linksys wag54g verliest verbinding met internet

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 29.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69412

Topicstarter
Ik heb sinds 1 week een nieuwe modem / router gekocht, om precies te zijn de
linksys WAG54G voor mijn DEMON adsl verbinding. Alles goed aangesloten en binnen 10 min was ik online , wireless werkt ook perfect . Toch heb ik een probleem en dat is het volgende : Ik heb last van wegvallende verbinding met het internet, het dsl lampje blijft wel branden maar heb geen internet.

Als ik dan in de router op dhcp renew klik dan heb ik weer internet.
Ik heb hier ook met demon over gebeld en die zeggen dat het ligt aan de linksys router , maar het rare is met mijn zyxel modem heb ik nergens last van.

Ik heb de volgende opties geprobeerd:

- Alle firmware die de linksys bied geprobeerd , allemaal hetzelfde probleem.
- firewall uitgeschakeld op modem

Ik denk zelf dat het te maken heeft met de DHCP Lease

Zijn er mensen die deze router ook hebben met demon als provider ?
En die ook deze problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129834

Ik heb hezelfde probleem, maar dan niet bij demon. Gaat ook weer om dezelfde router.

Wat mij opvalt bij dit probleem is dat wanneer bepaalde apparatuur in de omgeving verdwijnt (heb namelijk de woonkamer wat verbouwd) dat het apparaat goed blijft werken.

Ik zit zelf dus te denken dat het aan de telefoonkabel ligt welke last heeft van storing van de apparaten.

Ik zou zeggen probeer dit ook eens en kijk of dit ook voor jouw werkt. Ben er zelf ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36
Ik heb zelf zo'n ding voor mijn ouders gekocht en ik had steeds last van de wegvallende wirelessverbinding. Ik heb 't niet echt kunnen oplossen, maar ik heb 't hele zooitje op de modem/router ingesteld op 11mbit en alles draait heel rustig... 't is natuurlijk niet echt een oplossing maarja.... ik kom er ook niet elke week en zo doet alles 't wel.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001

OMX2000

By any means necessary...

Het is een grote drama met die WAG... ik heb ook BBNed, en totdat ik mijn wireless verbinding gebruikte was er niks aan de hand. Nu heb ik heel veel disconnects. Wat helpt is op het Status scherm van de router dhcp renew te selecteren. Steeds dat ding uit/aan te zetten is behoorlijk irritant.
Ik heb linksys inmiddels ook gemaild, maar die komen met instellingen die je zou kunnen proberen. Zoals een vast ip adres voor de wireless connecties, en security op WEP 128 bit zetten. Dat laatste heeft de verbinding wel stabieler gemaakt. Maar ik heb nog steeds disconnects.
Ik heb wel de laatste BETA firmware in gebruik, na het proberen van alle 1.02 versies

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129834

Het gaat hier niet om de brakke wireless verbinding. Kijk maar eens op andere forum zoals die van linksysinfo.org. Daarop staat haast niets anders als deze problemen. De snelheid terugzetten naar 11 mbit wordt hier ook als paardemiddel gebruikt.

Het gaat er hierbij om dat de router de verbinding met de provider verliest. Het interne netwerk reageert dan nog wel goed. Zowel wireless als wired.

Volgens mij treedt er namelijk een soort van interferentie op op de verbinding waardoor er na +/- 10 minuten de verbinding verloren gaat. Zonnet zegt dan: Weet het ook niet. Komt ons niet bekend voor. Kan dus alleen een probleem zijn van deze linksys router. Zij adviseren dan ook het orgineel meegeleverde router aan te sluiten en het daarme te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gisteren zitten mailen met een demon medewerker , en die zei dat de dhcp logs in het begin niet goed waren , na 20 min vroeg ie aan mij of ik mijn modem heb gereset want nu liep alles wel goed. En tot mijn verbazing ben ik nu 25 uur online en heb ik nog geen problemen ondervonden. Vreemd maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 13:56

Katwijck1

So little time to spend

hey, d8 dat ik de enige was... had precies hetzelfde probleem met Demon. (ook met wag54g)

Dacht ook dat het eerst aan de wag54g lag, dus had ik deze omgeruild voor een nieuwe. Nog steeds het probleem.

Contact gezocht met helpdesk, maar die begonnen allemaal smoezen op te trommelen dat het probleem bij mij lag.

Vandaar dat ik het heb opgezegd, en nu aan het overstappen ben.

Alleen heb ik bij mij familie van mij ook een wag54g neergezet i.c.m. Demon, en die begint nu ook die kuren te krijgen. Het enige wat helpt is schijnbaar de router aan en uit te zetten.

Leuk, een probleem waarvoor (nog) geen oplossing is.

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik heb het probleem bij de helpdesk van Linksys neergelegd, en die vragen eerst een hele hoop. En dan allerlei dingen die je zou kunnen doen. Nu als laatste vragen ze me om de firewall uit te zetten, dus dat ga ik eventjes proberen.
De dhcp_renew knop werkt voor 9 van de 10 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Katwijck1, ik heb ook last van dit connectie verlies, en ik kan ook alleen connectie herstellen dmv. router uit en aan zetten, ik zit echter met planet adsl.... dus et lijkt mij niet aan demon te liggen...

heb er btw niet heel vaak last van, volgens mij alleen wanneer ik veel connecties tegelijk maak...

[ Voor 20% gewijzigd door woest85 op 29-11-2004 16:03 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Ik had ook een Linksys WAG54G Annex-A Modem/Router icm een Demon babyXL lijn. Totaal heb ik bijna een jaar gedraaid met dit apparaat (met een van de eerste firmware's die er zijn). Ineens kreeg ik een kleine maand geleden regelmatig disconnects, het enigste dat hielp was het IP adres te releasen/vernieuwen. Volgens de helpdesk van demon was het inderdaad een probleem met de DHCP/IP adressen.

- Linksys omgeruild (nog steeds problemen, terwijl ik er ruim een jaar op heb gedraaid....)
- Zyxel modem erachter geen probleem!
- 3Com modem/router besteld en aangesloten, geen probleem meer..... (1x een disconnect gehad in twee weken tijd!)

Zeer wazig iig dit probleem :(

PS Wat verstaan jullie onder 'veel connecties' tergelijkertijd ?

[ Voor 6% gewijzigd door Thijs82 op 29-11-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na 4 dagen goed te hebben gewerkt heb ik weer dezelfde problemen.
En met de helpdesk van demon schiet het ook niet echt op.
Misschien toch maar kijken naar een andere router.
Maar ik vind het toch vreemd dat er meerdere mensen nu problemen hebben , terwijl het voor die tijd perfect werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 09:00

Edho

Heeft Canon A570IS

Ik heb het zelfde gehad met mijn linksys router. Op regelmatige basis 2 minuten uitval. Het lijkt als of hij intern reset of zo.
Ook van alles geprobeerd met firmware en zo, hielp allemaal niets. Ik heb een 8 poorts router zonder draadloze toestanden.

Het lijkt er op dat linksys een slecht soort router heeft gemaakt wat in veel modellen is toegepast.

Ik heb het probleem "opgelost" door de wan-poort niet meer te gebruiken, hij fungeert nu dus alleen als switch. Ik gebruik nu de routerfunctie van mijn speedtouch.

Ik dacht aan linksys een kwaliteitsaankoop te doen, maar dat valt toch tegen. volgende keer een ander merkje proberen?

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook met Demon ADSL. De ene keer duurt het een uur voor de verbinding weg is, de andere keer 15 minuten. Router is hierna nog wel te pingen, maar verbinding ho maar. Het enige dat hierna helpt is inderdaad een harde reboot van de router.

[ Voor 35% gewijzigd door MaZo op 30-11-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130763

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem met de linksys WAG54 met Planet Internet.
Bij mij kan ik echter geen internet sites meer bezoeken, terwijl het groene lichtje van Internet wel blijft branden. Als ik ben aangemeld op msn kan ik daar ook nog gewoon doorpraten, terwijl ik geen nieuwe sites meer kan bezoeken. Dat kan alleen, zoals hiervoor al aangegeven,
als ik de aan uit knop heb ingedrukt. :(
Hoop dat er snel een oplossing komt:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Wat een stel mongolen bij die helpdesk. Raden ze me aan de voeding door te meten. Het lijkt me sterk dat ze werkelijk waar denken dat elke consument een multimeter in huis heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door MaZo op 04-12-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Linksys heeft een hoop mooie producten op de markt gebracht die allemaal goed werken
maar de wag54g is laten we maar zeggen de rotte peer van linksys.

Begin van dit jaar zijn we aan het testen geweest die router en was een complete ramp
verbindingen vielen weg, zendbereik wisselde constant, soms moestte we hem gewoon
weer resetten om uberhaupt weer wat te kunnen doen.

Linksys kon ons er niet verder mee helpen, dus hebben we hem maar ter reparatie
aangeboden bij onze groothandel. Die stuurde hem door naar linksys die hem meteen
crediteerde, blijkbaar heeft linksys ook niet heel veel vertrouwen in hun eigen product.

ik zou zeggen stuur die dingen terug, koop een alcatel/thomson 510 en een wap54g

neemt iets meer ruimte in, kost iets minder en is veel stabieler

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101682

is het niet zo dat bbned iets aan zijn netwerk heeft aangpast, ik zie dat het bijna bij iedereen een jaar goed heeft gedraait en sinds een maand er problemen zijn ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Onlangs verschenen bericht i.v.m. DHCP problemen Linksys WAG54G

http://www.hardware.info/nieuws.php?id=4003

Mijn probleem met deze router is dat buiten FW versie 1.01.7 geen andere versie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Bij mij lijkt het wel dat de verbinding wegvalt op het moment dat er veel dataverkeer over de lijn gepompt wordt. Zo had ik gisteren echt om de 5 min. een disconnect terwijl ik (tegelijkertijd) aan het up- en downloaden was. Hierna heb ik de download uitgezet en toen ging de upload wel vlekkeloos.

Edit:

Als ik met statische IP-adressen werk i.p.v. DHCP heb ik al helemaal geen internet verbinding. Verbinding met de WAG54G lukt echter wel.

[ Voor 20% gewijzigd door MaZo op 05-12-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

momenteel heb ik wifi security op WEP-128. DHCP voor de clients staat uit, en hebben een vast ip adres. Firewall staat uit (Yipieeee). En nu nog steeds meerdere disconnects per uur. Heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog een keer weer contact opgenomen met de helpdesk van linksys. En daar kreeg ik een mail terug om bepaalde vragen te beantwoorden. Ben benieuwd wat eruit rolt.
We wachten rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39216

Ik heb telkens dat in internet explorer de melding komt "cannot find etc." en dat ik op refresh moet klikken of F5 moet drukken en dat dan de site wel wordt weergegeven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 39216 schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:25:
Ik heb telkens dat in internet explorer de melding komt "cannot find etc." en dat ik op refresh moet klikken of F5 moet drukken en dat dan de site wel wordt weergegeven :-(
Dit kan gebeuren als je dns servers niet goed werken. Probeer eens andere dns servers dan die van je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

De support afdeling meldt mij dat ze de problemen voorleggen aan hun technische afdeling. En de problemen zouden alleen middels een firmware update opgelost kunnen worden. Dus ik hoop dat de volgende update de boel gaat fixen, anders denk ik dat ik naar een andere router ga uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Een vreemde reactie van de helpdesk, het is namelijk een bekend product. Even Googlen laat zien dat (bijvoorbeeld) mensen in Amerika hetzelfde probleem hebben met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60126

Ik heb exact hetzelfde probleem met het apparaat na enkele maanden vlekkeloos gedraaid te hebben zijn er opeens die disconnects. Na veel zoeken, bellen en e-mailen lijkt er een workaround te zijn.
Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door de dhcp server. Wanneer deze uitgezet wordt en de clients met de hand geconfigureerd worden blijven de disconnects weg (nu enkele dagen online zonder problemen).
Wellicht het proberen waard, het is weliswaar geen oplossing maar die disconnects zijn om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 60126 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:48:
Ik heb exact hetzelfde probleem met het apparaat na enkele maanden vlekkeloos gedraaid te hebben zijn er opeens die disconnects. Na veel zoeken, bellen en e-mailen lijkt er een workaround te zijn.
Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door de dhcp server. Wanneer deze uitgezet wordt en de clients met de hand geconfigureerd worden blijven de disconnects weg (nu enkele dagen online zonder problemen).
Wellicht het proberen waard, het is weliswaar geen oplossing maar die disconnects zijn om gek van te worden.
Dat heb ik al geprobeerd zonder succes , iig bedankt voor je reactie.
Ik heb geen problemen met de DHCP server , alleen hij verliest na een paar uur zijn lease. EN ik krijg dan geen nieuwe lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Het werken met statische IP-adressen lijkt voor mij vooralsnog de enige oplossing, al is het alleen al om het feit dat de verbinding er nu niet 10x per uur uit ligt, maar 2x. Van een echte oplossing is dus nog niet te spreken.

:/

[ Voor 66% gewijzigd door MaZo op 09-12-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24016

Ik heb deze router sinds een maandje of 2... geen problemen en ik heb het beschreven probleem ineens sinds een dag of 2.... Terwijl je aan het werk bent ineens geen connectie met je browser en email... MSN en ICQ zijn geen probleem... Op het moment dat je inlogd via de webinterface op de router doet hij t weer :D Het Linksys gemaild, benieuwd naar de reactie (zeker omdat het dus een probleem is bij veel mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131356

WAG54G - hardwareversie 1.2 - Firmware 1.02.3 - ZonnetLite over ISDN.
Zelfde probleem hier. Ik raak mijn verbinding met onregelmatige tussenpozen, maar in elk geval zeer regelmatig (gemiddeld misschien één keer per kwartier!) kwijt.
Wat mij opvalt, is dat het modem om de haverklap Retraint (zie Status - DSL Connection). De verbindingssnelheid varieert dan ook constent tussen de 1120 en 792 down.
Daar komt bij dat ook wanneer ADSL up is, er soms geen verbinding gemaakt kan worden.

Heeft nog iemand dit geconstateerd?

In overleg met de Linksys helpdesk nu het apparaat vlak achter de splitter geplaatst (ca 1 meter, was ca. 15 meter), maar dit biedt ook geen verbetering.

Zou het kunnen dat de snelheid aan de providerkant zodanig fluctueert dat de modem steeds opnieuw zich moet instellen? Kan "ruis" op de lijn een oorzaak zijn? Ik woon in het buitengebied, dus op behoorlijke afstand van de laatste KPN verdeelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruis zou misschien wel kunnen, maar ik heb hier nog nooit last van gehad dus dan zeg ik met mijn boerenverstand waarom al jaren geen problemen, zelfs de afgelopen maanden met deze router geen problemen.... Maar nu ineens wel problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Welnee, het ligt gewoon aan die (klote) model. Ik had hiervoor een WRT54G (geruild met kennis voor WAG54G omdat hij de verkeerde had gekocht, moest WRT54G zijn) en die werkte perfect.
Ik merk wel dat de verbinding er helemaal snel uitklapt tijdens het pompen van een hoop data over de lijn. Bij gewoon surfen duurt het gemiddeld wat langer.
Ik had wel wat meer ondersteuning verwacht van een dochteronderneming van Cisco. Vooralsnog weet men niet waar ze het over hebben als men zegt dat ik m'n adapter door moet meten, terwijl het probleem met de ingebouwde DHCP-server toch echt bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:35
Houdt dit in dat we dit product gewoon retour kunnen zenden omdat het gewoon een slecht product is? We hebben er vandaag 2 binnen gekregen en heb ook last van de bovenstaande problemen. Daar zit ik nou niet echt op te wachten. Of kunnen we misschien beter wat oude firmware installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131421

hehe ik dacht dus ook dat ik de enige was....

Van Linksys(Cisco) zou je inderdaad niet van deze kinderproblemen verwachten.

Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn wag54g en demon8mbit verbinding.

Na de uur lease die ik krijg lijkt hij geen acknoledge meer te krijgen. Hierdoor licht elk uur even internet eruit. Als ik binnen het uur dus op dhcp refresh druk dan gaat de tijd vanaf dan weer lopen.

Dacht dus ff slim te zijn.. wat is nou de command van het knopje dhcp refresh?? nou:

http://router-ip/Gozila.cgi?RouterStatus.htm=255&hid_returnPoint=&hid_dhcpAction=1

Als je direct deze link invoert dan refreshed je dhcp dus automatisch.

Als je dus een shortcut aanmaakt hiernaartoe en dan elke 10 minuten of whatever in je sheduled task deze shortcut laat runnen dan zou je zeggen dat je probleem met een "workaround" opgelost is...

1 probleem... als je direct deze link indrukt moet je dus inloggen.... en ook al doe ik remember password dan nog krijg ik de popup en staat alles netjes ingevuld maar ik moet op ok drukken... niet echt handig om in een script te zetten ofsow...

Dus als iemand weet hoe we daar om heen kunnen en mijn theorie werkt dan hebben we volgens mij een aardige work around.. toch?

your turn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had de Linksys helpdesk gemaild met de uitleg van het probleem en de vraag of er een oplossing voor was, krijg ik onderstaande mail terug:

-----------
Geachte Linksys klant,

Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning.

Er is inmiddels inderdaad wat nieuwe firmware beschikbaar.
Deze nieuwe firmware vindt u via :

http://www.linksys.com/in...re.asp?intfwid=32&coid=28

Annex A = geschikt voor analoge telefoonverbindingen Annex B = geschikt voor ISDN-lijnen

Voor verdere vragen kunt u ons bereiken op nummer 02-627-7077 (Belgik) of 0900-5465797 (Nederland), of u kunt uw e-mail bericht adresseren aan Support.be@linksys.com (Belgik) of Support.nl@linksys.com (Nederland) zodat wij u verder van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
-----------

Iemand bekend met deze update en is dat dan ook de oplossing? Deze firmware is nl ook niet de jongste...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 24016 op 13-12-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 24016 schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:14:
Ik had de Linksys helpdesk gemaild met de uitleg van het probleem en de vraag of er een oplossing voor was, krijg ik onderstaande mail terug:

-----------
Geachte Linksys klant,

Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning.

Er is inmiddels inderdaad wat nieuwe firmware beschikbaar.
Deze nieuwe firmware vindt u via :

http://www.linksys.com/in...re.asp?intfwid=32&coid=28

Annex A = geschikt voor analoge telefoonverbindingen Annex B = geschikt voor ISDN-lijnen

Voor verdere vragen kunt u ons bereiken op nummer 02-627-7077 (Belgik) of 0900-5465797 (Nederland), of u kunt uw e-mail bericht adresseren aan Support.be@linksys.com (Belgik) of Support.nl@linksys.com (Nederland) zodat wij u verder van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
-----------

Iemand bekend met deze update en is dat dan ook de oplossing? Deze firmware is nl ook niet de jongste...
Deze firmware heb ik ook een tijdje gedraaid zelfde problemen mee. Ik draai nu firmware 1.01.7 en die werkt nu al 3 dagen goed. Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1.01.7 of 1.02.7 want die zag ik geloof ik ook op die URL staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Momenteel is er nog geen firmware die dit probleem oplost, ik denk dat ze nu ontzettend goed aan het testen zijn geslagen bij Linksys, aangezien ze al een tijd niets gereleased hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 24016 schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:38:
1.01.7 of 1.02.7 want die zag ik geloof ik ook op die URL staan.
firmware 1.01.7 deze firmware kun je hier vinden ftp://ftp.linksys.com/int...TSI_v1.01.7_0304_code.bin

Iemand al een oplossing gevonden ?

Anoniem: 53317

Ik zat met hetzelfde probleem met een tweakdsl 2mbit verbinding. Nu ben ik gemigreerd naar een surfnet verbinding 8mbit (en dat voor 5 euri minder) en heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

Ik denk dat het iets met de encapsulation te maken heeft. tweakdsl werkt met RFC 1483 bridged/routed en surfnet met RFC 2364 PPPoA (inbellen).
De multipexing verschilt ook; tweak heeft LLC en surf VCMUX.

Allemaal over zou ik zeggen ;) (migratie duurt 15 minuten)

Ik heb trouwens de dhcp functie van het modem niet gebruikt, maar heb een eigen (linux) dhcp staan...
Dus daar kan het bij mij niet aan liggen...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 53317 op 16-12-2004 17:52 . Reden: extra info ]

Topicstarter
Nou bij mij draait ie nu al een week goed met firmware 1.01.7
Alleen ik heb nu veel last met mijn wireless verbinding die vaak wegvalt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe Firmware eropgezet... maar nog steds hetzelfde probleem.... helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114460

ik heb ook een wag54g. hij deed het goed behalve in een spel (enemy territory) waar ik lag spikes kreeg om de zoveel tijd. Na een hele tijd had ik ook dat de verbinding weg viel om de zoveel tijd, om hem terug te krijgen router dus opnieuw opstarten of naar de status pagina gaan van de router (dan deed hij het ineens ook weer...). dus dat ding omgeruild voor een nieuwe, die lag spikes had hij ook :S. maar voor de rest deed hij het best goed... tot een paar dagen geleden. nu iedere 10 minuten alle verbindingen weg behalve het lan zelf. maar ook de telefoon ruist dus misschien ligt het daaraan. maandag komt er iemand naar kijken dus dan kan ik meer vertellen hopelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 114460 op 18-12-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131421

Jow die firmware versie 1.01.7 lijkt inderdaad goed te werken.

In me mirclog ben ik nog 0 keer disconnected geweest...

Dus iedereen die problemen heeft dat de verbinding om het uur uitvalt ofsow probeer het even zou ik zeggen..

en dan maar wachten tot ze het in een nieuwere versie wel weer fixen... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Het gaat mij eigenlijk alleen om de wireless verbinding, omdat ik geen enkele PC via UTP heb verbonden. Zo te horen lost die oudere firmware dus niet het probleem op van de droppende wireless verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1.01.7 maar eens geprobeerd... Linksys support riep zelf dat de 1.02.7 het probleem zou verhelpen, niet dus..... Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik heb deze router ook i.c.m een Zon ADSL Basis abbo. Ik ben al met Linksys aan het mailen geslagen. Het probleem bij mij is dat de internetverbinding af & toe wegvalt. Ik heb die router nu sinds februari van dit jaar en hij is al een keer of 5 weggevallen. Internet doet het niet meer en de webserver is van buitenaf niet meer te benaderen. Als ik de router even aan en uit zet dan doet ie het wel weer. Maar ja, al met al erg vervelend.

Mijn wireless verbinding valt eigenlijk nooit weg. Daar heb ik geen last van. Ik heb firmware 1.02.7 er nu inzitten, maar ook pas sinds eergisteren. Dus of deze firmware het probleem verholpen heeft kan ik nog niet echt zeggen. De router is in ieder geval tot nu toe nog niet weer vastgelopen. Trouwens alle computers in het netwerk hebben een vast IP-adres.

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 18-12-2004 13:55 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

Ook ik heb het zelfde probleem met mijn wag54g. Vast netwerk geen probleem, WiFi deelt geen IP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131986

Nou...ook ik heb last van het wegvallen van de internet verbinding (demon) . Bij mij heeft het niets te maken met het interne netwerk, dat blijft allemaal goed draaien.

Op willekeurige momenten valt de adsl-verbinding weg. Alleen een refresh of uit en aan zetten verhelpt tijdelijk het probleem. Ik heb nog geen contact gezocht met linksys, maar ga dit zeker doen..

Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firmware 1.01.7 heeft hier helaas geen oplossing mogen bieden :( Dan maar bellen met Linksys maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
De verbinding valt helemaal snel weg als ik m'n verbinding helemaal voltrek met downloaden.
Schandalige support van Linksys, men erkent het probleem (nog) niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Wat erg irritant is dat linksys al veel problemen met de WAG54G de revue heeft laten passeren, zonder ze structureel op te lossen. Ze komen wel met extra features, maar lossen bestaande bugs niet op. Ik zou niet graag in de schoenen staan van de projecteleider (als die er al is :P ) van beheer van de firmware. Ik vermoed dat de CPU van de router niet genoeg capaciteit heeft om de software te draaien. Ik denk dat de helpdesk daarom steeds voorstelt om dingen uit te zetten, zodat de CPU wat minder belast wordt.

Maar goed, wat te doen. Met z'n allen een petitie ondertekenen en richting Linksys sturen? Of uitkijken naar een alternatief (ik weet niet veel soortgelijke producten die geen problemen hebben trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht het lijkt wel of het steeds meer gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:33
Van Hardware.info:
het advies van Linksys luidde om vaste IP-adressen in te stellen op de client computers, in de range 192.168.1.x, in plaats van de ingebouwde DHCP-server te gebruiken.
Mijn Linksys WAG54G deelt automatisch 192.168.1.x adressen uit.. En ik heb nooit problemen ondervonden verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stinie schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:18:
[...]

Mijn Linksys WAG54G deelt automatisch 192.168.1.x adressen uit.. En ik heb nooit problemen ondervonden verder..
Ik heb geen probleem met de dhcp server , mijn probleem is dat mijn verbinding met mijn provider wegvalt. Dus wat jij hier aangeeft is bij de meesten hier (waaronder ik) niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebeld met Linksys, ik kreeg firmware versie 1.02.3 op de mail en moest de router resetten (echt met de resetknop achterop de router). Net opnieuw geconfigureerd en maar duimen dat het nu langer dan 2 mnd goed gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Anoniem: 24016 schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:56:
Gebeld met Linksys, ik kreeg firmware versie 1.02.3 op de mail en moest de router resetten (echt met de resetknop achterop de router). Net opnieuw geconfigureerd en maar duimen dat het nu langer dan 2 mnd goed gaat.....
Hmmm, lijkt me interessant om te weten of de versie die jou is toegestuurd, anders is dan die op de ftp site is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou ik niet durven zeggen; ze vroegen heel specifiek welke hardware versie ik heb (staat op de onderkant van de router) en zonden me toen deze op... Via de mail support kreeg ik eerder al versie 1.2.7..... dus zit nu weer een versie lager :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het de versie is wat op de ftp site staat , dan kun je het wel vergeten. Want die heb ik al geprobeerd zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan mijn versie mailen als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Anoniem: 24016 schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:56:
Net opnieuw geconfigureerd en maar duimen dat het nu langer dan 2 mnd goed gaat.....
Langer dan 2 maanden? Jezus, als ik dat had hadden ze mij niet meer gehoord! :P

Hier dropped de verbinding (alles WLAN, niks met UTP verbonden) een aantal keren per dag, bij het volledig voltrekken van m'n lijn (met downloaden bijvoorbeeld) elke 5 minuten ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaZo schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:32:
[...]
Langer dan 2 maanden? Jezus, als ik dat had hadden ze mij niet meer gehoord! :P

Hier dropped de verbinding (alles WLAN, niks met UTP verbonden) een aantal keren per dag, bij het volledig voltrekken van m'n lijn (met downloaden bijvoorbeeld) elke 5 minuten ofzo!
Je klopt heb ik hier ook hoor; alleen 2 maanden lang geen problemen gehad :) Pas na 2 mnd begon het ineens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126906

Ik heb firmware versie 1.02.5 en heb al maanden geen probleem met de WAG54G annex A icm met een adsl abbo van KPN/Hccnet

Mijn local IP = 10.0.0.1
Heb dhcp aan staan
Heb wep encryptie aantaan

Dus alles draait bij mij zonder problemen
Voor diegene die dat willen kan ik jullie assisteren met de instellingen evt vergelijken neem dan kontakt op via mijn msn account arjay1956@msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik hou het persoonlijk liever op WPA staan. Local IP lijkt me weinig uit te maken, denk je niet?
Het zou dan aan de firmware kunnen liggen, wat ik betwijfel.

Denk dat jij gewoon mazzel hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas versie 1.02.3 is ook geen oplossing..... :) Dan mag Linsys gewoon een nieuwe komen brengen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35116

Ik heb ook een WAG54G en heb geen problemen met disconnects tussen de router en de ISP. Wel gehad kan ik me herinneren en heb toen de MTU teruggeschroefd naar 1450 op verzoek van een verkoper en heb het probleem niet meer weergezien. Ik heb wel last van disconnects van WLAN. Op heel regelmatige basis: ongeveer om de 10 minuten! Bijzonder vervelend.

Details:
Firmware 1.02.1, Apr 27 2004
MTU 1450
DHCP enabled
IP address range: 192.168.1.110 - ...
Maar ik heb voor de vaste PCs (UTP) IP's statisch in TCP/IP gezet
RFC 2364 PPPoA
VPI/VCI: 8/48
Keep Alive redial period: 30sec
WLAN protectie: WEP + MAC lock

Dezelfde verkoper heeft mij aangeraden om wireless op een ander kanaal te zetten. Als andere oplossing denk ik nog aan verder downgraden naar 1.01.7, en MAC-lock uitzetten; ik kan mij herinneren dat ik eerder geen problemen had met wireless... toen had ik ook WPA aan ipv WEP (ik heb later ook Linux geinstalleerd en Fedora RC2 ondersteunde toen geen WPA). Ik laat wel horen als ik iets heb opgelost.

Maar goed, wat betreft de disconnects tussen router en ISP, probeer mijn instellingen eens zou ik zeggen.

Wat betreft 1.02.7: heb ik geprobeerd, maar toen werd ik continu gedisconnect van mIRC. Terug naar 1.02.1 dus.

Ik moet trouwens ook vermelden dat ik SSID broadcast uit heb staan. Het lijkt ook wel alsof tijdens de disconnects Windows probeert te connecten met mijn buren, dan faalt en iets anders probeert.

Resultaten:
- SSID broadcast aan: geen verbetering
- Andere wireless channel: geen verbetering
- Mixed -> 802.11b: geen verbetering

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 35116 op 21-12-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35116

Ok ik heb gedurende 5 uur een ping gedraaid naar de router vanaf mijn laptop met Fedora Core 2 en heb slechts twee onderbrekingen gehad van een seconde of 10. Ook al zijn die onderbrekingen storend, het is nog altijd vele malen beter dan op WindBlowz, bovendien betwijfel ik of deze onderbrekingen met hetzelfde probleem zijn verbonden als die onder Windows.

Het lijkt op iets client-sides. Ik heb nog even zitten neuzen in de hardware properties van de wireless kaart onder Windows, en daar kun je ook aangeven hoe sterk het signaal moet zijn dat je netwerk kaart uitzend, onder bepaalde omstandigheden. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ook dat lijkt me echter stug, gezien ik de hele tijd met de laptop bezig was, dus het is niet waarschijnlijk dat hij door een bepaalde timer in een power safe mode ging voor het netwerk interface...

Blijft wazig, maar ik werk voorlopig maar op de Pinguin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Dat is natuurlijk een omzeiling, maar niet de oplossing. Wat mij betreft moet Linksys de koper gewoon tegemoet komen, en dan het liefst met een goede firmware. Nu zit ik met een knap waardeloos apparaat van +/- 110 euro.

Anoniem: 105182

Ik heb mijn wag54g nu een half jaar en heb als sinds het begin problemen met de WIFI verbinding. En sinds een paar dagen dat de internetverbinding helemaal wegvalt (even de spanning eraf en hij doet het weer). Heb al verschillende firmware's getest, maar deze vertonen allemaal hetzelfde probleem.
Ik dacht, na het lezen van deze thread, laat ik ook maar eens een mailtje sturen naar linksys.
Sturen ze mij een firmware op versie 1.02.3_2 met de melding dat ik deze moest laden. heb ik dus gedaan.....maar geen effect dus.
Tja....ik blijf ze maar bestoken met mailtjes, dan is het probleem in ieder geval onder de aandacht! Maar ik baal hier natuurlijk wel van.

• OMX2000

OMX2000

Irritant gedoe... Ik stond op het punt om een nieuwe route aan te schaffen, totdat ik me besefte dat het BULLSHIT is omdat ik voor de Linksys dik 140 euro heb betaald. Dus dat ding moet gewoon gaan WERKEN. Maar ja ik ben bang dat we alleen kunnen wachten.

Had ik maar gelijk een draytek 2600 aangeschaft. Maar ik zit er lekker mee. Een nieuwe koop je ook niet zomaar. Die linksys was 130 euries, en dat gooi je niet zomaar weg.
balen balen balen

• OMX2000

OMX2000

Is de draytek 2600 snel en stabiel?

Over de draytek 2600g hoor ik alleen maar goede berichten, maar die kost 217 euro. Ik heb eigenlijk liever een nieuwe firmware upgrade voor mijn linksys. Dan kan ik voor die 217 euro een leuk feestje bouwen!

• Ray-zor
  • Laatst online: 17-05 00:00

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Gedeelde smart is halve smart zeggen ze wel eens dus onder dat mom post ik ook maar even.
De WAG54G zo'n driekwart jaar in bezit. En via UTP draait alles als een zonnetje (xs4all basic, WAG54 firewall aan, dhcp enabled)
Echter de wireless verbinding met de laptop is redelijk drama. De sterkte van de verbinding is van begin af aan al instabiel geweest. Varieert behoorlijksnel van sterk naar slap tot wegvallen tot weer sterk etc. Springt dan ook vaak automatisch heen en weer tussen van 11mbps (max van laptop) en 5,5mpbs. In het begin wat met instellingen gespeelt (kanaal, encryptie e.d.) maar geen verandering. De verbinding moet dan ook wel door een betonnen muur en plafond heen, dus dat heb ik eigenlijk altijd als oorzaak gezien. Nooit langdurig getest met laptop vlak bij WAG trouwens.

Al die tijd trouw de firmwares geupdate maar geen verbetering of verslechtering. Totdat ik een paar weken terug op de site zag dat er onder de 1.02.1 ook de 1.02.7 stond (vreemd dat ze er beide nog stonden, meestal alleen de nieuwste).
Ook meteen geupdate en toen kreeg ik te maken met zo'n beetje alle problemen die in deze trhead besproken zijn. Wireless verbinding valt weg en er wordt gen niewue IP adres meer toegekend. Handmatig instellen levert wel contact op met WAG maar niet met Internet.

Snel maar weer terug gegaan naar 1.02.1 maar de problemen blijven. :( Kijk ik nu weer op de site, zie ik weer alleen 1.02.1 staan. Vaag.
Zal de support ook maar eens lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook maar weer eens een mailtje naar de helpdesk gestuurd:
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Helpdesk,

Ik heb aangenomen (want dat stond niet in uw bericht) dat deze firmware een oplossing voor mijn probleem moest zijn (of is het een test?), maar helaas. Ik heb deze firmware nu een paar dagen uitgetest, met als resultaat, geen enkele verbetering of verslechtering.
Alles is dus nog bij het oude. Regelmatig disconnect's via de wifi verbinding.

Wat ik ook niet begrijp is dat Cisco nog openlijk adverteert met dit apparaat. Als ik naar www.linksys.nl surf, dan word ik er al gelijk mee geconfronteerd op de openingspagina. Al lezende op verschillende forems komt toch duidelijk naar voren dat er veel problemen met dit apparaat zijn. Het enige wat een consument dan kan doen is afwachten, en maar kan hopen dat er nog een keer een nieuwe firmware uitkomt die het probleem oplost.

Een boze gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja heb met ze gebeld.... Kan hem omruilen maarja... komen ze eerst de oude ophalen, vervolgens krijg je erna de nieuwe pas... dus wellicht een week ofzo zonder router... is eik ook geen opie... Kga het eens bij de winkel zelf proberen denk k....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Anoniem: 24016 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:06:
Tja heb met ze gebeld.... Kan hem omruilen maarja... komen ze eerst de oude ophalen, vervolgens krijg je erna de nieuwe pas... dus wellicht een week ofzo zonder router... is eik ook geen opie... Kga het eens bij de winkel zelf proberen denk k....
Waarom zou omruilen wel helpen? Het probleem lijkt hem vooral in de firmware te zitten. Tenzij er ook WAG's zijn met hardware die de firmware beter kan draaien, maar daar heb ik nog nooit iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58
OMX2000 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:28:
[...]

Waarom zou omruilen wel helpen? Het probleem lijkt hem vooral in de firmware te zitten. Tenzij er ook WAG's zijn met hardware die de firmware beter kan draaien, maar daar heb ik nog nooit iets over gehoord.
Er schijnt idd een WAG54G V2 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier ook al weken geprobeerd de problemen op te lossen. Uit pure wanhoop had ik al alles geregeld om hem op te sturen naar linksys. Als allerlaatste test heb ik de router zonder de telefoonlijn ingeplugd en gereset naar factory defaults met het knopje achterop. Opnieuw geconfigureerd en de optie voor de encapsulation op RFC 1348 bridged gezet (stond op routed). Tot mijn grote verbazing ben ik nu al ruim 1,5 dag online zonder een enkele disconnect op zowel wifi als de vaste connectie.
Het gaat overigens om een abonnement bij demon op bbned. En ik gebruik firmware 1.0.2.7. Wellicht dat dit helpt, al zou ik niet weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmmm klinkt goed, ben benieuwd.... Keep us in touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb mijn WAG54G op nog nooit iets anders gehad dan RFC 1483 bridged, en heb niks anders dan problemen. Ik geef je dus weinig kans hoe treurig het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Laat ik mezelf dan ook maar aansluiten in het rijtje omdat ik ook problemen heb met de WAG54G.

Grootste probleem hier is eigelijk dat het wireless signaal op en neer gaat.
Heb een nieuwe in huis, ff testen.

Wel raar dat de distributeur crediteert inplaats van omruilt?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In mijn geval krijg ik een vervangend toestel na het opsturen van de defecte. Overigens weet ik niet of het door de instellingen van die bridge setting komt of doordat ik hem gereset heb in combinatie met het eruit laten van de telefoon lijn. Een ding weet ik wel zeker, ik had precies dezelfde problemen met het wegvallen van de verbinding na een uur of na 1 dag en dat het wireless gedeelte instabiel was.
Het vast instellen van ip adressen en het uitschakelen van de dhcp server op advies van de helpdesk had geen enkel effect.
Een andere mogelijkheid kan zijn dat het apparaat nu minder dicht bij andere apparatuur staat. Maar dat ga ik uiteraard even testen de wag54g weer op zijn oude plekje te zetten.

Verder is het jammer maar waar, dit product lijkt geen hoogvlieger te zijn van linksys. De service is daarentegen wel dik in orde. En voor de mensen die het echt niet meer zien zitten en twijfelen over linksys is de wrtg54g misschien een optie. Die draaien namelijk wel super stabiel, maar daar zit dan geen adsl modem functionaliteit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb het probleem bij een collega van mij ook. Hij heeft DSL Express van Demon en ook alleen maar disconnects na een half uur tot na 2 dagen, op zowel de LAN verbinding als de Wireless verbinding. Heb daarop via email en telefoon contact gehad met Linksys support. Zij gaven aan dat hun het probleem ook ondervinden en dat het probleem in de firmware zit. Dus het wordt (voor mij althans) wachten op de nieuwe firmware en dan zou het volgens de helpdesk opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is "positief" nieuws dan. Ik heb een aantal keren contact gehad met de helpdesk van linksys. En daar kreeg ik te horen dat het probleem niet bekend was, dat er zeker niet veel mensen met hetzelfde probleem zitten (ondanks dat er meerdere forums volop problemen melden). Maar dat het in een enkel geval wel eens voor kwam, ze hebben wel allemaal gemeld er naar te zullen kijken.

Nu maar wachten op de nieuwe firmware.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33677

Hmm...ik stond net op het punt om die Linksys WAG54GA te gaan kopen.....ik heb ook een DSL Express (BBNET) account bij Demon. Beter even wachten vrees ik....
Voor degene die het opgegeven hebben en ook DEMON via BBNET hebben....iemand een aanrader? Ik las in deze topic alternatieven als:
alcatel/thomson 510 en een wap54g
draytek 2600g maar die is nog steeds dik 200 euri.... :-(

Iemand een goed alternatief voor draadloos modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Je zou voor een 3Com kunnen gaan of kijken of de combinatie van je Zyxel (in routermode) en de Linksys wel werkt.

Vergeet niet de firmware een update te geven. Ik las op internet dat die out of the box crappy moet zijn.

Oh ja: http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

[ Voor 43% gewijzigd door PcDealer op 27-12-2004 05:36 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik had hiervoor een WRT54G i.c.m. het Zyxel modem wat ik van Demon kreeg, en dat draaide non-stop als een tiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik moet zeggen dat ik vooralsnog geen enkel probleem heb ondervonden met mijn WAG54G. Ik heb XS4ALL-lite ('oude' versie), dus ism met deze Linksys gateway. Ik draai momenteel de nieuwste firmware (1.02.7_3 = Beta) die op de ftp-site te vinden is (ftp://ftp.linksys.com/international/firmware). Ik heb de Firewall uitgezet (aangezien niets het deed als ik die aan had staan) en verder heb ik mijn pc (via UTP) een vast IP adres gegeven. Mijn (ex)vriendin heeft met haar laptop een prima wireless verbinding die eigenlijk nooit dropt. Ik heb daarvoor SSID broadcast uitgezet en (geloof ik) kanaal 12 gebruikt ipv de standaard 11 (??? Weet ik niet zeker meer...) Tevens heb ik WEP-128 encryptie in gebruik, maar geen MAC-filtering. Als ik dat doe, dan kan zij niet inloggen. Het vreemde is wel, dat ik geen informatie krijg welke MAC-apparaten verbonden zijn als ik op het knopje druk om te kijken welke wireless apparaten momenteel verbonden zijn. Het lijstje is dus leeg. Aangezien alles goed werkt, ga ik daar maar niet mee frutten.

Ik heb gelezen op een van de Linksys fora, dat de software voor de WAG54G-EU geschreven wordt in de US, maar dat ze dus eigenlijk niet echt kunnen testen onder ideale omstandigheden. Voor zover ik weet is de support in Europa (in ieder geval Engeland, maar ik denk dat het met Nederland niet anders is) afhankelijk van het werk wat ze in de States doen. Schijnbaar als je ook vraagt aan de Nederlandse support van Linksys wat de nieuwste versie van de firmware is, is dat degene die ze momenteel op hun website hebben staan. Ze krijgen dus ook geen bericht van de Amerikanen over nieuwe (beta) firmware die op de ftp-server gezet wordt. Dus schijnbaar is de communicatie tussen Linksys US en BeNe(Lux) (of Linksys EU) gewoon niet optimaal.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:30
Ik heb inmiddels een aantal WAG54G's geinstalleerd bij mensen, maar pas bij de laatste problemen tegengekomen. :S
1e installatie: WAG54G (annex B ) (er was nog geen firmware update, dus de standaard stond erop) + WMP54G (in totaal 1 pc wireless) Dat was een Win98 pc'tje met Linksys config programmaatje erop. PPPoA via KPN internet, WEP 128, SSID uit, MAC filter
2e installatie: WAG54G (met firmware van toen, 6 maanden geleden ofzo) + Broadcam ingebakken WLAN in laptop, Windows XP met Zero Config geconfigureerd, WPA TKIP, SSID uit, MAC filter, Demon 512 BBned
3e installatie: WAG54G (weet niet meer welke firmware) + Prism ingebakken in laptop + LAN op pc. PPPoA via KPN, WEP128, SSID uit, MAC filter, 2x WinXP
4e installatie: WAG54G + laptop met ingebakken WLAN (weet niet meer welke) WinXP + 2pc's via LAN 1x Win98, 1x WinXP, WPA TKIP, SSID uit, geen MAC filter
5e installatie: WAG54G (1.02.7) + 2x WMP54G, WinXP, BBned Quicknet
Deze laatste installatie is niet aan de gang te krijgen, steeds maar disconnects en dergelijke... zowel WLAN, maar soms ook alleen internet. Ik zet dan 3 ping vensters naast elkaar (1 pingt naar router, 1 naar andere pc, 1 naar ip op internet) en dan zie ik dat meestal tegelijk alles inzakt en soms stijgen de ping tijden naar 70 - 120 ms. 1 op de 20 pakketjes krijgt meestal time-out (altijd), maar dat is maar op 1 van beide pc's :S. Vooralsnog heb ik hem 10 minuten aaneen kunnen laten pingen, maar dan geeft ie toch echt een hardware fout en vervolgens legt Windows het loodje. Later heeft iemand WEP64 geprobeerd, dat lijkt het meestal ruim een uur vol te houden.

Bij alle andere installaties heb ik nog nooit iemand gehoord, zij zijn tevreden.

In alle gevallen heb ik dynamisch ip voor alle clients en WAN.

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 27-12-2004 09:40 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinbad,

als je een werkend modem hebt is het verstandigste (en goedkoopste) om er een wrt54g bij aan te schaffen voor het wifi gedeelte. Dat werkt perfect, dat heb ik al maanden zonder enige problemen draaien in combinatie met een speedtouch 510.

De problemen met de wag54g blijven echter vooralsnog weg ben nu ruim 2,5 dag online. Geen enkele disconnect op wifi of de directe kabel. Dhcp staat gewoon aan, geen wep encryptiel en wel mac filtering. (op demon bbned). Er hangen 2 laptops via wifi (dell en een ibm) aan en een pc met een 3com 3c905-b nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens Linksys komt er in januari een nieuwe wag54g V2 uit. Ik kan mijn router dan omruilen.
Dus het ligt toch aan de hardware!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105182 op 27-12-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 17-05 00:00

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb trouwens ook een probleempje wat volgens mij niet aan de hard- of firmware ligt, maar gewoon wat instellingen of zo. Maar ik kan de oplossing niet vinden al hangt mijn leven ervan af.
Telkens wanneer ik de PC opstart, dan kan ik niet meteen mijn hotmail ophalen via Outlook Express. Nog raarder is dat mijn xs4all-mail (POP3) wel gewoon opgehaald wordt. Dus als ik na opstarten als eerste OE open, dan loopt die netjes langs mijn twee xs4all-accounts, maar blijft vervolgens oneindig checken voor nieuwe mail op mijn eerste Hotmail account. Verzenden of ophalen lukt dan niet totdat ik handmatig de taken stop.
Mijn work around: start eerst de browser op (IE) en dan Outlook Express. Dan doorloopt OE netjes alle accounts. Best idoot he. En de Linksys helpdek kon ook niet helpen.

Ik heb de Connection "Keep Alive" aanstaan en de redail period al teruggezet naar 20 sec. Toch heb ik lichtelijk het idee dat hij volgens "Conenct on Demand" functioneert. Zou je de redail period ook terug moeten zien in de logs? En zo ja, hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26

SmidsY

hallo!?.............

Onderstaande is gepost op verzoek van ee collega van mij zonder got account.

Upnp uitschakelen, dan zijn alle problemen opgelost!!!!!!

Ik draai al een paar dagen weer zonder dat m'm internet wegvalt.
Upnp zorgt er namelijk voor dat je onder Win XP sp2 de firewall instellingen vanuit windows in de router kan weizigen. (blijkbaar gaat daar iets fout tijdens aanmelden van meerdere computers)

Draai zelf met de firmware versie 1.2.1

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Was het niet zo dat dingen als bestanden versturen via ICQ/MSN dan niet meer werken? Er hebben dacht ik nogal wat programma's baat bij UPnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26

SmidsY

hallo!?.............

Het is mogelijk in de firewall instellingen van de router de benodigde poorten open te zetten die je gebruikt voor diverse games en programma's.

o.a. Bittorent, msn messenger, werken prima als je de poortjes insteld.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb upnp wel aan staan, maar de firewall van sp2 uitstaan. Ik heb ook de optie RIP uitstaan. en ben nu na 3 dagen nog altijd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Hoe zit het met het internetten op deze router in combinatie met HCCNet.

Ik heb namelijk een WRT54G van Linksys en als ik mijn speedtouch zonder NAT en DCHP instel, dan heb ik geen internetverbinding.

Mijn router krijgt dan het volgende:
IP Adress: 80.100.bla.bla
Subnet Mask: 255.0.0.0
Default Gateway: 195.190.249.89
DNS 1: 62.251.0.6
DNS 2: 62.251.0.7
DNS 3:

Het adres van de gateway pikt mijn router dus niet. Ik kan dan niet internetten.

Als ik hem op static IP zet en bovenstaande adressen invoer, dan zegt mijn router dat het adres van de Gateway niet in hetzelfde subnetmask van het internet IP ligt. Als ik dan 80.100.bla.001 invoer, dan werkt het wel.

Heeft die WAG54G dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is geen probleem van beide apparaten, dat komt door het verkeerd configureren.

Om als gateway te kunnen functioneren zal je nat moeten gebruiken op je speedtouch en het interne ip adres van je speedtouch als gateway moeten opgeven.

De wrtg kan je dan gewoon direct inpluggen op de speedtouch, dan hoef je namelijk niet 2 keer nat te doen (dus niet inpluggen via de uplink, maar direct in een van de andere poorten) en dan kan je ook gewoon de dhcp gebruiken van de speedtouch.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste