevingsgeluiden>> mn oren zijn nu erg gevoelig :P
Ik adviseer dit 's avonds te doen als je al een tijd in bed licht, dan merk je het zeker.

Ik probeer hetzelfde trucje nu met m'n minidisc units (mzn10 en mzr30)uit en deze geven toch minder ruis. (ongeveer de helft als je dat bij geluid zo kan zeggen).

Niet heel erg netjes van Sony, maar ja... De E99 is ook wel erg klein 8) en als je een grote koptelefoon gebruikt waarbij je het volume wat hoger moet opengooien merk je er volgens mij minder van. Of zou de ruis dan ook harder worden? Aangezien in het volume op 0 had lijkt het mij meer een soort 'basisruis'.

Ik deed dit dus met de standaard oordopjes die bij de E99 worden geleverd en ik heb ze vrij strak in mn oor geduwd :P
Ik hoor de ruis ook, en het klinkt als een klokje, maar het is te zacht om het makkelijk te horen voor mij. Het maakt mij niet uit, ik luister er meestal muziek mee met volume hoger dan nul.

Ik suggesteer er Ex71 oordopjes voor te kopen?
zAo schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:55:
[...]

Ook Mr. Google leverder niets op. Maargoed, ik neem aan dat ik gewoon MP3 erop kan gooien en spelen maar? Ik ben de weg een beetje kwijt namelijk :)
Ik ben bang dat dit echt niet gaat. De mp3 file manager doet namelijk wel iets, namelijk het nummer aanpassen zodat het door de speler afgespeelt kanw orden. En ook alleen op de speler :(

Sorry to disappoint you.

[ Voor 13% gewijzigd door coptician op 06-01-2005 23:03 ]

• Menesis
zAo schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:55:
[...]

Nou denk het niet! Zonder dat programma kun je wel mp3tjes op de E99/95 zetten, maar dan speelt ie ze niet af. Het moet dus via mp3 filemanager. Of je moet iets via sonicstage doen, maar dat zie ik ook nog niet zo snel op linux draaien (of wel?)

Mixed Reality dev

• coptician
Volgens mij is SS (Nou dat is een lekkere afkorting) niet bruikbaar, nein.

• Menesis
coptician schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:27:
Menesis: Het is leuk te horen over je bitrateveronderstellingen, dir soort dingen heb ik nou eigenlijk nooit opgemerkt. Misschien omdat ik er alleen 196 kbps mp3tjes op heb staan. Wel grappig! :P
.....
Wel raar. In het boekje staat dat de E99 mp3 ondersteunt van 8 (!) tot 320 kbps. Dan blijft het raar dat al mijn mp3tjes van minder dan 128kbps niet worden herkend door mp3filemanager.

Mixed Reality dev

• coptician
Sony haalt wel meer rare dingen uit, nietwaar? Ik ga het toch eens proberen, hopelijk kan ik een 96kbps muziekje vinden ergens. Heb je anders een voorbeels voor me?

Gôh, ik geloof dat 96 bitrates wel bestaan...Nou ja, ik zet er eentje op en kijk wat het wordt. (Erm, probeer)

[ Voor 26% gewijzigd door coptician op 07-01-2005 14:57 ]

• Menesis
Hmz, vaagheid; ik heb nu zelf een mp3tje op 96kbps gemaakt en die lust ie wel. Zijn er dan toch nog verschillen binnen het mp3 formaat?

edit: stom; het ligt aan de Sampling Rate! Ik weet nog niet precies welke rates hij wil pakt, maar bijvoorbeeld 32Khz of lager pakt hij niet. Waarschijnlijk móet het per sé 44,1 Khz zijn. Ik zie het nu ook in het boekje onder sampling frequency (p41) >> "mp3: 44,1Khz"

edit2: misschien interessant: ik zag op die connect site dat je 10 nummers gratis mag downloaden als je bijv de E95/99 hebt gekocht. Ik zit echter nog steeds te wachten op een mailtje met de unieke code maar goed. Misschien lukt het iemand anders wel meteen?
link
en ondertussen krijg ik het mailtje binnen...

