Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Grote GoT FotoContest 28 - December 2004 - Zelfportret

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 832 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Door dat geouwehoer over dat je een zelfportret niet per sé zelf hoeft te maken ('k snap echt niet hoe je daar nou weer bij kunt komen, het woord zelfportret zegt toch genoeg??), kwam ik wel op een leuk idee voor deze contest.

De uitwerking is nog wel heel grof, maar het gaat even om het idee.
Ik ben van plan sowieso nog wat met de belichting te gaan spelen door de flitser van de camera op de foto voor een deel van de belichting te laten zorgen. Wie weet geeft dat ook nog wel een leuk effect.
En misschien helpt het wat minder duf uit mijn ogen te kijken :*)

Afbeeldingslocatie: http://joopnap.kicks-ass.net/links/contest/zelfportret_concept01.jpg

Lijkt me toch onmiskenbaar een zelfportret of niet? :+

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:09:
Door dat geouwehoer over dat je een zelfportret niet per sé zelf hoeft te maken ('k snap echt niet hoe je daar nou weer bij kunt komen, het woord zelfportret zegt toch genoeg??), kwam ik wel op een leuk idee voor deze contest.

De uitwerking is nog wel heel grof, maar het gaat even om het idee.
Ik ben van plan sowieso nog wat met de belichting te gaan spelen door de flitser van de camera op de foto voor een deel van de belichting te laten zorgen. Wie weet geeft dat ook nog wel een leuk effect.
En misschien helpt het wat minder duf uit mijn ogen te kijken :*)

[afbeelding]

Nee, want wie heeft de foto van jullie 2 gemaakt? ;)

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 19:57

wiewatwaar

whatever

xzoticate schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:15:
[...]

Nee, want wie heeft de foto van jullie 2 gemaakt? ;)
Tijdontspanner 8)
Het geeft wel een beetje aan wat er mis is met dit onderwerp. Je komt er nooit achter of iemand een foto van zichzelf maakt (want we kennen elkaar tenslotte niet), of dat een ander de foto heeft gemaakt (met een tijdontspanner moet je toch heel wat meer pogingen doen) Laten we dus maar gewoon vertrouwen op ieders blauwe ogen.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

Joop, ik vind het idee super. Werk maar uit :)
Ook zelfontspanners kunnen uiteraard gebruikt worden.

Verwijderd

[img]http[/img]

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 18:37 ]

Verwijderd

@hierboven: En dat is *geen* archieffoto?

Argh.. grrmbl. Gaat 'ie gewoon met mijn idee aan de haal en dat nog zonder me ooit geproken te hebben ook. De brutaliteit! :( :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 02:15 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Hoewel cool en het zeker wat heeft heb je een bijzondere opvatting van vierkant ;)

Bericht hierboven

Verwijderd

hoe maak je een vierkantte foto ?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks

Last quoth the raven...

Met een Hasselblad 501CM :+

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• wisselwerking
We hebben een C, We hebben een R, We hebben een O, We hebben een P, We hebben een P, We hebben een E, We hebben een N. What does that spell. :P

Verwijderd

als ik men foto crop wordt ie zo lelijk vierkant :P is daar iets aan te doen?

• wisselwerking
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:46:
als ik men foto crop wordt ie zo lelijk vierkant :P is daar iets aan te doen?
Hoe bedoel je dat? Bij mij levert het geen problemen op. Welk programma gebruik je ervoor?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Hij vind vierkant gewoon lelijk :P

Bericht hierboven

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:50

Rudedadude

Maybe we were born to run

Waarschijnlijk resizet hij het gewoon, zodat het complete beeld vervormd wordt.

Mijn tip: In elk grafisch programma kan je wel een selectie maken. Als je vervolgens een vierkante slectie in je afbeelding maakt kun je die daarna kopieren en vervolgesn plakken als een nieuwe afbeelding. DIt is een van de tig mogelijkheden om een vierkante afbeelding te maken. Mijn voorkeur heeft echter de Hasselblad ;) Zaterdag nog trouwreportage gezien, geschoten met vierkant midden-formaat camera :9

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 02:14:
@hierboven: En dat is *geen* archieffoto?

[...]

