[OC-939] DFI Lanparty nForce4 SLI [preview]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhuh

bij Icomputers staat dit bij de Ultra-D

- DXG(Dual Xpress Graphics) supported

isdit nou SLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:23:
uhuh

bij Icomputers staat dit bij de Ultra-D

- DXG(Dual Xpress Graphics) supported

isdit nou SLI?
nee, dat is een optie om LOS 2 videokaarten te gebruiken, zodat je dus een quad monitor setup kunt maken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
was een geintje van mij maar kennelijk kan een quad-configuratie wel:
http://www.anandtech.com/news/shownews.aspx?i=23649
OK now ready for the twist? Apparently you can run two of these video cards in the same system, unlike the Gigabyte solution. Whether or not they run in SLI mode has yet to be determined, but you can see a picture of this in action here.

Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/myenix/ASUS/6600GTDAUL/010.JPG

das aardig die vermelding naar de FAQ maar daar staat niet exact hoe het moet, [img =640,480] moet ook toch werken?

[ Voor 25% gewijzigd door Spice op 18-01-2005 13:08 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

nofi, maar om dit nou 'in action' te noemen? Er zitten niet eens koelers op de GPU's dus lijkt mij dat het niet echt werkend is.
Wel gaaf, dual 6600GT in SLI :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

sapphire schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:32:
nofi, maar om dit nou 'in action' te noemen? Er zitten niet eens koelers op de GPU's dus lijkt mij dat het niet echt werkend is.
Wel gaaf, dual 6600GT in SLI :P
... die zijn al sli op zichzelf toch? 2x gpu per kaart!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2322

AnandTech heeft het voor elkaar gekregen het Ultra-D mobo, dat eigenlijk geen SLI ondersteund toch om te toveren tot een SLI mobo.

Voor heel wat minder flappen is er dus toch aan een SLI mobo te komen, dat haast evengoed presteerd als een officieel SLI mobo. En deze mod kan iedereen uitvoeren! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:34:

AnandTech heeft het voor elkaar gekregen het Ultra-D mobo, dat eigenlijk geen SLI ondersteund toch om te toveren tot een SLI mobo.

Voor heel wat minder flappen is er dus toch aan een SLI mobo te komen, dat haast evengoed presteerd als een officieel SLI mobo. En deze mod kan iedereen uitvoeren! 8)
koel :D
het enige waarom de ultra chipset geen sli kan is doordat 1 weerstand niet is verbonden 8)
das makkelijk te verhelpen :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Jack op 18-01-2005 17:56 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:34:

Dat is zeker mooi! SLI biosje erin flashen en alleen het naampje op de PCB doet er nog aan herinneren dat het ooit een Ultra was :p .

Overigens ook mooi dat je hem gewoon met een potloodstreepje kan modden. Kun je weer makkelijk uitgummen ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Syzzer op 18-01-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Told you So :P
Ik zei toch dat er gewoon SLI op de Ultra kon, zat er dik in dat nVidia het met zo'n simpel trucje zou verhinderen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

En nu maar hopen dat ze dat in volgende revisies niet gaan verhinderen :(

Maar als het zo blijft komt er zeker weren een DFI Ultra-D bordje hier thuis te liggen :9

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Dxta schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:38:
En nu maar hopen dat ze dat in volgende revisies niet gaan verhinderen :(

Maar als het zo blijft komt er zeker weren een DFI Ultra-D bordje hier thuis te liggen :9
offtopic:
He, jij hier?

Ik denk niet dat nVidia de moeite gaat nemen om dit hardwarematig aan te passen. Dat kost ze namelijk veel meer dan dat ze aan omzet missen aan die paar DOC'ers die deze mod zouden doen ipv een SLI bord te kopen. (Immers, als het niet kon, zou je dat wel een SLI bord kopen? Ik niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys.. SLI op een NON-SLI bord is al lang gedaan door OPB op XS.. Het is trager dan real-SLI en ws word het gedisabled in de ForceWare drivers. nVidia is er iig niet blij mee.

Verder valt er nog steeds "huge news" te verwachten van DFI.. 4 GPU's in SLI..ik betwijfel het, maar goed, je weet nooit. Als dat "huge news" is dat je op een normale plank ook SLI kan dan is het niet zo "huge" meer..want dat wisten we al een tijdje.

Ben dus benieuwd waar ze mee komen.

Edit:

Het nieuws schijnt dus te zijn dat de Ultra naar 100% SLI te modden is (en dat dus de driver disable van nVidia daar niet op werkt :P ). Snap alleen niet waarom Bigtoe daar dan niks over mag zeggen aangezien hij onder NDA van DFI stond en niet van nVidia.. :?

Bigtoe:
Well guys seems the big secret is out on Anandtech.

If you are wondering I can answer a few questions for you.

1 both the Ultra D and SLI use the same bios.
2 If you mod the chipset both boards are identicle apart from the SI SATA
3 The Ultra will do 16X 2X and 8X 8X dependant on what driver and if you do the chipset mod.

So...Ultra D = SLI...pretty cool eh?
Dat is het dus idd. Scheelt wel centen iig :D Was te verwachten..tegenwoordig worden chips gewoon zo gemaakt. 1 chip en dan tig versies maken dmv bruggetjes.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:42:
Guys.. SLI op een NON-SLI bord is al lang gedaan door OPB op XS.. Het is trager dan real-SLI en ws word het gedisabled in de ForceWare drivers. nVidia is er iig niet blij mee.

Verder valt er nog steeds "huge news" te verwachten van DFI.. 4 GPU's in SLI..ik betwijfel het, maar goed, je weet nooit. Als dat "huge news" is dat je op een normale plank ook SLI kan dan is het niet zo "huge" meer..want dat wisten we al een tijdje.

Ben dus benieuwd waar ze mee komen.

Edit:

Het nieuws schijnt dus te zijn dat de Ultra naar 100% SLI te modden is (en dat dus de driver disable van nVidia daar niet op werkt :P ). Snap alleen niet waarom Bigtoe daar dan niks over mag zeggen aangezien hij onder NDA van DFI stond en niet van nVidia.. :?
Vergeet niet dat dfi niet gezegd heeft dat het kan, alleen dat de bordjes gelijk zijn. Anandtech heeft zelf uitgevonden dat de ultra naar sli te modden is als het bord verder inelkaar zit volgens de sli eisen,

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

wat een uitvinding zeg
Dit werd zelfs al voor dat het bord uitkwam geblaat door mensen dat de kans zeeeeeeeeer groot was dat dit kon.
Ik ben het met Fewture eens geen "huge news" dus.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

het scheelt een paar knaken,
maar verder geen schokkend nieuws.

Ik had echt op wat meer gehoopt :/

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:53:
[...]

Vergeet niet dat dfi niet gezegd heeft dat het kan, alleen dat de bordjes gelijk zijn. Anandtech heeft zelf uitgevonden dat de ultra naar sli te modden is als het bord verder inelkaar zit volgens de sli eisen,
Daar gaat het helemaal niet om..

Dit kan op meer planken dan alleen de DFI. Dus ze kunnen wel geheimzinnig doen enzo, maar dat slaat dus nergens op achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:55:
[...]

Daar gaat het helemaal niet om..

Dit kan op meer planken dan alleen de DFI. Dus ze kunnen wel geheimzinnig doen enzo, maar dat slaat dus nergens op achteraf.
Op de DFI is het PCB hetzelfde waardoor ie dus voor 100% naar SLI te modden, de meeste andere merken hebben ander PCB waardoor het waarschijnlijk swieso op 16x/2x moet

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:18:
[...]

Op de DFI is het PCB hetzelfde waardoor ie dus voor 100% naar SLI te modden, de meeste andere merken hebben ander PCB waardoor het waarschijnlijk swieso op 16x/2x moet
Ja, maar op andere planken zonder SLI maar met 2 volle sloten zou het toch ook moeten kunnen imo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:22:
[...]

Ja, maar op andere planken zonder SLI maar met 2 volle sloten zou het toch ook moeten kunnen imo?
Volgens mij heeft alleen de DFI dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stond pas toch ook op de FP dat een site SLI met een MSI neo4 had gedaan door de 2e videokaart in een PCI-e 4x slot te stoppen.
Ik bedoel, zelfde chipset dus lijkt me dat die ook te modden zijn zodat de chipset herkend word als SLI-chipset door de driver.
Dus DFI heeft het voor ons alleen een stapje makkelijker gemaakt door 2 van die lange sloten op het bord te plaatsen ipv. 1 16x slot en een aantal 1x/2x/4x sloten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Spice schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:03:
was een geintje van mij maar kennelijk kan een quad-configuratie wel:
http://www.anandtech.com/news/shownews.aspx?i=23649
[afbeelding]
Als dat de asus kaartjes zijn.. waar zijn de SLI slotjes dan?
Dit zou em zijn? http://my.so-net.net.tw/myenix/ASUS/6600GTDAUL/001.JPG
Of mis ik iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Vandread schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:30:
[...]

Als dat de asus kaartjes zijn.. waar zijn de SLI slotjes dan?
Dit zou em zijn? http://my.so-net.net.tw/myenix/ASUS/6600GTDAUL/001.JPG
Of mis ik iets..
Er zijn mensen die speculeren over die 2 witte connectortjes. Ikzelf denk niet dat die ervoor zijn om deze kaart in SLI (achtig iets) te laten werken met nog zo'n kaart, maar wie zal het zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:39:
[...]

Volgens mij heeft alleen de DFI dat.
Dat zou wel verklaren waarom het een "DFI" geheimpje was :P Ik meen me alleen te herinneren dat ik nog een plank heb gezien met 2 sloten..maar dat kan ook gewoon mijn vaagheid geweest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 06:32
Weet iemand misschien waarneer de AGP versie van het DFI socket 939 moederbord uitkomt? Ik heb van een vriend van mij gehoord dat er een lite NFORCE 4 versie komt met AGP maar dat deze helemaal niet over te clocken is. Zijn deze geruchten waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isser eigenlijk al iemand die em gekocht heeft (of kan je em alleen nog maar pre-order-en?)
Ik ben zeer benieuwd, naar de stabiliteit van et bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:18

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:14:
Isser eigenlijk al iemand die em gekocht heeft (of kan je em alleen nog maar pre-order-en?)
Ik ben zeer benieuwd, naar de stabiliteit van et bordje :)
Ik ook best wel... Want ondanks wat veel mensen zeggen was het bij de LP UT 250GB toch wel zo dat je een deel stabiliteit inleverde voor extra OC opties... Ik hoop dat het nu een goede combinatie van beide is.

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 22-01-2005 16:21 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basproffesional schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:01:
Weet iemand misschien waarneer de AGP versie van het DFI socket 939 moederbord uitkomt?
Vind het aanbod van socket 939 borden een beetje tegen vallen(22 stuks in de Pricewatch) en kan momenteel dan ook geen keuze maken,de Asus A8V zou ik wel willen hebben maar de Vdimm gaat maar tot 3,1V na een mod,de MSI Neo2 valt af omdat de voedingsstekker op een rare plaats zit en dan houdt het wel een beetje op als je een AGP slot wil hebben.
Ik hoop dat DFI of Asus nog met een Nforce3 bordje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mits alles goed verloopt moet hij donderdag binnen zijn. dus voor de gelukkigen hopelijk vrijdag thuis binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:15:
mits alles goed verloopt moet hij donderdag binnen zijn. dus voor de gelukkigen hopelijk vrijdag thuis binnen.
Goed nieuws!
Ik hoop dat iComputers nog op mijn mailtje reageerd dat ik mijn SLI-DR wil wijzigen in een Ultra-D. Heb al twee keer gemaild maar krijg geen reactie :(
Bij nader inzien ga ik nml. toch geen gebruik maken van SLI. 2x 6600GT is nauwelijks sneller dan een enkele 6800GT, en 2 6800GT's in een pc vind ik gewoonweg veel te duur.
Zit nu erg te twijfelen tussen een XFX 6800GT of een Sapphire X850XT PE, al 1000 review's gelezen, maar ik kom er maar niet uit, toch best een dure beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit de juiste topic is om mijn vraag te stellen:

Ik heb dus een Ultra-D besteld, en die blijkt dus een 24pin aansluiting te hebben. Maar ik heb een 20pin. ( Antec Truepower 480w) Werkt deze gewoon na behoren op de 24pin aansluiting, zonder onstabiel te zijn? Kan ik gewoon flink overclocken? Ik hoor wel van jullie medetweakers. :)

Slimmie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:16:
Ik denk dat dit de juiste topic is om mijn vraag te stellen:

Ik heb dus een Ultra-D besteld, en die blijkt dus een 24pin aansluiting te hebben. Maar ik heb een 20pin. ( Antec Truepower 480w) Werkt deze gewoon na behoren op de 24pin aansluiting, zonder onstabiel te zijn? Kan ik gewoon flink overclocken? Ik hoor wel van jullie medetweakers. :)

Slimmie
De Antec Truepower 480W Heeft toch een 20-pin mainpower + een 4-pin ATX12V connector?

Deze 2 dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/20pinmainboard.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/atx12v.jpg

De connector van de nieuwe ATX 2.0 standaard is toch gewoon deze 20pin+4pin connectors in 1 connector verwerkt? Kan je ze dan niet gewoon naast elkaar pluggen? Of zeg ik nu iets doms?

[ Voor 26% gewijzigd door Animal_X op 22-01-2005 20:01 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit eens lezen:

http://www.xtremesystems....hp?p=676291&postcount=231

Volgens mij heb je dus een 24pins connector nodig voor dit bord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Ik zat te denken... Als een enkele dual 6600GT SLI vereist om te werken en niet in SLI-modus werkt op een dfi bord, zou je genoeg hebben aan een gemodde Ultra-d versie om dezelfde snelheid te halen als twee "single" 6600GT's in SLI of heb ik het verkeerd.
Dit zou wel en uitkomst zijn, dit is echter wel een beetje afhankelijk van de prijs van een dual 6600GT natuurlijk, maar zo zou je een hoop geld kunnen besparen.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:36:
Ik zou dit eens lezen:

Volgens de specs is het bakcwards compatible, een 20pin stekker zou dus ook moeten werken. Je zult dan wel je extra 12v stekker moeten aansluiten, wat met een 24 pin (officieel) niet meer hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:15:
Waus hoe kom je aan deze info?
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Voor de prijs van de DFI met NF4 Ultra D heb je een Asus A8N-SLI Deluxe, waarom zou je dan dit DFI bord kiezen? :) ( als weetje, niet als iets anders ofsow :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SH4D3H schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:16:
Voor de prijs van de DFI met NF4 Ultra D heb je een Asus A8N-SLI Deluxe, waarom zou je dan dit DFI bord kiezen? :) ( als weetje, niet als iets anders ofsow :P )
Waarom dit DFI board?
Ga je huiswerk doen jij! 8)7
Dit moederbord heeft alles wat een echte tweakert wil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:18:
[...]

Waarom dit DFI board?
Ga je huiswerk doen jij! [censuur]
Dit moederbord heeft alles wat een echte tweakert wil [censuur]
Op de DFI specs pagina staat nou niet echt iets bijzonders snappie :P
Hoewel de inhoud van het pakket wel supr is :)

Edit: Ff wa gecensureerd :P

[ Voor 8% gewijzigd door SH4D3H op 22-01-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:32:
[...]

Goed nieuws!
Ik hoop dat iComputers nog op mijn mailtje reageerd dat ik mijn SLI-DR wil wijzigen in een Ultra-D. Heb al twee keer gemaild maar krijg geen reactie :(
Bij nader inzien ga ik nml. toch geen gebruik maken van SLI. 2x 6600GT is nauwelijks sneller dan een enkele 6800GT, en 2 6800GT's in een pc vind ik gewoonweg veel te duur.
Zit nu erg te twijfelen tussen een XFX 6800GT of een Sapphire X850XT PE, al 1000 review's gelezen, maar ik kom er maar niet uit, toch best een dure beslissing!
Ga dan voor 2x 6800nu is al goedkoper dan een gt en erg goede prestaties.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:14:
[...]

Waus hoe kom je aan deze info?
bron?
Via de eigenaar, uiteraard is deze datum niet vast gesteld. maar we hopen het allemaal

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Euhm....4v Dimm en 2v Vcore ? genoeg voor mij ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou simpel gezegd; omdat die Asus suckt en die DFI minder ;) Helemaal na de laatste bios update van DFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Weet iemand nou iets over de agp versie van dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basproffesional schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:03:
Weet iemand nou iets over de agp versie van dit mobo?
Als het goed is ging die niet meer door, tenminste zoiets heb ik ergens gelezen. Ik zal nog wel ff zoeken naar de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:31:
[...]

De connector van de nieuwe ATX 2.0 standaard is toch gewoon deze 20pin+4pin connectors in 1 connector verwerkt? Kan je ze dan niet gewoon naast elkaar pluggen? Of zeg ik nu iets doms?
Het is nu een 24pin connector geworden + nog steeds een 4 pins. Maar ik heb eigelijks nog steeds niet een goed antwoord op mijn vraag. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:36:
Ik zou dit eens lezen:

op www.dfi-street.com zegt de admin (werknemer bij dfi) dat enkel 24pins connector gesupport wordt

en hij zegt specifiek dat 20 naar 24 pins omzetstukjes dus niet support worden

nu weet ik niet of dat echt is omdat die omzetters te slecht zijn of gewoon omdat dfi niet alle mensen, die hun oude voeding van een minder merk toch willen proberen, niet wil supporten, terwijl dat sommige high end 20 pin connector voedingen in principe nog wel voldoende zijn...

vooral de 12V zou belangrijk zijn

mijn oude antec truepower 430W met zijn 20A op 12V kan dus wel eens onvoldoende zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajj, that sucks wel erg zwaar, wil binnenkort maar is een dfi met een 3200+ en gskill gaan halen, me 3200+ die ik nu heb sucks namelijk ook erg zwaar..
maar de kosten van een extra voeding kan ik er eigenlijk niet bij hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Ik heb zojuist een mailtje naar DFI gestuurt met de vraag wanneer zij een agp motherboard op S939 kunnen leveren en of deze uberhaud wel komt. Ben benieuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastakilla schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:44:
[...]

op www.dfi-street.com zegt de admin (werknemer bij dfi) dat enkel 24pins connector gesupport wordt

en hij zegt specifiek dat 20 naar 24 pins omzetstukjes dus niet support worden

nu weet ik niet of dat echt is omdat die omzetters te slecht zijn of gewoon omdat dfi niet alle mensen, die hun oude voeding van een minder merk toch willen proberen, niet wil supporten, terwijl dat sommige high end 20 pin connector voedingen in principe nog wel voldoende zijn...

vooral de 12V zou belangrijk zijn

mijn oude antec truepower 430W met zijn 20A op 12V kan dus wel eens onvoldoende zijn :(
Shit. Dat word dus een nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke niet :+ ik heb codegen 20 pins+4 pins dus 24 pins... :). Ik weet het niet welke mobo ik moet hebben: asus of dfi(ik ga niet ocen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:23:
ikke niet :+ ik heb codegen 20 pins+4 pins dus 24 pins... :). Ik weet het niet welke mobo ik moet hebben: asus of dfi(ik ga niet ocen).
8)7 ja dat is standard ATX ja.
maar dan heb je 24 + 4 PINS nodig ;)

maar goed ik betwijfel het wel hoor.. ik denk dat het bord het prima doet met een convertor er tussen :)

[ Voor 15% gewijzigd door mydogisgone op 23-01-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
mydogisgone schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:28:
[...]

8)7 ja dat is standard ATX ja.
maar dan heb je 24 + 4 PINS nodig ;)

maar goed ik betwijfel het wel hoor.. ik denk dat het bord het prima doet met een convertor er tussen :)
Op de antec site staat dat een 20pinjs voeding ook op een 24 pins mobo moet werken en dat je dus ng geen nieuwe voeding daarvoor hoeft te kopen

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Misschien handig: http://www.tomshardware.com/howto/20041223/index.html pagina 3

[ Voor 6% gewijzigd door Viss op 23-01-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat DFI geen 20pins support zegt alleen iets over DFI en niet of het werkt of niet :P

Anyway..ik ga iig wel voor een 24 pins. Ik heb ff wat zitten zoeken naar 24 pins PSU's:

- Tagan 480: 80E
- Antec Neopower: 120E
- OCZ 520: 136E
- OCZ 600: 215E

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
OCZ 520 wordt de mijne, met Lanparty nf4 UT Ultra-D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:35:
[...]

Op de antec site staat dat een 20pinjs voeding ook op een 24 pins mobo moet werken en dat je dus ng geen nieuwe voeding daarvoor hoeft te kopen
Klopt, ik heb vorige week nog een Antec 380W-voeding op een 24pins-connector van de A8N-SLI Deluxe geprikt en die deed het perfect.

Maar is DFI dan een speciaal gevalletje?
Nu ja, ik denk dat we alleen maar kunnen afwachten wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:45:
Dat DFI geen 20pins support zegt alleen iets over DFI en niet of het werkt of niet :P

Anyway..ik ga iig wel voor een 24 pins. Ik heb ff wat zitten zoeken naar 24 pins PSU's:

Zippy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

maar goed ik ga eerst proberen een convertor op mijn 550 watt antec te pluggen.. want die kostte me genoeg €€€ en tijd met het meshen van de kabels!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Volgens de specs van ATX12V (of hoeje die 24-pins meuk wilt noemen) hoort een 20 pin stekker ook te werken op een 24 pins mobo. Ik hoop alleen dat het niet hetzelfde wordt als met de 4 pin 12V stekker die we nu hebben: het werkt, maar is instabiel zonder die stekker ...

Daarnaast ben ik er 100% zeker van dat een goede 20-pin voeding met een converter dit bordje ook naar behoren kan voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik help het je hopen, me voeding is met een jaar oud en ik heb geen zin om weer een nieuwe te kopen. (antec TP 480).
En als het niet werkt haal ik wel een neo2 :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Ik heb net antwoord gekregen van DFI op de vraag waarneer er een AGP moederbord op S939 komt, dit heb ik gekregen:

Dear Sirs,

It is schedule to be availabe by end of Feb.

Best regards,

Greta Kuo
Sales Manager

Goed nieuws dus:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Je had ook even moeten vragen of dit bord wel oc'baar wordt :P (waarschijnlijk wel, anders zou het geen dfi zijn). Omdat het nvidia reference nfore4 agp bord een nogal "kreupel" bord is als het op oc'en aankomt. Ook zou hij maar 800mhz ht hebben (tov de 1000mhz van de nforce 4 ultra en SLI) Time will tell.

offtopic:
Je hoeft je dromen niet in je specs te zetten bas ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Brainless-NL op 24-01-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Brainless-NL schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:13:
Je had ook even moeten vragen of dit bord wel oc'baar wordt :P (waarschijnlijk wel, anders zou het geen dfi zijn). Omdat het nvidia reference nfore4 agp bord een nogal "kreupel" bord is als het op oc'en aankomt. Ook zou hij maar 800mhz ht hebben (tov de 1000mhz van de nforce 4 ultra en SLI) Time will tell.

offtopic:
Je hoeft je dromen niet in je specs te zetten bas ;)
Zou het dan niet zomaar kunnen dat het toch nog een nForce3 bord wordt? De nForce3 250Gb heeft volgens mij (op de prijs na misschien) geen nadelen tov de nForce4 AGP versie. Qua prestaties scheelt het nauwelijks, meestal zelfs in het voordeel van de 3 bij gelijke speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Syzzer schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:44:
[...]

Zou het dan niet zomaar kunnen dat het toch nog een nForce3 bord wordt? De nForce3 250Gb heeft volgens mij (op de prijs na misschien) geen nadelen tov de nForce4 AGP versie. Qua prestaties scheelt het nauwelijks, meestal zelfs in het voordeel van de 3 bij gelijke speeds.
Dat lijkt me wel supervet, een DFI nf3u bordje, dan ga ik daar meteen voor (heb nog geen reden om een pci-express graka te kopen ;) )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Hoe komt iedereen er eigenlijk bij dat er ook een Nforce 4 op agp is? Ik had het gehoord van die noob Brainless :p. Maar zijn er nog meerdere die er van hebben gehoord loop ik achter :?
En ik heb al een vervolg mailtje gestuurt op welk chipset deze komt zal daarna wel over het overclocken vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

icomputers zou deze week de eerste levering binnen krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Ik had dus aan DFI gevraagt op welk chipset hij komt, ik heb dit terug gekregen:
Dear Sirs,

nF3 Ultra

Best regards,

Greta Kuo
Sales Manager

Heb zelf ze msn :p dus als er iemand nog vragen heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vraag of je alvast een paar voor ons kan regelen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
dat is wel onwijs relax!
Een DFI nf3u bord alsnog >:) :9~
Hopenlijk zal het een mooie prijs worden voor dat ding, en net zoveel mogelijkheden als de nf4 versie _/-\o_

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:38:
dat is wel onwijs relax!
Een DFI nf3u bord alsnog >:) :9~
Hopenlijk zal het een mooie prijs worden voor dat ding, en net zoveel mogelijkheden als de nf4 versie _/-\o_
Geen S-ATA II maar who gives the fuck :P
Maybe ook wel mijn nieuwe bordje, maar eerst sub 46 met NewCastle S754 op air :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
Animal_X schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:31:
[...]

De Antec Truepower 480W Heeft toch een 20-pin mainpower + een 4-pin ATX12V connector?

Deze 2 dus:

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Even voor alle duidelijkheid: Neen!
De 4 extra pinnen van de nieuwe standaard zijn 12V, +5V, +3.3V en GND.
De ATX12V (of AUX)-connector is enkel maar 2 x 12V en 2 x GND.

Dit stuurt trouwens mijn upgrade-plannen in de war :( Een nieuwe voeding was niet voorzien in het budget.
edit:
Trouwens, hoeveel voedingsaansluitingen heeft dit mobo wel nodig? 1 x 24-pins ATX, 1 x 4-pins (ATX12V??), 1 x molex? Ah ja, misschien mod ik gewoonweg de stekker naar een 24-pins. :)

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 26-01-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Hier staan een paar benches waar je stijl van achter over valt: http://www.anti-x.org/bbs...hp?tid=42248&sid=LEZCzLJi

[ Voor 10% gewijzigd door Spice op 26-01-2005 09:41 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ 3,5 ghz met fx55. geheugen op 350 mhz cas 2,5. Masterlijk gewoon. _/-\o_ _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
VET!! volgens mij zag ik daar op het plaatje mn toekomstige setup nl. een fx55 een dfi sli bord en een gf6800 ultra (aan de koeler te zien iig) . Helaas heb ik nog geen PC setup :|

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xtremesystems....hp?p=683475&postcount=429
Ik hoop dat dit waar is, en dat begin volgende week de eerste bordjes binnenkomen bij icomputers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 17-09 07:32
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:02:
_/-\o_ _/-\o_ 3,5 ghz met fx55. geheugen op 350 mhz cas 2,5. Masterlijk gewoon. _/-\o_ _/-\o_ :Y)
ja heey maar die gast OPB heeft wel goed geheugen en spullen :D })

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Cyrus The Virus schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:21:
[...]

ja heey maar die gast OPB heeft wel goed geheugen en spullen :D })
dan nog voor 5000 euro zou je zn spul misschien kunnen kopen en dan is nog maar de vraag of je t zelfde haald. (buiten het feit dat hij waarschijnlijkeen speciaal lijntje heeft met fabrikanten)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Ik heb die gast van DFI op msn gesproken en ik heb slecht nieuws bij ons komt het agp moederbord pas in maart :'(
Dit is wat hij zij:
大樹底下好乘涼 zegt:
I mean maybe you will see the board in March.
Hier is Kermit de kikker zegt:
oh no
that is zo long time
大樹底下好乘涼 zegt:
As nF3 Ultra chipset is shortage now becuase NV yield rate is bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
basproffesional schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:07:
that is zo long time
I bet you mean: 'such a long time'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
UltraR-pc schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:17:
[...]

Ja me engels is niet goed ben ook nog maar 13 jaar :( maar die gast gaat morgen ff de specificaties vragen aan zijn collega en dan stuurt hij ze naar mij. Heb ook gevraagt over de prijs maar daar moet nog een vergadering over komen zegt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
Even vraagje tussen door, zou een Tagan 480watt een goede OC psu zijn icm. met dit bordje en uitgaande van een redelijk zware setup ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:17:
[...]

Ghoeso sherlock..

..er was laatst nog een discussie op GoT over mensen zoals jij :) Die heb jij zeker niet mee gekregen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

basproffesional schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:50:
[...]

Ja me engels is niet goed ben ook nog maar 13 jaar :( maar die gast gaat morgen ff de specificaties vragen aan zijn collega en dan stuurt hij ze naar mij. Heb ook gevraagt over de prijs maar daar moet nog een vergadering over komen zegt hij.
Niet aan storen, jij ben goed bezig kerel!

DIt is overigens het eerste wat ik hoor over slechte yields bij de nf3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 17-09 07:32
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:38:
[...]

dan nog voor 5000 euro zou je zn spul misschien kunnen kopen en dan is nog maar de vraag of je t zelfde haald. (buiten het feit dat hij waarschijnlijkeen speciaal lijntje heeft met fabrikanten)
Vooral met G.SKill want daar werkt hij :D

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 16-09 08:09
Ik kan niet wachten op mijn nieuwe plank. Mijn set word dan als volgt:
DFI Lanparty UT NF4 SLI-D
Athlon 64 3500+ (2.2 GHz) ("Winchester")
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-4-4 Extreme Series Dual Channel
2 x XFX GeForce FX 6600 GT 128 MB, PCI Express x16 DUAL DVI & TV OUT
SilentMaxx 580W ATX 580 Watt
2 x Barracuda 7200.7 (120 GB)
2 x BenQ FP937S+ 8 ms
Enermax cs-800ta black
Microsoft wl opt desktoppro
SoundBlaster Inspire T7700
ND-3520A (bulk, zwart, 4x DVD+R Double-Layer)

Wat betreft de koeling.. daar ben ik nog niet helemaal uit, wordt waarschijnlijk lucht. Ik zat te denken aan Thermalright XP-120, maar weet niet zeker of dit gaat passen. Op de 939 nf3 paste hij wel. Kan iemand mij wat aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

ali-a schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:47:
Ik kan niet wachten op mijn nieuwe plank. Mijn set word dan als volgt:
DFI Lanparty UT NF4 SLI-D
Athlon 64 3500+ (2.2 GHz) ("Winchester")
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-4-4 Extreme Series Dual Channel
2 x XFX GeForce FX 6600 GT 128 MB, PCI Express x16 DUAL DVI & TV OUT
SilentMaxx 580W ATX 580 Watt
2 x Barracuda 7200.7 (120 GB)
2 x BenQ FP937S+ 8 ms
Enermax cs-800ta black
Microsoft wl opt desktoppro
SoundBlaster Inspire T7700
ND-3520A (bulk, zwart, 4x DVD+R Double-Layer)

Wat betreft de koeling.. daar ben ik nog niet helemaal uit, wordt waarschijnlijk lucht. Ik zat te denken aan Thermalright XP-120, maar weet niet zeker of dit gaat passen. Op de 939 nf3 paste hij wel. Kan iemand mij wat aanraden?
XP-120 gaat wel passen denk ik en anders neem je een XP90 koelt bijna net zo goed (bij sommige zelfs beter)
Tipje nog wel, neem liever geen passieve voeding, dat warm de rest van je sys op en je hebt ook hele stille actieve gekoelde voedingen die je case temp laag houden en niet boven je HD uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
DaWaN schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:53:
[...]

XP-120 gaat wel passen denk ik en anders neem je een XP90 koelt bijna net zo goed (bij sommige zelfs beter)
Tipje nog wel, neem liever geen passieve voeding, dat warm de rest van je sys op en je hebt ook hele stille actieve gekoelde voedingen die je case temp laag houden en niet boven je HD uitkomt
Ik zal de tip overwegen, het nf4 plankje ziet er toch wat anders uit, de processor zit wat dichter bij de geheugen reepjes dan de 939 nf3.
Silentmaxx 580W IC-Tech is een aktieve voeding wordt gekoeld door 2 fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XP-120 gaat iig passen op de DFI. Stond op XS had iemand al getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Dan wordt het de xp-120 met een regelbare fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo, sap heeft alvast een Tagan 480 watter gekocht tegen een zacht prijsje :) dus das ook weer opgelost. Vrijdag met Syzzer en nog wat gasten Twinmoss bestellen :)
En dan alleen nog me bak verkopen en dan komt die DFI en een 3200+ winnie, dan nog sparen voor een redelijke vid.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:23:
[...]

Ghoeso sherlock..

..er was laatst nog een discussie op GoT over mensen zoals jij :) Die heb jij zeker niet mee gekregen of wel?
Syzzer schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:32:
[...]

Niet aan storen, jij ben goed bezig kerel!

DIt is overigens het eerste wat ik hoor over slechte yields bij de nf3 ?
Blijkbaar mag er tegenwoordig niks meer gezegd of verbeterd worden? Zolang dit op een vriendelijke manier gebeurt, denk ik niet dat dat een probleem is. Niet dat ik altijd iemand zijn fouten verbeter en als het dan nog een vreemde taal is, kan ik het best wel begrijpen. Maar soms zijn de spelfouten echt wel te erg (in dit geval nu niet natuurlijk alhoewel "me engels" ook geen nederlands is) of worden er zelfs geen hoofdletters en leestekens gebruikt.
En ok, die verbeteringen zijn wel niet on-topic en sommigen beschouwen het als topicvervuiling. Maar als je nooit door iemand op jou fouten gewezen wordt, blijf je die maken. Men leert uit zijn fouten, tenzij je natuurlijk niks wil leren en boos wordt omdat iemand je gewoon wil helpen.
Just my 2 cents. En ja, ik heb het topic gelezen. :)

Terug on-topic:
Ik had het enkele posts terug over die molex op het moederbord. Maar waarvoor dient die eigenlijk?

edit:
En over die slechte yields; zou de nF4 ook slechte yields hebben? Want geef toe dat er nog maar steeds een handvol fabrikanten moederborden op de markt hebben gebracht op basis van de nF4 terwijl deze toch al een tijdje terug geïntroduceerd werd? Bij de lancering van de nF2 en nF3 waren er veel sneller moederborden op de markt.
En waar blijft Abit eigenlijk met hun nF4-moederborden? De NF7-S (nF2) was toch heer en meester (vooraleer DFI roet in het eten kwam gooien :D)? Ik hoop alleen dat deze Lanparty nF4 geen last heeft van instabiliteit en BIOS-corruptie zoals de nF2-versie.

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 27-01-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Laagvliegerke schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:27:
[...]

[...]

*offtopic meuk*

Terug on-topic:
Ik had het enkele posts terug over die molex op het moederbord. Maar waarvoor dient die eigenlijk?

edit:
En over die slechte yields; zou de nF4 ook slechte yields hebben? Want geef toe dat er nog maar steeds een handvol fabrikanten moederborden op de markt hebben gebracht op basis van de nF4 terwijl deze toch al een tijdje terug geïntroduceerd werd? Bij de lancering van de nF2 en nF3 waren er veel sneller moederborden op de markt.
En waar blijft Abit eigenlijk met hun nF4-moederborden? De NF7-S (nF2) was toch heer en meester (vooraleer DFI roet in het eten kwam gooien :D)? Ik hoop alleen dat deze Lanparty nF4 geen last heeft van instabiliteit en BIOS-corruptie zoals de nF2-versie.
De molex is voor de videokaarten, anders zouden mobo makers allemaal dure dikke banen naar het pci-e slot.
BIOS corruptie had je ook bij de nf7-s heb dr nog wel eens last van. Wat helemaal irritant is dat als ik met een (te?) hoge fsb de settings verander en het bios opsla is, dat ik dan eerst de pc uit moet zetten en dan past ie de settings toe en boot ie door.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Blijkbaar mag er tegenwoordig niks meer gezegd of verbeterd worden? Zolang dit op een vriendelijke manier gebeurt, denk ik niet dat dat een probleem is. Niet dat ik altijd iemand zijn fouten verbeter en als het dan nog een vreemde taal is, kan ik het best wel begrijpen. Maar soms zijn de spelfouten echt wel te erg (in dit geval nu niet natuurlijk alhoewel "me engels" ook geen nederlands is) of worden er zelfs geen hoofdletters en leestekens gebruikt.
En ok, die verbeteringen zijn wel niet on-topic en sommigen beschouwen het als topicvervuiling. Maar als je nooit door iemand op jou fouten gewezen wordt, blijf je die maken. Men leert uit zijn fouten, tenzij je natuurlijk niks wil leren en boos wordt omdat iemand je gewoon wil helpen.
Just my 2 cents. En ja, ik heb het topic gelezen. :)
Het is gewoon super irritant en totaal overbodig. Daarnaast is hij 13 jaar en dus is het helemaal niet erg.

Laatst werd dit in een topic besproken, de conclusie was min of meer dat het moet kunnen tenzij het echt onleesbaar is of opzettelijk verkeerd getypt (breezah/msn taal dus).

Waar ik moeite mee heb is dat het neerbuigend overkomt naar de poster. Het werpt een drempel op om iets te posten en dat is niet goed. :)

Gewoon kappen met die dwaze posts dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20

Epsilon

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:45:

Hier is verandering in gekomen
DFI ondersteunt nu wel 20pin

bron:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=51564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Laat me even mezelf quoten :P
Ik was tot vandaag van plan om een DFI nF4 Ultra te kopen. Normaal ging ik die volgende week bestellen en zou ik die 2 weken later in mijn bezit moeten hebben. Maar ik ben nu beginnen twijfelen aangezien ik altijd heel erg tevreden ben geweest over mijn verschillende ABIT-moederborden. Dus ben ik meer info gaan opzoeken over de ABIT AN8. Op de ABIT-fora kwam ik plots deze post tegen:
ABIT said it would display the Fatal1ty AN8 at CES 2005, which it did, as far as I know the company hasn't issued any release dates. Don't forget that NVIDIA has had problems with the nForce4 Ultra chipset, which has caused problems for all the manufacturers, not just ABIT. I'm not sure which silicon NVIDIA's using now, but A01 was no good, they could be on A02 or even A03 by now. Personally I'm going to wait a month or so and watch the forums for any problems before I buy one.
Als dit waar is, heeft nVidia niet alleen problemen met de nF3 maar ook met de nF4.
Nu vraag ik mij af of het niet verstandiger zou zijn om nog een tijdje te wachten vooraleer een Lanparty nF4 te kopen? De ABIT NF7-S had in het begin ook ongelooflijk veel problemen. De NF7-S v1.0 en v1.1 waren probleemgevallen. De v1.2 en v2.0 waren goed waarbij de v2.0 de beste overclocker was onder ander ook door een nieuwe revisie van de chipset. Idem met DFI, de Lanparty NFII Ultra was niet echt een groot probleemgeval maar de Ultra B was wel stukken beter en had tevens die betere nF2 aan boord.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ultra - D mobo is vandaag verzonden. Helaas komen ze uit duitsland dus hij zal wel midden volgende week aankomen. Zodra ik hem heb, zal ik wel wat pics posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Epsilon: Sjonge jonge, net een 24 pins PSU gekocht :P Naja sowieso ga ik dr met die PSU op vooruit :P

@laagvliegdinges: Ik denk dat het wel mee zal vallen, ckers odat dit als hét OC mobo word aangeprezen kunnen ze zich geen super brak bord veroorloven (zeker niet na de hype van de LP UT S754). Bovendie zijn er al enkele veel belovende benches met dit bord gesignaleerd. En het bord is ontworpen door Oskar Wu, zegt wel iets maar betekend niet gelijk dat het een uber bord is (maar vergroot de kans wel :P)

Dan nog iets over de nF3 schaarste, persoonlijk denk ik dat dit bullshit is. Ik denk dat nVidia gewoon liever de nF4 aanprijst zodat er sneller meer mensen overstappen op PCI-e, het is voor hen namelijk veel voordeliger om zo snel mogenlijk (bijna) alleen maar PCI-e kaarten te produceren dan én AGP én PCI-e.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig wanneer ze leverbaar zijn in NL (icomputers)? Ik zie elke keer de datum veranderen op XS, misschien heeft iemand toevallig contact gehadm et icomputers?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Ik kreeg hetvolgde mailtje van icomputers op donderdag 27 januari

Geachte heer,

Momenteel is de DFI Lanparty UT NF4 SLI-D niet op voorraad, deze komt naar verwachting over 7 werkdagen.

Met vriendelijke groeten,

Ismail Yildirim
iComputers

Btw, wat is xs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 17-09 10:41
Weet iemand trouwens of het moelijk is om op de 'DFI Lanparty NF4 SLI-DR' een
ZalmanCNPS 7700-CU te plaatsen?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste