Volgens mij heeft een groot deel van de mensen hier weinig besef van hoe de advertentie-markt werkt. Het is echt niet zo dat wij het zo maar voor het kiezen hebben...dat Webads hier komt met een groot boek met allerlei campagnes waar we uit kunnen kiezen, en dat wij dan denken 'hmm, laten we dit keer maar eens een screenad doen want dat levert dat en dat aan €'s op en dat is fijn' Was het maar waar dat de macht in deze markt zo bij de sites zou liggen
Het is maar net waar een adverteerder op dat moment mee aankomt. Als de adverteerder een campagne heeft ontworpen die bepaalde bannerformaten bevat, en die willen ze op een bepaalde site wegzetten.
Vaker nog gaat het andersom: de adverteerder legt bepaalde wensen neer (zoveel mensen bereiken, dat resultaat halen etc.) en het mediabureau maakt dan in samenwerking met Webads een campagne-opzet waarmee zij denken die resultaten te halen. Dat kan dus inhouden dat een bepaalde campagne wel op Tweakers.net geplaatst wordt, en in een ander geval dat dat niet voorkomt. Ook komt het regelmatig voor dat een adverteerder inkoopt op het hele IT-netwerk of zelfs op het volledige netwerk van Webads.
Over het algemeen valt er voor de site weinig te kiezen, hoewel we natuurlijk wel de vrijheid hebben om bepaalde randvoorwaarden te stellen. Dit kun je nalezen in het advertentiebeleid. Binnen die grenzen is eigenlijk alles mogelijk, en hebben wij weinig invloed op wat en wanneer iets langskomt.
Natuurlijk kan ik een campagne wel laten skippen, maar ik moet ook een beetje aan ons bedrijf denken
Abonnees krijgen als het goed is in het geheel geen banners te zien, dus ook geen screenads e.d.