Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Azureus maakt bij mij gebruik van uPnP. Meeste andere applicaties niet.Xymox schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:37:
[...]
Aha !
Maar hoe zit het dan met apps die geen uPnP ondersteunen ? Of zijn vrijwel alle bekende applicaties met uPnP te configureren ? Kan ik bijv. op het notebook en op de PC Steam games spelen (zoals Counterstrike, Day of defeat) ?
Toch werkt zowel op mijn laptop als op mijn desktop FTP, Steam, Battlefield 2, etc. zonder hiervoor zelf poorten te openen in de router.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
kan iemand mij de link bezorgen waar ik voor m' n WAG54GV2.0 de firmware 1.01.05 kan dwnloaden a.u.b.
Thankx,
Stef
Verwijderd
lees 2 pagina's terugVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:09:
Hallo,
kan iemand mij de link bezorgen waar ik voor m' n WAG54GV2.0 de firmware 1.01.05 kan dwnloaden a.u.b.
Thankx,
Stef
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:18:
Blijkbaar zijn er een heel aantal mensen op zoek naar de firmware 1.01.05. Ik heb het bestand TIJDELIJK hier gezet..
Ik ben hem zelf ook aan het downloaden, hopen dat mn verbinding wat stabieler word erdoor ...XthinkZ schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:04:
Ik denk dat velen je dankbaar zijn, ik heb ff een mirror gemaakt bij megaupload.com:
http://www.megaupload.com/?d=287QGOKE
/edit
nou, het helpt hier dus voor geen ene reet -.-
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 23:05 ]
Verwijderd
* Wat bedoelt men met "Annex A" en "Annex B" ???
* Zijn er geen gevolgen door gebruik te maken van "UK" firmware ?
* Zelf heb ik problemen met m' n 1.00.19 met time restriction die niet werkt=>"Current time not available"=>Blijkt nog een "bug" te zijn in deze FW bij gebruik van Daylight Saving Time !
Stef
Een aantal vragen;
1. Als je zo'n ding nieuw koopt; is dat dan al standaard v2?
2. zit hier ook de nieuwste firmware?
3. is het een goede aankoop? Ik gebruik zelf de WRT54, en die is prima, maar ik heb nu ook een ADSL modem nodig.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
2 je krijgt 1.00.19 er op, hier kan je 1.01.05 vinden
3 als router ja, als wireless router verschillen de meningen, ik had toevallig ook problemen in het begin maar die zijn verdwenen <afkloppen op hout> plus dit is tevens mijn eerste modem als router/wireless router dus ik ben er tevreden over.
Met de AnnexA lijken alle problemen opgelost.Gunner schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:57:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het hele topic heb gelezen, al ben ik bekend met de hoofdpunten.
Een aantal vragen;
1. Als je zo'n ding nieuw koopt; is dat dan al standaard v2?
2. zit hier ook de nieuwste firmware?
3. is het een goede aankoop? Ik gebruik zelf de WRT54, en die is prima, maar ik heb nu ook een ADSL modem nodig.
Maar op een probleemloze AnnexB zitten we nog steeds te wachten.
Alleen verkochten ze de v1.2 stond onderop de router
Verwijderd
Daar merk ik dan anders bar weinig vanXthinkZ schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:23:
[...]
Met de AnnexA lijken alle problemen opgelost.

Want mn verbinding is nog steeds onstabiel.. (fimeware 1.01.05)
Verwijderd
Het ging bij mij om de Intel PRO/Wireless 2200 BG, en ik heb nu driver versie 9.01.21.
Is dat een V1 of V2?Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:45:
[...]
Daar merk ik dan anders bar weinig van![]()
Want mn verbinding is nog steeds onstabiel.. (fimeware 1.01.05)
Verwijderd
Ik zit nu met mn oude online en deze heeft wel een stabiele verbinding..Gunner schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:55:Weet je zeker dat het aan de router ligt?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
namelijk 1.01.15.. (EU Beta - annex A ver.2)
linkje
Ik ben benieuwt of deze werkt..
Succes allemaal
Hoe bedoel je V2 te installeren ?
De WAG54 is in twee versies te krijgen die handwarematig van elkaar verschillen.
Als je een V1 hebt kan je die niet naar een V2 upgraden via een nieuwe firmware.
Je moet echt V2 kopen gezien alle problemen met de oude versie.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Nee dat snap ik. Ik heb ook ervoor gezorgt dat ik een v2 krijg. Maar wat ik bedoel is of die beta firmware voor een v2 is?Xymox schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:14:
@Gunner
Hoe bedoel je V2 te installeren ?
De WAG54 is in twee versies te krijgen die handwarematig van elkaar verschillen.
Als je een V1 hebt kan je die niet naar een V2 upgraden via een nieuwe firmware.
Je moet echt V2 kopen gezien alle problemen met de oude versie.
Verwijderd
Ja is voor annex-A v2Gunner schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:22:
[...]
Nee dat snap ik. Ik heb ook ervoor gezorgt dat ik een v2 krijg. Maar wat ik bedoel is of die beta firmware voor een v2 is?
Was ik vergeten er bij te zetten..
hij staat nu ongeveer een half uur aan, en zoverzo goed..
Ben benieuwt hoe lang de verbinding blijft..
Heb je het hier over de WiFi of ADSL verbinding ?Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:30:
[...]
hij staat nu ongeveer een half uur aan, en zoverzo goed..
Ben benieuwt hoe lang de verbinding blijft..
Ik sta al een week voluit de downloaden (24/7) en nog geen disconnects gehad op mijn ADSL.
Vanaf morgen kan ik het WiFi gedeelte pas gebruiken, dan kan ik mijn notebook afhalen.
Verwijderd
ADSL verbinding..Xymox schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:36:
[...]
Heb je het hier over de WiFi of ADSL verbinding ?
Hij heeft het vanmiddag een paar uur gedaan, en toen weer helemaal ruk..
Dus ik ga terug naar de winkel, alleen probleem is dat dat ding hier nu anderhalve maand staat.. en je hebt 15 dagen terugbrenggedoetje..

Maargoed, iemand een idee voor dat?
Ik denk dat ik maar gewoon terug ga en wat proberen.. Want ja.. dit is gewoon ruk -.-
(Bij welke provider zit je ?)
Kijk, als het apparaat een mankement heeft dan heb je wettelijk recht op een vervanging. Anderhalve maand is geen tijd waarin je zou verwachten dat deze stuk zou gaan.
Ik heb totaal geen problemen met mijn verbinding (provider xs4all) en ik belast 'm behoorlijk en dat dag in dag uit. Misschien heb je een maandagmorgen model.
Verwijderd
Maar ik zit nu met mn oude Trust gateway, en die blijft wel gewoon online.
Ik heb alle instellingen al 100x na gelopen, 20x gereset, 5 verschillende firmwire geprobeerd, en ik heb zelfs geprobeerd met een fan der boven op aangezien de WAG warm word..
niks werkt..
en mn oude werkt wel.. Alleen is dat ook een ruk ding, aangezien ik daar een heleboel dingen niet mee kan..
Gewoon Linksys bellen!Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:52:
Maargoed, iemand een idee voor dat?
Ik denk dat ik maar gewoon terug ga en wat proberen.. Want ja.. dit is gewoon ruk -.-
Verwijderd

Verwijderd
kijk eens naar de MTU size dit wil nog wel eens een probleem zijn bij mij stond ie op 1492 / 1500 en na een bios update kon ik hem op auto zetten en toen was het probleem weg
Verwijderd
Heb deze net eringeflashed, komende vanaf 1.0.0.47 (geloof ik). Eerste indruk is prima, geen problemen tot zover.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:52:
En we kunnen weer een nieuwe Firmware proberen
namelijk 1.01.15.. (EU Beta - annex A ver.2)
Verwijderd
http://ftp.greyfyre.info/files/firmware/EU/
Ik heb het zowat gehad met beide toestellen (V1.2 & V2), tijd voor een echte cisco nu!
Verwijderd
Handig van Linksys dat ze er een lijstje met provider instellingen bij doen
[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 19-09-2005 15:54 ]
Verwijderd

Nu heb ik de bovenstaande Fireware al geupdate maar het probleem blijft zich voordoen. Nu is het zo dat de laptop en de pc in dezelfde ruimte staan. Dus het heeft niks met afstand te maken. Voor de rest heb ik al de 'nieuwste' drivers voor de WMP54G geinstall.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
Dit is typisch een gevolg van andere wireless netwerken in de buurt. Je kan bijvoorbeeld Network Stumbler gebruiken om andere draadloze netwerken op te sporen. Je kan dan een ander kanaal kiezen, zodat je elkaar geen last meer bezorgd, maar soms is het zelfs nodig om met buren te gaan praten om ze te vragen hun basisstation te verplaatsen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:21:
Ik ben ook in het bezit van de Wag54g V2. Met hierbij een WPC54G voor de laptop en een WMP54G voor mijn pc. Nu is het zo dat de verbinding op de PC vaak steeds minder wordt.(van 54...38..24...18...5.5...2....1Mbit/s)tewijl de verbinding met de laptop gewoon netjes in stand blijft met een uitstekende verbinding, 54Mbit/s.
Nu heb ik de bovenstaande Fireware al geupdate maar het probleem blijft zich voordoen. Nu is het zo dat de laptop en de pc in dezelfde ruimte staan. Dus het heeft niks met afstand te maken. Voor de rest heb ik al de 'nieuwste' drivers voor de WMP54G geinstall.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Je kan ook nakijken of je laptop niet ingesteld staat om als server te fungeren. Als zowel je laptop als je wireless router op hetzelfde kanaal ingesteld staan, kan dat voor onvoorspelbare resultaten leiden...
Wireless netwerken heeft soms zijn nadelen...
Da blijkt wel ja, ik was van plan thuis ook een wireless netwerkje te maken vanwege de niet voldoende mogelijk heden van mijn huidige wired adsl router.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:56:
[...]
Dit is typisch een gevolg van andere wireless netwerken in de buurt. Je kan bijvoorbeeld Network Stumbler gebruiken om andere draadloze netwerken op te sporen. Je kan dan een ander kanaal kiezen, zodat je elkaar geen last meer bezorgd, maar soms is het zelfs nodig om met buren te gaan praten om ze te vragen hun basisstation te verplaatsen.
Je kan ook nakijken of je laptop niet ingesteld staat om als server te fungeren. Als zowel je laptop als je wireless router op hetzelfde kanaal ingesteld staan, kan dat voor onvoorspelbare resultaten leiden...
Wireless netwerken heeft soms zijn nadelen...
Ik zou gegaan zijn voor een linksys omdat deze cisco gerelateerd is!
Maar als ik deze perikelen zo lees dan ben ik blij da ik nog een wired netwerkje heb liggen thuis of kan iemand mij het tegendeel bewijzen om wel naar wireless over tegaan en welke linksys te nemen?
Verwijderd

Wat zijn jullie bevindingen tot nu toe?
Mijn wireless client is overigens een WRT54G met Alchemy firmware.
Als je alleen wired gebruikt is de WAG54G een prima modemrouter met lekker veel mogelijkheden.schumi2004 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:16:
[...]
Da blijkt wel ja, ik was van plan thuis ook een wireless netwerkje te maken vanwege de niet voldoende mogelijk heden van mijn huidige wired adsl router.
Ik zou gegaan zijn voor een linksys omdat deze cisco gerelateerd is!
Maar als ik deze perikelen zo lees dan ben ik blij da ik nog een wired netwerkje heb liggen thuis of kan iemand mij het tegendeel bewijzen om wel naar wireless over tegaan en welke linksys te nemen?
(oa static routes, porten forwarden, access rules maken)
Ik gebruik deze router zelf ook en hij is echt super-stabiel (wireless had vroeger wel veel problemen maar dat gebruik ik nu toch niet meer)
Verwijderd
Ook wireless doet de WAG54G V2 prima zijn werk, hoor. Ik heb hem ondertussen al een hele tijd en gebruik zowel wired als wireless netwerken. De verbinding is perfect stabiel, wireless en ADSL en ik heb geen klachten meer sinds ik de laatste firmware versie geïnstalleerd heb. Het toestel onderhoudt mijn DynIP en laat me toe van overal ter wereld mijn FTP-server te bereiken._assembler_ schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:38:
[...]
Als je alleen wired gebruikt is de WAG54G een prima modemrouter met lekker veel mogelijkheden.
(oa static routes, porten forwarden, access rules maken)
Ik gebruik deze router zelf ook en hij is echt super-stabiel (wireless had vroeger wel veel problemen maar dat gebruik ik nu toch niet meer)
Ik weet niet waar alle horrorstories die in dit forum staan vandaan komen. Het grootste deel is waarschijnlijk gerelateerd aan de V1 van dit produkt, wat blijkbaar een echte miskleun was. Daarnaast zijn er natuurlijk heel wat plaatsen waar wireless netwerken niet zo eenvoudig meer is. De frequentieband waarin vrij signalen verstuurd mogen worden en waarin dus ook 802.11g zich bevindt, is erg smal en druk bezet. Vooral in appartementen en drukke straten is het soms niet zo eenvoudig om een stabiel netwerk op te zetten.
Ik blijf voorlopig positief over de WAG54GV2...
Das mooi en waar koop ik zo'n ding in de bekende speciaal zaken?Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:26:
Ik blijf voorlopig positief over de WAG54GV2...
Ik ben blij voor je dat ie van jou wel goed werkt, maar als je dit topic nog eens doorleest is het een grote gok of iedere v2 100% goed loopt.Ik blijf voorlopig positief over de WAG54GV2...
In ieder geval zolang ze geen nieuwe AnnexB firmware uitbrengen heb ik helemaal niks aan die troep.
Probeer Dixons eens. Ik zou gewoon bijvoorbeeld die smc barricade dingen halen heel degelijk en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.Das mooi en waar koop ik zo'n ding in de bekende speciaal zaken?
[ Voor 27% gewijzigd door XthinkZ op 28-09-2005 22:50 ]
Verwijderd
Maar je kan hem wel lekker makkelijk in een echte winkel halen, (wel makkelijk met service enzo)Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:02:
Niet naar dixons die naaien je met de prijs kijk via pricewatch, en er bestaat ook een kans dat hij heel moeilijk te leveren is.
Bij micro-direct hebben ze hem ook.
Ik had veel problemen met beveiligde verbindingen. MSN inlog, hotmail inlog, SSH tunnels voor SMTP via mijn werk, IMAPS en HTTPS sites.
Mijn bevinding tussen 1.01.05 en de .15 versie is dat nu deze verbindingen wel snel worden opgezet en doorlopen via mijn Wifi. Althans ... daar merkte ik het het sterkste. Op andere locaties werkt het allemaal veel sneller, maar gelukkig maakte deze firmware mij vanavond erg blij.
Dus ... op dat front vind ik deze een aanrader.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
Ik heb de beveiligde verbindingen bull-crap ook met bedrade verbindingen. Maar tot nu toe, houdt deze firmware zich goed.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:02:
Ook ik heb steeds disconnects met de linksys wag54g. Zodra ik meer pc's aansluit (draadloos) krijg ik disconnects. Als ik de router nu bedraad gebruik zijn er ook dan die disconnects?
Verwijderd
Alvast bedankt!
Kan ook alleen maar zeggen.. Het is een aanrader en alle problemen die hier beschreven worden, daar heb ik totaal geen last van gehad
PS5 User ;-) ...
1.02.2
die blijkt al een hele tijd uit te zijn(niet dat die beter werkt hoor

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
ik heb de oplossing ik heb nergens meer last van met versie 1.03 beta!!!
te vinden op www.linksysinfo.org!!!
echt waar.. ik heb wat test gedaan waarbij die bij de vorige firmware uitviel... bij deze nergens last van!!!
ik heb zelf de WAG54G v1.2
De groeten!!!
Ik zou een keer echt blij worden als er eens een annexB firmware gereleased wordt.keuvie schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:38:
MENSEN!!!!
ik heb de oplossing ik heb nergens meer last van met versie 1.03 beta!!!
te vinden op www.linksysinfo.org!!!
echt waar.. ik heb wat test gedaan waarbij die bij de vorige firmware uitviel... bij deze nergens last van!!!
ik heb zelf de WAG54G v1.2
De groeten!!!
staat die daar dan niet op de site?XthinkZ schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:36:
[...]
Ik zou een keer echt blij worden als er eens een annexB firmware gereleased wordt.
Zeg maar waar en maak me blij
Verwijderd

Verwijderd
Verwijderd
1.00.19Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:09:
Ik heb de WAG54G-v2, met de standaard firmware die erop stond toen ik hem kocht (weet even niet uit het hoofd welke versie dit is, kan dit op dit moment ook niet opzoeken).
Het gaat hier om firmware WAG54GV2-UK_AnnexA_ETSI_v1.01.22.bin
Hij is hier af te halen --> 1.01.22 Firmware
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Heb met TFTP de oudere 1.01.15 erin moeten flashen.
2e poging was wel succesvol.
[ Voor 15% gewijzigd door Kanarie op 21-10-2005 16:49 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Iets wat me echter opviel is dat er bij DSL Modulation minder keuzes staan dan voorheen.
Nu staat er MultiMode, T1.413, G.dmt en G.lite.
Dit zijn toch allen gewoon ADSL modulaties of niet?
De ADSL2/2+ modulaties zijn dus dan weg na die firmware upgrade?
Verwijderd
Bij multimode zoekt de adsl modem zelf of ie G.dmt, G.lite of T1.413 moet hebben.THW Arie schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:42:
Ik dacht dat multimode voor ADSL2+ was.
Ik heb em ingesteld op Multimode,
en als je bij Status --> DSL Connection gaat kijken zie ik G.dmt
[ Voor 19% gewijzigd door LegacyCode op 31-10-2005 11:53 ]
Ja, maar geen idee wat de verbeteringen moeten zijn.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:01:
Draait hier iemand al succesvol met de 1.01.22 firmware
Verwijderd
met versie 1.00.19 nergens last van
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 08:24 ]
Verwijderd
Andere keren werkte het wel, zonder aanpassingen aan de instellingen. Vandaag heb ik de firewall op disabled gezet toen ik thuis was, via de proxy van m'n provider kan ik nu m'n server wel weer bereiken, maar zoals gezegd, twee weken geleden kon ik de server wel bereiken en ik heb niets veranderd aan de instellingen waardoor het vandaag niet zou lukken.
Mijn vraag is: wat houdt de firewall functionaliteit in, want je kunt toch poorten zelf openzetten of een computer in de DMZ zetten, dus wat is dan de firewall?
Tweede vraag: heeft deze vreemde (soms wel, soms niet) werking van mijn WAG54G dezelfde oorzaak als jullie problemen?
WAG54G versie 1 Annex B, firmware 1.02.7
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 15:40 ]
Verwijderd
Ik heb een Tornado 242 router en draaide bijna een jaar zonder echte problemen.
Sinds 2 weken heb ook ik het bekende topic probleem. Meerdere malen per dag valt mijn verbinding zomaar weg, en krijg ik deze pas weer aan de praat na even de power van de router af te halen en in de bios renew aan te klikken.
Het lijkt mij sterk dat de router (en die van jullie) zomaar opeens brak is geworden. Zou het misschien een windows probleem kunnen zijn???
Ik ben na 2 weken kl&^$ten, het echt beu en ten einde raad.
De problemen die jij dus noemt had je allang een oplossing voor gevonden als je het topic gelezen had (oke, ik geef toe, beetje langVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:39:
Ik heb ook een probleem met deze router, het heeft te maken met portforwarding. Zojuist was ik op school en kon ik dus thuis m'n server niet bereiken (http over port 80, ftp over port 20/21) terwijl de poorten wel open staan.
Andere keren werkte het wel, zonder aanpassingen aan de instellingen. Vandaag heb ik de firewall op disabled gezet toen ik thuis was, via de proxy van m'n provider kan ik nu m'n server wel weer bereiken, maar zoals gezegd, twee weken geleden kon ik de server wel bereiken en ik heb niets veranderd aan de instellingen waardoor het vandaag niet zou lukken.
Mijn vraag is: wat houdt de firewall functionaliteit in, want je kunt toch poorten zelf openzetten of een computer in de DMZ zetten, dus wat is dan de firewall?
Tweede vraag: heeft deze vreemde (soms wel, soms niet) werking van mijn WAG54G dezelfde oorzaak als jullie problemen?
WAG54G versie 1 Annex B, firmware 1.02.7
Ik wed dat je single-port forwarding gebruikt, en het is algemeen bekend dat dat zeer instabiel werkt.
Je moet gewoon ff port-range-forwarding gebruiken, je vult dan bij start-port en end-port hetzelfde in.
Ik heb een wag54g v2 met de originele firmware. Deze zat in een franse doos. Wil dit zeggen dat ik dan ook de franse firmware moet gebruiken of kan ik ook de europese firmware hiervoor gebruiken?
Zijn er eigenlijk al firmware updates voor de v2? Want ik heb dit topic doorgespit en niet echt wat daarover kunnen vinden. Op de ftp van linksys zie ik maar 1 firmware van v2 en dat is de originele.
Daarnaast kwam ik erachter dat een paar poorten niet stealth waren. Hoe kan ik deze stealth krijgen? Ik heb de firewall natuurlijk aanstaan.
Verwijderd
hi, vanaf firmware 1.01.05 waren bij mij alle poorten stealth. volgens mij kun je gewoon een andere firmware erin gooien , behalve de AU (australische? firmware).Jopperd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:35:
Ik heb een paar vraagjes:
Ik heb een wag54g v2 met de originele firmware. Deze zat in een franse doos. Wil dit zeggen dat ik dan ook de franse firmware moet gebruiken of kan ik ook de europese firmware hiervoor gebruiken?
Zijn er eigenlijk al firmware updates voor de v2? Want ik heb dit topic doorgespit en niet echt wat daarover kunnen vinden. Op de ftp van linksys zie ik maar 1 firmware van v2 en dat is de originele.
Daarnaast kwam ik erachter dat een paar poorten niet stealth waren. Hoe kan ik deze stealth krijgen? Ik heb de firewall natuurlijk aanstaan.
ah oke! Dus die 1.01.05 is ook voor de v2? en wat is de laatste versie beschikbaar voor v2?Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:46:
[...]
hi, vanaf firmware 1.01.05 waren bij mij alle poorten stealth. volgens mij kun je gewoon een andere firmware erin gooien , behalve de AU (australische? firmware).
Verwijderd
volgens mij de 1.01.22 die een paar posts hierboven te vinden is.Jopperd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:05:
[...]
ah oke! Dus die 1.01.05 is ook voor de v2? en wat is de laatste versie beschikbaar voor v2?
met de 1.01.15 en 1.01.22 ging het inloggen met msn messenger en hotmail wel wat sneller bij mij, alleen duurde het vrij lang voordat ie verbinding had als je je modem uit had gezet (voordat het dsl lampje groen ging branden dus)
maar voor zover heb ik vrij weinig problemen met de v2
Verwijderd
Ik heb een acer aspire 1710 met Wlan 802.11g mini-PCI module en hij heeft een Acer apire 1692WLNE Intel Pro/wireless 2200BG kaart.
Grtz beroshi.
Laat hem eens de nieuwste Intel Wireless driver installeren -> hierVerwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:58:
hij heeft een Acer apire 1692WLNE Intel Pro/wireless 2200BG kaart.
Grtz beroshi.
Wellicht dat het helpt, mijn verbinding met m'n Acer 1694 is stukken verbeterd !
Verwijderd
Ah, ok bedankt. Ik ben echt met de beste bedoeling de thread gaan lezen, maar die is érg lang, dus heb de vrijheid genomen mijn vraag te stellen. Ik overweeg toch om Linksys een vervanging te vragen, hopen dat ze die willen geven..._assembler_ schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:24:
[...]
De problemen die jij dus noemt had je allang een oplossing voor gevonden als je het topic gelezen had (oke, ik geef toe, beetje lang)
Ik wed dat je single-port forwarding gebruikt, en het is algemeen bekend dat dat zeer instabiel werkt.
Je moet gewoon ff port-range-forwarding gebruiken, je vult dan bij start-port en end-port hetzelfde in.

Eerst even alles op een rijtje:
- Voeding zoemt, in ander stopcontact gedaan. Zoemen stopt voor aantal dagen, gaat dan zachtjes (niet storend) door.
- Mijn downloads zakken ineens van 2,8Mbps naar +/- 120kbps. Modem opnieuw starten, probleem opgelost.
- Mijn downloads zakken weer van 2,8 Mbps naar +/- 120kbps. Modem opnieuw starten, probleem weer even opgelost.
- Mijn downloads zakken weer; ping naar 192.168.1.1 is erg traag: gemiddeld = 150ms Met wireless is het helemaal erg: van 'time-out bij opdracht' tot 4358ms tot 10ms.
Dus ik wilde gaan zoeken naar een firmware update, maar linksys.com geeft daar geen ondersteuning meer voor blijkbaar. Dus ik kan even niet vinden waar ik die laatste versie moet downloaden, 1.02.11 toch? Iemand die mij verder kan helpen? Kan verder ook niemand anders vinden in dit topic met exact dit probleem en/of een oplossing.
Dit geld trouwens voor elke computer in mijn netwerk, de trage verbinding met het modem ineens!
Kan ik gewoon een firmware update doen en garantie behouden? Of moet ik mijn linksys laten fixen?
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Verwijderd
Kan je gewoon doen. Als dit het probleem nog steeds niet op lost boot je hem terug naar de factory firmware.vegterb schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:46:
Kan ik gewoon een firmware update doen en garantie behouden? Of moet ik mijn linksys laten fixen?
Wat me meteen opvalt is dat ik nu weer "kan hotmailen". Voorheen was het gebruik van hotmail quasi onmogelijk. Minuten wachten voordat er iets gebeurde, openen van een mailtje duurde minuten, als het al lukte, bleef maar laden maar het scherm bleef leeg.
Nu is het weer snel, zoals het hoort.
[ Voor 34% gewijzigd door catchingfire op 18-11-2005 21:32 ]
Welcome to the world of working Linksys routers...catchingfire schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:23:
Heb zojuist m'n v2 ge-upgrade van 1.01.15 naar 1.01.22. Verliep probleemloos.
Wat me meteen opvalt is dat ik nu weer "kan hotmailen". Voorheen was het gebruik van hotmail quasi onmogelijk. Minuten wachten voordat er iets gebeurde, openen van een mailtje duurde minuten, als het al lukte, bleef maar laden maar het scherm bleef leeg.
Nu is het weer snel, zoals het hoort.
Ik heb precies hetzelfde ervaren
Geen enkel probleem, alles gaat vlot en stabiel !
Ik vraag mij af hoe dat nou komt, dat de ene wel en de andere geen problemen heeft. Is het nu een probleem met de router zelf of is de combinatie met andere netwerk apparaten ?
Voor degene waar het gewoon werkt nemen dus ook niet het hele topic door.Xymox schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:14:
Vreemd hoor. Ik heb even gekeken wat hotmail bij mijn router doet. Ik gebruik V2 firmware 1.01.05 trouwens.
Geen enkel probleem, alles gaat vlot en stabiel !
Ik vraag mij af hoe dat nou komt, dat de ene wel en de andere geen problemen heeft. Is het nu een probleem met de router zelf of is de combinatie met andere netwerk apparaten ?
Anders had je niet eens jouw post gemaakt, en kunnen beseffen dat het eerst aan de oude v1 serie lag, en nu voornamelijk aan de firmware waar ze sinds kort eindelijk de nodige verbeteringen hebben aangebracht aan de AnnexA routers. Welke voor een aantal mensen nog steeds brak werkt.
De AnnexB fix zal er waarschijnlijk nooit meer komen, aangezien de WAG54Gaan hun end of life zitten en linksys maar is overgestapt op de WAG354G.
Als het een probleem niet aan de router lag was dit topic ook nooit zo groot geweest.
Ik snap niet dat Linksys zulke matige producten durft te leveren
[ Voor 13% gewijzigd door catchingfire op 23-11-2005 19:48 ]
heeft iemand enig idee of het v1 of v2 is?
staat niet vermeld op de site.
Samster