Ik ben van plan een geluidskaartje aan te schaffen. Mijn budget is maximaal 35-45 euro.
Ik heb, vind ikzelf, goed rondgezocht op het internet (en GOT) en zie tussen de bomen het bos niet meer. Daarom dit topic, zodat niet alleen ik maar ook andere mensen duidelijk kunnen krijgen over alle geluidskaarten.
Gebruik: Spellen, films en muziek
Mijn keuzes zijn gevallen op deze kaarten (van pricewatch):
- Creative SoundBlaster 5.1 Digital (Bulk) € 21,18
- Creative SoundBlaster Live 5.1 € 22,25
- Creative SoundBlaster Live LS 5.1 [P] € 23,80
Wat is hier het verschil tussen deze kaarten?
- Creative SoundBlaster Audigy € 45,-
- Creative SoundBlaster Audigy ES € 36,-
- Creative SoundBlaster Audigy LS € 26,-
Ik heb gelezen dat de LS versie meer voordelen heeft dan de ES maar wellicht kan iemand mij het tegendeel bewijzen.
- Hercules Fortissimo III 7.1 (ik kan deze goedkoper krijgen -35-, daarom staat deze ook in de lijst).
- Terratec Aureon 5.1 Fun € 32,65
Nu heb ik al wel wat antwoorden gekregen in dit topic maar wil toch een second opinion
, hopelijk kunnen jullie mij die geven.
Heeft iemand reviews/ervaringen/opmerkingen of aanbevelingen over de hierboven vermelde geluidskaarten?
Ik wil ze graag horen
Ik heb, vind ikzelf, goed rondgezocht op het internet (en GOT) en zie tussen de bomen het bos niet meer. Daarom dit topic, zodat niet alleen ik maar ook andere mensen duidelijk kunnen krijgen over alle geluidskaarten.
Gebruik: Spellen, films en muziek
Mijn keuzes zijn gevallen op deze kaarten (van pricewatch):
- Creative SoundBlaster 5.1 Digital (Bulk) € 21,18
- Creative SoundBlaster Live 5.1 € 22,25
- Creative SoundBlaster Live LS 5.1 [P] € 23,80
Wat is hier het verschil tussen deze kaarten?
- Creative SoundBlaster Audigy € 45,-
- Creative SoundBlaster Audigy ES € 36,-
- Creative SoundBlaster Audigy LS € 26,-
Ik heb gelezen dat de LS versie meer voordelen heeft dan de ES maar wellicht kan iemand mij het tegendeel bewijzen.
- Hercules Fortissimo III 7.1 (ik kan deze goedkoper krijgen -35-, daarom staat deze ook in de lijst).
- Terratec Aureon 5.1 Fun € 32,65
Nu heb ik al wel wat antwoorden gekregen in dit topic maar wil toch een second opinion
Heeft iemand reviews/ervaringen/opmerkingen of aanbevelingen over de hierboven vermelde geluidskaarten?
Ik wil ze graag horen
offtopic:
Mijn Speakerset: Creative DTT2200, zie PC Specs voor meer info
Mijn Speakerset: Creative DTT2200, zie PC Specs voor meer info
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 16:05 ]