Argh.. grrmbl. Gaat 'ie gewoon met mijn idee aan de haal en dat nog zonder me ooit geproken te hebben ook. De brutaliteit! :( :+
Great minds think alike ;)

Verwijderd

[afbeelding]

Jah, met een tweelingbroer kan ik het ook! :p

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:13

Creesch

bla bla!

Ik ben toch nog maar even bezig geweest en heb onderstaande foto gemaakt, ik moet de foto denk ik zowieso nog eens overdoen omdat hij nu te donker is (en als ik daar aan ga sleutelen krijg je veel ruis te zien)

Afbeeldingslocatie: http://www.garbage-bag.nl/pof/foto/zelf_port2.jpg

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
craze_ schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:51:
Ik ben toch nog maar even bezig geweest en heb onderstaande foto gemaakt, ik moet de foto denk ik zowieso nog eens overdoen omdat hij nu te donker is (en als ik daar aan ga sleutelen krijg je veel ruis te zien)

[afbeelding]
Als ik vragen mag:

Wat moet ik hier in zien? }:O

Sorrie voor de negativieteid die mijn opmerking uitstraald maar zie het egt niet :X

[ Voor 11% gewijzigd door Micha op 09-12-2004 17:50 ]

Verwijderd

Leuk om de mensen nu een keer te zien! Tof idee voor contest :)
Kzal nog even nadenken of ik ook een bijdrage zal leveren. Wellicht te erg om te plaatsen!... :9
Kvin die met die lijst erg origineel in ieder geval.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27

Xtremelead

powered by E-MU

Deze zomer Bonarie, op zo'n 20 meter diepte. (sorry, het is een archief foto, maar ik vond het de moeite waard te plaatsen)
Gemaakt met Olympus c5050 zoom met onderwaterhuis.
Afbeeldingslocatie: http://www.waabaa.nl/info/P1010650a.jpg

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:13

Creesch

bla bla!

MicDis schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:43:
[...]

Als ik vragen mag:

Wat moet ik hier in zien? }:O

Sorrie voor de negativieteid die mijn opmerking uitstraald maar zie het egt niet :X
daarom moet ik hem dus met meer licht overdoen
Afbeeldingslocatie: http://www.garbage-bag.nl/pof/foto/zelf_port3.jpg

mischien zie je het nu meer, is in iedergeval een scherf van een spiegel die beneden onder mijn balkon ligt

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:27:
Leuk om de mensen nu een keer te zien! Tof idee voor contest :)
Kzal nog even nadenken of ik ook een bijdrage zal leveren. Wellicht te erg om te plaatsen!... :9
Kvin die met die lijst erg origineel in ieder geval.
Je moet natuurlijk wel blijven bedenken dat het maar foto's zijn en mensen dus niet precies zo zijn als ze lijken:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/albert.schweitzer/041205_zelf_03_600.jpg

8)

• Rudedadude

Rudedadude

Symmetrische inhammen :9 ;)

Ik zat ook nog te denken aan een dergelijk gespiegelde helft, maar ik vond het te confronterend :)

Ik kan gewoon niet kiezen welke helft van mij ik nou het knapst vind :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Rudedadude schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:15:
Symmetrische inhammen :9 ;)

Ik zat ook nog te denken aan een dergelijk gespiegelde helft, maar ik vond het te confronterend :)

Ik kan gewoon niet kiezen welke helft van mij ik nou het knapst vind :P
Dan neem jij toch gewoon de achterkant. :X

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

bonzz.netninja

Niente baffi

wiewatwaar schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:48:
[...]

Je moet natuurlijk wel blijven bedenken dat het maar foto's zijn en mensen dus niet precies zo zijn als ze lijken:

[afbeelding]

8)
ook erg goed idd:) ff 2x kijken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmm, hoe meer ik zie en lees, hoe meer ideetjes ik zelf krijg. Eens kijken of ik vanavond een van de twee ( ;) ) in de praktijk kan brengen. De Sint is zo vriendelijk geweest mij een statief te brengen, dus ik kan aan de slag.

Om nog even aan de discussie mee te doen: ik vind de (tijdelijke) inzending van Rudedadude tot nu toe een van de mooiere, ondanks de extremere bewerking. De korzeligheid van het geheel voegt imo toe aan de foto (de achtergrond inbegrepen).

[ Voor 55% gewijzigd door Hiigara op 11-12-2004 19:59 ]

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-11 13:26
Damn is iedereen op vakantie of zijn tweakers echt zo verlegen dat ze niet met hun kop op de foto willen? (Bizar weinig inzendingen tot nu toe?)

Ik heb iig vanochtend nog wat plaatjes gemaakt, hopelijk krijg ik ze nog afgedrukt en gescant voor ik op vakantie ga. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 12-12-2004 09:59 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Charly schreef op zondag 12 december 2004 @ 09:59:
Damn is iedereen op vakantie of zijn tweakers echt zo verlegen dat ze niet met hun kop op de foto willen? (Bizar weinig inzendingen tot nu toe?)

Ik heb iig vanochtend nog wat plaatjes gemaakt, hopelijk krijg ik ze nog afgedrukt en gescant voor ik op vakantie ga. :)
tjeee toch nog? Ik hoorde je anders in de kroeg klagen over de contest :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://mozal.f2o.org/myself.gif

Ik ben geen meesterlijke fotograaf, en allerminst van mezelf!
Ik heb er zelf een hekel aan om op de foto te staan, maar hier
is een vriendin er in geslaagd me vast te leggen op de gevoelige
plaat. Met het verminderen van de kwaliteit en het zwartwit vind
ik het net nog net goed.

• tozzke
  • Laatst online: 17:46

tozzke

aka tozzert

is het niet zo dat de meeste fotografen liever achter de camera staan dan ervoor?
ik heb ook een hekel aan foto's van mezelf :)

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Tozzman schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:20:
is het niet zo dat de meeste fotografen liever achter de camera staan dan ervoor?
ik heb ook een hekel aan foto's van mezelf :)
En dat is nou net de uitdaging van dit onderwerp. Zoek de positieve kanten van jezelf en probeer die zo fraai mogelijk uit te laten komen. >:)

• Charly
bonzz.netninja schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:01:
[...]

tjeee toch nog? Ik hoorde je anders in de kroeg klagen over de contest :)
Ik blijf erbij dat de toegevoegde regels onzin zijn, maar dan kan ik nog wel mee doen toch?

... En m'n rolletje moest vol voor de vakantie :P

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

da's ook weer waar. maar als jij meedoet, moet ik ook meedoen, dus daar gaan we dan maar.:)

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-11 11:52

Adw

Een probeerseltje..om te kijken of ik het idee dat ik had ook uit kon werken...Ik weet niet of dit mag, zo ge-edit? Het is maar een héle vroege versie. de omgeving waar de foto geschoten wordt moet sowieso veranderen, en een betere camera zou ook geen overbodige luxe zijn 8) , Kzit hier nu met een oude Sony 1 MP cam. Maar het idee was om mijzelf op mijn hand te plaatsen en dat de 'ik' op mijn hand een foto van zichzelf schiet :+ Goed idee...of niet..? ik hoor het wel :) De foto is uiteraard genomen met zelfontspanner, dat was wel grappig om te doen, rennen rennen rennen, positie innemen, en weer terug.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/arnswebspace/probeersel.jpg

Verwijderd

't idee is leuk, ik zou zeggen, werk het wat verder uit :)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik weet niet wat je linker hand nu daar zo verdacht doet... Jeuk? :+

Gadgets FTW!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

nouja, leuk. Ik heb nu inmiddels het thema van: mezelf met nog een plaatje van mezelf wel een beetje gezien hoor

Verwijderd

Grappig idee, het enige: het is toch een foto contest.. en geen photoshop contest!!!

• Adw

Adw

Aight slecht idee dus 8) Neej ik had geen jeuk, als je goed kijkt dan zie je dat ik mn shirt vasthoud :) Ik zat ook al te denken of het bewerken met photoshop wel ok is in deze contest, maar dat zal wel niet, dan houdt het bij deze op voor mij :X

• Charly
Ligt het aan mij of is er nou weer een inzending van de site verdwenen :?
Het waren er toch vier?

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:15:
Grappig idee, het enige: het is toch een foto contest.. en geen photoshop contest!!!
O nee? Moeten we nu onze foto's gaan afwerken met Paint of zo? :O

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Adw schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:59:
Aight slecht idee dus 8) Neej ik had geen jeuk, als je goed kijkt dan zie je dat ik mn shirt vasthoud :) Ik zat ook al te denken of het bewerken met photoshop wel ok is in deze contest, maar dat zal wel niet, dan houdt het bij deze op voor mij :X
Laat je niet gek maken door die zeurdozen. gewoon doen wat je leuk vind (binnen de contast) en je merkt vanzelf in hoeverre dat gewaardeerd wordt.

• Adw

Adw

wiewatwaar schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:40:
[...]

Laat je niet gek maken door die zeurdozen. gewoon doen wat je leuk vind (binnen de contast) en je merkt vanzelf in hoeverre dat gewaardeerd wordt.
Neej dat weet ik wel :) ik kan best tegen kritiek en weet (meestal) wel hoe ik het op moet vatten. Maar ik kom sowieso in de knel met het materiaal wat ik beschikbaar heb. Ik heb momenteel alleen maar een 1 megapixel oude sony camera (zo eentje met een 3,5" diskette erin) Op zich geen slechte camera, maar ik vind de foto's niet mooi genoeg. Maar goed, misschien dat ik nog zin krijg om een verder uitgewerkte versie te gaan maken, mocht dit zo zijn dan drop ik die versie wel weer hier :).

Verwijderd

Charly schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:14:
Ligt het aan mij of is er nou weer een inzending van de site verdwenen :?
Het waren er toch vier?
En... van de 3 inzendingen die over zijn is 1 geen zelfportret maar een 'zelf gemaakt portret' en 1 een archief-foto. Dus eigenlijk is er maar 1 inzending. Rudeadude, gefeliciteerd :P

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Adw schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:59:
Als jij het een goede foto vind voor de contest moet je hem gewoon insturen.

Verwijderd

:( vraag me nog steeds af waarom een zelfportret zo veel "gezeur" op roept.
Ik heb onnoemelijk veel spijt dat ik dit onderwerp heb gekozen.
Blijkbaar is fotograferen toch te moeilijk voor velen alhier....of zeiken is te leuk, dat kan ook nog.

Er zullen in elk geval nog wel inzendingen komen dus Rudedadude nu al feliciteren is voorbarig :P

• Justawitte
  • Niet online
Nou ik vind het wel een leuk onderwerp hoor, ik denk ook zeker dat ik nog wel een foto ga inleveren, ik heb er al wat geschoten maar ga nog ff denken of ik iets anders kan verzinnen.

Verwijderd

Wiewatwaar moet z'n fotolijstplaat gewoon uploaden; die is leuk, en zeker goed genoeg.

En ik... moet ook wat uploaden, maar wil geen 'pasfoto' insturen dus het wachten is nog even op een geniaal idee :) .

Hoe gaat de contest site er mee om als er minder dan 4 entries zijn? :P

• Justawitte
  • Niet online
dan stuurt iedereen z'n archief foto's in en is het in 1x opgelost :P :P

maar nu serieus, Ik denk niet dat dat gaat gebeuren hoor. Meestal worden er vlak voor de 25e nog wel wat foto's geupload.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:00:
:( vraag me nog steeds af waarom een zelfportret zo veel "gezeur" op roept.
Ik heb onnoemelijk veel spijt dat ik dit onderwerp heb gekozen.
Nergens voor nodig! Wat mij betreft is het juist een enorm tof onderwerp omdat het genoeg uitdaging biedt.
Blijkbaar is fotograferen toch te moeilijk voor velen alhier....of zeiken is te leuk, dat kan ook nog.
Mjah, 't valt mij ook wel op dat het grootste deel van de posts eigenlijk weinig constructief is voor deze contest... Ga gewoon lekker foto's maken joh!

'k Ben vanavond nog even bezig geweest mijn idee wat verder uit te werken. Misschien kom ik er straks nog aan toe om wat foto's te posten, maar nu nog alleen even de mededeling dat 't wel wat lijkt te worden :*)

Verwijderd

Hee, kijk nou, een Tweakers.net Foto Contest. D'r was al eerder een topic over geopend, maar die was om een vage reden weer afgesloten ofzo.

Verwijderd

Vandaag maar even voor de contest aan de slag gegaan.

Om de foto helemaal zelf te kunnen maken is de camera op statief gezet en de afstandsbediening erbij gebruikt. Onderstaand zie je de setup zoals die was, alleen de cam had ik natuurlijk ff nodig voor deze plaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/Set2.jpg

En dit is het resultaat. Een keus uit 12 varianten is niet makkelijk maar toch ga ik voor deze ... denk ik ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/Scared2Small.jpg

In photoshop is de foto omgezet naar zwart/wit, een crop gemaakt en zijn de levels iets "geknepen". Het licht kwam van twee bestaande lampen en een gedempte flash (papieren zakdoekjes eroverheen om hem iets zachter te maken).

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:13:
Vandaag maar even voor de contest aan de slag gegaan.

Om de foto helemaal zelf te kunnen maken is de camera op statief gezet en de afstandsbediening erbij gebruikt. Onderstaand zie je de setup zoals die was, alleen de cam had ik natuurlijk ff nodig voor deze plaat.
[afbeelding][quote]

Leuke plaat!!
Wat voor camera heb jij dat je daar een afstand bediening bij kunt gebruiken, of is dit symbolisch bedoeld :? .

Verwijderd

@hjrutgers: Ik heb een Nikon D70. De universele AB's van bv. de Blokker kunnen daarop gebruikt worden. Zowel afdrukken als ook eerst scherpstellen :) Lekker handig. Een orginele kost 30 Euro ofzo, deze was 5 Euro :D

Verwijderd

'k Denk dat dit 'm gaat worden:
Afbeeldingslocatie: http://joopnap.kicks-ass.net/links/contest/zelfportret_concept05.jpg

Gemaakt door de camera waarmee ik de foto heb genomen een sluiterijd van 2 sec. te geven met een diafragma van 8.0. Na een beetje uitproberen had ik door wanneer ik de zelfontspanners van beide camera's moest activeren zodat de camera op de foto tijdens die 2 sec. dat de sluiter open stond een keer een flits gaf waarmee mijn linker ik belicht wordt. De rest van de foto wordt belicht door de ingebouwde flitser met daarover een doorschijnend wit papier om het licht nog wat te dimmen.

De twee foto's in photoshop met een layer-mask in elkaar over laten vloeien en voila!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nicely done :)

Knap dat je 2 sec lang die grijns zo gefaked krijgt ;) Bij zo'n lange sluitertijden worden mensen toch snel fuzzy.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

DarkX schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:03:
Nicely done :)

Knap dat je 2 sec lang die grijns zo gefaked krijgt ;) Bij zo'n lange sluitertijden worden mensen toch snel fuzzy.
Idd :*) :*)
'k Denk dat 't ook wel hielp dat de flits voor het grootste deel van de belichting zorgde. Tijdens die flits krijg je natuurlijk niet echt veel bewegingsonscherpte.

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier dan mijn poging...

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/mypics/PICT0264.jpg

Met mijn suffe kop heb ik de grote versie met de kleine overschreven (gelukkig heb ik alleen de kleur aangepast (warmth omhoog, brilliance omlaag)).. zucht :-/

[ Voor 56% gewijzigd door Norjee op 15-12-2004 00:20 . Reden: Omdat ik nou eenmaal nooit in een keer een goede post type.. ]

Verwijderd

Hey Norjee, lekkere compo. Kleueren (huid, haar, ogen en trui) passen wel sterk bij elkaar, 't is bijna duotone. Ik vind hem alleen wel net iets aan de overbelichte kant.

Joop, hij is leuk, goed uitgevoerd, veel beter dan je eerste poging :) Misschien kan je iets meer in de lens kijken nog? lijkt ie volgens mij veel echter door.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 10:35 ]

Verwijderd

Zo, weer wat tijd gehad een een tweede serie gedaan. Zonder messen dit keer maar met een lampje.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/BlowingSmall.jpg

Wederom de Afstandsbediening gebruikt, dit keer in combinatie met de selftimer omdat ik mijn handen vrij moest houden om het lampje te tillen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:45:
Zo, weer wat tijd gehad een een tweede serie gedaan. Zonder messen dit keer maar met een lampje.Wederom de Afstandsbediening gebruikt, dit keer in combinatie met de selftimer omdat ik mijn handen vrij moest houden om het lampje te tillen ;)
@Silver
Donders, ik dacht even dat je een geintje zat te maken met die afstandbediening. Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Dit is wel een hele mooie optie zeg!!!!

• Charly
Afbeeldingslocatie: http://bonzz.hopto.org/willem/contest.jpg

Merkte thuis pas hoe brak de scan is, maja...
Het idee is er. :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:45:
Zo, weer wat tijd gehad een een tweede serie gedaan. Zonder messen dit keer maar met een lampje.

[afbeelding]

Wederom de Afstandsbediening gebruikt, dit keer in combinatie met de selftimer omdat ik mijn handen vrij moest houden om het lampje te tillen ;)
Goeiedag! Mooie plaat zeg!
Enorm mooi uitgevoerd met die belichting zo!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02

Wok

Dakloos...

Erg mooie plaat ScSilver! Mijn complimenten :)

Ik zie trouwens af van verdere deelname deze maand. ;( Heb niet de tijd en middelen om een mooie plaat te maken. :( Volgend jaar beter ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

LoL, 't is hier al bijna een week rustig :-) Ze zitten zeker allemaal in het Tweaker.net-Fotocontest-Klaagforum ;)

• Rudedadude

Rudedadude

Oja, er is ook nog een prijsloze contest :P

Ik zal even kijken wanneer ik deze week tijd maak om mijn idee verder uit te werken. Lager dan de vijfde plaats kan ik er tot nu toe niet mee eindigen...

• Micha
  • Niet online
Rudedadude schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:24:
Oja, er is ook nog een prijsloze contest :P

Ik zal even kijken wanneer ik deze week tijd maak om mijn idee verder uit te werken. Lager dan de vijfde plaats kan ik er tot nu toe niet mee eindigen...
* Micha stemt door deze arrogante post Niet op Rudedadude :+

Eerst zien wat voor foto je heb :D

• Rudedadude

Rudedadude

al stemt niemand op mij, dan eindig ik op het moment alsnog als vijfde, kijk maar op de contest-site. Daar staat een eerste versie van mijn foto ook al :)

• Micha
  • Niet online
Nog maar 5 dagen te gaan en pas 5 foto's ingestuurd :X.

* Micha moet gewoon wel een foto gaan maken dit is te weinig

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
MicDis schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:41:
Nog maar 5 dagen te gaan en pas 5 foto's ingestuurd :X.

* struul moet gewoon wel een foto gaan maken dit is te weinig
logisch, ik denk dat dit een thema is wat weinig mensen aanpreekt:X * struul denkt er iig zo over...

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
struul schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:45:
[...]

logisch, ik denk dat dit een thema is wat weinig mensen aanpreekt:X * struul denkt er iig zo over...
wellicht verlengen tot eind januari; ik denk dat in januari de meesten ook nog te druk zijn met de grote tweakers contest (en geef ze eens ongelijk.... :'( )

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Verwijderd

Verlengen lijkt me onzin. Men had gewoon geen zin in dit thema en dat zal met een maand extra ook niet veranderen.
Volgende keer gewoon een ander thema en nieuwe kansen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Tot nu toe staan er wel 5 mooi uitgewerkte foto's tussen. _/-\o_

Misschien was het onderwerp een beetje te moeilijk, voor mij iig wel.
ach, volgende maand beter. 8)

www.casarodriguillo.com

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

De rust hier lijkt me vooral veroorzaakt door het feit dat er nog een contast loopt. Eentje met echte prijzen. Ik gok dat ook volgende maand de animo hier nog laag zal zijn. Zelfs als het thema zonsondergangen is. :D

• Micha
  • Niet online
wiewatwaar schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:38:
De rust hier lijkt me vooral veroorzaakt door het feit dat er nog een contast loopt. Eentje met echte prijzen. Ik gok dat ook volgende maand de animo hier nog laag zal zijn. Zelfs als het thema zonsondergangen is. :D
Het levert wel betere kwaliteit foto's :P

• wisselwerking
wiewatwaar schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:38:
Welke contest? Waar?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Pelle

🚴‍♂️

Zoek eens tussen de stickies hier....

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Intussen heb ik ook een gebrek aan tijd door een beetje drukte met studeren (twee tentamens de dagen voor kerst, plus nog een essay) ;) En om het compleet te maken ben ik ook nog eens snip verkouden, een betere inzending van mij komt er ben ik bang niet meer..

Aan de andere kant voel ik er wel wat voor om deze contest over 2 maand uit te smeren, zolang de Tweakers Foto-contest loopt zal de animo sowieso belabberd zijn :/ En tijdens de kerst / oud en nieuw zal het sowieso rustig zijn.

