En het is ook het een van de weinige antwoorden

Natuurlijk zijn er inkomsten nodig. Ik heb ook helemaal niets tegen op reclame in het algemeen maar deze manier wordt door de gemiddelde surfer als irritant bevonden, helemaal door de gemiddelde tweaker.
"Deze manier" Nou blaas je even het hele mugje op tot een afrikaanse olifant. Sterker nog,
jij hebt die banner niet eens gehad! Kun je nagaan hoe
weinig ie getoond wordt/werd aan gebruikers.

Dat er inkomsten nodig zijn betekent niet dat het maar gelijk zo moet. Is t.net echt zo geldbehoevend? meld het dan gewoon, zo niet; waarom gebeurt het dan? en mocht je geen antwoord op de vraag kunnen geven dan kun je beter geen antwoord geven want je maakt je er zo echt makkelijk af...
"dat het gelijk maar zo moet". Doe je het dus weer. Weer die olifant waar een mug was. Zoals in het advertentiebeleid staat is het mogelijk dat een screenad niet direct uitgesloten wordt als ie relatief veel opbrengt of als ie onderdeel is van een grotere reclame-campagne (dan geldt meestal "alles of niets").
En dan is er nog de mogelijkheid van miscommunicatie en foutjes:
't Gebeurt regelmatig dat webads de grenzen van ons beleid iets anders interpreteert dan wij, of dat zelfs zij niet van te voren exact weten hoe een banner in elkaar steekt. Dat is het nadeel van dergelijke snelle bussiness.
De klant van webads maakt tenslotte de banners, webads zelf niet. En webads zorgt voor de banners op onze site, wijzelf niet. Twee stappen waar fouten en miscommunicatie kunnen plaatsvinden.
En of het een klein ongemak is in verhouding met wat ik er voor terug krijg is iets wat ik liever zelf bepaal.
Sure, dat mag je zeker zelf bepalen. Maar wij (ok Daniel meestal) bepalen of wij
denken dat het een klein ongemak is. En volgens mij is Daniel's inschatting helemaal niet zo heel slecht.

(nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik de banner gelukkig nog helemaal niet gehad heb)
Nou, dat was een enorm terecht en ondersteund verhaal he?
Muggen in olifanten omzetten, doen of het schering en inslag is en dan niet eens de banner uberhaupt gezien hebben.