wat ik dar van gelezen heb is ook niet alles pais en vree. Maar misschien ben ik ook wel wat bevooroordeeld na minstens 5 dode asus producten (rma duurt daar ook erg lang 8 weken is normaalgeforce666 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:17:
wat ik me nu afvraag, me lanparty nf ultra 2 (nforce2) is dus net gestorven en zit te denken aan die SLI-DR mobo, nu ben ik beetje huiverig geworden met dfi (lanparty) en vraag me dus af of deze ook gewoon dood gaat zonder rede, dat had ik altijd met me oude (gewoon non-oc'ed) het enige waarom ik em toen nam is omdat hij toen veel features had ?
anders neem ik gewoon de Asus A8N-SLI
(gaat me voornamelijk om die 8 x S-ATA)
Och zo heeft iedereen wat, ik heb het met Abit NF7-Sen gehad, gingen bij bosjes neer bij mij (gewoon'dood', DOA, geen DC ondersteuning, ect.)
Maar ik blijf er wel bij dat de LP/Infinity de beste S-A borden zijn die er euhm...zijn
Maar ik blijf er wel bij dat de LP/Infinity de beste S-A borden zijn die er euhm...zijn
Verwijderd
Dood zonder rede..lol..geforce666 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:17:
wat ik me nu afvraag, me lanparty nf ultra 2 (nforce2) is dus net gestorven en zit te denken aan die SLI-DR mobo, nu ben ik beetje huiverig geworden met dfi (lanparty) en vraag me dus af of deze ook gewoon dood gaat zonder rede, dat had ik altijd met me oude (gewoon non-oc'ed) het enige waarom ik em toen nam is omdat hij toen veel features had ?
anders neem ik gewoon de Asus A8N-SLI
(gaat me voornamelijk om die 8 x S-ATA)
jah serieus, echt nix geOC'ed en zet em uit, want ging maffen
werdt volgende dag wakker, zet em aan ennnn..... NIX gewoon 4 ledjes aan en hdd lampje aan
en gefokked
dus wil weten of deze het gewoon continu goed doet en stabiel is
werdt volgende dag wakker, zet em aan ennnn..... NIX gewoon 4 ledjes aan en hdd lampje aan
en gefokked
Verwijderd
Op die vraag kan niemand je antwoord gevengeforce666 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:06:
jah serieus, echt nix geOC'ed en zet em uit, want ging maffen
en gefokked
Verwijderd
OMG, wat een
board!!!
*Brabus Freak weet weer waar voor hij werkt :)*
Kan niet wachten om dit board icm een FX55 onder mijn prom 2 GT te stoppen
*Brabus Freak weet weer waar voor hij werkt :)*
Kan niet wachten om dit board icm een FX55 onder mijn prom 2 GT te stoppen
Dat is voor de Front X bus... kun je extern ook sata drivers aansluiten..._ferry_ schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:50:
Op die laatste pic, is die rode kabel nou een s-ata connector? Wat zit er dan voor log blok op het uiteinde? 1e wat in mij opkwam een s-ata naar IDE convertor ofzo
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
weet iemand al waar ie in de NL verkocht wordt of wanneer ie verkocht gaat worden?
Verwijderd
iComputers verwacht hem 4e week van januari.EvilWhiteDragon schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:55:
weet iemand al waar ie in de NL verkocht wordt of wanneer ie verkocht gaat worden?
ja tis ook niet echt een probleem ofzo hoor, alleen vindt het wel irri (gebeurd bij mij altijd op precies de verkeerde momenten bijv. de dag voor een LANParty ofzoVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:21:
[...]
Op die vraag kan niemand je antwoord gevenMaar als je plank zomaar dood gaat krijg je gewoon een nieuwe hoor. Niks aan de hand toch?
maar wil gewoon weten of deze niet van die "kinderziektes" heeft maarja dat weten we pas als hij uit is
Sapphire, goed nieuws de Ultra-D staat voor 146,02 bij http://www.hpm-computer.d...pm-computer.de/index.html
moeten de alternates en sallands ook kunnen imho.
moeten de alternates en sallands ook kunnen imho.
[ Voor 16% gewijzigd door Spice op 06-01-2005 22:03 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Duitse shop maakt niet uit, daar kan ook een Sapphire bestellen 
w000t, das trouwens wel mooi nieuws
, nu eerst al me schulden afbetalen en dan komt de A64 setup
* sapphire bedankt Spice
!!
edit: lekker bezig trouwens Spice op de Frontpage
w000t, das trouwens wel mooi nieuws
* sapphire bedankt Spice
edit: lekker bezig trouwens Spice op de Frontpage
[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 07-01-2005 01:04 ]
Karajan Audio(Theater like7.1 /8ch supported)
weet iemand wat dit inhoud?
zijn er beetje drivers voor? (linux en goeie voor windows)
veronderstel dat ie wel standaar eax 3 enzo van die dingen ondersteund?
zelf ben ik zeer hard geintresseerd in die ultra
wat heeft ie nu precies minder?
4 ipv 8 sata drives weet ik
dat ie geen sli heeft weet ik ook (hebbik ook ni nodig)
en verder?
hoe flexibel is die pci-e nu op deze mobo's?
kan ik op die ultra bv 2 videokaarten steken en alle 2 op pci-e 4x zette, en dan nog pci-e 4x raid controller en een pci-e 1x soundcard prikken?
dat is nl ongeveer wat ik er op langere termijn mee plan te doen (leuke raid 5 erop zetten
heb nu nog mijn ata 100 promise tx2 raidconfig die ik kan overzetten)
en gaat dit:
1 videokaart op pci-e 8x, 1 raid controller in dat pci-e 4x slot, soundcard in pci-e 1x, en dan hebbik eventueel nog een reserve pci-e 4x voor weet ik veel wat anders?
of moet een videokaart op pci-e 16x bij de ultra? en kan je die 2 grote pci-e sloten ni gebruiken voor pci-e 4x kaarten? of past er misschien geen pci-e 1x kaart meer tussen als je die 2 grote sloten gebruikt?
heb concrete vb'en als dit nog nergens fatsounlijk uitgelegd gezien, hopelijk binnenkort wel
weet iemand wat dit inhoud?
zijn er beetje drivers voor? (linux en goeie voor windows)
veronderstel dat ie wel standaar eax 3 enzo van die dingen ondersteund?
zelf ben ik zeer hard geintresseerd in die ultra
wat heeft ie nu precies minder?
4 ipv 8 sata drives weet ik
dat ie geen sli heeft weet ik ook (hebbik ook ni nodig)
en verder?
hoe flexibel is die pci-e nu op deze mobo's?
kan ik op die ultra bv 2 videokaarten steken en alle 2 op pci-e 4x zette, en dan nog pci-e 4x raid controller en een pci-e 1x soundcard prikken?
dat is nl ongeveer wat ik er op langere termijn mee plan te doen (leuke raid 5 erop zetten
en gaat dit:
1 videokaart op pci-e 8x, 1 raid controller in dat pci-e 4x slot, soundcard in pci-e 1x, en dan hebbik eventueel nog een reserve pci-e 4x voor weet ik veel wat anders?
of moet een videokaart op pci-e 16x bij de ultra? en kan je die 2 grote pci-e sloten ni gebruiken voor pci-e 4x kaarten? of past er misschien geen pci-e 1x kaart meer tussen als je die 2 grote sloten gebruikt?
heb concrete vb'en als dit nog nergens fatsounlijk uitgelegd gezien, hopelijk binnenkort wel
[ Voor 27% gewijzigd door Mastakilla op 07-01-2005 01:11 ]
Zo'n realtek ALC850 is niet zo veel bijzondersMastakilla schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:14:
Karajan audio module
- Realtek ALC850 8-channel audio CODEC
- 6 audio jacks
- 1 CD-in connector
- 1 front audio connector
<-- net dit gevonden tussen de specs
het is dus een standaard acl850 soundcard?
of is er nog iets speciaals?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Daar is inderdaad niets speciaals aan.Mastakilla schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:14:
Karajan audio module
- Realtek ALC850 8-channel audio CODEC
- 6 audio jacks
- 1 CD-in connector
- 1 front audio connector
<-- net dit gevonden tussen de specs
het is dus een standaard acl850 soundcard?
of is er nog iets speciaals?
Wat betreft da PCI-e verhaaltje van je: ik betwijfel of dat zo simpel werkt. Wat ik begrepen heb, is dat de chip 20 PCI-e lijnen heeft en deze naar inzicht van de mobo-bouwer besteed worden. Dat zou dus betekenen 1 16x slot (VIdeo), 1 2x slot (dat 2e lange slot) en 2 1x sloten.
Edit: nu ik het plaatje nog een keer bekijk valt mij op dat er maar 1 1x slot op het bord zit. Ik gok dus dat de andere 1x aansluiting naar de onboars-raid-chip is gelegd.
[ Voor 13% gewijzigd door Syzzer op 07-01-2005 10:55 ]
Dit is toch even vreemd, de duurste versie (LANPARTY nF4 SLI-DR), is niet UT dus niet UV reactive.
Dat vind ik serieus niet grappig.
Kan iemand bevestigen dat dit niet zo is ?
Hoe kom je daarbij? Voor zover ik weet zijn alle LanParty's UV reactive. Kijk maar naar de LanParty NFII UltraB (daar zit ook geen UT in de titel) die UV reactive is.matinez schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:32:
Dit is toch even vreemd, de duurste versie (LANPARTY nF4 SLI-DR), is niet UT dus niet UV reactive.
Klopt, want hij hoort niet bij de UT serie.
En alleen de ut serie zijn uv-reactive.
dus dan zou je dit bord moeten kopen:
LANPARTY UT nF4 SLI-D
Het enige verschil tussen die 2 is zover ik weet dat de DR dual raid ondersteund en de D alleen single raid. En dus ook 4 sata ports ipv 8
@ syzzer,
Als je op dfi site kijkt zie je opeens ook nergens meer bij DR versie staat dat het uv-reactive is en bij de rest zie je het wel.
Ik dacht ook gelezen te hebben dat alleen de ut serie vanaf nu uv reactive is.
Heb het gevonden:
Dit staat bij de specs van de DR:
LANPARTY nF4 SLI-DR exclusive features
# SLi graphics card bridge
# Karajan Audio(Theater like7.1 /8ch supported)
# Dual Gigabit LAN
# nF4 chipset supported Serial ATA(3Gb/s)
# 100% Japanese Capacitors
# UV sensitive slots
# UV kits(Round Cables & Cable sleeving bundled)
# New FrontX panel
# PC Transpo
# EZ-on / EZ-touch onboard switch button
# RAID(with nVIDIA nVRAID)
# nVIDIA nTune(embedded overclocking solution)
# nVIDIA ActiveArmor
(Embedded hardware firewall & network solution)
# CMOS reloaded®
# All New Genie BIOS
En alleen de ut serie zijn uv-reactive.
dus dan zou je dit bord moeten kopen:
LANPARTY UT nF4 SLI-D
Het enige verschil tussen die 2 is zover ik weet dat de DR dual raid ondersteund en de D alleen single raid. En dus ook 4 sata ports ipv 8
@ syzzer,
Als je op dfi site kijkt zie je opeens ook nergens meer bij DR versie staat dat het uv-reactive is en bij de rest zie je het wel.
Ik dacht ook gelezen te hebben dat alleen de ut serie vanaf nu uv reactive is.
Heb het gevonden:
Dit staat bij de specs van de DR:
LANPARTY nF4 SLI-DR exclusive features
# SLi graphics card bridge
# Karajan Audio(Theater like7.1 /8ch supported)
# Dual Gigabit LAN
# nF4 chipset supported Serial ATA(3Gb/s)
# 100% Japanese Capacitors
# UV sensitive slots
# UV kits(Round Cables & Cable sleeving bundled)
# New FrontX panel
# PC Transpo
# EZ-on / EZ-touch onboard switch button
# RAID(with nVIDIA nVRAID)
# nVIDIA nTune(embedded overclocking solution)
# nVIDIA ActiveArmor
(Embedded hardware firewall & network solution)
# CMOS reloaded®
# All New Genie BIOS
[ Voor 102% gewijzigd door Mister I op 07-01-2005 12:12 ]
LanpartyUT is de vervanger voor de Infinity, LanParty's zijn ook UV reactive, en bij LanParty krijg je een associale grote doos met allerlei overbodige goodies
[ Voor 38% gewijzigd door DaWaN op 07-01-2005 12:15 ]
Dan heeft Spice het mis op de Frontpage nieuws: DFI komt met nieuwe nForce4-moederborden
"UT = uv reactive.
Als ik het goed lees op DFI is DFI Lanparty nF4 SLI-D 185,33 EUR niet UV-reactive. (dat is volgens de data van DFI)"
"UT = uv reactive.
Als ik het goed lees op DFI is DFI Lanparty nF4 SLI-D 185,33 EUR niet UV-reactive. (dat is volgens de data van DFI)"
en als je het plaatje nogmaals bekijkt, maar nog wat beterSyzzer schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:50:
[...]
Daar is inderdaad niets speciaals aan.
Wat betreft da PCI-e verhaaltje van je: ik betwijfel of dat zo simpel werkt. Wat ik begrepen heb, is dat de chip 20 PCI-e lijnen heeft en deze naar inzicht van de mobo-bouwer besteed worden. Dat zou dus betekenen 1 16x slot (VIdeo), 1 2x slot (dat 2e lange slot) en 2 1x sloten.
Edit: nu ik het plaatje nog een keer bekijk valt mij op dat er maar 1 1x slot op het bord zit. Ik gok dus dat de andere 1x aansluiting naar de onboars-raid-chip is gelegd.
en jij betwijfelt wel of dat zo simpel werkt, maar WEET nu niemand eigelijk hoe het dan wel EXACT werkt? (het is blijkbaar weer een lekker duidelijk standaard, bestaat al bijna jaar voor intel, en nog weet niemand hoe ie eigelijk werkt en hoe flexibel ie is
ik heb nl al dingen gelezen of een pci-e 16x slot met tape afplakken ofzo en dan kon je grafische kaarten zelfs op pci-e 1x laten draaien...
[ Voor 9% gewijzigd door Mastakilla op 07-01-2005 13:02 ]

The "Black Edition" Ownt.
Als dit de andere revisie word van de actieve *** NB/SB koeling dan ben ik verkocht
ooww wauuwhmatinez schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:26:
[afbeelding]
The "Black Edition" Ownt.
Als dit de andere revisie word van de actieve *** NB/SB koeling dan ben ik verkocht
kijk zo hoort het! pasive NB/SB cooling!
en ik neem aan dat dit het non sli bord is, want ik zie geen SLI switch mogelijkheid.... mhh vreemd, op het bordje staat wel SLI
maar ik hoop dat ze deze ook meteen uitgeven... ik kan echt niet tegen die kleine fans
[ Voor 7% gewijzigd door ixl85 op 07-01-2005 19:12 ]
hij is binnenkort ook leverbaar bij http://www.hbit.nlVerwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:12:
Over 10 werkdagen is hij leverbaar bij icomputers. = woei
ga hem daar ook bestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door mydogisgone op 07-01-2005 19:25 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Dat er een 4x slot op zit hoeft niet te zeggen dat er ook 4 lijnen naar lopen... Nogmaals, er zijn 20 lijnen te besteden en de mobo bouwer bepaalt hoe. Hoe verwacht jij dat DFI dat doet?Mastakilla schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:01:
[...]
en als je het plaatje nogmaals bekijkt, maar nog wat beter, dan zie je ook een pci-e 4x slot hoor
en jij betwijfelt wel of dat zo simpel werkt, maar WEET nu niemand eigelijk hoe het dan wel EXACT werkt? (het is blijkbaar weer een lekker duidelijk standaard, bestaat al bijna jaar voor intel, en nog weet niemand hoe ie eigelijk werkt en hoe flexibel ie is)
ik heb nl al dingen gelezen of een pci-e 16x slot met tape afplakken ofzo en dan kon je grafische kaarten zelfs op pci-e 1x laten draaien...
En ja, een x1 kaart past in eenx16 slot, dan gebruik je 15 lijnen dus niet ...
je kan de lijnen dus niet dynamisch herverdelen ofzo?
het meest flexibele zijn dus nog steeds die boardjes met 1 16x slot en 3 1x sloten?
of kan je op die sli boarden met 2 16x sloten en 2 1x sloten dan ook 3 1x kaartjes insteken?
of waarin kan je dan het meeste insteken?
ik vind het nl nogal krapjes qua pci-e uitbreidingsmogelijkheden op de huidige mobo's
niet dat ik meteen alles ga volsteken, maar mijn vorige mobo heeft ook bijna 5 jaar moeten volhouden, en steekt nu ook zo goed als vol (5 van 6 pci sloten)
het meest flexibele zijn dus nog steeds die boardjes met 1 16x slot en 3 1x sloten?
of kan je op die sli boarden met 2 16x sloten en 2 1x sloten dan ook 3 1x kaartjes insteken?
of waarin kan je dan het meeste insteken?
ik vind het nl nogal krapjes qua pci-e uitbreidingsmogelijkheden op de huidige mobo's
niet dat ik meteen alles ga volsteken, maar mijn vorige mobo heeft ook bijna 5 jaar moeten volhouden, en steekt nu ook zo goed als vol (5 van 6 pci sloten)
Lijkt me niet echt kunnen, dat dynamisch herverdelen 
JA mij boeit het weinig dat er maar 3 pci sloten op het bordje zitten, gebruik er toch maar 1, en das voor me Wlan
En trouwens, je zegt nu dat er bijster weinig bekend is over PCI-E ondanks dat het al een jaar op Intel bordjes zit. Euhm, groote kans dat 90% van de mensen die in dit topic posten redelijk zwaar AMD minded zijn
Bovendien kunne wij je moeil9ijk vertellen hoe dat met PCI-E op dit bord werkt aangezien hij noig niet eens goed en wel te koop is 
En Als laatste denk ik ook dat het weinig mensen hier veel boeit over die PCI sloten aangezien die waarschijnlijk binnen een jaar weer een ander bordje hebben.
JA mij boeit het weinig dat er maar 3 pci sloten op het bordje zitten, gebruik er toch maar 1, en das voor me Wlan
En trouwens, je zegt nu dat er bijster weinig bekend is over PCI-E ondanks dat het al een jaar op Intel bordjes zit. Euhm, groote kans dat 90% van de mensen die in dit topic posten redelijk zwaar AMD minded zijn
En Als laatste denk ik ook dat het weinig mensen hier veel boeit over die PCI sloten aangezien die waarschijnlijk binnen een jaar weer een ander bordje hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 07-01-2005 21:49 ]
Nog wat leuks. Dit bord heeft Vdimm van de 5v en 3.3v lijn. Dit kun je bepalen door een jumper aan te passen.
Vdimm kan dus zonder voeding mod naar 4v
offtopic:
told jou dat die 4v van de 5v lijn zou komen
nofi verder hoor:P
told jou dat die 4v van de 5v lijn zou komen
nofi verder hoor:P
En als je die jumper omzet is je warranty voided ofzow? Ik zie het nut er niet van in om het alsnog van de 3,3V af te halen?Kakaroto schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:13:
Nog wat leuks. Dit bord heeft Vdimm van de 5v en 3.3v lijn. Dit kun je bepalen door een jumper aan te passen.
gewoon om te voorkomen dat mensen per ongeluk 4V op hun mem zettenDaWaN schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:34:
[...]
Ik zie het nut er niet van in om het alsnog van de 3,3V af te halen?
Ik denk dat ze die extra stap er tussen hebben gedaan om ervoor te zorgen dat mensen bewust bezig zijn. Zodat ze weten wat ze doen. Dus om te zorgen dat je je geheugen niet frituurt als dat er niet tegen kan, met zulke hoge volts op je mem moet je heel bewust omgaan.DaWaN schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:34:
[...]
En als je die jumper omzet is je warranty voided ofzow? Ik zie het nut er niet van in om het alsnog van de 3,3V af te halen?
Edit:
Like Jack
[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 09-01-2005 14:52 ]
Of ze hebben het gedaan voor de oc-ers, die een instabiele 5 volt lijn hebben en toch hen 3,3 volt lijn al gemod hebben
Waarschi9jnlijk meer dat wat Jack en Exi zeggen. ALs je een mobo als hét OC mobo presenterd is de kans zeeeer groot dat ook volslagen n00bs het kopen, en om er dan voor te zorgen dat je niet aangeklaagd word omdat door hun bord iemand z'n dure mem gefrituurd heeft oid (handig voor in de VS.) zet je zo'n functie erop
@ hieronder: Omdat het een OC bord is ?
@ hieronder: Omdat het een OC bord is ?
[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 09-01-2005 16:29 ]
@waus / Mydogisgone: Van wie hebben jullie gehoord dat het bord binnen tien werkdagen leverbaar zou zijn? Uit eerste hand?
offtopic:
Waarom staat dit topic eigenlijk in DOC en niet in PMG?
[ Voor 93% gewijzigd door Animal_X op 09-01-2005 16:27 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
omdat dit een speciaal oc bord is....Animal_X schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:23:
@waus / Mydogisgone: Van wie hebben jullie gehoord dat het bord binnen tien werkdagen leverbaar zou zijn? Uit eerste hand?
offtopic:
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
De DFI nForce4 is een gewoon nForce4 mobo met een paar kleine extra opties in vergelijking met de Asus/MSI/etc. Imo niet genoeg reden om alleen dit bord speciaal een topic in DOC te geven.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Weet iemand toevallig of je met een nforce4 chipset juist strakke timings moet hebben, of je mem @ een hoge mhz.
Want ik ga g.skill pc4800 geheugen kopen, en nou kan ik er voor kiezen om em @ pc 3200 (2-2-2-5) te laten lopen, of @ pc4800 (3-4-4-8).
Want ik ga g.skill pc4800 geheugen kopen, en nou kan ik er voor kiezen om em @ pc 3200 (2-2-2-5) te laten lopen, of @ pc4800 (3-4-4-8).
euhm, ik weet niet hoor, maar die 'gewone' msi en asus bordjes hebben ook gewoon hier in DOC een topic lopen NAAST het gewone PMG ervaringen topic.Animal_X schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:47:
[...]
De DFI nForce4 is een gewoon nForce4 mobo met een paar kleine extra opties in vergelijking met de Asus/MSI/etc. Imo niet genoeg reden om alleen dit bord speciaal een topic in DOC te geven.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
zullen we die topics in PMG anders vol gaan spammen met onze OC's en vragen ?
Uiteraard, alleen is dit meer een algemeen topic aangezien er nog niemand met dit specifieke bord is en vandaar dat ik hem dus eigenlijk in PMG thuis vond horen. De MSI heeft hier dus ook nog geen topic lopen.El Snorro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:43:
[...]
euhm, ik weet niet hoor, maar die 'gewone' msi en asus bordjes hebben ook gewoon hier in DOC een topic lopen NAAST het gewone PMG ervaringen topic.
De Ultra versie staat in duitsland voor 146,02 te koop. Ik denk dat de introductieprijs in Nederland één a twee tientjes hoger zal liggen. De SLI versie zijn volgens mij nog geen prijzen van bekend, maar ik gok dat hij toch wel tegen de 180 euro gaat kosten.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:27:
weet iemand wat DFI Lapparty NF4 SLI-D s939 zal kosten?
edit:
Maar pin me hier aub niet op vast!
Maar pin me hier aub niet op vast!
[ Voor 12% gewijzigd door Animal_X op 09-01-2005 20:14 ]
Verwijderd
Weet iemant waar ik de LANPARTY nF4 SLI-DR kan kopen
ik heb al op de site van DFI gekeken maar kan geen shop vinden waar ze deze verkopen.
dat boardje ziet er echt masterlijk uit, ik moet dat ding gewoon hebben

Misschien omdat ie er nog niet isVerwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:03:
Weet iemant waar ik de LANPARTY nF4 SLI-DR kan kopenik heb al op de site van DFI gekeken maar kan geen shop vinden waar ze deze verkopen.
dat boardje ziet er echt masterlijk uit, ik moet dat ding gewoon hebben
[sarcasme]Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:44:
gezien dat de prijs dus rond 180 euro zal komen ga ik voor ASUS A8N SLI.
.... ja fijn? nominatie voor de beste bijdrage van 2005!
[/sarcasme]
De nieuwe VX etc + dit plankje lijken wel leuke speeltjes te worden, hopelijk zonder al te veel kinderziektes maar aangezien de aanlooptijd aardig lang is geweest mag ik hopen dat dit miniem is
@ "dit moet in pmg"
Hell no
Dus waarom deze niet
Nee, dat is niet de reden. De jumper is gewoon een onderdeel van de tweak features van DFI.Jack schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:47:
[...]
gewoon om te voorkomen dat mensen per ongeluk 4V op hun mem zetten
De reden is dat de Condensatoren erg heet worden als het van de 5V lijn gehaald wordt in tegenstelling tot de 3.3v. Dus als je toch geen voltages hoger dan 3.1v gebruikt, zet je de jumper op 3.3v lijn.
Hmmz, leuk, Condensator koeling 
Ik hoor het al weer, ik kan weer heatsinkjes en fannetjes gaan inslaan
Misschien is het ook een manier om mensen te 'ontmoedigen' om 34/7 op 3,3v+ te gaan draaien ?
edit: btw zouden ze dan de 3,3v voor het mem wel van de 3,3v lijn afhalen dan? want dan ben ik de sigaar aangezien me 3,3v lijn op me Infinity niet echt hoog is
Ik hoor het al weer, ik kan weer heatsinkjes en fannetjes gaan inslaan
Misschien is het ook een manier om mensen te 'ontmoedigen' om 34/7 op 3,3v+ te gaan draaien ?
edit: btw zouden ze dan de 3,3v voor het mem wel van de 3,3v lijn afhalen dan? want dan ben ik de sigaar aangezien me 3,3v lijn op me Infinity niet echt hoog is
[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 09-01-2005 22:55 ]
idd, ik las net de reactie van Oskar Wu op XSKakaroto schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:47:
Nee, dat is niet de reden. De jumper is gewoon een onderdeel van de tweak features van DFI.
De reden is dat de Condensatoren erg heet worden als het van de 5V lijn gehaald wordt in tegenstelling tot de 3.3v. Dus als je toch geen voltages hoger dan 3.1v gebruikt, zet je de jumper op 3.3v lijn.simpel.
nee, dat niet zo zeer, het is echt een hitte probleem.Misschien is het ook een manier om mensen te 'ontmoedigen' om 34/7 op 3,3v+ te gaan draaien ?
Aangezien er een lineair spanningsschakeling op het mobo zit, wordt van de 5V input alle spanning die je niet gebruikt omgezet in warmte. Bij bijv. een vdimm van 3,3V wordt er dus 1,7V omgezet in warmte.
Aangezien er ook veel mensen zijn die

Als er dan bij 3,3v 1,7v in warmte omgezet moet worden dan zou er bij 4v maar 1 v in warmte omgezet moeten worden, dus zou het juist minder warm moeten worden op 3,3v+ ?
Tenzij ze de 3,3v van de 3,3v voedings lijn afhalen, wat ik dus niet hoop aangezien die dan lekker brak word (iig wel bij mij). Naja dan word het 3,4v draaien met een fan op die condensatoren
Tenzij ze de 3,3v van de 3,3v voedings lijn afhalen, wat ik dus niet hoop aangezien die dan lekker brak word (iig wel bij mij). Naja dan word het 3,4v draaien met een fan op die condensatoren
Verwijderd
Bij 4V idd 1V aan warmte omzetting. Maareh..4V op je mem is aardig heftigsapphire schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:56:
Als er dan bij 3,3v 1,7v in warmte omgezet moet worden dan zou er bij 4v maar 1 v in warmte omgezet moeten worden, dus zou het juist minder warm moeten worden op 3,3v+ ?
Tis gewoon ff afwachten hoe warm warm is
quote Oskar Wu:Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:48:
[...]
Bij 4V idd 1V aan warmte omzetting. Maareh..4V op je mem is aardig heftig
Tis gewoon ff afwachten hoe warm warm is
hehe,oskar: However, even though user switch 5v rail source to do vdimm above 3.3v, the heat is still unbelivable hot there. therefore, that's why we use
the 4000~10000 hours 105c very good caps on that area. I would definitely suggest users can give that area some air flow to reduce some heat from there.
vrij warm dus...
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:17:
Weet iemand toevallig of je met een nforce4 chipset juist strakke timings moet hebben, of je mem @ een hoge mhz.
Waarschijnlijk is het @ 300 MHz zelfs met die brakke timings wel sneller. 100 MHz voordeel maak je niet zo gauw goed. En je krijgt nog wat bandwidth bij ook
@ Fewture en Jack
OK, ten eerste bedankt voor dat stukje, had vanochtend al ziten zoeken op xtreme maar kon het zo gauw niet vinden
Maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat er bij 3,3v op je mem meer stroom omgezet moet worden in warmte dan waneer er 4v (of 3,6 oid.) op het mem gezet word. Tenzij je tot 3,3v mem ergens anders vanaan haalt, zoals de 3,3v voedingslijn (wat ik dus absoluut niet hoop). Wat ik me dus afvroeg is hoe het dan komt dat bij 3,3v op je mem die caps minder warm worden aangezien er 1,7v ipv 1v omgezet moet worden als je je juice voor je mem van de 5v voedingslijn zou afhalen. De vraag was dus, zou de spanning voor het mem bij 3,3v en lager van een andere lijn komen ?
Maargoed, ik zet als die dingen echt zo warm worden wel een 120mm fan@ 5v erop
OK, ten eerste bedankt voor dat stukje, had vanochtend al ziten zoeken op xtreme maar kon het zo gauw niet vinden
Maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat er bij 3,3v op je mem meer stroom omgezet moet worden in warmte dan waneer er 4v (of 3,6 oid.) op het mem gezet word. Tenzij je tot 3,3v mem ergens anders vanaan haalt, zoals de 3,3v voedingslijn (wat ik dus absoluut niet hoop). Wat ik me dus afvroeg is hoe het dan komt dat bij 3,3v op je mem die caps minder warm worden aangezien er 1,7v ipv 1v omgezet moet worden als je je juice voor je mem van de 5v voedingslijn zou afhalen. De vraag was dus, zou de spanning voor het mem bij 3,3v en lager van een andere lijn komen ?
als je de 3,3V setting gebruikt dan wordt het van je 3,3 volt lijn gehaalt en hoeft er dus helemaal niets omgezet te worden, waardoor er ook vrijwel geen warmte wordt geproducerd door dat circuit. Als je de 4V setting gebruikt en je stelt je mem in op 3,3V dan wordt er dus wel voor 1,7*A (U*I=P) aan warmte geproduceert. Daarom is die jumper er ook. waarschijlijk kan je met die jumper op 4V ook nog wel 2,7 ofzo er af halen maar dan worden de onerdelen van het voedingscircuit helemaal LOEIHEET. Dus het zal zeker aan te raden zijn om er een fan op de zetten als je het niet van de 3,3 voltlinn af haalt.sapphire schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:33:
@ Fewture en Jack
Maar waarom wordt het circuit bij een Infinity NF II dan niet zo heet, die haalt het toch ook van de 5V af
Dat wou ik dus exact gaan posten....DaWaN schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:12:
Maar waarom wordt het circuit bij een Infinity NF II dan niet zo heet, die haalt het toch ook van de 5V af
Imo ook raar, want de resterende spanning is daar ook 1,7 minimaal (3,3v vdimm maximaal zonder vmods dan).
juistem
Maar het is imho ook niet echt slim op 3,3v voor eht mem direct van de 3,3v te halen, omdat de 3,3v voedingslijn vaak iets lager ligt waardoor je dus al meteen gedwongen word om die 4v jumper te gebruiken om een redelijk voltage te halen.
Nu is het wel zo dat de meeste van ons hun 3,3v lijn op de voeding toch wel gemod hebben, maar ik krijg em echt niet veel hoger dan 3,25 (gemod) volgens HW doctor op me Infinity
Maar het is imho ook niet echt slim op 3,3v voor eht mem direct van de 3,3v te halen, omdat de 3,3v voedingslijn vaak iets lager ligt waardoor je dus al meteen gedwongen word om die 4v jumper te gebruiken om een redelijk voltage te halen.
Nu is het wel zo dat de meeste van ons hun 3,3v lijn op de voeding toch wel gemod hebben, maar ik krijg em echt niet veel hoger dan 3,25 (gemod) volgens HW doctor op me Infinity
Ik krijg het vermoeden dat je denkt dat het mobo voor je besluit welke voltagelijn hij gebruikt. Daarom nog maar even: je beslist zelf van welke lijn je je Vdimm haalt, en hoe hoog je dus kunt komen. Ik denk dat als je kiest voor de 3.3v als supply en je stelt 3.3v (of hoger) in in je BIOS, je effectief gewoon 3.1 tot 3.2 op je mem krijgt (zoals met de VDimm mods op de NF7-S enzosapphire schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:32:
juistem
Waarom het bij de infinity / lp b serie niet zo heet werd is mij ook een raadsel. Misschien zat het regelcircuit daar over ene grotere oppervlakte verspreid, waardoor er meer warmte gedissipeerd kon worden ofzo?
Ik weet het niet zeker( dus je kan/mag me verbeteren), maar volgens mij is het met een soort chip mogelijk om de stroom op een bepaalde frequentie te laten "werken" en als je daarna een conensator zet om het af te vlakken dan heb je een lagere stroom dan waar je mee begon (hangt natuurlijk wel af van de frequentie). Het zorgt er ook voor dat de energie niet omgezet wordt in warmte, alle overtollige energie wordt in zo'n circuit niet omgezet in warmte.DaWaN schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:12:
Misschien hebben ze zo iets op de infinity gebruikt, maar waarom ze het nu niet gedaan hebben weet ik ook niet, behalve dat het misschien erg ingewikkeld was/teveel ruimte in nam.
Verwijderd
Zal ongetwijfeld een design probleem geweest zijn. Je moet soms concessies doen en dit is een hele nare 
Vraag me af wanneer Oskar benchies gaat posten.

het volk van the inquirer heeft het dfi bord al in het wild gezienVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:17:
we saw some very high overclocked rates using the FX55 CPU. If I remember correctly, the FSB was running at some extreme speeds more than 350MHz if I remember correctly.
htt mhzen vast en zeker...
[ Voor 12% gewijzigd door Jack op 11-01-2005 00:29 ]
shit Jack 10 seconden voor mij, via http://www.dfi-street.com...s=&postid=43039#post43039
let op guys (and girls) eerst zelf hebben en dan zien. (wel moeilijk)
let op guys (and girls) eerst zelf hebben en dan zien. (wel moeilijk)
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
LOLVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:44:
pssssssssssssssssssssssssssssst wakker worden ik heb hem al besteld hoor![]()
En waar dan wel?:P
Kzie het, binnen 14 dagen, ben benieuwd.
Verwijderd
215 hele pleuris voor een sli-DR. Ik hoop dat de prijs gauw gaan zakken anders ga ik naar concurrentie.
Zou zeggen doe dat
Zo hijs te koop, das 1 ding. Nu nog geld om em te kopen
Zo hijs te koop, das 1 ding. Nu nog geld om em te kopen
Ja in pre order jah, is pas over 2 weken binnen waarschijnlijk...
Verwijderd
* Ook besteld. binne 9 a 13 werkdagen leverbaar.
Bij veel shops zeggen ze wel dat hij in beperkte maten naar nederland toekomt.
Bij veel shops zeggen ze wel dat hij in beperkte maten naar nederland toekomt.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 14:10 ]
IComputers heeft ze op de site gezet. De duurste uitvoering kost maar liefst € 215
Lijkt veel tegenwoordig maar vroegah kostte een beetje moederbord ook 400 / 500 gulden.
Ik ben wel van plan er een te kopen maar zit met een vraag. Ik heb een asetek waterchill setje op mijn huidige Asus A7N8X zitten die vast zit met bouten in het moederbord. Bij de NF-4 borden zie ik geen gaten zitten. Weet iemand of dit wel past?
Lijkt veel tegenwoordig maar vroegah kostte een beetje moederbord ook 400 / 500 gulden.
Ik ben wel van plan er een te kopen maar zit met een vraag. Ik heb een asetek waterchill setje op mijn huidige Asus A7N8X zitten die vast zit met bouten in het moederbord. Bij de NF-4 borden zie ik geen gaten zitten. Weet iemand of dit wel past?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Die bracket zit vast met 2 schroeven, die moet je eruithalen, backplate erafslopen en je hebt 2 gaten in je bord 
Als er meer winkels die borden gaan verkopen dan zal de prijs sowieso nog wel iets dalen, en bovendien DFI LP's zijn altijd redelijk prijzig omdat er een compleete modshop aan zooi meegeleverd word
Als er meer winkels die borden gaan verkopen dan zal de prijs sowieso nog wel iets dalen, en bovendien DFI LP's zijn altijd redelijk prijzig omdat er een compleete modshop aan zooi meegeleverd word
Ik vind het prijsverschil tussen de SLI-DR en de Ultra-D trouwens wel vrij groot. Dat scheelt 62 euro...
ik wil gewoon de ultra dAnimal_X schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:45:
Ik vind het prijsverschil tussen de SLI-DR en de Ultra-D trouwens wel vrij groot. Dat scheelt 62 euro...
ik ben niet zo'n fan van sli videokaarten. geef mij maar the good old ati
ook ati zal heus wel in een sli mobo werken , alleen je zal geen flikker aan de sli functie hebben dan.mydogisgone schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:16:
[...]
ik wil gewoon de ultra domdat ik geen flikker heb aan SLI.. fuck sli
hehe
ik ben niet zo'n fan van sli videokaarten. geef mij maar the good old ati
Dat is waar, maar ik weet niet hoe het bij mydogisgone zit maar ik heb nog steeds een AGP videokaart en heb bij lange na geen geld om 'even' een PCI-E kaart te gaan halen
301SQN
Ik ga of een maand ofzo op een 2mb PCI kaartje draaien of ik koop een X300 en koop in de zomervakantie een goeie kaart 
Maar op de Ultra zitten toch ook 2 van die langesloten? Dus dan kan je een onofficieele SLI bouwen
Maar op de Ultra zitten toch ook 2 van die langesloten? Dus dan kan je een onofficieele SLI bouwen
als je zo'n sli brug vindt wel ja
Als die functie aan staat @ bios zegmaarsapphire schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:14:
Ik ga of een maand ofzo op een 2mb PCI kaartje draaien of ik koop een X300 en koop in de zomervakantie een goeie kaart
Of hardwarematig
301SQN
De chipset kan het iig gewoon aan, das pas al bewezen emt een MSI bord waarbij de 2e kaart in een gemod PCI-e 2x slot zat. Dus het moet de bios zijn, maar als dat het is komt er ckers wel iemand die ze gaat modden zodat de SLI functie beschikbaar komt
dat weet ik wel 100% zeker dat dat gemod en probeerd zal worden.sapphire schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:19:
De chipset kan het iig gewoon aan, das pas al bewezen emt een MSI bord waarbij de 2e kaart in een gemod PCI-e 2x slot zat. Dus het moet de bios zijn, maar als dat het is komt er ckers wel iemand die ze gaat modden zodat de SLI functie beschikbaar komt
gewoon even andere bios er in stoppen enz enz
alleen dat duurste bord heeft 1 pluspunt. en dat is 8x s-ata
maar ja hij is best wel duur en ik ga gewoon even doorsparen voor een pci-e videokaart. een x850xt waarschijnlijk
anders word mijn watercooling ook weer nutteloos.
een sli config kost veel. je hebt 2 videokaarten nodig en dus ook betere cooling nodig, denk aan 2x een gpu blok voor mijn watercooling.
En voor sommige mensen is er ook nog een betere voeding nodig.
neem aan dat mijn treucontrol 550watt het wel houd
teminste voor mij dan.
[ Voor 9% gewijzigd door mydogisgone op 13-01-2005 20:55 ]
hmmm, voedings problee, tijd geel last van gehad.
Sap heeft een TP480 zou die een A64 sys met 2x 6600GT ritsje ide/SATA drives houden ?
edit: sap heeft even gekijkt op de DFI site en vond dit:
# LANPARTY UT Ultra-D exclusive features:
* DXG(Dual Xpress Graphics) supported
Sap heeft een TP480 zou die een A64 sys met 2x 6600GT ritsje ide/SATA drives houden ?
edit: sap heeft even gekijkt op de DFI site en vond dit:
# LANPARTY UT Ultra-D exclusive features:
* DXG(Dual Xpress Graphics) supported
[ Voor 35% gewijzigd door sapphire op 13-01-2005 22:19 ]
denk t wel, kijk maar eens op anandtech.com n aar energie verbuik enz, met wat zoeken kom je er achter dat een redelijk systeem iets van 200-250 watt verbruikt, dacht ik iig
Verwijderd
Volgens OPB draait de CPU harder op deze bordjes. Zou opzich kunnen met die superduper caps..
Heb de mijne ook in pre order staan
me2Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:37:
Volgens OPB draait de CPU harder op deze bordjes. Zou opzich kunnen met die superduper caps..
Best wel zieke results van die HTT bus
Btw. ik vind die score met dat Ultra X wel netjes
Verwijderd
Geil reepjes zijn helemaal niet duur, en tog haal hij 2,6 ghz met zn 3000+ winnie
. DaŽs duidelijk genoeg dat ik dit mama plankie moet hebben 
ik w8 wel ff tot de prijs van dit mama plankie ff 40 euro omlaag gaat(budget 175 euro).
ik w8 wel ff tot de prijs van dit mama plankie ff 40 euro omlaag gaat(budget 175 euro).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 22:58 ]
Verwijderd
Wat een snelheid in die bordjes zeg.. Leuk om te zien dat er ook dikke resultaten worden gehaald door mensen die niet bij DFI, G.Skill of OCZ werken.
I have been testing for 7 hrs now and there are a few minor issues you guys all need to know which i will post about later.There is also some news that will blow you away but im under NDA for a while...so don't ask
Mr. Bigtoe-> http://www.xtremesystems....thread.php?t=50336&page=2
mm, ben benieuwd er zijn weinig dingen die mij 'wegblazen'.
Speculeren dan maar.
2x een EN6600 GT

dan maar?
op anand stond nog wat:
The full-blown DFI LANParty version is based on the nVidia nForce4 SLI chipset and has the kinds of features that enthusiasts have come to expect from DFI. This includes memory voltage to 4.0V from a default 2.5V, which should handle any memory overclocks and any memory that you might have in mind for this nF4. vCore is a similarly wide range to 2.1V from the default 1.5V. The single-chip nF4 is cooled by a new super low noise, long-life "magnetic levitation" fan. Audio is provided by the HD version of the Realtek audio codec on a Karajan module for the best possible Signal-to-Noise ratio. Yes, it is nVidia SLI with an x16 PCIe that can be split to two x8 with switches and a bridge. You will also be happy to see both an additional x4 and an x1 PCIe slot.
ook bij anand, aanwijzingen voor de nforce3 AGP-plank(939)
DFI was also showing a lower cost LANParty UT version of the new nForce4 based on the nForce4 Ultra chipset. Features were essentially the same as the NF4 SLI LANParty - even to the pair of x16 video card slots. DFI says that two video cards can be used together on the LANParty UT, but that each card operates at x2 on the UT board. They claim that the real performance of this solution is about 90% of true SLI on the LANParty SLI board. It will be interesting to see if this low-cost implementation offers performance this close to SLI. If it does, DFI will have a winner with their new board - unless nVidia decides to kill it by withdrawing support in their video drivers.
Both motherboards use jumpers instead of a switchable card to enable the use of two PCIe graphics cards. In order to save costs, DFI told us that they used the simple, but proven, method of jumpers instead.
For those still in the AGP camp, DFI also had the nForce3 250 socket 939 LanParty on display, but not in final PCB.
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2319&p=2
Mr. Bigtoe-> http://www.xtremesystems....thread.php?t=50336&page=2
mm, ben benieuwd er zijn weinig dingen die mij 'wegblazen'.
Speculeren dan maar.
2x een EN6600 GT

dan maar?
op anand stond nog wat:
The full-blown DFI LANParty version is based on the nVidia nForce4 SLI chipset and has the kinds of features that enthusiasts have come to expect from DFI. This includes memory voltage to 4.0V from a default 2.5V, which should handle any memory overclocks and any memory that you might have in mind for this nF4. vCore is a similarly wide range to 2.1V from the default 1.5V. The single-chip nF4 is cooled by a new super low noise, long-life "magnetic levitation" fan. Audio is provided by the HD version of the Realtek audio codec on a Karajan module for the best possible Signal-to-Noise ratio. Yes, it is nVidia SLI with an x16 PCIe that can be split to two x8 with switches and a bridge. You will also be happy to see both an additional x4 and an x1 PCIe slot.
ook bij anand, aanwijzingen voor de nforce3 AGP-plank(939)
DFI was also showing a lower cost LANParty UT version of the new nForce4 based on the nForce4 Ultra chipset. Features were essentially the same as the NF4 SLI LANParty - even to the pair of x16 video card slots. DFI says that two video cards can be used together on the LANParty UT, but that each card operates at x2 on the UT board. They claim that the real performance of this solution is about 90% of true SLI on the LANParty SLI board. It will be interesting to see if this low-cost implementation offers performance this close to SLI. If it does, DFI will have a winner with their new board - unless nVidia decides to kill it by withdrawing support in their video drivers.
Both motherboards use jumpers instead of a switchable card to enable the use of two PCIe graphics cards. In order to save costs, DFI told us that they used the simple, but proven, method of jumpers instead.
For those still in the AGP camp, DFI also had the nForce3 250 socket 939 LanParty on display, but not in final PCB.
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2319&p=2
[ Voor 7% gewijzigd door Spice op 15-01-2005 13:47 ]
Verwijderd
http://www.xtremesystems....ad.php?t=50336&page=2
alweer 0,1 ghz hoger(2,7 ghz) met zn winnie
. 0,9 ghz overklock op dfi mama plankie..
. Ik moet hem hebben

volgens mij is het draadje dicht? (van xtreme)
nieuw draadje op xtreme:
*****Official***** DFI NF4 ultra-D first look
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=50421
*****Official***** DFI NF4 ultra-D first look
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=50421