linksys wag54g verliest verbinding met internet

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 29.954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik kan van geen kant werken met torrent files/shareaza icm met de linksys, volgens mij hebben meer mensen dit?

downen in shareaza kan ik blij zijn als ik de 2 kb/s haal, en internet wordt zo sloom als stront door een trechter....

snap er echt niks van, heb alle trucjes van diverse shareaza fora geprobeerd zonder resultaat. :{

PIII 800@804 Mhz

• Jopperd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 22:43
ViperGTS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 04:57:
ik kan van geen kant werken met torrent files/shareaza icm met de linksys, volgens mij hebben meer mensen dit?

downen in shareaza kan ik blij zijn als ik de 2 kb/s haal, en internet wordt zo sloom als stront door een trechter....

snap er echt niks van, heb alle trucjes van diverse shareaza fora geprobeerd zonder resultaat. :{
Ik heb gewoon een port forward aangemaakt en alles loopt perfect. De router draait nu 3 weken zonder enkel probleem op de laatste firmware.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Anoniem: 22297 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:18:
[...]

Kan je gewoon doen. Als dit het probleem nog steeds niet op lost boot je hem terug naar de factory firmware.
Oké, dan nog 1 ding... Waar haal ik firmware 1.01.22 vandaan!? Kan 'm niet vinden...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

Als het goed is moet er ergens in deze thread een link zijn.

Zo niet kijk even hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:06

SteveV

Schtiefv Meister

SteveV schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:54:
Ik heb zojuist een nieuwe firmware gekregen van de helpdesk.
Het gaat hier om firmware WAG54GV2-UK_AnnexA_ETSI_v1.01.22.bin

Hij is hier af te halen --> 1.01.22 Firmware
Hier staat de 1.01.22 Firmware ;)

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Jopperd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:38:
[...]

Ik heb gewoon een port forward aangemaakt en alles loopt perfect. De router draait nu 3 weken zonder enkel probleem op de laatste firmware.
die port forward heb ik ook....maar als ik shareaza aan heb, wordt zowel bij mij als bij mn broer internet echt supertraag..

ik heb trouwens niet die nieuwste firmware, maar die hyper nogwat, vanwege het sterkere draadloze signaal...
heb wel meerdere goede geluiden gehoord over de officiele nieuwe firmware....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
ViperGTS schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 03:56:
[...]

die port forward heb ik ook....maar als ik shareaza aan heb, wordt zowel bij mij als bij mn broer internet echt supertraag..

ik heb trouwens niet die nieuwste firmware, maar die hyper nogwat, vanwege het sterkere draadloze signaal...
Ik gebruik ook shareaza maar dus ook geen problemen, ik weet alleen niet als er iemand anders tegelijk met mij shareaza gebruikt, hoe de verbinding erop reageerd.

Ik zou zeker de nieuwe firmware eens testen, met de oude had ik soms iets langzamere verbinding maar ik heb dus meteen die nieuwe firmware erop geknald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 07:57
ViperGTS schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 03:56:
Welke versie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

SteveV schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 02:59:
[...]

Hier staat de 1.01.22 Firmware ;)
Ehm... Oké, dat heb ik net gedaan! Dat balkje gaat heel leuk lopen en stopt dan op 75% of zo, en begint opnieuw. Dit gebeurd 5 á 6 keer en toen kreeg ik: "Firmware Upgrade Failed".

Ik heb nu nog gewoon internet alleen kan nu ff niet meer op de router komen vanaf deze pc (pingen gaan wel gewoon natuurlijk), ga het morgen vanaf me laptop proberen. Kan ik mijn router nu zonder gevaar uitzetten en weer aan?

En ik weet zeker dat het de WAG54G V2 Annex-A is! :)

Binnenkort nog maar 's proberen, zijn/waren er nog speciale handelingen die ik moe(s)t verrichten voordat ik de firmware upgrade start?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Is een "gemanagede first-post" in dit topic niks? Waar links in staan naar de specs en firmware releases van deze router? Kan me voorstellen dat je als je er net een heb gekocht en je hebt een probleem niet echt zit te wachten om 21 pagina's door te spitten.

Overigens zit ik nog steeds te klooien met m'n hotmail. Hij is niet vooruit te branden, heb nergens anders problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:48
Ik heb een V1.2 met xs4all basic.
Heb een tijdje gedraaid met firmware 1.01.7
Maar had steeds problemen met msn en dat mijn internetverbinding werd verbroken.
Ik heb er gisteren firmware 1.02.7 opgezet.
Maar toen werkte mijn port 80 single port forwarding niet meer.
Dat terwijl mijn remote desktop single port forwarding nog wel werkte. 8)7
Heb toen port 80 bij port range forwarding ingevuld en nou werkt ie wel.

Ik zou graag willen weten wie een V1.2 heeft.
Welke firmware erop draait en of die wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
died_laughing schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:21:
Ik heb een V1.2 met xs4all basic.
Heb een tijdje gedraaid met firmware 1.01.7
Maar had steeds problemen met msn en dat mijn internetverbinding werd verbroken.
Ik heb er gisteren firmware 1.02.7 opgezet.
Maar toen werkte mijn port 80 single port forwarding niet meer.
Dat terwijl mijn remote desktop single port forwarding nog wel werkte. 8)7
Heb toen port 80 bij port range forwarding ingevuld en nou werkt ie wel.

Ik zou graag willen weten wie een V1.2 heeft.
Welke firmware erop draait en of die wel goed werkt.
Ik gebruik een WAG54g (Annex-B) V1.2 met firmware 1.02.7 (kpn adsllijn)

Het enige wat bij mij niet werkt is de upload statistieken van de snmp-server, maar dat is een bekende bug bij de v1.2.

Ik gebruik nu wireless niet meer, dat werkte niet goed.

Anoniem: 111026

V.w.b. de RMA:

Ik wacht nu al 3 weken!! op mijn vervanging. Erg lastig, omdat ik dus eerst m'n oude modem op heb moeten sturen. Ik heb het geluk dat ik nog een andere modem had liggen, dus gelukkig heb ik wel internet, maar drie weken is wel erg lang. Ik krijg elke dag een automatische e-mail dat het product niet op voorraad is...

Dus mijn advies: als je voor de RMA gaat, zorg dat je een modem leent of een oude modem (in mijn geval zo'n gehackte Alcatel SpeedTouch Home->Pro) weer aan de praat krijgt, anders zit je dadelijk een maand zonder internet, en dat wens ik niemand toe... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 18:33
Ik wacht ook al bijna 2,5 week, en het is alweer vrijdag, dus dat zal pas na het weekend wezen. Andere Linksys modellen worden veel sneller ge-RMA-ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:32

Xymox

Determinism rulez !

Er is een nieuwe firmware te downloaden, voor V2

http://xthost.info/wag/

EU v1.01.27

Is deze te gebruiken ?
Heeft er iemand al mee gespeeld ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Xymox schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:17:
Er is een nieuwe firmware te downloaden, voor V2

http://xthost.info/wag/

EU v1.01.27

Is deze te gebruiken ?
Heeft er iemand al mee gespeeld ?
Die heb ik ingestuurd nadat ik die van een vriend gekregen had, die em weer van Linksys NL toegestuurd gekregen had.
Ik heb nog geen veranderingen in deze firmware (t.o.v. 1.0.1.22) kunnen ontdekken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THW Arie schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:43:
[...]

Die heb ik ingestuurd nadat ik die van een vriend gekregen had, die em weer van Linksys NL toegestuurd gekregen had.
Ik heb nog geen veranderingen in deze firmware (t.o.v. 1.0.1.22) kunnen ontdekken.
Misschien iets met die ADSL2+ lijnen die er opeens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 22297 schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:27:
[...]

Misschien iets met die ADSL2+ lijnen die er opeens zijn.
Nou de intrainwaardes van m'n WAG54Gv2 op m'n Wanadoo ADSL Family verbinding vielen wat tegen.

De download was zo'n 18000Kbit per seconde lager en de upload kwam niet boven de 870kbit. De Wanadoo Livebox was in staat om de volle 20Mbit/1Mbit te benutten.
Bovendien was de snelheid van ADSL i.c.m wireless maximaal 1MB/s. Wanneer ik de Livebox via UTP aansluit op de WAG54Gv2 en vervolgens bestanden download behaal ik 2MB/s.

Hierover heb ik al contact opgenomen met Linksys, hierbij hebben ze allemaal gegevens opgevraagd om het probleem te kunnen reproduceren.
Een vriend van me die ook een WAG54Gv2 gebruikt, heeft precies hetzelfde probleem.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Wow, wat een hoop tevreden WAG54G gebruikers hier :*)

Sinds een maand verliest de netwerk kaart van mijn desktop (onboard nForce2) continu verbinding met mijn WAG54G annex A v1 als ik de kaart op 'Full Autonegotiation' zet. Deze instelling resulteerde in het verleden gewoon in de gewenste 100mbit full duplex - echter nu kom ik niet hoger dan 'Forced 10mbit full duplex'. Mijn laptop kan ook niet op 100mbit full duplex connecten. Er staan in totaal 4 computers aangesloten op de router en er staat mij niets bij van wat ik, voordat het probleem ontstond, veranderd heb aan de setup van computer of router :? Bestanden van mijn laptop naar desktop kopieeren gaat tergend langzaam, ver onder de 10mbit, terwijl dit voorheen wel gewoon gewerkt heeft (op 100mbit). Firmware 1.02.7. Een 'back to factory defaults' reset heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.

Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Op de fora van linksysinfo heb ik geen info kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

clem schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:44:
Wow, wat een hoop tevreden WAG54G gebruikers hier :*)

Sinds een maand verliest de netwerk kaart van mijn desktop (onboard nForce2) continu verbinding met mijn WAG54G annex A v1 als ik de kaart op 'Full Autonegotiation' zet. Deze instelling resulteerde in het verleden gewoon in de gewenste 100mbit full duplex - echter nu kom ik niet hoger dan 'Forced 10mbit full duplex'. Mijn laptop kan ook niet op 100mbit full duplex connecten. Er staan in totaal 4 computers aangesloten op de router en er staat mij niets bij van wat ik, voordat het probleem ontstond, veranderd heb aan de setup van computer of router :? Bestanden van mijn laptop naar desktop kopieeren gaat tergend langzaam, ver onder de 10mbit, terwijl dit voorheen wel gewoon gewerkt heeft (op 100mbit). Firmware 1.02.7. Een 'back to factory defaults' reset heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.
Hier kan ik je helaas nix over vertellen. Heb V2
Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Op de fora van linksysinfo heb ik geen info kunnen vinden.
Ik had ff een paar oude threads doorgenomen daar, en likt of die Hispeed tegen alles wat Linksys is.
Eenigste wat ik daar doe is kijken als er een nieuwe firmware uit is. Rest los ik hier op

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Peoples,
ik had voor mijn V2 versie 1.1.15.
Ik heb nu versie v1.01.27 (beta)

En tot mijn schrik is de inlog procedure van mijn MSN en Hotmail (en een paar andere pittige SSL achtige connecties) geweldig snel aan het werk. Normaal was voor mij dat ik 20 seconden over de MSN inlog deed. Op zich al geweldig, want deze linksys was geleverd met een firmware die dwars zat om uberhaupt dat te kunnen/mogen doen.

Dus ... tot nu toe bij mij in ieder geval nu al bestemd als een aanrader, maaaaaar ik heb het pas 5 minuten terug er op geflashed, effe kijken of die prima blijft werken ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Ik denk dat de meeste zich nu meer druk maken als de G54G ADSL2+ wel aan kan.

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Anoniem: 22297 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 07:27:
Ik denk dat de meeste zich nu meer druk maken als de G54G ADSL2+ wel aan kan.
Hmmm ... dat is ook nog zoiets ja, maar ja ... ik gaf alleen maar even een persoonlijk impressie van die Beta versie. :)

Ik kan me nog wel herinneren dat er ADSL 2+ ready op de doos staat... ik ben benieuwd, iemand die het uitgeprobeert heeft?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Anoniem: 87604

Bij deze kan ik melden dat de WAG54G v2 prima ADSL2+ aankan. Ik draai zelf firmware 1.01.22 . Bij DSL connection staat bij mij nu:

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 12006 Kbps
Upstream Rate: 1031 Kbps
Downstream Margin: 16 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 9
Upstream Line Attenuation: 5

Verbinding is wel wat instabieler geworden bij het downen bij TWeaknews. Haalde altijd een strakke 850 KB/s (bijna geen dipjes). Haal nu op Tweaknews ongev 1140 maar wel regelmatig dipjes (naar 800/900). Maar dit zou natuurlijk ook aan tweaknews kunnen liggen...

Ik heb ook interleaved staan. En gebruik de 1.01.27beta . Net als VisionMaster zegt: work all good for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taz76
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik heb de 1.01.27 beta ook draaien maar bij mij is nog niks te zien van de verhoging:

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: NOT TRAINED
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 7996 Kbps
Upstream Rate: 1023 Kbps
Downstream Margin: 19 db
Upstream Margin: 11 db
Downstream Line Attenuation: 8
Upstream Line Attenuation: 3
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Ik heb in de setup Multimode aanstaan, was me aangeraden. Ik vraag me af of mijn wag54g de snelheid niet ziet of dat ik instellingen fout heb staan. Kan iemand aangeven wat nodig zou zijn?

Ik ben wel blij dat met de laatste paar firmware versie (vanaf 1.01.15) mijn problemen met de wegvallende verbinding enzo (zoals de problemen in dit topic) weg zijn. Nu nog profiteren van mijn 12 mbit verbinding en dan ben ik helemaal tevreden. Dinsdag heb ik een 2e adslmodem/router waarmee ik kan testen iig.

Impossible Is Just Not In My Dictionary!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

De waardes die je ziet betekend dat je nog geen adsl2+ profiel van de KPN hebt gekregen. Het lijkt er dus volgens mij op dat je aangesloten bent op een centrale die niet ADSL2+ ready is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taz76
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04-2022
Dat vermoeden heb ik ook, volgens adslcentrale.nl zou de centrale in Heerhugowaard aangepast moeten zijn. Afin, ik test dinsdag met een ander modem, dan weet ik meer. Verder loopt de linksys goed op de nieuwste beta firmware hier

Impossible Is Just Not In My Dictionary!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Even een tip voor mensen die hem niet meer kunnen retourneren:

Ik heb er 2 als bridge staan op een WRT54GS, dit werkt echt vreselijk goed, tevens met webkey !!

Voordeel is dat je op meerdere plaatsen meteen een UTP-aansluiting à 2 extra hebt mocht je 54Mbit niet snel genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Ah kijk nog een zelfde soort topic. Had zelf ook al iets aangemaakt, klik.

Bij mij werkt portforwarding dus niet goed. Echt alles al geprobeerd, upnp uit, firewall uit, wan requests uit, porten in portrange forwarding zetten, drie firmwares geprobeerd o.a. één factory.

* Oesie heeft echt totaal geen idee meer wat ie nu nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Oesie schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:00:
Ah kijk nog een zelfde soort topic. Had zelf ook al iets aangemaakt, klik.

Bij mij werkt portforwarding dus niet goed. Echt alles al geprobeerd, upnp uit, firewall uit, wan requests uit, porten in portrange forwarding zetten, drie firmwares geprobeerd o.a. één factory.

* Oesie heeft echt totaal geen idee meer wat ie nu nog kan doen.
Welke versie van de linksys heb je en welke firmware versies heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
died_laughing schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 07:56:
[...]

Welke versie van de linksys heb je en welke firmware versies heb je geprobeerd?
Annex A Versie 1

De volgende firmwares heb ik geprobeerd:
- 1.01 bij levering geloof (niet zeker)
- wag54g_eu_AnnexA_ETSI_v1.01.5_0113.zip (zelf gedownload, nog even checken zodra ik thuis ben)
- WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin (van linksys door livechat, draait nu)

Mijn geforwarde port voor ssh (niet defaulft port) werkt wel. Maar http (default port) en ftp (niet default port) werken niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Oesie op 12-01-2006 09:23 . Reden: Even op de ftp gekeken voor de versies (nog steeds niet zeker) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136571

Ik weet zo niet welke versie het is, maar ik heb nu al 3 van deze routers geinstalleerd bij klanten en bij mezelf.

Bij 1 klant heb ik problemen dat internet explorer zo nu en dan geen verbinding meer heeft (Outlook, msn en FTP werkt wel).

Bij mezelf en een andere klant geen problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Oesie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:11:
[...]

Annex A Versie 1

De volgende firmwares heb ik geprobeerd:
- 1.01 bij levering geloof (niet zeker)
- wag54g_eu_AnnexA_ETSI_v1.01.5_0113.zip (zelf gedownload, nog even checken zodra ik thuis ben)
- WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin (van linksys door livechat, draait nu)

Mijn geforwarde port voor ssh (niet defaulft port) werkt wel. Maar http (default port) en ftp (niet default port) werken niet.
ik heb ook een V1 met de firmware 1.02.7, daar werkt single port forwarding niet maar range forwarding wel
alleen is bij mij met deze versie het msn probleem nog niet opgelost, ik word er dus nog regelmatig uitgegooid als ik msn open heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
died_laughing schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:57:
[...]

ik heb ook een V1 met de firmware 1.02.7, daar werkt single port forwarding niet maar range forwarding wel
alleen is bij mij met deze versie het msn probleem nog niet opgelost, ik word er dus nog regelmatig uitgegooid als ik msn open heb staan
Helaas doet port range forwarding het ook niet. En al zou dat werken, ik vind dat geen oplossing van het probleem. Ik ga zo direct een tweedehands alcatel ophalen zonder wireles.. zodat ik de WAG54G weg kan sturen voor een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
De alcatel had ik hier binnen 15 min. aan de praat en alles werkt. De linksys gaat dus retour onder de garantie, een RMA-tje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 18:33
Na bijna 7 maanden (!!!) wachten heb ik eindelijk mijn ge-RMA-de Wag54 V1 Annex B vervanger binnen. Echter, Inplaats van een V2 heb ik nu een WAG54GX2 van Linksys Nederland gekregen.

Zie deze review voor meer info: http://www.lordpercy.com/linksys_wag54gx2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Ik heb van een collega een speedtouch kunnen lenen.
Zodat ik niet te lang zonder internet zit als ik mij WAG54G opstuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Laatst online: 20:57

Spooksel

Spooksel!

Hmm, ik heb vandaag ook weer een probleem erbij met de WAG54G v2 router.

Nieuwe laptop gekocht, intern broadcom wireless kaartje. Wlan settings erin gezet (ssid + wep key), hij ziet het AP... maar dhcp doet niks :( Het gekke is, mijn pa heeft ook een laptop met ingebouwde wlan kaart en die doet het prima :(

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
Wil je per se via dhcp verbinding maken? Je kunt ook gewoon een vast adres toekennen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

Mijn wag54gs heeft hier ook last van. Vaste ip adressen helpt tot nu toe erg goed. Vergeet het niet op de router zelf ook uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Toekennen van een vast adres werkt ook niet. Mijn laptop kan het netwerk wel zien, zegt er verbinding mee te hebben, maar er komt gewoon 0,0 dataverkeer doorheen.

Ik snap echt niet waarom mijn laptop dit niet doet, terwijl mijn pa gewoon naast me zit en zijn wireless werkt perfect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm, die broadcoms zijn op laptops soms echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Anoniem: 149075 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:37:
Uhm, die broadcoms zijn op laptops soms echt bagger.
Maar dat is nog geen reden waarom ie het niet doet :P
Ik heb hier nog een laptop liggen, oude dell bak. Waar een benq ( |:( ) pcmcia wlan kaartje inzit. Die doet precies hetzelfde.

edit. moet er toch nog ff bij melden dat er met die wlan kaart in mijn laptop niks mis is... het onbeveiligde wireless van de buren kan ik zo op komen en beginnen met surfen! 't is gewoon die lompe wag54g die het verknalt!

[ Voor 25% gewijzigd door Spooksel op 23-01-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
Heb je ook het macadres toegevoegd van je laptop in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Jopperd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:59:
Heb je ook het macadres toegevoegd van je laptop in de router?
Ik heb de macfiltering atm ff uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 19:57
Bij mij was dit het probleem kijk even naar de pic hieronder

Je ziet dat de downstream margin skyhigh staat dit zorgt ervoor dat je verbinding uitvalt.

de oorzaak hiervan is de splitter dus niet de modem haal de splitter er maar tussenuit en je zult zien dat je modem geen problemen meer geeft.
De hoogste kans hierop is als je een oude splitter gebruikt (zoals ik) die je bij een adsl 1 abbonnement hebt gekregen. Vervang je splitter door een meer krachtige, geschikt voor adsl2+ splitter en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Succes allemaal....

P.S. Ik heb nu Wanadoo adsl family....

Hier nog even een link naar de nieuwste firmware die ik vandaag van ze gemaild kreeg

http://xthost.info/wageu/..._AnnexA_ETSI_v1.01.27.zip

edit:
Nog even linkje aangemaakt voor de firmware en de adslverbinding erbij

[ Voor 26% gewijzigd door perjan op 01-02-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Perjan schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:05:
Bij mij was dit het probleem kijk even naar de pic hieronder

[afbeelding]

Je ziet dat de downstream margin skyhigh staat dit zorgt ervoor dat je verbinding uitvalt.

de oorzaak hiervan is de splitter dus niet de modem haal de splitter er maar tussenuit en je zult zien dat je modem geen problemen meer geeft.
De hoogste kans hierop is als je een oude splitter gebruikt (zoals ik) die je bij een adsl 1 abbonnement hebt gekregen. Vervang je splitter door een meer krachtige, geschikt voor adsl2+ splitter en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Succes allemaal....

P.S. Ik heb nu Wanadoo adsl family....

Hier nog even een link naar de nieuwste firmware die ik vandaag van ze gemaild kreeg

http://xthost.info/wageu/..._AnnexA_ETSI_v1.01.27.zip

edit:
Nog even linkje aangemaakt voor de firmware en de adslverbinding erbij
Welke versie van de modem heb je V1.2 of V2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Die 1.0.1.27 firmware is een beta uit oktober 2005 voor de V2. Heb 'm al een hele tijd draaien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172996

Hoi ik heb ook de V2 maar bij mij zegt die telkens upgrade failet :S i het de EU versie, weet iemand van jullie wat dat zou kunnen zijn?! ik kan nu niet uploaden ><

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172996 op 07-04-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bij mij zijn alle problemen na de tips van dit draadje opgevolgd te hebben van de baan, dank zij de nieuwe firmware :)

EU versie zegt me eerlijk gezegd niets :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. nou ik ga die 1.01.27 nog wel even proberen, maar ik ben bang dat mijn Playstation 2 nog steeds niet on-line wil daarmee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb dus ook een half jaar ruzie gehad met mijn wag54g die om de dag ofzo disconnected gaf.
Ik heb firmware 1.01.6, heb nooit geupdated, alles origineel gelaten.

Las ik een tip in dit topic die voor mij ook de oplossing bleek te zijn, het op zijn kant zetten van de router. Dat heb ik nu ca een maand geleden gedaan, ik heb sindsdien geen verbroken verbinding meer gehad. yeha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smokeandnoise schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:54:
Ik heb dus ook een half jaar ruzie gehad met mijn wag54g die om de dag ofzo disconnected gaf.
Ik heb firmware 1.01.6, heb nooit geupdated, alles origineel gelaten.

Las ik een tip in dit topic die voor mij ook de oplossing bleek te zijn, het op zijn kant zetten van de router. Dat heb ik nu ca een maand geleden gedaan, ik heb sindsdien geen verbroken verbinding meer gehad. yeha! :)
Klopt had ik ook, Bleek dus dat die router niet goed ventileerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297 schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:17:
[...]

Klopt had ik ook, Bleek dus dat die router niet goed ventileerde
Er zijn legio mensen die er een kleine fan ingebouwd hebben... google er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Anoniem: 149075 schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:09:
[...]

Er zijn legio mensen die er een kleine fan ingebouwd hebben... google er maar eens op.
hehe.. kewl.. ga ik ff checken dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113283

ik heb een beetje snel door het toppic gebladerd en las dat iedereen zijn wag54 heeft om geruilt voor een wrt54 en dat deze non stop werkt !

Mijn vriendin heeft een wrt 54, maar die werkt juist helemaal niet goed. Zij zit draadloos met een laptop erop en d'r ouders via een kabel (planet internet). Vaak heeft zij geen verbinding (iedere avond !) en dan alle 2 weer niet.
Helpt een firmware update hiermee? Ik heb de situatie nog niet echt goed bekeken ( kwa instellingen enzo)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:50
Zoals al eerder aangegeven: het uitzetten van UPnP helpt!

Ik las deze tip in dit topic, en sindsdien ben ik al 2 dagen online (en dat is best lang voor een waggie :P)

Weet zo niet meer wie de tip heeft gegeven, iig bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35116

Ik heb nu al een paar maanden na omruil de v2.0, en die doet het voor mij prima. Het enige wat ik vreemd vind is het volgende. Ik heb wireless aanstaan, beveiligd, en SSID op non-broadcast. Ik heb mijn laptop geconfigureerd om mijn dit SSID te verbinden en dat lukt prima. Maar als ik dan kijk naar de beschikbare wireless connections in de buurt, dan zie ik een computer-to-computer network (ad-hoc), weliswaar versleuteld, met dezelfde SSID als die van mijn WAG54G. Probeert iemand mijn WAG te faken om mij zo te strikken te verbinden? Aan de signaalsterkte te zien is gewoon mijn router, maar het zit me niet lekker. Is dit een bekend iets? Misschien een loop-back van mijn laptop? Ik heb de instellingen van mijn laptop bekeken, en daar lijk ik nergens ad-hoc toe te staan of te definieren... suggesties zijn welkom, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 11:49

LegacyCode

De crack van de division

Het is me zojuist opgevallen dat er een nieuwe versie van GPL code verschenen is voor WAG54G v2,
nl. v1.02.00
Misschien dat er binnenkort ook een nieuwe firmware update komt dan.

Ik heb momenteel serieuze problemen met mijn line-synch, had ik vorig jaar rond deze periode ook.
Heb toen WAG54Gv2 router gekocht omdat die topcom router sowieso niet echt betrouwbaar was.
Probleem is toen opgelost gebleven tot nu weer.
Hopelijk kan Belgacom dit asap fixen, maar vrees dervoor zit tenslotte bij Scarlet en niet bij hun.

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118997

Vanaf nu leveren ze nieuwe modellen (in BE) :

wag200g

specs : http://www.ciao-shopping....e_Gateway_WAG200G__598580

[ Voor 125% gewijzigd door Anoniem: 118997 op 09-08-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...dubbelpost...

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 118997 op 09-08-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja? Dus? Dat is niet meer dan de opvolger van de opvolger van waar dit topic over gaat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:01:
[...]

Ja? Dus? Dat is niet meer dan de opvolger van de opvolger van waar dit topic over gaat.
wou het gewoon melden :/
(aangezien ik hier nergens zag staan dat er een nieuw model was)

vraagje : heeft deze afneembare antenne ?
(waarschijnlijk niet, maar wil het toch eventjes vragen)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 118997 op 09-08-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik hier nu een aantal als repeater voor het wifi-verhaal. Kun je een WAG54G ook alleen als router gebruiken als je hem aan een ander modem hangt met een crosscable ?

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:08
ik heb ook deze router

en hij flipped bij mij ook al een tijdje

ik heb desktop hangen aan lan poort (op 100mbit), laptop (dell d810 met intel wifi) via wifi (mixed mode zonder encryption) en adls
voordien had ik de wrt54gl (nieuwste firmware voor v1) die perfect werkte eigelijk (maar geen modem had)

nu dus niets dan last:

* random valt wifi vaak weg, lijkt niet echt door iets getriggered te worden. Soms moet ik gewoon reconnecten, en soms helpt alleen stroom uit trekken. Soms, maar niet altijd, kan ie dan een nacht niet meer de adsl verbinding in orde krijgen
* als ik iets upload en / of download via lan of wifi met meer dan 1 thread (2 zelfs dus al) dan valt de wifi verbinding constant weg (meer weg dan aanwezig, tegen dat je terug verbonden bent is ie al weer weg meestal). Als je op zo'n moment een file probeert te versturen via wifi, gaat een seriele kabel nog sneller.
Merk hierbij op dat ik 4mbit adsl met een upload van maar 384kbit, dat is dus een 25ste van normale 100mbit capaciteit van de LAN...
Toch wel schandalig vind ik zelf...

Na deze thread gedeeltelijk gelezen te hebben hoop ik toch wel dat linksys intussen die krengen omruilt (als ze al iets beter hebben met modem tegenwoordig)

Of heeft iemand toevallig al een miraculeuze oplossing? (zonder dat ik daarom geadverteerde features moet inleveren liefst natuurlijk)

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 14:26
Dit is mijn oplossing :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/wag_top.jpg

Ik heb m gewoon open gezaagd. Daarna heb ik de 2 heetste chips voorzien van een koperen heatsink :)
En het werkt best goed.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Werkt het ook goed tegen vastlopers tijdens bittorrenten enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Vastlopers onder bittorrent heb ik nooit ervaren, maar drops in de verbinding weldegelijk. Met deze oplossing heb ik er veel minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

-Fallout- schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:04:
Dit is mijn oplossing :)

[afbeelding]

Ik heb m gewoon open gezaagd. Daarna heb ik de 2 heetste chips voorzien van een koperen heatsink :)
En het werkt best goed.
OK heel apart bedacht

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 14:32
Jullie ervaring met de WAG54gV2 v1.02.00, Apr 24 2006 firmware ?

Hier staan in ieder geval al wat positieve reacties.

• Kaspers
Kon niet op jullie ervaringen wachten en heb m'n WAG54g maar ge-upgrade.
Waar speedtest.nl voorheen met m'n v1.01.05 firmware maar rond de 250 KB/s aangaf (gemiddeld!), wordt deze nu gemiddeld tegen de 400 KB/s , een aanzienlijke verbetering dus.
Nog steeds geen 4Mbit/s (512KB/s) maar al een stuk beter als voorheen.

Verder heb ik niet echt nieuwe features kunnen ontdekken.

M'n heat probleem heb ik gefixt door de WiFi card eruit te slopen (welke ook een vervelende frequentietoon produceerde), aangezien ik toch al een WAP54g heb staan, die z'n werk waarschijnlijk beter doet.

[ Voor 21% gewijzigd door Kaspers op 21-09-2006 17:15 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Geen noemenswaardige verbeteringen met de WAG54Gv2. Nog steeds weet de Linksys niet in te trainen op de snelheden die de Livebox haalt (20480/1024 vs 18000/710).
Wireless transfer speeds zijn nog steeds 1MB/s wanneer je de Linksys ook als ADSL2+ modem gebruikt.
Dus van die 18000kbit valt maar 10000kbit te benutten via WiFi.

Wanneer ik de WAG54Gv2 weer als switch/wifi-ap gebruik (en de Livebox als modem) kan er opeens weer 2,5MB/s via Wifi verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Vanmiddag de firmware erop gezet, maar wegens die irritante piep heb ik hem toch weer gedowngrade. Het klonk toch wel een beetje zorgwekkend.
Ik heb m verder niet getest.

Ik had het zelfde piepde geluid. En hij werkte alleen met mijn laptop en niet met mijn WMP54 (linksys product) Strange.

Iemand die de 1.01.27 beta nog heeft? of de 1.22 sta nu op 1.15

EDIT: Heb de 1.27 gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 178057 op 25-09-2006 15:19 . Reden: gevonden wat ik zocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 00:50
Is het trouwens mogelijk om met de WAG54G V2 en een ander wifi router een bridge/repeater o.i.d. te maken om het bereik te vergroten?

• Kaspers
Zou je die willen delen ?

[ Voor 73% gewijzigd door Kaspers op 27-09-2006 07:00 ]

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 15:15

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik had na omruil naar de V2 totaal geen last meer, en er bleek de standaard (00.19) firmware op te zitten. Gisteravond maar eens geupgrade naar de 01.17 en vandaag naar de 02.00 versies.

Nu werkt alles weer 100%, maar beide keren kreeg ik op het einde: Upgrade Failed!. Daarna de wag uitgezet, opnieuw aan en nog eens upgrade gekozen. Dat duurde ca. 20 seconden en daarna kwam upgrade succesfull en het juiste firmware nummer (wat er overigens na Upgrade Failed ook al in stond...)

So far so good, strakke verbinding lijkt het wel. Was ook al zo, maar af en toe dropte de snelheid wireless naar 24mbps. Blijft nu 56/48 en daar wat tussenin.

Edit: de volgende dag terug naar 1.01.27: ik kwam met de laptop mooi strak de lijn op, maar op de desktop (met een usb linksys connector) zag ie allemaal draadloze netwerken in de buurt maar die van mezelf kon ie mooi geen verbinding mee maken?? Terug naar .27 en alles weer in orde. Da's toch wel heeeeel vreemd?? Zal vandaag nog eens naar 1.02.00 en kijken of het weer optreedt.

[ Voor 22% gewijzigd door GurbY{nl} op 29-09-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-04 09:12
De afgelopen drie dagen ben ik bezig geweest met het zoeken naar informatie hoe ik mijn wireless signaal kan versterken. Hier ben ik het één en ander over tegengekomen, zoals:

- andere antenne
- weerstand solderen
- gemodde firmwares

Een acces point is geen optie voor mij. De bedoeling is om het signaal op te krikken naar 400 - 500 meter. Dit zou bijvoorbeeld kunnen met een 8dBi omni antenne, maar wordt dat signaal zo goed versterkt dat je er meer als 50 meter winst uit kunt halen? Want de router blijft hetzelfde signaal aan de antenne geven.

Er zijn veel firmwares rondgaande, ook op de ftp van Linksys, maar ik kan geen gemodde firmwares vinden. Jullie wel? De nieuwste versies 1.02.xx versterken bij mij het signaal niet goed genoeg.

Zijn er mensen met meer tweaks voor de WAG54G(V2) om een signaalsterkte te krijgen wat een afstand van 400 meter kan overbruggen? Een beetje soldeerwerk mag ook wel :)

EDIT
Zoals je hier kunt zien heeft de router de mogelijkheid om twee antennes aan te sluiten. Heeft dit enig nut? Maakt het dan wel gebruik van twee antennes of is die tweede aansluiting voor de sier?

[ Voor 15% gewijzigd door Me_Again op 05-10-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:08
Mastakilla schreef op donderdag 07 september 2006 @ 01:08:
ik heb ook deze router

en hij flipped bij mij ook al een tijdje

ik heb desktop hangen aan lan poort (op 100mbit), laptop (dell d810 met intel wifi) via wifi (mixed mode zonder encryption) en adls
voordien had ik de wrt54gl (nieuwste firmware voor v1) die perfect werkte eigelijk (maar geen modem had)

nu dus niets dan last:

* random valt wifi vaak weg, lijkt niet echt door iets getriggered te worden. Soms moet ik gewoon reconnecten, en soms helpt alleen stroom uit trekken. Soms, maar niet altijd, kan ie dan een nacht niet meer de adsl verbinding in orde krijgen
* als ik iets upload en / of download via lan of wifi met meer dan 1 thread (2 zelfs dus al) dan valt de wifi verbinding constant weg (meer weg dan aanwezig, tegen dat je terug verbonden bent is ie al weer weg meestal). Als je op zo'n moment een file probeert te versturen via wifi, gaat een seriele kabel nog sneller.
Merk hierbij op dat ik 4mbit adsl met een upload van maar 384kbit, dat is dus een 25ste van normale 100mbit capaciteit van de LAN...
Toch wel schandalig vind ik zelf...

Na deze thread gedeeltelijk gelezen te hebben hoop ik toch wel dat linksys intussen die krengen omruilt (als ze al iets beter hebben met modem tegenwoordig)

Of heeft iemand toevallig al een miraculeuze oplossing? (zonder dat ik daarom geadverteerde features moet inleveren liefst natuurlijk)
cdromland, de winkel waar ik em heb gekocht, wil em gratis omruilen voor een wag200g en deden hier gelukkig niet al te moeilijk om... ik ben benieuwd of het dan beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Me_Again schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:02:
De afgelopen drie dagen ben ik bezig geweest met het zoeken naar informatie hoe ik mijn wireless signaal kan versterken. Hier ben ik het één en ander over tegengekomen, zoals:

- andere antenne
- weerstand solderen
- gemodde firmwares

Een acces point is geen optie voor mij. De bedoeling is om het signaal op te krikken naar 400 - 500 meter. Dit zou bijvoorbeeld kunnen met een 8dBi omni antenne, maar wordt dat signaal zo goed versterkt dat je er meer als 50 meter winst uit kunt halen? Want de router blijft hetzelfde signaal aan de antenne geven.

Er zijn veel firmwares rondgaande, ook op de ftp van Linksys, maar ik kan geen gemodde firmwares vinden. Jullie wel? De nieuwste versies 1.02.xx versterken bij mij het signaal niet goed genoeg.

Zijn er mensen met meer tweaks voor de WAG54G(V2) om een signaalsterkte te krijgen wat een afstand van 400 meter kan overbruggen? Een beetje soldeerwerk mag ook wel :)

EDIT
Zoals je hier kunt zien heeft de router de mogelijkheid om twee antennes aan te sluiten. Heeft dit enig nut? Maakt het dan wel gebruik van twee antennes of is die tweede aansluiting voor de sier?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:17
Helaas, maar ik ben wel geintresseerd om het zelfde te bereiken.
Custom Firmwares zijn zo ver ik weet nog niet bruikbaar (te weinig functie's).

Sterkere antennes verkoopt linksys standaard, maar helaas vermelden ze niet hoeveel het bereik verbeterd word.

Een alternatief is echte long-range antennes kopen, of zelf een antenne maken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Dan maar overstappen op een watergekoelde WRT54G @ 150mW :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 15:15

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou de laatste poging om de firmware nog eens te upgraden bleek fataal. Upgrade failed, en het power lampje bleef knipperen. Harde reset (knopje >10sec ingedrukt) hielp niets. Nog een poging met ergens een tip om em te debricken en met de tftp software te flashen bleek vruchteloos: lampje zou nu nog steeds knipperen, als ik de stroom er nog op had.

Overgestapt op een WAG200G en tot dusver helemaal geen klachten meer. Ding is een dikke week in de lucht inmiddels, en heeft één firmware upgrade naar de nieuwste versie inmiddels overleefd. Waar speedtest op de 6mb lijn never boven de 250-300 uitkwam, lepelt ie er nu makkelijk >640 uit.

Die blijft voorlopig wel in de meterkast staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ondersteunt firmware v1.02.00 ook WDS?

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 15-10-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Weet iemand misschien hoe lang de utp kabel is die bij de modem geleverd word?
Ik moet een modem terug sturen, alleen heb ik een doos vol utp kabels.
Waarvan ik dus zo niet kan zien welke degene is die bij de modem zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:42

vliegnerd

Nintendo fan.

died_laughing schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:45:
Weet iemand misschien hoe lang de utp kabel is die bij de modem geleverd word?
Ik moet een modem terug sturen, alleen heb ik een doos vol utp kabels.
Waarvan ik dus zo niet kan zien welke degene is die bij de modem zat. :)
Volgens mij een gele kabel van 1 meter ongeveer.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
vliegnerd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:58:
[...]

Volgens mij een gele kabel van 1 meter ongeveer.
Ok bedankt, geel zoekt nog makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:42

vliegnerd

Nintendo fan.

Me_Again schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:02:

- andere antenne
Ik heb met een Versatel Davolink modem (D-link PCMCIA netwerkkaart) geexperimenteert met een (linksys) 9dBi antenne. Gaf weinig verbetering in huis. Over afstand kan ik weinig vertellen, maar ik zou voor afstand voor een speciale richtantenne gaan, geen omni dus.

Wel ben ik heel enthousiast over de EZ-12 Windsurfer: (http://www.freeantennas.com/projects/template2/index.html)

De parabolische reflector versterkt het signaal in 1 richting. Voor maximale afstand kun je denk ik beter een richtantenne aansluiten, maar je kunt allicht die EZ-12 proberen. Kost 5 minuten en geen geld om te maken. Ff uitprinten, alu folie plakken en inelkaar plakken. Werkt echt super icm mijn WAG54G.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er gaan trouwens geruchten van een wag54g v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Netjes, alleen helaas niet meer in de oude uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Na veel problemen met de WAG54G heb ik paar maanden terug de WAG54GS gekocht.
Regelmatig viel de verbinding weg, kon niet eens met IE bij de modem komen.
De enige oplossing was dan de modem uit en weer aanzetten.
Heb toen toch maar eens de linksys helpdesk gebeld.
Die hebben me firmware 1.0.0.10 gestuurd ipv 1.0.0.6 die er standaard opstaat.
Deze heb ik erop gezet.
Helaas de verbinding werkt er alleen maar slechter mee.
Binnen een uur viel soms wel 5 of 6 keer de verbinding weg.
Andere adsl modem aangesloten en die had geen problemen.
Weer linksys gebeld en afgesproken dat ik de modem opstuur.

Tijdelijk dus even mijn oude WAG54G weer aangesloten.
Daar heb ik inmiddels de bon van gevonden, dus als mijn andere modem gefixt is stuur ik die ook op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194683

Bestaat er nog de mogelijkheid om de wag54g v1 om geruild te krijgen via de wma procedure?
Ben sinds kort weer terug naar adls en had zo'n ding nog liggen
Indien mogelijk waar kan ik de wma formulier vinden?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Anoniem: 194683 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:29:
Bestaat er nog de mogelijkheid om de wag54g v1 om geruild te krijgen via de wma procedure?
Ben sinds kort weer terug naar adls en had zo'n ding nog liggen
Indien mogelijk waar kan ik de wma formulier vinden?

bvd
Ik dacht dat er 3 jaar garantie op linksys modems zit.
Zou je even linksys moeten bellen. 0800 020 0101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176496

Nou heb ik ook probleempje met mijn WRT300N router van Linksys met mijn WMP300N Adapter kaart.

Mijn internet verbinding werkt uitstekend, maar telkens ik met newsleecher wil koppelen naar download valt de verbinding volledig weg na een twintigtal seconden.

Zou dit probleem eerder liggen aan mijn instellingen in mijn programma's of zou het toch liggen aan de draadloze verbinding.

Reeds firmware upgrade gedaan tot aan .013 en gebeld naar linksys, doch geen enkel resultaat kunnen bekomen.

Mocht iemand hetzelfde probleem hebben en reeds opgelost hebben, shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194683

Wie heeft nog een copie factuur van een wag54g v1 uit 2004-5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:24
*Subtiel schopje*

Ik ben opzoek naar : WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin voor versie 1.2 van de linksys WAG54G, helaas kan ik alleen maar de WAG54GV2-EU_AnnexA_ETSI_v1.01.27.bin vinden, deze is voor de V2 versie en dat gaat wss niet werken met mijn V1.2
Heeft iemand hem nog ergens liggen ?

-Edit ik heb alleen dit kunnen vinden: http://jelnet.free.fr/jlnt_lwag.htm

*** Let op ! Links zijn veranderd: ftp://ftp.fen.pl/sterowniki/Linksys ***
Gevonden !, en ik zal het met jullie delen:
ftp://ftp.biuro.fen.pl/st...ys/Linksys%20WAG54G%20v.1 Alle firmwares voor de WAG54G v1

Als je een mapje omhoog gaat: ftp://ftp.biuro.fen.pl/sterowniki/Linksys/ vind je daar alle firmwares van linksys
*** Let op ! Links zijn veranderd: ftp://ftp.fen.pl/sterowniki/Linksys ***

[ Voor 48% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-02-2007 01:09 ]

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste