Toon posts:

Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraag

ik ben toe aan een nieuwe videokaart en ik weet niet welke er allemaal in mijn pc kunnen kan iemand mij daarmee helpen? ik heb een MSI 850 Pro5 Moederbord, daar zit AGP 4x op, kan daar een AGP 8 x op aangesloten worden?, en ik heb een 350 Watt Voeding, klopt het dat je bij Geforce de videokaart meer voeding nodig heeft dan ATI? Ik heb zelf de ATI Radeon 9800 Pro in gedachten zou dat kunnen?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 06:49
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:20:
Hallo, ik heb een vraag

ik ben toe aan een nieuwe videokaart en ik weet niet welke er allemaal in mijn pc kunnen kan iemand mij daarmee helpen? ik heb een MSI 850 Pro5 Moederbord, daar zit AGP 4x op, kan daar een AGP 8 x op aangesloten worden?, en ik heb een 350 Watt Voeding, klopt het dat je bij Geforce de videokaart meer voeding nodig heeft dan ATI? Ik heb zelf de ATI Radeon 9800 Pro in gedachten zou dat kunnen?
Misschien is het geen slecht idee om even rond te neuzen op Google naar wat benchmarks?
Die zijn altijd wel handig als het gaat om het kiezen van een goede Vid. Kaart, maar dat ligt er natuurlijk aan waar je hem voor gebruikt.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-02 15:35
het kan waarschijnlijk misschien dat je een kwaliteits 350w moet hebben maar t kan (kon je datr serieus niet ergens vinden??)

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hem gebruiken voor Gamen, ik heb nu een Geforce MX440 64mb en dat wil niet echt meer. Benchmarks....wat zijn dat precies

Verwijderd

Ja, je kan er ook een agp x8 in doen, dei schakelt automatisch terug, maar een 9800 pro is een goede kaart, farcry en doom 3 ,half life 2 draaien er nog goed op.
Moet werken bij je!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 20:25 ]

• Yonix
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:23:
ik ga hem gebruiken voor Gamen, ik heb nu een Geforce MX440 64mb en dat wil niet echt meer. Benchmarks....wat zijn dat precies
Dat zijn de resultaten van hoe de kaart presteert in bijvoorbeeld een bepaald spel weergegeven in een Grafiek, die zijn heel simpel te vinden via Google, gewoon even proberen te zoeken op:
ATi-Radeon 9800 Pro. Benchmarks. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 01-12-2004 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar lukt dat wel met mijn voeding, en kan ik nog een betere kaart of niet?

• Yonix
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:25:
ok, maar lukt dat wel met mijn voeding, en kan ik nog een betere kaart of niet?
Ik weet niet wat voor merk Voeding je hebt, maar het staat bekend dat standaard ''Kast-Voedinkjes'' niet het beste uit de Kaart halen en ervoor kunnen zorgen dat de kaart niet goed presteert.

[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 01-12-2004 20:29 ]

Verwijderd

Ja je kan er een beter kaart in doen, welk merk voeding? Maar het ligt eraan wat je er voor over hebt. beter een 6600 gt nemen in agp uitvoering, ongeveer zelfde prijs als 9800 pro. Lees maar wat reviews van de 6600 gt.

B.T.W verkeerde subforum, en zoek zelf wat op met bijv. google!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet welk merk...maakt dat veel uit?
ik heb een sky pc, bij dixons gekocht, zegt dat iets?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:30:
ik weet niet welk merk...maakt dat veel uit?
Wat bedoel je daarmee? Merk videokaart? Geforce heeft de 6600 gt :?

En waarom zou het niet kunnen met een sky computer :?
Je doet er zelf echt nieks aan d8 ik zo he?>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 20:33 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:18
Welkom op GoT

Wat is er mis met je topic:
-Titelnaam
-Zelf geen research gedaan
-Topicstart
-Geen FAQ gelezen

dat dit topic nog open is :S

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
uhm, merk voeding bedoelde ik..

• Yonix
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:32:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Merk videokaart? Geforce heeft de 6600 gt :?
Merk Voeding ;)

Maaruh, Ik denk dat je altijd nog kunt proberen, 350W is voldoende en ik denk dat hij het redt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf al heeeeeeeeeeeeel veel research gedaan, maar ik kom er niet uit, en ik ben hier voor het eerst sorry hoor

Verwijderd

Omdat je hier voor het eerst ben:
er is een FAQ

350 moet genoeg zijn, ligt er ook btje welk merk

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt allemaal :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik wil voorzichtig zijn omdat mijn pc al een x uitviel vanwege de voeding

• Yonix
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:36:
ja, maar ik wil voorzichtig zijn omdat mijn pc al een x uitviel vanwege de voeding
Oh, kijk daar heb je het al, zou jij dan niet eerst een nieuwe ''betere'' voeding kopen en dan een vid. kaart?, of allebei natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 01-12-2004 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet welk merk voeding ik heb

• Yonix
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:39:
Kijk, als je voeding al de oorzaak is van die keren dat je PC uitviel, dan weet je automatisch toch dat er iets niet goed is met je voeding?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:39:
maak je kast dan eens open en kijk wat erin zit

als het een 350 watt no-name is, is dat niet zo goed als bijvoorbeeld een enermax

Verwijderd

Topicstarter
ja, de voeding zit wel goed, ik had het verkeerd aangesloten..daarom viel hij uit, en ik heb me kast al een x opgemaakt, en er stond volgens mij geen merk op

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-02 10:23

ChangeLife4Ever

owned by above

typisch gevalletje voor de topics:

a) wat kan ik het beste upgraden aan mijn pc

b) welke voeding heb ik nodig

vraag daar je beide vragen en geef goede en afdoende info en je weet wat je te doen staat

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Een aantal punten:

1. Videokaarten horen in Videoplanken & Beeldkanonnen

2. Voedingen horen in Overige Hardware

3. Over vragen over 'welke videokaart moet ik nemen' is het één en ander geschreven in de ter zake doende Faq: VB Faq: Welke videokaart moet ik kopen en is ook een apart topic: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9

4. Over 4x/8x AGP en backwardscompatibiliteit is zowel in de VB als PMG Faq geschreven.
  5. Voor vragen over welke voeding wordt aangeraden voor jouw systeem is een apart topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

Kortom, voortaan éérst even gebruik maken van de naslagwerken (zoals de lokale Faq) alvorens naar 'new topic' toe te rennen. Zie ook de Huisregels alwaar je mee accoord bent gegaan bij registratie ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 20:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.