[OC-939] DFI Lanparty nForce4 SLI [preview]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.965 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
Who Am I? schreef op zondag 30 januari 2005 @ 09:13:
Weet iemand trouwens of het moelijk is om op de 'DFI Lanparty NF4 SLI-DR' een
ZalmanCNPS 7700-CU te plaatsen?
Ik denk van wel. Ik heb een foto van het moederbord vergroot naar de afmetingen die vermeld staan op de site van DFI.
Ik heb er toen een cirkel op getekend met een diameter van 140 mm; de 7700-Cu heeft een diameter van 136 mm. Resultaat is dat de koeler er zou moeten oppassen maar de onderste 2 geheugensloten vallen binnen de cirkel! Als we dan een kijkje nemen in de manual van het moederbord, zijn de bovenste 2 sloten kanaal A en de onderste 2 kanaal B. Dus met die koeler bestaat de kans dat je geen dual-channel kan gebruiken. Wat dus erg jammer zou zijn :)
Daarom heb ik nog even verder gezocht en een kijkje genomen op de "CNPS7700 Compatible Socket 754/939/940 Motherboards List" van Zalman. Daarin staat het volgende:
No motherboard components with a height greater than 39mm (1.53inch), as well as the PSU, disk drives, VGA card, and RAM should be present within a 68mm (2.68inch) radius from the center of the CPU.
Dus wanneer het geheugen niet hoger zou zijn dan 39 mm, zou het misschien wel mogelijk zijn. De hoogte van mijn geheugen zou daar net onder moet zitten dus zou het moeten lukken.
Als laatste heb ik nog eens de lijst van Zalman zelf bekeken. Onder andere deze moederborden van DFI zijn compatibel met de CNPS7700:
K8M800 MLVF
K8T800Pro-ALF
LanParty UT nF3 250Gb
Als je de foto's bekijkt, zie je dat ook bij deze moederborden de geheugensloten niet ver van de socket liggen. Dus hoop ik dat de koeler er inderdaad op zal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Dat betekent echter wel dat je met een beetje pech elke keer je CPU koeler er af zult moeten halen als je je mem wilt wisselen... Lijkt mij niet erg handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Heel erg dank Laagvliegerke ik had namelijk voor men oom die zalman gekocht maar hij hoefde em niet...nou dacht ik: ik ga tog binnenkort een nieuw mobo enzo kopen...dan gebruik ik em wel...maar als ie dan niet zou passen zou dat natuurlijk wel lullig zijn...nouja ik zie wel, heb mobo besteld dus ik kom er gauw genoeg achter.
Men mem verwissel ik tog bijna nooit dus das geen probleem en het lijkt mij dat je ook de buitenste 2 sloten kan gebruiken..althans bij MSI borden kan dat wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Who Am I? op 30-01-2005 17:09 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Sorry verkeerd topic

[ Voor 94% gewijzigd door Ibidem op 30-01-2005 21:42 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Syzzer schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:15:
Dat betekent echter wel dat je met een beetje pech elke keer je CPU koeler er af zult moeten halen als je je mem wilt wisselen... Lijkt mij niet erg handig dus.
Niet iedereen wisselt iedere week zijn geheugen hé ;) :D
Who Am I? schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:08:
Heel erg dank Laagvliegerke ik had namelijk voor men oom die zalman gekocht maar hij hoefde em niet...nou dacht ik: ik ga tog binnenkort een nieuw mobo enzo kopen...dan gebruik ik em wel...maar als ie dan niet zou passen zou dat natuurlijk wel lullig zijn...nouja ik zie wel, heb mobo besteld dus ik kom er gauw genoeg achter.
Men mem verwissel ik tog bijna nooit dus das geen probleem en het lijkt mij dat je ook de buitenste 2 sloten kan gebruiken..althans bij MSI borden kan dat wel.
Als je enkel de 2 buitenste sloten gebruikt, vrees ik dat je geen dual channel zal hebben. Dat zou dan wel zonde zijn. Maar ik denk dat het geheugen er net onder zal passen maar ik beweer dus niet dat het 100% zeker zal lukken. Anders moeten we het eens vragen aan de mensen van DFI zelfs :) Maar als je die koeler toch liggen hebt, zal je het inderdaad snel te weten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Laagvliegerke schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:44:
[...]

Niet iedereen wisselt iedere week zijn geheugen hé ;) :D

[...]
offtopic:
Nee? Vreemde mensen op deze wereld zeg, komen die ook buiten enzo? :o

Ikzelf merk dat het erg makkelijk is als je alles gewoon ff snel kunt vervangen/testen als er iets mis is. Aangezien ik een volledige high-end waterkoelingsset in mijn chieftec midi gepropt had weet ik hoe frustrerend het is als je je halve kast uit elkaar moet halen om iets ff te testen/verwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 17-09 10:41
Anders moeten we het eens vragen aan de mensen van DFI zelfs :)
Ik heb een mailtje naar Zalman gestuurd met de vraag er in of ie er op past....nog geen mailtje terug gekregen. Als ie past laat ik et wel ff weten. Ook als ie niet past natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Who Am I? op 31-01-2005 15:53 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Ultra-D mobo binnen ! :)

Mooi ding joh, ben alleen nog niet bezig geweest met overclocken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:14:

offtopic:
Stuur dan meteen even m'n IOshield en CD op :P

Kun je wat pics schieten van wat er allemaal bij zit enzo. Ben benieuwd wat de eerste resultaten zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 20:49

OcGuru

Giulietta Qv

idd pics :Y)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:14:

Waar heb je hem aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vnaaf ff paar pics schieten.

Ik heb hem aangeschaft bij Hpm Computers, en ik heb ff klein beetje zitten overclocken, ik haalde 250 fsb met Kingston PC 3200 op 3v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
Idd, pics willen we! :9

Wat voor koeler heb je erop zitten? Als je tijd hebt, geef dan ook maar meteen de rest van de specs ;). Moest je het hier al ergens gepost hebben of zo, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, ik had m'n specs nog niet gepost, maar kheb er nu ff tijdelijk inzitten :

3000+ Winnie
512 DDR PC 3200 Kingston met Winbond chips
Virge S3 4 mb pci kaartje.

Ik w8 nog op m'n 6600 GT, die komt deze week binnen.

Verder heb ik een overclock gehaalt van 255 fsb 1:1 met multiplier van 9. En ik heb een overclock gehaald met 200 Mhz mem, en 290 fsb en dat met een vcore van 1,45 ( hoger nog niet getest )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Netjes hoor en dat out of the box :) ,Ik krijg ook zin in zo'n setje :9

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dfi.com.tw/Upl...Picture/BoxFront&All1.jpg je ziet dat er 2 geluids i/o dingen naastliggen, hoe mag je die op je moederbord gaan monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25
zie de manual http://www.dfi.com.tw/Upl...4sliultra%20847205042.pdf

Heeft er iemand ervaring met icomputers.nl? Ik heb ze namelijk al 3 keer gemaild en ik krijg maar geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Heeft iemand enig idee of de nF4-chip passief gekoeld zou kunnen worden? Nu heb ik waterkoeling maar aangezien ik weer niet alle blokjes opnieuw wil aankopen, zou ik die chip passief proberen te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een zalman zm47j erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:05:
Heeft iemand enig idee of de nF4-chip passief gekoeld zou kunnen worden? Nu heb ik waterkoeling maar aangezien ik weer niet alle blokjes opnieuw wil aankopen, zou ik die chip passief proberen te koelen.
Nou kheb nu m'n pc'tje tijdje draaien, en de chp is redeijk heet iig, maar ik gok dat het we goed gaat as je hem passief koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ali-a schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:45:
zie de manual http://www.dfi.com.tw/Upl...4sliultra%20847205042.pdf

Heeft er iemand ervaring met icomputers.nl? Ik heb ze namelijk al 3 keer gemaild en ik krijg maar geen antwoord.
Heb al vaker wat gekocht bij icomputers en gaat altijd nog goed. Naar mijn mening een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

nvm, lees de draad voordat ik blaat

[ Voor 89% gewijzigd door Syzzer op 01-02-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icomputers vertelde dat ze vandaag horen wanneer de moederborden binnenkomen. Ik denk dat ze even niet meer reageren omdat ze helemaal gebombardeerd worden met mails over de dfi.

@ recon:

Hoe zit de chipset ivm waterkoeling. Zit deze niet precies onder het eerste x16 slot. denk dat mijn gt er helemaal overheen valt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Volgen jullie de nF4 DFI-SLI thread by AG @ dfi-street ook eigenlijk, want daar heb ik hier nog geen vermelding van gezien hier, best wel :9~ allemaal:
In the beginning, DFI created SLI...

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:27:
[...]

Nou kheb nu m'n pc'tje tijdje draaien, en de chp is redeijk heet iig, maar ik gok dat het we goed gaat as je hem passief koelt.
Maak de standaard koeler veel lawaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:40:
[...]

Maak de standaard koeler veel lawaai?
Nou, op full speed wel, maar met standaard staat hij temp gestuurd, en dan hoor ik ze zowat niet.

@ waus

Daar zit ik iig ook mee te kijken, ik krijg deze week m'n 6600 GT binnen en dan zal ik ff een foto van maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik heb er ook maar een gepreordered samen met een 3200+ Winchester, 3e generatie nForce voor mij dus :)
Alles ligt hier lekker uit elkaar van m'n oude systeem, kan ik eindelijk eens mijn waterkoeling reviseren etc voordat het nieuwe spul komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GODVERDOMME !

Sorry, dat moest er ff uit.

Zoals jullie hebben gelezen ben ik de trotse eigenaar van een ultra-d mobo. Alleen nu vermoed ik dat m'n moederboard dood is :(, kheb geen flauw idee hoe dit is gekomen. Toen ik m'n pc vanmiddag wou booten kreeg ik geen beeld, en de leds van de diagnostic leds knipperden. Ik d8 al meteen dit is niet goed, dus heb ik de pc uit gezet. Na even gewacht te hebben heb ik de pc weer aan gezet, en nu blijft hij bij de diagnostic leds hangen bij CPU Detected. ( er zijn 4 ledjes, en alles aan = system start up, 4e uit = CPU Detected, 3e uit = Ram Detected, 2e uit = Video detected, en alles uit is system boot. )

Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen ?

Geprobeert:
- Andere voeding.
- Bios clear
- Ander ram
- M'n ram in andere pc
- M'n vga in andere pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:55:
GODVERDOMME !

Sorry, dat moest er ff uit.

Zoals jullie hebben gelezen ben ik de trotse eigenaar van een ultra-d mobo. Alleen nu vermoed ik dat m'n moederboard dood is :(, kheb geen flauw idee hoe dit is gekomen. Toen ik m'n pc vanmiddag wou booten kreeg ik geen beeld, en de leds van de diagnostic leds knipperden. Ik d8 al meteen dit is niet goed, dus heb ik de pc uit gezet. Na even gewacht te hebben heb ik de pc weer aan gezet, en nu blijft hij bij de diagnostic leds hangen bij CPU Detected. ( er zijn 4 ledjes, en alles aan = system start up, 4e uit = CPU Detected, 3e uit = Ram Detected, 2e uit = Video detected, en alles uit is system boot. )

Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen ?

Geprobeert:
- Andere voeding.
- Bios clear
- Ander ram
- M'n ram in andere pc
- M'n vga in andere pc
Zoveel mogelijk hardware uit je sys trekken en booten, dan weer alles erin, dus booten met alleen plank en cpu (je kan het ook proberen zonder cpu) en dan alles weer erin/aansluiten en kijken wat ie doet

[ Voor 8% gewijzigd door DaWaN op 01-02-2005 22:04 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:03:
[...]

Zoveel mogelijk hardware uit je sys trekken en booten, dan weer alles erin, dus booten met alleen plank en cpu (je kan het ook proberen zonder cpu) en dan alles weer erin/aansluiten en kijken wat ie doet
Sorry khad er nog niet bij verteld, maar hij ligt al helemaal kaal, en tevens zou hij toch ook moeten piepen als er geen cpu mem of wat ook in zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:06:
[...]

Sorry khad er nog niet bij verteld, maar hij ligt al helemaal kaal, en tevens zou hij toch ook moeten piepen als er geen cpu mem of wat ook in zit ?
Geen idee, er was iemand met een nf3 DFI die het ook niet meer deed en toen hij zn bordje kaal booten en daarna weer alles erin deed ie het weer deed, precies weet ik dus ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door DaWaN op 01-02-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 20:49

OcGuru

Giulietta Qv

iig weer een dfi kwaaltje :7 ? 8)7

dfi reset vaak ook niet echt al te goed. Laat je plank een nachtje liggen zonder er iets op aan te sluiten..

[ Voor 71% gewijzigd door OcGuru op 01-02-2005 22:38 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ah klote man! Ongelooflijk! :( :( Ik denk dat ik gewoonweg gek zou worden!

Maar goed, dit help jou niks verder. Aangezien je al alles geprobeerd hebt wat ik ook zou proberen, kon ik jou geen echte raad geven. Dus ben ik ff beginnen rondzoeken. Heb je enig idee welke biosversie je nu hebt? Er zijn namelelijk al enke beta's uit waarvan de laatse vandaag uitgebracht werd. En daarin zit ik iets interessants staan:
"3. Fixed Boot failure when installing certain CL2 memory modules."
Heb je eventueel andere geheugenmodules waarmee je het zou kunnen proberen? Misschien is dit wel het probleem?

Ja natuurlijk had je al ander geheugen geprobeerd. Stom van mij. |:( |:(
Mail ff naar DFIN En post anders je probleem eens op XS? Misschien krijg je dan sneller reactie.

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 01-02-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand misschien zo aardig willen zijn om dat topic voor mij te beginnen, want m'n rechterhand zit namelijk in het gips, en dat is nogal klote typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
review op anand:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337&p=2
kleine quote:
The DFI nForce4 boards shredded all previous records with this CPU and memory - reaching the highest overclocks at stock speed and at a lower mulitiplier that we have ever tested with this combination. We have squeaked by the 300 CPU clock frequency (DDR600) in the past, but it always required a 2T command rate. This time, we reached an astounding 318 (DDR636) at 1T, at the rather aggressive memory timings of 2.5-4-3-7 with our standard OCZ PC3200 Platinum Rev.2, which is based on Samsung TCCD chips. This is the highest DDR speed that we have ever reached with this memory or any other double-sided DDR memory.

What impact does 318 have on performance? Quake 3 ran at 642FPS and SiSoft Sandra 2004 standard memory bandwidth was 8,300 MB/s. The Sandra unbuffered memory bandwidth was at 4000 MB/s. All these results are new performance records in our memory testing. The very wide range of memory voltages to 4.0V is particularly useful in reaching the highest possible overclocks, along with a very complete set of memory tweaking options in the BIOS. There is still a huge reserve in the available memory voltage range as we only needed 2.9V to reach these performance levels. Those with exotic cooling will appreciate that the CPU voltage and memory voltage settings on the DFI will give them what they need to squeeze every bit of performance from their CPU and memory.

DFI delayed final release of both nForce4 boards to update some 20 components on the board and to make further modifications to BIOS timings. The goal was to improve memory compatibility and further improve the already stellar overclocking abilities of the engineering sample. Compared to the engineering sample board that we tested, the final retail board is a much better overclocker. The update certainly appears to be a success, and DFI tells us that all retail boards, the boards coming off the line, have the modifications and new BIOS.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:34:
review op anand:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337&p=2
kleine quote:
The DFI nForce4 boards shredded all previous records with this CPU and memory - reaching the highest overclocks at stock speed and at a lower mulitiplier that we have ever tested with this combination. We have squeaked by the 300 CPU clock frequency (DDR600) in the past, but it always required a 2T command rate. This time, we reached an astounding 318 (DDR636) at 1T, at the rather aggressive memory timings of 2.5-4-3-7 with our standard OCZ PC3200 Platinum Rev.2, which is based on Samsung TCCD chips. This is the highest DDR speed that we have ever reached with this memory or any other double-sided DDR memory.

What impact does 318 have on performance? Quake 3 ran at 642FPS and SiSoft Sandra 2004 standard memory bandwidth was 8,300 MB/s. The Sandra unbuffered memory bandwidth was at 4000 MB/s. All these results are new performance records in our memory testing. The very wide range of memory voltages to 4.0V is particularly useful in reaching the highest possible overclocks, along with a very complete set of memory tweaking options in the BIOS. There is still a huge reserve in the available memory voltage range as we only needed 2.9V to reach these performance levels. Those with exotic cooling will appreciate that the CPU voltage and memory voltage settings on the DFI will give them what they need to squeeze every bit of performance from their CPU and memory.

DFI delayed final release of both nForce4 boards to update some 20 components on the board and to make further modifications to BIOS timings. The goal was to improve memory compatibility and further improve the already stellar overclocking abilities of the engineering sample. Compared to the engineering sample board that we tested, the final retail board is a much better overclocker. The update certainly appears to be a success, and DFI tells us that all retail boards, the boards coming off the line, have the modifications and new BIOS.
Na dit gelezen te hebben denk ik gelijk aan Recon.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:45:
[...]

Na dit gelezen te hebben denk ik gelijk aan Recon.......
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De compatibility met mem is nog minimaal (mayb zijn mem dus), tevens zitten er in de bios een groot aantal bugs, en heeft tevens een boot probleem. Vandaar dat de retail versie is/was uitgesteld.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, vandaag het moederboard geRMA't, ik heb hem eind volgende week weer terug mocht alles goed gaan :)

Zou ik nou iig de eerste zijn die dit mobo gekilled heeft ? :) ( weer een record op m'n naam :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:43:
[...]

De compatibility met mem is nog minimaal (mayb zijn mem dus), tevens zitten er in de bios een groot aantal bugs, en heeft tevens een boot probleem. Vandaar dat de retail versie is/was uitgesteld.

Ik denk van niet:
Spice schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:34:
[/i]
Dus alle moederborden die verkocht worden, zouden al up-to-date moeten zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:18:
Ok, vandaag het moederboard geRMA't, ik heb hem eind volgende week weer terug mocht alles goed gaan :)

Zou ik nou iig de eerste zijn die dit mobo gekilled heeft ? :) ( weer een record op m'n naam :P )
Dus moet er geen post meer geplaatst worden op XS :) Ik ben trouwens toch mijn username en paswoord vergeten :+ Alhoewel je inderdaad eens lekker kan zeggen dat je de eerste bent die dit moederbord om zeep heeft geholpen. Toch wel een hele "eer" :D ;)
De shop waar ik dit mobo besteld heb, blijft maar steeds hun leverdatum aan te passen. In plaats van 7 februari is het al verschoven naar 11 :/

edit:
Nog een vraagje:.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:55:
Toen ik m'n pc vanmiddag wou booten kreeg ik geen beeld, en de leds van de diagnostic leds knipperden.
Ik dacht dat die diagnostic leds enkel bij de SLI-versie geleverd werden?

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 02-02-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Even nog een klein tussendoor vraagje:

Heeft het voor een SLI-opstelling veel voordeel een amd athlon cpu te hebben met 1 mb cache? een 4000+ ipv een 3800+ of misschien zelfs een fx-55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de overleden moederbord van R3Con krijg ik toch wel minder vertrouwen in DFI. Ik heb zelf ook de Ultra-D besteld en ik zit er niet op te wachten dat mijn moederbord ook snel doodgaat van een beetje overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:12:
Na de overleden moederbord van R3Con krijg ik toch wel minder vertrouwen in DFI. Ik heb zelf ook de Ultra-D besteld en ik zit er niet op te wachten dat mijn moederbord ook snel doodgaat van een beetje overclocken.
Mwah, ik neem aan dat het gewoon een productie foutje was, een mate van me heeft precies zelfde moederboard, en die draait er nog vlekkeloos mee.

edit:

@Laagvliegerke

Ze zitten ook op de Ultra-D. Ik verklaar mensen voor gek als ze een SLI board hebben, DFI beweert dat zonder SLI en toch 2 graka's op dit board ( dat is mogelijk ) dat ze dan niet zo heel veel slechter zijn tov 2 dezelfde graka's in sli opstelling

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

pleasure schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:05:
Even nog een klein tussendoor vraagje:

Heeft het voor een SLI-opstelling veel voordeel een amd athlon cpu te hebben met 1 mb cache? een 4000+ ipv een 3800+ of misschien zelfs een fx-55?
Ik denk wel dat het wel verschil uitmaakt, in SLI is je CPU de beperkende factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:18:
[...]

Mwah, ik neem aan dat het gewoon een productie foutje was, een mate van me heeft precies zelfde moederboard, en die draait er nog vlekkeloos mee.

edit:

@Laagvliegerke

Ze zitten ook op de Ultra-D. Ik verklaar mensen voor gek als ze een SLI board hebben, DFI beweert dat zonder SLI en toch 2 graka's op dit board ( dat is mogelijk ) dat ze dan niet zo heel veel slechter zijn tov 2 dezelfde graka's in sli opstelling
Door een kleine mod op de chip kan je van een nForce4 Ultra een nForce 4 SLI maken. En aangezien de Ultra en SLI-moederborden van DFI gelijk zijn, heb je enkel nog een SLI-bridge nodig om er een volwaardige SLI-moederbord van te maken met dezelfde performance. Dus heel zeker niet slechter :) Dank u DFI :) Trouwens, SLI ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit :o

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Weet iemand al waneer de borden in Nederland arriveren?
In Engeland komen ze vandaag aan en ze zijn op 1 februarie naar Amerika verstuurd volgens XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Neem aan dat ze er al zijn, kan morgen mijn nf4 Ultra-D ophalen.

@R3Con, wat voor voeding/stekker gebruik jij ?

[ Voor 29% gewijzigd door Viss op 03-02-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:40:
Waar heb je hem besteld?

Vanmorgen gebeld met icomputers en ze vertelden dat in ieder geval de ultra-d versies een dezer dagen zouden komen. Ik zie dat ze langzamerhand bijna overal te krijgen sinds vandaag in UK en US ook, dus hoop dat ze vandaag/morgen ook bij icomputers er zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
B@W, is de nf4 non-sli trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:40:

@R3Con, wat voor voeding/stekker gebruik jij ?
Kheb gewoon 20 pins gebruikt ( van m'n chieftec 360 Watt ), en dan met de p4 stekker erbij en dan gaan met die banaan. Owja kheb ook nog ff een molex aangesloten voor stabielere voltage lijnen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

P4 stekker naast de 20 pins ATX zodat je een semi-24pins hebt? Da's niet zo slim, want van die extra 4 pins op de 24pins ATX is er één 3,3v als ik me niet vergis. En bij de 4 pins P4 stekker heb je alleen 12v en GND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Ben ik blij dat ik een 24 pins voeding heb besteld :) . Erg onaangenaam voor r3con.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16

Snippertje

Light up your life

Komen deze moederborden ook in P4 varianten? ( met AGP )

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 06:32
Razor.Timo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:48:
Komen deze moederborden ook in P4 varianten? ( met AGP )
Die zijn er al:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:13:
P4 stekker naast de 20 pins ATX zodat je een semi-24pins hebt? Da's niet zo slim, want van die extra 4 pins op de 24pins ATX is er één 3,3v als ik me niet vergis. En bij de 4 pins P4 stekker heb je alleen 12v en GND.
Nee, de p4 connector heb ik zekers niet naast m'n atx stekker geramt, want dat past niet en ik heb wel gelet op de voltages ! De p4 stekker heb ik gewoon in p4 aansluiting geramt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:50:
[...]

Nee, de p4 connector heb ik zekers niet naast m'n atx stekker geramt, want dat past niet en ik heb wel gelet op de voltages ! De p4 stekker heb ik gewoon in p4 aansluiting geramt.
Nee, dan is het goed. Ik dacht al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wanneer de sli-dr in nl leverbaar is. De ultra-d verschijnt elk moment in de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16

Snippertje

Light up your life

zeker niet voor socket 478 :? want anders moet ik me proc weer gaan upgraden 8)7

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Razor.Timo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:28:
[...]

zeker niet voor socket 478 :? want anders moet ik me proc weer gaan upgraden 8)7
neem eens een kijk op de dfi site..

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:41
Zojuist bericht gekregen dat mijn Ultra-D onderweg is.... moet morgen arriveren... als ik maar kan slapen straks :p

Alleen vervelend dat mijn andere bestelling (behuizing, proc, videokaart) bij een ander bedrijf is gedaan en nog niet onderweg is. Ach kan ik de komende tijd de hele avond naar mijn bordje kijken. :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icomputers krijgt ze over paar dagen binnen _/-\o_

Heb al pre-order staan vanaf 12 januari en eindelijk is het moment bijna daar :9~

Heeft iemand een plaatje waar een 20pins voeding op de 24 pins aansluiting zit want dit is me nog niet helemaal duidelijk of kan iemand me even uitleggen hoe ie er dan precies in moet. :?

Dit is even een tijdelijke oplossing want deze komt eraan: PCP&C 510 Deluxe SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV27 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:35:
Zojuist bericht gekregen dat mijn Ultra-D onderweg is.... moet morgen arriveren... als ik maar kan slapen straks :p

Alleen vervelend dat mijn andere bestelling (behuizing, proc, videokaart) bij een ander bedrijf is gedaan en nog niet onderweg is. Ach kan ik de komende tijd de hele avond naar mijn bordje kijken. :)
Waar had jij hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Heeft iemand een plaatje waar een 20pins voeding op de 24 pins aansluiting zit want dit is me nog niet helemaal duidelijk of kan iemand me even uitleggen hoe ie er dan precies in moet.
Link stukje terug http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=51564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:40:
[...]

Waar had jij hem besteld als ik vragen mag?
Ik heb hem bij Bytes@work besteld. Al een poosje geleden maar gelukkig hadden ze er 1 voor een ieder die besteld had :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toenstraks mijn bordje bij Bytes@work opgehaald, echter krijg ik hem niet tot booten.
Toen ik alles ingebouwd & aangesloten had in de kast, zet ik hem aan dmv de powerswitch op het bord, fans draaide een kwartslag en verder niets.
Dacht hmm ff kijken of alles wel goed aangesloten is...
Alles zat dus goed...
Nog steeds geen boot (ook niet met powerswitch aangesloten).

Toen heb ik het systeem uit de kast gehaald, en daarbuiten alles weer aangesloten.
Weer gebeurt er niks! CMOS gecleared en alle jumpers gechecked, stonden allemaal goed!

Andere videokaart geprobeerd (pci dingetje), geboot met alleen cpu en geheugen, werkt allemaal niet.
Twee keer heb ik hem tot booten gekregen, alles (case fans, chipset fan, cpu fan) spint dan op, maar na een paar rondjes te hebben gedraaid valt ie weer uit. De chipset fan viel eigenlijk meteen nadat ie aansprong uit (na halve seconde ofzo).

Dus ik denk tjah moet wel voeding zijn, dus ff processor overgezet naar me neo2, en pci videokaartje erin, boot gewoon.
Ook ff voltlijnen opgemeten toen, 5,19 op +5 en 12,17 op +12, voeding lijkt me dus in orde.

Ik snap er ff niks meer van, ben er al 4 uur mee bezig snik :'(

Als iemand tips heeft, GRAAG!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
DOA

Heb ik al vaker meegemaakt met DFI's :(
het zijn leuke bordjes maar het gaat snel kapot hoor (/me heeft destijds 5 infinitys versleten :| )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:05:
DOA

Heb ik al vaker meegemaakt met DFI's :(
het zijn leuke bordjes maar het gaat snel kapot hoor (/me heeft destijds 5 infinitys versleten :| )
Lekker is dat... als er zoveel DOA's zijn.
Ik hoop dat ik snel een nieuwe kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:17:
[...]

Lekker is dat... als er zoveel DOA's zijn.
Ik hoop dat ik snel een nieuwe kan krijgen.
Denk het wel, B@W is altijd snel geweest bij mijn infinity's :)
altijd had ik meestal dezelfde dag nog een nieuwe, of anders 1 dagje wachten 8)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:19:
[...]

Denk het wel, B@W is altijd snel geweest bij mijn infinity's :)
altijd had ik meestal dezelfde dag nog een nieuwe, of anders 1 dagje wachten 8)
Hehe klinkt goed, zal wel tot volgende week moeten wachten though. Dan pas kwam weer een nieuwe lichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ga je ook menen!!!!

Ik ga net naar boven, ik ruik brandlucht, loop kamer binnen zie ik dat "de PC" aanstaat (had alles gewoon laten liggen) Snel alles uitgezet en geroken waar het vandaan komt.
Komt dus uit de voeding.

Hoezo springt dat moederbord opeens aan??? Leuk zeg nu is ook me voeding naar de *****, just my luck!!!

Ik kan alleen maar hopen dat het geheugen en de processor niet kapot zijn, als dat zo is $@%%

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecondoleert, ik had ook al een DOA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:36:
Dit ga je ook menen!!!!

Ik ga net naar boven, ik ruik brandlucht, loop kamer binnen zie ik dat "de PC" aanstaat (had alles gewoon laten liggen) Snel alles uitgezet en geroken waar het vandaan komt.
Komt dus uit de voeding.

Hoezo springt dat moederbord opeens aan??? Leuk zeg nu is ook me voeding naar de *****, just my luck!!!

Ik kan alleen maar hopen dat het geheugen en de processor niet kapot zijn, als dat zo is $@%%
Was dus toch blijkbaar je voeding het probleem, wat voor voeding was het dan :o

Hmm, Tagan, is goede kwaliteit imo, vreemd :/

[ Voor 6% gewijzigd door DaWaN op 04-02-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:04:
[...]

Was dus toch blijkbaar je voeding het probleem, wat voor voeding was het dan :o

Hmm, Tagan, is goede kwaliteit imo, vreemd :/
Voeding had ik nog geprobeerd in me oude setup, werkte prima, na het geintje dat ie zichzelf aanzette niet meer...
Net even nagemeten op de atx stekker, maar kreeg alleen een 5volt lijn met een waarde op verschillende plaatsen (was overigens wel stabiel op 5.07 volt), 12volt lijn kon ik nergens meten.

edit: Net nog even getest met multimeter, en de 5volt lijn zakt steeds verder in, nu 4,73.
Ook nog even een PC eraan gehangen, start niet op, voeding dus officieel kapoet

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Dit is wel allemaal slecht nieuws zeg... Jij had ook een ultra d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ali-a schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:59:
Dit is wel allemaal slecht nieuws zeg... Jij had ook een ultra d?
Heb hem op het laatst gewijzigd in een SLI-D. Ik moest en zou dat bordje gewoon hebben vandaag, en B@W had alleen deze versie nog, dus heb ik die genomen.

En ik had nog wel zo'n zin in overclocken vandaag! :( :D Helaas zal ik nog een tijd moeten wachten. Ik hoop dat ik wel een nieuw bord krijg en voeding, want ik vind dit eigenlijk belachelijk dat hierdoor een voeding stuk kan gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Het is idd vreemd dat je voeding hierdoor kapot is gegaan. Ik zou niks anders kunnen bedenken dan dat er sluiting is ontstaan. Wat voor wattage had die tagan?

[ Voor 9% gewijzigd door TakeAway op 04-02-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

waarschijnlijk 480 aangezien dat de meeste verkochte is on deze doelgroep

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Ik geloof dat dit hier nog niet gepost is:
OPB's New BH-5 records(FSB) on DFI SLI-DR
Kan niet wachten totdat ik genoeg geld heb voor dit boord :9~

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zozo nu al problemen met ultra D. Is dit mobo dan van sclechte kwaliteit gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y)
Gaming247 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:10:
Ik geloof dat dit hier nog niet gepost is:
OPB's New BH-5 records(FSB) on DFI SLI-DR
Kan niet wachten totdat ik genoeg geld heb voor dit boord :9~
:9~ 290 mhz@2-2-2-4 :9~ O+ :9 :P _/-\o_
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
@vrtnn,

Hoop dat je snel nieuw bord hebt. Praktisch vraagje; hoe past je XP120? Bij mij zit dat sinkje onder de socket net iets te dichtbij (raakt linker heatpipe) waardoor koeler linksonder niet netjes aansluit op RM.

[ Voor 3% gewijzigd door Viss op 04-02-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:30:
@vrtnn,

Hoop dat je snel nieuw bord hebt. Praktisch vraagje; hoe past je XP120? Bij mij zit dat sinkje onder de socket net iets te dichtbij (raakt linker heatpipe) waardoor koeler linksonder niet netjes aansluit op RM.
XP-120 past prima, beide kanten op past hij goed, hij raakt geen andere componenten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Laatst online: 11-01-2021
Voor mij ligt klaar om verzonden te worden:
DFI LANPARTY nF4 SLI-DR
OCZ520ADJ
OCZ PC3200 Gold VX (dit is toch beter dan OCZ PC3200 Platinum Rev2?)
Dave mailden me dat het geld nog niet binnen was, damn 8)7 .

De rest van mijn nieuwe systeem heb ik her en der besteld en zal de komende weken gaan binnendruppelen.

En nu komt het, moi heeft nog nooit een PC in elkaar gezet, zijn DFI's echt zo kwetsbaar of
gaat het om de Ultra versie (dat hoop ik dan maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
The farmer schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:16:
En nu komt het, moi heeft nog nooit een PC in elkaar gezet, zijn DFI's echt zo kwetsbaar of
Ik hoop het niet zeg. Postbode vandaag langs geweest maar zat op mijn werk :S
Morgen kan ik het ook niet ophalen omdat het zaterdag is :(

Heb wel een beetje angst nu ik een zie dat er een paar overleden bordjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
magnetic levitation north bridge cooling fan with fan speed control
Is die NB cooling nou stiller dan de Asus, kan bijna niet anders :) , maar er is nog steeds geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@JohnnyV27

Sorry ik was even vergeten dat jij die bestelt hebt.
Ze moeten het gewoon allemaal doen :+ .
Ja dat is beter, kan ik weer verder gaan met wachten :Z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:16:
Voor mij ligt klaar om verzonden te worden:
DFI LANPARTY nF4 SLI-DR
OCZ520ADJ
OCZ PC3200 Gold VX (dit is toch beter dan OCZ PC3200 Platinum Rev2?)
Dave mailden me dat het geld nog niet binnen was, damn 8)7 .

De rest van mijn nieuwe systeem heb ik her en der besteld en zal de komende weken gaan binnendruppelen.

1 van de 2 ultra boarden die ik heb is dood, de andere doet het nog ;)

Ik gok gewoon dat het bij mijn board en het board van vrtnn bad luck was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
rare vraag, heb ik maar even ge-edit

[ Voor 85% gewijzigd door The farmer op 04-02-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke revisie zijn jullie moederborden staat op de sticker op moederbord AA00 of 01 of 02?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg maandag de ultra-d binnen. maar nu ik hoor dat de sli-dr leverbaar is bij bytes@work :( jammer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:54:
Welke revisie zijn jullie moederborden staat op de sticker op moederbord AA00 of 01 of 02?
Ik "heb" een 02 versie.

Net bericht van B@W dat ik een nieuwe krijg zodra ze binnen zijn, gelukkig! /me happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet meer welke ik had. Mobo is nu alweer RMA dus kan ook niet meer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:14:
Ik krijg maandag de ultra-d binnen. maar nu ik hoor dat de sli-dr leverbaar is bij bytes@work :( jammer......
Zijn daar helaas ook al weer uitverkocht.... :'( ... nog ff wachtend dus... of voor een ultra-d gaan... maar moet zeggen dat ik persoonlijk ook wel graag de sli-dr wil hebben.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Bedoel je wat op de sticker staat op een van de pci sloten?
Staat bij mij ook A02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
A02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Dat zou dus de revisie moeten zijn zonder problemen ...

Bij wie draait het bordje nou wel nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
De revisie zegt niets over het bord/hardware, maar alleen over de bios. Er blijken verschillende problemen te zijn met de biossen op borden met de 00 en 01 revisie. Deze problemen zijn opgelost in bios 02 (februari). Er zijn borden in omloop met revisie 02, waarop toch de 01 (januari) bios op zit. Flashen naar 02 lijkt uitkomst te bieden.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52258

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?p=50237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:42
Ik wil ook graag weten zoals Syzzer of iemand hier een werkende Mobo heeft die geen problemen veroorzaakt?? Ik ben sceptisch tov. DFI na dat ik zoals velen van ons meerdere DFI mobo`s in zeek korte periode kapot gingen en/of zeer veel problemen veroorzaakten. En ik praat hier niet over kinderziektes van de neuwe moederbord. NU zit ik all aan mijn 5 – de moederbord Lanparty Ultra B met nForce2 chipset, .. en deze begint nu ziek te worden.

Mischien is een goede tip. On zo`n stem – (Poll! ) laten maken voor de users van deze planken met de antwoorden of ze geen problemen ondervonden met deze moederborden.

Ik ga nu zeker voorzichtig doen met een aankoop van DFI planken en zeer veel lezen over de problemen om zo`n miskoop als de DFI Lanparty Ultra B voor mij te besparen.

EDIT:

Goed gedaan Syzzer. NU maak hopen dat iemand die zijn DFI heeft gaat deze poll invullen.

OFF TOPIC:
Ik zit nu in de koop van een nieuwe processor. Ik twijfel of dit een AMD 64 3200+ of de 3500+ moet zijn :? ik heb een bierkoeler die me gaat helpen een constante temp. van mijn waterkoeling voor deze CPU. Ik kan ook aankomen aan een CPU met en stepping naar mijn keuze, wel wat duurder maar dan ben ik meer zeker dat ik de goede heb :)
Nu is de vraag welk CPU :? 3500+ of 3200+ ( is de 3500+ waard voor zijn meerprijs tov. de 3200+ :? . ik heb de Kingston BH-5 2x512MB ) en deze DFI zou er zeer mooi bijpassen.

[ Voor 29% gewijzigd door SlowikPL op 06-02-2005 16:04 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Daar komen ze:

Poll: Leeft jouw DFI NF4 bord nog?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=41085&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Hoe lang heeft jouw DFI NF4 bord geleefd?
/me LET OP! ALLEEN STEMMEN ALS JE BORD DOOD IS
DOA
1 dag
2 - 5 dagen
5 - 30 dagen
30 + dagen
/me LET OP! ALLEEN STEMMEN ALS JE BORD DOOD IS
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=41083&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 7% gewijzigd door Syzzer op 06-02-2005 15:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste