Twee dagen geleden een WAG54g V2 gekocht (met 1.00.19 firmware). Ik had bij de eerste installatie al het probleem dat het erg lang duurde voordat de DSL verbinding werd gevonden. Het lampje bleef knipperen en in de status info was te zien : Training.
Gelukkig had ik wel mijn oude modem nog staan en die pakte de verbinding vrijwel direct.
Na een reset kreeg ik opeens wel een verbinding...
Vaak na wijzigingen in de setup ging het modem weer zoeken naar de verbinding wat veel te lang duurde.
Na het doorlezen van deze erg lange thread heb ik het apparaat maar meteen van een nieuwe firmware voorzien (V1.01.05). Na deze upgrade loopt het als een trein. De verbinding wordt nu erg vlot gevonden...
Verder heb ik uiteraard niet veel kunnen testen in de korte tijd dat ik 'm gebruik. Het wireless gedeelte kan pas zodra mijn bestelde notebook binnen is.
Ik heb echter wel een paar vraagjes, wellicht dat iemand daar antwoord op kan geven.
Mijn (toekomstige) setup :
- PC (op zolder, met UTP kabel naar beneden waar de WAG54g staat)
- Notebook beneden (via wireless naar de WAG)
Ik wil dus graag op mijn vaste PC en op mijn notebook internet op (incl games zoals Steam) en ook gebruik maken van torrentclients (Azureus) en andere p2p applicaties.
Wat ik begrepen heb moet je dan de NAT ports forwarden en geen DHCP server gebruiken (dus vaste IP adressen). Op dit moment heb ik reeds mijn vaste PC een eigen IP gegeven, DHCP uitgeschakeld in de router en de Azureus port ranges forwarded. En zowaar, dat werkt !
en dat voor iemand die niet net kan werken
Maar wat zodra het notebook er is ? Ik kan niet ports naar twee IP adressen forwarden (of ik kijk er overheen). Hoe configureer je nu de router zodat de PC én het notebook gebruik kunnen maken van het internet met al de bovengenoemde applicaties zonder NAT problemen te krijgen ?
En wat is nu DMZ hosting ? Staat dat gelijk aan de "set defserver x.x.x.x" van mijn oude Alcatel router ?
(Hiermee kon ik alle ports forwarden naar een vast IP zonder ranges in te stellen).
[
Voor 6% gewijzigd door
Xymox op 08-09-2005 07:44
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j