Toon posts:

linksys wag54g verliest verbinding met internet

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHCp kan je gewoon aanlaten, dat had ik nog gechecked nadat ik na een tijdje een stabiel netwerk kreeg. Maar die DHCP is gewoon voor de veilighied om dat (afhankelijk van je Wirless card) hij het SSID signaal niet zo makelijk van lokaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:48

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:15:
DHCp kan je gewoon aanlaten, dat had ik nog gechecked nadat ik na een tijdje een stabiel netwerk kreeg. Maar die DHCP is gewoon voor de veilighied om dat (afhankelijk van je Wirless card) hij het SSID signaal niet zo makelijk van lokaliseren.
WTF heb jij dan op je pc's staan dat je zo bang bent dat iemand jou wireless netwerk naampje kan zien?
Hier alleen mac aan, en niemand die inbreekt, waarom zouden ze dat doen, al zitten ze er in hebben ze alleen internet want de rest is toch weer beveiligd

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:55
netblade schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:15:
[...]

WTF heb jij dan op je pc's staan dat je zo bang bent dat iemand jou wireless netwerk naampje kan zien?
Hier alleen mac aan, en niemand die inbreekt, waarom zouden ze dat doen, al zitten ze er in hebben ze alleen internet want de rest is toch weer beveiligd
WTF heb jij dan op je pc's staan dat je zo bang bent dat iemand op de rest van je netwerk kan komen :Y)

Ontopic: Vandaag UPS gebeld, tussen 3 en 5 wordt mijn routertje opgehaald. Dan maar wachten tot ik me nieuwe heb (10 werkdagen maximaal volgens linksys). Ben benieuwd. Moet alleen nog even wat goed verpakkingsmatriaal zoeken. :z

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ongelooflijk!

Ik heb die 1.03 beta 4 firmware vandaag erop gegooid (wag54g v1) om ff een verbinding met me xbox op te zetten wireless (lang verhaal 8)7 ) en ik kreeg helemaal geen disconnects. Dus voor de grap maar weer even als adsl modem en router getest...

Hij werkt gewoon, weliswaar op 11mbit, maar port forwarding werkt en nog geen enkele disconnect.

Grandioos 8)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Kan nog komen na een maand of 2

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

En het is gekomen.

Gisteren 2 disconnects gekregen waardoor ik het modem moest resetten. Eenmaal lag WLAN eruit en de andere keer lag de DSL verbinding eruit.

Dan maar weer terug naar mijn oude situatie want ik heb er een hekel aan als de boel niet stabiel is :(

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:15:
[...]

Geen warez of zo, doe i nie aan. Las gewoon op inernet dat als jij jouw ntewerk goed wil beveiligen je deze maatregelen moet nemen. Je weet maar nooit wat soort mafkezen je tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

vriesdude schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:52:
[...]

WTF heb jij dan op je pc's staan dat je zo bang bent dat iemand op de rest van je netwerk kan komen :Y)

Ontopic: Vandaag UPS gebeld, tussen 3 en 5 wordt mijn routertje opgehaald. Dan maar wachten tot ik me nieuwe heb (10 werkdagen maximaal volgens linksys). Ben benieuwd. Moet alleen nog even wat goed verpakkingsmatriaal zoeken. :z
nee ik wil niet dat ze mijn pr0n en hentai jatten.
Gaan ze maar lekker zelf downloaden :+
Geen warez of zo, doe i nie aan. Las gewoon op inernet dat als jij jouw ntewerk goed wil beveiligen je deze maatregelen moet nemen. Je weet maar nooit wat soort mafkezen je tegen komt.
Mwa in deze staat wonen wel mafkezen, maar geen met verstand van computers, (hoogstends mijn overbuurjongen) maar dan nog, kom maar op mijn netwerkje, merk vanzelf wel dat het trager gaat en dan verander ik fijn wat settings dus tja veel kan je niet veranderen/verneuken :+
Enkel vriesdude kan wat schade aanrichten gezien die enkele pw's heeft :Y) (heb zijn pw's overgens ook nog wel ergens :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
DenniZ schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 08:27:
En het is gekomen.

Gisteren 2 disconnects gekregen waardoor ik het modem moest resetten. Eenmaal lag WLAN eruit en de andere keer lag de DSL verbinding eruit.

Dan maar weer terug naar mijn oude situatie want ik heb er een hekel aan als de boel niet stabiel is :(
Ik was eerst ook positief over die firmware maar viel uiteindelijk toch tegen, meer disconnects dan ooit (op een gegeven moment zelfs om de 3 minuten). Ook WLAN deed het vaker niet dat dan wel.

Apparaat staat nu bij UPS of Linksys, O+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met linksys via mail.
Mijn problemen zijn een eind voorbij.
Ik had geen tot nauwelijks wireless verbinding.
Op advies statisch ip ingesteld en channel in de router gewijzigd naar 1.

Sindsdien heb ik weer verbinding en geen disconnected.
Tevens geupgrade naar firmware 1.02.7.

Alle problemen voorlopig voorbij, behalve IRC'en leidt tot disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:47:
Ik heb contact gehad met linksys via mail.
Mijn problemen zijn een eind voorbij.
Ik had geen tot nauwelijks wireless verbinding.
Op advies statisch ip ingesteld en channel in de router gewijzigd naar 1.

Sindsdien heb ik weer verbinding en geen disconnected.
Tevens geupgrade naar firmware 1.02.7.

Alle problemen voorlopig voorbij, behalve IRC'en leidt tot disconnects.
Klopt.......... dit had ik al vaker gemerkt....

Als je IRC op een Linux-bak gebruikt heb je dat probleem niet !

Ik draaide ook met dezelfde firmware als jij doet.

Altijd een stabiele verbinding met de .7 gehad...... echter bij andere was dit wel anders waar ik zo'n ding had neergezet :( De 3.0 deed het daar een maand goed en daarna........ zie boven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
netblade schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:15:
nog leuker, kan niet uploaden via ftp.
Staat niet geblokt maar ik kan gewoon niet upoaden via ftp.
Heb al 5 verschillende programma's geprobeerd en ze werken allemaal totdat ik wat ga uploaden.

Nog even en ik ruil deze router om, wat een elende
Ik heb sinds vandaag een V2 en heb dezelfde problemen als netblade.
het bestand aanmaken werkt, maar zodra data transfer wordt gestart is wachten op een time out. Passive ftp uit werkt wel. 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

vriesdude schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:36:
[...]

Ik heb sinds vandaag een V2 en heb dezelfde problemen als netblade.
het bestand aanmaken werkt, maar zodra data transfer wordt gestart is wachten op een time out. Passive ftp uit werkt wel. 8)
* netblade wacht op v3 >:)
Toch belachelijk, dat een zichzelf respecterend merk als Linksys last heeft van dit soort ziektes.
Afkappen die productie, en lekker open source gebruiken ipv hun eigen rommel lijkt me de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
netblade schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:38:
[...]

* netblade wacht op v3 >:)
Toch belachelijk, dat een zichzelf respecterend merk als Linksys last heeft van dit soort ziektes.
Afkappen die productie, en lekker open source gebruiken ipv hun eigen rommel lijkt me de beste optie
Ergens in dit topic staat ook dat de broncode van de WAG54G V2 is vrijgegeven....
kunnen we dus leuke dingen mee verwachten als het meezit _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

vriesdude schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:40:
[...]

Ergens in dit topic staat ook dat de broncode van de WAG54G V2 is vrijgegeven....
kunnen we dus leuke dingen mee verwachten als het meezit _/-\o_
* netblade stelt voor dat jij proefkonijn wordt zodat ik pas een router van linksys koop als deze 100% goed werkt met elk OS.
Dat ftp probleem komt door een update in windows, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorig jaar zomer ben ik in het bezit van een WAG54g Annex B versie 1.2. Het draadloos netwerk bestaat bij mij thuis uit twee laptops. Tot voor kort draaide op elk van deze laptops windows 2000. Zonder noemenswaardige problemen heeft het allemaal gedraaid (dagen achter elkaar emule gebruikt). :)

Echter de problemen begonnen toen ik een paar weken geleden een nieuwe laptop (DELL) heb aangeschaft met XP profesional. Sindsdien heb ik alleen maar problemen (internet connectie valt weg, wireless verbinding valt weg en wordt niet meer hersteld, alleen het uit/aan zetten van de router helpt). Eerst heb ik de problemen gezocht bij mijn instellingen. Maar naar enige tijd zoeken kwam ik hier terrecht en schrok mij een hoedje..... :'(

Wat nu ....?

Op deze site kwam ik informatie tegen dat een upgrade firmware (WAG54G_AnnexB_ETSI_v1.02.7_03_code.bin) een mogelijke oplossing is. Is dit DE oplossing? Ik kwam relatief weinig ervaringen tegen (we hebben het hier over een ANNEX B (ISDN) configuratie)? Graag reacties van jullie... _/-\o_

Is er ook al een Wag54g Annex B v2 (ISDN) op de markt beschikbaar en wat zijn hier de ervaringen mee?

By the way, alvorens ik ga upgraden, is het mogelijk om de oude firmware te backuppen danwel waar kan ik die vinden....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:07:
By the way, alvorens ik ga upgraden, is het mogelijk om de oude firmware te backuppen danwel waar kan ik die vinden....?
Normaal gesproken op de FTP en Site, alleen staat er op de FTP niet echt veel op het moment en zijn de firmware mogelijkheden grayed... (niet beschikbaar)... wie weet komt er een grote firmware update aan ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kkk
vriesdude schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:12:
[...]

Normaal gesproken op de FTP en Site, alleen staat er op de FTP niet echt veel op het moment en zijn de firmware mogelijkheden grayed... (niet beschikbaar)... wie weet komt er een grote firmware update aan ;)
Ik heb zojuist FF gekeken welke versie ik heb:
Software Version: 1.01.6, Feb 09 2004 (wag54g Annex B ).

Wie kan mij deze versie toesturen alvorens ik het zaakje ga upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter info, ik had ook bij iemand een WAG54G (v. 1.2) ingesteld, en inderdaad regelmatig het ding moeten resetten, vanwege wireless disconnects. Toen om het bereik te vergroten heb ik een WRT54G erbij gezet, de 1.02.7 firmware op de WAG54G gezet, en de sveasoft alchemy firmware op de WRT54G, waardoor ik dus beide met elkaar kan laten communiceren via WDS en ik moet zeggen, het draait erg goed. De communication tussen WAG54G en WRT54G loopt prima, en er zijn tussen deze 2 apparaten geen disconnects + het wireless bereik wordt vergroot. Misschien een idee voor sommigen. Overigens de sveasoft alchemy firmware is gratis te downloaden.
Gr.
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39

OMX2000

By any means necessary...

Damn irritant dus... Ik heb weer eens regelmatig dat de verbinding met het internet wegvalt. En ik heb een heel sterk gevoel dat dit te maken heeft met de upgrade doorgevoerd is. Steeds als Demon iets wijzigt in hun netwerk, kreeg ik weer regelmatige disconnects. Ze hebben volgens mij 2 maal eerder een wijziging aangebracht en ook weer teruggedraaid, waarna mijn verbinding dus weer stabiel werd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
OMX2000 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:54:
Damn irritant dus... Ik heb weer eens regelmatig dat de verbinding met het internet wegvalt. En ik heb een heel sterk gevoel dat dit te maken heeft met de upgrade doorgevoerd is. Steeds als Demon iets wijzigt in hun netwerk, kreeg ik weer regelmatige disconnects. Ze hebben volgens mij 2 maal eerder een wijziging aangebracht en ook weer teruggedraaid, waarna mijn verbinding dus weer stabiel werd.
Als je een <2.0 model heb gewoon omruilen. Alle disconnect problems (zowel internet als wlan) zijn hier opgelost door het 2.0 model.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

vriesdude schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:55:
[...]

Als je een <2.0 model heb gewoon omruilen. Alle disconnect problems (zowel internet als wlan) zijn hier opgelost door het 2.0 model.
2.0 hebben/krijgen ook problemen. DUs juich niet te lang..... ik hoop het echter anders voor je uiteraard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
BacardiBreezer schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:08:
[...]

2.0 hebben/krijgen ook problemen. DUs juich niet te lang..... ik hoop het echter anders voor je uiteraard !
Enigste probleem wat ik nu heb is dat passive FTP niet helemaal goed werkt, voor de rest geen problemen gezien (me 1.2 had op een gegeven moment om de 3 minuten disconnects dus dat was geen doen meer :D )

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

vriesdude schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:15:
[...]

Enigste probleem wat ik nu heb is dat passive FTP niet helemaal goed werkt, voor de rest geen problemen gezien (me 1.2 had op een gegeven moment om de 3 minuten disconnects dus dat was geen doen meer :D )
Gebruikt je encryptie op je kanaal ? Anders zakt het signaal zo naar 1Mbs :S (op 1 meter afstand :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

vriesdude schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:15:
[...]

Voor dat passive FTP probleem is er een beta firmware beschikbaar voor de WAG54Gv2. Ik probeer die los te peuteren bij Linksys.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoo.. en nu heb ik het gehad met deze k*t gateway..
heb ook support gebeld.. kreeg zelfde verhaaltje te horen.. beta firmware blabablabl.. ok ff getest.. alhoewel ik hem al eerder op dit ftp server heb zien staan. . conlusie: helpt voor geen meter.. oude firmware was zelfs beter bij mij :r

ik begrijp niet waarom ze gewoon meteen de modem konden omruilen.. ik bedoel.. die ene mooie firmware helpt toch voor niks! ik ga morgen bellen om te zeggen dat ze hun rommel kunnen komen ophalen.. ben het echt zat.. steeds disconnects en vandaag 4 uur zonder internet omdat het gewoon niet wou.. genoeg leuke ervaringen met linksys.. ik verkoop denk ik die V2 als ik hem krijg maar meteen en ik ga maar iets anders zoeken.. vorige keer had ik al genoeg gezeik met die BEFSR8 routers.. ook RMA.. damn you linksys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
THW Arie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:29:
[...]

Voor dat passive FTP probleem is er een beta firmware beschikbaar voor de WAG54Gv2. Ik probeer die los te peuteren bij Linksys.
Misschien kan ik je daarbij wel helpen. Als er een Beta Firmware voor de V2 is wil ik best ook wel linksys gek maken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
Ik had ook verbindingsproblemen met mijn WAG54G modem (eerste model) en heb deze toen kunnen omruilen voor een V2 model.

Nu loop ik echter tegen het probleem dat mijn 8mbit verbinding na verloop van tijd terugzakt naar 2 à 3 mbit wanneer ik mijn adsl-lijntje (BBNED-TweakDSL) volledig gebruik. Verder vind ik dat deze versie ook heel heet wordt. Ik heb de modem nu op zijn kant gezet, maar veel effect heeft het niet gehad.

Zijn er meer gebruikers met dit probleem en is er wat aan te doen. Want ik heb zeker geen zin om weer een RMA-procedure op te starten. Het duurde bij mij een maand voor ik de vervanger kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

vriesdude schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:27:
[...]

Misschien kan ik je daarbij wel helpen. Als er een Beta Firmware voor de V2 is wil ik best ook wel linksys gek maken.
Ik heb een persoon die deze firmware al heeft verzocht deze naar mij te mailen. Eerste keer bouncte de mail om een of andere reden. Heb em nu naar m'n gmail account laten mailen.

Wanneer ik hem binnen heb zal ik em uploaden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
micebec schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:39:
Ik had ook verbindingsproblemen met mijn WAG54G modem (eerste model) en heb deze toen kunnen omruilen voor een V2 model.

Nu loop ik echter tegen het probleem dat mijn 8mbit verbinding na verloop van tijd terugzakt naar 2 à 3 mbit wanneer ik mijn adsl-lijntje (BBNED-TweakDSL) volledig gebruik. Verder vind ik dat deze versie ook heel heet wordt. Ik heb de modem nu op zijn kant gezet, maar veel effect heeft het niet gehad.

Zijn er meer gebruikers met dit probleem en is er wat aan te doen. Want ik heb zeker geen zin om weer een RMA-procedure op te starten. Het duurde bij mij een maand voor ik de vervanger kreeg.
Mijn router (ook V2) wordt warm, maar niet heet. Zeker niet heel heet. Je kunt in de V2 al je lijngegevens zijn. Kijk of de waarde's niet te laag/hoog zijn (wat de optimale waarde's zijn weet ik niet).

Hoe meer ruis, hoe harder de router moet werken om het singaal te versturen en te ontvangen en hoe heter die dus wordt. Een zuiverdere lijn kun je creeëren door zo dicht mogelijk bij de centrale te gaan wonen (indien mogelijk), de router zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aansluiten en kwaliteitskabels gebruiken.
THW Arie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:43:
[...]

Ik heb een persoon die deze firmware al heeft verzocht deze naar mij te mailen. Eerste keer bouncte de mail om een of andere reden. Heb em nu naar m'n gmail account laten mailen.

Wanneer ik hem binnen heb zal ik em uploaden.
Ik ga deze topic scherp in de gaten houden. Mocht je webspace nodig hebben ook geen probleem. Vertel me ook even of dat je FTP probleem daadwerkelijk oplost (of dat van die persoon).

[ Voor 19% gewijzigd door vriesdude op 16-05-2005 20:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

vriesdude schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:21:

...

Ik ga deze topic scherp in de gaten houden. Mocht je webspace nodig hebben ook geen probleem. Vertel me ook even of dat je FTP probleem daadwerkelijk oplost (of dat van die persoon).
De man die deze firmware van de Italiaanse support van Linksys had ontvangen beweerde dat z'n FTP probleem opgelost was.
Zelf heb ik een server in Amsterdam waar deze firmware op kan komen te staan, maar een extra mirror is nooit weg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypenotic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 18:37
Beta firmware voor WAG54G download link;

WAG54GV2_AnnexA_ETSI_v1.00.47_004

http://www.sentrypad.com/...TSI_v1.00.47_004_code.zip

of

http://www.fotocenter.biz/WAG54GV2.rar

Heb m net gewoon wireless geupgrade naar deze firmware... werk tot nu toe perfect..
M'n signal strength is geboost van good naar exellent.. en het belangrijkste!!!!!!!!
DE FTP UPLOAD BUG IS GEFIXT yahoooooo

hYp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Geweldig dank je wel. Waar heb je deze nu gevonden?

Mirror 3 dan maar:

http://www.gather-network.net/arie/WAG54GV2.rar

[ Voor 42% gewijzigd door Kanarie op 17-05-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypenotic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 18:37
THW Arie schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:08:
Geweldig dank je wel. Waar heb je deze nu gevonden?

Mirror 3 dan maar:

http://www.gather-network.net/arie/WAG54GV2.rar
Heb de link gevonden op www.linksysinfo.org in deze thread

http://www.linksysinfo.or...ums&file=viewtopic&t=4955

Groetjes hYp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
hypenotic schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:58:

Update staat er op, nu even testen :*)
edit: lijkt idd opgelost :>

[ Voor 8% gewijzigd door vriesdude op 18-05-2005 12:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 20:02

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Update lijkt lekker te werken, wireless signaal is sterker, interne klok loopt nu (wel 1 uur achter, ondanks timezone/daylight saving).

Alleen kan ik nu niet remote management gebruiken. Staat wel aan en op de juiste poort. :?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Joepla schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:17:
Update lijkt lekker te werken, wireless signaal is sterker, interne klok loopt nu (wel 1 uur achter, ondanks timezone/daylight saving).

Alleen kan ik nu niet remote management gebruiken. Staat wel aan en op de juiste poort. :?
Komt omdat port-forwarding en remote management niet samen gaan. Was eerder ook al het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 20:02

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

BacardiBreezer schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:56:Komt omdat port-forwarding en remote management niet samen gaan. Was eerder ook al het probleem.
Raar... heb alles exact zo ingesteld als bij de vorige firmwareversie. Daar werkte port-forwarding en romote management prima samen.

Op zich is het niet zo'n probleem, zo vaak hoef ik er van afstand niet bij. Vind het alleen jammer dat bij iedere fix er aan de andere kant weer iets omvalt. Jammergenoeg heb ik daar nog begrip voor ook, aangezien ik zelf embedded spul programmeer :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Joepla schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:47:
[...]
Raar... heb alles exact zo ingesteld als bij de vorige firmwareversie. Daar werkte port-forwarding en romote management prima samen.

Op zich is het niet zo'n probleem, zo vaak hoef ik er van afstand niet bij. Vind het alleen jammer dat bij iedere fix er aan de andere kant weer iets omvalt. Jammergenoeg heb ik daar nog begrip voor ook, aangezien ik zelf embedded spul programmeer :)
Het was ongeveer zo:

Eerst werkte het niet samen => gefixed en werkte er iets anders niet => nu werkt RM weer niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Ik heb vorige week me V2 gehad, me V1 is aangekomen en wat vindt ik vandaag in me mailbox....
een return label voor UPS van Linksys :S..

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
vraagje:
ik draai een vpn servertje voor wat vrienden. sinds ik de V2 heb kan niemand meer connecten. Met dezelfde configuratie. Een vriend die dezelfde router heeft heeft ook dezelfde problemen en had dit hiervoor ook niet (met een andere router). Zijn er nog meer mensen met dit probleem.

Wat we geprobeerd hebben:
DMZ naar VPN server
PPTP poort mappen naar server.

Hij blijft (bij ons beide) hangen op bezig met verzenden van inlogggegevens.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

vriesdude schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:48:
vraagje:
ik draai een vpn servertje voor wat vrienden. sinds ik de V2 heb kan niemand meer connecten. Met dezelfde configuratie. Een vriend die dezelfde router heeft heeft ook dezelfde problemen en had dit hiervoor ook niet (met een andere router). Zijn er nog meer mensen met dit probleem.

Wat we geprobeerd hebben:
DMZ naar VPN server
PPTP poort mappen naar server.

Hij blijft (bij ons beide) hangen op bezig met verzenden van inlogggegevens.
Linksys web interface:
Security, VPN
Volgens mij had de V1 deze instellingen niet en zijn deze VPN opties specifiek bij de V2 geimplementeerd.
Dus heb je deze al ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
THW Arie schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:18:
[...]

Linksys web interface:
Security, VPN
Volgens mij had de V1 deze instellingen niet en zijn deze VPN opties specifiek bij de V2 geimplementeerd.
Dus heb je deze al ingesteld?
Als ik die allemaal op disabled zet (die 4 radio's bovenin) en pptp poortje map en de router hardwarematig uit en weer aan zet dan doet ie het. met de vorige firmware deed ie het niet.. :X

iig ook weer opgelost. ik begin nog eens tevreden te worden over deze router (8>

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de betreffende firmware gedownload en geprobeerd te upgraden. Ik krijg echter continu de melding 'upgrade is failed'. Moet ik soms iets speciaals doen? Ik probeer te upgraden via de web-interface. Ik heb de Linksys wag54g v.2 met firmware 1.00.19 (EU versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb zojuist een nieuwe firmware gevonden, de 1.0.0.57.
Zou een telnet interface hebben om op je router in te loggen.
Ga hem nu even proberen.

...

Krijg een update failed. Dit komt waarschijnlijk omdat dit een Australische versie is. De Australiers hebben een WAG54Gv2 die technisch iets anders is (meer RAM).

[ Voor 38% gewijzigd door Kanarie op 22-05-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met deze accesspoint

Mijn situatie is alsvolgt:

Ik heb een Speedtouch 510 en een VIA VT6105 RHINE III Fast Ethernet Adapter in onze desktop zitten. Dit was de oude situatie waarop onze bedrade internetverbinding liep.

Vandaag heb ik een LinkSys wap54G gekocht en een Sweex 10/100 5 ports switch. Vervolgens komt de telefoonlijn binnen op de speedtouch 510. De utp kabel vanuit de speedtouch 510 gaat naar de switch. Vervolgens gaat er een utp kabel van de switch naar de VIA ethernet adapter in de desktop en er gaat een utp kabel van de switch naar de Linksys Wap54G Accesspoint. Alles is dan ook volgens de handleiding aangesloten en op mijn desktop kan ik zonder problemen internetten.

Vervolgens wil ik de setup van de Linksys Wap54G uitvoeren. Maar bij de eerste stap, het detecteren van de Linksys zelf, gaat het al mis. Ik krijg de melding "The setup utility was unable to locate a Wireless-G Access Point on your network." Ik heb de norton firewall en norton antivirus uitgezet en nog kan de setup de Linksys Accesspoint niet vinden. Op de accesspoint brand er een rood lichtje bij "power", een groen lichtje bij "act" en een oranje lichtje bij "link". Op de switch branden alle drie de lichtjes van de drie poorten groen.

Wie weet waardoor de Linksys accesspoint niet gevonden kan worden? En hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:23:
Ik heb ook problemen met deze accesspoint

Mijn situatie is alsvolgt:

Ik heb een Speedtouch 510 en een VIA VT6105 RHINE III Fast Ethernet Adapter in onze desktop zitten. Dit was de oude situatie waarop onze bedrade internetverbinding liep.

Vandaag heb ik een LinkSys wap54G gekocht en een Sweex 10/100 5 ports switch. Vervolgens komt de telefoonlijn binnen op de speedtouch 510. De utp kabel vanuit de speedtouch 510 gaat naar de switch. Vervolgens gaat er een utp kabel van de switch naar de VIA ethernet adapter in de desktop en er gaat een utp kabel van de switch naar de Linksys Wap54G Accesspoint. Alles is dan ook volgens de handleiding aangesloten en op mijn desktop kan ik zonder problemen internetten.

Vervolgens wil ik de setup van de Linksys Wap54G uitvoeren. Maar bij de eerste stap, het detecteren van de Linksys zelf, gaat het al mis. Ik krijg de melding "The setup utility was unable to locate a Wireless-G Access Point on your network." Ik heb de norton firewall en norton antivirus uitgezet en nog kan de setup de Linksys Accesspoint niet vinden. Op de accesspoint brand er een rood lichtje bij "power", een groen lichtje bij "act" en een oranje lichtje bij "link". Op de switch branden alle drie de lichtjes van de drie poorten groen.

Wie weet waardoor de Linksys accesspoint niet gevonden kan worden? En hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Hans
WAG54G != WAP54G :) Oftewel, jij hebt niet dezelfde!

Probeer het volgende eens.

Koppel speedtouch af.
Zet linksys uit.
Zet PC uit.
Zet linksys aan, wacht 30 seconden.
Zet PC aan.
Probeer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Laatst online: 16-10 14:07

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Sja ik heb ook problemen.
Internet werkt prima.
MAAAAAR ik kan dus geen port forwarding gebruiken.
Niets werkt!
HELEMAAAL NIETS.
Ja misschien even, een minuutje, dan houd het echt helemaal op.
Mijn internet pagina is alleen intern bereikbaar, extern niet.
Ik kan geen programma's gebruiken die een specifieke poort (bv Skype) gebruiken, want de poort blijft niet openstaan in me WAG54G.

Alle firmware upgrades heb ik meegemaakt, maar geen succes.
Al (te) vaak contact gehad met Linksys, ook geen succes.

Wat nu.
HELLLUP!

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wessie schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:41:
Sja ik heb ook problemen.
Internet werkt prima.
MAAAAAR ik kan dus geen port forwarding gebruiken.
Niets werkt!
HELEMAAAL NIETS.
Ja misschien even, een minuutje, dan houd het echt helemaal op.
Mijn internet pagina is alleen intern bereikbaar, extern niet.
Ik kan geen programma's gebruiken die een specifieke poort (bv Skype) gebruiken, want de poort blijft niet openstaan in me WAG54G.

Alle firmware upgrades heb ik meegemaakt, maar geen succes.
Al (te) vaak contact gehad met Linksys, ook geen succes.

Wat nu.
HELLLUP!
Bekend probleem, gebruik eens poort-range forwarding i.p.v. de single port forwarding.

Bij mij werkt port range forwarding wel.
Dan moet je bij start en end hetzelfde nummer invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyCow
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11-2021

SpyCow

BovineSpongiformEncephalopaty

of

Heb m net gewoon wireless geupgrade naar deze firmware... werk tot nu toe perfect..
M'n signal strength is geboost van good naar exellent.. en het belangrijkste!!!!!!!!

hYp
Heb je um ook voor de Annex B Versie, die heeft ook het upload probleem.

Groet

Bse

WwW.SpyCow.nl - Welcome To The World Of Madness!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Firmware Upgrade probleem!
Ik heb Tiscalli Internet en dat wil nog wel eens wegvallen, dit is mijn 3e modem in 1 maand!
1e ging dood na firmware upgrade voor Tiscalli netwerk (E-tech)
2e wilde geen firmware upgrade doen (Sitecom)
En nu heb ik deze dus, de 3e en die gaf meteen internet, maar soms valt het nog steeds eventjes weg! Nou heb ik al wat problemen met Tiscalli gehad in de afgelopen week, het internet is niet echt stabiel!

Ik wilde nu dus mijn firmware upgraden, heb de router gereset (softwarematig eerst, later hardwarematig (resetknop)), uit en aan gezet, maar krijg nog steeds: "Firmware upgrade failed".

Ik heb het vanaf mijn vaste pc geprobeerd ((UTP)DHCP aan), vanaf mijn laptop ((UTP)DHCP aan) en nogmaals wireless (DHCP aan). Steeds hetzelfde probleem, ik heb deze gedownload van linksys.nl: Firmware Version : 1.02.1

Wat kan ik verder nog doen?

Ps.: Misschien is het wat om een "Groot WAG54G Topic" te maken? Ik zou het zelf dan als ik dat mooi/netjes kon! :P

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Vegterb.. Kijk eens onderop je router of het versie nummer van jouw router wel overeenkomt met de firmware die je wilt gaan updaten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

of

hYp
(Late reactie)
Wow, echt extreem bedankt voor deze firmware, niet alleen de FTP-bug is gefixt maar ook UPnP werkt 10x beter! Eindelijk van die kleine narigheidjes af die v1.00.17 had. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

vriesdude schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:32:
Vegterb.. Kijk eens onderop je router of het versie nummer van jouw router wel overeenkomt met de firmware die je wilt gaan updaten.
Staat weinig bijzonders: "WAG54G Ver. 2" Verder nog S/N en MAC-adr.
Maar het is toch gewoon de router die je ziet als je www.linksys.nl opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

vegterb schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:42:
[...]

Staat weinig bijzonders: "WAG54G Ver. 2" Verder nog S/N en MAC-adr.
Maar het is toch gewoon de router die je ziet als je www.linksys.nl opent?
Je probeert een WAG54Gv1.x firmware te laden op een WAG54Gv2.
Verschillen:
ADSL1 vs ADSL2+ modem
onstabiel vs stabiel
36Mbit switch (UTP) vs 100Mbit switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
THW Arie schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 07:43:
[...]

Verschillen:
ADSL1 vs ADSL2+ modem
onstabiel vs stabiel
Zat er een 36 Mbit switch in de V1 dan ??, is me nooit echt opgevallen. Nou heb ik een aparte 100 Mbit switch staan met 8 poorten maar ik dacht (en dat was ook te zien aan de SNMP MRTG grahpics) dat er gewoon een 100 Mbit switch in zat. :?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:51

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

[...]

Verschillen:
ADSL1 vs ADSL2+ modem
onstabiel vs stabiel
En wat zou er gebeuren als je probeert WAG54Gv2 firmware te laden op een WAG54Gv1.x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ray-zor schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:32:
[...]

En wat zou er gebeuren als je probeert WAG54Gv2 firmware te laden op een WAG54Gv1.x ?
De WAG54Gv2 checkt een firmware op compatibility. Ik vermoed dat de WAG54Gv1.x dit ook doet, maar aangezien ik zelf niet zo'n ding heb kan ik dit niet verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
THW Arie schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:03:
[...]

De WAG54Gv2 checkt een firmware op compatibility. Ik vermoed dat de WAG54Gv1.x dit ook doet, maar aangezien ik zelf niet zo'n ding heb kan ik dit niet verzekeren.
Ga er maar van uit dat elk zich zelf respecterend merk een controle inbouwt op foute firmware's. Anders zouden ze regelmatig een fout geflashte router terugkrijgen.

Als je de firmware zelf gaat editten maar de juiste controle er inhoud (costum firmware's zoals voor de wrt54g dan kan dat natuurlijk wel).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

[...]

Verschillen:
ADSL1 vs ADSL2+ modem
onstabiel vs stabiel
Ah... oké! En hoe kom ik aan de goede firmware? Kan ik die vinden op hun website of moet ik ze dan ff een e-mail sturen of bellen of zo?

Moet ik dan deze hebben:
WAG54G - Wireless-G ADSL Gateway

Firmware Date : 12/18/2004
Firmware File Size : 3.7MB
Firmware Version : 1.00.19

Beetje oud of niet? Zijn er geen nieuwere?

[ Voor 19% gewijzigd door vegterb op 02-06-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

vegterb schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:11:
[...]

Ah... oké! En hoe kom ik aan de goede firmware? Kan ik die vinden op hun website of moet ik ze dan ff een e-mail sturen of bellen of zo?

Moet ik dan deze hebben:
WAG54G - Wireless-G ADSL Gateway

Firmware Date : 12/18/2004
Firmware File Size : 3.7MB
Firmware Version : 1.00.19

Beetje oud of niet? Zijn er geen nieuwere?
Dat is de originele WAG54Gv2 firmware.

De laatste WAG54Gv1 firmware die ik ken is deze: ftp://ftp.linksys.com/int..._ETSI_v1.02.7_03_code.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

THW Arie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 01:06:
[...]

Dat is de originele WAG54Gv2 firmware.

De laatste WAG54Gv1 firmware die ik ken is deze: ftp://ftp.linksys.com/int..._ETSI_v1.02.7_03_code.bin
Ja, maar ik moet dus versie 2 hebben, daar is nog geen nieuwe firmware versie van uit dus! Nou ja, dan wachten we nog ff, heb er ook niet echt bijster veel problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 13:39

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb afgelopen donderdag mijn WAG V1.2 omgeruild voor een V2.0. En het is dag en nacht verschil, de 1.2 liep echt super vaak vast. De web interface werkte ook heel slecht. Maar de V2.0 is echt een stuk stabieler tot nu toe. Mijn lijn valt nu tenminste niet meer uit, en ik kan gewoon mijn nu mijn wifi verbinding middels WPA beveiligen. Ik ben weer blij.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
vegterb schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:47:
[...]

Ja, maar ik moet dus versie 2 hebben, daar is nog geen nieuwe firmware versie van uit dus! Nou ja, dan wachten we nog ff, heb er ook niet echt bijster veel problemen mee!
V2.0 Annex A (beta) firmware

of

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Helaas werkt het remote management niet, en ook de logs werken niet echt meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

netblade schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:30:
[...]

Helaas werkt het remote management niet, en ook de logs werken niet echt meer :(
Remote management werkt hier prima, op port 10080. Logs heb ik uitgezet omdat die bij de vorige firmware voor een verhoogde latency zorgde na een aantal uren uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

THW Arie schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:09:
[...]

Remote management werkt hier prima, op port 10080. Logs heb ik uitgezet omdat die bij de vorige firmware voor een verhoogde latency zorgde na een aantal uren uptime.
welke firmware gebruik je dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen mbt dit topic met mijn WAG54G v1.2 tot nu toe:
Een jaar geleden aangeschaft. Direct ADSL van KPN.
Ingesteld op mixed network, 128 WEP.
Wireless adapter een E-tech WLUS03 (11 Mbps USB) op een Compaq Armada V300 laptop met W2K.
Hiermee weinig problemen, behalve dat computer nooit in het netwerk zichtbaar te krijgen was. Alle netwerkinstellingen goed, en met wired connectie geen probleem. Helpdesk gaf schuld aan adapter.
Opvallend verschijnsel wel, dat als ik via de wireless verbinding instellingen wijzig in de router, na de save-opdracht de router niet meer wireless te benaderen viel.

Kaart vervangen door een PCMCIA van SMC, de EZ Connect 2.4 54 Mbps Nitro.
Et voilá, de problemen begonnen. Na een herinstallatie van de computer, met nieuwste drivers leken problemen enige tijd over. Maar was schijn. Verschijnsel doet zich voor bij grotere data-overdracht dan bij normaal surfen. Dus iets grotere foto's, streaming, bestanden kopieëren van Web, of over netwerk.
Verschijnsel is dat de wireless verbinding wegvalt, en niet meer terug komt. Heel af en toe, na een herstart van de computer, is er verbinding, maar wel heeeel traag. De wired connecties hebben geen probleem. Router uit/aan zetten is enige remedie. DHCP vernieuwen helpt niet.
Diverse firmware upgrades gedaan, uitgekomen bij 1.02.3

Een andere PC (W2K) werd voorzien van de E-tech adapter, naast de laptop. Zolang als de E-tech verbinding heeft met de linksys, zijn er nooit problemen. Is deze PC uit, dan komen de problemen van het uitvallen meestal zeer snel. Wel is het zo, dat kopieer-opdrachten van of naar het 11b e-tech tergend langzaam gaan. Terwijl downloaden van www uitstekend gaat.
Ik wijt de linksys problemen aan het SMC kaartje, of een wrakke driver misschien, en de trage kopieerverschijnselen aan de e-tech, en probeer met de situatie te leven.

Paar maand geleden is de E-tech vervangen door een 54 Mbps, de X-micro Wlan 11g PCI . Claimt zelfs 108 Mbits/s turbo mode te kunnen.
En ja hoor, per direct de problemen terug. Ik zou bijvoorbeeld ff proberen of ik via skype kon bellen, nou, 30 seconden, dan is het gebeurt met de verbinding.

Nu, recent een andere laptop, met 11 g broadcom on board, WinXP. En de problemen zijn heftiger dan ooit. Sommige avonden kan ik wel 5 x per uur de router resetten.

Nu kom ik op dit forum terecht, en merk dat ik gelukkig niet de enige ben, en dat het niet aan mij, maar aan de router zal liggen.
Heb inmiddels de 1.03 béta driver gevonden, heeft het zin deze nog te proberen? Of zijn er nog andere oplossingen. Behalve dan het ding achter het achtwiel van de auto te leggen.....

Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, heb hier gelezen dat het misschien helpt de router in te stellen op 11b. Dat lijkt verschil te maken. Maar ik wil natuurlijk niet op deze stand blijven draaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:25:

Nu kom ik op dit forum terecht, en merk dat ik gelukkig niet de enige ben, en dat het niet aan mij, maar aan de router zal liggen.
Heb inmiddels de 1.03 béta driver gevonden, heeft het zin deze nog te proberen? Of zijn er nog andere oplossingen. Behalve dan het ding achter het achtwiel van de auto te leggen.....

Graag advies.
Bellen naar linksys, RMA aanvragen en een V2 ontvangen.
Echt geen ernstige problemen meer sinds ik de V2 heb 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerst een V1.2 gehad, werkte echt voor geen meter, ik wilde via netwerk kopieren, haalde 10 seconden 5MB/s en toen hield ie ermee op...
Ik heb aantal firmwares geprobeerd maar was echt niet tevreden.

Ik heb het RMA gedaan naar leverancier en kreeg meteen een V2.0 opgestuurd, hier staat firmware versie 1.00.23 standaard op. In begin (2 maand geleden) vond ik em echt stuk beter, is het ook, alleen nu loop ik steeds vaker tegen problemen.
Ik heb er bijvoorbeeld een webserver op draaien, echter de port forwarding moet ik soms gewoon opnieuw opslaan (zonder instellingen te wijzigen) wil het blijven werken.
En ik kan niet via FTP uploaden, echt vreemd, terwijl dit met de Speedtouch modem wel perfect ging.
En over kopieren over netwerk, ik haal max. nu 1,2 MB/s...dit vind ik echt vreemd. Moet toch echt sneller kunnen. Op andere locaties andere access points geprobeerd en hier haal ik makkelijk 5MB/s.

Ik zie wel aan aantal firmwares op internet maar geen 1 voor ANNEX B.
Is er misschien al een betere versie voor ANNEX B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:08:
Ik heb eerst een V1.2 gehad, werkte echt voor geen meter, ik wilde via netwerk kopieren, haalde 10 seconden 5MB/s en toen hield ie ermee op...
Ik heb aantal firmwares geprobeerd maar was echt niet tevreden.

Ik heb het RMA gedaan naar leverancier en kreeg meteen een V2.0 opgestuurd, hier staat firmware versie 1.00.23 standaard op. In begin (2 maand geleden) vond ik em echt stuk beter, is het ook, alleen nu loop ik steeds vaker tegen problemen.
Ik heb er bijvoorbeeld een webserver op draaien, echter de port forwarding moet ik soms gewoon opnieuw opslaan (zonder instellingen te wijzigen) wil het blijven werken.
En ik kan niet via FTP uploaden, echt vreemd, terwijl dit met de Speedtouch modem wel perfect ging.
En over kopieren over netwerk, ik haal max. nu 1,2 MB/s...dit vind ik echt vreemd. Moet toch echt sneller kunnen. Op andere locaties andere access points geprobeerd en hier haal ik makkelijk 5MB/s.

Ik zie wel aan aantal firmwares op internet maar geen 1 voor ANNEX B.
Is er misschien al een betere versie voor ANNEX B?
FTP upload probleem is verholpen in 1.00.47 firmware. Is nog beta en krijg je toegestuurd door een mailtje naar de Nederlandse linksys support te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
THW Arie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:37:
[...]

FTP upload probleem is verholpen in 1.00.47 firmware. Is nog beta en krijg je toegestuurd door een mailtje naar de Nederlandse linksys support te sturen.
Toevoeging:
Mocht je de firmware voor de Annex B ontvangen zou je die dan ook online kunnen zeten zodat andere Annex B gebruikers hem ook kunnen downloaden. (eventueel heb ik wel hosting voor je).

* vriesdude heeft zelf Annex A

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de linksys wag54gV2 annex A en die deed het de afgelopen maand perfect.
alleen is gisteravond even de stroom eraf geweest en nu heeft mijn router wel keurig verbinding met planet, maar ik kan welgeteld 3 keer een internetpagina bekijken en dan niets meer.
verbinding herstellen en ik kan weer 3 pagina's bekijken....
is dit een probleem dat iemand ook heeft gehad? ik heb de adsl instellingen volgens mij wel ok staan..

Ik lees net ergens iets over de MTU size, kan dat van belang zijn voor het wegvallen van de verbinding?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 10:03 . Reden: net iets gelezen, even aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Hmm heb na een hoop gerommel ook mijn vpn aan de praat gekregen.
Vraag me niet hoe, ik heb enkel een poort te weten 1723TCP doorgestuurd naar mijn server.
Maar ik had al een DMZ aanstaan, erg vraag maargoed het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:15
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:17:
Ik heb zelf de linksys wag54gV2 annex A en die deed het de afgelopen maand perfect.
alleen is gisteravond even de stroom eraf geweest en nu heeft mijn router wel keurig verbinding met planet, maar ik kan welgeteld 3 keer een internetpagina bekijken en dan niets meer.
verbinding herstellen en ik kan weer 3 pagina's bekijken....
is dit een probleem dat iemand ook heeft gehad? ik heb de adsl instellingen volgens mij wel ok staan..

Ik lees net ergens iets over de MTU size, kan dat van belang zijn voor het wegvallen van de verbinding?
Zou kunnen, in Nederland is deze waarde 1500 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 15:10

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Hee als iemand de Annex B drivers heeft kan hij/ zij dan even contacten/mailen? Ik wil hem wel hosten op mijn dedicated bak. Alvast bedankt!

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb voor een klant ook ontzettend veel problemen gehad met de WAG54G AnnexB. Het ergste is dat tegenwoordig nog steeds de v1.2 bij sommige webshops verkocht worden.

Uiteindelijk kunnen inruilen voor de V2.0 maar nu loopt de klant alweer tegen de zogenaamde FTP upload bug.

Denk ik speciaal kwaliteitsspul te kopen voor andere mensen, gaan ze denken dat je ze troep verkoopt.

Voorlopig geen Linksys WAG54G troep meer voor mij.
Ik begrijp niet dat een dochterbedrijf van 3Com zulk prutswerk kunnen leveren.
Ik hoop ook dat ze ontzettend snel met een nieuwe firmware voor de AnnexB komen waarbij ze de FTP upload bug gefixed hebben.

Ze raken met dit geintje ontzettend veel vaste klanten kwijt. Helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 14-06-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Niet online
XthinkZ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:52:
Voorlopig geen Linksys WAG54G troep meer voor mij.
Ik begrijp niet dat een dochterbedrijf van 3Com zulk prutswerk kunnen leveren.
*** KUch, Hum, hum ***

Linksys is dochter van Cisco, Niet van 3Com!

Anyway, je punt is duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Laatst online: 20-10 19:53
Ik heb ook maar mijn WAG54G v1.2 aangemeld voor RMA. De klachten::

- Willekeurige disconnects (en altijd disconnects bij het kopiereren van bijv. 1GByte aan data)
- Vastlopers bij veel dataverkeer

Heb ik ook nog een WRT54G met exact dezelfde klachten. En niets helpt, zelfs al zet ik een wireless adapter naast een Wxx54G, dan nog verliest hij de connectie. Het signaal valt totaal en geheel weg. En de verbinding wordt niet hersteld.

Ik vond het wel humor dat de helpdesk van Linksys meteen wist welk model ik had en wat het probleem was. Zouden ze deze klachten soms vaker horen? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door oheng op 14-06-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week woensdag heeft UPS mijn WAG opgehaald. Tot op heden heb ik niets vernomen...
Hoe lang duurt het alvorens ik een nieuwe WAG thuis krijg bezorgd?

p.s. ik neem toch aan dat ze het één en ander bij Linksys op voorraad hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:07:
Vorige week woensdag heeft UPS mijn WAG opgehaald. Tot op heden heb ik niets vernomen...
Hoe lang duurt het alvorens ik een nieuwe WAG thuis krijg bezorgd?

p.s. ik neem toch aan dat ze het één en ander bij Linksys op voorraad hebben......
Ik hoorde van een klant dat die had gezegd 2-3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
en ik had hem binnen 4 dagen ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Iemand ervaring met pc-anywhere of hoe dit zou moeten werken? Als ik op de client het ip-adres invul (het internetadres van hier) dan kan ik niet connecten! Hoe zorg ik ervoor dat ik pc-anywhere kan gebruiken?

De poorten staan ingevuld bij "Single Port Forwarding"
5632 TCP IP: 192.168.1.xx (op xx staat natuurlijk mijn local adres)
5631 UDP IP: 192.168.1.xx

Of doe ik nou iets helemaal fout? Bij mijn vorige router werkte dit namelijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

vegterb schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:21:
Iemand ervaring met pc-anywhere of hoe dit zou moeten werken? Als ik op de client het ip-adres invul (het internetadres van hier) dan kan ik niet connecten! Hoe zorg ik ervoor dat ik pc-anywhere kan gebruiken?

De poorten staan ingevuld bij "Single Port Forwarding"
5632 TCP IP: 192.168.1.xx (op xx staat natuurlijk mijn local adres)
5631 UDP IP: 192.168.1.xx

Of doe ik nou iets helemaal fout? Bij mijn vorige router werkte dit namelijk wel!
Dump PC anywhere en probeer eens www.logmein.com

zeer snel, via elke pc met internet te besturen, gaat door Firewall en Nat heen, geen poorten of IP adres gezeik, en gratis (non pro).

Beste en ideale oplossing voor remote control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

XthinkZ schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:35:
[...]

Dump PC anywhere en probeer eens www.logmein.com

zeer snel, via elke pc met internet te besturen, gaat door Firewall en Nat heen, geen poorten of IP adres gezeik, en gratis (non pro).

Beste en ideale oplossing voor remote control.
Wow! Dat kende ik nog niet, dat is echt briljant!
Eerst eens zien hoe de free versie bevalt, thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:03
Ik mag de meesten hier feliciteren dat ze ooit met een WAG54G online zijn geweest. Wij hebben zelf ISDN en toen we een tweede computer kregen, kochten we dit modem. Het gaf niets dan problemen. Wij hebben nog nooit een stabiele lijn gehad (gesynchroniseerd). Het lampje van ADSL bleef maar knipperen, ging weer uit en begon weer opnieuw met knipperen. Een keer zelfs uren achter elkaar geprobeerd. Nu hadden we dus de helpdesk ongeveer 1000x gebeld. Helaas konden wij ons modem niet meer ruilen bij de leverancier, want die ging failliet. Via Linksys dan maar. Hebben in totaal 6 modems gehad:

eerst de gewone ISDN, firmware update gedaan, -> analoog modem (werkt sowieso niet) -> herziene versie ISDN, firmware update -> analoog -> ISDN -> ISDN herziene versie (en deze is na het versturen van een $150 cheque nooit meer opgehaald). En geen van alle heeft gewerkt. Heb zelfgemaakte en gekochte kabeltjes gebruikt om van de ethernetpoort naar de telefoonpoort te gaan (van RJ45 naar RJ11 als ik me niet vergis).

De helpdeskmedewerkers zeiden dat het verschillend was of het modem het al dan niet deed, de één werkte wel, maar de meeste niet. Ook had het met je locatie te maken. Maar goed een Alcatel modem gekocht en binnen 10 sec een sync lijn en een minuut later konden we internetten.

Op een gegeven moment zei één van de helpdeskmedewerkers ook dat het product enorme tekortkomingen had en dat ze hele partijen terug naar Amerika stuurden. Later ontkenden ze dit weer keihard. Heb ook nog met de manager van het hele spul gepraat en uiteindelijk (na dreigen met rechtzaak en zaakwaarnemer) kregen we het geld terug (in dollars). Na het omwisselen waren we dus 50 euro armer en nog steeds een Linksys modem rijk. Hebben die (na half jaar geen gehoor van Linksys) maar verkocht met de garantie dat als ie niet werkt, hij terug kan worden gebracht. Het was een nog geseald modem, eenzelfde die eerst niet had gewerkt. En aangezien we al een multi-pc modem van Alcatel hadden, gingen we deze niet eens meer proberen. Dus het modem wordt opgehaald en even later een telefoontje. En wat denk je? Nee fout, het modem deed het daar!

Linksys komt er bij mij niet meer in. Ik weet dat ze goede producten maken, maar als die naam nog één keer in ons huis valt, krijgt me pa een hartaanval. Hij was er zowat overspannen door geworden. En dat allemaal door een brak modem. De helpdesk, als je die belt, kun je het best het gesprek opnemen! Dan kun je het nog tegen ze gebruiken in de rechtzaal }) . Ik kan alle WAG54G gebruikers alleen maar aanraden om óf te vragen naar de laatste herziene versie óf om een ander modem / geld terug. Op analoge lijnen zou het modem idd minder moeilijk doen, maar het blijft een PITA (Pain In The Ass) (geen broodje van de Mc dus, die heb ik liever dan een WAG54G :9 )

Kan ook nog één positief ding vermelden:
eerst werd het modem opgehaald en kregen een paar dagen later een nieuwe, maar daarna werd het nieuwe modem gebracht en de oude weer meegenomen. Zo hadden we dus telkens een modem. Maar ja als die minder fijne mensen dan een analoog modem sturen, hoef ik nog niet eens te proberen of hij het doet op ISDN. De sukkels...

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 17-06-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Wat een slechte zaak dat ze voor de Annex A wel firmware update hebben waarmee het ftp upload probleem is verholpen maar niet voor de Annex B! En de service is ook niet alles, heb vandaag twee keer gebeld met ze. De eerste keer:

- medewerker verschillende oplossingen aangedragen maar geen die ik nog niet had geprobeerd
- ik vertel dat het een bekend probleem is op het internet, hij zegt je bent de eerste die ik hoor
- ik zeg zoek maar een oplossing, hij zegt ik bel je terug vandaag, ik geef mn gegevens

Hij belde maar niet dus ik bel voor tweede keer:

- ik ben niet bekend in het systeem zegt een andere medewerker en dat terwijl al mn gegevens heeft gevraagd!!
- ik leg het probleem nog een keer uit, ook hij zegt dat het geen veel voorkomend probleem is!!
- hij roept nog wat "oplossingen" en ook hij merkt dat het dus echt niet werkt(duh)
- hij zegt me maandag terug te bellen en geeft me een ref.nr, ik vraag zijn naam
- ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen

ps er is dus nog geen nieuwe firmware voor de annex b versie, dacht hier nml te lezen dat sommige hiervan in de veronderstelling waren

[ Voor 8% gewijzigd door chob op 17-06-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

chob schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:25:
Wat een slechte zaak dat ze voor de Annex A wel firmware update hebben waarmee het ftp upload probleem is verholpen maar niet voor de Annex B! En de service is ook niet alles, heb vandaag twee keer gebeld met ze. De eerste keer:

- medewerker verschillende oplossingen aangedragen maar geen die ik nog niet had geprobeerd
- ik vertel dat het een bekend probleem is op het internet, hij zegt je bent de eerste die ik hoor
- ik zeg zoek maar een oplossing, hij zegt ik bel je terug vandaag, ik geef mn gegevens

Hij belde maar niet dus ik bel voor tweede keer:

- ik ben niet bekend in het systeem zegt een andere medewerker en dat terwijl al mn gegevens heeft gevraagd!!
- ik leg het probleem nog een keer uit, ook hij zegt dat het geen veel voorkomend probleem is!!
- hij roept nog wat "oplossingen" en ook hij merkt dat het dus echt niet werkt(duh)
- hij zegt me maandag terug te bellen en geeft me een ref.nr, ik vraag zijn naam
- ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen

ps er is dus nog geen nieuwe firmware voor de annex b versie, dacht hier nml te lezen dat sommige hiervan in de veronderstelling waren
Heb je Linksys NL support al gemailt voor een beta firmware voor de WAG54Gv2 Annex B? Mij gaven ze binnen een dag 3 mailtjes met 3 rar files voor de WAG54Gv2 Annex A.

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 17-06-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Ik weet dat er een update is voor Annex A maar heb gevraagd aan de telefoon of deze er ook was voor Annex B. Er werd gezegd dat men daar mee bezig is meer niet. Neem aan dat het niet uitmaakt of ik het via de mail doe of via de telefoon, lijkt me dat ze daar dezelfde bronnen hebben.

En mochten ze deze wel hebben gehad dan had de helpdesk dit wel als mogelijke oplossing aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

chob schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:59:
Ik weet dat er een update is voor Annex A maar heb gevraagd aan de telefoon of deze er ook was voor Annex B. Er werd gezegd dat men daar mee bezig is meer niet. Neem aan dat het niet uitmaakt of ik het via de mail doe of via de telefoon, lijkt me dat ze daar dezelfde bronnen hebben.

En mochten ze deze wel hebben gehad dan had de helpdesk dit wel als mogelijke oplossing aangedragen.
Een mailtje sturen naar NL support kan nooit kwaad toch? De update voor de AnnexA is namelijk ook nog niet definitief, dus dat kan de reden zijn dat ze hem niet via de telefoon beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij dat het niet aan mij ligt.
Hier valt dagelijks ook een aantal keren de linksys wag54g Annex B uit. Meestal helpt het resetten van de bak, maar ik ben het heen en weer geren van boven naar beneden spuugzat en natuurlijk ook het steeds weer wachten tot alles weer op de rails is.

Helaas ben ik een nitwit op gebied van het instellen van vaste IP-adressen (ik werk met XP).
Als dat een beetje helpt zou het al veel betekenen voor mij.
Heeft er iemand een handleidinkje voor dummies beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Laatst online: 12:51
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:38:
Wat ben ik blij dat het niet aan mij ligt.
Hier valt dagelijks ook een aantal keren de linksys wag54g Annex B uit. Meestal helpt het resetten van de bak, maar ik ben het heen en weer geren van boven naar beneden spuugzat en natuurlijk ook het steeds weer wachten tot alles weer op de rails is.

Helaas ben ik een nitwit op gebied van het instellen van vaste IP-adressen (ik werk met XP).
Als dat een beetje helpt zou het al veel betekenen voor mij.
Heeft er iemand een handleidinkje voor dummies beschikbaar?
Ben net bij 'n klant van mij geweest, die ook hetzelfde probleem had, sinds ik de router in de meterkast had geplaatst om het draadloze bereik in het huis te verbeteren zodat een laptop draadloos kon aanmelden. Ik heb de router / wlan kaart in Wireless-B stand gezet, de MTU van 1500 naar 1450 gezet (had ik hier ook ergens op GOT gelezen) en vaste ip adressen toegekent. (provider Tiscali btw) Ook heb ik firmware 1.0.2.2 erop gezet.

Ik hoop dat alles nu werkt, ik zou nog vernemen of ze nu minder / geen uitval hadden. Ik houd jullie op de hoogte ;)

(wat wel raar is, eerst was er geen probleem, sinds de laptop draadloos inlogt ontstonden er problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Maandag werd ik terug gebeld door de helpdesk van Linksys, de meneer kon niets voor mij betekenen. Mooi is dat, zit ik met een router die niet kan uploaden terwijl ik dit voor mijn werk nodig heb en dat zeg ik tegen hem. Hij zegt dat ik alleen kan wachten op de firmware update van een Annex-B versie. Ik zeg dat ik mn geld terug wil, waarop hij antwoord dat dit via Amerika gaat en hij nu een "executie" gaat aanvragen. Ben benieuwd hoe dit afloopt....

Natuurlijk hoef ik mn geld niet terug, ben nml verders goed tevreden over het apparaat en het uploaden gaat nu wel sinds ik hotfix nr ????? heb verwijderd (gelezen hier op het forum). Maar het gaat me om het idee, je koopt iets en je verwacht dat het werkt, kan gebeuren dat het niet werkt maar dan verwacht ik gewoon een degelijke oplossing van de fabrikant. En die heeft Linksys op dit moment niet en dáár kan ik dus niet tegen. "Gewoon maar wachten op een oplossing", daar kun je je klanten toch niet mee naar huis sturen?? Maar das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na iets meer dan twee weken heb ik mijn nieuwe WAG binnen. ;)
Na installatie merk ik dat de ontvangst uitstekend is, maar de snelheid maar 11 Mbps is. :'(
Kortom, dat is een tegenvaller. Wat kan ik er aan doen om hem sneller te krijgen?

P.s. ik maak geen gebruik van vaste IP adressen, wel security (WEP & MAC adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de Linksys helpdesk het advies gekregen om een nieuwe firmware upload te doen, en wel:
WAG54G_AnnexB_ETSI_v1.02.7_03_code.bin via de site ftp.linksys.com.

Netjes gedaan en de firmware geïnstalleerd volgens de richtlijnen.
De installatie was wat sneller afgerond dan het voortgangsbalkje deed vermoeden, maar eindigde in een berichtscherm dat alles goed was geïnstalleerd. Alleen de "close" knop voor het scherm werkte niet.

Alles loop nog zoals het hoort, al zijn de "uitvallers" nog steeds niet verholpen (wel wat minder geloof ik).
Een volgend probleem is nu dat ik niet meer in de setup van de router kan komen.
Telkens als ik dat probeer wordt die actie afgebroken (zelfs het inlogschermpje verschijnt niet).
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Nu ik niet meer in de setup kom,kan ik (als dat al mogelijk zou zijn) ook niet meer een oude firmware update installeren.
Of moet ik nu echt de hele router resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Met dit progje kan je op een dooie Router, nieuwe firmware uploaden.

http://www.practicallynet...nloads/Firmware/tftp2.exe
4/11/01 Reviving a "dead" Linky
If you follow this procedure, you should be able to successfully load firmware into your router, even if you think you've tried everything. Follow the steps exactly and don't skip any!
[Thnx to Mike Ronayne & Linksys!]

To reload the firmware when an upload fails or when the red error light is blinking, do the following:

1) Set a static IP Address on the Windows PC as following:

IP Address: 192.168.1.50
Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

2) Make sure that you can execute the DOS command: "PING 192.168.1.1".

3) Make sure that the file name of the firmware code, given to TFTP.EXE, is "code.bin". RENAME the firmware file if you have to.

4) Try passwords in this order:

First: Try a blank password,
Second: Try "admin" (don't enter the quotes)
Third: The password you assigned previously

5) After successfully uploading the firmware, press the Reset button to clear memory and select default settings.

6) Reconfigure the LinkSys as required to support your Broadband environment.
Bron:
http://www.practicallynet..._router_help_pg2.htm#tips

Normaal stond het progje op de FTP van linksys, maar ik kan hem zelf ook nergen meer vinden.

suc6.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 24-06-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Niet online
Wat ik ook zo vreemd vind is dat linksys de ISDN-firmware-updates pas veel later uitbrengt dan de Analoge versies.

Van de wag versie 1.2 heb je voor analoog bijvoorbeeld de versie v1.03.0 beta. (Deze lost o.a. de irritante SNMP-upload-bug op)

Maar van ISDN zitten ze nog steeds op 1.02.9 :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adsl wanadoo
xp sp2
gateway Linksys wag54g v2
zonealarm

Gateway stopt er mee als ik de lijn zwaar belast/veel data trek. Bekend probleem bij dit apparaat volgens diverse fora. Probeer daarom firmware te upgraden/updaten van versie 1.00.19 (stond er bij aanschaf op) maar krijg foutmelding bij upgraden. Kortom, firmware opgehaald bij Linksys, geselecteerd in gateway maar als ik op upgrade klik, verschijnen er twee voortgangsblokjes, dan verschijnt de melding "upgrade failed" %$#!%$!! (dat laatste is trouwens een eigen verkapte krachtterm).
Ik doe de upgrade trouwens niet wireless maar bedraad.

Wie helpt
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste