Toon posts:

De werkelijke afkorting van RAM?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een student aan de hogeschool gent bij de BBME. Nu krijg ik van een prof les die ons een aantal dingen "leert".

Eerst kwam hij af met z'n Pentium V verhaal, dat nu nog steeds bestaat. <<bestaat niet, waren plannen voor, is nu de Pentium IV Prescot toch?>>

Nu, in computerarchitectuur, <<leert>> hij ons dat de afkorting RAM niet staat voor Random Access Memory, maar Read And Modify.

nu leert webopedia.com mij :
RAM Last modified: Tuesday, February 24, 2004
Pronounced ramm, acronym for random access memory
en howstuffworks.com
Random access memory (RAM) is the best known form of computer memory. RAM is considered "random access" because you can access any memory cell directly if you know the row and column that intersect at that cell.
encarta 2005:
RAM [computer] (afkorting van Random Access Memory = willekeurig toegankelijk geheugen)
Microsoft ® Encarta ® Naslagbibliotheek Winkler Prins. © 1993-2004 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.
Nu vertelt die prof mij, dat dit een fout is van de computergemeenschap / community.

Ik had nu graag en heeeel graag bevestiging hierover.
We gebruiken den boek van Tanenbaum, 2de editie, nederlands.
Moet wel zeggen. Is een oud type prof. Toch hij kent z'n vak goed. maja, als student denk je idd dat een prof z'n vak goed moet kennen. Maar graag hier commentaar op. :? :? :?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Ben ook niet anders gewend dat RAM staat voor Random Access Memory, maar heb er zo geen bron voor.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
hahahahaha wat een drol die gast _/-\o_

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Nee ff serieus tis toch echt random acces memory.

Verwijderd

http://www.acronymfinder....act&Acronym=RAM&Find=Find

misschien dat ie het over Random Access Machine heeft? :)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Vraag hem eens waar ROM voor zou moeten staan dan..

iRacing Profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is gewoon Random Access Memory.
Staat zelfs in de FAQ en die is heilig Y:)

maar goed, Read and Modify slaat natuurlijk nergens op als je het goed bekijkt, alsof je geheugen iets bewerkt, dat is toch ECHT je cpu die dat doet.

• YoshiBignose

• YoshiBignose
kijk is bij het laatste woord :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:28:
Nee ff serieus tis toch echt random acces memory.
ik wil je geloven, maar heb je een 'betrouwbare bron'? dit zijn in de vorige jaren al examenvragen geweest! ??!!??

En dit dan in een eerste jaar Prof. Bachelor, Toegepaste Informatica. ;(

Heb nog gestuurd voor leerkracht ook in de informatica. Heb geen enkele boek gehad die iets anders zei.?.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

*slaat zijn Asus moederbordboekje nog eens open*:
This motherboard uses only Double Data Rate (DDR) Synchronous Dynamic Random Access Memory (SDRAM) Dual Inline Memory Modules (DIMMs).
Die leraar verkoopt je dus gewoon koeienpoep :)

[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 02-12-2004 21:31 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• YoshiBignose
vul bij die exames maar in read and modify maar diep in je hoofd weet je best dat het random acces memory is :9

Verwijderd

Topicstarter
MrBarBarian schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:29:
Vraag hem eens waar ROM voor zou moeten staan dan..
ivm ROM:
Read Only Memory. dus dat is ok.

ivm RAM:
Hij zegt ons daarbij bij RAM: Je leest iets in da geheugen en dan wijzig je iets. Zo staaft hij z'n definitie.

• YoshiBignose
Ter volledigheid willen we hier nog toevoegen dat RAM ooit ook de afkorting geweest is van Random Acces M emory (willekeurig toegankelijk geheugen).
LOL _/-\o_

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:30:
[...]

ik wil je geloven, maar heb je een 'betrouwbare bron'? dit zijn in de vorige jaren al examenvragen geweest! ??!!??

En dit dan in een eerste jaar Prof. Bachelor, Toegepaste Informatica. ;(

Heb nog gestuurd voor leerkracht ook in de informatica. Heb geen enkele boek gehad die iets anders zei.?.
10000 tweakers lijken me toch een redelijk betrouwbare bron :)

En confronteer hem anders met zijn afkorting. Die slaat namelijk helemaal nergens op.
Geheugen is om uit te lezen en dingen in op te slaan. Geheugen is 100% Passief en doet _niets_ met de info die hij krijgt. Hij modified dus niets. Dat doen anderen dingen (CPU) voor hem.

Kortom: die afkorting is echt bullshit.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13
Wie ben ik om een prof. tegen te spreken :P Maar wanneer het daadwerkelijk voor Read And Modify zou staan vergeet de hooggeleerde man de laatste maar zeker niet onbelangrijke stap: Write. De Modify gebeurt namelijk niet in het geheugen maar in de cpu. Vervolgens wordt hetgeen wat gemodificeerd is terug geschreven naar de geheugencellen.

[/spuit11 8)7 ]

[ Voor 3% gewijzigd door Abbadon op 02-12-2004 21:34 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• YoshiBignose
haha terug naar het MBO met die gast! >:)

Verwijderd

Topicstarter
OMFG! WIst niet eens da da bestand :*)
ma damn, dat ze dat daar zo durven inzetten zonder een bronvermelding? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:33:
Wie ben ik om een prof. tegen te spreken :P Maar wanneer het daadwerkelijk voor Read And Modify zou staan vergeet de hooggeleerde man de laatste maar zeker niet onbelangrijke stap: Write. De Modify gebeurt namelijk niet in het geheugen maar in de cpu. Vervolgens wordt hetgeen wat gemodificeerd is terug geschreven naar de geheugencellen.
Had ik ook al gezegd.

Weer een repliek van m'n prof.
De Modify z'n resultaat gebeurt wel in het geheugen. De CPU doet enkel de handeling.

@Atlas:
10000 tweakers lijken me toch een redelijk betrouwbare bron

En confronteer hem anders met zijn afkorting. Die slaat namelijk helemaal nergens op.
Geheugen is om uit te lezen en dingen in op te slaan. Geheugen is 100% Passief en doet _niets_ met de info die hij krijgt. Hij modified dus niets. Dat doen anderen dingen (CPU) voor hem.

Kortom: die afkorting is echt bullshit.
Hebben 'm al geconfronteerd. hij lacht ons vierkant uit.
Nu ja, op 't examen schrijf ik ook Read And Modify... Maar niemand kan dit staven, buiten een url van hogent zelf?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:37 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01 03:32
zo zie je maar: ga ALTIJD af op je eigen intuitie, maak er verder ook geen punt van als iemand volhardt in zijn eigen stupiditeit, laat hem in zijn waarde.
Mijn ervaring: hoe geleerder, hoe meer volhardend, of ze nu gelijk hebben of niet.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Ik heb hier handleidingen liggen van een IBM computer uit 1976 , ook hierin wordt vermeldt dat RAM staat voor Random Acces Memory, en deze machine komt toch wel uit de beginjaren der computertechnologie. (Dit was de eerste machine die een soort van microprocessor gebruikte)

(het staat zelfs in verschillende woordenboeken) En op welke universiteit of hbo school krijg je les?

Verwijderd

Ik ben natuurlijk heel erg hard spuit 11 nu, maar het is toch echt wel Random Access Memory :)

• YoshiBignose
kom je toevallig uit belgie?

ja dus, die site die ik vond was ook belgisch...nou ik weet genoeg :X :9

[ Voor 59% gewijzigd door YoshiBignose op 02-12-2004 21:36 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Prof. heeft waarschijnlijk zelf termpjes verzonnen. Ik geef hem wel gelijk aangezien Random Acces Memory totaal niet de functie van het geheugen beschrijft. Read and Modify is daarintegen ook niet helemaal correct.

En jaja we weten natuurlijk allemaal dat in de boeken Random Acces memory staat. Toch is niet iedereen het hiermee eens.

@ Seven of Nine: Juist, dat is mijn punt. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Oyster op 02-12-2004 21:38 ]

• RSpliet

RSpliet

*blink*

* RSpliet slaat dan ook nog maar zijn Commodore 64 User's Handbook open, uit 1983
Computer memory can be one of two types; ROM or RAM. ROM stands for read-only memory. ROM will hold the data stored in it permanently. If the power to the 64 is shut off, the information stored in ROM will remain there. ROM contains the programs which are used to operate the 64 and allow it to interact with the user.
RAM stands for Random-access memory.* The data stored in RAM can be changed. Applications programs are often transferred from diskettes or casette to RAM. Any date stored in RAM is lost when the 64's power is turned off.

* Random access memory is a somewhat misleading term to describe RAM, as most memory (including ROM) is randomly accessed.
Pagina 13, Introduction to the Commodore 64 & Its Peripherals :)

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 02-12-2004 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xander2000 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:37:
Prof. heeft waarschijnlijk zelf termpjes verzonnen. Ik geef hem wel gelijk aangezien Random Acces Memory totaal niet de functie van het geheugen beschrijft. Read and Modify is daarintegen ook niet helemaal correct.
Heel tof dat je zegt helemaal niet correct. Kun je aanduiden, adhv bronnen waarom niet? dus echt gaan op transistor niveau desnoods é.

@ Seven of Nine.

Heb je de mogelijkheid om dat in te scannen? en me door te sturen. Hoe oude rde bronnen, hoe liever ik ze heb. + Weet er iemand de uitvinder daarvan? of de history van de naam exact..? zou me ook veel helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:39 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

http://www.google.nl/sear...+access+memory%22&spell=1 vs http://www.google.nl/sear...22&btnG=Google+zoeken&lr=

Lijkt me duidelijk. :)

Die prof van jou moet gewoon ophouden halsstarrig te doen.
Print anders dit topic voor hem uit.
Wat hij uitkraamt is echt complete bullshit. :/

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Read And Modify is natuurlijk nog van de machines die zelf ponskaarten konden editten >:)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:35:
[...]

Had ik ook al gezegd.

De Modify z'n resultaat gebeurt wel in het geheugen. De CPU doet enkel de handeling.
Nee, dit is niet eens waar.
Je cpu leest een stukje data uit het geheugen, gooit hier een bewerking overheen en schrijft deze vervolgens weer terug in het geheugen. Dus je cpu doet het werk en niet het geheugen.

@ Atlas en totaal offtopic :+
kom eens online man.

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 02-12-2004 21:39 ]

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:38:
[...]

Heel tof dat je zegt helemaal niet correct. Kun je aanduiden, adhv bronnen waarom niet? dus echt gaan op transistor niveau desnoods é.
Lees de post van Seven of Nine maar.

Edit: Ah je hebt het al gevonden. Ik zei btw: "niet helemaal correct". ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Oyster op 02-12-2004 21:41 ]

• Abbadon
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:35:
[...]

Had ik ook al gezegd.

De beste man is dan wel erg vooroordeel bevestigend bezig 8)7

nofi :*

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:38:
[...]

Nee, dit is niet eens waar.
Je cpu leest een stukje data uit het geheugen, gooit hier een bewerking overheen en schrijft deze vervolgens weer terug in het geheugen. Dus je cpu doet het werk en niet het geheugen.

@ Atlas en totaal offtopic :+
kom eens online man.
@Terw_Dan:
Klinkt logisch.

Verwijderd

Zekers Random Access Memory!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Read And Modify is natuurlijk nog van de machines die zelf ponskaarten konden editten >:)
:D :D
Dit vind ik wel een mooie verklaring :D
Die slaat tenminste nog ergens op :)

@Terw_dan:
Vandaag ff geen zin.
Ben er morgen weer :)

• RSpliet

RSpliet

*blink*

[...]
@ Seven of Nine.

Heb je de mogelijkheid om dat in te scannen? en me door te sturen. Hoe oude rde bronnen, hoe liever ik ze heb. + Weet er iemand de uitvinder daarvan? of de history van de naam exact..? zou me ook veel helpen.
Helaas, gebrek aan scanner en digicams (Palm, webcam) zijn niet scherp genoeg. Dus tenzij je uit de buurt van IJsselstein komt (Nieuwegein kan ik nog fietsen :p), kan ik je alleen helpen aan het ISBN nummer: 0-345-31596-0

Verwijderd

Topicstarter
wel, ik denk dat hij daar wel een link legt, want dat hebben we ook gezien... nut.. i dunno in 2004-2005, maar tja... :Y)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 20:31

SilentStorm

z.o.z

Wie zei dat ook al weer in zijn sig om met feiten aan te komen als je iets te zeggen hebt, en niet achter de rest van het uninformed cattle aanlopen? :P

Ik kan me best voorstellen dat je met een term zoals hij hem beschrijft een duidelijke tegenstelling wil creeren tussen RAM en ROM. Misschien dat er in een bepaalde context dus ook die betekenis werd bedoelt. Het is wat jammer dat ik met wat zoeken via google eigenlijk geen sites kan vinden die hetzelfde zeggen. Ik ben dan ook bang dat de beste man wat verkeerd is voorgelicht ergens. Ik vraag me af of hij een bron kan noemen?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Seven of Nine schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:42:
[...]

Helaas, gebrek aan scanner en digicams (Palm, webcam) zijn niet scherp genoeg. Dus tenzij je uit de buurt van IJsselstein komt (Nieuwegein kan ik nog fietsen :p), kan ik je alleen helpen aan het ISBN nummer: 0-345-31596-0
copytje verzenden met post? ;) maar ok :) zal kijken wa'k kan doen. Ben blij dat er nog mensen zijn die momenteel dit denken:
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
als ze dit topic lezen! :)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

1946 B)

http://www.cedmagic.com/history/williams-tube.html

The first random access storage device for digital computers was actually the cathode ray tube. This was invented by Fred Williams at England's Manchester University in 1946 and was later used in the Manchester Mark I computer.

Meneer de prof moet zijn hoofd houden :z

[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 02-12-2004 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:43:
Wie zei dat ook al weer in zijn sig om met feiten aan te komen als je iets te zeggen hebt, en niet achter de rest van het uninformed cattle aanlopen? :P

Ik kan me best voorstellen dat je met een term zoals hij hem beschrijft een duidelijke tegenstelling wil creeren tussen RAM en ROM. Misschien dat er in een bepaalde context dus ook die betekenis werd bedoelt. Het is wat jammer dat ik met wat zoeken via google eigenlijk geen sites kan vinden die hetzelfde zeggen. Ik ben dan ook bang dat de beste man wat verkeerd is voorgelicht ergens. Ik vraag me af of hij een bron kan noemen?
Ook ivm Pentium 5 toen ik achter bronnen vroeg:
kijk maar in de mediatheek. Daar liggen al die tijdschriften met de koppen: P5. Met ook wat zoekwerk op 't net, zou die zogezegd uitkomen. Maar niet. Dus daar heeft ie gelijk in.

Z'n uitleg voor die RAM:

Aannemen of <<buizen>>. Zoek het op op internet.,...,... :r

• Noork
  • Niet online
Maak je niet zo druk om zo'n lulligheidje zeg. Read and Modify kan, en Ready Access Memory kan ook.
Zie hier
Read And Modify (original meaning when referring to computer memory)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
A desktop board is the main circuit board of a personal computer. Located inside the PC, the desktop board is the point into which all other system components connect, typically including the CPU (central processing unit), BIOS (basic input/output system), RAM (random access memory), mass storage interfaces, serial and parallel ports, expansion slots, and some or all of the controllers required to communicate with standard peripheral devices, such as the display screen, mouse, keyboard and disk drives. Collectively, some of the chips, which reside on the desktop board, are known as the desktop board's chipset.
Bron: Intel

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

ik zou eerder verbaast zijn als mensen het niet wisten ;)

anywayz, waar blijft het slotje !

• YoshiBignose
ja dat las ik ook al, hoe KOMEN ze erop... }:O

Verwijderd

Wil niet veel zeggen, maar heb ook gestuurd aan de hoge technische school IT maar ik heb de boeken hier liggen.

Ik citeer:

RAM: staat ook wel bekend als de afkorting voor "Random Access Memory"
ROM: staat ook wel bekend als de afkorting voor "Read Only Memory"

Ik weet niet wat die prof. in zijn hoofd heeft zitten maar volgens mij teveel aan de crack gezeten ofzo 8)7

Laat hem maar eens goed via internet of in de eerste beste bibliotheek het boek pakken over geheugen modules in Desk/Server systemen en wat deze inhouden.

Iedere gek op Tweakers.net weet zo'n beetje wel wat deze afkortingen voor staan.

Het bewijs:
http://computer.howstuffworks.com/ram.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:48 ]

• Just_I
  • Laatst online: 21:50

Just_I

What did you just say?

Als je echt onomstotelijk bewijs wil, moet je even contact opnemen met een fabrikant van geheugen. (zal wel weer de reactie komen dat het door de computer industrie is verzonnen ...).

Maar waarom zou je een andere term leren als bijna iedereen RAM aanziet voor Random Acces Memory :? .

Overigens heb jij zat bronnen om aan te tonen dat het Randon Acces Memory is, laat hem maar eens met bewijs komen dat het Read and Modify zou moeten zijn (nasst dat boek wat jullie gebruiken). Eventuele namen van degene die RAM ontwikkeld heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Just_I op 02-12-2004 21:50 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:47:
Wil niet veel zeggen, maar heb ook gestuurd aan de hoge technische school IT maar ik heb de boeken hier liggen.

Ik citeer:

ROM: staat ook wel bekend als de afkorting voor "Random Only Memory"
Staat ROM niet voor Read Only Memory? :o

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:49:
[...]

Staat ROM niet voor Read Only Memory? :o
Lees eens nogmaals had het al aangepast namelijk voordat jij het stond te editten ;)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:45:
[...]

Ook ivm Pentium 5 toen ik achter bronnen vroeg:
kijk maar in de mediatheek. Daar liggen al die tijdschriften met de koppen: P5. Met ook wat zoekwerk op 't net, zou die zogezegd uitkomen. Maar niet. Dus daar heeft ie gelijk in.

Z'n uitleg voor die RAM:

Aannemen of <<buizen>>. Zoek het op op internet.,...,... :r
Dit is belachelijk. Als leraar is het erg handig dat je moeilijke vragen kan afschuiven met 'zoek maar op', maar als hij met een ... inpopulaire.. stelling komt en alles dat je kunt vinden duidt op het tegendeel, dan zijn niet jullie, maar is hij degene die zich mag verantwoorden. En als hij niet voor rede vatbaar is, dan is er vast wel enige vorm van een aanspreekpunt (ik noem een afdelingscoordinator, afhankelijk van de opzet), die de beste man kan overtuigen van het nut van een bronvermelding.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:47:

Ik citeer:

ROM: staat ook wel bekend als de afkorting voor "Read Only Memory"

Ik weet niet wat die prof. in zijn hoofd heeft zitten maar volgens mij teveel aan de crack gezeten ofzo 8)7

Laat hem maar eens goed via internet of in de eerste beste bibliotheek het boek pakken over geheugen modules in Desk/Server systemen en wat deze inhouden.

Iedere gek op Tweakers.net weet zo'n beetje wel wat deze afkortingen voor staan.

Het bewijs:
http://computer.howstuffworks.com/ram.htm
Als je nou zelf eens na gaat denken ipv alles klakkeloos uit de boeken over te nemen. Dan kom je er toch ook wel achter dat Random Acces Memory geen goede benaming is?

Verwijderd

heel simpel: vraag hem eens wat ZIJN bron is. de rest van de wereld lijkt hem namelijk tegen te spreken

• Just_I
  • Laatst online: 21:50

Just_I

What did you just say?

Das flauw, en dan zou het beter een move kunnen wezen naar de HK ;) . Maar dat is natuurlijk aan de modjes om te beslissen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Xander2000 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:51:
[...]

Als je nou zelf eens na gaat denken ipv alles klakkeloos uit de boeken over te nemen. Dan kom je er toch ook wel achter dat Random Acces Memory geen goede benaming is?
Als ik ga nadenken, kerel als je begrijpt dat deze benaming al jaren door de geschiedenis van de geheugen module wordt gebruikt dan neem ik aan dat iedereen het ook gebruikt.

Nee jij gebruikt liever een andere term? fijn maar ik denk dat dat al je eerste fout zal zijn op een examen vraag! neem dat van mij aan :)

Omdat 1 prof het zegt ten opzichte van honderden andere scholen...tja what is what en who is who :/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

En waarom dan niet?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

lol klasgenootje...

je hebt blijkbaar niet goed opgelet in de les...

hij heeft dus wel gezegd dat het random access memory is, maar dat het soms read and modify genoemd wordt.

en hij heeft ook gezegd dat random access wil zeggen dat de tijd om elke geheugencel te benaderen gelijk is.

btw dat van die P V is idd wat vaag, maar ik denk dat ie de P5 architectuur bedoelt, en die bestaat wel :)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:46:
Maak je niet zo druk om zo'n lulligheidje zeg. Read and Modify kan, en Ready Access Memory kan ook.
Zie hier

[...]
thnx. hier ben ik wat mee! (8>
Maar mil**jaardenonde***dju...da's dan nog waar ook ofzo? }:O }:O }:O
HIGHGuY schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:56:
lol klasgenootje...

hij heeft dus wel gezegd dat het random access memory is, maar dat het soms read and modify genoemd wordt.

en hij heeft ook gezegd dat random access wil zeggen dat de tijd om elke geheugencel te benaderen gelijk is.

btw dat van die P V is idd wat vaag, maar ik denk dat ie de P5 architectuur bedoelt, en die bestaat wel :)
Rofl, klasgenootje? :D ken ik je dan?
zat je vandaag dan niet in de les?

Heeft nog es herhaald: Random Acces Memory is fout. Het moet zijn Read And Modify op een examen.

//of topic, welke klas zit je dan?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:00 ]

Verwijderd

Face it your prof is een retard, ken zo ook wel een paar leraren.

Les 1: ging hij uitleggen wat een muis was en een toetsenbord (oke grap misschien?)
Les 2: heeft ie lopen zeuren over printers van 20 jaar geleden, oke thats it nooit meer naar toe gast geweest eindtoets 9,nog wat.

Hij was ook aan het vertellen dat max ram in een PC 4gb was.... en snelste pc was 2ghz ofzo volgens hem (half jaar geleden).

Sommige van die leraren zijn echt van die gasten die het bedrijfs leven niet meer aankunnen en gaan ze wat les geven omdat dat minder stress met zich meebrengt.

Maar idd RAM is random access memory. ROM read only memory en uh EEROM Electrical Erasable Read Only Memory. Flash Rom biossen enzo. Rom dat je met licht kan wissen en rom dat je met violet licht kan wissen.

edit: haha die ponskaarten pc's uit de kruikentijd zijn idd ook in bij de wat oudere leraren heb er al zeker 3 over horen praten. Zoeen lieve mevrouw op het hbo die computer architectuur gaf, was er helemaal vol van bijna iedere les wel 10 minuten. "Ja en dan ging je met een hele grote stapel van die kaarten naar de uber rekenpc moest je uren wachten en had je <1kb verwerkt uhuhu. uh k grappig ;p

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:03 ]

Verwijderd

HIGHGuY schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:56:
lol klasgenootje...

Als hij het zegt spreekt hij zichzelf tegen als ik dingen klakkeloos uit me boeken haal.
Want dat slaat dan echt nergens op, eerst het 1 zeggen en dan het andere :)

Soms wordt het benoemd maar de benaming in de ICT wereld en in de meeste erkende scholen wordt het random access memory benoemd.
Dus al met al of ik hetzelf zeg of uit een schoolboek, komt op hetzelfde neer :)

EDIT/ was het wel voor mij bedoeld? :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:01 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Mja, waar komt die lijst vandaan? Voor het zelfde geld is dat door een scriptje van zijn eigen site gehaald. Dat het _ergens_ anders voor komt zegt mij eigenlijk niets. (al vind ik het knap van Noork dat hij deze nog gevonden heeft :) )

edit: hier, je kunt zelfs zelf afkortingen invoeren. Misschien is ie zelf nog even langs geweest :)

[ Voor 25% gewijzigd door SilentStorm op 02-12-2004 22:02 ]

• Abbadon
[...]

En waar je dus impliciet mee voorstelt dat we allen onze eigen symbolen gaan gebruiken om ons wereldbeeld kenbaar te maken aan de ander? We gooien de communis opinio weg en gaan als de torenbouwers van Babel elk ons weegs? 8)7

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/1333/31-kscan_0001.png
Niet zo heel goed leesbaar, maar t stond er echt 21 jaar geleden al :)

en @ morpheus hieronder... dat zou ik dan niet doen... Read Access Memory is het dus NIET ;) Random Access Memory

[ Voor 31% gewijzigd door RSpliet op 02-12-2004 22:05 ]

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-01 14:20
Ik zou stug volhouden met "Read Access Memory", dat is de gebruikelijke vertaling.

Keurt hij deze fout of deels fout, dan zou ik in protest gaan en het laten beoordelen door een andere prof/docent. Je geeft immers geen fout antwoord.

3kwp pvoutput

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Rapid Ass Movement :P

oisd.nl

Verwijderd

belgen school ja! ;)

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Abbadon schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:00:
[...]

En waar je dus impliciet mee voorstelt dat we allen onze eigen symbolen gaan gebruiken om ons wereldbeeld kenbaar te maken aan de ander? We gooien de communis opinio weg en gaan als de torenbouwers van Babel elk ons weegs? 8)7
Ok. PUNT! 8)7

Verwijderd

Seven of Nine schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:02:
[afbeelding]
Niet zo heel goed leesbaar, maar t stond er echt 21 jaar geleden al :)
Zoals ik al zei, door de jaren heen in de geschiedenis van de geheugenmodule.

Hij kan/mag hierop geen fout voor geven.
Hij weet hetzelf ook alleen zijn vaak prof. de betweters van hoge scholen en elk woord die tegen de zin van hun inspreekt is fout, want dat klopt niet.

Misschien voelen ze zich te min of voor paal staan omdat zij de prof. zijn en wij de scholieren wanneer we met een verbeterpunt komen dat zoiets niet in het dagelijkse leven van de IT wordt gebruikt.

Tja, wat voelt een scholier zich dan ook vaak onderdrukt zeg, wanneer zich men uit :P

• bigfoot1942
  • Niet online
euuhhh... dacht altijd dat alleen Random Access Memory de juiste was...
Some) Types of Memory:
• RAM: Read-And-Modify
• can read and write cell contents
• a.k.a. Random Access Memory
bron: http://www.sce.carleton.ca/courses/94306/f00/week2b.doc

een interessante zoeklink: http://www.google.com/sea...and+modify%22&btnG=Search

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

[...]
Misschien dat het Random Access Memory genoemd wordt, in tegenstelling tot andere opslag methodes die voornamelijk Sequential Access zijn?

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik denk dat het wel duidelijk is waar RAM voor staat, alleen die prof wil zijn eigen termpjes houden...Laat em lekker leven in zijn eigen wereldtje :) Wij weten wel beter! Op de toets zou ik wel read and modify gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:58:
Face it your prof is een retard, ken zo ook wel een paar leraren.
....
jup, gonna face it... heb tenminste een deftig #-tal bronnen. heb mailtje gestuurd naar docent van die site, waar dat hij dat vandaan haalt. Ik hoop het hier nog op te kunnen posten zonderdat er zich een slotje op bevindt.
Maar idd RAM is random access memory. ROM read only memory en uh EEROM Electrical Erasable Read Only Memory. Flash Rom biossen enzo. Rom dat je met licht kan wissen en rom dat je met violet licht kan wissen.
Rofl, hierover heb ik vorige week een spreekbeurt overgegeven... :9
....
edit: haha die ponskaarten pc's uit de kruikentijd zijn idd ook in bij de wat oudere leraren heb er al zeker 3 over horen praten. Zoeen lieve mevrouw op het hbo die computer architectuur gaf, was er helemaal vol van bijna iedere les wel 10 minuten. "Ja en dan ging je met een hele grote stapel van die kaarten naar de uber rekenpc moest je uren wachten en had je <1kb verwerkt uhuhu. uh k grappig ;p
_/-\o_ :9~
:Y)
bigfoot1942 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:10:
euuhhh... dacht altijd dat alleen Random Access Memory de juiste was...

[...]

bron: http://www.sce.carleton.ca/courses/94306/f00/week2b.doc

een interessante zoeklink: http://www.google.com/sea...and+modify%22&btnG=Search
hmmm... ok, nu komt er schot in de zaak. tzouden synoniemen zijn dan. Maar dan zou hij toch die synoniem moeten aanvarden, tenzij z'n vraag al gesteld is, en explicit achter die andere vraagt. Niet dat ik spel maak van 1 puntje, ma 1 puntje is wel een 9 of een 10 / 20 é.

Alleszins, als er nog meer mensen reageren met een goede zinvolle en aannemelijke uitleg waarom die prof gelijk zou hebben, plz post. (8>

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:17 ]

• SonOfSam
  • Laatst online: 08-01 11:51
Misschien moet je gewoon om die prof heen gaan. stap naar het afdelingshoofd. Zeg: wat die [vul hier naam van prof in] nu toch beweert. en zo voorts. leg er vooral bij uit dat het ook echt om examen vragen gaat.
misschien dat dat werkt?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Beetje veel gedoe om een afkorting lijkt me.

Op Acrnoymfinder.com staat OOK Read and Modify overigens:

RAM: Read And Modify (original meaning when referring to computer memory)

Maja, dat is dus de 'original meaning', terwijl die prof zei dat 'ze het ooit Random Acces Memory noemden'. Hij heeft het dus gewoon door elkaar gehaald ofzo -_-

Verwijderd

Topicstarter
SonOfSam schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:16:
Misschien moet je gewoon om die prof heen gaan. stap naar het afdelingshoofd. Zeg: wat die [vul hier naam van prof in] nu toch beweert. en zo voorts. leg er vooral bij uit dat het ook echt om examen vragen gaat.
misschien dat dat werkt?
mja, kan je doen.probleem is: hij is al vast benoemd. Tegen een prof ingaan, in je eerste jaar, (heb al een hogeschool verleden achter de rug) is niet bepaald gezond. Daarbij, begin je bekend te worden, heb je negatieve invloed of positieve bij andere docenten. Hmm...ik zal z'n goesting wel doen op z'n examen. Maar hier heb ik al een paar krachtige bronnen verzameld. Die ik hem zeker es ga voorleggen en duidelijk achter het verschil vragen, met de bronnen en uitleg op papier afgedrukt. En hopelijjk antwoord hij dan waar hij z'n info vandaan haalt. Mss dat die mens vna die site me meer kan uitleggen? hoop 'k...

@ .DANI.
Beetje veel gedoe om een afkorting lijkt me.

Op Acrnoymfinder.com staat OOK Read and Modify overigens:

RAM: Read And Modify (original meaning when referring to computer memory)

Maja, dat is dus de 'original meaning', terwijl die prof zei dat 'ze het ooit Random Acces Memory noemden'. Hij heeft het dus gewoon door elkaar gehaald ofzo -_-
Staat idd al in deze post beschreven. Staat ook in dat iedereen acronymen kan toevoegen. Noem ik niet meer betrouwbaar, en is dus ook geen betrouwbare bron meer.
Anders kan ik straks toevoegen:
*dronkenmodus*
ROM: Read Or Modify
/*dronkenmodus*

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:22 ]

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Als je naar de acroniemen kijkt kan Read And Modify helemaal niet. Sowieso is het niet gebruikelijk om 'and' een letter te geven in een acroniem.

Als het voor Read and Modify Memory zou staan zou het RMM zijn, en dat is niet logisch, want een nerd die dat zou verzinnen zou het dan Read/Write Memory noemen, RWM oid. Daarnaast was ROM er eerder en het zou raar zijn als RAM niet ook op 'Memory' zou eindigen.

En;
Robert Dennard was the inventor of ram: random access memory, the device was patented in 1968 by Dennard.

Robert Heath Dennard invented one-transistor Dynamic Random Access Memory (DRAM), which allowed major increases in computer memory density and decreases in cost.
In 1970, the newly formed Intel company publicly released the 1103, the first DRAM (Dynamic Random Access Memory) chip (1K bit PMOS dynamic RAM ICs), and by 1972 it was the best selling semiconductor memory chip in the world, defeating magnetic core type memory. The first commercially available computer using the 1103 was the HP 9800 series.

Dr. Robert H. Dennard, a Fellow at the IBM Thomas J. Watson Research Center created the one-transistor DRAM in 1966. Dennard and his team were working on early field-effect transistors and integrated circuits, and his attention to memory chips came from seeing another team's research with thin-flim magnetic memory. Dennard claims he went home and within a few hours had gotten the basic ideas for the creation of DRAM. He worked on his ideas for a simpler memory cell that used only a single transistor and a small capacitor. IBM and Dennard were granted a patent for DRAM in 1968.

RAM stands for random access memory, memory that can be accessed or written to randomly -- any byte or piece of memory can be used without accessing the other bytes or pieces of memory. There were two basic types of RAM, dynamic RAM (DRAM) and static RAM (SRAM). DRAM needs to be refreshed thousands of times per second. SRAM does not need to be refreshed, which makes it faster. Both types of RAM are volatile -- they lose their contents when the power is turned off. In 1970, Fairchild Corporation invented the first 256-k SRAM chip. Recently, several new types of RAM chips have been designed.
Ook is de term 'Random Access Memory' eigenlijk historisch zo gegroeid omdat het de opvolger was op Sequential Access Memory.

Je professor praat dus poep.

Every morning is the dawn of a new error.

Verwijderd

En quotes kunnen van MIT gehaalt worden...:

http://web.mit.edu/invent/iow/Dennard.html

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

US patent #3,387,286 R. Dennard & IBM, 4 juli 1968. Heeft het duidelijk over 'random access memory'.

http://patft.uspto.gov/ne...3,387,286&RS=PN/3,387,286

Every morning is the dawn of a new error.

Verwijderd

Topicstarter
raphidae schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:40:
US patent #3,387,286 R. Dennard & IBM, 4 juli 1968. Heeft het duidelijk over 'random access memory'.

http://patft.uspto.gov/ne...3,387,286&RS=PN/3,387,286
hmmm.. de bovenstaande post's zijn gewoon... tja... dank je ... :)
ma ik ga nu slapen. ik kan pas morgenmiddag weer reageren. heb nog geen mail teruggehad. dus.. slaapwel :Z

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:30
Persoonlijk vind ik "Read And Modify" niet eens zo'n heel slechte omschrijving van RAM.

Ik heb, zoals de meesten hier, altijd in de verondertelling geleefd dat het staat voor "Random Access Memory". Ook tijdens mijn studie informatica aan de UT heb ik nooit anders gehoord. Random Access Memory is naar mijn mening dan ook een correct antwoord voor een eventuele examenvraag.

Maar:
Als ik RAM en ROM tegenover elkaar zet als "Read Only Memory" en "Random Access Memory", zie ik het verschil niet zo. ROM is ook willekeurig benaderbaar, en willekeurig benaderbaar geheugen kan ook best "read-only" zijn.

Als ik daarentegen RAM en ROM tegenover elkaar zet als "Read Only Memory" en "Read And Modify" memory tegenover elkaar zet, dan is het verschil veel duidelijker.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik zou gewoon weglopen van z'n hoorcolleges als die vent het blijft volhouden.

Verwijderd

Whatis.com grote db op het gebied van IT:
RAM (random access memory) is the place in a computer where the operating system, application programs, and data in current use are kept so that they can be quickly reached by the computer's processor.

Verwijderd

Nou ik kreeg zelfs in mijn informatica boek op de havo al te lezen dat het Random Acces Memory was, dus ik weet niet waar ie het vandaan haalt. :s

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:47:
Nou ik kreeg zelfs in mijn informatica boek op de havo al te lezen dat het Random Acces Memory was, dus ik weet niet waar ie het vandaan haalt. :s
Ja, die heb ik ook nog liggen (ben 'pas' 5VWO'er ;)). Staat t idd ook in :). Da's al 3 keer dat t op mijn kamer ligt :p

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
MmmBeer schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:45:
Persoonlijk vind ik "Read And Modify" niet eens zo'n heel slechte omschrijving van RAM.

Ik heb, zoals de meesten hier, altijd in de verondertelling geleefd dat het staat voor "Random Access Memory". Ook tijdens mijn studie informatica aan de UT heb ik nooit anders gehoord. Random Access Memory is naar mijn mening dan ook een correct antwoord voor een eventuele examenvraag.

Maar:
Als ik RAM en ROM tegenover elkaar zet als "Read Only Memory" en "Random Access Memory", zie ik het verschil niet zo. ROM is ook willekeurig benaderbaar, en willekeurig benaderbaar geheugen kan ook best "read-only" zijn.

Als ik daarentegen RAM en ROM tegenover elkaar zet als "Read Only Memory" en "Read And Modify" memory tegenover elkaar zet, dan is het verschil veel duidelijker.
De term Random is hier moeilijk te vertalen, maar random slaat niet op een tijdstip, zoals jij het interpreteert maar op de actie die je vericht. Met Read-only ben je beperkt tot 1 opdracht, namelijk lezen. Random Access betekent dat je versdhillende opdrachten kan uitvoeren op het geheugen, namelijk Lezen, Schrijven (en Wijzigen, als je dat als één actie zou tellen).
Ik geef je wel gelijk als je vindt dat de term slecht gekozen is en de term Read And Modify komt volgens mij beter in de buurt, alleen laat je dan weg waarom het eigenlijk draait: geheugen (dus RAMM, als je hypercorrect wilt zijn).
Ik denk niet dat je de prof zal kunnen overtuigen met bronnen aan te halen, het zijn maar afspraken en RAM = Random Access Memory, voor 95% van de mensen (wat niet per sé wilt zeggen dat het juist zou zijn, het enige wat je zou kunnen zoeken is een instelling zoals de SI voor eenheden (Système Internationalle)).

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Precies mijn gedachten, ILUsion.

offtopic:
Wel grappig trouwens -- ik dacht dat ik op een of ander raar forum zat dat ik niet kende maar ik zie dat de vernieuwde layout van GoT is doorgevoord. Jammer. :/ Moeilijk afscheid te nemen van dat mooie paars. ;( Edit: hee kan toch!! My React>Voorkeuren>Template>GoT. Paars!! _/-\o_ :D :D

[ Voor 17% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-12-2004 23:29 ]

Verwijderd

Xander2000 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:37:

En jaja we weten natuurlijk allemaal dat in de boeken Random Acces memory staat. Toch is niet iedereen het hiermee eens.

@ Seven of Nine: Juist, dat is mijn punt. :)
RAM = Random Acces Memory = willekeurig toegankelijk geheugen

Willekeurig toegankelijk/Random Acces wordt het toegangstype mee bedoeld dus lezen of schrijven, dus er is lees en schrijf toegang, je kan willekeurig kiezen tussen de toegangsmethodes. Bij ROM is alleen lees toegang mogelijk.

Dus het is helemaal niet zo onlogisch als je denkt die Random Access Memory :)

[edit:]
GRR spuit 11, ben nog niet gewend aan de nieuwe layout :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 23:41 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo had ik ook een leraar die consequent lunix zei in plaats van linux, en dan wist je steeds niet of ie nu unix in linux bedoelde.

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 11:23
Robert Dennard
Robert Dennard was the inventor of ram: random access memory, the device was patented in 1968 by Dennard
Meer leesvoer:
http://inventors.about.com/library/inventors/blram.htm
http://www.invent.org/hal...tail.asp%3FvInventorID=41
http://inventors.about.com/library/weekly/aa100898.htm

En hier het patent opzoeken, no. 03387286:
http://www.uspto.gov/patft/index.html

[ Voor 11% gewijzigd door TafkaT op 02-12-2004 23:51 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:58:
Hij was ook aan het vertellen dat max ram in een PC 4gb was.... en snelste pc was 2ghz ofzo volgens hem (half jaar geleden).
En daar had hij dan waarschijnlijk gelijk in. 4GB was toen het maximaal adresseerbare geheugen onder normale omstandigheden. De oudere processoren hebben namelijk slechts 32 adres lijnen, wat uitkomt op 4GB adresseerbaar.
Er zit een verschil tussen EPROM en EEPROM. EEROM is overigens nieuw voor mij.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:39:

Willekeurig toegankelijk/Random Acces wordt het toegangstype mee bedoeld dus lezen of schrijven, dus er is lees en schrijf toegang, je kan willekeurig kiezen tussen de toegangsmethodes. Bij ROM is alleen lees toegang mogelijk.
Ik hoor hier allemaal nieuwe dingen :P RAM heeft niets te maken met het willekeurig kunnen kiezen van schrijven of lezen. RAM heeft te maken met het willekeurig kunnen kiezen welke plek in het RAM je wilt lezen beschrijven. Het tegenovergestelde van een videoband of een casette dus :)

The trade of the tools

• bigfoot1942
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:39:
[...]

Willekeurig toegankelijk/Random Acces wordt het toegangstype mee bedoeld dus lezen of schrijven, dus er is lees en schrijf toegang, je kan willekeurig kiezen tussen de toegangsmethodes.
weet je dit zeker of is dit je eigen interpretatie?
ik dacht bij random aan lokatie, dat t dus niet zo is dat je alleen de laatst geschreven gegevens kan lezen zoals op de stack maar elk gegeven op welke plek in het geheugen ook.

je hebt dan dus toegang tot elke willekeurige plek op het geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 02-12-2004 23:54 ]

• AzzKickah
  • Laatst online: 23:17

AzzKickah

06-CENSORED

YoshiBignose schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:34:
haha terug naar het MBO met die gast! >:)
Hey bedankt he.

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 11:23
Afbeeldingslocatie: http://www.tgc.dds.nl/bewijs.gif

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34
Vraag anders aan de doc waarom write only memory niet in zijn woordenlijst staat, lijkt me toch ook een behoorlijke misser... bron bron

• mjszwo
  • Niet online
Mail bijvoorbeeld Corsair (grote geheugen fabrikant) over dit voorval, print de reply van Corsair uit en leg deze je docent voor.

Lijkt me niet dat hij zich nog kan verdedigen als zelfs de producent van het onderwerp zijn ongelijk bewijst.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

TheDane

1.618

[hk]

RAM: Rap Andere Meneer-voor-de-klas
:z
[/]

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

DaCoTa schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:12:
Vraag anders aan de doc waarom write only memory niet in zijn woordenlijst staat, lijkt me toch ook een behoorlijke misser... bron bron
ROFL die is leuk :D

The trade of the tools

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn boek Computer Systemen ("Computer Organization") meld ook de correcte afkorting, namelijk Random Access Memory.
1e jaars Technische Informatica vak op de TU Delft wat ik nog steeds moet halen als 2e jaars :(

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Knuth "the art of computer programming" volume 1 fundamental algorithms pagina 238
RAM Random Access Memory.
Wie dit boek niet heeft (3 delen) gaat het nu onmiddelijk kopen :)

Als het over het programmeren van computers gaat is knuth gewoon god dus ?

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.