Maar goed, ik denk dat ook al laat ik deze contest een maand langer duren, dat er toch niet meer foto's worden ingezonden.. Aan de andere kant, een contest in januari is sowieso gedoemd te mislukken... En omdat februari toch al een iets kortere maand is kunnen we deze contest tot zeg maar 20 januari laten lopen, zodat de februari contest wat langer kan duren.

Kortom, ik weet niet of het al dan niet een goed plan is deze contest te verlengen. Misschien hebben jullie hier een sterkere mening over:

Poll: Moet deze contest verlengd worden?
Ja, de contest moet duren tot 20 januari
Ja, de contest moet duren tot 25 januari
Nee, voor januari moet een nieuwe contest gestart worden
Nee, maar in januari slaan we een maandje over
Het kan me niet schelen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=31584&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Verwijderd

hmm persoonlijk denk ik dat uitsmeren geen zin heeft. Er is gewoon geen animo voor een contest met als subject Zelfportret. Ook een maand erbij zal niet echt meer foto's opleveren. Kan je net zo goed een nieuwe beginnen. Men maakt nu toch al veel foto's voor de prijzen-contest :)

Verwijderd

Het is idd. wel een beetje (understatement) onhandig dat d'r nu 2 fotografie-contests tegelijk lopen. Is d'r ueberhaupt hierover overleg geweest tussen de GoT-contest orgo's en de orgo's van 't T.net-contest?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 15:54

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:13:
Het is idd. wel een beetje (understatement) onhandig dat d'r nu 2 fotografie-contests tegelijk lopen. Is d'r ueberhaupt hierover overleg geweest tussen de GoT-contest orgo's en de orgo's van 't T.net-contest?
Wat hadden ze anders kunnen doen? Aangezien er elke maand een GoT contest is had dat betekend dat de T.net contest nooit doorgang had kunnen vinden, dat lijkt me niet de bedoeling.

De GoT contest een maandje niet te houden had gekund maar is nergens voor nodig, so what dat het deze maand minder loopt, het onderwerp ligt mij en ik denk meer mensen niet zo goed, ik ga mezelf echt niet op internet zetten :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

We gaan gewoon door. Als mensen er geen uitdaging in zien en niet meedoen wordt het even wat rustiger. Komt daarna wel weer. Ik doe zelf ook regelmatig niet mee, nou en? Het is toch niet dat het heel veel moeite kost om een nieuwe topic met contest te openen?

• Pinin

Pinin

Ook al is er een andere contest, ik vind het leuk als er weer een oude vertrouwde zonder prijzen contest komt. Misschien is het nog steeds wat rustig maar wtf.

www.casarodriguillo.com

• Bl@ckbird
  • Niet online
Beaves schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:17:
[...]

...het onderwerp ligt mij en ik denk meer mensen niet zo goed, ik ga mezelf echt niet op internet zetten :+
idd. Mezelf op internet zetten is één ding...
Maar mezelf op internet zetten -met username- gaat me net iets te ver.

Een macro'tje is mischien nog een optie, maar dat is weer geen portret.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

ik kreeg ineens een ingeving

Afbeeldingslocatie: http://harlequin.myadsl.nl/forum/mug.jpg

iets beter uitknippen de volgende keer :X
en hij is niet vierkant, maar da's zo aangepast

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 01:21 ]

Verwijderd

Hij is leuk Har.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 01:21:
ik kreeg ineens een ingeving

[afbeelding]

iets beter uitknippen de volgende keer :X
en hij is niet vierkant, maar da's zo aangepast
En nu nog even in Photoshop een blauw oog erbij :D om het wat overtuigender te maken ;)

• Justawitte
  • Niet online
Ik denk dat ik met deze foto ga meedoen.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/A489M05Z22F8/p.jpeg

• Rudedadude

Rudedadude

Kun je die niet nog iets sprekender maken door er meer contrast in te gooien? Op deze manier is de foto wel erg donker.

Verder moet ik nog altijd tijd vinden om mijn inzending uit te werken, alleen gaat het wel krap worden, ik heb eigenlijk een beetje fatsoenlijke hoeveelheid daglicht nodig en laat ik overdag nu net heel de tijd er geen tijd voor hebben. En de dagen zijn al zo kort :P

Bovendien is de hoeveelheid concurrentie niet echt overweldigend. De kwaliteit is daarentegen wel weer goed, maarja echt laag kan ik nog altijd niet eindigen :P

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Rudedadude schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:21:

Bovendien is de hoeveelheid concurrentie niet echt overweldigend. De kwaliteit is daarentegen wel weer goed, maarja echt laag kan ik nog altijd niet eindigen :P
Pas maar op, straks wordt je op zes na laatste. >:)

• Justawitte
  • Niet online
Contrast... zal het straks eens proberen. Het probleem is volgens mij ook dat als ik hem lichter maak de achtergrond ook duidelijk word.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/F7C0RJF47028/p.jpeg

Is die zo beter??

[ Voor 26% gewijzigd door Justawitte op 23-12-2004 22:26 ]

Verwijderd

justawitte schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:09:
Contrast... zal het straks eens proberen. Het probleem is volgens mij ook dat als ik hem lichter maak de achtergrond ook duidelijk word.

[afbeelding]

Is die zo beter??
Anders soep je de achtergrond toch gewoon weer weg? Niemand die 't merkt hoor :)

• Rudedadude

Rudedadude

Ik vind de foto al wel beter. Een andere mogelijkheid om de achtergrond zwart te houden is om binnen Photoshop of een dergelijk programma alleen een bepaalde helderheidsrange te selecteren en daarmee alleen die aan te passen. En daarvoor zijn weer, zoals het photoshoip betaamt, tig mogelijkheden om dat goed uit te voeren :) Vraag me neit welke, ik heb geen photoshop :P

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 22:51
Rudedadude schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:10:
Ik vind de foto al wel beter. Een andere mogelijkheid om de achtergrond zwart te houden is om binnen Photoshop of een dergelijk programma alleen een bepaalde helderheidsrange te selecteren en daarmee alleen die aan te passen. En daarvoor zijn weer, zoals het photoshoip betaamt, tig mogelijkheden om dat goed uit te voeren :) Vraag me neit welke, ik heb geen photoshop :P
Met 'curves' en 'levels' zijn dit soort dingen te bewerkstelligen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Rudedadude

Rudedadude

Nog net voor kerstavond wat lopen pielen. Het is nog niet helemaal je van het, maar ik moest een 100% crop gebruiken, waardoor de scherpte wat overlaat en de noise wat toenam.

nieuwe poging

eerste poging

En toevallig keek ik net zo op deze foto waarbij ik de spiegel wel trillingsvrij vasthield met mijn hoofd in het midden....

[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 24-12-2004 17:25 ]

• Micha
  • Niet online
Rudedadude schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:23:
Nog net voor kerstavond wat lopen pielen. Het is nog niet helemaal je van het, maar ik moest een 100% crop gebruiken, waardoor de scherpte wat overlaat en de noise wat toenam.

nieuwe poging

eerste poging
Denk dat ik de eerste mooier vind die lijkt "ouder"

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
op de valreep ook nog een foto gemaakt en gesubmit
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroelof/jeronimokaarskl.jpg

Geschoten in kleur
in photoshop zwart wit kopie gemaakt
die als nieuwe laag over de kleuren foto gelegd
dan met undo history de kaars weer kleur gemaakt

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Pinin

Pinin

leuk gedaan !

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Ook maar es een fotootje gesubmit.

't was meer geluk dan wijsheid, maar dat maakt voor het resultaat niet uit. Ik wilde mijn lengte (2m) een beetje weergeven, dus probeerde ik mezelf van boven te fotograveren terwijl ik onder de deurpost stond, maar ik had niet door dat de flits dan gedeeltelijk zou worden geblokkeerd door de bovenkant van de deurpost. Hierdoor werd mijn hoofd maar half verlicht...
Ik heb een beetje gesoept, de deurpost zelf was een irritant wit blok bovenin, dus dat heb ik ff zwart gemaakt. Verder heb ik het contrast wat opgetrokken en een beetje usm gebruikt.
nog net op tijd ingestuurd :p

commentaar is natuurlijk welkom...

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Harlequin, leuke foto, maar nog één dingetje om te veranderen: op het bordje staat 73,23", terwijl je op de foto niet eens boven de 72" uitkomt ;) Verder moet ik zeggen dat ik deze foto van ScSilver erg mooi vind :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.