PIII 800@804 Mhz
Ik heb gewoon een port forward aangemaakt en alles loopt perfect. De router draait nu 3 weken zonder enkel probleem op de laatste firmware.ViperGTS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 04:57:
ik kan van geen kant werken met torrent files/shareaza icm met de linksys, volgens mij hebben meer mensen dit?
downen in shareaza kan ik blij zijn als ik de 2 kb/s haal, en internet wordt zo sloom als stront door een trechter....
snap er echt niks van, heb alle trucjes van diverse shareaza fora geprobeerd zonder resultaat.
Oké, dan nog 1 ding... Waar haal ik firmware 1.01.22 vandaan!? Kan 'm niet vinden...Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:18:
[...]
Kan je gewoon doen. Als dit het probleem nog steeds niet op lost boot je hem terug naar de factory firmware.
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Hier staat de 1.01.22 FirmwareSteveV schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:54:
Ik heb zojuist een nieuwe firmware gekregen van de helpdesk.
Het gaat hier om firmware WAG54GV2-UK_AnnexA_ETSI_v1.01.22.bin
Hij is hier af te halen --> 1.01.22 Firmware
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
die port forward heb ik ook....maar als ik shareaza aan heb, wordt zowel bij mij als bij mn broer internet echt supertraag..Jopperd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:38:
[...]
Ik heb gewoon een port forward aangemaakt en alles loopt perfect. De router draait nu 3 weken zonder enkel probleem op de laatste firmware.
ik heb trouwens niet die nieuwste firmware, maar die hyper nogwat, vanwege het sterkere draadloze signaal...
heb wel meerdere goede geluiden gehoord over de officiele nieuwe firmware....
PIII 800@804 Mhz
Ik gebruik ook shareaza maar dus ook geen problemen, ik weet alleen niet als er iemand anders tegelijk met mij shareaza gebruikt, hoe de verbinding erop reageerd.ViperGTS schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 03:56:
[...]
die port forward heb ik ook....maar als ik shareaza aan heb, wordt zowel bij mij als bij mn broer internet echt supertraag..
ik heb trouwens niet die nieuwste firmware, maar die hyper nogwat, vanwege het sterkere draadloze signaal...
Ik zou zeker de nieuwe firmware eens testen, met de oude had ik soms iets langzamere verbinding maar ik heb dus meteen die nieuwe firmware erop geknald
Welke versie is dat?ViperGTS schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 03:56:
Ehm... Oké, dat heb ik net gedaan! Dat balkje gaat heel leuk lopen en stopt dan op 75% of zo, en begint opnieuw. Dit gebeurd 5 á 6 keer en toen kreeg ik: "Firmware Upgrade Failed".
Ik heb nu nog gewoon internet alleen kan nu ff niet meer op de router komen vanaf deze pc (pingen gaan wel gewoon natuurlijk), ga het morgen vanaf me laptop proberen. Kan ik mijn router nu zonder gevaar uitzetten en weer aan?
En ik weet zeker dat het de WAG54G V2 Annex-A is!
Binnenkort nog maar 's proberen, zijn/waren er nog speciale handelingen die ik moe(s)t verrichten voordat ik de firmware upgrade start?
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Overigens zit ik nog steeds te klooien met m'n hotmail. Hij is niet vooruit te branden, heb nergens anders problemen mee.
Heb een tijdje gedraaid met firmware 1.01.7
Maar had steeds problemen met msn en dat mijn internetverbinding werd verbroken.
Ik heb er gisteren firmware 1.02.7 opgezet.
Maar toen werkte mijn port 80 single port forwarding niet meer.
Dat terwijl mijn remote desktop single port forwarding nog wel werkte.
Heb toen port 80 bij port range forwarding ingevuld en nou werkt ie wel.
Ik zou graag willen weten wie een V1.2 heeft.
Welke firmware erop draait en of die wel goed werkt.
Ik gebruik een WAG54g (Annex-B) V1.2 met firmware 1.02.7 (kpn adsllijn)died_laughing schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:21:
Ik heb een V1.2 met xs4all basic.
Heb een tijdje gedraaid met firmware 1.01.7
Maar had steeds problemen met msn en dat mijn internetverbinding werd verbroken.
Ik heb er gisteren firmware 1.02.7 opgezet.
Maar toen werkte mijn port 80 single port forwarding niet meer.
Dat terwijl mijn remote desktop single port forwarding nog wel werkte.![]()
Heb toen port 80 bij port range forwarding ingevuld en nou werkt ie wel.
Ik zou graag willen weten wie een V1.2 heeft.
Welke firmware erop draait en of die wel goed werkt.
Het enige wat bij mij niet werkt is de upload statistieken van de snmp-server, maar dat is een bekende bug bij de v1.2.
Ik gebruik nu wireless niet meer, dat werkte niet goed.
Verwijderd
Ik wacht nu al 3 weken!! op mijn vervanging. Erg lastig, omdat ik dus eerst m'n oude modem op heb moeten sturen. Ik heb het geluk dat ik nog een andere modem had liggen, dus gelukkig heb ik wel internet, maar drie weken is wel erg lang. Ik krijg elke dag een automatische e-mail dat het product niet op voorraad is...
Dus mijn advies: als je voor de RMA gaat, zorg dat je een modem leent of een oude modem (in mijn geval zo'n gehackte Alcatel SpeedTouch Home->Pro) weer aan de praat krijgt, anders zit je dadelijk een maand zonder internet, en dat wens ik niemand toe...
http://xthost.info/wag/
EU v1.01.27
Is deze te gebruiken ?
Heeft er iemand al mee gespeeld ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Die heb ik ingestuurd nadat ik die van een vriend gekregen had, die em weer van Linksys NL toegestuurd gekregen had.Xymox schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:17:
Er is een nieuwe firmware te downloaden, voor V2
http://xthost.info/wag/
EU v1.01.27
Is deze te gebruiken ?
Heeft er iemand al mee gespeeld ?
Ik heb nog geen veranderingen in deze firmware (t.o.v. 1.0.1.22) kunnen ontdekken.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Misschien iets met die ADSL2+ lijnen die er opeens zijn.THW Arie schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:43:
[...]
Die heb ik ingestuurd nadat ik die van een vriend gekregen had, die em weer van Linksys NL toegestuurd gekregen had.
Ik heb nog geen veranderingen in deze firmware (t.o.v. 1.0.1.22) kunnen ontdekken.
Nou de intrainwaardes van m'n WAG54Gv2 op m'n Wanadoo ADSL Family verbinding vielen wat tegen.Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:27:
[...]
Misschien iets met die ADSL2+ lijnen die er opeens zijn.
De download was zo'n 18000Kbit per seconde lager en de upload kwam niet boven de 870kbit. De Wanadoo Livebox was in staat om de volle 20Mbit/1Mbit te benutten.
Bovendien was de snelheid van ADSL i.c.m wireless maximaal 1MB/s. Wanneer ik de Livebox via UTP aansluit op de WAG54Gv2 en vervolgens bestanden download behaal ik 2MB/s.
Hierover heb ik al contact opgenomen met Linksys, hierbij hebben ze allemaal gegevens opgevraagd om het probleem te kunnen reproduceren.
Een vriend van me die ook een WAG54Gv2 gebruikt, heeft precies hetzelfde probleem.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Sinds een maand verliest de netwerk kaart van mijn desktop (onboard nForce2) continu verbinding met mijn WAG54G annex A v1 als ik de kaart op 'Full Autonegotiation' zet. Deze instelling resulteerde in het verleden gewoon in de gewenste 100mbit full duplex - echter nu kom ik niet hoger dan 'Forced 10mbit full duplex'. Mijn laptop kan ook niet op 100mbit full duplex connecten. Er staan in totaal 4 computers aangesloten op de router en er staat mij niets bij van wat ik, voordat het probleem ontstond, veranderd heb aan de setup van computer of router
Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Op de fora van linksysinfo heb ik geen info kunnen vinden.
Verwijderd
Hier kan ik je helaas nix over vertellen. Heb V2clem schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:44:
Wow, wat een hoop tevreden WAG54G gebruikers hier
Sinds een maand verliest de netwerk kaart van mijn desktop (onboard nForce2) continu verbinding met mijn WAG54G annex A v1 als ik de kaart op 'Full Autonegotiation' zet. Deze instelling resulteerde in het verleden gewoon in de gewenste 100mbit full duplex - echter nu kom ik niet hoger dan 'Forced 10mbit full duplex'. Mijn laptop kan ook niet op 100mbit full duplex connecten. Er staan in totaal 4 computers aangesloten op de router en er staat mij niets bij van wat ik, voordat het probleem ontstond, veranderd heb aan de setup van computer of routerBestanden van mijn laptop naar desktop kopieeren gaat tergend langzaam, ver onder de 10mbit, terwijl dit voorheen wel gewoon gewerkt heeft (op 100mbit). Firmware 1.02.7. Een 'back to factory defaults' reset heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.
Ik had ff een paar oude threads doorgenomen daar, en likt of die Hispeed tegen alles wat Linksys is.Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Op de fora van linksysinfo heb ik geen info kunnen vinden.
Eenigste wat ik daar doe is kijken als er een nieuwe firmware uit is. Rest los ik hier op
ik had voor mijn V2 versie 1.1.15.
Ik heb nu versie v1.01.27 (beta)
En tot mijn schrik is de inlog procedure van mijn MSN en Hotmail (en een paar andere pittige SSL achtige connecties) geweldig snel aan het werk. Normaal was voor mij dat ik 20 seconden over de MSN inlog deed. Op zich al geweldig, want deze linksys was geleverd met een firmware die dwars zat om uberhaupt dat te kunnen/mogen doen.
Dus ... tot nu toe bij mij in ieder geval nu al bestemd als een aanrader, maaaaaar ik heb het pas 5 minuten terug er op geflashed, effe kijken of die prima blijft werken
I've visited the Mothership @ Cupertino
Hmmm ... dat is ook nog zoiets ja, maar ja ... ik gaf alleen maar even een persoonlijk impressie van die Beta versie.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 07:27:
Ik denk dat de meeste zich nu meer druk maken als de G54G ADSL2+ wel aan kan.
Ik kan me nog wel herinneren dat er ADSL 2+ ready op de doos staat... ik ben benieuwd, iemand die het uitgeprobeert heeft?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 12006 Kbps
Upstream Rate: 1031 Kbps
Downstream Margin: 16 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 9
Upstream Line Attenuation: 5
Verbinding is wel wat instabieler geworden bij het downen bij TWeaknews. Haalde altijd een strakke 850 KB/s (bijna geen dipjes). Haal nu op Tweaknews ongev 1140 maar wel regelmatig dipjes (naar 800/900). Maar dit zou natuurlijk ook aan tweaknews kunnen liggen...
Verwijderd
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: NOT TRAINED
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 7996 Kbps
Upstream Rate: 1023 Kbps
Downstream Margin: 19 db
Upstream Margin: 11 db
Downstream Line Attenuation: 8
Upstream Line Attenuation: 3
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Ik heb in de setup Multimode aanstaan, was me aangeraden. Ik vraag me af of mijn wag54g de snelheid niet ziet of dat ik instellingen fout heb staan. Kan iemand aangeven wat nodig zou zijn?
Ik ben wel blij dat met de laatste paar firmware versie (vanaf 1.01.15) mijn problemen met de wegvallende verbinding enzo (zoals de problemen in dit topic) weg zijn. Nu nog profiteren van mijn 12 mbit verbinding en dan ben ik helemaal tevreden. Dinsdag heb ik een 2e adslmodem/router waarmee ik kan testen iig.
Impossible Is Just Not In My Dictionary!
Verwijderd
Impossible Is Just Not In My Dictionary!
Verwijderd
Ik heb er 2 als bridge staan op een WRT54GS, dit werkt echt vreselijk goed, tevens met webkey !!
Voordeel is dat je op meerdere plaatsen meteen een UTP-aansluiting à 2 extra hebt mocht je 54Mbit niet snel genoeg zijn
Bij mij werkt portforwarding dus niet goed. Echt alles al geprobeerd, upnp uit, firewall uit, wan requests uit, porten in portrange forwarding zetten, drie firmwares geprobeerd o.a. één factory.
* Oesie heeft echt totaal geen idee meer wat ie nu nog kan doen.
Welke versie van de linksys heb je en welke firmware versies heb je geprobeerd?Oesie schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:00:
Ah kijk nog een zelfde soort topic. Had zelf ook al iets aangemaakt, klik.
Bij mij werkt portforwarding dus niet goed. Echt alles al geprobeerd, upnp uit, firewall uit, wan requests uit, porten in portrange forwarding zetten, drie firmwares geprobeerd o.a. één factory.
* Oesie heeft echt totaal geen idee meer wat ie nu nog kan doen.
Annex A Versie 1died_laughing schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 07:56:
[...]
Welke versie van de linksys heb je en welke firmware versies heb je geprobeerd?
De volgende firmwares heb ik geprobeerd:
- 1.01 bij levering geloof (niet zeker)
- wag54g_eu_AnnexA_ETSI_v1.01.5_0113.zip (zelf gedownload, nog even checken zodra ik thuis ben)
- WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin (van linksys door livechat, draait nu)
Mijn geforwarde port voor ssh (niet defaulft port) werkt wel. Maar http (default port) en ftp (niet default port) werken niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Oesie op 12-01-2006 09:23 . Reden: Even op de ftp gekeken voor de versies (nog steeds niet zeker) ]
Verwijderd
Bij 1 klant heb ik problemen dat internet explorer zo nu en dan geen verbinding meer heeft (Outlook, msn en FTP werkt wel).
Bij mezelf en een andere klant geen problemen....
ik heb ook een V1 met de firmware 1.02.7, daar werkt single port forwarding niet maar range forwarding welOesie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:11:
[...]
Annex A Versie 1
De volgende firmwares heb ik geprobeerd:
- 1.01 bij levering geloof (niet zeker)
- wag54g_eu_AnnexA_ETSI_v1.01.5_0113.zip (zelf gedownload, nog even checken zodra ik thuis ben)
- WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin (van linksys door livechat, draait nu)
Mijn geforwarde port voor ssh (niet defaulft port) werkt wel. Maar http (default port) en ftp (niet default port) werken niet.
alleen is bij mij met deze versie het msn probleem nog niet opgelost, ik word er dus nog regelmatig uitgegooid als ik msn open heb staan
Helaas doet port range forwarding het ook niet. En al zou dat werken, ik vind dat geen oplossing van het probleem. Ik ga zo direct een tweedehands alcatel ophalen zonder wireles.. zodat ik de WAG54G weg kan sturen voor een RMA.died_laughing schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:57:
[...]
ik heb ook een V1 met de firmware 1.02.7, daar werkt single port forwarding niet maar range forwarding wel
alleen is bij mij met deze versie het msn probleem nog niet opgelost, ik word er dus nog regelmatig uitgegooid als ik msn open heb staan
Zie deze review voor meer info: http://www.lordpercy.com/linksys_wag54gx2.htm
Zodat ik niet te lang zonder internet zit als ik mij WAG54G opstuur.
Nieuwe laptop gekocht, intern broadcom wireless kaartje. Wlan settings erin gezet (ssid + wep key), hij ziet het AP... maar dhcp doet niks
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Verwijderd
Ik snap echt niet waarom mijn laptop dit niet doet, terwijl mijn pa gewoon naast me zit en zijn wireless werkt perfect
Maar dat is nog geen reden waarom ie het niet doetVerwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:37:
Uhm, die broadcoms zijn op laptops soms echt bagger.
Ik heb hier nog een laptop liggen, oude dell bak. Waar een benq (
edit. moet er toch nog ff bij melden dat er met die wlan kaart in mijn laptop niks mis is... het onbeveiligde wireless van de buren kan ik zo op komen en beginnen met surfen! 't is gewoon die lompe wag54g die het verknalt!
[ Voor 25% gewijzigd door Spooksel op 23-01-2006 18:11 ]
Ik heb de macfiltering atm ff uitgezet.Jopperd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:59:
Heb je ook het macadres toegevoegd van je laptop in de router?
Je ziet dat de downstream margin skyhigh staat dit zorgt ervoor dat je verbinding uitvalt.
de oorzaak hiervan is de splitter dus niet de modem haal de splitter er maar tussenuit en je zult zien dat je modem geen problemen meer geeft.
De hoogste kans hierop is als je een oude splitter gebruikt (zoals ik) die je bij een adsl 1 abbonnement hebt gekregen. Vervang je splitter door een meer krachtige, geschikt voor adsl2+ splitter en je probleem is waarschijnlijk opgelost.
Succes allemaal....
P.S. Ik heb nu Wanadoo adsl family....
Hier nog even een link naar de nieuwste firmware die ik vandaag van ze gemaild kreeg
http://xthost.info/wageu/..._AnnexA_ETSI_v1.01.27.zip
Nog even linkje aangemaakt voor de firmware en de adslverbinding erbij
[ Voor 26% gewijzigd door perjan op 01-02-2007 22:29 ]
Welke versie van de modem heb je V1.2 of V2?Perjan schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:05:
Bij mij was dit het probleem kijk even naar de pic hieronder
[afbeelding]
Je ziet dat de downstream margin skyhigh staat dit zorgt ervoor dat je verbinding uitvalt.
de oorzaak hiervan is de splitter dus niet de modem haal de splitter er maar tussenuit en je zult zien dat je modem geen problemen meer geeft.
De hoogste kans hierop is als je een oude splitter gebruikt (zoals ik) die je bij een adsl 1 abbonnement hebt gekregen. Vervang je splitter door een meer krachtige, geschikt voor adsl2+ splitter en je probleem is waarschijnlijk opgelost.
Succes allemaal....
P.S. Ik heb nu Wanadoo adsl family....
Hier nog even een link naar de nieuwste firmware die ik vandaag van ze gemaild kreeg
http://xthost.info/wageu/..._AnnexA_ETSI_v1.01.27.zip
edit:
Nog even linkje aangemaakt voor de firmware en de adslverbinding erbij
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 22:17 ]
EU versie zegt me eerlijk gezegd niets
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik heb firmware 1.01.6, heb nooit geupdated, alles origineel gelaten.
Las ik een tip in dit topic die voor mij ook de oplossing bleek te zijn, het op zijn kant zetten van de router. Dat heb ik nu ca een maand geleden gedaan, ik heb sindsdien geen verbroken verbinding meer gehad. yeha!
Verwijderd
Klopt had ik ook, Bleek dus dat die router niet goed ventileerdesmokeandnoise schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:54:
Ik heb dus ook een half jaar ruzie gehad met mijn wag54g die om de dag ofzo disconnected gaf.
Ik heb firmware 1.01.6, heb nooit geupdated, alles origineel gelaten.
Las ik een tip in dit topic die voor mij ook de oplossing bleek te zijn, het op zijn kant zetten van de router. Dat heb ik nu ca een maand geleden gedaan, ik heb sindsdien geen verbroken verbinding meer gehad. yeha!
Verwijderd
Er zijn legio mensen die er een kleine fan ingebouwd hebben... google er maar eens op.Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:17:
[...]
Klopt had ik ook, Bleek dus dat die router niet goed ventileerde
hehe.. kewl.. ga ik ff checken dan!Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:09:
[...]
Er zijn legio mensen die er een kleine fan ingebouwd hebben... google er maar eens op.
Verwijderd
Mijn vriendin heeft een wrt 54, maar die werkt juist helemaal niet goed. Zij zit draadloos met een laptop erop en d'r ouders via een kabel (planet internet). Vaak heeft zij geen verbinding (iedere avond !) en dan alle 2 weer niet.
Helpt een firmware update hiermee? Ik heb de situatie nog niet echt goed bekeken ( kwa instellingen enzo)
alvast bedankt
Ik las deze tip in dit topic, en sindsdien ben ik al 2 dagen online (en dat is best lang voor een waggie
Weet zo niet meer wie de tip heeft gegeven, iig bedankt!
Verwijderd
nl. v1.02.00
Misschien dat er binnenkort ook een nieuwe firmware update komt dan.
Ik heb momenteel serieuze problemen met mijn line-synch, had ik vorig jaar rond deze periode ook.
Heb toen WAG54Gv2 router gekocht omdat die topcom router sowieso niet echt betrouwbaar was.
Probleem is toen opgelost gebleven tot nu weer.
Hopelijk kan Belgacom dit asap fixen, maar vrees dervoor zit tenslotte bij Scarlet en niet bij hun.
Verwijderd
wag200g
specs : http://www.ciao-shopping....e_Gateway_WAG200G__598580
[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 11:00 ]
Ja? Dus? Dat is niet meer dan de opvolger van de opvolger van waar dit topic over gaat.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:58:
Vanaf nu leveren ze nieuwe modellen (in BE) :
wag200g
specs : http://www.ciao-shopping....e_Gateway_WAG200G__598580
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
wou het gewoon meldenGunner schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:01:
[...]
Ja? Dus? Dat is niet meer dan de opvolger van de opvolger van waar dit topic over gaat.
(aangezien ik hier nergens zag staan dat er een nieuw model was)
vraagje : heeft deze afneembare antenne ?
(waarschijnlijk niet, maar wil het toch eventjes vragen)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 11:14 ]
Verwijderd
en hij flipped bij mij ook al een tijdje
ik heb desktop hangen aan lan poort (op 100mbit), laptop (dell d810 met intel wifi) via wifi (mixed mode zonder encryption) en adls
voordien had ik de wrt54gl (nieuwste firmware voor v1) die perfect werkte eigelijk (maar geen modem had)
nu dus niets dan last:
* random valt wifi vaak weg, lijkt niet echt door iets getriggered te worden. Soms moet ik gewoon reconnecten, en soms helpt alleen stroom uit trekken. Soms, maar niet altijd, kan ie dan een nacht niet meer de adsl verbinding in orde krijgen
* als ik iets upload en / of download via lan of wifi met meer dan 1 thread (2 zelfs dus al) dan valt de wifi verbinding constant weg (meer weg dan aanwezig, tegen dat je terug verbonden bent is ie al weer weg meestal). Als je op zo'n moment een file probeert te versturen via wifi, gaat een seriele kabel nog sneller.
Merk hierbij op dat ik 4mbit adsl met een upload van maar 384kbit, dat is dus een 25ste van normale 100mbit capaciteit van de LAN...
Toch wel schandalig vind ik zelf...
Na deze thread gedeeltelijk gelezen te hebben hoop ik toch wel dat linksys intussen die krengen omruilt (als ze al iets beter hebben met modem tegenwoordig)
Of heeft iemand toevallig al een miraculeuze oplossing? (zonder dat ik daarom geadverteerde features moet inleveren liefst natuurlijk)

Ik heb m gewoon open gezaagd. Daarna heb ik de 2 heetste chips voorzien van een koperen heatsink
En het werkt best goed.
Verwijderd
OK heel apart bedacht-Fallout- schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:04:
Dit is mijn oplossing![]()
[afbeelding]
Ik heb m gewoon open gezaagd. Daarna heb ik de 2 heetste chips voorzien van een koperen heatsink
En het werkt best goed.
Hier staan in ieder geval al wat positieve reacties.
Waar speedtest.nl voorheen met m'n v1.01.05 firmware maar rond de 250 KB/s aangaf (gemiddeld!), wordt deze nu gemiddeld tegen de 400 KB/s , een aanzienlijke verbetering dus.
Nog steeds geen 4Mbit/s (512KB/s) maar al een stuk beter als voorheen.
Verder heb ik niet echt nieuwe features kunnen ontdekken.
M'n heat probleem heb ik gefixt door de WiFi card eruit te slopen (welke ook een vervelende frequentietoon produceerde), aangezien ik toch al een WAP54g heb staan, die z'n werk waarschijnlijk beter doet.
[ Voor 21% gewijzigd door Kaspers op 21-09-2006 17:15 ]
Wireless transfer speeds zijn nog steeds 1MB/s wanneer je de Linksys ook als ADSL2+ modem gebruikt.
Dus van die 18000kbit valt maar 10000kbit te benutten via WiFi.
Wanneer ik de WAG54Gv2 weer als switch/wifi-ap gebruik (en de Livebox als modem) kan er opeens weer 2,5MB/s via Wifi verzonden worden.
Ik heb m verder niet getest.
Verwijderd
Iemand die de 1.01.27 beta nog heeft? of de 1.22 sta nu op 1.15
EDIT: Heb de 1.27 gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 15:19 . Reden: gevonden wat ik zocht ]
Zou je die willen delen ?Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:45:
EDIT: Heb de 1.27 gevonden
[ Voor 73% gewijzigd door Kaspers op 27-09-2006 07:00 ]
Nu werkt alles weer 100%, maar beide keren kreeg ik op het einde: Upgrade Failed!. Daarna de wag uitgezet, opnieuw aan en nog eens upgrade gekozen. Dat duurde ca. 20 seconden en daarna kwam upgrade succesfull en het juiste firmware nummer (wat er overigens na Upgrade Failed ook al in stond...)
So far so good, strakke verbinding lijkt het wel. Was ook al zo, maar af en toe dropte de snelheid wireless naar 24mbps. Blijft nu 56/48 en daar wat tussenin.
Edit: de volgende dag terug naar 1.01.27: ik kwam met de laptop mooi strak de lijn op, maar op de desktop (met een usb linksys connector) zag ie allemaal draadloze netwerken in de buurt maar die van mezelf kon ie mooi geen verbinding mee maken?? Terug naar .27 en alles weer in orde. Da's toch wel heeeeel vreemd?? Zal vandaag nog eens naar 1.02.00 en kijken of het weer optreedt.
[ Voor 22% gewijzigd door GurbY{nl} op 29-09-2006 08:01 ]
- andere antenne
- weerstand solderen
- gemodde firmwares
Een acces point is geen optie voor mij. De bedoeling is om het signaal op te krikken naar 400 - 500 meter. Dit zou bijvoorbeeld kunnen met een 8dBi omni antenne, maar wordt dat signaal zo goed versterkt dat je er meer als 50 meter winst uit kunt halen? Want de router blijft hetzelfde signaal aan de antenne geven.
Er zijn veel firmwares rondgaande, ook op de ftp van Linksys, maar ik kan geen gemodde firmwares vinden. Jullie wel? De nieuwste versies 1.02.xx versterken bij mij het signaal niet goed genoeg.
Zijn er mensen met meer tweaks voor de WAG54G(V2) om een signaalsterkte te krijgen wat een afstand van 400 meter kan overbruggen? Een beetje soldeerwerk mag ook wel
EDIT
Zoals je hier kunt zien heeft de router de mogelijkheid om twee antennes aan te sluiten. Heeft dit enig nut? Maakt het dan wel gebruik van twee antennes of is die tweede aansluiting voor de sier?
[ Voor 15% gewijzigd door Me_Again op 05-10-2006 13:38 ]
cdromland, de winkel waar ik em heb gekocht, wil em gratis omruilen voor een wag200g en deden hier gelukkig niet al te moeilijk om... ik ben benieuwd of het dan beter isMastakilla schreef op donderdag 07 september 2006 @ 01:08:
ik heb ook deze router
en hij flipped bij mij ook al een tijdje
ik heb desktop hangen aan lan poort (op 100mbit), laptop (dell d810 met intel wifi) via wifi (mixed mode zonder encryption) en adls
voordien had ik de wrt54gl (nieuwste firmware voor v1) die perfect werkte eigelijk (maar geen modem had)
nu dus niets dan last:
* random valt wifi vaak weg, lijkt niet echt door iets getriggered te worden. Soms moet ik gewoon reconnecten, en soms helpt alleen stroom uit trekken. Soms, maar niet altijd, kan ie dan een nacht niet meer de adsl verbinding in orde krijgen
* als ik iets upload en / of download via lan of wifi met meer dan 1 thread (2 zelfs dus al) dan valt de wifi verbinding constant weg (meer weg dan aanwezig, tegen dat je terug verbonden bent is ie al weer weg meestal). Als je op zo'n moment een file probeert te versturen via wifi, gaat een seriele kabel nog sneller.
Merk hierbij op dat ik 4mbit adsl met een upload van maar 384kbit, dat is dus een 25ste van normale 100mbit capaciteit van de LAN...
Toch wel schandalig vind ik zelf...
Na deze thread gedeeltelijk gelezen te hebben hoop ik toch wel dat linksys intussen die krengen omruilt (als ze al iets beter hebben met modem tegenwoordig)
Of heeft iemand toevallig al een miraculeuze oplossing? (zonder dat ik daarom geadverteerde features moet inleveren liefst natuurlijk)
niemand?Me_Again schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:02:
De afgelopen drie dagen ben ik bezig geweest met het zoeken naar informatie hoe ik mijn wireless signaal kan versterken. Hier ben ik het één en ander over tegengekomen, zoals:
- andere antenne
- weerstand solderen
- gemodde firmwares
Een acces point is geen optie voor mij. De bedoeling is om het signaal op te krikken naar 400 - 500 meter. Dit zou bijvoorbeeld kunnen met een 8dBi omni antenne, maar wordt dat signaal zo goed versterkt dat je er meer als 50 meter winst uit kunt halen? Want de router blijft hetzelfde signaal aan de antenne geven.
Er zijn veel firmwares rondgaande, ook op de ftp van Linksys, maar ik kan geen gemodde firmwares vinden. Jullie wel? De nieuwste versies 1.02.xx versterken bij mij het signaal niet goed genoeg.
Zijn er mensen met meer tweaks voor de WAG54G(V2) om een signaalsterkte te krijgen wat een afstand van 400 meter kan overbruggen? Een beetje soldeerwerk mag ook wel
EDIT
Zoals je hier kunt zien heeft de router de mogelijkheid om twee antennes aan te sluiten. Heeft dit enig nut? Maakt het dan wel gebruik van twee antennes of is die tweede aansluiting voor de sier?
Helaas, maar ik ben wel geintresseerd om het zelfde te bereiken.
Custom Firmwares zijn zo ver ik weet nog niet bruikbaar (te weinig functie's).
Sterkere antennes verkoopt linksys standaard, maar helaas vermelden ze niet hoeveel het bereik verbeterd word.
Een alternatief is echte long-range antennes kopen, of zelf een antenne maken.
/dev/null
Overgestapt op een WAG200G en tot dusver helemaal geen klachten meer. Ding is een dikke week in de lucht inmiddels, en heeft één firmware upgrade naar de nieuwste versie inmiddels overleefd. Waar speedtest op de 6mb lijn never boven de 250-300 uitkwam, lepelt ie er nu makkelijk >640 uit.
Die blijft voorlopig wel in de meterkast staan!
[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 15-10-2006 20:35 ]
Ik moet een modem terug sturen, alleen heb ik een doos vol utp kabels.
Waarvan ik dus zo niet kan zien welke degene is die bij de modem zat.
Volgens mij een gele kabel van 1 meter ongeveer.died_laughing schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:45:
Weet iemand misschien hoe lang de utp kabel is die bij de modem geleverd word?
Ik moet een modem terug sturen, alleen heb ik een doos vol utp kabels.
Waarvan ik dus zo niet kan zien welke degene is die bij de modem zat.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ok bedankt, geel zoekt nog makkelijker.vliegnerd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:58:
[...]
Volgens mij een gele kabel van 1 meter ongeveer.
Ik heb met een Versatel Davolink modem (D-link PCMCIA netwerkkaart) geexperimenteert met een (linksys) 9dBi antenne. Gaf weinig verbetering in huis. Over afstand kan ik weinig vertellen, maar ik zou voor afstand voor een speciale richtantenne gaan, geen omni dus.Me_Again schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:02:
De afgelopen drie dagen ben ik bezig geweest met het zoeken naar informatie hoe ik mijn wireless signaal kan versterken. Hier ben ik het één en ander over tegengekomen, zoals:
- andere antenne
Wel ben ik heel enthousiast over de EZ-12 Windsurfer: (http://www.freeantennas.com/projects/template2/index.html)
De parabolische reflector versterkt het signaal in 1 richting. Voor maximale afstand kun je denk ik beter een richtantenne aansluiten, maar je kunt allicht die EZ-12 proberen. Kost 5 minuten en geen geld om te maken. Ff uitprinten, alu folie plakken en inelkaar plakken. Werkt echt super icm mijn WAG54G.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Regelmatig viel de verbinding weg, kon niet eens met IE bij de modem komen.
De enige oplossing was dan de modem uit en weer aanzetten.
Heb toen toch maar eens de linksys helpdesk gebeld.
Die hebben me firmware 1.0.0.10 gestuurd ipv 1.0.0.6 die er standaard opstaat.
Deze heb ik erop gezet.
Helaas de verbinding werkt er alleen maar slechter mee.
Binnen een uur viel soms wel 5 of 6 keer de verbinding weg.
Andere adsl modem aangesloten en die had geen problemen.
Weer linksys gebeld en afgesproken dat ik de modem opstuur.
Tijdelijk dus even mijn oude WAG54G weer aangesloten.
Daar heb ik inmiddels de bon van gevonden, dus als mijn andere modem gefixt is stuur ik die ook op.
Verwijderd
Ben sinds kort weer terug naar adls en had zo'n ding nog liggen
Indien mogelijk waar kan ik de wma formulier vinden?
bvd
Ik dacht dat er 3 jaar garantie op linksys modems zit.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:29:
Bestaat er nog de mogelijkheid om de wag54g v1 om geruild te krijgen via de wma procedure?
Ben sinds kort weer terug naar adls en had zo'n ding nog liggen
Indien mogelijk waar kan ik de wma formulier vinden?
bvd
Zou je even linksys moeten bellen. 0800 020 0101
Verwijderd
Mijn internet verbinding werkt uitstekend, maar telkens ik met newsleecher wil koppelen naar download valt de verbinding volledig weg na een twintigtal seconden.
Zou dit probleem eerder liggen aan mijn instellingen in mijn programma's of zou het toch liggen aan de draadloze verbinding.
Reeds firmware upgrade gedaan tot aan .013 en gebeld naar linksys, doch geen enkel resultaat kunnen bekomen.
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben en reeds opgelost hebben, shoot.
Ik ben opzoek naar : WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin voor versie 1.2 van de linksys WAG54G, helaas kan ik alleen maar de WAG54GV2-EU_AnnexA_ETSI_v1.01.27.bin vinden, deze is voor de V2 versie en dat gaat wss niet werken met mijn V1.2
Heeft iemand hem nog ergens liggen ?
-Edit ik heb alleen dit kunnen vinden: http://jelnet.free.fr/jlnt_lwag.htm
*** Let op ! Links zijn veranderd: ftp://ftp.fen.pl/sterowniki/Linksys ***
Gevonden !, en ik zal het met jullie delen:
ftp://ftp.biuro.fen.pl/st...ys/Linksys%20WAG54G%20v.1 Alle firmwares voor de WAG54G v1
Als je een mapje omhoog gaat: ftp://ftp.biuro.fen.pl/sterowniki/Linksys/ vind je daar alle firmwares van linksys
*** Let op ! Links zijn veranderd: ftp://ftp.fen.pl/sterowniki/Linksys ***
[ Voor 48% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-02-2007 01:09 ]
My favorite programming language is solder.