De actie is mij eindelijk gelukt. Je moet eerst een MySonyId aanmaken en daarin je E99 registreren. (je hebt het serienummer nodig dus gooi het stickertje achterop de E99 niet weg!!!). Nu krijg je een speciale code voor 10 gratis tracks.

Vervolgens moet je je nog bij die connect registreren. (sonicstageopstarten en dan net music store). Even inloggen en je kunt uitzoeken. Mijn liedje (perfect day-lou reed) was in Atrac3 op 132Kbps. Heb niet zo snel kunnen zien of je dat nog kan aanpassen.
Maar ben al blij dat het eindelijk gelukt is 8)
Ik denk dat ik wel afentoe gebruik ga maken van dat connect, maar zeker niet voor hele albums ofzo.

[ Voor 130% gewijzigd door Menesis op 07-01-2005 16:08 ]

Mixed Reality dev

• coptician
Ik zet er met mp3 file manager zonder problemen 96 kbps nummers op, alleen jammer dat de speler deze niet wilt afspelen. Ze staan gewoon nergens op de speler! :P Misschien moet ik de id3tags even aanpassen en kijken of het daar aan ligt.

Edit: Het werkt inderdaad, dus het lag bij jou waarschijnlijk aan de sampling rate, zoals je al zei. Het 96 kbps nummertje speelde correct af.

En ja, ik loop wat achter de feiten aan.

[ Voor 34% gewijzigd door coptician op 07-01-2005 16:46 ]

• coptician
Ik wil nog wel kwijt dat het mp3 file manager programma gewoon niet veel beter kan worden gemaakt! alleen moet ie de mogelijkheid geven om ze om te zetten naar mp3 (gewone) en kunnen afspelen. Maar dat maakt mij niet veel uit, het is gewoon het meest makkelijke programma dat er is.

Verwijderd

ik vind het eerlijk gezegd een onhandig programma. Soms krijg ik een error, dan staat er in me windows taakbalk dat het bestand niet goed is overgedragen ofzo. maar de transfer gaat gewoon door. En omdat de speler heel die mp3 naam omzet is het moeilijk te vinden welke bestand nou beschadigd was als je een hele lading mp3s tegelijk overzet.
Wat ik ook vreemd vond is dat hij sommige mp3 files gewoon niet herkent. Ik zet een mp3 over en dan zegt hij dat het geen mp3 is?? dus overzetten gaat niet door!! wtf??
En klopt het dat je geen wma/wav kan overzetten via mp3 filemanager??

En met sonicstage begrijp ik er ook niks van, ik probeer een mp3 over te zetten, maar dan zegt hij dat hij het persee naar atrac moet omzetten. Ik las wel in sonicstage, ergens bij properties dat wanneer een mp3 file voor het eerst wordt overgezet hij omgezet moet worden, maar dat slaat toch nergens op, wanneer kan ik dan wel gewoon mp3s overzetten zonder conversie naar atrac?? :?

En wat betreft geluidkwaliteit ben ik ook ietwat teleurgesteld. Ik miss wat bass. Bij dance nummers is het geluid wel lekker, maar vooral bij rap nummers, waar veel de "hi-hat" wordt gebruikt is het geluid te scherp blikkerig. Mij oude sony minidisc van ongeveer 7 jaar oud deed het wat dat betreft veel beter.

• Menesis
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:22:
ik vind het eerlijk gezegd een onhandig programma. Soms krijg ik een error, dan staat er in me windows taakbalk dat het bestand niet goed is overgedragen ofzo. maar de transfer gaat gewoon door. En omdat de speler heel die mp3 naam omzet is het moeilijk te vinden welke bestand nou beschadigd was als je een hele lading mp3s tegelijk overzet.
Wat ik ook vreemd vond is dat hij sommige mp3 files gewoon niet herkent. Ik zet een mp3 over en dan zegt hij dat het geen mp3 is?? dus overzetten gaat niet door!! wtf??

En met sonicstage begrijp ik er ook niks van, ik probeer een mp3 over te zetten, maar dan zegt hij dat hij het persee naar atrac moet omzetten. Ik las wel in sonicstage, ergens bij properties dat wanneer een mp3 file voor het eerst wordt overgezet hij omgezet moet worden, maar dat slaat toch nergens op, wanneer kan ik dan wel gewoon mp3s overzetten zonder conversie naar atrac?? :?

En wat betreft geluidkwaliteit ben ik ook ietwat teleurgesteld. Ik miss wat bass. Bij dance nummers is het geluid wel lekker, maar vooral bij rap nummers, waar veel de "hi-hat" wordt gebruikt is het geluid te scherp blikkerig. Mij oude sony minidisc van ongeveer 7 jaar oud deed het wat dat betreft veel beter.
Qua kwaliteit heb ik ook een beetje hetzelfde idee, alhoewel ik nu ook merk dat ik mp3tjes, afgespeeld vanaf de computer even bagger vind klinken. Ik weet nu (helaas) waar mp3 dingen weghaalt zeg maar en dat hoor ik nu gewoon. Pas vanaf 192 merk ik het midner. Bij Atrac3 op 132kbps hoor ik nog weinig verschil met een cd.
Het komt dus niet echt door de E99 dat sommige nummers bagger klinken, in mijn geval dan.

Wat ik wel über slecht vind is de eigenlijk gigantische hoeveelheid ruis. Ik heb voor de gein eens een klassiek nummer gedownload bij connect. Doorgaans zijn die vrij zacht opgenomen >> je zet je volume wat hoger. Het resultaat is dat ik de ruis er duidelijk doorheen hoor. Voor klassieke muziek is dit ding gewoon ongeschikt.
Maar ook het nummer 'A perfect day' van Lou Reed klinkt in het begin alsof hij in de wind speelt (om het zo maar eens te zeggen). Het begin daarvan is namelijk ook vrij zacht.

Met de software heb ik totaal geen problemen en de weergave van het geluid van de E99 is verder helemaal top, op de ruis na dus.
edit:
Maar begrijp me niet verkeerd: Ik geniet met volle teugen van dit mooie apparaatje!! Ik vind het verder een fantastisch ding. Op de ruis na dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 07-01-2005 20:46 ]

Mixed Reality dev

• coptician

MP3's zijn de enige die in het mp3 file manager programma passen, en dat jij nou non-standard mp3's hebt (Dus die niet zelf geript zijn), kan ik niets mee. Zelf (re-)rippen werkt wel.

Er zit zo'n mooi boekje bij deze speler, over sonicstage. Misschien dat je daar wat antwoorden in kan vinden.

De bass kan je lekker zelf instellen.

(Sorry als ik wat plat klink, heb ff wat dingen aan mijn hoofd, en sommige dingen die je zegt zijn wat dom)
quote: Menesis
Qua kwaliteit heb ik ook een beetje hetzelfde idee, alhoewel ik nu ook merk dat ik mp3tjes, afgespeeld vanaf de computer even bagger vind klinken. Ik weet nu (helaas) waar mp3 dingen weghaalt zeg maar en dat hoor ik nu gewoon. Pas vanaf 192 merk ik het midner. Bij Atrac3 op 132kbps hoor ik nog weinig verschil met een cd.
Het komt dus niet echt door de E99 dat sommige nummers bagger klinken, in mijn geval dan.
Het is in de mp3 wereld algemeen bekend dat 192 kbps het mininum is om goed te kunnen luisteren. Ik draai persoonlijk geen enkel nummer onder deze bitrate.

Verwijderd

coptician schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:12:
[...]

MP3's zijn de enige die in het mp3 file manager programma passen, en dat jij nou non-standard mp3's hebt (Dus die niet zelf geript zijn), kan ik niets mee. Zelf (re-)rippen werkt wel.

Er zit zo'n mooi boekje bij deze speler, over sonicstage. Misschien dat je daar wat antwoorden in kan vinden.

De bass kan je lekker zelf instellen.

(Sorry als ik wat plat klink, heb ff wat dingen aan mijn hoofd, en sommige dingen die je zegt zijn wat dom)

[...]

Het is in de mp3 wereld algemeen bekend dat 192 kbps het mininum is om goed te kunnen luisteren. Ik draai persoonlijk geen enkel nummer onder deze bitrate.
Ok, ten eerste ik ben een leek op het gebied van audio encoding, of hoe je het ook noemt. Ik ben een consument die een mp3 speler koopt en verwacht dat diezelfde speler gewoon alle mp3 kan afspelen. Ik heb niks aan rip dit of rip dat, trouwens een goedkope speler van 30eu kan die mp3 bestanden wel afspelen en de nw99 niet :?

Ten tweede heb ik dat mooi boekje over sonicstage al geraadpleegd, maar daar zie ik niks over mijn probleem.

Ten derde ben ik geen mongool, tuurlijk weet ik dat ik de bass kan instellen omg....

Ten vierde vond ik je antwoorden best wel triest

en tot slot ten vijfde, wat heb ik ermee te maken dat jij dingen aan je hoofd hebt, val mij iig er niet mee lastig.

Iemand anders die misschien iets zinnigs kan zeggen? :7

• coptician
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:57:
[...]

Ok, ten eerste ik ben een leek op het gebied van audio encoding, of hoe je het ook noemt. Ik ben een consument die een mp3 speler koopt en verwacht dat diezelfde speler gewoon alle mp3 kan afspelen. Ik heb niks aan rip dit of rip dat, trouwens een goedkope speler van 30eu kan die mp3 bestanden wel afspelen en de nw99 niet :?

Ten tweede heb ik dat mooi boekje over sonicstage al geraadpleegd, maar daar zie ik niks over mijn probleem.

Ten derde ben ik geen mongool, tuurlijk weet ik dat ik de bass kan instellen omg....

Ten vierde vond ik je antwoorden best wel triest

en tot slot ten vijfde, wat heb ik ermee te maken dat jij dingen aan je hoofd hebt, val mij iig er niet mee lastig.

Iemand anders die misschien iets zinnigs kan zeggen? :7
Sorry, ik reageer toch maar:

Het verschil in mp3 bij de ene enede andere rip zit hem in dat sommige dingen in een mp3 door een mp3 speler niet afgsespeelt kunnen worden, dit komt voor doordat het gewoon ogg/etc files zijn die een mp3 naampje krijgen. Dat een speler van sony deze mp3's niet snapt is logisch, want hij kan eigenlijk niet eens een mp3 afspelen in standaard vorm, daar is ie niet voor gebouwd. Dat het misschien irritant voor je is, kan ik niets aan veranderen. En als je net als mij een van de weinigen bent die Cd's ook echt koopt, kan je ze zelf re-rippen. Persoonlijk gebruik ik Windows Media Player 10, voor het gebruiksgemak. Gebruik deze en je kan ze afspelen op de nw-e99 (of je doet iets fout)

Je vraag had eigenlijk niks met sonicstage te vragen, want jij wilt er gewoon mp3tjes op zetten. Nou, daar kan ik kort over zijn...mp3 file manager als je echt een computerleek bent (Dan geloof je dat ze mp3's zijn), en anders kan het niet.

Geloof me, die gast van Toms Hardware wist dat niet

Ik hoop dat je mijn antwoorden nu beter vindt. Of eigenlijk, wat heb ik er mee te maken dat jij problemen hebt?

• Menesis
...
Dan is de smapling rate verkeerd. Dwz. De meeste mp3tjes zijn gesampled op 44,1 khz. Dan wordt er zeg maar 44100 keer per seconden gezegd hoe de wavegolf moet lopen (correct me if i'm wrong). Sommige mp3tjes zijn echter op bijv 32 Khz gesampled. Dat snapt de E99 niet.
edit: zoals phantom al zei kan het ook zijn dat je stiekem een ander format hebt waar wel gewoon .mp3 achter staat.
Als je muziek via SonicStage overzet moet je het idd naar Atrac omzetten. Voor de mp3tjes had je toch al mp3filemanager?
Ik kan me niet voorstellen dat de E99 te weinig bass doorgeeft. Als ik bij de E99 de sound uit zet en bij mijn minidisc ook gene effect aanzet klinkt bij beide de bass hetzelfde. Het zal aan je oordopjes liggen denk ik. En als je blikkerig geluid hebt moet je je CD's via Sonicstage naar ATRAC3+ omzetten op 256kbps. Als je het nu nog hoort heb je slechte oordopjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 08-01-2005 13:20 ]

Mixed Reality dev

Verwijderd

memesis je hebt gelijk de sampling rate van die mp3 was 48 nog wat, maar ik moet wel zeggen dat die vele malen beter klinken dan mp3 met zelfde bitrate en sampling rate van 41. Het geluid klinkt veel voller of ligt dat niet aan de sampling rate? Als dat wel zo is vind ik het jammer dat de nw99 die niet aankan.

gvd nu pas heb ik het door. Ik had al gelezen dat de nw99 wel native mp3 kan lezen, maar ik dacht er dus niet aan dat dat niet betekent native wma :(
nu zit ik dus wel vast aan sonicstage voor me wma, en het is best wel kut dat je de bestanden die overgezet zijn via SS niet kan zien in mp3FM en andersom ook niet.

Dus er is via SS helemaal geen mogelijkheid om niet te conventeren, dus gewoon alles native erop zetten?

En wat betreft de bass, ik mis het toch, alleen als het volume heel hoog staat, maar toch, best jammer, maar ik kan er mee leven, misschien later betere dopjes aanschaffen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 15:41 ]

• Menesis
Ik vraag me alleen af waar jij dat mp3tje op 48Khz vandaan hebt. Alle Audio CD´s zijn namelijk op 44,1 Khz en vrijwel alle mp3tjes komen toch uiteindelijk van een CD. Of je mp3tje moet van een SuperAudioCd af komen (die zijn geloof ik zelfs op 96Khz gesampled).
Oftewel je hebt er vrij weinig aan als een mp3speler 48 Khz of hoger aankan.

Mixed Reality dev

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:37:
memesis je hebt gelijk de sampling rate van die mp3 was 48 nog wat, maar ik moet wel zeggen dat die vele malen beter klinken dan mp3 met zelfde bitrate en sampling rate van 41. Het geluid klinkt veel voller of ligt dat niet aan de sampling rate? Als dat wel zo is vind ik het jammer dat de nw99 die niet aankan.

gvd nu pas heb ik het door. Ik had al gelezen dat de nw99 wel native mp3 kan lezen, maar ik dacht er dus niet aan dat dat niet betekent native wma :(
nu zit ik dus wel vast aan sonicstage voor me wma, en het is best wel kut dat je de bestanden die overgezet zijn via SS niet kan zien in mp3FM en andersom ook niet.

Dus er is via SS helemaal geen mogelijkheid om niet te conventeren, dus gewoon alles native erop zetten?

En wat betreft de bass, ik mis het toch, alleen als het volume heel hoog staat, maar toch, best jammer, maar ik kan er mee leven, misschien later betere dopjes aanschaffen.
Nope, native in SS gaat helemaal niet :P Netjes, 48K sampling rate. En je doet jezelf er goed aan om echt lekkere dopjes te kopen, als tip de 15 euro MX400 (of 17 euro MX 450) van Sennheiser, en voor 40-45-50-55 euro de MDR-Ex71 van Sony (de laatste heb ik zelf, beste comfort van bijna alle canalphones, alleen een paar eyty's en ultimate ears zijn beter, maar die zijn natuurlijk vele malen beter geluid)

• Menesis
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/nw-e99-1.jpg
Het is trouwens wel mooi om die sticker eraf te halen. :P Wel ergens goed bewaren ivm het serienummer.
En nog een fotootje voor de mensen die willen weten hoe klein ie is :P
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/nw-e99-3.jpg

En hier nog een foto van de E99 naast een Minidisc (mz-n10)

edit: nog ééntje :P

@ Phantoms post hieronder: met dat nekkoord heb ik geen moeite. Ik lees overal dat iedereen het vreselijk vind :? Ik snap het niet: hij hangt op de goede hoogte; met dat extra kabeltje erbij heb je genoeg snoer en pijn in je nek kun je er niet van krijgen (40gram is niet veel). Het enige irritante vind ik dat hij de hele tijd heen en weer bungelt, maar das logisch met een nekkoord :D

[ Voor 36% gewijzigd door Menesis op 08-01-2005 21:16 ]

Mixed Reality dev

• coptician
Cool, plaatjes! En vind jij dat nekkoord niet vreselijk? Ik heb mijn eigen, maar die is echt prut!

Verwijderd

ik heb nog een vraagje, kan je gewoon met de mp3 file manager (zonder al te veel moeite) gedownlode mp3 nr's om te zette? en hoe lang doe je er ong over??
of moet je dan per se de sonicstage gebruike..?

Verwijderd

plaatjes zijn idd erg vett :*)

• Menesis
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:41:
ik heb nog een vraagje, kan je gewoon met de mp3 file manager (zonder al te veel moeite) gedownlode mp3 nr's om te zette? en hoe lang doe je er ong over??
of moet je dan per se de sonicstage gebruike..?
Met die mp3 file manager kun je niets behalve bestaande mp3tjes op de E99 zetten.
Met sonicstage kun je wel verschillende formaten naar Atrac3 coderen.
Er wordt dus geen programma meegeleverd om mp3tjes te maken! Maar Atrac3 is ook prima! zeker atrac3+ op 256kbps 8)

en dan nog wat foto's:
grooooote foto! (het lijkt wel een aansteker)
kleurtjes

Mixed Reality dev

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
b3ta schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:43:[..........]
Zoals van Sony mag worden verwacht biedt de speler een uitmuntende weergavekwaliteit.
Sony's vermaarde compressieformaten ATRAC3 en ATRAC3plus staan garant voor een audioweergave die nauwelijks onderdoet voor CD.

De speler biedt bovendien de mogelijkheid om muziek in het ATRAC3plus-formaat te comprimeren met 256 kbps, waardoor de geluidskwaliteit optimaal behouden blijft.
Ik wordt altijd een beetje kriegelig als ik dit soort opgezwollen taalgebruik zie. Ik zou denken dat GoT een onafhankelijk en objectief medium probeert te zijn, maar als ik dit soort commercieele reclamepraat lees vraag ik me dat toch wel af.
Heb je ergens een copy&paste gedaan van een advertentie of zo?

• coptician
Da's zeker weten copy paste, niks om je druk over te maken, hoor. Dat gebeurt extreem vaak, alleen valt het hier wat meer op. Eigenlijk moeten Menesis en ik eens een nieuwe inlediging schrijven. Want wij weten er wel wat over. Bijvoorbeeld dat de plaatjes verkeerd zijn :P Mooie plaatjes van Menesis, vooral die grote!
quote: Menesis
@ Phantoms post hieronder: met dat nekkoord heb ik geen moeite. Ik lees overal dat iedereen het vreselijk vind Ik snap het niet: hij hangt op de goede hoogte; met dat extra kabeltje erbij heb je genoeg snoer en pijn in je nek kun je er niet van krijgen (40gram is niet veel). Het enige irritante vind ik dat hij de hele tijd heen en weer bungelt, maar das logisch met een nekkoord
Als ik dat ding vijf minuten om heb ga ik grabben als een gek :P En hij is erg onhandig in gberuik. Kan er niet eens fatsoenlijk af. Mijn eigen kan bijna bij het begin er al af, en dat IS handig.

[ Voor 50% gewijzigd door coptician op 09-01-2005 00:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste