linksys wag54g verliest verbinding met internet

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

edit:
Oops, kzat op de verkeerde pagina, nogal oude reactie dus :P

[ Voor 96% gewijzigd door Wolfboy op 23-01-2005 04:01 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
VIC_TOR schreef op zondag 23 januari 2005 @ 03:20:
dit heb ik trouwens in een ander forum gevonden:
http://192.168.1.1/SysPerformance.htm

schijnt een verborgen pagina te zijn. Misschien zitten er wel meer op. Gaan we met z'n allen zoeken of niet? ;)
Dit geeft weinig boeiends te zien kan ik je vertellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Geen poll opstarten om te zien hoeveel van die WAG54G problemen hebben of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat 90 % problemen, heb hier ook zo`n ding staan maar het werkt voor geen meter.

Krijgt geen ip van dhcp
vast ip wil die niet slikken
Verschillende firmware gebruikt
alles wat ik doe ik krijg geen stabiele wirelees connectie

In het begin draaide die aardig maar na een tijdje was het afgelopen met het ding

Morgen maar ff bellen om een rma procudere want ik wordt gek van het ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

chimo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:12:
[...]

Voor zover ik weet, zijn, vanaf versie 1.2, de LAN poorten geel en de WAN poort is blauw en is het altijd een 4-poorts switch geweest.

@ OMX2000

Ik zal er morgen een openmaken. ;)
en en en?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

heb zaterdag ook een wag54g gekocht (omg had ik maar eerst hier gekeken |:( ) en je raad het al, problemen problemen problemen. Nu lees ik over rev. 2.0 , maar wordt dat al geleverd in NL? belde vandaag nog met linksys maar die duitse gast kon mij niet zeggen wanneer deze in de winkels zouden liggen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Die nieuwe versie schijnt ook een hoop bugs te hebben dus weet niet of je met een omruil nu al flink vooruit gaat. Ik heb vandaag een D-link G604T besteld om mijn WAG54G te vervangen. Nu lees ik hier en daar (achteraf natuurlijk weer) dat ook die D-link wat kuren heeft, maar goed. Als hij binnen is dan ga ik ook met linksys bellen om mij een nieuwe te sturen. Kan namelijk niet zonder internet, hehe.

Ik heb ook het gevoel dat er geen firmware meer zal komen voor de 1.x versie. De laatste firm is alweer van november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Nog even tussendoor:

Is er wel iemand die 100% goede ervaringen heeft met dir product?
Anders haal ik hem als de sotemieter van mijn orderlijstje af...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haal maar v.d. ordelijst af :9

ik heb een linksys wap54G, ik kan me niet inloggen.
vanaf me splitter komt m'n wanadoo adsl verbinding in mn multipc modem, van daaruit gaat er eeb ethernetkabel naar pc en 1 naar m'n wireless access point.
ik kan me alleen niet inloggen:(
als ik naar http://192.168.1.1 ga geeft ie fourmelding, kan pagina nie vinden.

iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 18:18
MaZo schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:57:
Wat een stel mongolen bij die helpdesk. Raden ze me aan de voeding door te meten. Het lijkt me sterk dat ze werkelijk waar denken dat elke consument een multimeter in huis heeft?
Alhoewel dit al op de eerste pagina stond, zie ik niemand die hier op reageerd...
Ik heb namelijk zelf wel mijn voeding doorgemeten (gewoon multimetertje op de + en -) en daar kwam uit dat deze 16 volt geeft in plaats van 12 volt....

Lijkt me ook niet echt goed voor het apparaat....

Dus... pak / zoek die multimeter en post uw resultaten :+

----

Ik hoor wel veel mensen hun negatieve reacties geven dat ze dit apparaat niet nemen, maar welk (betaalbaar) alternatief is er dan voor een Modem + Router + Wireless Accesspoint?

----
chimo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:22:
-knip-

Verder schijnt deze ADSL2 te ondersteunen, zoals je kunt zien (sorry voor wazige tweede foto) en is de WAN poort 12mbit.
Wat ik even niet snap wat de WAN poort is / doet? en waarom 12 Mbit? Wat was het eerst dan voor snelheid?

[ Voor 32% gewijzigd door joostman op 26-01-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Dat meten van de wag is helemaal niet zo gek hoor. Waardoor denk je dat hij zo heet wordt?
Veel problemen zijn te wijten aan de hitte. Lees de verschillende fora maar over dit product.
Sommigen zijn zelfs zover gegaan dat ze een fan erin hebben gebouwd. Dit zou enkel de stabiliteit van wifi en adsl voor een klein gedeelte verbeteren. Dan blijven nog de tientallen bugs in de firmware.

Alternatieven? Daar heb ik de afgelopen dagen ook naar gezocht. Uitendelijk moeten kiezen uit USrobotics en D-Link. Ben voor de D-link G604T gegaan, vandaag gekocht en geld overgemaakt. Hij zal van de week wel binnen komen hoop ik.

Wil je echt safe spellen, neem dan een goedkope modem en koop een draadloze router apart. Kost iets meer, maar goede routers (zonder modem) zijn er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:10:
ik heb een linksys wap54G, ik kan me niet inloggen.
Dit topic gaat over de WAG54G. Of je hebt een tikfout gemaakt, of je bedoelt werkelijk een ander apparaat. Zit er wel een straight UTP kabel tussen, en geen cross?
chimo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:22:
Verder schijnt deze ADSL2 te ondersteunen, zoals je kunt zien (sorry voor wazige tweede foto) en is de WAN poort 12mbit.
Uh, de WAN poort was en is gewoon 100mbit. Ik denk dat jij bedoelt dat het modem nu (down) snelheden aan kan tot 12mbit, waar het voorheen 8mbit was.

