[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.097 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Je hoeft dat blokje natuurlijk niet te gebruiken :) Je kunt ook zelf die adertjes verbinden met wat solderen.

Wat ga je er allemaal inhangen eigenlijk? Als je ziet dat een 16bay Chenbro rackmount (rm414) met een 460w voeding geleverd wordt, moet dat geen probleem zijn :) Desnoods neem je een 550w EPS / nieuwe ATX (2.04 ofzo?) voeding.

Edit: ah, ik had even die 2 videokaarten over het hoofd gezien :P

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 18-01-2005 11:21 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Houd er wel rekening mee dat in jou RM414 geen enegrieslurpende videokaarten zitten, wat een van de voornaamste redenen is dat die 16 disks setup gewoon lukt daarmee. Hij zal niet enkel een X800 erin hangen, maar ook nog een X700 in het andere PCI-e slot, waardoor het geen kwaad zal kunnen het bord van flink wat juice to voorzien en zeker als er een redelijk aantal disks bij komen deze dan op de aparte voeding te plaatsen.
Verder aan Alpha Beyonder zelfs: Er vanuit gegaan dat je liever niet de schaar in je voeding zet om het zo zelf al solderende op te lossen (het zijn maar 2 draadjes die moeten worden doorgelust) zou je rond kunnen kijken naar een EPS 24pins verleng kabeltje, en evt. een ATX 20pins variant, zodat je ook in je 350W geen schaar hoeft te zetten. Dan kun je het knippen gewoon in die kabeltjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:42:
[...]

Bios reset heb ik gedaan en dit is al de 3e versie van XP :(
Krijg net ook de tip om de procs eens om te draaien op het MB, dat ga ik morgen eens testen.

Bench zal ik daarna wel even doen.
Met die Fibench kun je iig zien of ze wel werken ondanks dat ze niet herkend worden. Misschien is jouw mobo wel geoon gaar of 1 proc ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test started @ 13:10:45
Settings:
-High priority
-4 threads, 41 generations
-Thread bug disabled!

Fi-Bench: version 4.0.0.38

Executing thread 0...
Executing thread 2...
Executing thread 1...
Executing thread 3...
Thread 3 ready (535828591)
Thread 1 ready (535828591)
Thread 1 took 56,922 seconds
Thread 3 took 56,922 seconds
Thread 0 ready (535828591)
Thread 2 ready (535828591)
Thread 0 took 57,5 seconds
Thread 2 took 57,5 seconds

Total time needed: 228,844 seconds.

Dat is als ik hem op 4 Thread's zet.
Zet ik hem op 2 dan krijg ik dir als uitkomst.:

Test started @ 13:08:39
Settings:
-Normal priority
-2 threads, 41 generations
-Thread bug disabled!

Executing thread 0...
Executing thread 1...
Thread 0 took 22,86 seconds
Thread 1 took 22,875 seconds

Total time needed: 45,735 seconds.

Kan hier echter nou niet echt uit opmaken of het nou wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat hierboven een dual xeon 3.2?
Iig zo presteert ie ongeveer.
Ik zit er net wat boven met een dual 2.66@3

Mijnes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Test started @ 10:27:52
Settings:
-High priority
-Thread bug disabled!

Executing thread 2...
Executing thread 3...
Executing thread 0...
Executing thread 1...
Thread 2 took 61,437 seconds
Thread 1 took 61,453 seconds
Thread 3 took 61,515 seconds
Thread 0 took 61,578 seconds

Total time needed: 245,983 seconds.

2x Xeon Prestonia 2.66Ghz @ PC-DL, wil nog flink gaan oc'en wanneer in de bios de voltage waardes werken.

Die van jou lijkt dus gewoon goed te werken :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:13:
Test started @ 13:10:45
Settings:
-High priority
-Thread bug disabled!

Executing thread 0...
Executing thread 2...
Executing thread 1...
Executing thread 3...
Thread 1 took 56,922 seconds
Thread 3 took 56,922 seconds
Thread 0 took 57,5 seconds
Thread 2 took 57,5 seconds

Total time needed: 228,844 seconds.
Kan hier echter nou niet echt uit opmaken of het nou wel of niet werkt.
Je kan concluderen dat de fysieke cpu's werken. Andere mensen met een vergelijkbare setup zitten in de buurt van die scores. Ik zou me niet teveel aantrekken van wat Windows zegt maar het blijft wel apart. Misschien moet je het in de buurt van HT zoeken. Kijk eens of je met een proggie als Everest of Sandra kan checken of HT wel is enabled in Windows. Het kan zijn dat HT niet werkt, dat heeft een (veel) minder grote invloed op resultaten dan een fysieke cpu die niet werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door under-world op 18-01-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

under-world schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:52:
[...]

Je kan concluderen dat de fysieke cpu's werken. Andere mensen met een vergelijkbare setup zitten in de buurt van die scores. Ik zou me niet teveel aantrekken van wat Windows zegt maar het blijft wel apart. Misschien moet je het in de buurt van HT zoeken. Kijk eens of je met een proggie als Everest of Sandra kan checken of HT wel is enabled in Windows. Het kan zijn dat HT niet werkt, dat heeft een (veel) minder grote invloed op resultaten dan een fysieke cpu die niet werkt.
De reden dat ik wil dat HT gaat werken is heel simpel.
Die bak doet DC projecten (en ook wel eens wat anders) en door dat HT door windows gerkend kan word kan ik beter de prio's enz bepalen van verschillende projecten.

Ik zal straks nog eens Sisoft laten kijken en anders moet ik toch eens die procs omdraaien.
Als er namelijk iets niet goed is gaat het weer retour naar de groothandel waar ik het ingekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:16:
Is dat hierboven een dual xeon 3.2?
Iig zo presteert ie ongeveer.
Ik zit er net wat boven met een dual 2.66@3

Mijnes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Test started @ 10:27:52
Settings:
-High priority
-Thread bug disabled!

Executing thread 2...
Executing thread 3...
Executing thread 0...
Executing thread 1...
Thread 2 took 61,437 seconds
Thread 1 took 61,453 seconds
Thread 3 took 61,515 seconds
Thread 0 took 61,578 seconds

Total time needed: 245,983 seconds.

2x Xeon Prestonia 2.66Ghz @ PC-DL, wil nog flink gaan oc'en wanneer in de bios de voltage waardes werken.

Die van jou lijkt dus gewoon goed te werken :)
Het is een 2.8Ghz die nu draait op 3.15Ghz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:54:
Je hoeft dat blokje natuurlijk niet te gebruiken :) Je kunt ook zelf die adertjes verbinden met wat solderen.

Wat ga je er allemaal inhangen eigenlijk? Als je ziet dat een 16bay Chenbro rackmount (rm414) met een 460w voeding geleverd wordt, moet dat geen probleem zijn :) Desnoods neem je een 550w EPS / nieuwe ATX (2.04 ofzo?) voeding.

Edit: ah, ik had even die 2 videokaarten over het hoofd gezien :P
Hehe, het is inderdaad een voeding die heel erg wat kan hebben.. Bij m'n vorige Xeon systeem trok ie ook Dual Xeon 2.4 met 6800GT videokaart en dan nog 8 hardeschijven en alle PCI sloten gevuld. Mjah.. ik weet niet of ie dat ook zo doet met deze nieuwere generatie Xeon's.. en dan natuurlijk nog dat ik er een X800XT en een X700Pro indoe.
Kippenijzer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:08:
Houd er wel rekening mee dat in jou RM414 geen enegrieslurpende videokaarten zitten, wat een van de voornaamste redenen is dat die 16 disks setup gewoon lukt daarmee. Hij zal niet enkel een X800 erin hangen, maar ook nog een X700 in het andere PCI-e slot, waardoor het geen kwaad zal kunnen het bord van flink wat juice to voorzien en zeker als er een redelijk aantal disks bij komen deze dan op de aparte voeding te plaatsen.
Verder aan Alpha Beyonder zelfs: Er vanuit gegaan dat je liever niet de schaar in je voeding zet om het zo zelf al solderende op te lossen (het zijn maar 2 draadjes die moeten worden doorgelust) zou je rond kunnen kijken naar een EPS 24pins verleng kabeltje, en evt. een ATX 20pins variant, zodat je ook in je 350W geen schaar hoeft te zetten. Dan kun je het knippen gewoon in die kabeltjes doen.
Ik zet liever niet de schaar in die voeding nee :) die 350W maakt me niet zoveel uit maartoch.. Ik denk dat ik gewoon een 250W AT voeding erbij zet.. en die dan handmatig aanzwengel bij het opstarten van de pc (tegelijk indrukke) Die zal dan tocha lleen maar puur voor de HDD's zijn

Of is dit geen goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even zitten kijken met Sisoft Sandra en kom er nog steeds niet uit.
Hij meld wel dat HT niet aan zou staan op de CPU's.
Heb net nog maar even een bios Default gegeven en nog eens gekeken, helpt echter niets. :(

Toen maar eens de voltage van de procs terug gezet naar 1.5V (stond degault op 1.6V) helpt ook niet.

Vage is wel dat als ik kijk in Sandra dat de 1e proc 2.54V vraagt en de 2e 3.20V :?
Iemand nog een idee?

Als ik morgen namelijk ga bellen met de leverancier dan zou ik graag al een antwoord klaar hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ik heb al je posts nog eens teruggelezen op zoek naar je specs en in deze post vond ik iets interessants.
Ik heb op dit moment de PRO versie corp erop staan. (UK)
Eerder deze avond had ik even de PRO OEM (NL) erop.
Met allebei heb ik hetzelfde :?

De computer staat als "MPS Multiprocessor PC" als ik kijk bij hardware.
Ik wist namelijk dat er bij mij ACPI staat ipv MPS. Op mijn eerdere dual P3 bakje stond er ook gewoon ACPI. Ik ben toen eens gaan kijken wat dat MPS inhoudt en ik stuitte via Google op dit stuk tekst van http://www.aplawrence.com/Bofcusm/1902.html

An MPS-compliant BIOS sets up a
particular table that shows what CPUs are available. Intel has chosen
not to support MPS with the HT CPUs. They instead provide an ACPI
(Advanced Configuration and Power Interface) table of CPUs.

Originally Intel told us that BIOS support for HT CPUs would never
provide MPS tables. This was not true of the prototype machines with
prototype BIOSes -- those machines provided both kinds of table. Now
that the machines are actually shipping, it seems that most of them
provide an MPS table when HT is disabled.[/b]

Toen ben ik eens bij Intel gaan zoeken en kwam ik dit tegen op http://www.intel.com/cd/i...mo-na/eng/20478.htm?prn=Y

What the OS Must Consider

First, the operating system must detect the presence of Hyper-Threading Technology enabled processors. There are two methods that an operating system can use to detect this class of processors:

* Execute the CPUID instruction and examine the information in the return registers.
Please see the Intel Application Note AP-485 Intel® Processor Identification and the CPUID Instruction for a description of the information returned by the CPUID instruction
* Examine the information in the MPS and ACPI tables returned by the BIOS.
The BIOS provides information in these two tables about the physical and logical processors in the system. The MPS table reports location information about the physical processors, and the ACPI table reports information about the logical processors. Intel Corporation recommends that BIOS vendors order the information returned in the ACPI table so that information about logical processor zero for all the physical processors is listed first, followed by information about logical processor one for all the physical processors, etc.

Ik denk dus dat er niks aan de hand is met jouw spulletjes 8)
-Kijk btw eens in je bios of je ergens iets van MPS of ACPI tablesetting kan kiezen. :*)

Oja check ook gelijk of je de nieuwste bios hebt. Ook wel handig mocht je hem nog niet geflashed hebben. ;)

http://www.lavalys.hu/pre...veresthome_build_0233.zip download hier de laatste versie van Everest...

[ Voor 23% gewijzigd door under-world op 19-01-2005 04:34 . Reden: Linkje Everest uit Meuktracker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

under-world schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:19:
Ik heb al je posts nog eens teruggelezen op zoek naar je specs en in deze post vond ik iets interessants.

[...]

Ik wist namelijk dat er bij mij ACPI staat ipv MPS. Op mijn eerdere dual P3 bakje stond er ook gewoon ACPI. Ik ben toen eens gaan kijken wat dat MPS inhoudt en ik stuitte via Google op dit stuk tekst van http://www.aplawrence.com/Bofcusm/1902.html

An MPS-compliant BIOS sets up a
particular table that shows what CPUs are available. Intel has chosen
not to support MPS with the HT CPUs. They instead provide an ACPI
(Advanced Configuration and Power Interface) table of CPUs.

Originally Intel told us that BIOS support for HT CPUs would never
provide MPS tables. This was not true of the prototype machines with
prototype BIOSes -- those machines provided both kinds of table. Now
that the machines are actually shipping, it seems that most of them
provide an MPS table when HT is disabled.[/b]

Toen ben ik eens bij Intel gaan zoeken en kwam ik dit tegen op http://www.intel.com/cd/i...mo-na/eng/20478.htm?prn=Y

What the OS Must Consider

First, the operating system must detect the presence of Hyper-Threading Technology enabled processors. There are two methods that an operating system can use to detect this class of processors:

* Execute the CPUID instruction and examine the information in the return registers.
Please see the Intel Application Note AP-485 Intel® Processor Identification and the CPUID Instruction for a description of the information returned by the CPUID instruction
* Examine the information in the MPS and ACPI tables returned by the BIOS.
The BIOS provides information in these two tables about the physical and logical processors in the system. The MPS table reports location information about the physical processors, and the ACPI table reports information about the logical processors. Intel Corporation recommends that BIOS vendors order the information returned in the ACPI table so that information about logical processor zero for all the physical processors is listed first, followed by information about logical processor one for all the physical processors, etc.

Ik denk dus dat er niks aan de hand is met jouw spulletjes 8)
-Kijk btw eens in je bios of je ergens iets van MPS of ACPI tablesetting kan kiezen. :*)

Oja check ook gelijk of je de nieuwste bios hebt. Ook wel handig mocht je hem nog niet geflashed hebben. ;)

http://www.lavalys.hu/pre...veresthome_build_0233.zip download hier de laatste versie van Everest...
Ik zal vanavond eens kijken.
Heb ergens nog een technet document liggen waar in staat hoe je dat voor W2K server moet aanpassen.
Wel vaag dat niet 1 windows versie het zelf oppakt op mijn systeem.

Ik hou u op de hoogte en zal ook de linkjes posten als ik wat gevonden heb.

Thankz alvast voor de info.

Mocht ook dit niet helpen dat gaat het MB retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:33:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken.
Heb ergens nog een technet document liggen waar in staat hoe je dat voor W2K server moet aanpassen.
Wel vaag dat niet 1 windows versie het zelf oppakt op mijn systeem.

Ik hou u op de hoogte en zal ook de linkjes posten als ik wat gevonden heb.

Thankz alvast voor de info.

Mocht ook dit niet helpen dat gaat het MB retour.
Is het zoiets simpels als in de bios de optie ACPI-Os weer aanzetten ? Het is zoiets simpels, dat ik daar niet eens aan zou denken om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:48:
[...]

Is het zoiets simpels als in de bios de optie ACPI-Os weer aanzetten ? Het is zoiets simpels, dat ik daar niet eens aan zou denken om naar te kijken.
Dat is het inderdaad! Jammer dat ik deze posts zo laat zag, ik heb dit namelijk ook al eens gehad. Het gaat hier om de HAL die XP / 2003 kiest tijdens installatie, en dit is later NIET officieel te veranderen!

Je moet volgens Windows iig een "ACPI Multiprocessor PC" hebben en niet een "MPS Multiprocessor PC" om HT(T) te krijgen!

Voor de volledige tekst van MS zie artikel: HAL Options After Windows XP or Windows Server 2003 Setup

Ik kwam overigens daar via een pagina van "TheElderGeek": Troubleshooting Windows XP Shutdown Issues, die eerlijk toegeeft dat het niet onmogelijk is de HAL na installatie te vervangen, maar dat hij - net als ik - daar geen voorstander van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59
Sorry voor de semi-crosspost maar,

ik heb een topic op CLS voor advies betreffende mijn dual xeon systeem dus als iemand wil kijken, graag.
***SPAM***
Modbreak:Crossposten en spammen is allebei niet op GoT toegestaan, ook niet voor andere plekken op het forum. Graag kappen ermee dus :o

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 23-01-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja hoe simpel is het soms :?
ACPI stond uit in de bios.
Korte herinstallatie en alles doet het top. :D

Welke gek heeft er ooit bedacht om die optie bij "Power Saving" neer te zetten :?
Daar disable je toch altijd alles :X

Nou ja het werkt nu top, dus graag wil ik iedereen bedanken die heeft bijgedragen tot de oplossing.
Als ik ooit wat terug kan doen dan hoor ik het wel. ;)

Zal deze topics wel blijven volgen, want Dual nakken word een verslaving.
Het systeem waar we het nu over hadden is mijn 3e al weer die ik nu heb staan hier >:)
De 2 andere zijn 2Ghz dual bakken met RIMM geheugen enz.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:04:
[...]

Je moet HT in de bios aan hebben staan en Windows XP Pro of 2003 hebben.
Ik draai trouwens op mijn PCH-DL mijn 2 2.4'tjes op 3.2 :) 3.4 gaat overigens ook, maar 3.2 vond ik hard zat. Met een fsb van 200 (x4=800) >:)
Hoe koel je die dingen dan? Ik krijg van de week 2 nocona's 3ghz binnen, maar ik heb begrepen dat die standaard coolertjes daar niet echt geschikt voor zijn (lawaaierig en natuurlijk niet oc-baar). Als je ze zover wil oc'en, wat voor cooler raad je me dan aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:37:
[...]

Hoe koel je die dingen dan? Ik krijg van de week 2 nocona's 3ghz binnen, maar ik heb begrepen dat die standaard coolertjes daar niet echt geschikt voor zijn (lawaaierig en natuurlijk niet oc-baar). Als je ze zover wil oc'en, wat voor cooler raad je me dan aan?
Standaard koeling, met nog eens een dikke weerstand ertussen om het volume flink omlaag te brengen (tot waardes die ik laag genoeg vind, om de langzame stand hoor ik echt niet veel meer). Ze toppen zo bij de 50 graden, dus no problemo die standaard koelers >:)

Bovendien zitten ze er gratis bij, dus mocht je het echt niet bevallen (het lawaai is standaard wel veel, een weerstandje is dus erg aan te raden), kun je altijd nog iets anders doen, of er bijvoorbeeld met fanducts 80x80 fans op zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Brent op 22-01-2005 20:51 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik draai 2x 80mm mbv Q-Fan, en als de ventilatoren voluit gaan, draaien ze op 2400-2500 toeren. De processoren komen dan toch nog in de buurt van de 55-57 graden; ook met 2x intake en 2x exhaust en een goede airflow. Dat vind ik op zich wel vreemd. Ik lees wel erg vaak dat mensen met een nog stillere setup slechts 50 graden max halen. Hoe doen ze dat dan? (Niet met waterkoeling, maar gewoon met lucht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
2x 80mm in, 2x 80mm out, voeding ook naarbuiten gericht, verder niets. Ik zal trouwens in de zomer ook wel omhoog gaan. Bij mijn oude Athlon zat er ruim 10 graden verschil tussen dus bij zwaar gebruik zal het in de zomer wel in de richting van de 65 gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
Breepee schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:07:
2x 80mm in, 2x 80mm out, voeding ook naarbuiten gericht, verder niets. Ik zal trouwens in de zomer ook wel omhoog gaan. Bij mijn oude Athlon zat er ruim 10 graden verschil tussen dus bij zwaar gebruik zal het in de zomer wel in de richting van de 65 gaan denk ik.
Ik heb effe gekeken.. Maar bij mijn boxed Xeon nocona's 2.8 zitten die coolers zo vaag in elkaar dat ik niet weet of een fanduct hiero wel gaat lukken. Maakt me ook niet echt zoveel uit. Ik zorg toch wel voor een lekkere airflow door er 3x 120mm fans in te knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ben op zoek naar de I-will DN800-sli, maar dan met een extra pci-e slot.

2x vga (sli) + Areca ARC-1210 >:)

Het I-will bord ondersteund alleen ddr2 geheugen. Heeft iemand nog advies betreffende het ddr2 geheugen. Ik denk voor de kit van OCZ te gaan. 2x 512 of 2x 1024

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53
Iemand ervaring met de Thermaltake V6000A case en NCCH-Dl moderbord met 2 Xeons op met passieve koeling???
Kan k er een active koeling van maken, of is case hiervoor te klein?

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
vries335 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:10:
Ben op zoek naar de I-will DN800-sli, maar dan met een extra pci-e slot.

2x vga (sli) + Areca ARC-1210 >:)

Het I-will bord ondersteund alleen ddr2 geheugen. Heeft iemand nog advies betreffende het ddr2 geheugen. Ik denk voor de kit van OCZ te gaan. 2x 512 of 2x 1024
Hmm, heeft dat moederbord geen DDR-II Registred nodig dan? Dat zou anders wel beters zijn.. Ik wacht tot nu toe nog steeds op m'n 1 GB Kingston DDR-II Registred.. Kan me Dual Xeon nu nog steeds niet gebruiken :(

maja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
In de handleiding van I-will staat dat hij beide lust, dus registred-mem is niet nodig.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Na bestelling bij RAX blijkt m'n NCCH-DL nog minstens 2 weken in backorder te blijven staan omdat Asus Nederland ze niet meer op voorraad heeft en ze vanuit het verre oosten moeten worden ingevoerd (wie weet krijg ik nu de nieuwste versie direct af fabriek 1.03? ;) ).

In de tussentijd kan ik dus nog even nadenken over het beste DDR geheugen voor m'n nieuwe dual Xeon setup. Het moet ook weer niet te duur worden dus golden sample super deluxe overclock Ferrari Simms is nou ook weer niet wat ik zoek, maar wat werkt bij jullie goed op een NCCH-DL en is er een geheugenprestatie zichtbaar van CAS 2 t.o.v. CAS 2.5 t.o.v. CAS 3 of nihileert de main-memory cache prefetching van de netburst architectuur veel van lagere latency?

Er zit nl nogal een prijsverschil tussen PC3200 CAS3 of CAS2 Simms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Database freak schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:00:
Na bestelling bij RAX blijkt m'n NCCH-DL nog minstens 2 weken in backorder te blijven staan omdat Asus Nederland ze niet meer op voorraad heeft en ze vanuit het verre oosten moeten worden ingevoerd (wie weet krijg ik nu de nieuwste versie direct af fabriek 1.03? ;) ).

In de tussentijd kan ik dus nog even nadenken over het beste DDR geheugen voor m'n nieuwe dual Xeon setup. Het moet ook weer niet te duur worden dus golden sample super deluxe overclock Ferrari Simms is nou ook weer niet wat ik zoek, maar wat werkt bij jullie goed op een NCCH-DL en is er een geheugenprestatie zichtbaar van CAS 2 t.o.v. CAS 2.5 t.o.v. CAS 3 of nihileert de main-memory cache prefetching van de netburst architectuur veel van lagere latency?

Er zit nl nogal een prijsverschil tussen PC3200 CAS3 of CAS2 Simms
Niet helemaal een antwoord op je vraag , maar toch mijn ervaring maar even delen:
(Ik heb een NCCH-DL 1.02 met 2.8 Nocona's)
Ik heb eerst met 'gewone' 2 x Kingston ValueRAM PC3200 2CAS3 gewerkt, en kon daarmee zonder problemen overklokken naar FSB 229.
Later overgestapt op 2 x Kingston Dual channel Kit met elk 2 x 512 MB PC3200 CAS3, toen moest ik terug naar FSB 220 om de boel stabiel te krijgen, waarschijnlijk doordat ik toen 4 DIMMs gebruikte ipv 2.

Volgens Sandra is de RAM Speed (Int én Float) op 200: 3842 en op 220: 4506, dus dat helpt wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
Eindelijk :D :D

Alles is binnen. Vandaag kwam eindelijk na 3 weken de Asus X800XT en 1GB DDR2 Registred binnen. Vanavond inbouwen en foto's maken. :) Ik zal mijn bevindingen verder hier posten en de review van het hele spul dit weekend (ik heb geen digitale camera op dit moment dus effe kijke)

[ Voor 2% gewijzigd door AlPha.BeYoNdeR op 27-01-2005 15:26 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Eldee schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:59:
[...]

Niet helemaal een antwoord op je vraag , maar toch mijn ervaring maar even delen:
(Ik heb een NCCH-DL 1.02 met 2.8 Nocona's)
Ik heb eerst met 'gewone' 2 x Kingston ValueRAM PC3200 2CAS3 gewerkt, en kon daarmee zonder problemen overklokken naar FSB 229.
Later overgestapt op 2 x Kingston Dual channel Kit met elk 2 x 512 MB PC3200 CAS3, toen moest ik terug naar FSB 220 om de boel stabiel te krijgen, waarschijnlijk doordat ik toen 4 DIMMs gebruikte ipv 2.

Volgens Sandra is de RAM Speed (Int én Float) op 200: 3842 en op 220: 4506, dus dat helpt wel iets.
Begrijp is dat goed Kingston ValueRAM PC3200 op 229 cas2? Of bedoelde je 229 cas3?

Gek dat een 200->220fsb, 10% snelheids verbetering 17% betere Sandra prestaties laat zien?
Mijn vraag was eigenlijk of een 229fsb of 200fsb cas2 sneller is als een 229fsb of 200fsb cas3. Dus of bij dezelfde fsb de cas-snelheid veel uitmaakt aangezien cas2 modules fors duurder zijn dan cas3. M.a.w. zijn ze deze extra euri's waard in een dual Xeon systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik me ga scharen bij de uber 1337 xeon2 mensen hier op got had ik nog een vraagje.

Klinkt misschien vreemd maar ik pas benieuwd om Xeon's standaard met koeler geleverd worden? Zijn deze koelers van behoorlijke kwaliteit? Ik wil alles bouwen in de Coolmaster Stacker. Met standaard 3 case fans.

Intel Xeon 2,8GHz (S604, 512KB, 533MHz FSB)
Asus PCH-DL, 82875P (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
256MB PC3200 DDR (Kingston)
512MB PC3200 DDR (Kingston)
Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Leadtek GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI)

Dit zijn mijn plannen voor mijn nieuwe systeem. Hieraan gaat dan mijn nieuwe LaCie monitor (crt, electronIVBlue).

Weet iemand iets over levertijden van de Xeon's en de andere componenten uit mijn systeem? Heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen misschien heb ik eits over het hoofd gezien?

Bij voorbaat dank voor het commentaar. Natuurlijk zal ik hier mijn ervaringen ookposten als alles 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Xeons hebben erg veel baat bij dual channel geheugen. Ik zou zeker 2 dezelfde dimms nemen...

Daarnaast pas die videokaart niet op dat bord. Die videokaart is PCI-Express, en het beord heeft alleen PCI en PCI-X (of iig PCI64/66, ik meen dat er naast de kloksnelheid nog meer verschil tussen PCI-X en 64bit PCI zat?).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Als het budget het toelaat zou ik toch gaan voor een NCCH-DL met Nocona's, meer cache is altijd mooi meegenomen, en EMT64 kan in de toekomst ook nuttig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat men hierboven inderdaad zegt:

-Intel Xeon 2,8 (800MHz FSB, 1MB Cache nocona
-Asus NCCH-DL
-2*512MB Kingston pc3200
-AGP videokaart.

De bewuste CPU's (al staan ze inderdaad niet in PW) zijn iets goedkoper, waartegen de meerprijs van de NCCH bijna wegvalt.
Als je een PCI-e kaart *wilt* hebben kom je voolopig voor Dual Xeon nog steeds bij flink wat duurdere moederborden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMM ik ben zo blij dat ik hier eerst is even gevraagt heb hoe het zit. Hieronder staat mijn complete plan. Ik vraag me af of dan de geluidskaart (bijv) ook niet kan. Daarnaast ben ik benieuwd, is er een AGP 6800GT op te markt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
 2  256MB PC3200 DDR (Kingston)      

2  512MB PC3200 DDR (Kingston)   

1  Asus PCH-DL, 82875P (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)   

1  Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zilver)   

1  Creative Soundblaster Audigy 2 ZS    

2  Intel Xeon 2,8GHz (S604, 512KB, 533MHz FSB)   

1 [b]Leadtek GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), WinFast PX6800 GT TDH   [/b]

1 Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart)     

1 Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, ATA133, 8MB)    

1 NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart)     

1 Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)   

1 Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) 

1 Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB)

De bold-e videokaart kan dus sowieso niet. Zou iemand dit is kunnen aanpassen zodat het wel allemaal past. Daarnaast wil ik best kijken naar die andere cpu's (nocona toch?!) maar in hoeverre past dat in het budget, en is dat sneller? Het budget is 1800euro +/- 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
De NCCH-DL kost je € 257,00 en de 2.8 Nocona's kosten € 213,00 PS (bij een willekeurige shop) Je bent dus wel iets duurder uit maar door de 800Mhz bus zul je flink wat aan snelheid winnen. En daarnaast had je zelf al begrepen dat je een AGP videokaart moet kopen. De AGP versie van de 6800GT is ongeveer even duur als de PCI-E versie. Die kun je vast wel in de t.net pricewatch vinden :) Verder zit het wel goed met je systeem. Al weet ik niet zeker of je wel dualchannel kan draaien met 2 verschillende groottes geheugen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Je hebt nu 2x zoveel geheugen als in je vorige lijstje :) Dual channel werkt wel met 1 verschillende setjes, mits je het goed installeert. Dus in beide blauwe banken de 512, en in beide zwarte de 256 (of anderom natuurlijk).

Mag ik vragen waar je hem voor gaat gebruiken? Je vragen stralen niet echt uit dat je er zelf heel veel moeite voor hebt gedaan (*dump systeem* Is dit goed?, de vraag over de geluidskaart, etc).
Dat doet vermoeden dat je jezelf er niet echt in verdiept hebt, wat weer doet vermoeden dat he niet echt je hobby is. Uit dat laatste rijst dan de vraag of je aan een (stevig?) single processor systeem niet voldoende hebt, waardoor je een paar honderd euro in de zak kunt houden :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
alvast mijn spijt dat ik niet alle 3 delen heb doorgelezen :>
ff simpel vraagje:
wil Asus PP-DLW dual xeon mobo kopen...die support tot 533 mhz, kan ik er dan een 800 mhz xeon in zetten (die dan op 533 draait) want die zijn momenteel goedkoper dan 533 mhz xeon's (en die 800 heeft 1 mb cache ipv 512)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
kutkip schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 02:08:
Je bent dus wel iets duurder uit maar door de 800Mhz bus zul je flink wat aan snelheid winnen.
Deze kun je natuurlijk min of meer verzekerd ook op een PC(H)-DL krijgen, mits je niet al te snelle cpu's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AlPha.BeYoNdeR schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:24:
Eindelijk :D :D

Alles is binnen. Vandaag kwam eindelijk na 3 weken de Asus X800XT en 1GB DDR2 Registred binnen. Vanavond inbouwen en foto's maken. :) Ik zal mijn bevindingen verder hier posten en de review van het hele spul dit weekend (ik heb geen digitale camera op dit moment dus effe kijke)
We wachten met smart op de foto's :9 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 29-01-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 02:32:
Je hebt nu 2x zoveel geheugen als in je vorige lijstje :) Dual channel werkt wel met 1 verschillende setjes, mits je het goed installeert. Dus in beide blauwe banken de 512, en in beide zwarte de 256 (of anderom natuurlijk).

Mag ik vragen waar je hem voor gaat gebruiken? Je vragen stralen niet echt uit dat je er zelf heel veel moeite voor hebt gedaan (*dump systeem* Is dit goed?, de vraag over de geluidskaart, etc).
Dat doet vermoeden dat je jezelf er niet echt in verdiept hebt, wat weer doet vermoeden dat he niet echt je hobby is. Uit dat laatste rijst dan de vraag of je aan een (stevig?) single processor systeem niet voldoende hebt, waardoor je een paar honderd euro in de zak kunt houden :)
Ik heb er eigenlijk veel moeite voor gedaan, reviews gelezen, guides etc. Ik zie liever niks over het hoofd, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een pc heb gebouwd en ik neem aan dat ze mensen hier er meer verstand van hebben. De vraag over de geluidskaart was eigenlijk puur omdat ik schrok van het feit dat ik niet gezien had dat PCI-e niet ondersteunt werd. PC verzinne/bouwen was nog niet echt mijn hobby maar nu ik er mee bezig ben vind ik het heel leuk. :):)

Systeem gaat gebruikt worden voor AutoCad, 3Dmax en photoshop. Dit is noodzakelijk voor het werk dat ik nu doe :)

In ieder geval bedankt voor jullie hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Ik doe ook veel Max en Photoshop op mn bakkie, maar ik zou toch echt gewoon 4x512mb geheugen nemen, kan je even mee vooruit.

En een NCCH-DL met 2x 2,8 of 3 ghz Nocona's, dat zou ik nemen, ik zou nu niet meer de 533fsb borden / cpu's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
DutchTSE schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 02:46:
alvast mijn spijt dat ik niet alle 3 delen heb doorgelezen :>
ff simpel vraagje:
wil Asus PP-DLW dual xeon mobo kopen...die support tot 533 mhz, kan ik er dan een 800 mhz xeon in zetten (die dan op 533 draait) want die zijn momenteel goedkoper dan 533 mhz xeon's (en die 800 heeft 1 mb cache ipv 512)
srry voor mijn schaamteloze kick :>
Maar ik moet het zo snel mogelijk weten, zodat ik de onderdelen kan bestellen en kan beginnen met het opleveren van de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dat kan (staat ook op de site/in de handleiding van dat mobo als het goed is), alleen dus je ze dan wel zwaar onderklokken. De multiplier kan niet hoger, wel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
dus als ik het goed heb draait mijn 800 mhz 2.8 GHz Xeon dan niet meer op 2.8 GHz als ik hem op 533 MHz laat draaien?

Het is voor server toepassing dus dan kan ik beter een 533 MHz Xeon nemen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Die 2.8 met 800mhz fsb zal op 2800/800*533=1866 gaan draaien. Als je snelheid wil kun je dus beter een 533mhz Xeon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:53
Hallo,

Ik heb nu al een paar dagjes mijn Xeon binnen, ik ben er heel content van ofzo. (Foto's volgen nog) ;)
Maar ik heb nog 1 probleem :(
Als ik zo gewoon bezig ben met de pc, vriest mijn pc opeens 5 - 10 sec vast.En dan gaat hij weer op z'n gemakjes voort...
Ik heb al geformat, maar ik had dat probleem ook daar opeens vriest hij vast voor een paar seconden.
Wat mij opgevallen was, als hij vast vriest, dat de HD-activity led niet meer brandt.
Met vastvriezen bedoel ik dat mijn muis niet meer kan bewegen, en dat mijn muziek stopt enzo...
Heeft nog iemand daar problemen mee gehad?
En hoe hebben jullie dat opgelost?

Mijn setup:
Asus NCCH-DL
2 * 3 Ghz Xeon Nocona
2 * 512 Mb Corsair Valueselect PC3200
Raptor 74 Gb als bootschijf, 1 * 160 Gb hitachi en 1 * 160 Gb Maxtor als data opslag.
Tagan 480 Watt
XFX 6800
En een PCI ADSL modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.asus.com/produ...=99&model=103&modelmenu=1

Dit is de NCCH-DL. Ik had na eerder commentaar een AGP videokaart uitgezocht maar nu zat ik is even te kijken naar de specificaties van het moederbord en er zit volgens mij geen AGP aansluiting op. wel 2x PCI en 2x PCI-X. Ik weet niet precies hoe een AGPpoort eruit ziet. Klopt wel wat ik gezien heb toch? ach ja, van de 6800GT bestaan ook PCI varianten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 04-09 15:10
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:43:
http://www.asus.com/produ...=99&model=103&modelmenu=1

Dit is de NCCH-DL. Ik had na eerder commentaar een AGP videokaart uitgezocht maar nu zat ik is even te kijken naar de specificaties van het moederbord en er zit volgens mij geen AGP aansluiting op. wel 2x PCI en 2x PCI-X. Ik weet niet precies hoe een AGPpoort eruit ziet. Klopt wel wat ik gezien heb toch? ach ja, van de 6800GT bestaan ook PCI varianten :)
On Board Connectors:

1 x Floppy Connector
SSI 24-pin + 12V 8-pin
1 x AGP Slot
6 x Fan
1 x SMBus
1 x Chassis Instruction
1 x Game Port

Dit had je zelf ook kunnen vinden in de specificaties 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Underground75 op 30-01-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrok me helemaal kapot want er zijn geen highend PCI kaarten :) Ik voel me echt de meest scheele persoon op aarde. Is dat zwarte vage ding (op de foto vaag) rechtsnaast de PCI(X) aansluitingen de AGPpoort? Lijkt me wel he :) Thanks trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 04-09 15:10
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Oke, misschien weet iemand het volgende:

Ik heb een Asus PCH-DL mobo
Tagan 480 Watt voeding
2x Xeon 3.06 533FSB

Nu geeft mn mobo in het begin aan dat het geen matchend pair is en hij hem als single proc zal gebruiken, echter in windows heb ik gewoon 2 HT proc's (oftewel 4 stuks)

de windows setup verliep gewoon goed, maar daarna begon de elende, de pc stopt er steeds spontaan mee, hij valt gewoon weg.

nu heb ik al de proc beide in single setup gedraaid, echter gebeurt dan hetzelfde, hij stopt er weer steeds mee, geheugen al eens gewisseld, maar dat helpt ook niks, verder kan ik geen andere voeding proberen, en een ander mobo word ook lastig.

alles wat ik probeer (Test CD, knoppix, windows, na een tijdje (is niet hetzelfde, steeds andere tijd) stopt het systeem ermee.

Iemand idee wat het kan zijn?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Ondanks dat ik dat bijna nooit doe schop ik dit topic toch ff omhoog...
niemand een idee?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Aangezien je met beide procjes hetzelfde probleem hebt, en het geheugen al is getest/verwisseld zijn er nog een paar opties.

Je koelers zitten verkeerd of zo waardoor je procs te warm worden, of je mobo is kapot, of je voeding :P

Heeft dat snelst groeiende bedrijf van Lelystad geen EPS of ATX 2.x voedingen? :P Mobo wordt inderdaad lastiger :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
heb zelf alleen maar standaard zut liggen, en verder niks,

maar idd, of mobo of de voeding, 1 van de 2 is het denk ik dus, voeding deze week ff op een andere pc proberen, misschien dat ie dan ook raar doet...

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
Maffen schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:38:
Hallo,

Ik heb nu al een paar dagjes mijn Xeon binnen, ik ben er heel content van ofzo. (Foto's volgen nog) ;)
Maar ik heb nog 1 probleem :(
Als ik zo gewoon bezig ben met de pc, vriest mijn pc opeens 5 - 10 sec vast.En dan gaat hij weer op z'n gemakjes voort...
Ik heb al geformat, maar ik had dat probleem ook daar opeens vriest hij vast voor een paar seconden.
Wat mij opgevallen was, als hij vast vriest, dat de HD-activity led niet meer brandt.
Met vastvriezen bedoel ik dat mijn muis niet meer kan bewegen, en dat mijn muziek stopt enzo...
Heeft nog iemand daar problemen mee gehad?
En hoe hebben jullie dat opgelost?

Mijn setup:
Asus NCCH-DL
2 * 3 Ghz Xeon Nocona
2 * 512 Mb Corsair Valueselect PC3200
Raptor 74 Gb als bootschijf, 1 * 160 Gb hitachi en 1 * 160 Gb Maxtor als data opslag.
Tagan 480 Watt
XFX 6800
En een PCI ADSL modem.
Niemand die het weet? :(

Maar ja, zoals belooft, hier de foto's :)
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~pc012480/PC/thumbnails/P1010014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~pc012480/PC/thumbnails/P1010003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~pc012480/PC/thumbnails/P1010028.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~pc012480/PC/thumbnails/P1010033.jpg

Er staan nog een heel hoop foto's op: http://home.scarlet.be/~pc012480/PC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet erg echt mooi uit :%! Top! Waarom eigenlijk de voeding onder in de kast?Dat heeft wel veel voordelen denk ik voor het wegstoppen van de voedingskabel :)

Vraag me ook wel af waarom een fabricant op een videokaartdoos 'Goed overklokbaar' zet. Lijkt me werken als anti marketing van de andere 'betere' producten uit hun lijn.

Heb je ook benchmarks binnenkort? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:56:
Ziet erg echt mooi uit :%! Top! Waarom eigenlijk de voeding onder in de kast?Dat heeft wel veel voordelen denk ik voor het wegstoppen van de voedingskabel :)
Het heeft idd te maken met de powercable, mijn bureau heeft een achterkant, die ongeveer tot 30 cm van de grond komt, alsik mijn voeding vanboven steek, verlies ik zo'n 5 cm voor de voedingskabel z'n draai te nemen.
Vraag me ook wel af waarom een fabricant op een videokaartdoos 'Goed overklokbaar' zet. Lijkt me werken als anti marketing van de andere 'betere' producten uit hun lijn.
Ik ben toch niet van plan om de eerste maanden te overclocken, hij speelt al mijn spelletjes op z'n gemak, kzie geen reden dan om te overclocken :)
Heb je ook benchmarks binnenkort? :D
Welke wil je ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Toch nog een positieve verrassing dat er een spdif out bij wordt geleverd :) Als ik het me goed weet te herrinneren was dat bij eerdere revisies niet het geval. Verder mooie foto's, alleen zou ik de kabels nog even netjes opruimen, hoewel ik me kan voorstellen dat je eerst het probleem met je pc wilt oplossen. En wat voor usb kaartje is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
kutkip schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:39:
Toch nog een positieve verrassing dat er een spdif out bij wordt geleverd :) Als ik het me goed weet te herrinneren was dat bij eerdere revisies niet het geval.
Ik was ook verrast toen ik het zag, omdat ik bijna alle review's had gelezen dat ik vond, en nergens daarvan iets had gezien. Maarja, nuttig is het niet voor mij, ik gebruik toch mijn Philips A3.310 luidsprekertjes :)
Verder mooie foto's, alleen zou ik de kabels nog even netjes opruimen, hoewel ik me kan voorstellen dat je eerst het probleem met je pc wilt oplossen.
Dank u, en idd, ik zou eerst dat probleem willen oplossen :(
/edit: Ik heb met de WD diagnostic tools de raptor getest, maar hij vond geen errors. :/
En wat voor usb kaartje is dat precies?
Dat is een conceptronic 6-poort USB2.0 kaart, de bedoeling was voor mijn 6 front-usb poortjes van de stacker, daarop te laten werken.
Ik heb geprobeerd om die kabel er op te solderen, maar na 2 kabebtjes van 1 poort te solderen, heb ik het opgegeven, het bleef niet goed hangen enzo. Nu ligt die kaart voorlopig aan de kant, omdat ik met de 4 achterste poorten genoeg heb. Ik had wel graag die front-usb poorten willen gebruiken, want nu moet ik telkens onder mijn bureau kruipen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Maffen op 02-02-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ik dacht dat die kabels wel in die 2 grijze connectors achterop die kaart konden worden getoken. Want volgens mij worden die interne usb connectors genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
kutkip schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:36:
Ik dacht dat die kabels wel in die 2 grijze connectors achterop die kaart konden worden getoken. Want volgens mij worden die interne usb connectors genoemd.
Die heeft hij niet :P
Alleen 6 poorten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maffen schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:33:
, kzie geen reden dan om te overclocken :)

[...]

Welke wil je ? :)
CPU benchmark :) Ik ga zelf de zelfde cpu's bestellen met NCCH-DL ook dus daar ben ik zeer in geinteresseerd!

Wat jouw probleem betreft is datwel vreemd. Zijn er ook oude componenten bewaard gebleven in deze setup. Zoja deed de oude setup dit ook wel is.

Ik hoop in ieder geval dat ik met mijn compleet nieuwe setup plan dit soort problemen niet tegen ga komen :) Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
Euhm, ik ben in stappen overgeschakelt, dit was mijn laatste stap :p
Oude componenten, dat zijn de modem, de 2 DATA disks, NEC 3500, Plextor 116A.
Wat ik wel toegevoegd heb, is de floppy, maar da kan daar toch niet aan liggen?
Wat ook raar is, dat is, het is onregelmatig, ik heb er in de laatste uren nog geen last van gehad, maar soms heb ik het 3 keer in een paar minuten...
En ik ga nu Fi-bench downloaden...

/edit:
Eerste resultaten, dit is wel met mijn programmma's open, ik zal morgen eens testen met een fresh boot :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Test started @ 19:11:41
Settings:
-High priority
-Thread bug disabled!

Executing thread 3...
Executing thread 0...
Executing thread 1...
Executing thread 2...
Thread 0 took 49,172 seconds
Thread 1 took 49,188 seconds
Thread 2 took 49,219 seconds
Thread 3 took 49,219 seconds

Total time needed: 196,798 seconds.

Dit is met een fresh boot:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Test started @ 19:51:18
Settings:
-High priority
-Thread bug disabled!

Executing thread 3...
Executing thread 0...
Executing thread 1...
Executing thread 2...
Thread 1 took 41,797 seconds
Thread 0 took 41,797 seconds
Thread 3 took 41,828 seconds
Thread 2 took 41,828 seconds

Total time needed: 167,25 seconds.

[ Voor 67% gewijzigd door Maffen op 03-02-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al die mooie verhalen hiero over dual xeon mobo's.

Wat ik alleen een brandende vraag vind is: Krijg je wel bij elke processor een xeon stickertje? :p

Ik kan niet wachten tot al mijn spullen binnen zijn. Ik heb wel al het merendeel binnen, ik moet alleen nog wachten op geheugen en progs :(

Mijn setup:
Adaptec 29160 - Ultra 160 64bit scsi controller
Maxtor Atlas 10K4 - 36GB - Ultra 320 scsi (system hdd)
Maxtor 6Y200P0 - 200 GB PATA (storage)

Thermaltake Xaser 3 case met Tagan 480 watt silent psu

Asus NCCH-DL
2x Xeon 3ghz (nocona)
1 gb geheugen (2x 512, pc3200)

Als ik alles in huis heb zal ik ff benchmarken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk me setup draaiende!
Had namelijk eerst een defecte PSU van supermicro gekregen! :(

Setup:

SuperMicro X5DA8
SuperMicro PWS-0038 (420 watt redundant)
Single Intel Xeon 3.2Ghz 1mb
A-open H700
2x 512MB 266MHz DDR PC2100 Reg ECC Low Profile CL2.5

Werkt als een trein hoor....heb een single cpu omdat ik hem gekregen heb! :) (cpu + mobo)
(als als update van een XP1800+, werkt dit erg leuk)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een domme vraag dan maar. Ik ben het logistiek bij elkaar aan het zoeken. Kijken of ik zomin mogelijk winkels kan gebruiken. Maar ik zag dit staan: INTEL XEON 2.8GHZ/800MHZ/1MB PASSIVE BOXED (1U).. Is dit een Nocana met Passive cooloer of staat Passive ergens anders voor.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
Dat is met een Passieve koelblok :) En dit is een 1U versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ik heb mijn spul ook eindelijk binnen :) Alles is al geïnstalleerd maar ik heb nog één probleempje. Ik heb op de Promise SATA controller van mijn Asus NCCH-DL 2 schijven geprikt, namelijk 2x een Seagate Baracuda 7200.7 SATA 200GB, maar hoe kun je die in JBOD dus zonder RAID laten draaien? Ik heb het nu maar op RAID1 gezet dat werkt dus wel. Pics komen uiteraard binnenkort 8)
De snelheid is echt ongeëvenaard waarmee je met die Xeon's kan werken, ik ben echt zwaar impressed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:01
offtopic:
Wie betaald eigenlijk al die spullen voor jullie :P

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
josvg schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:17:
offtopic:
Wie betaald eigenlijk al die spullen voor jullie :P
offtopic:
Ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
// edit: Nm, toch niet het probleem gevonden.. :(

[ Voor 94% gewijzigd door Maffen op 05-02-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Bij mij werken die wel prima hoor. Alleen de taskbar begeeft het soms :S

//Edit: Het probleem heeft zichzelf inmiddels opgelost :)
Hier zijn nog de beloofde feauteaux:

http://www.rondeel.demon....xed%20nocona%20cooler.JPG

Alleen samen in het donker >:)
http://www.rondeel.demon.nl/Pictures/PC/coolers%20donker.JPG

De übergeile Xeon casebadge:
http://www.rondeel.demon..../PC/xenon%20casebadge.JPG
http://www.rondeel.demon.nl/Pictures/PC/pc1.JPG
http://www.rondeel.demon.nl/Pictures/PC/pc2.JPG
http://www.rondeel.demon.nl/Pictures/PC/overzicht%20vol.JPG

:Y)

Modbreak:Linkjes van pics gemaakt ..
Wil je ze in het vervolg aub zelf thumben met maximaal 575px brede thumbnails? :)

[ Voor 98% gewijzigd door BalusC op 08-02-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
Hehe, nice pics ! :)
Is dat de stacker in BTX vorm?
En heb je die HD's nu gewoon apart kunnen gebruiken op die Promise controller?
Nu, ondertussen, na lang zoeken heb ik gevonden wat er bij mij mis was.
Mijn DVD-ROM (de Plextor PX116A hield de boel dus op...
Ik ga nog mailen naar plextor of er compatible problems zijn ofzo...
Want met mijn vorige setup had ik dat probleem niet. (Ik had wel probs met die DVD rom, maar niet zo erg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Maffen schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:14:
Want met mijn vorige setup had ik dat probleem niet. (Ik had wel probs met die DVD rom, maar niet zo erg.)
Thx

Het 'probleem' van de Sata controller die alleen in RAID wilt draaien is nog steeds aanwezig. Heb ik meteen een goed excuus om nog voor twee schijfjes te sparen om alsnog aan die 400Gig te komen :Y) RAID1 bevalt ook prima moet ik zeggen. De CoolerMaster Stacker kast heb ik inderdaad op de BTX manier opgebouwd, wat je in het Cooler Master Stacker discussie topic terug kunt lezen. De temperatuur is (hierdoor?) dusdanig laag dat voor de helft van de tijd de fans van de cpu koelers uit staan. Bij 55 graden komen ze dan weer inzetten en koelt ze af tot ongeveer 35 of 40 graden. En met de crossflow fan op 5volt, de 2 12cm fans die op 1200RPM draaien en de uitermate stille voeding is het naar mijn mening geen luidruchtige pc geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
Hmmmz,
De CPU fans komen toch nooit uit te staan?
Alleen draaien ze op een heel laag rpm...
Van mij heb ik het op 50° gezet, en in normale omstandig heden is het heel zelden dat ik de cpu fans hoor draaien... (Maar er zitten ook in totaal wel 8 fans in dit systeem :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Nee ze gaan hier echt helemaal uit. Ik heb de jumpers niet verzet en staan dus in de 'DC' mode of hoe het ook heet. Je kunt ze ook verzetten naar force 12v en volgens mij kun je ze dan wel langzamer laten gaan, maar gaan ze niet helemaal uit. Dat heb jij misschien gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dual Xeon tweakers,
Ik wil een supersnel, stabiel en stil workstation bouwen, waar ik de komende 3 jaar mee vooruit kan, om voornamelijk Photoshop, Premiere / Avid, After Effects en Encore op te laten draaien.
B) Ik studeer me momenteel helemaal suf B) .
De Workstation Best Buy Guide van januari 2005 lijkt mij prima + de geluidbeheersings tweaks van Abbadon deel-3 Pag.-5 _/-\o_
Ligt het nou aan mij of aan de hype dat de prijzen stijgen terwijl ik ernaar kijk :?
Ik ben geen super ervaren tweaker en ik wil graag van jullie expertise gebruik maken.
Om te beginnen: Vinden jullie dit ook een super top configuratie voor mijn doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Première Pro is zelfs heel goed geoptimaliseerd voor SSE1 en SSE2. Op processoren zonder die uitbreidingen runt het zelfs niet eens. Als Première en één of meerdere programma's van 2 processoren gebruik kunnen maken, of als je vaak 2 zware taken naast elkaar runt, is een dual-proc PC handig voor je.

Photoshop heb ik gemerkt, kan alleen met sommige plugins de dual-proc opstelling gebruiken. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, daar had ik meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
AlPha.BeYoNdeR schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:49:
[...]

Wat is daar zo geil aan? Ik heb er daar 4 van :P
Baas boven baas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
AlPha.BeYoNdeR schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:49:
[...]

Wat is daar zo geil aan? Ik heb er daar 4 van :P
Ik snap het ook niet. Ik vind casebadges lelijk en hebt ze allemaal ver weg in een doos verstopt. Ik wil ze niet zien, die lelijke dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Breepee schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 09:14:
Ik snap het ook niet. Ik vind casebadges lelijk en hebt ze allemaal ver weg in een doos verstopt. Ik wil ze niet zien, die lelijke dingen!
Nou...

Een mooie Xeon badge in het daarvoor bestemde vakje op mijn kast zou ik niet versmaden :) Maar, om de een of andere reden zaten er geen casebadges bij mijn Xeons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
Euhm, ben je dat zeker?
Da hangt aan het garantie boekje, ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik weet het zeker. Ik heb gisteren in beide dozen gekeken; ik heb 2 garantiekaarten en een handleiding ter isntallatie, maar geen casebadges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Bij mij zaten ze achterop de garantie-boekjes geplakt. Officieël horen ze er in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb nog maar eens gekeken dan.

Nope.... zouden ze eruit gegapt zijn voordat ik het pakket kreeg, of zou ik geen standaard Xeon pakket hebben ? (Het pakket was goedkoper dan normaal toen ik het kocht.)

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 12-02-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
kutkip schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:39:
[...]

Thx

Het 'probleem' van de Sata controller die alleen in RAID wilt draaien is nog steeds aanwezig. Heb ik meteen een goed excuus om nog voor twee schijfjes te sparen om alsnog aan die 400Gig te komen :Y) RAID1 bevalt ook prima moet ik zeggen.
Uhh, JBOD staat toch voor Just a Bunch Of Disks, oftewel een vergelijkbaar iets met raid 0.
alleen hoeven de schijven dan niet gelijk te zijn (1x 200 en 1x 160 maakt samen 1x 360 gb) maar als 1 disk overlijd ben je volgens mij wel je complete data kwijt, dus in jou geval (met 2x dezelfde schijven) heeft het toch helemaal geen nut, jbod, kan je net zo goed raid 0 pakken, of denk ik nu verkeerd.

Als je ze beide afzonderlijk wilt gebruiken kan je ook een raid 0 over 1 schijf maken, de meeste controlers die doen daar niet zo moeilijk over, en slikken dat ook gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Powermage op 13-02-2005 15:47 ]

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:45:Maar ik zag dit staan: INTEL XEON 2.8GHZ/800MHZ/1MB PASSIVE BOXED (1U).. Is dit een Nocana met Passive cooloer of staat Passive ergens anders voor.. :$
Wanneer je 'm koopt voor "1U", dan krijg je er inderdaad niet eens een ventilatortje bij. ;)

Dat wil niet zeggen dat 't ding zonder "actieve" luchtverplaatsing over z'n koelblok kan. Je krijgt nl. een koelblok speciaal bedoeld voor een 1U server waarin de lucht met casefans met flinke gang over (of meer "door") dit blok gejaagd wordt.

Mijn casebadge zat bij m'n eerste CPU los in 't zakje met o.a. de gebuiksaanwijzing. Bij mijn recente aanschaf zit hij achterop de "Installation Instructions / Three Year Limited Warranty / Intel Inside Logo Label" - wat een titels voor zo'n klein boekje en zeker wat een titel voor zo'n miezerig stickertje achterop. ;)

Mijn pc is overigens redelijk incognito. Ik vond de AOpen sticker die bij de kast kwam wel geinig, dus zit dit nu in de badge-uitsparing voorop (en verder niet).

Ik heb m'n tweede Xeon (2,4Ghz, S604) er nu in zitten. Wat ik me af vraag: hoe slim is XP (pro, nl, sp2+ updates) met hyperthreading? Ik lees dat het wel "ondersteunt" wordt door XP. Betekent dat dat in vrijwel alle gevallen dat de totale snelheid (uitgaande van veel applicaties door elkaar) het best uitkomt met HT aan? Of is XP toch nog vaak zo dom twee zware hoge prioriteits taken op één fysieke processor te zetten en de tweede dus uit z'n neus te laten eten (of te gebruiken voor dingen die kunnen wachten)?

Ik zie heel wat draadjes over NT vs XP ten aanzien van hyperthreading, maar ik heb eigenlijk niets gezien over aan of uitzetten op een dual-systeem. Is het zo'n uitgemaakte zaak? Is het juist niet of nauwelijks getest?

[ Voor 19% gewijzigd door Gwaihir op 14-02-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
XP ondersteunt hyperthreading écht. Het besturingssysteem kent het verschil tussen een echte en een logische processor, en zal daar zijn taakafhandeling op afstemmen. Een dual HT-Xeon bak werkt dus gewoon onder XP. Dit in tegenstelling tot Windows 2000, die ziet maar 2 processoren omdat het OS niet meer ondersteunt; ik weet niet of Win2k dan de 2 echte procs ziet, of de 1ste echte en 1ste logische CPU, waardoor het de 2de dus effectief negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Powermage schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:46:
[...]

Uhh, JBOD staat toch voor Just a Bunch Of Disks, oftewel een vergelijkbaar iets met raid 0.
alleen hoeven de schijven dan niet gelijk te zijn (1x 200 en 1x 160 maakt samen 1x 360 gb) maar als 1 disk overlijd ben je volgens mij wel je complete data kwijt, dus in jou geval (met 2x dezelfde schijven) heeft het toch helemaal geen nut, jbod, kan je net zo goed raid 0 pakken, of denk ik nu verkeerd.

Als je ze beide afzonderlijk wilt gebruiken kan je ook een raid 0 over 1 schijf maken, de meeste controlers die doen daar niet zo moeilijk over, en slikken dat ook gewoon.
Bedankt voor de opheldering. Ik haalde JBOD en gewoon de schijven apart benaderen door elkaar. Je hebt inderdaad gelijk, en ik bedoel dus eigenlijk dat ik de schijven graag apart zou willen benaderen, want bij JBOD heb ik eigenlijk hetzelfde als een RAID0 situatie. Beide krijg ik niet voor elkaar. Hetgeen ik nog zal proberen is de tip op één schijf als RAID0 aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Powermage schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:46:
Dat is niet waar. Je bent enkel de data kwijt die op de overleden schijf stond :) De data wordt op geen enkele manier gesplitst danwel gedupliceerd over de schijven. Bij JBOD groepeer je de schijven onder één volume/partitie. Wanneer de eerste schijf is vol geschreven, dan wordt er pas aan de volgende schijf begonnen, etcetera. JBOD valt dus niet onder RAID.

Zie ook RAID FAQ :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 14-02-2005 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 15:41
Maffen schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:14:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jij. Ik had eerst een setup zonder een plextor dvd rom speler (alleen een plextor dvd writer), later wou ik hier de plextor PX-116A bij aan hangen (op dezelfde poort, dit omdat ik de ide/sata controller op m'n asus pch-dl nog steeds niet in enhanced modus krijg (xp boot dan niet meer, ook niet na "F6 driver installeren")). Ik heb toen ook na lang zoeken de plextor weer losgehaald en sindsdien draait het weer. Ik heb nog zo'n plextor dvd speler liggen, hier moet ik nog steeds mee testen. Jij heb echter last van precies hetzelfde probleem, ik denk dus dat dat ook niet gaat werken. We kunnen dus wel concluderen dat het probleem bij de plextor dvd-rom speler zit. Ik zal binnenkort plextor ook wel even een mailtje sturen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
Ik zie net dat de moederborden die maffen en ik hebben (respectievelijk NCCH-DL en PCH-DL) dezelfde chipsets hebben. Het probleem kan dus ook nog bij de asus liggen.

Zijn er misschien mensen die meer problemen hebben met deze combinatie? Of zijn er juist mensen die GEEN problemen hebben met de combinatie van een Plextor PX-116A en de Intel 6300ESB ide/sata controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
Hallo mhofstra,

Het is een probleem bij plextor, daarjuist een mailtje gehad van hun:
Dear sir,

We have been informed about this prblem in some configurations, at this
moment our engineering departmen is investigating this issue.

We expect a answer by the end of the week, in the meantime we will save your
mail.

Best regards
Dus ik ga wachten tot ik mail terugkrijg, en wat ze als oplossing voorschotelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben een beetje beginner op het SMP gebied maar heb een aantal vragen :
De Asus PC-DL Deluxe , slikt deze gewoon geheugen ( dus non-ecc , non-registered ) . Kan deze daarnaast ook cpu's aan met een fsb van 800mhz , want op de site staat 533fsb. Dit is mogelijk belangrijk later ( als het niet snel genoeg meer is ;P ) . Verder zou ik graag iemand hebben die me kan bevestigen dat ik dit moederbord met een gewone atx psu , kan voeden ( met een p4 stekker dus ) ? Want ik heb her en der gekeken al in de topics maar het is niet helemaal duidelijk. Officieel niet , dat weet ik al , maar in de praktijk :Y) . Daarnaast als ik kijk op alternate zie ik dat sommige Xeon cpu's 1 HE hebben staan , wat betekend dit ? Is het belangrijk ?
Bedankt alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
Maffen schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:25:
Hallo mhofstra,

Het is een probleem bij plextor, daarjuist een mailtje gehad van hun:

[...]

Dus ik ga wachten tot ik mail terugkrijg, en wat ze als oplossing voorschotelen. :)
Zou je als je een antwoord van ze krijgt dat willen posten hier?

Dan hoef ik ze niet te mailen... Of wel natuurlijk, als ze geen antwoord sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mr.SiS schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:30:
De Asus PC-DL Deluxe , slikt deze gewoon geheugen ( dus non-ecc , non-registered ) .
Staat gewoon op de specspagina van de Asussite en in de handleiding van het mobo.
Kan deze daarnaast ook cpu's aan met een fsb van 800mhz , want op de site staat 533fsb.
Staat gewoon op de Assusite. Een directe link staat in de FAQ van dit subforum onder "Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?".

Niet zonder nods dus: Xeons op 800MHz Busspeed (PC-DL deluxe) ;)
Verder zou ik graag iemand hebben die me kan bevestigen dat ik dit moederbord met een gewone atx psu , kan voeden ( met een p4 stekker dus ) ?
Het kan in theorie. In de praktijk zal het met name aan de voeding liggen of deze stabiel genoeg is. Anders gebruik je converters of koop je een EPS voeding. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "20 pins en 24 pins ATX, welke moet ik gebruiken?".
Daarnaast als ik kijk op alternate zie ik dat sommige Xeon cpu's 1 HE hebben staan , wat betekend dit ? Is het belangrijk ?
Dat is me ook niet duidelijk. Maar bel/mail Alternate eens? :)

Nieuw of niet, je had wel wat meer research kunnen doen door o.a. de (online) handleiding en de FAQ van dit subforum te doornemen.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 15-02-2005 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Nouja, een mod is ook weer een beetje overdreven, Je moet gewoon een jumper in een ongedocumenteerde setting zetten, dan heb je 800mhz fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

I stand corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan wil ik er ook nog aan toevoegen dat er een gemod BIOS is gemaakt voor de PC-DL waarmee de PC-DL de features krijgt van de NCCH-DL. En dat is dus inclusief herkenning van de Nocona's. Maar zover ik ea goed begrijp moet je dan alsnog de moose-mod gebruiken om de FSB op 200 te krijgen, maar de nocona's worden in ieder geval goed herkend, en ook EMT64 zou moeten werken.

Dus dat kan je ook proberen ;)

Zie deze post eerder in di topic: [rml]Breepee in "[ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - De..."[/rml]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 09:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.