Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Dan neem jij toch gewoon de achterkant.Rudedadude schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:15:
Symmetrische inhammen![]()
Ik zat ook nog te denken aan een dergelijk gespiegelde helft, maar ik vond het te confronterend
Ik kan gewoon niet kiezen welke helft van mij ik nou het knapst vind![]()
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
ook erg goed idd:) ff 2x kijkenwiewatwaar schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:48:
[...]
Je moet natuurlijk wel blijven bedenken dat het maar foto's zijn en mensen dus niet precies zo zijn als ze lijken:
[afbeelding]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Om nog even aan de discussie mee te doen: ik vind de (tijdelijke) inzending van Rudedadude tot nu toe een van de mooiere, ondanks de extremere bewerking. De korzeligheid van het geheel voegt imo toe aan de foto (de achtergrond inbegrepen).
[ Voor 55% gewijzigd door Hiigara op 11-12-2004 19:59 ]
Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...
Ik heb iig vanochtend nog wat plaatjes gemaakt, hopelijk krijg ik ze nog afgedrukt en gescant voor ik op vakantie ga.
[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 12-12-2004 09:59 ]
tjeee toch nog? Ik hoorde je anders in de kroeg klagen over de contestCharly schreef op zondag 12 december 2004 @ 09:59:
Damn is iedereen op vakantie of zijn tweakers echt zo verlegen dat ze niet met hun kop op de foto willen? (Bizar weinig inzendingen tot nu toe?)
Ik heb iig vanochtend nog wat plaatjes gemaakt, hopelijk krijg ik ze nog afgedrukt en gescant voor ik op vakantie ga.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Verwijderd

Ik ben geen meesterlijke fotograaf, en allerminst van mezelf!
Ik heb er zelf een hekel aan om op de foto te staan, maar hier
is een vriendin er in geslaagd me vast te leggen op de gevoelige
plaat. Met het verminderen van de kwaliteit en het zwartwit vind
ik het net nog net goed.
ik heb ook een hekel aan foto's van mezelf
En dat is nou net de uitdaging van dit onderwerp. Zoek de positieve kanten van jezelf en probeer die zo fraai mogelijk uit te laten komen.Tozzman schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:20:
is het niet zo dat de meeste fotografen liever achter de camera staan dan ervoor?
ik heb ook een hekel aan foto's van mezelf
Ik blijf erbij dat de toegevoegde regels onzin zijn, maar dan kan ik nog wel mee doen toch?bonzz.netninja schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:01:
[...]
tjeee toch nog? Ik hoorde je anders in de kroeg klagen over de contest
... En m'n rolletje moest vol voor de vakantie
Gadgets FTW!
Het waren er toch vier?
O nee? Moeten we nu onze foto's gaan afwerken met Paint of zo?Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:15:
Grappig idee, het enige: het is toch een foto contest.. en geen photoshop contest!!!
Laat je niet gek maken door die zeurdozen. gewoon doen wat je leuk vind (binnen de contast) en je merkt vanzelf in hoeverre dat gewaardeerd wordt.Adw schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:59:
Aight slecht idee dusNeej ik had geen jeuk, als je goed kijkt dan zie je dat ik mn shirt vasthoud
Ik zat ook al te denken of het bewerken met photoshop wel ok is in deze contest, maar dat zal wel niet, dan houdt het bij deze op voor mij
Neej dat weet ik welwiewatwaar schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:40:
[...]
Laat je niet gek maken door die zeurdozen. gewoon doen wat je leuk vind (binnen de contast) en je merkt vanzelf in hoeverre dat gewaardeerd wordt.
Verwijderd
En... van de 3 inzendingen die over zijn is 1 geen zelfportret maar een 'zelf gemaakt portret' en 1 een archief-foto. Dus eigenlijk is er maar 1 inzending. Rudeadude, gefeliciteerdCharly schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:14:
Ligt het aan mij of is er nou weer een inzending van de site verdwenen![]()
Het waren er toch vier?
Als jij het een goede foto vind voor de contest moet je hem gewoon insturen.Adw schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:59:
Aight slecht idee dusNeej ik had geen jeuk, als je goed kijkt dan zie je dat ik mn shirt vasthoud
Ik zat ook al te denken of het bewerken met photoshop wel ok is in deze contest, maar dat zal wel niet, dan houdt het bij deze op voor mij
Verwijderd
Ik heb onnoemelijk veel spijt dat ik dit onderwerp heb gekozen.
Blijkbaar is fotograferen toch te moeilijk voor velen alhier....of zeiken is te leuk, dat kan ook nog.
Er zullen in elk geval nog wel inzendingen komen dus Rudedadude nu al feliciteren is voorbarig
Verwijderd
En ik... moet ook wat uploaden, maar wil geen 'pasfoto' insturen dus het wachten is nog even op een geniaal idee
Hoe gaat de contest site er mee om als er minder dan 4 entries zijn?
maar nu serieus, Ik denk niet dat dat gaat gebeuren hoor. Meestal worden er vlak voor de 25e nog wel wat foto's geupload.
Verwijderd
Nergens voor nodig! Wat mij betreft is het juist een enorm tof onderwerp omdat het genoeg uitdaging biedt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:00:
vraag me nog steeds af waarom een zelfportret zo veel "gezeur" op roept.
Ik heb onnoemelijk veel spijt dat ik dit onderwerp heb gekozen.
Mjah, 't valt mij ook wel op dat het grootste deel van de posts eigenlijk weinig constructief is voor deze contest... Ga gewoon lekker foto's maken joh!Blijkbaar is fotograferen toch te moeilijk voor velen alhier....of zeiken is te leuk, dat kan ook nog.
'k Ben vanavond nog even bezig geweest mijn idee wat verder uit te werken. Misschien kom ik er straks nog aan toe om wat foto's te posten, maar nu nog alleen even de mededeling dat 't wel wat lijkt te worden
Verwijderd
Verwijderd
Om de foto helemaal zelf te kunnen maken is de camera op statief gezet en de afstandsbediening erbij gebruikt. Onderstaand zie je de setup zoals die was, alleen de cam had ik natuurlijk ff nodig voor deze plaat.

En dit is het resultaat. Een keus uit 12 varianten is niet makkelijk maar toch ga ik voor deze ... denk ik

In photoshop is de foto omgezet naar zwart/wit, een crop gemaakt en zijn de levels iets "geknepen". Het licht kwam van twee bestaande lampen en een gedempte flash (papieren zakdoekjes eroverheen om hem iets zachter te maken).
Verwijderd
Vandaag maar even voor de contest aan de slag gegaan.
Om de foto helemaal zelf te kunnen maken is de camera op statief gezet en de afstandsbediening erbij gebruikt. Onderstaand zie je de setup zoals die was, alleen de cam had ik natuurlijk ff nodig voor deze plaat.
[afbeelding][quote]
Leuke plaat!!
Wat voor camera heb jij dat je daar een afstand bediening bij kunt gebruiken, of is dit symbolisch bedoeld
Verwijderd
Verwijderd

Gemaakt door de camera waarmee ik de foto heb genomen een sluiterijd van 2 sec. te geven met een diafragma van 8.0. Na een beetje uitproberen had ik door wanneer ik de zelfontspanners van beide camera's moest activeren zodat de camera op de foto tijdens die 2 sec. dat de sluiter open stond een keer een flits gaf waarmee mijn linker ik belicht wordt. De rest van de foto wordt belicht door de ingebouwde flitser met daarover een doorschijnend wit papier om het licht nog wat te dimmen.
De twee foto's in photoshop met een layer-mask in elkaar over laten vloeien en voila!
Knap dat je 2 sec lang die grijns zo gefaked krijgt
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
IddDarkX schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:03:
Nicely done
Knap dat je 2 sec lang die grijns zo gefaked krijgtBij zo'n lange sluitertijden worden mensen toch snel fuzzy.
'k Denk dat 't ook wel hielp dat de flits voor het grootste deel van de belichting zorgde. Tijdens die flits krijg je natuurlijk niet echt veel bewegingsonscherpte.
Met mijn suffe kop heb ik de grote versie met de kleine overschreven (gelukkig heb ik alleen de kleur aangepast (warmth omhoog, brilliance omlaag)).. zucht :-/
[ Voor 56% gewijzigd door Norjee op 15-12-2004 00:20 . Reden: Omdat ik nou eenmaal nooit in een keer een goede post type.. ]
Verwijderd
Joop, hij is leuk, goed uitgevoerd, veel beter dan je eerste poging
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 10:35 ]
Verwijderd

Wederom de Afstandsbediening gebruikt, dit keer in combinatie met de selftimer omdat ik mijn handen vrij moest houden om het lampje te tillen
Verwijderd
@SilverVerwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:45:
Zo, weer wat tijd gehad een een tweede serie gedaan. Zonder messen dit keer maar met een lampje.Wederom de Afstandsbediening gebruikt, dit keer in combinatie met de selftimer omdat ik mijn handen vrij moest houden om het lampje te tillen
Donders, ik dacht even dat je een geintje zat te maken met die afstandbediening. Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Dit is wel een hele mooie optie zeg!!!!

Merkte thuis pas hoe brak de scan is, maja...
Het idee is er.
Verwijderd
Goeiedag! Mooie plaat zeg!Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:45:
Zo, weer wat tijd gehad een een tweede serie gedaan. Zonder messen dit keer maar met een lampje.
[afbeelding]
Wederom de Afstandsbediening gebruikt, dit keer in combinatie met de selftimer omdat ik mijn handen vrij moest houden om het lampje te tillen
Enorm mooi uitgevoerd met die belichting zo!
Ik zie trouwens af van verdere deelname deze maand.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Ik zal even kijken wanneer ik deze week tijd maak om mijn idee verder uit te werken. Lager dan de vijfde plaats kan ik er tot nu toe niet mee eindigen...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
* Micha stemt door deze arrogante post Niet op RudedadudeRudedadude schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:24:
Oja, er is ook nog een prijsloze contest
Ik zal even kijken wanneer ik deze week tijd maak om mijn idee verder uit te werken. Lager dan de vijfde plaats kan ik er tot nu toe niet mee eindigen...
Eerst zien wat voor foto je heb
* Micha moet gewoon wel een foto gaan maken dit is te weinig
logisch, ik denk dat dit een thema is wat weinig mensen aanpreekt:X * struul denkt er iig zo over...MicDis schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:41:
Nog maar 5 dagen te gaan en pas 5 foto's ingestuurd.
* struul moet gewoon wel een foto gaan maken dit is te weinig
wellicht verlengen tot eind januari; ik denk dat in januari de meesten ook nog te druk zijn met de grote tweakers contest (en geef ze eens ongelijk....struul schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:45:
[...]
logisch, ik denk dat dit een thema is wat weinig mensen aanpreekt:X * struul denkt er iig zo over...
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Verwijderd
Volgende keer gewoon een ander thema en nieuwe kansen.
Misschien was het onderwerp een beetje te moeilijk, voor mij iig wel.
ach, volgende maand beter.
www.casarodriguillo.com
Het levert wel betere kwaliteit foto'swiewatwaar schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:38:
De rust hier lijkt me vooral veroorzaakt door het feit dat er nog een contast loopt. Eentje met echte prijzen. Ik gok dat ook volgende maand de animo hier nog laag zal zijn. Zelfs als het thema zonsondergangen is.
Welke contest? Waar?wiewatwaar schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:38:
De rust hier lijkt me vooral veroorzaakt door het feit dat er nog een contast loopt. Eentje met echte prijzen. Ik gok dat ook volgende maand de animo hier nog laag zal zijn. Zelfs als het thema zonsondergangen is.
Aan de andere kant voel ik er wel wat voor om deze contest over 2 maand uit te smeren, zolang de Tweakers Foto-contest loopt zal de animo sowieso belabberd zijn
Maar goed, ik denk dat ook al laat ik deze contest een maand langer duren, dat er toch niet meer foto's worden ingezonden.. Aan de andere kant, een contest in januari is sowieso gedoemd te mislukken... En omdat februari toch al een iets kortere maand is kunnen we deze contest tot zeg maar 20 januari laten lopen, zodat de februari contest wat langer kan duren.
Kortom, ik weet niet of het al dan niet een goed plan is deze contest te verlengen. Misschien hebben jullie hier een sterkere mening over:
Poll: Moet deze contest verlengd worden?
• Ja, de contest moet duren tot 20 januari
• Ja, de contest moet duren tot 25 januari
• Nee, voor januari moet een nieuwe contest gestart worden
• Nee, maar in januari slaan we een maandje over
• Het kan me niet schelen
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Verwijderd
Verwijderd
Wat hadden ze anders kunnen doen? Aangezien er elke maand een GoT contest is had dat betekend dat de T.net contest nooit doorgang had kunnen vinden, dat lijkt me niet de bedoeling.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:13:
Het is idd. wel een beetje (understatement) onhandig dat d'r nu 2 fotografie-contests tegelijk lopen. Is d'r ueberhaupt hierover overleg geweest tussen de GoT-contest orgo's en de orgo's van 't T.net-contest?
De GoT contest een maandje niet te houden had gekund maar is nergens voor nodig, so what dat het deze maand minder loopt, het onderwerp ligt mij en ik denk meer mensen niet zo goed, ik ga mezelf echt niet op internet zetten
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
www.casarodriguillo.com
idd. Mezelf op internet zetten is één ding...Beaves schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:17:
[...]
...het onderwerp ligt mij en ik denk meer mensen niet zo goed, ik ga mezelf echt niet op internet zetten
Maar mezelf op internet zetten -met username- gaat me net iets te ver.
Een macro'tje is mischien nog een optie, maar dat is weer geen portret.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Verwijderd

iets beter uitknippen de volgende keer
en hij is niet vierkant, maar da's zo aangepast
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 01:21 ]
Verwijderd
En nu nog even in Photoshop een blauw oog erbijVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 01:21:
ik kreeg ineens een ingeving
[afbeelding]
iets beter uitknippen de volgende keer
en hij is niet vierkant, maar da's zo aangepast
Verder moet ik nog altijd tijd vinden om mijn inzending uit te werken, alleen gaat het wel krap worden, ik heb eigenlijk een beetje fatsoenlijke hoeveelheid daglicht nodig en laat ik overdag nu net heel de tijd er geen tijd voor hebben. En de dagen zijn al zo kort
Bovendien is de hoeveelheid concurrentie niet echt overweldigend. De kwaliteit is daarentegen wel weer goed, maarja echt laag kan ik nog altijd niet eindigen
Pas maar op, straks wordt je op zes na laatste.Rudedadude schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:21:
Bovendien is de hoeveelheid concurrentie niet echt overweldigend. De kwaliteit is daarentegen wel weer goed, maarja echt laag kan ik nog altijd niet eindigen

Is die zo beter??
[ Voor 26% gewijzigd door Justawitte op 23-12-2004 22:26 ]
Verwijderd
Anders soep je de achtergrond toch gewoon weer weg? Niemand die 't merkt hoorjustawitte schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:09:
Contrast... zal het straks eens proberen. Het probleem is volgens mij ook dat als ik hem lichter maak de achtergrond ook duidelijk word.
[afbeelding]
Is die zo beter??
Met 'curves' en 'levels' zijn dit soort dingen te bewerkstelligen.Rudedadude schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:10:
Ik vind de foto al wel beter. Een andere mogelijkheid om de achtergrond zwart te houden is om binnen Photoshop of een dergelijk programma alleen een bepaalde helderheidsrange te selecteren en daarmee alleen die aan te passen. En daarvoor zijn weer, zoals het photoshoip betaamt, tig mogelijkheden om dat goed uit te voerenVraag me neit welke, ik heb geen photoshop
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
nieuwe poging
eerste poging
En toevallig keek ik net zo op deze foto waarbij ik de spiegel wel trillingsvrij vasthield met mijn hoofd in het midden....
[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 24-12-2004 17:25 ]
Denk dat ik de eerste mooier vind die lijkt "ouder"Rudedadude schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:23:
Nog net voor kerstavond wat lopen pielen. Het is nog niet helemaal je van het, maar ik moest een 100% crop gebruiken, waardoor de scherpte wat overlaat en de noise wat toenam.
nieuwe poging
eerste poging
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
't was meer geluk dan wijsheid, maar dat maakt voor het resultaat niet uit. Ik wilde mijn lengte (2m) een beetje weergeven, dus probeerde ik mezelf van boven te fotograveren terwijl ik onder de deurpost stond, maar ik had niet door dat de flits dan gedeeltelijk zou worden geblokkeerd door de bovenkant van de deurpost. Hierdoor werd mijn hoofd maar half verlicht...
Ik heb een beetje gesoept, de deurpost zelf was een irritant wit blok bovenin, dus dat heb ik ff zwart gemaakt. Verder heb ik het contrast wat opgetrokken en een beetje usm gebruikt.
nog net op tijd ingestuurd
commentaar is natuurlijk welkom...
Verwijderd
ik sta gebuktValHallASW schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:38:
Harlequin, leuke foto, maar nog één dingetje om te veranderen: op het bordje staat 73,23", terwijl je op de foto niet eens boven de 72" uitkomtVerder moet ik zeggen dat ik deze foto van ScSilver erg mooi vind
ik vind m'n foto zelf iets te veel gefotoshopped, maar wegens tijdgebrek (en cameragebrek) kan ik geen andere meer maken
ik zie wel wat het wordt
Maar verder:
Vrolijk kerstfeest, stemmen is nu mogelijk!
| Zelfportret | ||
| [...] Om toch maar een te nemen ga ik voor Zelfportret, een thema die ik (en dat verbaasd me wel) nog niet voorbij heb zien komen. Voorwaarden voor de foto wil ik echter ook stellen: Je moet hem zelf genomen hebben. Dit keer echt geen archiefmateriaal. Formaat van de foto moet vierkant zijn. Met deze "restricties" lijkt het me uitdagender en spannender | ||
| Kijk eens wat vaker in... Rudedadude, Canon - Powershot A75 | ik-foto-thuis wiewatwaar, Sony - DSC-F707 | Silver ScSilver, Nikon - D70 kit |
| Geen vierkant Charly, Pentax ME - Eos 650 | Fotoklonie Joop Nap, Canon - eos 300D | C'est moi justawitte, Canon - Powershot A60 |
| like a candle in the wind jeronimo78, Minolta - Dimage Z1 | Hidden in light DarkX, Sony - DSC-V1 | Close-Up Ingenius, Nikon - D70 kit |
| Norjee Jeroen, Minolta - Dimage 7 | ||
| GOT digicontest, de site | ||
iemand.;) heeft mijn 5 punten gekregen. Ik vind het een briljante foto!
[ Voor 82% gewijzigd door Wok op 25-12-2004 17:00 ]
Verwijderd
Voortaan maar ff van iedere foto het grote formaat bekijken voordat ik mijn stem uitbreng, ook al heb ik die al es gezien.
@ Wok: het is 'not done' om voor het einde van de stemronde hier te zeggen op wie je gestemd hebt, je kunt er anderen mee beinvloeden. Op de contest site kun je ook niet voor niets niet zien wie er al waarop gestemd heeft
[ Voor 120% gewijzigd door Q op 25-12-2004 16:54 ]
Daarnaast werkt het stemgedeelte niet goed in firefox. Als ik 'stemmen' kies wordt de pagina gerefreshed en verdwijnt het invoerscherm.
Verder vind ik het zoals meerderen heel jammer dat de score van de foto's reeds te zien is. Ik ben groot voorstander van het idee om foto's random te tonen. Dat is technisch gezien geen enkel probleem. Dat maakt het ook spannend.
[ Voor 209% gewijzigd door Q op 25-12-2004 17:19 ]
Even een citaat van de Tweakers foto contest:
Na het grote succes van de maandelijkse contests in Fotografie
edit: ik bedacht me net dat mijn hoofd gewoon niet op kan tegen een Nikon D70. Op de een of andere manier is dat een geruststellende gedachte...
[ Voor 22% gewijzigd door Rudedadude op 28-12-2004 17:05 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Justawitte op 01-01-2005 20:05 ]
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
| 1 - 74 | Silver | ScSilver | Nikon - D70 kit | |||||
| 2 - 48 | ik-foto-thuis | wiewatwaar | Sony - DSC-F707 | |||||
| 3 - 44 | Kijk eens wat vaker in... | Rudedadude | Canon - Powershot A75 | |||||
| 4 - 39 | Geen vierkant | Charly | Pentax ME - Eos 650 | |||||
| 5 - 18 | Fotoklonie | Joop Nap | Canon - eos 300D | |||||
| 6 - 13 | C'est moi | justawitte | Canon - Powershot A60 | |||||
| 7 - 13 | Close-Up | Ingenius | Nikon - D70 kit | |||||
| 8 - 10 | Hidden in light | DarkX | Sony - DSC-V1 | |||||
| 9 - 5 | like a candle in the wind | jeronimo78 | Minolta - Dimage Z1 | |||||
| 10 - 0 | Norjee | Jeroen | Minolta - Dimage 7 |
Ook gefeliciteerd
Wat later dan anders (oud en nieuw kost ook tijd) heb ik de contest gesloten , en ScSilver gevraagd om een nieuw thema.
Wordt vervolgd......
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Op naar de Spreekwoorden en Gezegden... zonder restricties.
Dit topic is gesloten.
![]()