Linksys WAG54G Annex A portforwarding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37
Sinds een tijdje ben ik thuis met een linux server aan het stoeien (ftp/webserver/fileserver).

De ftp moet van buitenaf natuurlijk ook te benaderen zijn, zoals de webserver ook. Nu heb ik op mijn Linksys WAG54G Annex A (adsl modem/switch/router/wan in één) de porten geforward voor ftp en web.

Alles lijkt prima te werken, maar op een gegeven moment dan is er van buitenaf niet meer in te loggen op de ftp of is webserver onvindbaar. Dan check ik de settings van de linksys page voor de zekerheid en zie dat daar niks veranderd is.

Om het probleem op te lossen zet ik DMZ aan op de linksys naar het ip van de linux bak. Dan werkt alles weer totdat in ene de ftp of webserver weer onbereikbaar is geworden. Vervolgens zet ik dan DMZ weer uit en draait alles weer eventjes.

Ik merk aan mezelf dat ik bijna in staat ben die router het raam uit te gooien :X |:( Dacht eerst dat ik continue wat instellingen verkeerd had staan maar dat lijkt niet het geval (?).

Mijn vraag aan jullie, is dit een bekend probleem? Doe ik toch iets fout?

P.S. De server draait op Debian Sarge, met als webserver apache en glftpd als ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 17:03
Zet Upnp uit!
Dit probleem had ik ook.

En anders gebruik portrange forwarding.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
The_Greater schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:57:
Zet Upnp uit!
Dit probleem had ik ook.

En anders gebruik portrange forwarding.
Damn, ik heb al mijn routers er al tussenuit gehaald e.d. Settings 1000x gechecked en dan is het misschien zoiets. Nou ja ik hoop het maar, alles beter dan een nieuwe modem/router moeten kopen.

Heb het nu aangezet en even afwachten wat het de komende dagen gaat doen. I.i.g. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Helaas, ook dit mag niet helpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Oesie schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:56:
Helaas, ook dit mag niet helpen :'(
Ik heb dezelfde router. Met de zelfde problemen.
Wat bij mij de eerste tijd heeft geholpen is portrange forwarding.
Dus niet port mapping maar poortrange forwarding.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
The_Greater schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:35:
[...]

Ik heb dezelfde router. Met de zelfde problemen.
Wat bij mij de eerste tijd heeft geholpen is portrange forwarding.
Dus niet port mapping maar poortrange forwarding.
Zodra ik weer thuis ben ga ik dat instellen. Heb jij ooit contact gezoch met Linksys over dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Nee, dat heb ik niet gedaan. Maar heb al eens eerder vernomen dat deze oplossing aangeboden werdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Helaas mogen ook deze oplossingen niet helpen. Heb inmiddels twee firmwares geprobeerd waarvan één door de linksys support center gekregen. Mocht het probleem dan alsnog niet opgelost zijn dan moet ik een nieuwe router krijgen.
Dus ik moet maar snel een RMA procedure starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Even ter afsluitng van dit topic. De linksys heeft helaas nieti zijn werk gedaan ondanks twee firmware upgrades en andere tips. Na aanschaf van een Alcatel router werkt alles nu prima. De linksys gaat terug met een RMA. Topic mag dus dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik ben al een paar dagen met mijn linksys BEFW11S4 aan het stoeien om verbinding van buitenaf voor elkaar te krijgen.
dit lukt voor geen meter, ik heb al diverse topics er op nagelezen en al vanalles geprobeerd ook het grote poortmappings verhaal.

Ik test mijn externe ip middels deze site : http://www.net2ftp.com/index.php

maar ik krijg dan steeds weer:

Unable to connect to FTP server xx.xx.xxx.x on port 20.
Unable to connect to FTP server xx.xx.xxx.x on port 21.
Unable to connect to FTP server xx.xx.xxx.x on port 2000.

etc.
maar als ik daarna de log file van de linksys open, dan ziet ik wel dat er geprobeerd is om naar die poorten te conecten.
daaruit concludeer ik dus dat het wel ergens in de router moet zitten? of toch in de server waarnaar verwezen wordt in de router.
ik heb al deze poorten naar 192.168.1.2 gemapt, het IP van de server.

ik heb een @home verbinding met een Motorola modem waarachter mijn linksysrouter en daar weer achter een P2 met winXP pro die als server diend en via het draadloze deel mijn laptop.
Intern werkt alles goed ook mijn homepage werkt via localhost en via mijn externe ip als ik die op de laptop intoets maar zodra iemand anders van buiten af dit probeerd, krijg ie de melding dat ie de server niet kan vinden.

heeft iemand nog een suggestie voor mij? heb ik wat over het hoofd gezien?
(ik ben een Noob op dit gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
OliverBB schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:21:
heeft iemand nog een suggestie voor mij? heb ik wat over het hoofd gezien?
(ik ben een Noob op dit gebied)
OK, een paar dingetjes die je kan proberen:
- firewall van linksys uitzetten
- portrange forwarding gebruiken i.p.v. port forwarding
- upnp uitzetten
- je pc's een vast ip geven
- firmware upgraden
- dmz aanzetten en proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb alles na gelopen en vinkjes aan en uit gezet etc,..
en nu werkt het ineens, maar ik weet eigenlijk niet wat er nu anders is dan voor de tijd
in ieder geval bedankt.

<edit>
als ik het via de bovengenoemde link probeer, doet ie het nog steeds niet. Maar ik heb het door iemand anders laten testen, en van daaruit werkt het wel.
dus misschien deed ie het ondertussen stiekum toch al wel.

[ Voor 41% gewijzigd door OliverBB op 16-01-2006 12:09 ]

Pagina: 1