Welke geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 20:32
Ik heb een beetje rond zitten kijken naar een nieuwe geluidskaart. iK heb nu een gewone creative live 5.1 in mn pc zitten maar ik wil een betere en dan zet ik de 5.1 die ik al had in mn oude in de andere computer.
Maar nu zat ik dus te twijfelen welke ik nou zou nemen een Creative Audigy 2 5.1 , Creative Soundblaster Audigy ES, Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Retail) of een Creative Soundblaster Audigy II ZS Platinum (retail). Als ik voor de prijs ga zou ik de ES moeten nemen maar of die ook het beste is in verhouding met de prijs van de anderen? Kan iemand mij helpen met ervaringen ofzo?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-07 14:14
Ik weet niet wat je wilt gaan doen, maar als je meer doet op je pc dan gamen, kijk ook eens naar andere merken als M-audio en Terratec, kwalitatief beter :)

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 21:48
Tja hoezo betere... want waar wil je het voor gebruiken? Ik bedoel, als je een goeie wilt hebben om te gamen zou ik voor een oude gaan met AC3 :7 (als je die nog ergens kan vinden). En die high-end creative kaarten lijken me ook wat overdreven als je alleen maar mp3'tjes afspeeld. Zo kun je dus wel even door gaan. De vraag is dus: waar wil je het voor gebruiken?

• eric1988
Ja ik luister ook veel muziek erop. En ik hoorde ook van iemand (of het echt waar is wet ik niet) dat zon oudere de prestatie ook verminderd. Ik vond trouwens: Terratec Soundsystem Aureon 5.1 Sky ga ik daar ff verder op zoeken

[ Voor 83% gewijzigd door eric1988 op 10-04-2004 19:31 ]

• RonaldMade
eric1988 schreef op 10 april 2004 @ 19:27:
Ja ik luister ook veel muziek erop. Ik vind trouwens: Terratec Soundsystem Aureon 5.1 Sky ga ik daar ff verder op zoeken
Met Via envy chip erop :) veel beter dan een creative veel beter geluid, ietsje minder in ondersteuning in games. De drivers zullen misschien ook wat minder zijn, maar over het algemeen is de 5.1 sky een goede kaart, voor een goede prijs.

edit:
Hoi Wormaap, ook weer hier :P

[ Voor 22% gewijzigd door RonaldMade op 10-04-2004 19:30 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 23:13
Als je vooral muziek luistert, moet je GEEN Creative kaart kopen :P
Terratec en M-Audio is stukken beter daarvoor :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• eric1988
Maar ik gebruik m ook veel voor games en dat geluid moet er natuurlijk niet slechter van worden.

• Wormaap
Mijn Terratecje doet't ook onder games zeer zeker niet slecht. Je mist alleen gedeeltelijk de EAX effecten. Hij zal IIG beter zijn dan een Live! :P

• RonaldMade
eric1988 schreef op 10 april 2004 @ 19:32:
Maar ik gebruik m ook veel voor games en dat geluid moet er natuurlijk niet slechter van worden.
Ze ondersteunen ietsje minder dan creative (maar dan nog, al het broodnodige zit erop, alleen de onzin laten ze weg :P ) en het geluid is bij Terratec en M-audio vele malen beter dan creative rommel.

• eric1988
tja ik denk alleen dat M-audio wel ietsje te duur is voor mij. Die Terratec Aureon 5.1 Sky € 73,- lijkt me dan wel wat

Verwijderd

het is niet je persoonlijke voorkeur die je moet geven maar een deskundig antwoord.
wat heeft het voor een zin om het ene product af te kraken omdat jij toevallig de voorkeur geeft aan een ander product.
of je nu een terratec of philips of een creative pakt elk heeft zijn eigen kwaliteiten.
>:) >:)

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik heb sinds een paar weken de terratec aureon sky 5.1 (alleen voor muziek en films) en kan je vertellen dat die een heel stuk beter is dan de creative sblive 5.1 die ik hiervoor had. Het laag is veel strakker en het schelle hoog is ook weg. Ook ben ik van die irritante clicks af die ik regelmatig hoorde en die niet in de mp3 zaten. Voor mij nooit meer creative.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wormaap schreef op 10 april 2004 @ 19:33:
Mijn Terratecje doet't ook onder games zeer zeker niet slecht. Je mist alleen gedeeltelijk de EAX effecten. Hij zal IIG beter zijn dan een Live! :P
Waarom denkt iedereen dit :? Dat is dus NIET zo !!!

Zelfs de meeste cheap-ass kaarten kunnen EAX verwerken/afspelen alleen niet compleet in de chip zelf maar gedeeltelijk softwarematig en dus een beetje op de CPU leunend ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wormaap
EAX wel, maar EAX Advanced HD weer niet. Creative is altijd 1 stapje verder met EAX.
Mijn Terratec kan ook EAX en A3D gebruiken via Sensaura 3D, maar da's idd softwarematig, en maar EAX2.0 geloof ik.

[ Voor 41% gewijzigd door Wormaap op 10-04-2004 20:14 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.qmusiq.com/photos/terratec.gif
Terratec ewx 24/96 / dmx fire 24/96

Afbeeldingslocatie: http://www.qmusiq.com/photos/audigy.gif
Audigy

Lijkt me duidelijk he...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:32 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Dat is een heel groot verschil zeg.. Je zou denken dat die creative ontzettend veel slechter is...

Ik heb een Audigy 2 ZS en die werkt gewoon heel goed met gamen EAX 4.0 Advanced HD :)

Voor games een Audigy, betere multi-environment e.d.

Voor muziek en films schijnen de terratecs beter te zijn.

Goud is geen geld

• Wormaap
De Audigy2 doet't ook helemaal zo slecht nog niet, ook helemaal geen slecht freq. verloop :P Althans... Niet op 96kHz, op 44.1 kapt'ie na 15kHz af :|

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm..hoe zit het dan met de Creative Audigy ES tegenover een Terratec Aureon 5.1 Fun. (zitten namelijk dicht bijelkaar in prijsklasse. Respectievelijk 40 en 35.)

En de Creative Audigy LS tegeover de Terratec Aureon 5.1 Sky (echter hier is de gat iets groter resp. 60 en 73.)

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• nero355

nero355

O Ja : Had ik al vermeld hoe brak de driver support is van Creative als er een nieuw OS uitkomt of het product niet meer actueel is :D

* nero355 doet zijn best om de wereld Creative Free te houden en mensen aan een andere kaart voor te stellen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Frank_Knopers schreef op 10 april 2004 @ 20:42:
Dat is een heel groot verschil zeg.. Je zou denken dat die creative ontzettend veel slechter is...

Ik heb een Audigy 2 ZS en die werkt gewoon heel goed met gamen EAX 4.0 Advanced HD :)

Voor games een Audigy, betere multi-environment e.d.

Voor muziek en films schijnen de terratecs beter te zijn.
Ik heb De Audigy 2 ZS gekocht ik had hiervoor een terratec.
Voordeel van de Audigy is dat hij DTS ondersteund, de terratec's hebben dat niet.
En ik wil echt wel DTS geluid hebben als de dvd dts heeft.
Tevens spelen games ook 20 fps sneller.
Een andere tekort koming is dat de terratec alleen via de spdif uitgang dolby digital geeft als de driver op stereo staat, je kan verder niets veranderen. dit is echt vervelend als je een inspire 5700 hebt of een andere varriant.
Aan de drivers mogen ze wel iets meer aandacht besteden.

De echte audio liefhebbers kunnen beter voor een M-audio kaart gaan, voor games en DVD neem dan de Creative Audigy 2 ZS

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 10-04-2004 21:55 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

fast-server schreef op 10 april 2004 @ 21:51:
[...]

Voordeel van de Audigy is dat hij DTS ondersteund, de terratec's hebben dat niet.
Een andere tekort koming is dat de terratec alleen via de spdif uitgang dolby digital geeft als de driver op stereo staat, je kan verder niets veranderen. dit is echt vervelend als je een inspire 5700 hebt of een andere varriant.
Aan de drivers mogen ze wel iets meer aandacht besteden.
20 fps?? Bron??
Ik heb nu een terratec, en heb ook een audigy gehad maar dat verschil is bij mij niet eens merkbaar in spellen. Misschien hoogsten 5 fps ofzo.

En van het geluid van de creative was ik ook niet te spreken, wat slecht zeg. Ik heb toen de terratec Sky gekocht omdat deze de Envy- chipset heeft en daardoor verreweg superieur is met geluidskwaliteit. (mijn mening dan hé ;) )

En wat betreft de dts enzo, ik heb geen idee goe dat is, dat gebruik ik nooit. Ik kijk toch veel liever films en luister muziek in DD of DTS via een goede stand-alone speler.

En wat betreft de Spdif, tja ik heb geen computer geluids set, maar hij werkt perfect samen met mijn versterker. (Onkyo)
[...]

De echte audio liefhebbers kunnen beter voor een M-audio kaart gaan, voor games en DVD neem dan de Creative Audigy 2 ZS
M-audio gebruikt dezelfde chipset (Envy) en exact dezelfde kaart als Terratec, verschil is in de drivers, de digitale uitgangen (Terratec heeft spdif en M-audio coax) en prijs.

Maar idd, voor games is creative wel sneller.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 22:03 ]

• eric1988

Dat is nou net wat ik wilde weten en ook een hoofdoorzaak voor het vervangen van mij live is

Verwijderd

eric1988 schreef op 10 april 2004 @ 22:02:
[...]

Dat is nou net wat ik wilde weten en ook een hoofdoorzaak voor het vervangen van mij live is
Ik denk dat een Audigy niks minder of zelfs meer belastend is dan jouw Live! hoor.

• fast-server
20 fps?? Bron??

Afbeeldingslocatie: http://www.dwdm.nl/ut2004.png

20,2 frames ;)

[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 10-04-2004 22:14 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Maar da's een 6-fire, die zijn al redelijk verouderd en de nieuwe Aureon serie is stukken "beter/sneller".

Maar idd, als spellen het belangrijkst zijn dan is een creative wel het snelst en makkelijkst.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 22:16 ]

• enchion
  • Niet online
Wat DTS betreft , mijn terratec-aureon space doet gewoon dts uiten over de digitale uitgang en dat ongeacht welke speakersetup ik heb staan.
Via de analoge uitgang kan je ook met powerdvd of windvd .
De aureon sky is precies hetzelfde als de space behalve dat de space een 7.1-speakersetup kan spelen .

Ik speel nu al mijn muziek af vanaf mijn computer , omdat die space beter klinkt dan mijn oude cd speler .

How do you save a random generator ?

Verwijderd

enchion schreef op 10 april 2004 @ 22:18:
Wat DTS betreft , mijn terratec-aureon space doet gewoon dts uiten over de digitale uitgang en dat ongeacht welke speakersetup ik heb staan.
Via de analoge uitgang kan je ook met powerdvd of windvd .
De aureon sky is precies hetzelfde als de space behalve dat de space een 7.1-speakersetup kan spelen .

Ik speel nu al mijn muziek af vanaf mijn computer , omdat die space beter klinkt dan mijn oude cd speler .
Yep, de Sky is alleen 5.1. :)

• enchion
  • Niet online
Over de fps verschillen van een aureon met een audigy.
De aureon space is hardware technisch identiek aan de audiotrak-prodigy 7.1 dus kan je daar van uitgaan bij het plaatje van "fast-server"

http://torturecity.cjb.net/ daarna kijken bij articles , daar staat een tutorial over hoe je een aureo-space 7.1 kan omtoveren in een audiotrak-prodigy 7.1

[ Voor 38% gewijzigd door enchion op 10-04-2004 22:28 ]

How do you save a random generator ?

• fast-server
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 22:15:
[...]

Maar da's een 6-fire, die zijn al redelijk verouderd en de nieuwe Aureon serie is stukken "beter/sneller".

Maar idd, als spellen het belangrijkst zijn dan is een creative wel het snelst en makkelijkst.
De aureon krijgt het al aan zijn broek van de prodigy 7.1 laat staan van de audigy 2

zie bovensttande bench

>:)

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 10-04-2004 22:40 ]

Verwijderd

fast-server schreef op 10 april 2004 @ 22:38:
[...]

De aureon krijgt het al aan zijn broek van de prodigy 7.1 laat staan van de audigy 2

zie bovensttande bench

>:)
Je lult uit je nek, weet waar je het over hebt.
De 6fire is niet een Aureon en gebruikt een andere chipset. (kijk hier.
De Aureon's zijn 192 khz kaarten met betere digitale converters en de 6fire niet.

Maar ik geef zo wel toe dat de terratecs langzamer zijn in-game. Daar zijn ze niet ten eerste voor gemaakt.

Ze zijn voor het mooi luisteren en opnemen van muziek en films. Ze geven prachtig strak en ruisloos geluid. Daar heb ik hem ook voor gekocht.
Maar ik blijf erbij, als ik mijn onboard aanzet (nForce2) dan zie ik niks in snelheidsverschil.

En de nieuwe terratecs hebben allemaal een functie die het omzetten en verwerken van geluid on-board kan (dus buiten de processor om) en kunnen de kwaliteit van geluid verbeteren.
Misschien komt het door die functie dat ik niks merk.

Maar even herhalen, voor games is de creative idd de beste, maar niet voor muziek.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 13:06

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

[...]

En dat is dus b*llsh*t :X De Aureon ondersteund wel degelijk DTS. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 10 april 2004 @ 23:48:
[...]

En dat is dus b*llsh*t :X De Aureon ondersteund wel degelijk DTS. :)
Klopt 8) zogenaamde A3D stream en de EAX 1 en EAX2.

(ik gebruik het alleen niet :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 23:52 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 23:50:
[...]

Klopt 8)

(ik gebruik het alleen niet :P )
Ik wel :P Via Tos Link naar mijn receiver 8)

Wat betreft frame rates en games. Misschien dat het een paar frames per sec scheelt, maar als ik nog minimaal 50 a 60 fps in UT2004 haal vind ik dat helemaal niet slecht :)

• sunstream
  • Laatst online: 05-12-2018
Ik zoek ook een goede geluidskaart, en hier hoor ik alleen maar welke goed voor muziek&films, En die is goed voor games. Maar welke is nou goed voor beide?

MBP 5,1

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

sunstream schreef op 11 april 2004 @ 00:19:
Ik zoek ook een goede geluidskaart, en hier hoor ik alleen maar welke goed voor muziek&films, En die is goed voor games. Maar welke is nou goed voor beide?
Terratec Aureon Sky of Space. Ik heb de Space en die doet het met zowel muziek/films als games het prima :) Dat gezeur over dat Terratec geen EAX HD ondersteunt, daar moet je niet teveel van aantrekken. De meerwaarde van EAX HD is nihil.

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 11 april 2004 @ 00:30:
[...]

Terratec Aureon Sky of Space. Ik heb de Space en die doet het met zowel muziek/films als games het prima :) Dat gezeur over dat Terratec geen EAX HD ondersteunt, daar moet je niet teveel van aantrekken. De meerwaarde van EAX HD is nihil.
Yep,

Het enige wat belangrijk is is dat hij Dolby en Dts ondersteund. En dat doen ze beidde.
Alleen de sky in 5.1 en de space in 7.1. (als dat jouw uitmaakt tenminste)

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Maar heeft er iemand ERVARING met het verschil aan geluidskwaliteit tussen, say onboard geluid en een leuk mid-range geluidskaartje? En waar hoor je het vershil in? Is het geluid beter uitgebalanceerd, of komen de hoge tonen meer naar voren?

Verwijderd

Minos111 schreef op 11 april 2004 @ 10:44:
Maar heeft er iemand ERVARING met het verschil aan geluidskwaliteit tussen, say onboard geluid en een leuk mid-range geluidskaartje? En waar hoor je het vershil in? Is het geluid beter uitgebalanceerd, of komen de hoge tonen meer naar voren?
Als je het hele topic gelezen had weet je dat ik ook de audigy heb gehad. MAar de Terratec van nu is vele malen beter qua geluidskwaliteit.
Ook heb ik de on-board van mijn moederbord (nForce2) geprobeerd, maar da's gewoon zielig hoe dat klinkt.

Misschien komt het doordat mijn speakers zo kritisch gebouwd zijn, maar ik vind dat de terratec met de envy-chip (net als M-audio) prachtig klinkt.
Een helder hoog en een strak, maar goed hoorbaar laag. Vrijwel gelijk aan een goede cd-speler. Maar het komt natuurlijk ook neer op de rest van je spullen. Versterker, boxen, interlinks enz.
Dit hebben de andere kaarten niet vindt ik.

Dus als geluidskwaliteit echt het belangrijkst is dan moet je Terratec of M-Audio nemen, maar als je alleen maar zo'n creative speakerset hebt of een simpele versterker dan hoef je imo de moeite niet te nemen om een duurdere kaart te nemen.
Ga dan voor een creative die sneller in-game is, want dat verschil hoor je dan toch niet.

En als je wilt zien via wat ik luister, dan moet je maar op http://www.flexaudio.tk kijken. (let niet op de enorm mooie opzet :P )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 11:02 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Geluid is natuurlijk altijd persoonlijk, dat moet je niet vergeten. Maar als ik mijn Aureon vergelijk met mijn oboard AC97 chip dan is de AC97 chip veel scheller en is er teveel bass.

Oh en ik luister door een Sony versterker waaraan B&W speakers hangen :9

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hiervoor heb ik diverse SoundBlasters gehad tot en met een Audigy 1 Platinum. Die klonken allemaal lang niet zo goed als mijn Aureon. Ook mijn onboard Realtek chip niet. :)

Mijn PC is via een optische kabel aangesloten op mijn Philips FR-966 receiver met Dolby Digital en DTS ondersteuning. Hier hangen een set full range speakers + een subwoofer aan. :9

Heb je een standaard PC speakerset, dan zul je weinig verschil horen tussen de diverse kaarten.

• Wormaap
Ik heb hier pas geleden m'n onboard AC97 ingeruild voor een DMX 6Fire 24/96, en het verschil is gigantisch. Het klinkt gewoon algemeen veel helderder. AC97 klonk echt ongelofelijk dof, en ook de bas was niet om over naar huis te schrijven.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart voor mijn Creative 6.1 6700 speakerset. Ik ben van plan om maar een 5.1 geluidskaart aan te schaffen, en de upmix (5.1 --> 6.1) te gebruiken.
Ik twijfel nu tussen de volgende kaartjes :):
• Creative Audigy LS 5.1 - 38 euro
• Terratec Aureon FUN 5.1 - 29 euro
• Creative Soundblaster Live 5.1 Player - 19 euro

Welke kan ik het beste nemen? (Merk ik verschil tussen bijv. de Audigy LS en de SB live met mijn budget 6700 speakerset?)

Ik speel veel games, kijk vaak films, en luister ook vaak muziek. Dus bijna alles behalve sound-editing en shit ;) .

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Zelf gebruik ik de Terratec Aureon Space. Erg goed kaartje, mooi helder geluid. Games en films kan hij ook goed aan. Wel wat duurde dan de kaarten die jij hebt opgegeven, rond de 80-100. Ik weet niet wat jouw budget is?

• nero355

nero355

Zolang het een NIET-Creative is kan je niet fout zitten :Y)

Terratec/Hercules/M-Audio en alle andere kaarten met een Via/Crystal Chip erop 8)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De reden waarom game prestaties wat lager zijn met een Terratec kaartje is omdat Terratec er bewust voor heeft gekozen geen DSPs (Digital Signal Processor) op hun kaarten te plaatsen wat natuurlijk resulteert in een grotere afhankelijkheid van de drivers en een hogere CPU usage.

Maar ze geven wel fijn geluid :P

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb hier zelf een Creative Audigy player, welke 5.1 surround biedt en EAX. Hier heb ik een Logitech Z5300 surround set op aangesloten en dat klinkt echt super...

Ik begrijp dat slecht onderbouwde gelul van "Creative is slecht" dan ook echt niet, en ik zie dat veel mensen elkaar gewoon makkelijk napraten. Misschien is Creative dan niet je-van-het voor de professional, maar voor de gamer / muziekliefhebber is het meer dan genoeg. Zorg gewoon dat je een deglijke speakerset of hi-fi installatie hebt om van het geluid te kunnen genieten.

Dus houdt op met dat belachelijke "Merk xxxx" is beter, daar heeft de topicstarter geen RUK aan. Help dit persoon aan een goede geluidskaart door je ervaringen en kennis te delen.

Zo, dat was het dan weer... >:)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op 17 juni 2004 @ 19:32:
Ik heb hier zelf een Creative Audigy player, welke 5.1 surround biedt en EAX. Hier heb ik een Logitech Z5300 surround set op aangesloten en dat klinkt echt super...

Ik begrijp dat slecht onderbouwde gelul van "Creative is slecht" dan ook echt niet, en ik zie dat veel mensen elkaar gewoon makkelijk napraten. Misschien is Creative dan niet je-van-het voor de professional, maar voor de gamer / muziekliefhebber is het meer dan genoeg. Zorg gewoon dat je een deglijke speakerset of hi-fi installatie hebt om van het geluid te kunnen genieten.

Dus houdt op met dat belachelijke "Merk xxxx" is beter, daar heeft de topicstarter geen RUK aan. Help dit persoon aan een goede geluidskaart door je ervaringen en kennis te delen.

Tja, mijn ervaring met de Creative Audigy Player is ook zeer goed. Ik heb zeker geen spijt van die aankoop. Het enigste nadeel is dat hij 5.1 geluid softwarematig verwerkt (de Audigy 2 doet dat hardwarematig) maar ik heb er toch alleen maar een 2.1 setje en een hoofdtelefoon opzitten :) En de firewire poort was makkelijk meegenomen.

Wat wel wat minder had gemogen is de boel software die geinstalleerd wordt zoals die taakbalk en het EAX symbooltje bij het opstarten maar ja, die zooi zet je gewoon allemaal uit :)

Oh ja, Creative is niet zo goed met het uitgeven van driver updates... een beetje lui zal ik zo maar zeggen ;) Maar de drivers die bij de Audigy Player kwamen waren best wel goed :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 19:12:
Zelf gebruik ik de Terratec Aureon Space. Erg goed kaartje, mooi helder geluid. Games en films kan hij ook goed aan. Wel wat duurde dan de kaarten die jij hebt opgegeven, rond de 80-100. Ik weet niet wat jouw budget is?
Ja, dit is zeker uit mijn budget...ik denk dat ik het verschil ook nie zozeer zal merken met een Creative 6.1 6700 Speakerset. De geluidskaart haalt frequenties die mijn speakerset niet haalt. dus waarom iets kopen, waar je toch niets van merkt ....toch?
nero355 schreef op 17 juni 2004 @ 19:15:
Zolang het een NIET-Creative is kan je niet fout zitten :Y)

Terratec/Hercules/M-Audio en alle andere kaarten met een Via/Crystal Chip erop 8)
Ohja?...dus een Trust 5.1 is beter als een Creative Audigy 2 5.1? :P :+ .
Komop, ik wil harde feiten......enne....budget ligt rond de 40 euro

[ Voor 27% gewijzigd door Yellowneck op 17-06-2004 19:43 ]

• Animal
  • Laatst online: 29-07 18:24
ai, da's niet zo'n slimme reply van je....
Je zegt hier zelf al dat je luistert op een logitech Z5300....hoe kun jij dat weten of jou creative kaart goed is?
maar voor de gamer / muziekliefhebber is het meer dan genoeg. Zorg gewoon dat je een deglijke speakerset of hi-fi installatie hebt om van het geluid te kunnen genieten.
Muziekliefhebber laat daar maar even weg...een muziek liefhebber gaat echt geen muziek luisteren op een creative.
En al heb je dus een echte hifi instalatie(HIFI!) dan heb je dus nog steeds een K*T bron ;-)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Animal schreef op 17 juni 2004 @ 19:42:
ai, da's niet zo'n slimme reply van je....

Je zegt hier zelf al dat je luistert op een logitech Z5300....hoe kun jij dat weten of jou creative kaart goed is?
Hoe ik dat weet??? Omdat ik goed geluid heb!! Hoe kan ik nou in vredesnaam goed geluid krijgen als mijn geluidskaart slecht zou zijn?? Brakke boxen op een goede geluidskaart levert gewoon slecht geluid op!
Muziekliefhebber laat daar maar even weg...een muziek liefhebber gaat echt geen muziek luisteren op een creative.
En al heb je dus een echte hifi instalatie(HIFI!) dan heb je dus nog steeds een K*T bron ;-)
Je bent niet echt slim bezig. Je geeft geen enkele onderbouwing op je lamme uitspraak. En ik weet ECHT wel het verschil tussen goed geluid en brak geluid. Dus houd a.u.b. op met die nutteloze posts.

[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 17-06-2004 19:51 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• nero355

nero355

YellowNeck schreef op 17 juni 2004 @ 19:40:
Ohja?...dus een Trust 5.1 is beter als een Creative Audigy 2 5.1? :P :+ .
Komop, ik wil harde feiten......enne....budget ligt rond de 40 euro
LOL Mafkees :D Zo bedoel ik het nou ook weer niet, hoewel zo'n Trust geval gewoon een CMI Chipje is die je gewoon met de CMI Drivers kan onderhouden :Y)

En daar gaat het mij ook om : De Drivers :/

Dit is erg brak bij Creative naar mijn mening en ik vind ook dat heel die "Audigy Hype" veel te "overhyped" is :|

Feit is gewoon dat als die Audigy's straks met bijvoorbeeld Windows Longhorn samen moeten werken dat je dan een paar dagen voor gezeik met Drivers kan reserveren !!!

Ze moeten gewoon een beetje af van hun monopoly wat betreft EAX i.c.m. Games en zorgen voor nette Unified Drivers zoals bijvoorbeeld ATI en nVidia :)

Daarom gewoon lekker geen Creative kopen, althans mij zul je het niet zien doen B)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Is de Terratec Aureon 5.1 FUN een goede kandidaat? Deze is niet van de Envy chipset d8 ik.?!

Of toch maar voor 9 euro meer de Creative Audigy LS :+

Edit: UUGh..zie et et al...Fun heeft een Cmedia Chipset....grrrr....haat die chipsets..

[ Voor 110% gewijzigd door Yellowneck op 17-06-2004 20:02 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
nero355 schreef op 17 juni 2004 @ 19:51:
[...]

LOL Mafkees :D Zo bedoel ik het nou ook weer niet, hoewel zo'n Trust geval gewoon een CMI Chipje is die je gewoon met de CMI Drivers kan onderhouden :Y)

En daar gaat het mij ook om : De Drivers :/

Dit is erg brak bij Creative naar mijn mening en ik vind ook dat heel die "Audigy Hype" veel te "overhyped" is :|

Feit is gewoon dat als die Audigy's straks met bijvoorbeeld Windows Longhorn samen moeten werken dat je dan een paar dagen voor gezeik met Drivers kan reserveren !!!

Ze moeten gewoon een beetje af van hun monopoly wat betreft EAX i.c.m. Games en zorgen voor nette Unified Drivers zoals bijvoorbeeld ATI en nVidia :)

Daarom gewoon lekker geen Creative kopen, althans mij zul je het niet zien doen B)
offtopic:
Unified drivers zijn ook niet altijd zo lekker hoor... als je 56k hebt dan doe je er eeuwen over om zo'n pakketje te downloaden...

Net zoals bij een Logitech Quickcam: die werkt alleen fijn hier mits ik de laatste drivers download en die zijn zo'n 40mb groot :( Nu heb ik hier lekker snelle kabel maar 40mb voor een simpel webcammetje? 8)7

Hehe, dat luchtte op :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Nyarlathotep schreef op 17 juni 2004 @ 19:50:
[...]

Hoe ik dat weet??? Omdat ik goed geluid heb!! Hoe kan ik nou in vredesnaam goed geluid krijgen als mijn geluidskaart slecht zou zijn?? Brakke boxen op een goede geluidskaart levert gewoon slecht geluid op!

[...]

Je bent niet echt slim bezig. Je geeft geen enkele onderbouwing op je lamme uitspraak. En ik weet ECHT wel het verschil tussen goed geluid en brak geluid. Dus houd a.u.b. op met die nutteloze posts.
GOED GELUID bestaat niet. Geluid is altijd persoonlijk. Dat jij tevreden bent met jouw installatie wil nog niet zeggen dat iemand anders dat ook zal zijn.

Feit is iig dat terratec kaarten - en dan met name de Xfire, Sky en Space en niet zozeer de Fun - veel minder ruis produceren dan Creative kaarten. Daarnaast legt een geluidskaart altijd een bepaalde nadruk op iets - hoog, laag of mid - in het geluid, dit moet je ook maar mooi vinden.

Hetzelfde geldt voor versterkers en speakers. Het staat gewoon zonder twijfel vast dat je met een losse versterker en speakers een veel beter geluid krijgt dan met een pc setje. Ook hier is het zo dat speakers en versterkers in dezelfde prijsklasse een andere klankkleur hebben, die gewoon persoonlijk is. Als alle speakers hetzelfde klonken, dan zouden er niet zoveel staan in de winkel 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• nero355

nero355

amour021 schreef op 17 juni 2004 @ 20:00:
[...]

offtopic:
Unified drivers zijn ook niet altijd zo lekker hoor... als je 56k hebt dan doe je er eeuwen over om zo'n pakketje te downloaden...

Net zoals bij een Logitech Quickcam: die werkt alleen fijn hier mits ik de laatste drivers download en die zijn zo'n 40mb groot :( Nu heb ik hier lekker snelle kabel maar 40mb voor een simpel webcammetje? 8)7

Hehe, dat luchtte op :P
offtopic:
Dat komt omdat er van die klote overbodige software bij zit :/
Waarom snappen als die idioten niet dat alleen de driver genoeg is !!! :|

Overigens bij mij Zoom! maar 8,2 MB maar toch overbodige zooi die ik na de install moet weghalen :(

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Ramon de Jesus schreef op 17 juni 2004 @ 20:24:
[...]
Feit is iig dat terratec kaarten - en dan met name de Xfire, Sky en Space en niet zozeer de Fun - veel minder ruis produceren dan Creative kaarten. Daarnaast legt een geluidskaart altijd een bepaalde nadruk op iets - hoog, laag of mid - in het geluid, dit moet je ook maar mooi vinden.
Mag ik vragen waar jij deze "feiten" vandaan haalt, want volgens mij klot hier helemaal niet van...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• eric1988
Ik heb een soundblaster audigy 2 zs gekocht, ik vind het geluid wat eruit komt heel goed en het klinkt ook 10x bter als mn sb live 5.1 kaartje die ik had. Naar mijn meing kan je beter gewoon gelijk een wat duurdere kaart kopen waar mooier geluid uit komt dan zon goedkoop ding zoals een sb live die alleen maar cpu zuigt.

Verwijderd

Heb zelf ook een live kaartje maar vind het geluid ervan erg goed mits je de juiste drivers erbij gebruikt. Heb de audigy2 drivers via een foefje geinstalleerd gekregen en dat krikte het geluid enorm op.
Vind overigens wel dat de driver ondersteuning van Creative brak is. Probeer nu nog maar eens een goede driver voor de live te vinden.

Voor de verdere rest heeft het ene merk niet zo heel veel voordelen ten opzichte van het andere. Het enige punt is dat Creative altijd voorop loopt met eax effecten.

Verwijderd

kickje:

ikzelf wil nu ook een geluidskaartje kopen net zoals YellowNeck:
Hij twijfelt tussen deezelfde kaarten als ik nu twijfel.
YellowNeck schreef op donderdag 17 juni 2004 @ 17:07:

• Creative Audigy LS 5.1 - 26 euro
• Terratec Aureon FUN 5.1 - 32 euro
• Creative Soundblaster Live 5.1 Player - 22 euro

Welke kan ik het beste nemen?

Ik speel veel games, kijk vaak films, en luister ook vaak muziek. Dus bijna alles behalve sound-editing en shit ;) .
Dit geldt precies hetzelfde voor mij.
Ik heb een Creative DTT2200 5.1 speakerset en heb nu onboard sound, waar ik niet tevreden over ben. (mobo: A7N8X rev. 2.0).. ik hoor de achterste twee boxen zeer slecht en zacht (terwijl ik met een creative 5.1 kaart dit wel goed hoorde: helaas overleden :().

Ik lees vooral negatieve reacties over Creative en de producten die ze leveren dus ben benieuwd of iemand een tip kan geven waar ik iets aan heb.

Heeft iemand een vergelijking, test of ervaringen die mij wat duidelijkheid geven over het aanschaffen van een (redelijk) goede geluidskaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 20:15 ]

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
# Creative Audigy LS 5.1 - 26 euro
# Terratec Aureon FUN 5.1 - 32 euro
# Creative Soundblaster Live 5.1 Player - 22 euro
Juistem die 3.

Nou heb ik genoeg gedonder gehad met onboard sound en dergelijke geluidskaarten, dus heb al het een en ander in mijn vingers gehad :X

Maar helaas is de Hercules Fortissimo III 7.1 bijna (lees: nergens) meer te krijgen want dit is toch wel 1 van de betere in de "budget/midrange" class geluidskaarten. Dit komt omdat deze gebruik maakt van een Cirrus Logic CS4624 chipie. Met alles erop en aan: Dolby Digital (EX), EAX1/2, 64HW Sounds etc.
Geweldig geluid en goeie ondersteuning in games. Alleen 1 nadeel: klik

Review van Hercules
*meer met Google

Verder is de Creative LS een echte "Creative", als je snapt wat ik bedoel :9 je hebt echter dan wel 24/96kHz en EAX3 (HD). Ga je deze vergelijken met de Live! Player dan is de Audigy LS natuurlijk beter, ook op het gebied van games dmv EAX.
Met de Live! serie van Creative zijn idd genoeg negatieve reacties te vinden, inc die van mij :( (heerlijke brakke drivers en genoeg gedonder om even zoet te zijn)
En voor muziek niet mijn ding, het geluid klinkt gewoon koud - jah dat kan :)

Dan heb je nog de Terratec FUN, deze is zover ik weet gebaseerd op een C-Media chip. Oke nix mis mee maar verwacht niet al teveel van het geluid (qua bass, warmte) maar met de drivers heb ik nooit problemen mee gehad op mijn 2de bak. Sjah EAX werkt maar vreet CPU :/

Conclusie na een lang lul verhaal:

# weinig extra's (EAX CPU leunend), goeie drivers imo: terratec fun
# ? drivers, redelijk geluid imo & goed voor games: creative audigy ls
# goeie drivers, goed geluid & goed voor games: hercules fortissimo 3

maar goed daz mijn mening ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rlkz op 28-11-2004 21:53 ]

I browse with Vivaldi

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 16:42
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:58:
kickje:

ikzelf wil nu ook een geluidskaartje kopen net zoals YellowNeck:
Hij twijfelt tussen deezelfde kaarten als ik nu twijfel.

[...]

Dit geldt precies hetzelfde voor mij.
Ik heb een Creative DTT2200 5.1 speakerset en heb nu onboard sound, waar ik niet tevreden over ben. (mobo: A7N8X rev. 2.0).. ik hoor de achterste twee boxen zeer slecht en zacht (terwijl ik met een creative 5.1 kaart dit wel goed hoorde: helaas overleden :().

Ik lees vooral negatieve reacties over Creative en de producten die ze leveren dus ben benieuwd of iemand een tip kan geven waar ik iets aan heb.

Heeft iemand een vergelijking, test of ervaringen die mij wat duidelijkheid geven over het aanschaffen van een (redelijk) goede geluidskaart.
Als je een deluxe versie hebt met soundstorm kan dat wel kloppen dat je achterste kanalen niet goed werken. nVidia is namelijk druk bezig met een bugfix dat probleem te verhelpen. Volgens de heren van valve zou die bugfix er snel komen. HL2 heeft hier iig ook last van. Welke games er nog meer last van hebben weet ik zo niet aangezien mijn nf2 bord met soundstorm nu naast me ligt te wachten op een hd. (is m'n 2e systeempje)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:45
Ik vind naar mijn mening creative kaarten over het algemeen erg goed. De sblive 5.1 klinkt heel goed i.c.m. audigy 2 drivers. Ik vind dat creative alltijd de bass erg mooi weergeeft en leuke driver options heeft. Heb zelf ook een terratec gehad en vond deze ook wel leuk klinken, vooral helderheid qua geluid. De drivers zuigen daarin tegen wel, had daarom ook fortisimmo drivers i.c.m. terratec daardoor klonk het geluid al stukken beter. Ik zou voor creative gaan.

Verwijderd

Vorlon schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:03:
[...]

Als je een deluxe versie hebt met soundstorm kan dat wel kloppen dat je achterste kanalen niet goed werken. nVidia is namelijk druk bezig met een bugfix dat probleem te verhelpen. Volgens de heren van valve zou die bugfix er snel komen. HL2 heeft hier iig ook last van. Welke games er nog meer last van hebben weet ik zo niet aangezien mijn nf2 bord met soundstorm nu naast me ligt te wachten op een hd. (is m'n 2e systeempje)
ik heb geen deluxe versie. ik heb de nieuwste nForce drivers (5.10) installed en t blijft gewoon slecht. Als iemand hier een oplossing voor heeft zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Maar ik heb toch liever een geluidskaartje omdat dit toch wat CPU-stressverminderend is :)

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:11:
Ik vind naar mijn mening creative kaarten over het algemeen erg goed. De sblive 5.1 klinkt heel goed i.c.m. audigy 2 drivers. Ik vind dat creative alltijd de bass erg mooi weergeeft en leuke driver options heeft. Heb zelf ook een terratec gehad en vond deze ook wel leuk klinken, vooral helderheid qua geluid. De drivers zuigen daarin tegen wel, had daarom ook fortisimmo drivers i.c.m. terratec daardoor klonk het geluid al stukken beter. Ik zou voor creative gaan.
Zo zie je toch dat de meningen erg verdeeld zijn. :z
maar welke creative ? de Live! 5.1 of de Audigy LS (als ik x86 mag geloven is de LS een betere keuze.. goede reply trouwens x86 _/-\o_)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 00:31 ]

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid:

De 'soundstorm' chipset zit enkel op de nforce 2 deluxe versies (mcp-t). Verder komt deze chipset vooral tot z'n recht als je deze digitaal aansluit. De kwaliteit van het analoge gedeelte komt niet in de buurt van het digitale gedeelte.

De reden waarom soundstorm zo populair is doordat deze als enigste chipset een analoog 5.1 signaal (games) kan omzetten naar Dolby Digital. Geen enkele creative kaart kan dat. Dit komt dus enkel tot z'n recht wanneer je de soundstorm digitaal aansluit aan je receiver of boxen zoals de logitech z680.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:32
De audigy ZS 2 (oem) klinkt wel lekker ..... maar ik heb het ding terug gebracht...en waarom ? JE KAN ER GEEN HEADPHONE OP AANSLUITEN :( niet te geloven zeg :(

Nu zit ik weer met m'n oude Hercules DigiFire 7.1 L :(

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

RoaDHouse schreef op maandag 29 november 2004 @ 01:42:
De audigy ZS 2 (oem) klinkt wel lekker ..... maar ik heb het ding terug gebracht...en waarom ? JE KAN ER GEEN HEADPHONE OP AANSLUITEN :( niet te geloven zeg :(

Ook niet op de speaker out achterop? :?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:45
RoaDHouse schreef op maandag 29 november 2004 @ 01:42:

Wat is dit voor een onzin ? Er staat niet voor niets een optie bij speakerinstellingen "headphone" je kan hem gewoon in de groene uitgang hangen hoor |:(. Kan trouwens geen 1 geluidskaart bedenken waarop je geen headphone kan aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-11-2004 13:04 ]

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:27:
[...]Zo zie je toch dat de meningen erg verdeeld zijn. :z
maar welke creative ? de Live! 5.1 of de Audigy LS (als ik x86 mag geloven is de LS een betere keuze.. goede reply trouwens x86 _/-\o_)
Dan zou ik toch echt voor de Audigy LS gaan imo, als je die specificaties zo bekijkt dan is de LS overal beter. En EAX ADVANCED HD™ is altijd mooi meegenomen ;)

Specificaties:
Creative SoundBlaster Audigy LS
Creative SoundBlaster Live! 5.1

edit:
En ohjah, Signal-to-Noise Ratio is ook erg aangenaam bij de Audigy LS :9

[ Voor 7% gewijzigd door rlkz op 29-11-2004 14:23 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

x86-based schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:21:
[...]

Dan zou ik toch echt voor de Audigy LS gaan imo, als je die specificaties zo bekijkt dan is de LS overal beter. En EAX ADVANCED HD™ is altijd mooi meegenomen ;)

Specificaties:
Creative SoundBlaster Audigy LS
Creative SoundBlaster Live! 5.1

edit:
En ohjah, Signal-to-Noise Ratio is ook erg aangenaam bij de Audigy LS :9
Ok Creative Audigy LS it is !
Bij MyCom is ie 25.94 euro OEM. Moet ik hierbij mijn kast meenemen ?

Als ik hem ergens anders bestel, via internet= ie 32.50.. 4launch.nl)

edit: ik kan nu een Soundblaster Live! 5.1 kopen (2e hands) voor 10 euro.. is dit een betere deal dan de nieuwe audigy ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 18:28 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:25:
[...]

edit: ik kan nu een Soundblaster Live! 5.1 kopen (2e hands) voor 10 euro.. is dit een betere deal dan de nieuwe audigy ?
Ik zou de Audigy nemen :), is sowieso niet duur.

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:25:
[...]

OEM/Bulk is gewoon een kale uitvoering van de Retail versie, dus zonder poespas. (geen doos, boekje etc) En zover ik weet hoef je nooit je kast mee te slepen.

Maar zou voor de zekerheid toch even een mailtje sturen als je de "Driver CD" erwel bij krijgt, want dat is het belangrijkst. Creative zet namelijk hun drivers niet meer compleet (downloadable) op hun website.

Suc6 :)

edit:
gewoon de Audigy LS nemen, zoals
MST_Morpheus al aangeeft :9

edit:
en ik slaap ofzo |:(

[ Voor 55% gewijzigd door rlkz op 29-11-2004 18:35 ]

I browse with Vivaldi

• RoaDHouse
STIMPPYYY schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:03:
[...]

Wat is dit voor een onzin ? Er staat niet voor niets een optie bij speakerinstellingen "headphone" je kan hem gewoon in de groene uitgang hangen hoor |:(. Kan trouwens geen 1 geluidskaart bedenken waarop je geen headphone kan aansluiten.
Dit is geen onzin ....... 2 x line out / 1 voorluidsprekers / 2 achter luidsprekers .... en dus geen uitgang meer voor Headphone !!!!!!!!!! Nu jij weer !!!!!!!!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

RoaDHouse schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:46:
[...]

Dit is geen onzin ....... 2 x line out / 1 voorluidsprekers / 2 achter luidsprekers .... en dus geen uitgang meer voor Headphone !!!!!!!!!! Nu jij weer !!!!!!!!
Doh, je kunt hem wel in de uitgang voor de frontspeakers steken, als je per se headphone wil gebruiken. Maar dan moet je dus idd die frontspeakers uittrekken, en weer insteken als je die wil gebruiken.
De meeste kaarten hebben trouwens GEEN aparte headphone-aansluiting op de kaart zitten, ken er eigenlijk geen enkele.
De mijne heeft de headphone-uitgang op de front-module zitten (Terratec Aureon 7.1 Universe), maar achterop de kaart enkel de uitgangen voor speakers en dergelijke.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Phase-Shifter schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 02:06:
[...]
De mijne heeft de headphone-uitgang op de front-module zitten (Terratec Aureon 7.1 Universe), maar achterop de kaart enkel de uitgangen voor speakers en dergelijke.
Idem hiero, maar dan met de Audigy 2 ZS Platinum Pro :)
Mijn Terratec Aureon 7.1 Space heeft ook geen aparte hoofdtelefoonjack.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

RoaDHouse schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:46:
[...]

Ik ben niet zo technisch aangelegd, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat een splitter zou kunnen werken.

P.S.
Ff rustig blijven, dank u. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SandsOfArrakis op 30-11-2004 08:04 ]

• RoaDHouse
MST_Morpheus schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:03:
[...]

Ik ben niet zo technisch aangelegd, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat een splitter zou kunnen werken.

P.S.
Ff rustig blijven, dank u. :)
Ik ben rustig hoor :) .... maar op de DigiFire 7.1 die ik nu heb zit gewoon een Headphone uitgang, en er zijn nog wel een paar kaarten die dat ook hebben.

Je kan inderdaad de "front-uitgang gebruiken voor Headphone" en daar een splitter plaatsen, maar je kan dan weer niet schakelen tussen Headphone/Speakers :(

Het is voor mij alleen onduidelijk waarom de "Audigy 2 ZS" dit niet heeft, aangezien veel mensen een Headphone gebruiken bij gamen enz........

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een leuke geluidskaart in de midrange. Ik wil er de zalman ZM-RS6F surround headphone aanhangen. Deze heeft 3 minijacks voor front, rear en center. Maar daarnaast wil ik er een microfoon en een stereo aan hangen. Voor de stereo gebruik ik gewoon een jackje dat ik normaal in de groene out van mn onboard audio hang, als ik dan een headset wil gebruiken moet ik die nat. omwisselen.

MIsschien noob-vraag, maar:
Kan het naast elkaar aansluiten van mijn surroundheadset/mic/stereo met een audigy / audigy 2?

Ik zit net te denken. Ik zou de mic ook aan de onboard audio kunnen hangen. Ik vraag me dan af of je niet een gedoe met drivers krijgt. Ik lees in veel topics over verhalen dat onboard uit wordt gezet al dan niet in de bios om de geluidskaart goed aan de praat te krijgen. Zou je met een mic in de onboard en de surroundheadset in een audigy kunnen skypen? Of gamen met ventrillo aan? Qua ventrillo zal je in de instellingen de verschillende audio en voice wel in kunnen stellen lijkt me.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 17:31 ]

Pagina: 1