Edit:

Hmm, Linksys heeft de WAG54G van hun product page afgehaald. Een fout of toch niet?

[ Voor 59% gewijzigd door MaZo op 26-01-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
Al ruim 2 maanden surf ik met dit kreng. Had eerst een Conceptronic en dat was steeds problemen door uitval en die zaken. Linksys genomen op aanraden van de winkel 8)7 en je raadt het al: wederom problemen: uitval na (pas) 2 uur.
De problemen waren echter opgelost toen ik een kabel in het ding stopte: geen uitvallen meer. Natuurlijk hoort dat niet want wireless moet gewoon goed werken maar totdat er geen goede oplossing is, zing ik 't hier wel even mee uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
MaZo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:24:
[...]
Dit topic gaat over de WAG54G. Of je hebt een tikfout gemaakt, of je bedoelt werkelijk een ander apparaat. Zit er wel een straight UTP kabel tussen, en geen cross?

[...]
Uh, de WAN poort was en is gewoon 100mbit. Ik denk dat jij bedoelt dat het modem nu (down) snelheden aan kan tot 12mbit, waar het voorheen 8mbit was.

Edit:

Hmm, Linksys heeft de WAG54G van hun product page afgehaald. Een fout of toch niet?
Het is een Europees product:

http://www.linksys.com/in...p?coid=28&grid=33&scid=35

De WAN poort bij een ADSL modem is de RJ11 poort.

Omdat dit modem dus geschikt is voor ADSL2, heeft de WAN poort een hogere doorvoersnelheid van 12mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Snap ik, maar is de WAN poort standaard al niet 100mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel geen LinkSys zoals jullie maar ik heb mss wel een ideetje.
:)
Aangezien het aan de firmware lijkt te liggen kunnen jullie mss eens naar deze site gaan en die firmware testen. Het is wel niet gratis, maar mss het proberen waard

http://www.sveasoft.com/

Heb wel niet alle posts gelezen dus ik weet niet of iemand dit al heeft gestest

(Ik wou eigelijk ook zo een router kopen maar ik heb me nu wel heel erg snel bedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde irritante probleem, maar dan met mijn WRT54G en word er niet goed van!! ben je weer ff een potje aan het CoDen kom je net een paar enemies tegen krijg je weer even een ping van 999 voor 5 seconden echt zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:24:
Ik heb wel geen LinkSys zoals jullie maar ik heb mss wel een ideetje.
:)
Aangezien het aan de firmware lijkt te liggen kunnen jullie mss eens naar deze site gaan en die firmware testen. Het is wel niet gratis, maar mss het proberen waard

http://www.sveasoft.com/

Heb wel niet alle posts gelezen dus ik weet niet of iemand dit al heeft gestest

(Ik wou eigelijk ook zo een router kopen maar ik heb me nu wel heel erg snel bedacht)
Dit is, voor zover ik weet, firmware voor de Linksys WRT54G draadloos router.

Dit topic gaat over de Linksys WAG54G draadloos ADSL modem/router.

Toch bedankt voor je input. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:18:
Ik heb hetzelfde irritante probleem, maar dan met mijn WRT54G en word er niet goed van!! ben je weer ff een potje aan het CoDen kom je net een paar enemies tegen krijg je weer even een ping van 999 voor 5 seconden echt zwaar irritant
Gamen via een draadloos apparaat is altijd risico.

Het blijven radio golven die af en toe kunnen wegvallen waardoor je even geen verbinding hebt.

Advies is om bekabeld te gamen.

Wellicht een alternatief: http://www.devolo.nl werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MaZo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:21:
Snap ik, maar is de WAN poort standaard al niet 100mbit?
Niet de WAN poort van een ADSL modem, die is 8 of 12mbps bijv.

Jij bedoelt denk ik de WAN poort van een gewone router. Deze is, in de meeste gevallen, wel 10/100mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De status van mijn WAG54G.

1. RMA procedure gestart omdat mijn router alleen maar problemen gaf (wifiverbinding en
internetverbinding valt regelmatig weg)
2. 7 jan. ups komt mijn router ophalen
3. 13 jan. komt er een nieuwe binnen V1.2 (is dus niet goed). Helpdesk gebeld, was een foutje
moet een V2 zijn. Weer een nieuwe RMA opgestart.
4. 17 jan. ups komt het modem ophalen.
5. 25 jan. Nog steeds niets vernomen, dus even een mailtje naar de helpdesk gestuurd met de
vraag wat de status van mijn RMA is.
6. 26 jan. Nog steeds niets van linksys vernomen, dus maar eens even de helpdesk gebeld. Ze
hadden het daar druk, kon 1 a 2 weken duren voordat ik een nieuw modem kreeg!!!!
7. 27 jan. Krijg een replay op mijn mailtje. Ze gaan het uitzoeken!
8. 31 jan. Nog steeds niets vernomen, dus maar eens gebeld. Ze krijgen de V2 pas op 8 feb.
weer binnen. Dus ik moet nog even geduld hebben.
9. 2 feb. Er komt weer een router binnen. Hebben ze toch weer een V1.2 opgestuurd.
Ik weer gelijk bellen. Die lui bij die helpdesk worden er ook helemaal niet goed van. Weer een nieuwe RMA aangemaakt. Nu kan ik wachten tot de V2 versie binnenkomt, daarna kan ik de oude terugsturen.

Als ik zo eens alle berichten lees dan krijg ik toch een wat rommelige indruk van die helpdesk. Tegenstrijdige uitspraken en mensen aan het lijntje houden. Als het goed is dan lezen ze deze berichten ook en zijn dus van alles op de hoogte. Ik zou mij in ieder geval rot schamen als ik hier zo neergezet wordt!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Het zal aan mij liggen, maar de laatste paar dagen lijkt er iets verandert te zijn en is mijn verbinding een stuk stabieler met Demon. Al een tijdje geen disconnects gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
chimo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:31:
[...]
Niet de WAN poort van een ADSL modem, die is 8 of 12mbps bijv.

Jij bedoelt denk ik de WAN poort van een gewone router. Deze is, in de meeste gevallen, wel 10/100mbps.
Weet ik ook. :P

Ik ging er eigenlijk daarom ook vanuit dat de WAN van deze wireless GW ook 10/100 is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb 1 batch van de v2 en nog 200 v1 dus openmaken en testen gaat nog wel ff duren denk ik.. :(

[ Voor 73% gewijzigd door chim0 op 28-01-2005 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MaZo schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:02:
[...]
Weet ik ook. :P

Ik ging er eigenlijk daarom ook vanuit dat de WAN van deze wireless GW ook 10/100 is. ;)
Ik snap :)

Tja, was er maar 100mbps ADSL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
joostman schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:48:
[...]

Alhoewel dit al op de eerste pagina stond, zie ik niemand die hier op reageerd...
Ik heb namelijk zelf wel mijn voeding doorgemeten (gewoon multimetertje op de + en -) en daar kwam uit dat deze 16 volt geeft in plaats van 12 volt....

Lijkt me ook niet echt goed voor het apparaat....

Dus... pak / zoek die multimeter en post uw resultaten :+
Hier ook doorgemeten en ook 16 v ipv 12 v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de voeding ook eens doorgemeten een aantal maanden geleden op verzoek van linksys. Als je de spanning onbelast meet is hij inderdaad veel te hoog. Als je hem belast meet kom je ergens rond de 11.5 uit. Na wat gemeet aan andere voedingen bleek dit ook zo te zijn, erg veel adapters geven onbelast gewoon een te hoge spanning. Een kwalitatief stuk betere adapter zoals die van een laptop oid geeft bij mij wel keurig het voorgeschreven wattage. Ene mister 'routerman' heeft een heel betoog over dit onderwerp (http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=205861) op pagina 36 oid, schrik niet van de omvang :'( ) maar volgens mij vind hij het gewoon erg leuk om daar te zeuren gezien zijn omvangrijke deelname daar. Ikzelf geloof er niet zo in.

PS. tijdens zware belasting van wireless & wired (file transfer) gebruikt hij ongeveer 750 mA bij 11.5 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die het op andere forums nog niet heeft gelezen --> de router op zijn (linker)kant zetten en dan de antenne omhoog draaien ZOU wel eens kunnen helpen tegen de draadloze storingen. Ik doe het sinds een maand en heb bijna geen onderbrekingen meer. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik een 'nieuwe' (v1.2) wag54g van linksys heb gekregen en die direct op zijn kant heb gezet, ik heb dit met de oude nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie net dat er op de ftp van linksys een nieuwe firmware uit is ftp://ftp.linksys.com/int..._ETSI_v1.02.9_04_code.bin
Misschien werkt deze beter , ga hem meteen ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Holly mama, wie had dat verwacht.

Gelijk testen, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
@ wmeerendonk

Gooi er nu eens een flinke download tegen aan, kijken of ie nog steeds niet weg valt. ;)

Helaas doet de nieuwe 1.02.9 firmware het niet veel beter bij mij, op wat extra opties als RADIUS, WDS settings en e-mail alert reporting e.d. na. Met DHCP aan valt de verbinding nog steeds binnen 5 minuten weg.

[ Voor 51% gewijzigd door MaZo op 29-01-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Ik merk wel dat de setup-interface sneller is en als je iets opslaat dan valt de verbinding niet weg net als met vorige firmware. De pagina komt supersnel weer terug na het opslaan.

Voor de rest zie ik geen verbeteringen, maar dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er geen changelog te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele nacht emule overleeft hij nu probleemloos via wireless, ik heb over het wireless gedeelte eigenlijk geen klachten meer. Ik ga eens die nieuwe firmware proberen en kijken of er ook andere zaken zijn opgelost. Iemand enig idee of de AU versie problemen geeft in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
tot nu toe geen extra problemen ondervonden met deze AU versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AU zal wel wat andere kanalen erbij hebben dan de Europa versie?

Nu nog de annex-B versie , ik heb adsl over ISDN.. ..(ik weet het, niet ideaal, maar wilde destijds niet 2 maand zonder internet zitten en al die fijne administratieve fouten van KPN doormaken... zucht )

Ik heb mijn WAG54 (hw versie 1.2) net geflashed van 1.01.6 naar 1.2.7_03.
Dit werkt wel beter wat WIRELESS betreft, tot nu toe niet uitgevallen. (1 dag)
Alleen niet met statisch IP's ! wel met de DHCP van de WAG54.

Overigens kan ik niet terug naar 1.01.6 want die versie kan ik nergens vinden! Is dat een probleem bij evt retourneren / garantie? wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had alleen maar problemen met die wag54g V1.2. Ik ben hem dus aan het omruilen voor een V2.
Op 8 feb. krijgt linksys weer nieuwe V2 exemplaren binnen, dus ga je een rma procedure opstarten dan zou ik nog even wachten.

