edit:
Oops, kzat op de verkeerde pagina, nogal oude reactie dus
Oops, kzat op de verkeerde pagina, nogal oude reactie dus
[ Voor 96% gewijzigd door Wolfboy op 23-01-2005 04:01 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Wolfboy op 23-01-2005 04:01 ]
Dit geeft weinig boeiends te zien kan ik je vertellen.VIC_TOR schreef op zondag 23 januari 2005 @ 03:20:
dit heb ik trouwens in een ander forum gevonden:
http://192.168.1.1/SysPerformance.htm
schijnt een verborgen pagina te zijn. Misschien zitten er wel meer op. Gaan we met z'n allen zoeken of niet?
Verwijderd
en en en?chimo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:12:
[...]
Voor zover ik weet, zijn, vanaf versie 1.2, de LAN poorten geel en de WAN poort is blauw en is het altijd een 4-poorts switch geweest.
@ OMX2000
Ik zal er morgen een openmaken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
Verwijderd
Alhoewel dit al op de eerste pagina stond, zie ik niemand die hier op reageerd...MaZo schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:57:
Wat een stel mongolen bij die helpdesk. Raden ze me aan de voeding door te meten. Het lijkt me sterk dat ze werkelijk waar denken dat elke consument een multimeter in huis heeft?
Wat ik even niet snap wat de WAN poort is / doet? en waarom 12 Mbit? Wat was het eerst dan voor snelheid?chimo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:22:
-knip-
Verder schijnt deze ADSL2 te ondersteunen, zoals je kunt zien (sorry voor wazige tweede foto) en is de WAN poort 12mbit.
[ Voor 32% gewijzigd door joostman op 26-01-2005 01:55 ]
Dit topic gaat over de WAG54G. Of je hebt een tikfout gemaakt, of je bedoelt werkelijk een ander apparaat. Zit er wel een straight UTP kabel tussen, en geen cross?Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:10:
ik heb een linksys wap54G, ik kan me niet inloggen.
Uh, de WAN poort was en is gewoon 100mbit. Ik denk dat jij bedoelt dat het modem nu (down) snelheden aan kan tot 12mbit, waar het voorheen 8mbit was.chimo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:22:
Verder schijnt deze ADSL2 te ondersteunen, zoals je kunt zien (sorry voor wazige tweede foto) en is de WAN poort 12mbit.
[ Voor 59% gewijzigd door MaZo op 26-01-2005 14:34 ]
Het is een Europees product:MaZo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:24:
[...]
Dit topic gaat over de WAG54G. Of je hebt een tikfout gemaakt, of je bedoelt werkelijk een ander apparaat. Zit er wel een straight UTP kabel tussen, en geen cross?
[...]
Uh, de WAN poort was en is gewoon 100mbit. Ik denk dat jij bedoelt dat het modem nu (down) snelheden aan kan tot 12mbit, waar het voorheen 8mbit was.
Edit:
Hmm, Linksys heeft de WAG54G van hun product page afgehaald. Een fout of toch niet?
Verwijderd
Verwijderd
Dit is, voor zover ik weet, firmware voor de Linksys WRT54G draadloos router.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:24:
Ik heb wel geen LinkSys zoals jullie maar ik heb mss wel een ideetje.
![]()
Aangezien het aan de firmware lijkt te liggen kunnen jullie mss eens naar deze site gaan en die firmware testen. Het is wel niet gratis, maar mss het proberen waard
http://www.sveasoft.com/
Heb wel niet alle posts gelezen dus ik weet niet of iemand dit al heeft gestest
(Ik wou eigelijk ook zo een router kopen maar ik heb me nu wel heel erg snel bedacht)
Gamen via een draadloos apparaat is altijd risico.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:18:
Ik heb hetzelfde irritante probleem, maar dan met mijn WRT54G en word er niet goed van!! ben je weer ff een potje aan het CoDen kom je net een paar enemies tegen krijg je weer even een ping van 999 voor 5 seconden echt zwaar irritant
Niet de WAN poort van een ADSL modem, die is 8 of 12mbps bijv.MaZo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:21:
Snap ik, maar is de WAN poort standaard al niet 100mbit?
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 19:12 ]
Weet ik ook.chimo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:31:
[...]
Niet de WAN poort van een ADSL modem, die is 8 of 12mbps bijv.
Jij bedoelt denk ik de WAN poort van een gewone router. Deze is, in de meeste gevallen, wel 10/100mbps.
Ik heb 1 batch van de v2 en nog 200 v1 dus openmaken en testen gaat nog wel ff duren denk ik..
[ Voor 73% gewijzigd door chim0 op 28-01-2005 06:43 ]
Ik snapMaZo schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:02:
[...]
Weet ik ook.
Ik ging er eigenlijk daarom ook vanuit dat de WAN van deze wireless GW ook 10/100 is.
Hier ook doorgemeten en ook 16 v ipv 12 v.joostman schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:48:
[...]
Alhoewel dit al op de eerste pagina stond, zie ik niemand die hier op reageerd...
Ik heb namelijk zelf wel mijn voeding doorgemeten (gewoon multimetertje op de + en -) en daar kwam uit dat deze 16 volt geeft in plaats van 12 volt....
Lijkt me ook niet echt goed voor het apparaat....
Dus... pak / zoek die multimeter en post uw resultaten
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door MaZo op 29-01-2005 21:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Verwijderd
[Signature]
Ik heb nu mijn Dreambox via UTP aangesloten op mijn WAG54G. Ik heb wel geprobeerd het via WiFi te doen, maar het streamen van de beelden loopt dan niet echt lekker. Ook opnemen op een NFS mount lukt dan niet. Verder heb ik eigenlijk geen problemen gehad met internet. Behalve dan dat die WAG gewoon de verbinding verbreekt. Maar dat is ook bijna verleden tijd. Ik heb nog wel eens disconnects. Maar niet zo vaak meer als vroeger.VIC_TOR schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:34:
@ TokkieB
Heb jij die dreambox via wifi verbonden met de WAG ?
Ik dus wel maar internet doet het niet. Http en FTP werken prima, maar na het opslaan van de settings op de wag werkt internet op de dreambox maar enkele minuten en daarna niet meer.
Heb altijd gedacht dat het de wag was, maar nu ik jouw setup zie begin ik te twijfelen.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
[ Voor 26% gewijzigd door Svennos1 op 04-02-2005 23:25 ]
Hmmm, dat is een issue waar ik nog niet tegen aangelopen ben, aangezien de wireless verbinding praktisch alleen voor surfen en mailen gebruikt wordt. Kan eens gaan testen.MaZo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:33:
De WAG op z'n kant zetten helpt in mijn geval geen moer. Zodra ik m'n lijn voltrek met een download ligt ie al weer binnen 5 min. op zijn gat.
Verwijderd
Da's dus al tijden het probleem. Zodra je flink wat throughput hebt hangt het wireless gedeelte. Iemand al een definitieve oplossing?Ray-zor schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:29:
Hmmm, dat is een issue waar ik nog niet tegen aangelopen ben, aangezien de wireless verbinding praktisch alleen voor surfen en mailen gebruikt wordt. Kan eens gaan testen.
Verwijderd
Ik heb al drie verschillende wag54g V1.2 thuis gehad, en alle drie hadden ze hetzelfde probleem. Wifi verbinding valt regelmatig weg. Ook zonder het voltrekken van de lijn.MaZo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:33:
De WAG op z'n kant zetten helpt in mijn geval geen moer. Zodra ik m'n lijn voltrek met een download ligt ie al weer binnen 5 min. op zijn gat.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 13:59 ]
Verwijderd
Er zit echt een fout in dat ding. Je moet hem gewoon omruilen. De helpdesk is ook van het probleem op de hoogte.MaZo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:32:
Als ik gewoon surf is er weinig aan de hand. Af en toe verschijnt de ballon weer in m'n taakbalk (Windows XP) dat de verbinding uitstekend is, maar heb nooit last van disconnects. Als ik m'n lijn echter voltrek disconnect ie echt, oftewel een rood kruis. De enige oplossing is dan het rebooten van de WAG.
Ik heb een v2 hier al hangen sinds 28-12-2004, ruim een maand dus en nog nooit disconnect of andere problemen mee gehad voor 60,50 bij hardware concurrent trouwensVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:08:
[...]
Er zit echt een fout in dat ding. Je moet hem gewoon omruilen. De helpdesk is ook van het probleem op de hoogte.
Onderstaand bericht zag ik net op www.kieskeurig.nl staan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iedereen weet nu wel dat de WAG54G 1.2 niet naar behoren werkt, sommige
ondervinden geen enkele problemen, helaas verteld linksys mij ook hier niet zo
veel over.
Ik had 7 maanden lang problemen met de 1.2 en heb gister een versie 2.0
ontvangen.. Het nieuwe model dus, en ik ben hier echt zeer tevreden over, deze
heeft echt alle problemen die linksys met de 1.2 had in 1 x uit de baan
geveegt.
Ik kon met de 4 vorige modellen die ik hiervoor had niet eens langer dan een
dag online (draadloos) nu ben ik al bijna 2 dagen online draadloos.
GRANDIOOS!!!!
Bereik ook veel beter dan de vorige versie.. echt mensen.. support desk bellen
en een versie 2 halen!!! (een paar dagen in bezit)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus dat geeft de mens weer hoop.
We hebben het hier over de WAG54G. Nog nooit een WAG54G voor die prijs gezienb..RAM schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:31:
[...]
Ik heb een v2 hier al hangen sinds 28-12-2004, ruim een maand dus en nog nooit disconnect of andere problemen mee gehad voor 60,50 bij hardware concurrent trouwens
[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 03-02-2005 19:08 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
Verwijderd
gertvdijk schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:07:
[...]
We hebben het hier over de WAG54G. Nog nooit een WAG54G voor die prijs gezienHeb jij het niet toevallig over de WRT54G? Die heb ik hier (v.2) en daar is niks mis mee.
Verwijderd
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 08:10 ]
Verwijderd
Yep dat is de nieuwste.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:16:
Is dit de nieuwste firmware voor LINKSYS WAG 54G ?
WAG54G-AU_AnnexA_ETSI_v1.02.9_04_code.bin
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
Zit er op de voorkant een groene sticker met ADSL2?Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:05:
Ik heb inmiddels 6 dagen de WAG54G v2.0 naar volle tevredenheid draaien. Geen disconnects en de wireless verbinding is stabiel.
Heb mijn oude apparaat op 7 feb. opgestuurd en 15 feb. de v2.0 ontvangen.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 11:26 ]
Verwijderd
Nee, dat staat op de doos. Het is echt de versie 2.0, heurchimo schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:21:
[...]
Zit er op de voorkant een groene sticker met ADSL2?
Verwijderd
Nou...ik heb een wag54g V1.2 met adsl van kpn, maar met die instellingen heb ik nog steeds problemen!!! En zit nog steeds (via rma procedure) op mijn nieuwe V2.0 te wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:25:
Ik ben eruit!):*)
Heb thuis een combinatie van een WAG54G en Tiscali ADSL en telkens als er een van de volgende dingen gebeurde knalde me internet eruit:
-2 clients tegelijk op internet (druk aan surfen)
-1 pc kazaa en andere pc internet.
En ook het probleem van wireless wat soms gewoon disconnect had ik last van.
(heb ik nu staan op SSID broadcast enabled)
Heb me MTU size op 1492 gezet ipv de standaard 1500
Het draait nu al 2 dagen superMe router is nog niet uitgeklapt evenmin als internet
![]()
(heb getest met 3 pcs erop, waarvan 2 wifi. 2 ervan hadden een p2p progje open en ander ftpen tegelijk surfen). Maar alles loop weer als een zonnetje,
ik weetniet of MTU size afhankelijk is van je providermaar bij mij loopt het nu weer perfect
p.s.: heb nog gewoon fabrieksfirmware en no problem ermee.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 19:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt mij sterk dat dit enkel beperkt is tot de analoge versie.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:16:
Goed, ik heb me suf gezocht en gelezen en misschien over het hoofd gezien, maar kan het er toch niet echt uit opmaken. Maar zijn deze problemen ook van toepassing op de WAG54Gannex B (ISDN) en zoja komt daar dan ook een versie 2.0 vanuit?
Want bij de shops (routershop bijvoorbeeld) staat de annex A mooi en duidelijk aangeduid met versie 2.0 maar staat er bij de annexB niks. Gelden de besproken problemen van de WAG54G niet voor de ISDN versie of komt/is er een WAG54G annexB v2.0 ?
Hopelijk kan iemand mij hierover opheldering geven...
Dat bedoel ik ook. Het staat ook op de doos, ik verkoop die dingen.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:55:
[...]
Nee, dat staat op de doos. Het is echt de versie 2.0, heur
[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 24-02-2005 12:27 ]
Verwijderd
chimo schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:23:
[...]
Dat bedoel ik ook. Het staat ook op de doos, ik verkoop die dingen.
Wilde alleen weten of we het over hetzelfde product praten.
We hebben trouwens weer nieuwe WAG54GA met ADSL2+ sticker op de doos. WAG54GB helaas nog steeds 1.2
http://www.linksys.com/in...spage.asp?prid=147&coid=6
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 12:41 ]
Ik had die van mij ook bij de routershop gekocht, en netjes binnen een week de V2 binnen na een RMA! Als ik jou was zou ik ze dus even mailen om te vragen hoe het zit.frankvanhoesel schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:50:Linksys kan onze A versie pas ophalen vanaf 15 april. Want dan krijgen ze pas de 2.0 weer binnen.
Gekocht bij routershop.
RMA bij linksys of routershop ?Ik had die van mij ook bij de routershop gekocht, en netjes binnen een week de V2 binnen na een RMA
Routershop crediteert het ding bij Linksys, vandaar.MaZo schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:48:
Helaas mailed Routershop mij net met de mededeling dat ik de WAG54G in de originele doos (en compleet) moet opsturen.
Vreemd, dit hoeft niet als ik de router opstuur naar Linksys zelf.
Routershop kan mij toch gewoon een nieuwe - zonder doos e.d. - terugsturen?
Bovendien ben ik (voor zover ik weet) niet verplicht om de doos te bewaren, ook niet in het geval van een eventuele RMA.
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 17:58 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 13:22 ]
Heb je firmware update draadloos uitgevoerd?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:21:
misschien een tip voor het goed flashen van je Firmware, niet via de web browser maar via dit FTP progje
ftp://ftp.linksys.com/pub/network/tftp.exe
bij mij ging het namelijk wel eens fout dat hij geen verbinding meer had nadat de flash bijna was voltooid
hierna kan je het best alles op factory defaults zetten en daarna je configuratie bestandje weer ophalen en in je modem zetten..
Maakt niks uit hoor, tijdens het flashen wordt er toch niet naar dat configuratiebestandje gekekenchimo schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:50:
[...]
En je kunt beter de router resetten naar fabrieksinstellingen, voordat je een firmware update gaat uitvoeren.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq