manne, ik heb een paar opmlossingskes, ze zijn mss debiel, ma ze lossen een deel van de ongemakjes op.
stap 1 : onze aldi-ipod heeft een spanning van 5 volt nodig, via de voeding onderaan, dus doe dit :
om een externe (zelfgemaakte) batterij aan te sluiten volg je dit :
1. je gaat naar de elektro-specialzaak waar ze er iets van kennen en je koopt daar het volgende : 1 plugje overeenkomstig met de voedingsplug van je machientje en een batterijhouder voor 4 batterijen, voor de nog cratieveren onder ons maak je de batterijhouder zelf of sloop je hem uit een of ander goedkoop prulletje (opgelet!!! gebruik geen duracell of andere alkanine batterijen, anders laat je een spanning van 6 volt los op je machientje, en dit kan fataal zijn, ik weet echter niet of dit waar is aangezien ik de spanningstolerantie op de voeding niet ken ) en soldeer het geheel aan elkaar met twee draadjes, zorg wel dat je het juiste draadje aan de juiste kant aansluit, binnen is plus !! . en sluit het ding aan op je machientje, het zal denken dat je de voedingsadapter hebt angesloten en het zal beginnen op te laden
hetzelfde geldt voor het aansluiten op een USB kabel van de voeding, jaja een usb kabel, hier komt ook 5 volt uit, maar gebruik niet de kabel di bij je aldi - ipod kwam, dan kan je geen gegevens uitwisselen, je hebt dus twee kabels nodig; een voor de data over te brengen en een voor stroom, diegene gaan we dus maken
1. koop hetzelfde plugje
2. knip een USB kabel af (het ken me weinig schelen waar je die haalt en het maakt niet echt uit )
3. strip de USB kabel zorgvuldig zodat geen van de draadjes elkaar raken,want als er kortsluiting ontstaat kan het zijn dat je USB-controller of hub het begeeft
4. sluit de kabel aan op een vrije USB poort
5. meet alle vier de spanningen van de vier draadjes tussen twee draadjes hoort 5 volt te zitten (bij mij was dit tussen de zwarte en de rode, mss is dit standaard, ik weet het niet, ik ga geen twee kabels naar de filistijnen helpen )
6. soldeer de kabel aan het plugje, plus is binnen
7. steek de kabel in je mp3 speler
8. kijk hoe de mp3 speler oplaad
[
Voor 6% gewijzigd door
successor op 17-12-2004 17:02
]
Out of the box? What box? There is no box.