Wat voor firmware geinstalleerd is (als je de router opstuurd) is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Wat trouwens wel heel irri is is dat ik geen Mirc meer kan gebruiken. De modem gaat dan automatisch een reboot doen :(

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter info:

Het kan wel.

Ik heb mijn WAG-54GA op de HCC-dagen gekocht, aangesloten via mijn account bij hccnet en sindsdien in het begin een paar keer herstart, dat is een paar keer in ruim een maand, tot ik op het idee kwam de uPnP uit te zetten, ik kwam wat vreemde poorten tegen in de lijst nadat ik een serienummertje had opgezocht om een programmaatje te testen :). In januari is hij geloof ik nog niet herstart.
Voor de geïnteresseerden, ik heb firmware 1.01.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik heb momenteel ook nergens last van met uPnP aan, zelfde router als Sander_S, gekocht @ norrod op de hcc. zelfde firmware ook btw.

ik had alleen probs met wireless disconnects, maar dat heb ik opgelost door mijn intel software te gebruiken en wireless zero config van winXP uit te zetten

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:50
Ik volg dit topic al een poosje. Ik heb zelf ook behoorlijk wat shit met die apparaten. Maar met de laatste update van december blijft hij wel redelijk stabiel. Valt nog wel uit, maar niet zo vaak meer als met de firmware van juni of april 2004. Maar goed. Nu mijn vraag. Door alle omwisseligen die ik heb gehad (5 maal) heb ik een extra WAG54G. Kan ik dit apparaat ook zo instellen dat het een switch wordt?

Dus
WAG54 -->WAG54(SWITCH)-->PC ??
|
|----> PC, PC, Dreambox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Hier hoef je niets voor in te stellen. Gewoon verbinden met een van de 4 ethernet poorten. Wel even de DHCP server uitzetten, zodat je daar geen conflicten mee krijgt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
@ TokkieB

Heb jij die dreambox via wifi verbonden met de WAG ?
Ik dus wel maar internet doet het niet. Http en FTP werken prima, maar na het opslaan van de settings op de wag werkt internet op de dreambox maar enkele minuten en daarna niet meer.
Heb altijd gedacht dat het de wag was, maar nu ik jouw setup zie begin ik te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb het nu helemaal gehad met die kl*te ding, kan niet eens normaal wat files naar een andere PC in het netwerk gooien. Na 5 min. verschijnt er alweer zo'n rood kruis door m'n wireless icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 15-09 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Het gaat al een paar weken stukken beter met wireless. In een ander forum wordt door sommigen stellig beweerd dat een groot deel van de WAG54 problemen veroorzaakt worden door hitte. Eerlijk gezegd leek me dat sterk, maar ik heb toch maar één van de suggesties opgevolgd en de WAG54G op zijn korte kant gezet (dit bevordert blijkbaar warmte afvoer). En wis en waarachtig, een disconnect met wireless verbinding is in 3 weken tijd slecht één maal waargenomen, waar daarvoor eerder sprake was van 1 of 2 keer per dag.

DHCP server gaat nog steeds op zijn gat dus handmatig netwerkconfiguratie blijft nodig.
(Volgens mij heb ik de pre-historische versie van de WAG54G met firmware 1.02.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:50
VIC_TOR schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:34:
@ TokkieB

Heb jij die dreambox via wifi verbonden met de WAG ?
Ik dus wel maar internet doet het niet. Http en FTP werken prima, maar na het opslaan van de settings op de wag werkt internet op de dreambox maar enkele minuten en daarna niet meer.
Heb altijd gedacht dat het de wag was, maar nu ik jouw setup zie begin ik te twijfelen.
Ik heb nu mijn Dreambox via UTP aangesloten op mijn WAG54G. Ik heb wel geprobeerd het via WiFi te doen, maar het streamen van de beelden loopt dan niet echt lekker. Ook opnemen op een NFS mount lukt dan niet. Verder heb ik eigenlijk geen problemen gehad met internet. Behalve dan dat die WAG gewoon de verbinding verbreekt. Maar dat is ook bijna verleden tijd. Ik heb nog wel eens disconnects. Maar niet zo vaak meer als vroeger.

Dreambox. Even de laatste Hydra opzetten. Misschien dat het dan wat beter loopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Zeg, leuk en aardig allemaal dat er een firmware upgrade voor V2 is, maar weet iemand of ik op een of andere manier eerst mijn 1.00.19 firmware kan veiligstellen voordat ik em flash?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:39
Ik heb vandaag een WAG54G Annex B v1.2 gekregen (Cadeautje van me collega's). Kan ik nu zonder meer LinkSys bellen en deze laten omruilen voor een versie 2 ? Of moet je bestaande problemen hebben zoals hier in het forum genoemd ? Iemand hier al ervaring mee ?

De modem/router is aangeschaft via de Routershop.

NOTE: Inmiddels RMA procedure gestart via de routershop, avondje installeren was één drama ! ..... router wordt nu geruild voor een versie 2. Ik ben benieuwd. :7

[ Voor 26% gewijzigd door Svennos1 op 04-02-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
De WAG op z'n kant zetten helpt in mijn geval geen moer. Zodra ik m'n lijn voltrek met een download ligt ie al weer binnen 5 min. op zijn gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 15-09 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

MaZo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:33:
De WAG op z'n kant zetten helpt in mijn geval geen moer. Zodra ik m'n lijn voltrek met een download ligt ie al weer binnen 5 min. op zijn gat.
Hmmm, dat is een issue waar ik nog niet tegen aangelopen ben, aangezien de wireless verbinding praktisch alleen voor surfen en mailen gebruikt wordt. Kan eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray-zor schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:29:
Hmmm, dat is een issue waar ik nog niet tegen aangelopen ben, aangezien de wireless verbinding praktisch alleen voor surfen en mailen gebruikt wordt. Kan eens gaan testen.
Da's dus al tijden het probleem. Zodra je flink wat throughput hebt hangt het wireless gedeelte. Iemand al een definitieve oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:33:
Ik heb al drie verschillende wag54g V1.2 thuis gehad, en alle drie hadden ze hetzelfde probleem. Wifi verbinding valt regelmatig weg. Ook zonder het voltrekken van de lijn.
Oplossing: Firmware update helpt niet, rechtop zetten helpt ook niet. Je kan hem alleen maar omruilen voor een V2.
Die V1.2 worden trouwens nog volop verkocht!! SCHANDE!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Als ik gewoon surf is er weinig aan de hand. Af en toe verschijnt de ballon weer in m'n taakbalk (Windows XP) dat de verbinding uitstekend is, maar heb nooit last van disconnects. Als ik m'n lijn echter voltrek disconnect ie echt, oftewel een rood kruis. De enige oplossing is dan het rebooten van de WAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:32:
Als ik gewoon surf is er weinig aan de hand. Af en toe verschijnt de ballon weer in m'n taakbalk (Windows XP) dat de verbinding uitstekend is, maar heb nooit last van disconnects. Als ik m'n lijn echter voltrek disconnect ie echt, oftewel een rood kruis. De enige oplossing is dan het rebooten van de WAG.
Er zit echt een fout in dat ding. Je moet hem gewoon omruilen. De helpdesk is ook van het probleem op de hoogte.
Onderstaand bericht zag ik net op www.kieskeurig.nl staan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iedereen weet nu wel dat de WAG54G 1.2 niet naar behoren werkt, sommige
ondervinden geen enkele problemen, helaas verteld linksys mij ook hier niet zo
veel over.
Ik had 7 maanden lang problemen met de 1.2 en heb gister een versie 2.0
ontvangen.. Het nieuwe model dus, en ik ben hier echt zeer tevreden over, deze
heeft echt alle problemen die linksys met de 1.2 had in 1 x uit de baan
geveegt.
Ik kon met de 4 vorige modellen die ik hiervoor had niet eens langer dan een
dag online (draadloos) nu ben ik al bijna 2 dagen online draadloos.
GRANDIOOS!!!!

Bereik ook veel beter dan de vorige versie.. echt mensen.. support desk bellen
en een versie 2 halen!!! (een paar dagen in bezit)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus dat geeft de mens weer hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:01
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:08:
[...]

Er zit echt een fout in dat ding. Je moet hem gewoon omruilen. De helpdesk is ook van het probleem op de hoogte.
Onderstaand bericht zag ik net op www.kieskeurig.nl staan.
Iedereen weet nu wel dat de WAG54G 1.2 niet naar behoren werkt, sommige
ondervinden geen enkele problemen, helaas verteld linksys mij ook hier niet zo
veel over.
Ik had 7 maanden lang problemen met de 1.2 en heb gister een versie 2.0
ontvangen.. Het nieuwe model dus, en ik ben hier echt zeer tevreden over, deze
heeft echt alle problemen die linksys met de 1.2 had in 1 x uit de baan
geveegt.
Ik kon met de 4 vorige modellen die ik hiervoor had niet eens langer dan een
dag online (draadloos) nu ben ik al bijna 2 dagen online draadloos.
GRANDIOOS!!!!

Bereik ook veel beter dan de vorige versie.. echt mensen.. support desk bellen
en een versie 2 halen!!! (een paar dagen in bezit)

Dus dat geeft de mens weer hoop.
Ik heb een v2 hier al hangen sinds 28-12-2004, ruim een maand dus en nog nooit disconnect of andere problemen mee gehad voor 60,50 bij hardware concurrent trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
b..RAM schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:31:
[...]

Ik heb een v2 hier al hangen sinds 28-12-2004, ruim een maand dus en nog nooit disconnect of andere problemen mee gehad voor 60,50 bij hardware concurrent trouwens :)
We hebben het hier over de WAG54G. Nog nooit een WAG54G voor die prijs gezien :Y) Heb jij het niet toevallig over de WRT54G? Die heb ik hier (v.2) en daar is niks mis mee.

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 03-02-2005 19:08 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de nieuwe firmware geinstalleerd en de wag54g op z'n kant gezet (antenne omhoog) en ik moet zeggen dat alles sindsdien zonder wireless disconnects werkt. De snelheid staat wel keihard op 11 Mb en heeft de hele nacht op maximale throughput gedraaid (up en down). Ik ga nu eens wat experimenteren met de verschillende variabelen om te kijken wanneer het weer mis gaat.

Passive FTP (ws_ftp) leverde hiervoor trouwens altijd direct een disconnect op en ook dat werkt nu zoalang ik de FTP verbinding maar niet sluit :/

Iemand soortgelijke ervaringen? Nogmaal was het nl. al binnen 5 min. over hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een WAG54G V2 . Heb geen last van disconnects. Maar mijn snelheden wisselen enorm!! Heb net ff een kwartiertje zitten kijken met newsleecher aan en hij schommelt met het downloaden tussen de 20 KB en de 790 KB dit gaat continue als een jojo heen en weer. Meer mesen dit ook gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
gertvdijk schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:07:
[...]

We hebben het hier over de WAG54G. Nog nooit een WAG54G voor die prijs gezien :Y) Heb jij het niet toevallig over de WRT54G? Die heb ik hier (v.2) en daar is niks mis mee.
8)7 idd de wag54g was 100 euries ook niet egt duur trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien of je je oude router (1,2) mag houden totdat je versie 2,0 hebt ontvangen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Dat zou ik ook wel willen weten, maar ik denk het niet. Ze moeten eerst toch zien wat er met je oude aan de hand is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... ik denk dat ze dat wel weten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Nope, lees even het verdere topic. De (kapotte) router wordt opgehaald door UPS en na ongeveer een week heb je de V2 in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh.. okee thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Ik heb net ook bericht gekregen dat ik mijn v1.2 kan om laten wisselen voor een v2.
Tja, dan maar even 2 weken zonder internet. Hopen dat dan inderdaad de problemen over zullen zijn.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Ik heb na 3 weken wachten mijn V2 nog steeds niet binnen. Dus nog maar eens contact opgenomen met de helpdesk.
De wag54g v2 zijn nog steeds niet op voorraad. Komen pas weer op 8 maart binnen!!!! 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 08:10 ]

Verwijderd

Is dit de nieuwste firmware voor LINKSYS WAG 54G ?

WAG54G-AU_AnnexA_ETSI_v1.02.9_04_code.bin

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:16:
Is dit de nieuwste firmware voor LINKSYS WAG 54G ?

WAG54G-AU_AnnexA_ETSI_v1.02.9_04_code.bin
Yep dat is de nieuwste.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

bij mij gaf de allernieuwste meer problemen dan de versie ervoor...
raar maar waar, misschien heb jij meer geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus concluderen we nu dat die nieuwe V2.0 het naar behoren doet?

Is er iemand die met de V2.0 WEL problemen mee heeft?
1. ADSL disconnects?
2. WiFi disconnects?
3. Router's DHCP server?
4. Port-forwarding?
5. Hoe werkt ie nu als je veel data over de wireless interface stuurt?
6. Doet ie het nog als je hem van de trap hebt laten lazeren?

Want voordat ik nou weer weken ga zitten wachten op die RMA
procedure (en het is duidelijk dat ze die V2.0 niet aangesleept
kunnen krijgen), wil ik me wel graag even overtuigen dat het niet
voor het volgende wanproduct van linksys is... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb maar mn oude speedtouch 510 teruggezet en een wrt54gs gekocht...

wat een verademing zeg, avondje internet zonder disconnecties, reboot van de wag54g als je dc++ o.i.d. wilt gebruiken.

wat een kloteapparaat die wag54g v1.2 , echt aso dat zoveel winkels hem nog verkopen

• gertvdijk
Het vreemde is dus dat bij alle mensen waar ik de v1(.0) heb geinstalleerd het allemaal nog vrolijk en supersnel speelt. Heel betrouwbare verbinding en zeker net zo goed als mijn WRT54G hier.

Het gaat om zo'n 4 gevallen waar de de v.1 heb geinstalleerd, de gevallen waar ik v.1.2 heb geinstalleerd, talloze problemen. Soms in Netstumbler zelfs hele rare dingen. Terwijl ik naast de WAG's sta verandert de signaalsterkte tussen de -40 en -75 dB :? :|
En soms is het signaal helemaal de lucht uit voor onbepaalde tijd :'(

Iemand trouwens ook opgevallen dat er versies zijn met lampjes die rood & groengeel kunnen branden. Het vreemde is dat het niet met het h/w versienummer te maken heeft, want de eerste die ik heb geinstalleerd (v.1.0) heeft het en ook de laatste (een v.1.2).

( v.1.0 --> WAG54G zonder versienummer )

• MaZo
  • Niet online
@ gertvdijk, zolang die mensen gewoon surfen, mail etc. is er niks aan de hand. Zodra ze hun lijn vol gaan trekken zullen ze ongetwijfeld dezelfde problemen ondervinden.

• gertvdijk
Je denkt toch niet dat ik daar niets heb getest he! :P En naar mijn idee is het geen toeval dat v.1.0 vier maal geen uitval heeft en v1.2. al driemaal wel ;)

Het zijn wel allemaal oude firmwares die ik nu natuurlijk niet durf te upgraden, ondanks wat kleine probleempjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Kan iemand mij (voordat ik een RMA-procedure start) vertellen of de nieuwe V2 pas echt weer rond 8 maart op voorraad is bij Linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels 6 dagen de WAG54G v2.0 naar volle tevredenheid draaien. Geen disconnects en de wireless verbinding is stabiel.

Heb mijn oude apparaat op 7 feb. opgestuurd en 15 feb. de v2.0 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 14:42
Damn, toch maar eens een nieuwe versie proberen te krijgen dan :) Maar dan wel een week geen internet. Kan je niet eerst een nieuwe geleverd krijgen? Ik zal ze morgen eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:05:
Ik heb inmiddels 6 dagen de WAG54G v2.0 naar volle tevredenheid draaien. Geen disconnects en de wireless verbinding is stabiel.

Heb mijn oude apparaat op 7 feb. opgestuurd en 15 feb. de v2.0 ontvangen.
Zit er op de voorkant een groene sticker met ADSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eruit! :*):*)
Heb thuis een combinatie van een WAG54G en Tiscali ADSL en telkens als er een van de volgende dingen gebeurde knalde me internet eruit:
-2 clients tegelijk op internet (druk aan surfen)
-1 pc kazaa en andere pc internet.
En ook het probleem van wireless wat soms gewoon disconnect had ik last van.
(heb ik nu staan op SSID broadcast enabled)

Heb me MTU size op 1492 gezet ipv de standaard 1500 :)
Het draait nu al 2 dagen super :P Me router is nog niet uitgeklapt evenmin als internet :)
(heb getest met 3 pcs erop, waarvan 2 wifi. 2 ervan hadden een p2p progje open en ander ftp :) en tegelijk surfen). Maar alles loop weer als een zonnetje,

ik weetniet of MTU size afhankelijk is van je provider :? maar bij mij loopt het nu weer perfect _/-\o_

p.s.: heb nog gewoon fabrieksfirmware en no problem ermee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23
Heb vandaag ook men WAG54G voor analoog binnen gekregen. Het is een V2. Men internetverbinding is tot nu toe constant stabiel geweest. Maar men wireless lan werkt voor geen meter. Dan ziet windows xp hem wel en dan weer niet. Heb al geprobeerd met men linksys WPC54G adapter en met mijn standaard wifi kaart die in men laptop standaard zit.Die netwerkkaarten zijn goed want die werken ook op men smc modem/router. Klote apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:21:
[...]

Zit er op de voorkant een groene sticker met ADSL2?
Nee, dat staat op de doos. Het is echt de versie 2.0, heur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:25:
Ik ben eruit! :*):*)
Heb thuis een combinatie van een WAG54G en Tiscali ADSL en telkens als er een van de volgende dingen gebeurde knalde me internet eruit:
-2 clients tegelijk op internet (druk aan surfen)
-1 pc kazaa en andere pc internet.
En ook het probleem van wireless wat soms gewoon disconnect had ik last van.
(heb ik nu staan op SSID broadcast enabled)

Heb me MTU size op 1492 gezet ipv de standaard 1500 :)
Het draait nu al 2 dagen super :P Me router is nog niet uitgeklapt evenmin als internet :)
(heb getest met 3 pcs erop, waarvan 2 wifi. 2 ervan hadden een p2p progje open en ander ftp :) en tegelijk surfen). Maar alles loop weer als een zonnetje,

ik weetniet of MTU size afhankelijk is van je provider :? maar bij mij loopt het nu weer perfect _/-\o_

p.s.: heb nog gewoon fabrieksfirmware en no problem ermee.
Nou...ik heb een wag54g V1.2 met adsl van kpn, maar met die instellingen heb ik nog steeds problemen!!! En zit nog steeds (via rma procedure) op mijn nieuwe V2.0 te wachten. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt er ook ziek van, ben ook bezig met de rma-procedure en nu kreeg ik weer te horen dat 22maart weer nieuwe versies zouden komen maar hij kon niet vertellen of ik er ook 1 kon krijgen of niet 8)7

mtu size verlagen helpt inderdaad ook geen moer :|

Verwijderd

Goed, ik heb me suf gezocht en gelezen en misschien over het hoofd gezien, maar kan het er toch niet echt uit opmaken. Maar zijn deze problemen ook van toepassing op de WAG54Gannex B (ISDN) en zoja komt daar dan ook een versie 2.0 vanuit?

Want bij de shops (routershop bijvoorbeeld) staat de annex A mooi en duidelijk aangeduid met versie 2.0 maar staat er bij de annexB niks. Gelden de besproken problemen van de WAG54G niet voor de ISDN versie of komt/is er een WAG54G annexB v2.0 ?

Hopelijk kan iemand mij hierover opheldering geven...

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:16:
Goed, ik heb me suf gezocht en gelezen en misschien over het hoofd gezien, maar kan het er toch niet echt uit opmaken. Maar zijn deze problemen ook van toepassing op de WAG54Gannex B (ISDN) en zoja komt daar dan ook een versie 2.0 vanuit?

Want bij de shops (routershop bijvoorbeeld) staat de annex A mooi en duidelijk aangeduid met versie 2.0 maar staat er bij de annexB niks. Gelden de besproken problemen van de WAG54G niet voor de ISDN versie of komt/is er een WAG54G annexB v2.0 ?

Hopelijk kan iemand mij hierover opheldering geven...
Lijkt mij sterk dat dit enkel beperkt is tot de analoge versie.
De structuur verschilt toch niet zo veel.

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:55:
[...]

Nee, dat staat op de doos. Het is echt de versie 2.0, heur :)
Dat bedoel ik ook. Het staat ook op de doos, ik verkoop die dingen.

Wilde alleen weten of we het over hetzelfde product praten.

We hebben trouwens weer nieuwe WAG54GA met ADSL2+ sticker op de doos. WAG54GB helaas nog steeds 1.2

http://www.linksys.com/in...spage.asp?prid=147&coid=6

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 24-02-2005 12:27 ]

Verwijderd

chimo schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:23:
[...]

Dat bedoel ik ook. Het staat ook op de doos, ik verkoop die dingen.

Wilde alleen weten of we het over hetzelfde product praten.

We hebben trouwens weer nieuwe WAG54GA met ADSL2+ sticker op de doos. WAG54GB helaas nog steeds 1.2

http://www.linksys.com/in...spage.asp?prid=147&coid=6
:|
Effe afwachten dus...

Heb je een timeframe/idee wanneer de B als versie 2.0 wordt uitgeleverd of is dat giswerk?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 12:41 ]

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Linksys kan onze A versie pas ophalen vanaf 15 april. Want dan krijgen ze pas de 2.0 weer binnen.

Gekocht bij routershop. Wat moeten we nu doen ? Want die RMA procedure zou wel werken, en komen ze dat ding volgende week ophalen. Maar 15 april krijgen we waarschijnlijk de nieuwe.

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

frankvanhoesel schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:50:Linksys kan onze A versie pas ophalen vanaf 15 april. Want dan krijgen ze pas de 2.0 weer binnen.
Gekocht bij routershop.
Ik had die van mij ook bij de routershop gekocht, en netjes binnen een week de V2 binnen na een RMA! Als ik jou was zou ik ze dus even mailen om te vragen hoe het zit.

En de V2 werkt prima! Een hele dag en nacht flink de verbinding belast (een flinke hoeveelheid BitTorrents seeden :Y) ) en niks geen probleem gehad! Dit weekend dus maar meteen bij mijn ouders installeren.

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik had die van mij ook bij de routershop gekocht, en netjes binnen een week de V2 binnen na een RMA
RMA bij linksys of routershop ?

• MaZo
  • Niet online
Hmm, ik ga dan ook maar eens (als zij de V2 wel in huis hebben) een RMA-formulier invullen op de Routershop website.

• chim0
* chim0 werkt bij Routershop

Mensen met een Linksys WAG54GA 1.2 kunnen online een RMA formulier invullen en deze zal worden omgeruild voor een Linksys WAG54GA 2.0

Ik heb helaas geen verwachte leverdatum voor de ISDN variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Helaas mailed Routershop mij net met de mededeling dat ik de WAG54G in de originele doos (en compleet) moet opsturen.
Vreemd, dit hoeft niet als ik de router opstuur naar Linksys zelf.
Routershop kan mij toch gewoon een nieuwe - zonder doos e.d. - terugsturen?

Bovendien ben ik (voor zover ik weet) niet verplicht om de doos te bewaren, ook niet in het geval van een eventuele RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

MaZo schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:48:
Helaas mailed Routershop mij net met de mededeling dat ik de WAG54G in de originele doos (en compleet) moet opsturen.
Vreemd, dit hoeft niet als ik de router opstuur naar Linksys zelf.
Routershop kan mij toch gewoon een nieuwe - zonder doos e.d. - terugsturen?

Bovendien ben ik (voor zover ik weet) niet verplicht om de doos te bewaren, ook niet in het geval van een eventuele RMA.
Routershop crediteert het ding bij Linksys, vandaar.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook misschien iemand die wat van de RMA procedure afweet bij Yorcom Computers? of daar werkt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat ik terug kreeg van support.nl@linksys.com :
----------------------------------------------------------------------------------
Geachte Linksys klant,

Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning.

Een WAG54G V2 is momenteel nog slechts mondjesmaat beschikbaar. Het is ook niet zo dat iedere V1.2 per defenitie niet korrekt zal werken. Het gaat slechts om een klein percentage.

Zo te zien, heeft u momenteel ook niet de laatste firmware.
De laatste firmware voor uw WAG54G kunt u downloaden via :

ftp://ftp.linksys.com/international/firmware

Annex A = voor analoge lijnen
Annex B = voor ISDN lijnen

Voor verdere vragen kunt u ons bereiken op nummer 02-627-7077 (Belgik) of 0900-5465797 (Nederland), of u kunt uw e-mail bericht adresseren aan Support.be@linksys.com (Belgik) of Support.nl@linksys.com (Nederland) zodat wij u verder van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------------
Ik heb versie 1.2 en firmware 1.02.1 omdat dat de laatste is op de linksys international support site. Waarom staat er op die site nog steeds versie 1.02.1 van de firmware op? Zijn die anderen op de FTP server "unstable" o.i.d. ?
Ik heb het advies opgevolgd, ik denk dat het wel beter is, maar toch nog dagelijks disconnects. Dit terwijl een WRT54G wel zonder problemen werkt. En de disconnects zijn op meerdere PC's tegelijk. Is het zo dat niet elk type 1.2 dit probleem heeft? Ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr.
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zelf heb de wag54g om precies te zijn 2 dagen gehad, ik had last van een weg vallende verbinding en het wifi bereik was zwaar beroerd.

ik heb toen een wrt54g en een wap54g terug gekregen (geruild) en de wrt54g maakt nu verbinding via een pptp verbinding met mijn speedtouch modem. En dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een tip voor het goed flashen van je Firmware, niet via de web browser maar via dit FTP progje
ftp://ftp.linksys.com/pub/network/tftp.exe

bij mij ging het namelijk wel eens fout dat hij geen verbinding meer had nadat de flash bijna was voltooid

hierna kan je het best alles op factory defaults zetten en daarna je configuratie bestandje weer ophalen en in je modem zetten..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:21:
misschien een tip voor het goed flashen van je Firmware, niet via de web browser maar via dit FTP progje
ftp://ftp.linksys.com/pub/network/tftp.exe

bij mij ging het namelijk wel eens fout dat hij geen verbinding meer had nadat de flash bijna was voltooid

hierna kan je het best alles op factory defaults zetten en daarna je configuratie bestandje weer ophalen en in je modem zetten..
Heb je firmware update draadloos uitgevoerd?

En je kunt beter de router resetten naar fabrieksinstellingen, voordat je een firmware update gaat uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
chimo schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:50:
[...]

En je kunt beter de router resetten naar fabrieksinstellingen, voordat je een firmware update gaat uitvoeren.
Maakt niks uit hoor, tijdens het flashen wordt er toch niet naar dat configuratiebestandje gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

even off topic. Maar weet iemand van jullie hoe ik de wireless machines de machines op het gewone LAN kan laten zien?

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste