linksys wag54g verliest verbinding met internet

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Zet erbij in je verhaaltje nadrukkelijk bij of je het over de annexA of annexB hebt, wat je huidge firmware is, en ook welke firwmare annexA / annexB gebruikt.

Dan weet je zeker dat we daar niet eerst naar hoeven te vragen.

Aangezien er geen AnnexB firmware v2 verkrijgbaar is, ga ik ervan uit dat je een AnnexA V2 modem hebt. Probeer anders je firmware te updaten met het progje van Linksys:

XthinkZ in "linksys wag54g verliest verbinding met i..."

[ Voor 30% gewijzigd door XthinkZ op 02-07-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36

netblade

Sunrise

Ja hoor na een van de laatste windows updates is het weer zover.

Ditmaal is het onmogelijk om tracerts uit te voeren, en zorgt de router voor zoveel interne traffic dat de ping kan oplopen tot 20ms (bij een KPN xs4all lijn).

Is er al een oplossing voor dit probleem?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Het is belachelijk, ik wacht nog steeds op een nieuwe firmware voor de AnnexB.

Maanden wachten voor een update voor de AnnexB versie terwijl ze die voor de AnnexA al hebben.
De V1 was al bagger, maar dat ze met een V2 versie komen die alsnog zo erg zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nu sinds 2 weken een Linksys WAG45G V2 (Annex A, firmware 1.00.19) en ik moet zeggen dat ik er toch wel erg tevreden over ben. Ik heb er wel even over getwijfeld voor ik hem kocht gezien de problemen die vele mensen hadden met de eerste versie (die echter volgens de meeste mensen met de V2 niet meer voorkwamen). Echter haal ik makkelijk de 8mbit van mijn verbinding (wireless) en WPA werkt ook uitstekend.

Even om te melden dat het ook wel goed kan gaan af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Bigs schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:16:
Ik heb nu sinds 2 weken een Linksys WAG45G V2 (Annex A, firmware 1.00.19) en ik moet zeggen dat ik er toch wel erg tevreden over ben. Ik heb er wel even over getwijfeld voor ik hem kocht gezien de problemen die vele mensen hadden met de eerste versie (die echter volgens de meeste mensen met de V2 niet meer voorkwamen). Echter haal ik makkelijk de 8mbit van mijn verbinding (wireless) en WPA werkt ook uitstekend.

Heb jij al eens geprobeerd met FTP iets te uploaden? De meesten die zo'n ding kopen zullen FTP nooit genruiken, maar degenen die dat wel doen, hebben daar gelukkig al een tijdje een oplossing voor.

De AnnexB heeft dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
FTP (passive) upload werkt hier prima, met bovengenoemde firmware en Mac OS X 10.4.2 als client (server is proftpd op een FreeBSD bak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Bigs schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:14:
FTP (passive) upload werkt hier prima, met bovengenoemde firmware en Mac OS X 10.4.2 als client (server is proftpd op een FreeBSD bak).
Dat bedoel ik dus, AnnexA wel, en AnnexB niet :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alles voor elkaar met deze router!
Had dezelfde problemen als iedereen hier maar dat is nu opgelost doormiddel van het niet gebruiken van het linksys progje maar het windows xp intern draadloos progje!
Nu heb ik een ander probleem en dat ligt ook hier ergens aan want zolang ik met een draadje aan de router lig verbonden is er niets aan de hand en gaat alles goed!
Maar als ik draadloos bezig ben en ik ga een tijdje weg en ik kom terug dan hangt de computer!
Dit heb ik niet als ik bezig blijf of ik met een draadje aan de router ben verbonden!
Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?!!????!

BVD!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:19:
Ik heb nu alles voor elkaar met deze router!
Had dezelfde problemen als iedereen hier maar dat is nu opgelost doormiddel van het niet gebruiken van het linksys progje maar het windows xp intern draadloos progje!
Nu heb ik een ander probleem en dat ligt ook hier ergens aan want zolang ik met een draadje aan de router lig verbonden is er niets aan de hand en gaat alles goed!
Maar als ik draadloos bezig ben en ik ga een tijdje weg en ik kom terug dan hangt de computer!
Dit heb ik niet als ik bezig blijf of ik met een draadje aan de router ben verbonden!
Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?!!????!

BVD!!!
Lekker voor elkaar noem je dat dan. Ik neem aan dat je de AnnexA v2 hebt. Probeer anders de laatste beta firmware eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet welke ik heb maar heb wel de laatste beta firmware.
Ik heb dat rechtstreeks van linksys gekregen.
Iemand een idee? wat het kan zijn en hoe ik het op kan lossen?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xp home sp2
xs4all adsl
WAG54G v1.2

het probleem is zoals velen bij jullie dus het regelmatig wegvallen van de verbinding... wat is te verhelpen door m aan en uit te zetten...

nu heb ik dit forum aardig doorgenomen maar ben er nog niet uit wat ik moet doen, heb er tot nu toe nog geen firmware upgrade op gegooid (weet iemand zeker of dan instellingen verloren kunnen gaan? is geinstalleerd met allerlei codes door een installateur, dit om verbinding met t bedrijfsnetwerk te kunnen maken.... heb er niet heel veel verstand van)

overigens maken we alleen draadloze verbinding, daar is het ding ook voor gekocht dus dat moet ie gewoon doen.... als ie t doet is ie snel... maar voor hoe lang he...

wat is verstandiger:
firmware upgrade
of omruilen voor de 2.0 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet de alleen de driver installeren van die cd-rom niet dat progje wat je er hebt bijgekregen.
Dan doet die het al. je moet alle instellingen in windows zelf doen en niet met behulp van dat progje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tweakbroeders,
ik overweeg de wag54g v2 te halen ter vervanging van mijn huidige 3Com 3crwe754g72-a (ook zo'n alles-in-1 ding), omdat die 3Com gewoon panheet word. Hoe zit dat met die linksys? Wordt die ook heet? Zijn er betere alternatieven?

mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn wag54g op zijn zij staan staan omdat er mogelijk problemen zou zijn met de lucht circulatie. Voor de rest is het een goede modem/router waar ik alleen even in het begin problemen meet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Laatst online: 12-09 17:33
Het spijt me te moeten zeggen, maar Netgear of Draytek zou ik persoonlijk adviseren. Geen Linksys. Ik heb persoonlijk (volgens mij) nog geen WAG54G v2 in handen gehad, maar ik heb niet zo heel veel vertrouwen in Linksys wireless produkten. Ik weiger ze verder te verkopen of te gebruiken. Ze worden niet echt heet trouwens, tenminste niet de WAG's en WRT's modellen die ik in handen heb gehad.

@ Yorro: je moet eerst een firmware upgrade doen voor Linksys Nederland hem om wil ruilen. Tenzij je hem simpelweg terug naar de winkel kunt brengen. Een firmware upgrade heeft -volgens mij- geen gevolgen voor je instellingen.

Ik zit trouwens na 6 weken nog steeds te wachten op mijn eerste Linksys RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:16:

Mag ik vragen welke provider jij hebt? Ik zelf heb Demon via babyxl en ben wel benieuwd of dit goed gaat met de linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk of je een versie 1.2 hebt staat op de doos linksonderaan voorkant. Mail dan de helpdesk met alle dingen wat je weet, zeg dat de enigste oplossing is ruilen tegen een versie 2.0. Ze zullen dan een RMA starten en de gateway omwisselen. Versie 2.0 rocks en is gelijk adsl2.
1.2 had hardwareproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb dit topic ns doorgelezen, en ik heb een vraagje.

Heeft die V2 nou een ADSL2 modem, of een ADSL2+? sommigen mensen hier hebben het over 2, en sommige over 2+, hoe zit dat nou? :?

En denken jullie dat het mogelijk is om de V1.2 om te ruilen voor de V2.0, ook al zit er geen garantie meer op?
Ik kan het natuurlijk sowieso wel proberen, maar ik wilde graag weten wat jullie ervaringen met het omruilen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kickje, er moet toch iemand zijn die dit weet? aangezien er aardig wat mensen zijn die de router hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De V2 is geschikt voor ADSL2+ :) Staat op de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ADSL 2+

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok, hartstikke bedankt, dan ga ik maar ns kijken of ik mijne kan omruilen, en anders koop ik em wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Troost u allen, na mijn WAG54G in een hoek te hebben gesmeten, heb ik een WRT54G gekocht. En ook met dit apparaat valt mijn wireless verbinding weg als ik de lijn voltrek.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn WAG54G V2 ANNEX A had kuren m.b.t. het wireless gedeelte, na een upgrade naar firmware 1.00.47 (van een 1.00.19) bleef de snelheid van het wireless gedeelte schommelen tussen de 1 Mbps en de 54 Mbps, conclusie: de firmware had hier dus niets in veranderd.

Na wat geklooi in de pagina wireless security en het toevoegen van de mac adressen van de apparatuur die toestemming krijgt op draadloos het modem op te gaan bleef de verbinding continu op 54 Mbps staan.

Echter tijdens het intypen van dit bericht zakte de snelheid weer terug en zit ik dus weer met hetzelfde fenomeen.

Ik heb wel de overtuiging dat de nieuwere firmware het zendvermogen iets opschroeft ! dus al met al niet helemaal voor niets geupgraded ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:12:
Ik heb wel de overtuiging dat de nieuwere firmware het zendvermogen iets opschroeft ! dus al met al niet helemaal voor niets geupgraded ;)
Oftewel je bent blij met een produkt die nog steeds niet 100% in orde is.
We praten hier over een dochterbedrijf van het wereldberoemde CISCO SYSTEMS.

Ik hoop dat ze ooit nog met een 100% werkende firmware komen, maar dit is wel het laatste wat ik van zo'n bedrijf zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik heb ook deze ADSL modem/router/wifi ap
Ik werk veel met SSH verbindingen en op het moment dat het disconnect raakt mag ik weer opnieuw inloggen met mijn wachtwoord... Allemaal niet zo erg, maar het gebeurt nu ong. om het kwartier.
Daarbij is mijn beveiligde verbinding absoluut niet stabiel en zelfs mijn desktops die via de kabel internetten hebbebn problemen met de HTTPS pagina's van Hotmail en MSN inloggen gaat als dikke stront zo traag.

Ik zal het eens op 11Mbit zetten... eens kijken wat er dan gebeurt.

Ik heb een Linksys WAG45G V2 (Annex A, firmware 1.00.19).

Ow en ik krijg mijn firmware niet geupdate met een nieuwere ... is er wat nieuwers dan deze versie eigenlijk die jullie gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door VisionMaster op 05-08-2005 11:11 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
ik word gek van m'n WAG54G v2 v1.00.19

Wired werkt alles prima.
Wireless is een ramp. Hoge pings naar de router (460ms is geen uitzondering), als ik er 1 meter vanaf zit heb ik een redelijke verbinding... echt 3x niks.

Wat is nu wel een goede modem/router want ik ben het gepruts zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Als ik de wireless speed fix op 802.11b (11mbit), dan werkt het wel opeens... mjah das niet echt handig aangezien ik m'n LAN ook graag wil gebruiken, en dan is 11mbit niet echt snel.

Naja dan heb ik op 1meter van de router 11mbit en op iets verder er vanaf 1mbit. Maar er is tenminste verbinding. Pings na de router zijn veeeel sneller, bijna allemaal <1ms.

Alle settings, behalve die fix op 802.11b-only en wireless channel 6 overigens nog default, geen encryptie.

EDIT: Heb de 1.00.47 (beta?) firmware ergens gevonden en deze erin geflashed. Lijkt alweer iets soepeler te werken...

[ Voor 59% gewijzigd door catchingfire op 05-08-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

catchingfire schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:59:
Als ik de wireless speed fix op 802.11b (11mbit), dan werkt het wel opeens... mjah das niet echt handig aangezien ik m'n LAN ook graag wil gebruiken, en dan is 11mbit niet echt snel.

Naja dan heb ik op 1meter van de router 11mbit en op iets verder er vanaf 1mbit. Maar er is tenminste verbinding. Pings na de router zijn veeeel sneller, bijna allemaal <1ms.

Alle settings, behalve die fix op 802.11b-only en wireless channel 6 overigens nog default, geen encryptie.

EDIT: Heb de 1.00.47 (beta?) firmware ergens gevonden en deze erin geflashed. Lijkt alweer iets soepeler te werken...
Waar hebbie die gevonden, bij linksys zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:08:

Ik heb een Linksys WAG45G V2 (Annex A, firmware 1.00.19).

Ow en ik krijg mijn firmware niet geupdate met een nieuwere ... is er wat nieuwers dan deze versie eigenlijk die jullie gebruiken?
Er is geen nieuwere firmware voor de V2 . 1.00.19 is de meest 'recente'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:31:
[...]

Er is geen nieuwere firmware voor de V2 . 1.00.19 is de meest 'recente'.
"Firmware Version: 1.01.01"
"Wireless-G ADSL Gateway WAG54G V.2"

Goh....

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hmm wat is er verandert in deze versie t.o.v. voorgaande versies en waar is ie te downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Site geeft nog 1.00.19 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op de Linksys FTP staat alleen de Australische versie van deze firmware, deze is echter niet te gebruiken op Europese modellen (verschil in o.a. RAM en CPU speed dacht ik).

Haal em voorlopig maar hier vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
@THW Arie: is er ook een changelog van deze versie beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb geen officiele changelog kunnen vinden van de EU release. Van de Australische release zwerft er op het Whirlpool forum eentje rond (http://www.whirlpool.net.au)

Dingen die iig veranderd zijn:
Time server klopt nu
Passive FTP problemen opgelost

Dingen die nog opgelost moeten worden:
Ping tijden die van 10-12ms naar 20-25ms gaan wanneer modem langer dan een paar uur heeft aangestaan met de "log functie" aan.
Rare uPnP bugjes
Extra WPA encryptiemogelijkheden
Telnet/ssh interface ;) Heeft een tijdje in een Australische beta firmware gezeten (telnet) maar is helaas verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff rond gekeken en struikelde over deze link Ze zeggen dat dit de eu (UK) versie is die op een distributeur zijn site zit. Ik moet hem nog alleen even check. I'll let you guys know.

Edit: Laat maar bleek de AU versie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 10:48 . Reden: Wrong version ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

OMG you guys!

Ik heb mijn WAG54G V2 van 1.00.19 geflashed naar 1.00.47

Een 100% verbetering!
Alle beveiligde verbindingen doen het weer zoals normaal :D

Hotmail inlog niet na 2 minuten of gewoon failure, maar direct *pats* inloggen is mogelijk. MSN, same shit. Op het moment dat MS Passport stuff via een beveiligde verbinding werd opgehaald liep mijn PC er bijna op vast, maar nu gaatie gelijk door.

HTTPS (met en zonder mutual authenticated certificates over SSL) werken top.
SSH tunnel: geen disconnect na max 15 minuten (of direct dood zonder dat je programma het nog door heeft!), maar heb een werkende verbinding na 8 uur nog steeds kunnen gebruiken.

Awesome! - Deze versie is een vette aanrader van mij voor de WAG54G V2 Annex A
:Y)

* VisionMaster is so happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

VisionMaster schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:57:
OMG you guys!

Ik heb mijn WAG54G V2 van 1.00.19 geflashed naar 1.00.47

Een 100% verbetering!
Alle beveiligde verbindingen doen het weer zoals normaal :D

Hotmail inlog niet na 2 minuten of gewoon failure, maar direct *pats* inloggen is mogelijk. MSN, same shit. Op het moment dat MS Passport stuff via een beveiligde verbinding werd opgehaald liep mijn PC er bijna op vast, maar nu gaatie gelijk door.

HTTPS (met en zonder mutual authenticated certificates over SSL) werken top.
SSH tunnel: geen disconnect na max 15 minuten (of direct dood zonder dat je programma het nog door heeft!), maar heb een werkende verbinding na 8 uur nog steeds kunnen gebruiken.

Awesome! - Deze versie is een vette aanrader van mij voor de WAG54G V2 Annex A
:Y)

* VisionMaster is so happy
Volgens mij was dat al genoemd in dit topic. Maar het blijft nog steeds wachten op de fix voor de AnnexB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.00.47? ik dacht dat 1.01.01 er na was uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Voor degene die de v2 AnnexA hebben kunnen hier de laatste firmware downloaden:

http://xthost.info/wag54g/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:48:

Thnx zal ff checken.

EDIT: Installatie is goed gegaan, ga mijn laptop wireless gebruiken en zal mijn laptop vanacht aan laten staan om te kijken hoeland de verbinding zal duren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Iemand nog interesse in een Linksys wireless adsl2+ 54G gateway/modem/router?

Maandje oud, maar ff gebruikt, gaat weg i.v.m wanadoo livebox, zit factuur en garantie bij.

edit: analoog

[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-08-2005 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

tflegend schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 03:23:
Iemand nog interesse in een Linksys wireless adsl2+ 54G gateway/modem/router?

Maandje oud, maar ff gebruikt, gaat weg i.v.m wanadoo livebox, zit factuur en garantie bij.

edit: analoog
Moet je vooral in dit topic doen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 03:32:
[...]

LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens windows het wireless verhaal te laten aansturen.
Werkte bij mij wel..
Ik had dezelfde problemen met een netgear 108mbps kaartje in mn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Heb sinds enkele dagen V1.01.05 (Annex A V2) draaien, schijnt een beta te zijn, maar draait tot nu toe goed.

Alles dat ik gebruik, werkt nu ook echt :)

Dus remote management, FTP (paar honderd MB in 1 file getest tot nu toe), port forwarding, wireless blijft stabiel.

Het wordt nog wat met die wag... ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:08:
Heb sinds enkele dagen V1.01.05 (Annex A V2) draaien, schijnt een beta te zijn, maar draait tot nu toe goed.

Alles dat ik gebruik, werkt nu ook echt :)

Dus remote management, FTP (paar honderd MB in 1 file getest tot nu toe), port forwarding, wireless blijft stabiel.

Het wordt nog wat met die wag... ;)
SVP linkje naar V1.01.05, want ik kan hem zo snel niet vinden. Maak je een hoop mensen blij mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:57:
[...]
SVP linkje naar V1.01.05, want ik kan hem zo snel niet vinden. Maak je een hoop mensen blij mee!!
Komt van Linksys Support, iemand die hem ergens kan hosten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is de AnnexB versie ook ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
XthinkZ schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 03:32:
[...]

Als ik een paar posts boven mij iemand zie die er een gaat aanschaffen... waarom dan niet;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:57:
[...]

Bedoel je voor v2 want de link naar een site stond 2 Posts boven mijn vorige.
Joepla schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:43:
[...]

Komt van Linksys Support, iemand die hem ergens kan hosten misschien?
Hij wordt gehost

Link:
XthinkZ schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:48:

Heb ik nog gezien op de bovengenomede site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Staat erg veel op, maar V1.01.05 zie ik hier niet bijstaan, of zie ik hem gewoon niet? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@VES007:

Betreffende: WAG54G V.2 - firmware 1.01.01

Ik ben op zoek naar de versie 1.01.05 en die staat niet op de site, die jij aangeeft. De laatste versie, die daar is gehost is de 1.01.01 en die geeft nog steeds dips in in de zendkwaliteit (getest met 3 verschillende laptops op 1 meter afstand van de WAG54G!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een ideetje om de WAG54G op zn Tweakers te flashen,? dus mbv. een serieel kabeltje. volgensmij moet dit kunnen aangezien er een aansluiting op t bordje zit :)

3.1. WAG54G Serial Console
|
| __
| | | <--- Pin 1: GND
| --
| | | <--- Pin 2: Not Connected
| --
| | | <--- Pin 3: Router's Serial RX
| --
| | | <--- Pin 4: Router's Serial TX
| --
| | | <--- Pin 5: VCC
| --
|
|
\__led__led__led__led____________________
Front of WAG54G

gevonden nu nog een progje wat je hiervoor kunt gebruiken.. iemand?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

AnnexB is nog nergens te bekennen.

Op de door mij genoemde site is de source code van de AnnexB ruim 100MB groot, dus als je tijd over hebt :+.

Verder heb ik nog nergens de 10.01.05 gezien, dus als iemand hem host maakt je daarmee een hoop tweakers blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:12:
Ik heb sinds 1 week een nieuwe modem / router gekocht, om precies te zijn de
linksys WAG54G voor mijn DEMON adsl verbinding. Alles goed aangesloten en binnen 10 min was ik online , wireless werkt ook perfect . Toch heb ik een probleem en dat is het volgende : Ik heb last van wegvallende verbinding met het internet, het dsl lampje blijft wel branden maar heb geen internet.

Als ik dan in de router op dhcp renew klik dan heb ik weer internet.
Ik heb hier ook met demon over gebeld en die zeggen dat het ligt aan de linksys router , maar het rare is met mijn zyxel modem heb ik nergens last van.

Ik heb de volgende opties geprobeerd:

- Alle firmware die de linksys bied geprobeerd , allemaal hetzelfde probleem.
- firewall uitgeschakeld op modem

Ik denk zelf dat het te maken heeft met de DHCP Lease

Zijn er mensen die deze router ook hebben met demon als provider ?
En die ook deze problemen hebben?
schakel dchp server uit van de linksys
geef een ip nummer aan de router van de range 10.0.0.140
thats it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norm2782
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2016

Norm2782

Norm Trooper

Ik heb sinds een paar dagen een WAG54G v2 Annex B. Het wireless krijg ik helemaal niet aan de praat (ookal ligt dat waarschijnlijk aan mn brakke netwerkkaartje). Opzich heb ik geen problemen met het ding, behalve dat ik elke ochtend een soft reboot moet geven om de connection weer up te krijgen. Ik heb hem overigens op firmware 1.00.23 draaien (30-12-2004) O_o.
Deze firmware zat er standaard op. Iemand ervaring met deze firmware?

Norm 2782, why are you here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ben ondertussen een paar weken in het bezit van een WAG54GV2 Annex A FW 1.00.19 (origineel). Eigenlijk ben ik bijna helemaal tevreden : ADSL (Skynet) levert geen problemen, snelle wireless verbinding naar laptop, ftp up- en download via DDNS, pcAnywhere connectie,... werkt. Kortom, eigenlijk ben ik happy met dit toestelletje.

Nog een paar dingetjes zou ik opgelost willen zien voor de volgende firmware :

De firewall vertoont een eigenaardig gedrag, waarbij sommige poorten als "closed" aangegeven worden ipv als "stealth" bij een portscan (vb. Shieldsup). Dat is toch een klein beveiligingsrisico.

Ik ben nog niet zeker of de DDNS wel goed werkt, want ik heb al een paar keer gehad dat mijn IP-adres bij de DDNS provider en mijn werkelijk IP adres verschilden, alhoewel de gateway daar geen reden voor gaf.

Ik zie een hoop klachten over de V.1 en dat lijkt me werkelijk een rommeltje. De V.2 vertoont veel minder problemen en ik heb de indruk dat de meeste problemen die nog overblijven hetzij gerelateerd zijn aan individuele setups of bij de volgende (eerste) firmware upgrade zullen verholpen zijn.

Ik zou alleen willen dat ze bij Linksys hun versienummering wat logischer zouden maken. Het is moeilijk om het verschil te zien tussen de firmware voor de V.1 en de V.2.

Ik hoop dat alles zo blijft werken, want ik zie af en toe problemen gerapporteerd worden die pas na een paar maanden werken verschijnen...

Ik hou jullie op de hoogte...

svdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor de mensen die hun V1.2 omgeruild hebben voor de V2:

Hadden jullie het bonnetje nodig? en hadden jullie nog garantie?
Ik heb geen van beide meer, en ik vroeg me af hoeveel kans ik maak... ik heb in ieder geval Linksys al een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Ik kan ondertussen bevestigen dat de DDNS toch in orde is. Ik weet nog steeds niet waarom het een keertje fout gelopen is, maar gisteren is mijn IP-adres vernieuwd door mijn ISP, waarna DynDNS keurig geupdated werd door de Linksys.

Ik heb ondertussen firmware 1.01.05 van Linksys gekregen en ik denk eraan om die binnenkort maar eens uit te proberen. Ik twijfel alleen nog een beetje, vermits het ding eigenlijk erg goed werkt. Enkel dat beveiligingsprobleempje...

Iemand al ervaring met deze nieuwe firmware ?

Greetz,

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:40:
[...]

schakel dchp server uit van de linksys
geef een ip nummer aan de router van de range 10.0.0.140
thats it!
Ik zit met hetzelfde probleem...ben benieuwd heb de range aangepast. Als dit het inderdaad is dan ga ik mezelf zo voor me kop slaan. Dat verwacht je toch niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:44:
Hey iedereen,

Ik kan ondertussen bevestigen dat de DDNS toch in orde is. Ik weet nog steeds niet waarom het een keertje fout gelopen is, maar gisteren is mijn IP-adres vernieuwd door mijn ISP, waarna DynDNS keurig geupdated werd door de Linksys.

Ik heb ondertussen firmware 1.01.05 van Linksys gekregen en ik denk eraan om die binnenkort maar eens uit te proberen. Ik twijfel alleen nog een beetje, vermits het ding eigenlijk erg goed werkt. Enkel dat beveiligingsprobleempje...

Iemand al ervaring met deze nieuwe firmware ?

Greetz,

S.
zou je mij , en anderen misschien, een plezier doen om die firmware naar me te mailen of ergens online te zetten. Alvast bedankt!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nog één van de eigenwijzen/ongelukkigen die de WAG54G v1.2 in bezit hebben. M'n ADSL-verbinding is redelijk stabiel, de wireless verbinding daarentegen fluctueerde behoorlijk, zeker na upgrade van de firmware naar 1.02.1. Vaak ging de verbinding rap omlaag en viel het zaakje weg.

Echter, na het op z'n linkerkant plaatsen van de WAG met de antenne naar boven (om de hitte beter af te voeren, zoals eerder vermeld in deze topic) komt de verbinding zelden onder de 11Mbps, maar ook niet boven de 36Mbps. Probeer dus zeker het ding verticaal te plaatsen.

Wat me wel opviel is dat de wireless verbinding pas keldert op het moment dat de WAG de ADSL-verbinding gemaakt heeft. Als ik na opstarten van mijn comp wireless verbinding heb, maar nog geen internetverbinding, blijft ie staan op 54Mbps. Pas wanneer de ADSL-verbinding actief is, keldert de wireless. Misschien dat iemand op basis hiervan een nieuwe oplossing weet?

Nog een andere vraag: hoe kan ik achterhalen wat de oorspronkelijke/fabrieksversie van de firmware van mijn WAG is geweest? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Laatst online: 12-09 17:33
RoD schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:36:

Ik heb geen van beide meer, en ik vroeg me af hoeveel kans ik maak... ik heb in ieder geval Linksys al een mailtje gestuurd.
Je moet een RMA formulier naar ze toemailen (of faxen). Met daarbij een aankoopbewijs. Ik geef je weinig kans, maar je kunt het proberen.

Enfin, ik heb een paar dagen geleden ook maar weer eens gebeld met Linksys:

Oheng: "Goedemorgen ik vroeg het af hoe het met mijn RMA zit, het is nu al 2 maanden geleden."
Helpdesk: "Ah ja, de WAG54G Annex B's zijn op, we sturen wel eentje met een duitse verpakking. U krijgt vandaag of morgen echt bericht van UPS hoor!"
Oheng: "Tuurlijk... Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zijn er een heel aantal mensen op zoek naar de firmware 1.01.05. Ik heb het bestand TIJDELIJK hier gezet.

Wees er snel bij, want binnen een paar dagen haal ik het weer weg.

Voor wie het probeert : weet je ervaringen te vertellen !

Mvg,

S.

Voor alle duidelijkheid : ik heb het zelf nog niet eens geprobeerd, dus... Op eigen risico. Trouwens, voor de paranoia jongens onder ons : altijd oppassen met niet-officiële firmware, want zo'n kernel valt aan te passen en te hercompileren zodat onrechtmatige toegang kan verkregen worden... Wees gerust, ik heb te weinig verstand van Linux om zoiets te kunnen, laat staan te willen proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik denk dat velen je dankbaar zijn, ik heb ff een mirror gemaakt bij megaupload.com:

http://www.megaupload.com/?d=287QGOKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:18:
Blijkbaar zijn er een heel aantal mensen op zoek naar de firmware 1.01.05. Ik heb het bestand TIJDELIJK hier gezet.

Wees er snel bij, want binnen een paar dagen haal ik het weer weg.
Nu nog de Annex B versie, waar ik bijna wanhopig op wacht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norm2782 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:55:
Ik heb sinds een paar dagen een WAG54G v2 Annex B. Het wireless krijg ik helemaal niet aan de praat (ookal ligt dat waarschijnlijk aan mn brakke netwerkkaartje). Opzich heb ik geen problemen met het ding, behalve dat ik elke ochtend een soft reboot moet geven om de connection weer up te krijgen. Ik heb hem overigens op firmware 1.00.23 draaien (30-12-2004) O_o.
Deze firmware zat er standaard op. Iemand ervaring met deze firmware?
Yep, ikke. Achteraf gezien is het een miskoop. Heb het apparaatje nu ongeveer een half jaar en ben ook een half jaar bezig om Linksys ervan te overtuigen dat als ze een product leveren met bepaalde functies, deze dan ook moeten werken.

Belangrijkste problemen voor mij (ik gebruik Wireless niet):
  • Geen timeserver-synchronisatie, waardoor tijd op 0.00uur blijft staan (hierdoor werken time based functies als "Access Restrictions" niet.
  • DHCP met statisch IP-adres op basis van MAC-adres werkt niet (functie is foetsie, staat wel in handleiding).
  • Diverse minder belangrijke problemen (wegvallende verbinding voor bepaalde poorten).
Inmiddels blijf ik geduldig wachten op een nieuwe Annex B firmware versie. En dan te bedenken dat het een dochter van Cisco betreft. Ik begrijp niets van de lakse houding van Linksys rondom dit wereldwijd bekende zorgenkindje (ook in bijvoorbeeld Australie zij er hele fora gewijd aan de WAG54G: Whirlpool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:13:
Hallo,

Ik ben nog één van de eigenwijzen/ongelukkigen die de WAG54G v1.2 in bezit hebben. M'n ADSL-verbinding is redelijk stabiel, de wireless verbinding daarentegen fluctueerde behoorlijk, zeker na upgrade van de firmware naar 1.02.1. Vaak ging de verbinding rap omlaag en viel het zaakje weg.

Echter, na het op z'n linkerkant plaatsen van de WAG met de antenne naar boven (om de hitte beter af te voeren, zoals eerder vermeld in deze topic) komt de verbinding zelden onder de 11Mbps, maar ook niet boven de 36Mbps. Probeer dus zeker het ding verticaal te plaatsen.

Wat me wel opviel is dat de wireless verbinding pas keldert op het moment dat de WAG de ADSL-verbinding gemaakt heeft. Als ik na opstarten van mijn comp wireless verbinding heb, maar nog geen internetverbinding, blijft ie staan op 54Mbps. Pas wanneer de ADSL-verbinding actief is, keldert de wireless. Misschien dat iemand op basis hiervan een nieuwe oplossing weet?

Nog een andere vraag: hoe kan ik achterhalen wat de oorspronkelijke/fabrieksversie van de firmware van mijn WAG is geweest? Dank!
Als je de modem reset, en de cd gebruikt die je erbij kreeg, zul je denk ik de oorspronkelijke firmware krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:40:
[...]
Nu nog de Annex B versie, waar ik bijna wanhopig op wacht. :(
Inmiddels heb ik nu rechtstreeks contact met iemand van Linksys in Californie en deze heeft mij (na ontvangst van enkele NAW gegevens) toegezegd een Betaversie voor het Annex B V2 model te mailen, namelijk 1.041.05.

Ik houd jullie op de hoogte en ben voorzichtig optimistisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:38:
[...]

Inmiddels heb ik nu rechtstreeks contact met iemand van Linksys in Californie en deze heeft mij (na ontvangst van enkele NAW gegevens) toegezegd een Betaversie voor het Annex B V2 model te mailen, namelijk 1.041.05.

Ik houd jullie op de hoogte en ben voorzichtig optimistisch _/-\o_
We wachten het met smart af. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn linksys is door de ipwijziging wel 1 week zonder problemen up geweest. Alleen sinds gisteren is het weer hopeloos. Wanneer ik naar mijn statuspagina kijk zie ik dat mijn i-net ip op 0.0.0.0 staat ipv mijn demon ip. Als ik dan mijn ip wil renewen loopt mijn router vast. Het enige wat in beide gevallen helpt is het aan/uitzetten van mijn linksys. Maar dan is het opgelost voor enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wat is eigenlijk het verschil tussen de WAG54G v2 en de WAG354G ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:34:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de WAG54G v2 en de WAG354G ?
Weer een nieuwe WAG-versie zo te zien.
Qua specificaties niet echt verschillend, hij ziet er wel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:36:

Euh, gister en vandaag met die linksys mensen gemaild. en heb aan gegeven dat ik problemen had met wireless (wat dus nog echt zo is ook nog) en ze konden uhm zo omruilen voor een v2 model :D
dus die gaat morgen op de post.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier ondertussen al een hele tijd bijzonder stil !

Ofwel heeft firmware v. 1.05 alle problemen opgelost en dan wil ik dat wel graag een keertje horen.

Ofwel is iedereen die firmware v. 1.05 geïnstalleerd nu bezig met het herstellen van hun internet-verbinding en dan zou ik dat ook wel graag te weten komen

Ervaringen met deze firmware please ?

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai hem nu op 1.01 en ie is goed. 1.05 heb ik ook maar wil die nog niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier FW versie 1.01.05, en nog geen problemen tegengekomen,. zowiezo erg weinig problemen met de V2 bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ElectroPanic !

Zelfde resultaat hier : heel tevreden van de WAG54G, ook met vorige firmware. Heb nu de update aangedurft : no problem ! De bug in de firewall is nu ook verdwenen : alle poorten worden als stealthed gerapporteerd door Shieldsup, behalve degene die ik openstaan heb natuurlijk.

Hopelijk komt er snel een officiële release van deze firmware, zodat we te weten kunnen komen wat er nog meer aangepast is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:03:
Hier FW versie 1.01.05, en nog geen problemen tegengekomen,. zowiezo erg weinig problemen met de V2 bij mij :)
Ok dan .1.05 komt erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat ook even weten wat versie 1.01.05 bij jullie doet :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:32:
laat ook even weten wat versie 1.01.05 bij jullie doet :)
1.01.05 staat bij mij erop. Nergens last van!

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij doet het tot nu toe goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word echt gek hier...nu elke 2 minuten valt internet weg. Dit ding gaat echt de deur uit. Ga wel over op us robotics ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de 1.01.05 firmware zijn de poorten met de test van www.grc.com (shields-up) wel allemaal stealth waar ik met andere firmwares vele poorten closed had . dus de firewall schijnt nu ook beter te werken :)

verder nog geen problemen tegengekomen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThAzOnE,

US Robotics heeft zijn eigen problemen. Er is alleen veel minder heisa over op het internet. Voor ik de Linksys had, heb ik een US Robotics gehad. Verliezen van internet verbinding of wireless link heb ik nooit gehad (nu trouwens ook niet met Linksys), maar mijn FTP server heb ik nooit kunnen bereiken doorheen de firewall van de USR... Als je eigen firewall rules wil aanbrengen, kan je beter niet naar USR overstappen... Heb ook gehoord dat de wireless zendertjes het niet lang uithouden, maar geen eigen ervaring.

Voor wie zijn wireless verbinding wil uittesten : netstumbler logt de verbindingssnelheid en sterkte van het signaal. Ik vind elke 20 seconden of zo een dip van een seconde in mijn signaal. Ik weet nog niet of het aan de Linksys gelegen is of aan een toestel in de buurt (DECT telefoon bv.). Kan iemand anders ook testen ? Firmware 1.01.05 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdbergh,

thnkx voor de info, interessant van die DECT. Die staat nl. wel vlakbij mijn linksys. Het grappige is dat sinds ik heb gedreigd hem weg te doen hij opeens draait als een tierelier zonder dips. Ik heb mijn firmware maar eens geupdate (tijdje terug gedaan en teruggedraaid). Draai nu 1.02.7. We kijken het aan.
Ik kijk het aan en houd ook dit topic in de gaten.

• Joepla

Joepla

Iemand al eens Wireless Access in 1.01.05 geprobeerd? Dus MAC adressen opgeven van clients die *wel* verbinding mogen maken.

Bij mij werkt het instellen goed, alleen lijkt de WAG zich er niets van aan te trekken, alles en iedereen wordt toegelaten (mits je WPA key goed staat) 8)7

Verwijderd

Joepla schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:32:
Iemand al eens Wireless Access in 1.01.05 geprobeerd? Dus MAC adressen opgeven van clients die *wel* verbinding mogen maken.

Bij mij werkt het instellen goed, alleen lijkt de WAG zich er niets van aan te trekken, alles en iedereen wordt toegelaten (mits je WPA key goed staat) 8)7
Welke versie heb je? Dan kan ik een vriend vragen zo langs te komen met laptop

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:37:
Welke versie heb je? Dan kan ik een vriend vragen zo langs te komen met laptop
V1.01.05, zoals hierboven staat. WAG54 V2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem ff getest met mijn Psp kwam er niet op. Een vriend van mij komt misschien dit weekend langs met zijn laptop dan kan ik je meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:19:
heb hem ff getest met mijn Psp kwam er niet op. Een vriend van mij komt misschien dit weekend langs met zijn laptop dan kan ik je meer vertellen.
Thx, dit werkte in vorige versies wel dacht ik. Maar resultaten uit het verleden... ;)
Hoor het graag nog van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneertje is niet meer langs gekomen, dus ik kon het niet testen. Ik grijp hem wel aan zijn oren en sleep hem mee als ik hem tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de discussie hier zo,n beetje gevolgd, en twijfel nu tussen een linksys wag54g versie 2 of een speedtouch 580.
Zijn de problemen met de versie 2 nu opgelost? Heeft de speedtouch 580 mischien weer andere mankementen? Of maakt het niet zoveel uit?

groet

Norbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit gewoon verschilt per wag54g die er is. De ene heeft problemen de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:08:
Meneertje is niet meer langs gekomen, dus ik kon het niet testen. Ik grijp hem wel aan zijn oren en sleep hem mee als ik hem tegen kom.
Ok, heb zelf ook nog ff geprutst. Reboot (via menu) hielp niet. Toen WAG uit/aan gezet nadat draadloos netwerk verdwenen was. Nu lijkt 'ie wel naar de MAC adressen te kijken. :/

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Twee dagen geleden een WAG54g V2 gekocht (met 1.00.19 firmware). Ik had bij de eerste installatie al het probleem dat het erg lang duurde voordat de DSL verbinding werd gevonden. Het lampje bleef knipperen en in de status info was te zien : Training.
Gelukkig had ik wel mijn oude modem nog staan en die pakte de verbinding vrijwel direct.
Na een reset kreeg ik opeens wel een verbinding...
Vaak na wijzigingen in de setup ging het modem weer zoeken naar de verbinding wat veel te lang duurde.

Na het doorlezen van deze erg lange thread heb ik het apparaat maar meteen van een nieuwe firmware voorzien (V1.01.05). Na deze upgrade loopt het als een trein. De verbinding wordt nu erg vlot gevonden...
Verder heb ik uiteraard niet veel kunnen testen in de korte tijd dat ik 'm gebruik. Het wireless gedeelte kan pas zodra mijn bestelde notebook binnen is.

Ik heb echter wel een paar vraagjes, wellicht dat iemand daar antwoord op kan geven.

Mijn (toekomstige) setup :

- PC (op zolder, met UTP kabel naar beneden waar de WAG54g staat)
- Notebook beneden (via wireless naar de WAG)

Ik wil dus graag op mijn vaste PC en op mijn notebook internet op (incl games zoals Steam) en ook gebruik maken van torrentclients (Azureus) en andere p2p applicaties.

Wat ik begrepen heb moet je dan de NAT ports forwarden en geen DHCP server gebruiken (dus vaste IP adressen). Op dit moment heb ik reeds mijn vaste PC een eigen IP gegeven, DHCP uitgeschakeld in de router en de Azureus port ranges forwarded. En zowaar, dat werkt !
en dat voor iemand die niet net kan werken ;)

Maar wat zodra het notebook er is ? Ik kan niet ports naar twee IP adressen forwarden (of ik kijk er overheen). Hoe configureer je nu de router zodat de PC én het notebook gebruik kunnen maken van het internet met al de bovengenoemde applicaties zonder NAT problemen te krijgen ?

En wat is nu DMZ hosting ? Staat dat gelijk aan de "set defserver x.x.x.x" van mijn oude Alcatel router ?
(Hiermee kon ik alle ports forwarden naar een vast IP zonder ranges in te stellen).

[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 08-09-2005 07:44 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DMZ is gelijk aan default server ja.

Over Azureus met 2 PC's achter 1 verbinding:
uPnP. Dit zorgt ervoor dat computers zelf de poorten kunnen openen. Azureus heeft uPnP support, de WAG54G heeft uPnP support. Makkelijker kan niet.

Alleen de 2 PC's moeten een verschillende "incoming port" hebben.

Port range forwarding is voor Azureus dus niet nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Kanarie op 08-09-2005 08:26 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste