UPnP uitzetten lost hier in ieder geval niks op. Linksys raadt mij aan te bellen voor de RMA procedure, ik heb echter geen trek om weken zonder apparaat te zitten.
ik kan hem dus ook niet zolang missen. Ik ga ff bij de winkel waar ik hem gekocht heb vragen of ze vervanging willen regelen.MaZo schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:41:
UPnP uitzetten lost hier in ieder geval niks op. Linksys raadt mij aan te bellen voor de RMA procedure, ik heb echter geen trek om weken zonder apparaat te zitten.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning.
U kunt het beste telefonisch contact met ons opnemen dan kunnen wij RMA procedure voor u opstarten.Het is alleen niet mogelijk om WAG54G om te ruilen voor een WRT54G.

En ter info nog even de laatste mail:
Geachte Linksys klant,
Hartelijk dank dat u nogmaals kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning.
Versie 2 van de WAG54G is volledig vernieuwd: hardwarematig zijn er grote verschillen, en de firmware biedt meer mogelijkheden.
Maar zou iederen die, zeg de afgelopen jaar, een WAG54G heeft gekocht deze mogen inruilen voor een versie2? Ik wil dat wel proberen
Ik had het helemaal gehad met het de WAG54G
. Ik kreeg er gewoon geen internetverbinding mee.Heb hem omgeruild voor de WRT54GS, die het meteen perfect deed.
[ Voor 18% gewijzigd door htol op 05-01-2005 00:42 ]
Verwijderd
Ik weet dat mijn probleem niet helemaal met jullie probleem heeft te maken maar ik heb met een andere router ook sinds 1 tot 2 maand hele tijd disconnceties met het internet.. Volgens de router heb ik nog steeds verbinding aleen toch kan ik niet meer op internet komen, het probleem komt VEEL sneller en vaker voor als ik de lijn meer gebruik, dus bij bijvoorbeeld bittorent..
Mijn router is een E-Tech WLRT03. Ik werkt nu al 2 jaar hiermee en nog nooit problemen ondervonden.. Tot afgelopen maand..
ps - ik heb wel iets gevonden in dit topic wat bij mij tot nu toe werkt en dat is channel 12 gebruiken ipv 11, maar werkt nu nog maar voor een uurtje.. Normaal heb ik disconncets iedere 10 min..
edit: helaas al weer een disconnect met channel 12.. Ik zal nu es proberen de router alleen als switch te laten functioneren..
Mijn router is een E-Tech WLRT03. Ik werkt nu al 2 jaar hiermee en nog nooit problemen ondervonden.. Tot afgelopen maand..
ps - ik heb wel iets gevonden in dit topic wat bij mij tot nu toe werkt en dat is channel 12 gebruiken ipv 11, maar werkt nu nog maar voor een uurtje.. Normaal heb ik disconncets iedere 10 min..
edit: helaas al weer een disconnect met channel 12.. Ik zal nu es proberen de router alleen als switch te laten functioneren..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 13:10 ]
Voorlopig werkt het disablen van de Local DHCP Server op de WAG en het handmatig configureren van de netwerkgegevens op de laptap.
De signaalsterkte blijft fluctureren maar tot nu toe geen keiharde disconnect meer.
De signaalsterkte blijft fluctureren maar tot nu toe geen keiharde disconnect meer.
Verwijderd
Ik krijg binnenkort een nieuwe wag54g V2 toegezonden. Heb via de helpdesk een RMA procedure opgestart.
Ik heb af en toe het probleem van wegvallende verbinding met mijn wrt54G en demon DSL. Als het bij mij gebeurt log ik in op de router, log uit en het werkt weer. Wellicht hetzelfde probleem?
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Lijkt me onwaarschijnlijk, ik had echt nooit wat toen ik nog een WRT54G had. Internet loopt ook via Demon (BabyXL).
Moest je je oude Wag eerst insturen? Zo ja, hoe lang ben je hem dan kwijt?Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:34:
Ik krijg binnenkort een nieuwe wag54g V2 toegezonden. Heb via de helpdesk een RMA procedure opgestart.
Nope, ik had een WRT54G. Een kennis heeft toen op mijn aanraden een WAG54G gekocht. Omdat het bereik niet ver genoeg kwam, en mijn WRT54G met gehackte firmware wel prima voldeed, hebben we geruild. Het bereik boeit voor mij niet zo, aangezien mijn PC's op nog geen 5 meter van m'n router / modem staan.
Natuurlijk heb ik achteraf spijt van de ruil, omdat die kl*teding 2x zo duur is, maar ook 2x zo slecht.
Natuurlijk heb ik achteraf spijt van de ruil, omdat die kl*teding 2x zo duur is, maar ook 2x zo slecht.
Verwijderd
Tsjah, ook bij mij dus regelmatig disconnects.. Van versie 1.7 t/m 2.7, allemaal zinloos.. Het kreng blijft maar disconnecten.. Nu ik 1.7 weer teruggezet heb is het wel minder geworden, maar nog verliest ie nog te vaak de connectie.. En dan heb ik het zelfs nog over bedraad netwerk ook!
Heb em pas vorige week gekocht, dus kan em evt nog terugbrengen.. Maarja.. Welk modem/router koop ik dan!? Ik wil niet meer aan die alcatel gebonden zitten, want dat ding deed het ook nog maar half.. Is er een fatsoenlijk alternatief tegen dezelfde prijs?
Heb niet zo veel vertrouwen meer in linksys als ik zie dat dit al ruim een half jaar speelt (amerika) en ze het nog steeds niet opgelost hebben..
Heb em pas vorige week gekocht, dus kan em evt nog terugbrengen.. Maarja.. Welk modem/router koop ik dan!? Ik wil niet meer aan die alcatel gebonden zitten, want dat ding deed het ook nog maar half.. Is er een fatsoenlijk alternatief tegen dezelfde prijs?
Heb niet zo veel vertrouwen meer in linksys als ik zie dat dit al ruim een half jaar speelt (amerika) en ze het nog steeds niet opgelost hebben..
Verwijderd
Je bent hem minimaal 5 werkdagen kwijt. Hier helaas geen optie aangezien ik dan 5 dgn geen internet heb. Heel irritant en hier laat Linksys volgens mij toch best wel een steekje vallen in de service... Helaas helaas....OMX2000 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:54:
[...]
Moest je je oude Wag eerst insturen? Zo ja, hoe lang ben je hem dan kwijt?
Verwijderd
Ups komt de oude wag54g ophalen (dat hebben ze afgelopen vrijdag gedaan). Ik laat jullie nog weten wanneer ik de nieuwe binnen heb.
Zit nu tijdelijk met een usb modempje wat ik als starterkit kreeg.
Zit nu tijdelijk met een usb modempje wat ik als starterkit kreeg.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 16:02 ]
Nou een klant van ons heeft dus ook het bekende probleem.
Ikke dus voor 3 weken terug gebeld:
Medewerker Linksys:
- Ja er komt een nieuwe firmware versie uit die het probleem moet verhelpen, ow je zit te kijken of het forum van Tweakers.net.. jah daar volg ik het topic ook al (dus voor als diegene dit leest:
)
Er komt ook een versie 2 van de router uit. Deze kun je niet omruilen.
Bel ik vandaag weer. Na een half uur met vervelende muziek opgescheept te zitten
krijg ik een halve duitser o.i.d.
- Ik weet niks van een firmware update die het probleem zou moeten verhelpen.
Wel is de versie 2 uit en die kun je omruilen bij de leverancier als hij nog geen 4 weken uit is.
Ouder dan 4 weken? Moet ie naar ons toe.
Dus... ff kijken wat onze leverancier dr van zegt
Ikke dus voor 3 weken terug gebeld:
Medewerker Linksys:
- Ja er komt een nieuwe firmware versie uit die het probleem moet verhelpen, ow je zit te kijken of het forum van Tweakers.net.. jah daar volg ik het topic ook al (dus voor als diegene dit leest:

Er komt ook een versie 2 van de router uit. Deze kun je niet omruilen.
Bel ik vandaag weer. Na een half uur met vervelende muziek opgescheept te zitten
- Ik weet niks van een firmware update die het probleem zou moeten verhelpen.
Wel is de versie 2 uit en die kun je omruilen bij de leverancier als hij nog geen 4 weken uit is.
Ouder dan 4 weken? Moet ie naar ons toe.
Dus... ff kijken wat onze leverancier dr van zegt
Deze advertentieplaats is te huur!
@ ome_philips, hoe zit het met de doos, handleidingen enzovoorts? Die heb ik namelijk niet meer. En de bon, wordt daar om gevraagd?
Verwijderd
Als je de doos niet meer hebt is dat geen probleem, dan moet je het anders verpakken. Je moet wel ALLES retour sturen. De aankoopbon moeten ze ook hebben, die kun je mailen of faxen.MaZo schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:12:
@ ome_philips, hoe zit het met de doos, handleidingen enzovoorts? Die heb ik namelijk niet meer. En de bon, wordt daar om gevraagd?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 13:11 ]
Ben benieuwd of de nieuwe versie wel stabiel loopt. Ik wacht nog wel ff hoe het hier verder verloopt.
Verwijderd
Ik breng de mijne morgen terug (8 dagen na aankoop) en dan bekijkt linksys het voorlopig maar.. Als blijkt dat de nieuwe versie stabiel draait dan koop ik die misschien wel, maar ik heb echt geen trek in dat hele RMA gezeik...
Om nog maar even aan te sluiten bij een reeds oud topic.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen in minder erge mate. Internet op de werkstations achter de router blijven het wel doen, alleen zijn sites van buitenaf niet meer te benaderen. Ik herstart 2 keer per dag de router en daarmee is het aardig te redden. Alleen is dat natuurlijk niet de oplossing.
Vanavond ga ik de nieuwe firmware maar eens proberen.
Ik heb overigens niemand hier niemand meer gehoord over het probleem dat je niet meer in kunt loggen via je browser op de router, terwijl deze wel te pingen is en alles gewoon werkt.
Na een harde reset kan ik wel weer inloggen, maar slechts inmalig. Heel raar.
Misschien is dat ook wel verholpen na een update van de firmware.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen in minder erge mate. Internet op de werkstations achter de router blijven het wel doen, alleen zijn sites van buitenaf niet meer te benaderen. Ik herstart 2 keer per dag de router en daarmee is het aardig te redden. Alleen is dat natuurlijk niet de oplossing.
Vanavond ga ik de nieuwe firmware maar eens proberen.
Ik heb overigens niemand hier niemand meer gehoord over het probleem dat je niet meer in kunt loggen via je browser op de router, terwijl deze wel te pingen is en alles gewoon werkt.
Na een harde reset kan ik wel weer inloggen, maar slechts inmalig. Heel raar.
Misschien is dat ook wel verholpen na een update van de firmware.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Verwijderd
Klopt dat probleem heb ik ook... Daardoor moet ik de router wel resetten....
Hoop hem volgende week om te kunnen ruilen.... Voortaan bedenk ik me echter wel 2 keer bij een Linksys product...
Hoop hem volgende week om te kunnen ruilen.... Voortaan bedenk ik me echter wel 2 keer bij een Linksys product...
Verwijderd
Nou, ik dan ook maar even . .
Ik gebruik sinds een maand of 2 een WAG54G Annex-A in combinatie met XS4ALL-Lite en werkelijk geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem.
Nog nooit "gedisconnect", stabiele (inderdaad niet al te sterke) WIFI-verbinding, gewoon de firewall ingeschakeld en alles werkt perfect.
Ik heb een WAG54G-V1.2 in combinatie met de laatste firmware 1.02.7 en ben een tevreden mens. :-)
Ik gebruik sinds een maand of 2 een WAG54G Annex-A in combinatie met XS4ALL-Lite en werkelijk geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem.
Nog nooit "gedisconnect", stabiele (inderdaad niet al te sterke) WIFI-verbinding, gewoon de firewall ingeschakeld en alles werkt perfect.
Ik heb een WAG54G-V1.2 in combinatie met de laatste firmware 1.02.7 en ben een tevreden mens. :-)
Die van mij doet het perfect !! Je moet de helpdesk even bellen voor de beta-versie van de laatste firmware ! Very goed !
Je bent dan ook het euvel kwijt dat je 10 minuten moet wachten op een linesync als je een instelling gewijzigd hebt !
Bereik is hier overigens perfect ! beter dan dat 11Mbit ding dat ik had van linksys !
Je bent dan ook het euvel kwijt dat je 10 minuten moet wachten op een linesync als je een instelling gewijzigd hebt !
Bereik is hier overigens perfect ! beter dan dat 11Mbit ding dat ik had van linksys !
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Over welke firmware praten we dan , zou je hem niet kunnen posten , of is dit gewoon de 1.02.7 firmware ?BacardiBreezer schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:34:
Die van mij doet het perfect !! Je moet de helpdesk even bellen voor de beta-versie van de laatste firmware ! Very goed !
De 102.5 versie zelfsVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:09:
[...]
Over welke firmware praten we dan , zou je hem niet kunnen posten , of is dit gewoon de 1.02.7 firmware ?
Voor de WAG54G is geen gehackte versie toch ?
Kan je die firmware anders even ergens droppen i.p.v. dat we allemaal één voor één de helpdesk moeten bellen?
Moet ik hem even downloaden vanaf het ding ! Heb hem volgens mij niet meer bij de hand.MaZo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:26:
Kan je die firmware anders even ergens droppen i.p.v. dat we allemaal één voor één de helpdesk moeten bellen?
Verwijderd
Keep us up to date!
Als dit de oplossing is ga ik binnenkort weer een linksysje halen
Maar denk dat ik dan toch op de nieuwe hardware versie wacht..
Weet iemand zo 1,2,3 hoe ik die firmware eraf kan trekken ? Ik zal anders nog weleven zoeken. Het is iig zo dat hij na deze update wel even haperde soms maar hij draait nu al 3 maanden on-afgebroken perfect en als ik een portforwarding instel gaat hij ook niet offlineVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:59:
Keep us up to date!
Kan, maar mijn beleving was dat ik volgens de firmware-naam een .7 zou installeren maar het versienummer niet bijgewerkt werd. Dit omdat het een beta was vanuit de 5-versie.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:59:
Staat die versie niet gewoon op de ftp van ze dan?
ftp://ftp.linksys.com/international/firmware/
Ik heb bij mijn ouders een WAG54G neergezet icm een Demon DSL-abbo. Ook hier problemen: de wireless verbinding valt d'r om de haverklap uit (ook al staat de machine slechts vijf meter van de router af!). D'r is ook geen pijl op te trekken hoe lang het goed blijft gaan: soms is het een paar uur, soms vijf minuten.
Vandaag firmware ge-upgrade naar 1.20.1 (bestand heet WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.1_09_code.bin), maar ook dat bood geen soelaas.
Via een UTP-kabel blijft wel alles het doen (of in ieder geval beter dan met de wireless verbinding), dat is het gekke.
Als ik zo deze thread lees, dan lijkt het er op dat ik twee dingen kan doen:
- Inwisselen voor een WAG54G V2.0; of
- De beta van de nieuwe firmware flashen.
Wat moet ik doen? Ik word een beetje moe van elke maand op en neer rijden om te proberen het kreng aan het werk te krijgen/houden. (En mijn ouders worden er ook een beetje verdrietig van...
)
Vandaag firmware ge-upgrade naar 1.20.1 (bestand heet WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.1_09_code.bin), maar ook dat bood geen soelaas.
Via een UTP-kabel blijft wel alles het doen (of in ieder geval beter dan met de wireless verbinding), dat is het gekke.
Wat moet ik doen? Ik word een beetje moe van elke maand op en neer rijden om te proberen het kreng aan het werk te krijgen/houden. (En mijn ouders worden er ook een beetje verdrietig van...
Verwijderd
Ik heb alle firmware's uitgetest, allemaal geven ze dezelfde problemen.Pipco schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:03:
Ik heb bij mijn ouders een WAG54G neergezet icm een Demon DSL-abbo. Ook hier problemen: de wireless verbinding valt d'r om de haverklap uit (ook al staat de machine slechts vijf meter van de router af!). D'r is ook geen pijl op te trekken hoe lang het goed blijft gaan: soms is het een paar uur, soms vijf minuten.
Wat moet ik doen? Ik word een beetje moe van elke maand op en neer rijden om te proberen het kreng aan het werk te krijgen/houden. (En mijn ouders worden er ook een beetje verdrietig van...)
Dus ik raad je aan het modem om te ruilen!
Ik heb gisteren een nieuw modem van linksys ontvangen. Zie ik dat er op de doos staat V1.2. Ik gelijk bellen naar de helpdesk. Was dus een foutje van hun.... moest een V2.0 zijn.
Toen maar weer een nieuwe RMA procedure gestart (gaat weer een week overheen)
jaja...... zo blijf je bezig.pffffff
Jezus, wat een grof schandaal. Bij mijn volgende aankoop stap ik denk ik over naar D-Link, ondanks mijn goede ervaringen met een Linksys WRT54G die ik hiervoor had.
Een paar minuten zoeken op Google levert tevens op dat er problemen zijn met single port forwarding op de WAG54G. Als je dus een poort wilt forwarden gebruik dan port range forwarding, ook als het maar om één poort gaat.
@ BacardiBreezer, kan je die firmware er niet even m.b.v. TFTP af trekken?
Een paar minuten zoeken op Google levert tevens op dat er problemen zijn met single port forwarding op de WAG54G. Als je dus een poort wilt forwarden gebruik dan port range forwarding, ook als het maar om één poort gaat.
Portforwarding is bij de versie die ik gebruik opgelost, alhowel ik vind dat emule altijd wel ene low-ID heeft maar webserver en FTP doen het prima na mijn upgrade en aangezien Eule dat probleem vaker schijnt te hebben, ik heb namelijk soms wel HighID.MaZo schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:50:
Jezus, wat een grof schandaal. Bij mijn volgende aankoop stap ik denk ik over naar D-Link, ondanks mijn goede ervaringen met een Linksys WRT54G die ik hiervoor had.
Ik ga zo even proberen te TFTP-en met het ding. Zou mijn god eigenlijk niet weten of het ding dat wil, pas geleden met een vele malen groter caliber gedaan en die doen het prima
In de versie die ik heb is het probleem van portforwarding en de admin-module niet meer kunnen bereiken ook opgelost dacht ik.
Heeft dat ding geen telnet-mogelijkheid ? Ben ik zeker in de war met een Speedtouch die het wel kan
[ Voor 43% gewijzigd door BacardiBreezer op 15-01-2005 16:30 ]
Standaard helaas geen Telnet, echter wel met deze firmware upgrade:
http://www.sveasoft.com/
Kost alleen wel $ 20.
Edit:
Nm, is (ook weer) alleen voor WRT54G.
http://www.sveasoft.com/
Kost alleen wel $ 20.
Edit:
Nm, is (ook weer) alleen voor WRT54G.
[ Voor 18% gewijzigd door MaZo op 15-01-2005 16:40 ]
Geen telnet, geen TFTP
ding heeft namelijk geen RS-poortje 
Ikzal er eens goed mee schudden, wellicht dat hij eruit valt
(lees zoeken
)
Overigens......dat bereik probleem had ik alleen met mijn BEF11S4 R/AP. Rampzalig ding. 2 meter naas je wireless moeten zitten. Deze 54G gaat echt perfect !!
Ikzal er eens goed mee schudden, wellicht dat hij eruit valt
edit:
Ik heb hem 100% zeker ! Hij moet nog ergens in outlook hangen op 2 andere PC's, ik zal vanavond even kijken !
Ik heb hem 100% zeker ! Hij moet nog ergens in outlook hangen op 2 andere PC's, ik zal vanavond even kijken !
Overigens......dat bereik probleem had ik alleen met mijn BEF11S4 R/AP. Rampzalig ding. 2 meter naas je wireless moeten zitten. Deze 54G gaat echt perfect !!
[ Voor 91% gewijzigd door BacardiBreezer op 15-01-2005 16:44 ]
Hmm, TFTP moet volgens mij wel degelijk kunnen. Hoe moet je anders een nieuwe firmware er op gooien op het moment dat een upgrade mis gaat?
[ Voor 100% gewijzigd door MaZo op 15-01-2005 16:57 ]
Pech gehad denk ikMaZo schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:41:
Hmm, TFTP moet volgens mij wel degelijk kunnen. Hoe moet je anders een nieuwe firmware er op gooien op het moment dat een upgrade mis gaat?
TFTP werkt bij mijn weten altijd vanaf de prompt van het device zelf die "client" is en je pc is "server". Je boot in dat geval het ding met hyperterminal er aan vast en komt dan in een boot-monitor terecht waarin je kunt TFTP-en icm met een UTP.
[ Voor 5% gewijzigd door BacardiBreezer op 15-01-2005 16:49 ]
Klopt, er moet idd wel een prompt zijn op de router zelf. Ik was te enthousiast.
Ach, het apparaat kan altijd nog dienen als pennenhouder, snijplank of papier-bij-elkaar-houder.
Ach, het apparaat kan altijd nog dienen als pennenhouder, snijplank of papier-bij-elkaar-houder.
[ Voor 64% gewijzigd door MaZo op 15-01-2005 16:57 ]
Verwijderd
Ik heb nu sinds 2 dagen de wag54g, en zelfs de v2.0, alleen mensen verwacht er niet te veel van. Wireless valt telkens uit, krijg het ook met geen mogelijkheid stabiel.
Daarentegen heb ik nog geen problemen gehad met mijn internet verbinding en de switch, alles loopt perfect, dus daar zijn ze wel op vooruit gegaan. Ook werkt geen van alle firmware die uit is gekomen voor de V1.0 op de V2.0, klinkt logisch, maar na de problemen met wireless heb ik het toch geprobeerd maar tevergeefs.
Ik heb als wireless kaart een wmp45g, maar ik denk dat daar de problemen dus ook niet liggen, ook de afstand kan het niet zijn (die is 15 meter globaal).
Ik hoop bij deze jullie een beetje geinformeerd te hebben, dus verwacht niet teveel van jullie V2.0, ik hoop dat er snel een firmware update zal zijn, anders ruil ik hem om voor een wrt54g, alleen zou ik dan niet weten wat voor modem ik erbij moet nemen. Aangezien kpn zijn snelheden verhoogt naar 8mbit/1mbit, dus wil ik ook een modem die dit aankan. Misschien dat iemand mij bij deze keuze kan helpen...
Daarentegen heb ik nog geen problemen gehad met mijn internet verbinding en de switch, alles loopt perfect, dus daar zijn ze wel op vooruit gegaan. Ook werkt geen van alle firmware die uit is gekomen voor de V1.0 op de V2.0, klinkt logisch, maar na de problemen met wireless heb ik het toch geprobeerd maar tevergeefs.
Ik heb als wireless kaart een wmp45g, maar ik denk dat daar de problemen dus ook niet liggen, ook de afstand kan het niet zijn (die is 15 meter globaal).
Ik hoop bij deze jullie een beetje geinformeerd te hebben, dus verwacht niet teveel van jullie V2.0, ik hoop dat er snel een firmware update zal zijn, anders ruil ik hem om voor een wrt54g, alleen zou ik dan niet weten wat voor modem ik erbij moet nemen. Aangezien kpn zijn snelheden verhoogt naar 8mbit/1mbit, dus wil ik ook een modem die dit aankan. Misschien dat iemand mij bij deze keuze kan helpen...
Ach, de WAG54G kan ook niet de volledige 8 mbit/1 mbit aan. Op het moment kan ik niet op een modem komen die dat wel kan.
Ik heb ome_philips trouwens nog niet gehoord, de V2 zal bij hem wel goed werken.
Ik heb ome_philips trouwens nog niet gehoord, de V2 zal bij hem wel goed werken.
Verwijderd
Ik hoop het voor hem, en dat ie misschien kan laten weten hoe die het ingesteld heeft. Ik ga op de pc met de wmp45g nu ff sp2 installeren, misschien dat dat iets uithaalt maar goed, anders ga ik maandag modem + wrt45g halen.
Verwijderd
Linksys had mij een v1.2 opgestuurd, dus die moet weer retour. Foutje van linksys.MaZo schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:34:
Ach, de WAG54G kan ook niet de volledige 8 mbit/1 mbit aan. Op het moment kan ik niet op een modem komen die dat wel kan.
Verwijderd
ik heb eigenlijk nog een vraag, voor degene die ook een wmp54g heeft, het is toch de wag54g die voor problemen zorgt of ook de wmp54g? Want anders zou ik die ook om moeten ruilen, dus dat wil ik even uitsluiten... alvast bedankt
V2 is inderdaad al uit, hier zijn enkele screenshots te vinden:
_http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2149
standaard zit er 1.00.19 firmware op.
_http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2149
standaard zit er 1.00.19 firmware op.
Bij gewoon surfen heb ik eigenlijk amper problemen. De draadloze verbinding dropt wel (ik zie om de zoveel tijd weer zo'n wolkje verschijnen in Windows XP) maar maakt automatisch weer verbinding.
Als ik download ligt de verbinding er echt om de 5 minuten uit, oftewel hopeloos. Ik heb hier niemand nog over gehoord. Ben ik de enige waarbij het eigenlijk alleen een drama is als er veel data over de lijn wordt gepompt?
Als ik download ligt de verbinding er echt om de 5 minuten uit, oftewel hopeloos. Ik heb hier niemand nog over gehoord. Ben ik de enige waarbij het eigenlijk alleen een drama is als er veel data over de lijn wordt gepompt?
Verwijderd
Nee, hoor. Ik heb hetzelfde probleem en neem maar van mij aan: ik heb ALLES geprobeerd. K*t apparaat/firmware en zit nu weer aan een UTP kabeltje. Maar goed, daar koop je natuurlijk geen wireless voorMaZo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:23:
Bij gewoon surfen heb ik eigenlijk amper problemen. De draadloze verbinding dropt wel (ik zie om de zoveel tijd weer zo'n wolkje verschijnen in Windows XP) maar maakt automatisch weer verbinding.
Verwijderd
En het is duidelijk dat jullie niet de enige zijn, mijn wag54g was eerst redelijk stabiel met internet, ook met veel data verkeer, maar nu valt ie erg vaak uit... Ik ga vandaag met de winkel bellen waar ik hem vandaan heb ik dan neem ik denk ik een wrt54g...
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde!!! Dus je bent echt niet de enige.MaZo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:23:
Verwijderd
Probleem heb ik ook gehad, modem resetten zelfs af en toe en kwam dan op zonder wifi, harde reset en daarna was alles weer perfect.
Ik heb deze modem ongeveer een halfjaar, ik wil hem nu in gaan ruilen. Maar ik krijg dus mijn geld niet terug, en ze willen me wel eventueel een andere meegeven, met hetzelfde gezeik ben ik bang. De nieuwe V2 hardware lijkt ook niet echt verbeteringen op te leveren als ik zo de ervaringen van mensen hier en op het net lees.
Verwijderd
Ben ik ff blij dat ik em meteen na 8 dagen heb teruggebracht..
Had al wel verwacht dat het nog wel even ging duren voordat t opgelost was...

Even compleet off topic... maar Tummeke volgens mij zit jij bij Fortis nu...Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:16:
Ben ik ff blij dat ik em meteen na 8 dagen heb teruggebracht..![]()
Verwijderd
Ik ondervind dezelfde problemen met mijn Linksys BEFSR81 8-poort router op de zeikzel van demon. Hierop zit dan wel een accespoint WAP54G. Toch vind ik het raar aagezien mijn config stabiel draaide tot zegmaar 2maanden geleden toen begonnen de disconnects dus het moet wel iets met de provider te maken hebben. Demon draait ook een DHCP server(ondanks dat je wel het zelfde ip behoudt) en op 1 of andere manier knikkert die de linksys er soms uit. De vraag is waarom? De router verliest dan de WAN instellingen en reset spontaan.
Ja kan namelijk wel blijven kloten maar het heeft gewoon geen zin. Ik heb de dhcp server al uitgeschakeld en alles handmatig ingesteld.
Mijn router heeft de nieuwste firmware en reset gewoon 1x in de zoveel tijd. Het is net alsof hij stroom verliest alle lampjes gaan uit en hij start weer op. Ik mount bijvoorbeeld wel eens dvd's van mn server en dan krijg je weer zo'n reset en staat de film 2seconden stil door de router reset. Bij de ouwere firmware ging echter het internet uit en moest je DHCP renewen of de router tijdelijk ontzien van stroom nog irritanter dus en ik ga zeker niet terug naar ouwre firmware.
Echt een tijdrovend k*t probleem iig.
Ja kan namelijk wel blijven kloten maar het heeft gewoon geen zin. Ik heb de dhcp server al uitgeschakeld en alles handmatig ingesteld.
Mijn router heeft de nieuwste firmware en reset gewoon 1x in de zoveel tijd. Het is net alsof hij stroom verliest alle lampjes gaan uit en hij start weer op. Ik mount bijvoorbeeld wel eens dvd's van mn server en dan krijg je weer zo'n reset en staat de film 2seconden stil door de router reset. Bij de ouwere firmware ging echter het internet uit en moest je DHCP renewen of de router tijdelijk ontzien van stroom nog irritanter dus en ik ga zeker niet terug naar ouwre firmware.
Echt een tijdrovend k*t probleem iig.
Verwijderd
Het probleem dat de internet verbinding helemaal wegvalt is bij mij iets van de laatste 2 maanden. De eerst 6 maanden geen disconnects gehad, alleen op de wifi verbinding.
Na het installeren van SP2 begonnen de problemen. Regelmatig disconnects, en na het resetten liep alles weer. Het lijkt wel of sp2 hier de oorzaak van is.
Ik zit nu met smart te wachten op de wag54g V2, en hoop dus dat deze geen problemen heeft.
Na het installeren van SP2 begonnen de problemen. Regelmatig disconnects, en na het resetten liep alles weer. Het lijkt wel of sp2 hier de oorzaak van is.
Ik zit nu met smart te wachten op de wag54g V2, en hoop dus dat deze geen problemen heeft.
Ik ben bij de winkel geweest waar ik mijn moder gekocht had, en daar hadden ze de V2 nog niet helaas. Ik kan hem wel inruilen zodra ze hem binnen hebben.
Het irritante is dat het aan meerdere dingen kan liggen, Demon heeft iets vern#$kt, Windows XP sp2 heeft het vern#$kt, en/of de router vern#$kt het.
Het irritante is dat het aan meerdere dingen kan liggen, Demon heeft iets vern#$kt, Windows XP sp2 heeft het vern#$kt, en/of de router vern#$kt het.
Nu krijg ik van de Linksys helpdesk het advies om geen DHCP voor het interne netwerk te gebruiken, maar alles met statische IP-adressen te doen. Het ding staat bij mijn ouders thuis, dus ik kan het niet nu uitproberen, maar is iemand er in geslaagd om de verbinding stabiel te krijgen door DHCP op de router uit te schakelen en alle clients een statisch IP-adres te geven?
Ik heb het ding ook. Opzich niet grote problemen ... maar verbinding valt ook bij mij weg. Alleen niet zo vaak als ik hier hoor. Wel super lastig ! Na WEP op 128bit werd het wel veeel stabieler ! Het valt mij op ... in tegenstelling tot andere berichten hier ... dat die van mij uitvalt als er geen activiteit is via de gateway ... als ik bijvoorbeeld ff een tijdje niet achter de pc heb gezeten.
P.S is er nu al een eenduidige oplossing voor dit probleem ? Een simpele firmware-update zou het toch moeten kunnen oplossen ?
P.S is er nu al een eenduidige oplossing voor dit probleem ? Een simpele firmware-update zou het toch moeten kunnen oplossen ?
[ Voor 16% gewijzigd door Bertuss op 18-01-2005 21:17 ]
Linksys heeft een versie 2 uitgebracht jij hebt nog 1.2 volgens linksys heeft deze ook de nodige hardware aanpassingen dat staat trouwens ook allemaal hierboven^^Bertuss schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:16:
[...]
[ Voor 56% gewijzigd door b..RAM op 18-01-2005 21:37 ]
Van de week lading Linksys binnen gehad.
Volgens mij zit versie 2 er ook tussen, althans het serienummer is anders en er staat geen 1.2 meer op de doos.
Wat overigens ook opviel is de sticker op de doos "ADSL2"
Zal morgen een foto posten.
Volgens mij zit versie 2 er ook tussen, althans het serienummer is anders en er staat geen 1.2 meer op de doos.
[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 18-01-2005 22:04 ]
Verwijderd
Hoe bedoel je bij Fortis?OMX2000 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:22:
[...]
Even compleet off topic... maar Tummeke volgens mij zit jij bij Fortis nu...
Kun je dat mij zekerheid zeggen... hoe je dus herkend of het om V2.0chimo schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:04:
Van de week lading Linksys binnen gehad.
Ik heb geen last van wifi verbinding die wegvallen, maar wat me wel gek maakt is dat ik een dreambox heb en daar doet de internet het niet op. Als client heb ik een Asus WL-330G.
Ben dus gaan zoeken naar oplossingen en toen kwam ik bij DMZ. Op enabled en de ip van de dreambox erin gezet. Plotseling deed mijn internet het. Helaas niet voor lang want na enkele minuten was het foetsie. Hetzelfde probleem dus als bij portforwarding. De wag54g onthoudt de instellingen gewoon niet, na enkele minuten is het alles kwijt.
Dit is bij alle Applications & Gaming opties. Heb nu bijna alle firms getest en geen positief resultaat. Heb nu de laatste erop zitten (1.02.7)
Ben dus gaan zoeken naar oplossingen en toen kwam ik bij DMZ. Op enabled en de ip van de dreambox erin gezet. Plotseling deed mijn internet het. Helaas niet voor lang want na enkele minuten was het foetsie. Hetzelfde probleem dus als bij portforwarding. De wag54g onthoudt de instellingen gewoon niet, na enkele minuten is het alles kwijt.
Dit is bij alle Applications & Gaming opties. Heb nu bijna alle firms getest en geen positief resultaat. Heb nu de laatste erop zitten (1.02.7)
Zo ik heb even geflashed naar de 1.02.7 versie via wifi, lekker tricky maar wilde het eens proberen.
Aangezien het apparaat toch eerst kopieert kan dit prima. Ik heb nu naar mijn mening veel sneller internet !! Routeert beter !
Een probleem: Webinterface gone, maar volgens mij is dit meteen harde reset (lees leeg) op te lossen.
Aangezien het apparaat toch eerst kopieert kan dit prima. Ik heb nu naar mijn mening veel sneller internet !! Routeert beter !
Een probleem: Webinterface gone, maar volgens mij is dit meteen harde reset (lees leeg) op te lossen.
Heb je hier meer info over?Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:33:
volgens Linksys komt er in januari een nieuwe wag54g V2 uit. Ik kan mijn router dan omruilen.
Dus het ligt toch aan de hardware!
Een linkje, bron, verwachte release date en prijs?
Ik wil nl nu er een extra laptop met wireless in huis is ook zo'n ding aanschaffen en na het lezen van de posts hier neig ik toch wel sterk te wachten op V2.
[edit]
Hmm volgens mij ben ik in de war met de WRT54G. Kan iemand mij in 1 zin het verschil uitleggen?
[edit2]
als ik het zo lees is de WAG voor ADSL (modem). Als ik chello heb moet ik dus gewoon de WRT nemen?
[ Voor 21% gewijzigd door twiFight op 19-01-2005 05:46 ]
Exact, de WAG54G is een ADSL modem/router en de WRT54G is een ADSL/Kabel router, waarbij je dus een los ADSL/Kabel modem nodig hebt.twiFight schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 05:38:
[...]
Heb je hier meer info over?
Een linkje, bron, verwachte release date en prijs?
Ik wil nl nu er een extra laptop met wireless in huis is ook zo'n ding aanschaffen en na het lezen van de posts hier neig ik toch wel sterk te wachten op V2.
[edit]
Hmm volgens mij ben ik in de war met de WRT54G. Kan iemand mij in 1 zin het verschil uitleggen?
[edit2]
als ik het zo lees is de WAG voor ADSL (modem). Als ik chello heb moet ik dus gewoon de WRT nemen?
@ OMX2000
Het is slechts een vermoeden.
Je kunt het zeer waarschijnlijk aan het serienummer zien, zoals bij de WRT54G v1 en v2, maar dan zou je contact op moeten nemen met Linksys.
Onderstaande mailtje kreeg ik net van de Linksys helpdesk.
Geachte Linksys klant,
Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische
Ondersteuning.
Hieronder vindt u de link voor de laatste firmware:
ftp://ftp.linksys.com/pub...T54GV2_3.01.3_US_code.exe
Deze eerst downloaden en dan de uitvoeren ( graag de kabel tussen de
router en het modem even verwijderen op het moment van upgraden).
Voor verdere vragen kunt u ons bereiken op nummer 02-627-7077 (België)
of 0900-5465797 (Nederland), of u kunt uw e-mail bericht adresseren aan
Support.be@linksys.com (België) of Support.nl@linksys.com (Nederland)
zodat wij u verder van dienst kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Zoals je misschien kunt zien wordt me aangeraden het bestand wrt54g_1.01.4_012903_us_code.exe te downloaden. Ik heb echter een WAG54G V1.2. Heeft iemand dit reeds geprobeerd te installeren?
En zo ja, gaat dat goed, of verlies ik functionaliteit?
Lijkt mij namelijk dat dit niet goed gaat, aangezien gevraagd wordt de kabel tussen router en modem te verwijderen. Zoals iedereen hier weet is de WAG54G een modem/router in een.
Alvast bedankt.
Geachte Linksys klant,
Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische
Ondersteuning.
Hieronder vindt u de link voor de laatste firmware:
ftp://ftp.linksys.com/pub...T54GV2_3.01.3_US_code.exe
Deze eerst downloaden en dan de uitvoeren ( graag de kabel tussen de
router en het modem even verwijderen op het moment van upgraden).
Voor verdere vragen kunt u ons bereiken op nummer 02-627-7077 (België)
of 0900-5465797 (Nederland), of u kunt uw e-mail bericht adresseren aan
Support.be@linksys.com (België) of Support.nl@linksys.com (Nederland)
zodat wij u verder van dienst kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Zoals je misschien kunt zien wordt me aangeraden het bestand wrt54g_1.01.4_012903_us_code.exe te downloaden. Ik heb echter een WAG54G V1.2. Heeft iemand dit reeds geprobeerd te installeren?
En zo ja, gaat dat goed, of verlies ik functionaliteit?
Lijkt mij namelijk dat dit niet goed gaat, aangezien gevraagd wordt de kabel tussen router en modem te verwijderen. Zoals iedereen hier weet is de WAG54G een modem/router in een.
Alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door akakiwi op 19-01-2005 12:25 ]
Zo te zien hebben ze je verkeerd begrepen.
Er bestaat namelijk geen kabel tussen de router en het modem, omdat de WAG54G een modem / router is!
Edit:
Je was zelf ook al tot die conclusie gekomen.
Er bestaat namelijk geen kabel tussen de router en het modem, omdat de WAG54G een modem / router is!
Edit:
Je was zelf ook al tot die conclusie gekomen.
[ Voor 18% gewijzigd door MaZo op 19-01-2005 14:25 ]
Dat is de firmware voor de WRT54G (Router/AP)
Die linksysmedewerker stond zeker te dromen of hij wilde even aan iets anders denken behalve de WAG54G. Gooi die firm er in ieder geval niet op en stuur een reply terug.
Vraag gelijk of ze iets weten over een eventuele nieuwe firm, hehe. (joking)
Die linksysmedewerker stond zeker te dromen of hij wilde even aan iets anders denken behalve de WAG54G. Gooi die firm er in ieder geval niet op en stuur een reply terug.
Die WAG slikt hem volgens mij niet eens, hangt een TAG aan.VIC_TOR schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:43:
Dat is de firmware voor de WRT54G (Router/AP)
Ik heb nu de firmware 1.02.1 gekregen.
Net alles geupdate en nu is het kreng nog niet eens te bereiken na instellen. Internet en netwerk werkt wel, maar ja, als ik geen instellingen kan maken om poorten open te zetten en mijn Wireless te beveiligen.
Net alles geupdate en nu is het kreng nog niet eens te bereiken na instellen. Internet en netwerk werkt wel, maar ja, als ik geen instellingen kan maken om poorten open te zetten en mijn Wireless te beveiligen.
1.02.1 is niet zo nieuw meer. Heb die ook al geprobeerd, maar het mcht niet baten.
Ik ga ook maar eens contact openemen met linksys.
Ik ga ook maar eens contact openemen met linksys.
Mijn webinterface blijkt het wel te doen maar niet via mijn wireless. Alles al een keer geflashed enzz. Ik zal eens kijken, zal nu wel de optie in zitten om geen webinterface via wireless te gebruiken inzitten ofzo ivm open AP's
Zoals beloofd, pics van de (vermoedelijke) Linksys WAG54G v2.

Versienummer staat helaas niet op de doos vermeld, zoals bij 1.2 wel het geval was.
Wel is het serienummer veranderd, de 1.2 begon met CDF61xxx en deze begint met CDF62xxx
Verder schijnt deze ADSL2 te ondersteunen, zoals je kunt zien (sorry voor wazige tweede foto) en is de WAN poort 12mbit.
Ik zal eens kijken of ik er eentje open kan maken, ben toch wel benieuwd naar de webinterface.

Versienummer staat helaas niet op de doos vermeld, zoals bij 1.2 wel het geval was.
Wel is het serienummer veranderd, de 1.2 begon met CDF61xxx en deze begint met CDF62xxx
Verder schijnt deze ADSL2 te ondersteunen, zoals je kunt zien (sorry voor wazige tweede foto) en is de WAN poort 12mbit.
Ik zal eens kijken of ik er eentje open kan maken, ben toch wel benieuwd naar de webinterface.
Ik heb mijne nu zo'n driekwart jaar maar zie nergens een versienummer staan. En serienummer begint met CF60xxxxx. Volgens mij heb ik dan een beta of zochimo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:22:
Onderkant van de doos, bij de streepjescode. CDF60xxx is inderdaad een van de eerste.Ray-zor schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:08:
[...]
Ik heb mijne nu zo'n driekwart jaar maar zie nergens een versienummer staan. En serienummer begint met CF60xxxxx. Volgens mij heb ik dan een beta of zo
Kijk eens of er bij jou 1.2 staat onderop de doos?
mijne begint ook met CF6003.....
Staat nergens versie op de doos.
Heb hem echt in het begin gekocht, was net uit. Volgens mij midden februari 2004.
Zie nu wel dat er op de doos 3 jaar garantie staat, hehe.
Heb hem echt in het begin gekocht, was net uit. Volgens mij midden februari 2004.
Nou, ik heb dus die "nieuwe" firmware erop gezet, maar helaas, pindakaas, het mocht niet baten. Eerlijk gezegt werkt het ding nu nog slechter dan voorheen, want eerst kon ik ALTIJD vanaf het netwerk internet op, alleen viel de connectie van buiten naar binnen snel weg EN kon ik niet meer inloggen via de browser op de router.
Nu kan ik na een tijd (±15 minuten) ook niet meer vanaf het netwerk internet op, dus het is van kwaad naar erger gegaan.
Er is alweer een mailtje uit naar Linksys dat dit niet werkt en dat ik graag een werkende oplossing zou willen zien.
Dus, een tip voor iedereen hier. Firmware 1.02.1 lost je probleem ook niet op.
Nu kan ik na een tijd (±15 minuten) ook niet meer vanaf het netwerk internet op, dus het is van kwaad naar erger gegaan.
Er is alweer een mailtje uit naar Linksys dat dit niet werkt en dat ik graag een werkende oplossing zou willen zien.

Dus, een tip voor iedereen hier. Firmware 1.02.1 lost je probleem ook niet op.
Verwijderd
Ik denk ook niet dat je de oplossing zult vinden in een firmware.... Leuke zoethouder van de servicedesk van Linksys maar meer niet
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 10:09 . Reden: typo :) ]
Ik vrees het inderdaad ook. Maar ja, wat doe je anders? Een nieuw apparaat kopen?
Dat lijkt me ook niet helemaal de oplossing.
Dat lijkt me ook niet helemaal de oplossing.
De firmware lost natuurlijk niks op, anders was die allang uitgebracht.
Volgens de helpdesk is de V2 helemaal nieuw qua hardware.
Volgens de helpdesk is de V2 helemaal nieuw qua hardware.
Verwijderd
Is die wag54g V2 nou met een gele sticker rond de ethernetpoorten en een on/off switch als extra ?
Maak ons allemaal blij, en maak gewoon ff die doos openchimo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:22:
Zoals beloofd, pics van de (vermoedelijke) Linksys WAG54G v2.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor zover ik weet, zijn, vanaf versie 1.2, de LAN poorten geel en de WAN poort is blauw en is het altijd een 4-poorts switch geweest.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:25:
Is die wag54g V2 nou met een gele sticker rond de ethernetpoorten en een on/off switch als extra ?
@ OMX2000
Ik zal er morgen een openmaken.
Verwijderd
Zo... zojuist mijn V1.2 bij de lokale pc-boer (Mijn dank aan DCH in Dordrecht) omgerolen voor een V2 en tot nu toe werkt hij
Dat heb ik dus ook precies hetzelfde. Nu ga ik zeker naar Linksys support mailenVIC_TOR schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:54:
mijne begint ook met CF6003.....
Werkte de andere niet dan?Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:23:
Zo... zojuist mijn V1.2 bij de lokale pc-boer (Mijn dank aan DCH in Dordrecht) omgerolen voor een V2 en tot nu toe werkt hij
Er is al lang een nieuwere firmware dan 1.02.1 hoor.
Op de linksys ftp site kun je versie 1.02.7 downloaden, die gebruik ik zelf (voor m'n annex b) en deze werkt perfect!
Nooit disconnects, zowel adsl als wireless.
Voor ADSL heb ik op de basic setup page: "Keep Alive: Redial Period" op 30 staan (een aangevinkt natuurlijk. Dit zorgt ervoor dat de adsl er niet om de 5 minuten uitvalt.
Poorten forwarden lukt ook goed (als je de port range forward optie gebruikt)
links:
Annex A (Analoog) versie:
ftp://ftp.linksys.com/int..._ETSI_v1.02.7_03_code.bin
Annex B (ISDN) versie:
Success allemaal
Op de linksys ftp site kun je versie 1.02.7 downloaden, die gebruik ik zelf (voor m'n annex b) en deze werkt perfect!
Voor ADSL heb ik op de basic setup page: "Keep Alive: Redial Period" op 30 staan (een aangevinkt natuurlijk. Dit zorgt ervoor dat de adsl er niet om de 5 minuten uitvalt.
links:
Annex B (ISDN) versie:
Success allemaal
Verwijderd
De V1.2 werkte inderdaad niet...(zie bovenstaande problemen) en de V2 tot op heden dus wel...
Bij bovenstaande firmware werkt port forwarden enkele minuten na het opslaan van de instelling, maar daarna lijkt de router alles te vergeten. Volgens mij is mijn linksys door al dat flashen helemaal corrupt geworden en nisk werkt meer naar behoren._assembler_ schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:56:
Er is al lang een nieuwere firmware dan 1.02.1 hoor.
links:
Annex B (ISDN) versie:
Success allemaal
Ik heb deze router gisteren bij een vriend van me aangesloten..
Ik had in het begin wat moeilijkheden, heb de firmware geupdate.. tot nu toe heeft die maat van me nog niet gebeld..
Ik hoop niet dat dit problemen gaat opleveren.. daar zou ik zeker niet blij mee zijn.. og kan ik hem meteen beter terug sturen? Zou al de tweede keer zijn, ik had per ongeluk een verkeerd product voor ze besteld.. damn zit hier wel een beetje mee.. denk je wat goeds te bestellen maar als ik dit zo lees
Ik had in het begin wat moeilijkheden, heb de firmware geupdate.. tot nu toe heeft die maat van me nog niet gebeld..
Ik hoop niet dat dit problemen gaat opleveren.. daar zou ik zeker niet blij mee zijn.. og kan ik hem meteen beter terug sturen? Zou al de tweede keer zijn, ik had per ongeluk een verkeerd product voor ze besteld.. damn zit hier wel een beetje mee.. denk je wat goeds te bestellen maar als ik dit zo lees
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Bij het flashen ga je als volgt te werk:VIC_TOR schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:52:
[...]
Bij bovenstaande firmware werkt port forwarden enkele minuten na het opslaan van de instelling, maar daarna lijkt de router alles te vergeten. Volgens mij is mijn linksys door al dat flashen helemaal corrupt geworden en nisk werkt meer naar behoren.
- Download de firmware die je reop wil zetten
- Maak ff een word-documentje met schermprintjes van alle instellingen van je router
- Reset de router door de knop achterop +/- 20 seconden ingedrukt te houden.
- Haal de stroom van de router eraf en doe er weer op.
- Zet je computer op dhcp (als hij dat nog niet stond)
- Verbind naar de router (192.168.1.1)
- Update de firmware
- Doe weer een reset.
- Weer ff de stroom eraf
- Maak alle instellingen aan de hand van je document.
- Na het opslaan haal je weer ff de stroom eraf.
Met deze stappen werkt het bij mij perfect.
Het stroom eraf halen is belangrijk voor het legen van het ram-geheugen.
Success
Ik heb al zoveel resets en upgrades gedaan dat die router van met de dag gekker wordt._assembler_ schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:41:
[...]
Bij het flashen ga je als volgt te werk:
- Download de firmware die je reop wil zetten
- Maak ff een word-documentje met schermprintjes van alle instellingen van je router
- Reset de router door de knop achterop +/- 20 seconden ingedrukt te houden.
- Haal de stroom van de router eraf en doe er weer op.
- Zet je computer op dhcp (als hij dat nog niet stond)
- Verbind naar de router (192.168.1.1)
- Update de firmware
- Doe weer een reset.
- Weer ff de stroom eraf
- Maak alle instellingen aan de hand van je document.
- Na het opslaan haal je weer ff de stroom eraf.
Met deze stappen werkt het bij mij perfect.
Het stroom eraf halen is belangrijk voor het legen van het ram-geheugen.
Success
Snap niet dat je steeds de stroom eruit moet halen, maar ik had het al ergens anders gelezen dus nu begin ik weer hoop te krijgen. Ik ga het in ieder geval proberen.
dit heb ik trouwens in een ander forum gevonden:
http://192.168.1.1/SysPerformance.htm
schijnt een verborgen pagina te zijn. Misschien zitten er wel meer op. Gaan we met z'n allen zoeken of niet ?