What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Verwijderd
beetje kort door de bocht heTheGhostInc schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:43:
* TheGhostInc vindt persoonlijk de "wide-open" verbindingen zoiezo misleiding, fors meer betalen voor geen garanties, de consumentenbond zou hier best wat aan mogen doen.
voorbeeld:
omdat de kpn slechte/oude koper in de grond heeft liggen haal ik nu geen 800Kbit maar slechts 700 of zelf 600... moet ik dan de provider aansprakelijk stellen dat ik m'n snelheid niet haal
De provider zal in dergelijke gevallen, ik heb er nl. al verscheidene gezien, waarbij dan kostenloos geschakeld kan worden naar een 512 kbit upstream abbo..
en dat noem ik service..
Verwijderd
Nee natuurlijk niet. e.e.a. hangt een beetje van de cijfers af. Stel slechts 1% van de klanten haalt daadwerkelijk 1024.. meer dan 80% zit onder de 800Kbps. Je kunt je dan afvragen of het van de provider wel reëel is om met die 1024 te schermen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:29:
beetje kort door de bocht he
voorbeeld:
omdat de kpn slechte/oude koper in de grond heeft liggen haal ik nu geen 800Kbit maar slechts 700 of zelf 600... moet ik dan de provider aansprakelijk stellen dat ik m'n snelheid niet haal
Maar goed, dat is een andere discussie..
- De verbinding zal prima 1 Mbit aankunnen -> Demon levert wat ze gevraagd is.
- Het modem is inderdaad een kado, dat deze de snelheid niet aankan is pech voor jou.
- Demon levert je exact wat ze zeggen namelijk een 1 Mbit upload.
- Je kunt dus NIET opzeggen.
Verwijderd
Lees in het vervolg de daar maar wel even. Wat jij zegt is al 10000000 keer onderuit gehaald.Pannenkoekkie schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:00:
Zonder al te veel op de historie van de tread te letten:
- De verbinding zal prima 1 Mbit aankunnen -> Demon levert wat ze gevraagd is.
- Het modem is inderdaad een kado, dat deze de snelheid niet aankan is pech voor jou.
- Demon levert je exact wat ze zeggen namelijk een 1 Mbit upload.
- Je kunt dus NIET opzeggen.
Je kan je wel zo druk maken om dat modem, maargoed .. stel je heb een ander modem. Dan heb je 80% kans dat je op een Alcatel Dslam zit. Volgens de specs halen die max 896kbit, maar met geluk haal je er 930 uit.
Dat allereerst inderdaad. Nette brief sturen aan de ISP (kan ook per mail natuurlijk, dat bieden ze vast ook als officieel communicatie kanaal aan).Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:14:
Verder een oproepje aan de TS:
Ik weet niet helemaal waar dit topic nog naartoe moet gaan, behalve naar een eindeloze discussie. Mijn advies (alweer) is gewoon een vriendelijke brief te schrijven, je probleem uit te leggen, je standpunt naar voren brengen en reactie binnen een redelijke termijn vragen. Daarmee ga je meer berijken dan dat wij hier virtueel elkaar de koppen inslaan om jou probleempje
Iedereen wel denk ikVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:24:
Ik ben benieuwd naar de reactie van de ISP.
Uhm, dan is er één mogelijkheid en dat is het niet aanbieden. Wil je dat dan?TheGhostInc schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:43:
* TheGhostInc vindt persoonlijk de "wide-open" verbindingen zoiezo misleiding, fors meer betalen voor geen garanties, de consumentenbond zou hier best wat aan mogen doen.
Er zijn nog veel meer dingen in ISP land die langzaam zo gegroeid zijn waar ik mijn vraagtekens bij zet. Net als reclame maken met 'geen datalimiet' wat gelijk de aanname laat doen naar 'onbeperkt' wat er helemaal niet staat of bedoeld wordt. Er is simpelweg geen vastgestelde hoeveelheid als maxium maar een 'fair-use' verhaal. Je koopt iets, en je weet niet eens wat je mag of niet mag. Wat is in hemelsnaam 'fair' bijvoorbeeld. Zijn nog tal van dit soort dingen.
Dat zijn andere discussies en horen hier niet in thuis
Het gaat om een aansluiting op BaByXL (Tiscali-Wholesale) netwerk. Die gebruiken nog voor 98% Cisco apparatuur (globespan chipsets) en zijn een migratie aan het doen nu naar UTStarcom (globespan chipsets). Echter kan een modem op de Cisco best 7616/864 doen en op de nieuwe apparatuur 8064/896 opeens. Maar ook andersom ......[Airwolf] schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:07:
* bjck zal het nog eens erger maken voor de ts.
Je kan je wel zo druk maken om dat modem, maargoed .. stel je heb een ander modem. Dan heb je 80% kans dat je op een Alcatel Dslam zit. Volgens de specs halen die max 896kbit, maar met geluk haal je er 930 uit.
* bjck vroeg zich ook af hoe iemand opeens bij Demon kwam in deze thread als de ISP waar het om gaat. Lezen (ook voor mij soms) blijft moeilijk ....
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
als je de draad gelezen had had je gezien dat er gebruikers zijn die met de combo Alcatel DSLAM icm Zyxel modem ( met Alcatel chipset ) 960Kbit upstream halen...[Airwolf] schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:07:
/me zal het nog eens erger maken voor de ts.
Overigens zijn de Cisco DSLAMs ook nog in geruime aantallen aanwezig en ik twijfel aan jou 80%
beetje off-topic,maar ik zit ook op het Baby-XL net met een Zyxel modem... misschien toch maar achter een Copperjet aan ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:37 ]
Verwijderd
Compuserve heeft vandaag ineens de aanbiedingen aangepast;
Alle snellere uploads zijn nu ineens verlaagd naar maximaal 830 kbps hahaha hoe zou dat toch komen?
Ik heb sinds gisteren eindelijk verbinding via hun Zyxel modem en haal helaas maar max 400 kbps upload. Daar wordt nog aan gesleuteld zeggen ze.
Mijn 2 Mbit download haalt vaak wel rond de 1800 kbps.
Denk ik dan onzindelijk dat ik ook een upload boven de 800 mag verw8en?
Of is dat niet echt gekoppeld?
Is 1300 meter vanaf een centrale zitten relatief ver?
Had eerst ADSL via Versatel (over deze11de lijn) en haalde vaak mijn maxima 128 KB/s en 30 KB/s
Verwijderd
Ik haal zelf met m'n upload download 2240 kbit met m'n zyxel modem... het heeft wel met de kwaliteit van je lijn te maken.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:01:
Mijn 2 Mbit download haalt vaak wel rond de 1800 kbps.
Denk ik dan onzindelijk dat ik ook een upload boven de 800 mag verw8en?
Of is dat niet echt gekoppeld?
slechte lijn = meer demping = minder snelheid.
[qoute]
Is 1300 meter vanaf een centrale zitten relatief ver?
[/quote]
nee niet echt... tussen de 2 a 3 km praat je over ver.
misschien vanwege m'n sigbjck schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:29:
* bjck vroeg zich ook af hoe iemand opeens bij Demon kwam in deze thread als de ISP waar het om gaat. Lezen (ook voor mij soms) blijft moeilijk ....
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 16:41 ]
Verwijderd
Doordat mijn download bijna het praktisch maximale haalt.... zou je denken dat de lijn oke is. Waarom is mijn upload dan zo onder de maat?
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:25:
zozo maar heb jij dan een ander modem dan de Zyxel 650H of ben je aan het solderen geweest?Dan graag een screenshotje
Doordat mijn download bijna het praktisch maximale haalt.... zou je denken dat de lijn oke is. Waarom is mijn upload dan zo onder de maat?
Upload is 800~832 Kbit... ik hoop straks met m'n copperjet ( ik heb er een op de kop getikt ) meer te halen..
Ik vind je download van 1800kbit niet bijzonder spectaculair... zeker gezien dat 2mbit zeker niet de top van ADSL is...
Of ze hebben je download gecapt op 1800 of je lijn is idd niet echt 100% ok
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 16:44 ]
Ik dacht dat BabyXL ook voornamelijk Alcatel dslam's had, vandaar mijn opmerking.bjck schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:29:
Het gaat om een aansluiting op BaByXL (Tiscali-Wholesale) netwerk. Die gebruiken nog voor 98% Cisco apparatuur (globespan chipsets)
Op het bbned netwerk is een heel groot deel al Alcatel, of wordt dit binnenkort.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:32:
als je de draad gelezen had had je gezien dat er gebruikers zijn die met de combo Alcatel DSLAM icm Zyxel modem ( met Alcatel chipset ) 960Kbit upstream halen...
Overigens zijn de Cisco DSLAMs ook nog in geruime aantallen aanwezig en ik twijfel aan jou 80%
Maar iniedergeval, diegene die 960 halen, hebben hun lijn in een gouden buisje liggen. De mensen die dat halen zijn er echt niet veel.
Verwijderd
Na aanschaf van een Copperjet 810 Rev 1 via marktplaats heb ik inmiddels ook 960Kbit upload...[Airwolf] schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:18:
Maar iniedergeval, diegene die 960 halen, hebben hun lijn in een gouden buisje liggen. De mensen die dat halen zijn er echt niet veel.
Dit is volgens BBned de afstand naar de centrale vanaf mijn huisje..
Centrale: Es-Wsb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1450 meter.
mocht je twijfelen zie hier :
Die upload is idd goed mogelijk, zit ik ook op hier.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:47:
[...]
Na aanschaf van een Copperjet 810 Rev 1 via marktplaats heb ik inmiddels ook 960Kbit upload...
Dit is volgens BBned de afstand naar de centrale vanaf mijn huisje..
Centrale: Es-Wsb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1450 meter.
mocht je twijfelen zie hier :
[afbeelding]
Line Mode G.dmt Line State Show Time
DS Speed 7616 Kbps US Speed 960 Kbps
Ben dus heel tevredenCentrale: Ns
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2023 meter.
Reden? Zowel mijn modem (Eminent nogwattes) als de DSLAM (Cisco) hebben een Globespan chipset, die babbelen lekker onderling. Alcatel upgrade is hier nog niet geplanned, houden zo, want dan ga ik mbt upload wel naar beneden denk ik. Pingtijd is dan wel iets lager, maar goed, de 16ms van nu vind ik prima, ik game toch nooit
Góh wat een toeval zeg he, dat ze zomaar toevallig een toevallig adsl modem bijleveren! Ik bedoel, ze kunnen ook poffertjesmix als kado geven! Haha! Maar een modem! Wat een tóeval! Ook handig, hoef je er geen een meer te kopen! Leuk man, zo'n toevallig kado!Osiris schreef op maandag 22 november 2004 @ 05:04:
[...]
Wat heeft het feit dat Demon toevallig dat ding levert te maken met het feit dat je een ADSL-lijn aanvraagt?
Als Demon een lijn aanbiedt die een megabit aan moet kunnen en je krijgt daar een bijbehorend modem bij (ja, die zijn bijbehoren, en nee, dat is níet zomaar toevallig iets wat ze erbij geven), dan mag je uiteraard verwachten dat dat modem het ook kan.
Demon raadt zelf met klem aan om toch vooral óf een copperjet óf een zyxel te kopen...Demon schrijft : Wanneer u er voor kiest om een eigen modem/router aan te schaffen is het belangrijk om te beseffen dat niet elke router probleemloos zal werken met uw DSL lijn. Wij raden wij u dan ook met klem aan om een door ons gecertificeerde modem/router aan te schaffen.
Als je een abo neemt, waar je gratis een standaard modem bij krijgt, mág je er gewoon vanuit gaan dat dat modem geschikt is voor dat abo.ADSL-specificaties geven een theoretische snelheid van 1024 kbps en daarmee basta. Je hebt de keuze om dat modem niet te kiezen en er wordt gewaarschuwd dat apparatuur de snelheid kan beïnvloeden.
"Wat info". Ik ben toch tweaker genoeg om zelf wat info te vergaren, maar ik heb nog nooit gehoord van adslmodems die normale snelheden niet kunnen halen, en ik kan me voorstellen dat 95% van Nederland gewoon denkt dat het modem geen probleem is. Daar komt bij, Demon raadt het modem zelf aan!Als je om die paar kbps gaat zeuren, acht ik je ook competent genoeg om van te voren wat info te vergaren
Optie, optie. Er hoort een modem bij. Daar betaal je ook gewoon voor bij het abonnement. Hij is ook gratis bij een abo. Moet je dat soms afslaan?In mijn ogen is dit niet één pakket. Je koopt een dienst en bij die dienst zit de optie tot modem (in 't geval van Demon that is).
Ja, maar als je dan een door hun aangeraden modem koopt, mag je natuurlijk verwachten dat dát het probleem niet is. De lijnkwaliteit kan, de activiteit van de buren kan, maar níet de apparatuur. Demon heeft dan wel leuk een linkje staan op 1024, zodat je kan lezen dat het niet gegarandeerd wordt, maar ze hadden dan óók wel even een linkje op die 'apparatuur' mogen zetten, met daaronder dat je het met een zyxel dus sowieso niet gaat halen. Dat is dan wel zo eerlijk heEn dat modem sluit prima aan op de dienst. Er staat namelijk duidelijk dat 1024 niet gegarandeerd wordt.
Mwoah, dat weet ik nog zo net niet.Dus juridisch heb je sowieso geen poot om op te staan.
[b]Gôôôh wat loopt mijn computerklok slecht zeg! Ik dacht dat het nu pakkem beet iets van maandag 22 november 2004 @ 05:05 was ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 09-12-2004 21:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
Maar ik haal wel erg lage snelheden naar mijn mening:
speedtest.nl:
download: 500~600kb/s
upload: 60~70 kb/s
Als ik van internet download dan kom ik tussen de 600 en 700..
mijn upload wordt bv bij dc++ niet hoger dan die 70..
Ik vind dit wel heel erg laag...
Zou ik hier wel wat aan kunnen doen?
SorrieVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:14:
zoo.. nog een lekker kwak mosterd na de maaltijd ? (als in: hier zijn we het toch al geruime tijd over eens?)
* eamelink peert hem maar weer uit /14
Verwijderd
De discussie over wel of niet contract/verplichtingen/rechten e.d. is al gevoerd...
Het was echter volgens diverse mensen moeilijk om boven de 800 Kbit te komen...
De oplossing hier is combinatie dslam modem...
heb je BBned dan heb je waarschijnlijk een Alcatel dslam dan is de Zyxel een goeie keuze..
Heb je BabyXL dan heb je zeer waarschijnlijk een Cisco dslam en dan is een copperjet een goeie keuze ( of een ander modem met Globespan chip )
Ik denk dat bijvoorbeeld een provider als Demon niet vooraf kan zien op welk netwerk je terecht gaat komen..
Opzich zijn die Zyxels prima adsl modems en voor support is het uiteraard makkelijker als al je abbonees het zelfde apparaat zouden hebben
Heel vee, echt heel veel threads aandachtig door gaan lezen. Even bellen met de helpdesk van je ISP om wat nuttige tips en informatie. 't Is voor 95% een bekabeling controle middag voor je.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:22:
Ik heb bij Tweakdsl een 8/1mbit lijntje..
Maar ik haal wel erg lage snelheden naar mijn mening:
speedtest.nl:
download: 500~600kb/s
upload: 60~70 kb/s
Als ik van internet download dan kom ik tussen de 600 en 700..
mijn upload wordt bv bij dc++ niet hoger dan die 70..
Ik vind dit wel heel erg laag...
Zou ik hier wel wat aan kunnen doen?
Maar ".. erg aan de lage kant.." op een 2-8/1 wat een 2 tot 8Mbit verbding is is dat toch netjes? En upload van 1024 wordt niet gegarandeerd en meeste sitauties is dat dus tussen 640 & 1024kbit in in de praktijk. Dat komt mooi overeen met je 60 a 70 KByte/s.
De CJT810R1 (Revisie1 met de snelheids lampjes) heeft een Ti (texas-instruments) chipset. Kom je niet veel tegen maar werkt in combinatie met de globespan in de Cisco's prima inderdaad. De CJT810R4 (Revisie4) heeft wel Globespan en geeft soortgelijke resultaten of zefls 1024kbit.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:46:
Ik geloof dat ik hier de aanstichter van ben...
De discussie over wel of niet contract/verplichtingen/rechten e.d. is al gevoerd...
Het was echter volgens diverse mensen moeilijk om boven de 800 Kbit te komen...
De oplossing hier is combinatie dslam modem...
heb je BBned dan heb je waarschijnlijk een Alcatel dslam dan is de Zyxel een goeie keuze..
Heb je BabyXL dan heb je zeer waarschijnlijk een Cisco dslam en dan is een copperjet een goeie keuze ( of een ander modem met Globespan chip )
Ik denk dat bijvoorbeeld een provider als Demon niet vooraf kan zien op welk netwerk je terecht gaat komen..
Opzich zijn die Zyxels prima adsl modems en voor support is het uiteraard makkelijker als al je abbonees het zelfde apparaat zouden hebben
Nieuwe 816-2P (powered by BBned) modems die ook al op marktplaats ziet zijn de voice (VoDSL dus geen VoIP) modems met ook globespanchips.
'k Zou me niet blindstaren op een 2de hands CJT810, de R1 heeft na jaren trouwe dienst niet de naam om het jaren te blijven doen.
[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 09-12-2004 22:00 ]
Verwijderd
bjck schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:58:
De CJT810R1 (Revisie1 met de snelheids lampjes) heeft een Ti (texas-instruments) chipset. Kom je niet veel tegen maar werkt in combinatie met de globespan in de Cisco's prima inderdaad.
maar idd de rev 1 loopt op een TI chip..
niks gaat eeuwig mee.... tja... ik heb m'n cjt810 met splitter en een dsl router gekocht voor 25 euro
kan je toch geen buil aan vallen dacht ik
Verwijderd
640kbit / 8 = 80kb/sbjck schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:58:
[...]
Heel vee, echt heel veel threads aandachtig door gaan lezen. Even bellen met de helpdesk van je ISP om wat nuttige tips en informatie. 't Is voor 95% een bekabeling controle middag voor je.
Maar ".. erg aan de lage kant.." op een 2-8/1 wat een 2 tot 8Mbit verbding is is dat toch netjes? En upload van 1024 wordt niet gegarandeerd en meeste sitauties is dat dus tussen 640 & 1024kbit in in de praktijk. Dat komt mooi overeen met je 60 a 70 KByte/s.
dat is togh langzamer bij mij! en ik had eerst een asus modem, daarmee haalde ik tegen de 100kb/s en met de download 700~800..Dit modem kon de instellingen niet onthouden dus werd ie ingewiselt voor een Alcatel 510 die dus veel langzamere snelheden haalt.
Verwijderd
controleer je kabels, splitter, modem e.d.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:19:
[...]
640kbit / 8 = 80kb/s
dat is togh langzamer bij mij!
veel problemen zitten na het isra punt
Waarschijnlijk hang je dan ook aan een cisco (globespan) dslam... en icm een alcatel is die langzamer ...ingewiselt voor een Alcatel 510 die dus veel langzamere snelheden haalt.
overigens door wie is die vervangen ? door jezelf , door je isp of door een winkel ?
Ik zit achter een Cisco DSLAM met BBned. Er zullen, denk ik, nog genoeg centrales zijn die niet zijn geupgrade naar een Alcatel.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:46:
Idd, hier (Nunspeet) ook nog altijd Cisco DSLAM. Afaik weet vervangen ze alleen de "volle" DSLAMS. De Cisco's gaven problemen bij zo'n 40% bandbreedte ofzo. In kleine centrales is die 40% nooit te halen, en dus geen problemen als je eronder blijft.rvm schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:59:
[...]
Ik zit achter een Cisco DSLAM met BBned. Er zullen, denk ik, nog genoeg centrales zijn die niet zijn geupgrade naar een Alcatel.
De centrale hier (Nunspeet) heeft 1x155Mbit ATM invoer liggen op z'n DSLAM. Er zaten vorig jaar (toen ik er was) zo'n 30 ADSL en 10 SDSL gebruikers op schat ik. Dus die 155Mbit is voorlopig RUIM voldoende, al helemaal als je de 1:25 overboeking rekend
Als de centrale uitgebreid wordt zal t ongetwijfeld wel alcatel worden, maar goed, da's hier voorlopig dus niet van toepassing.
Ik sync dus lekker door met mn Globespan-based modempje op 7616 down, 960 up, 2013 meter @ ISDN, dus klaag niet.
Verwijderd
ik heb hem zelf er weer in gezet..Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:25:
[...]
controleer je kabels, splitter, modem e.d.
veel problemen zitten na het isra punt
[...]
Waarschijnlijk hang je dan ook aan een cisco (globespan) dslam... en icm een alcatel is die langzamer ...
overigens door wie is die vervangen ? door jezelf , door je isp of door een winkel ?
Het was zon zelf installatie pakket.. De asus dee het eerst niet goed en de alcatel werd toen vervangen door Tweakdsl zelf.. kabels e.d. zitten allemaal wel goed want eerst was het gewoon wel goed..
Er zijn twee redenen om Cisco DSLAM's te vervangen. Ze zijn niet 'dicht' genoeg. Er kunnen te weinig mensen op een chassis. Op een Alcatel kun je het dubbele aantal klanten aansluiten, en de kaart waarmee je 64 lijnen aansluit, in plaats van Cisco's 8 is aangekondigt, waarmee de dichtheid van poorten 8 maal zo groot word als die op een Cisco. En de tweede reden is simpeler: Cisco is gestopt met de ontwikkeling van hun DSLAM's. Geen ADSL-2, geen andere lijnsoorten, geen IPv6.DJSmiley schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:14:
Afaik weet vervangen ze alleen de "volle" DSLAMS. De Cisco's gaven problemen bij zo'n 40% bandbreedte ofzo. In kleine centrales is die 40% nooit te halen, en dus geen problemen als je eronder blijft.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
doosje waar je dikke ptt stamkabel op houdt en je eigen draad begintVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:11:
wat is een isra punt?
overigens mocht je nog een andere splitter hebben dan zou ik die eens proberen...
zal niet de eerste keer zijn dat een rotte splitter je lijn onderuit haalt..
Verwijderd
maar ik had twee verschillende alcatel modems+uitrusting geprobeerd dus ik denk niet dat dat het is..
dat isra punt is aangelegt door kpn mensen dus dat zal wel goed zitten..
Heb tweakdsl ook ff een mailtje gestuurd over hoe dit opgelost gaat worden..
edit: ik woon trouwens heel dicht bij de centrale dus de afstand zal de snelheid niet minderen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 19:01 ]
Geachte ....
Wij hebben uw klachten (niet optimale upload lijnsnelheid en te lage
upload modem
snelheid) besproken met Tiscali Wholesale, de leverancier van uw
lijnverbinding.
<> De 4-poorts router die u heeft kan maximaal 832kbps uploadsnelheid
genereren. De
snelheid die bij uw abonnement hoort is een 1024kbps. Tiscali stelt dat
het mogelijk is
om een modem te leveren dat deze snelheid ook haalt maar dat is dan een
eenpoortsrouter.
Zij geven aan dat de gegarandeerde snelheid een theoretisch maximum
betreft en dat
het feit dat dit niet wordt gehaald wordt veroorzaakt door
omstandigheden die voor hen
overmacht betekenen: de lengte of kwaliteit van de KPN telefoonlijn naar
uw woning.
Tiscali kan uw lijn instellen op de theoretische 1024 kbps maar dat zult
u ervaren als een
achteruitgang: dit levert storing op en de ervaren snelheid zal dan
eerder lager dan hoger zijn.
De eenpoortsrouter staat tot uw beschikking maar het lijkt mij dat,
omdat het modem niet de
reden is van de lagere upload snelheid, het niet in uw belang is tot een
omruil over te gaan. De
upload snelheid wordt er niet hoger van en u verliest de mogelijkheid
meer computers van de
ADSL aansluiting te laten profiteren.
Tiscali geeft aan dat, omdat de oorzaak van de klachten buiten haar
invloedsfeer ligt, een
tegemoetkoming in hun ogen niet terecht is.
<> Daarmee kan feitelijk aan de huidige omstandigheden niets worden
veranderd. Dat spijt mij zeer.
Bij de komende onderhandelingen over de voortzetting van de overeenkomst
met Tiscali zal de
levering van een te trage 4-poorts router aan de orde worden gesteld.
Natuurlijk heb ik weer een gepepert antwoordje terug gestuurd. :
Geachte A. ********,
Dank voor uw reactie. M.a.w. pech gehad. Dat is zeer zeker niet het antwoord waar ik op zat te wachten. Dat de kwaliteit van de lijnverbinding mede bepalend is voor de kwaliteit van het pakket is mij bekend.
Echter u beseft zich waarschijnlijk wel dat de 4 poorts router 110 euro gekost heeft en dat een 1 poorts router in prijs zal verschillen en niet over dezelfde functionaliteit beschikt. Daarnaast is het zo dat de europese standaard ligt op 832 upload voor adsl en ik dus erg beniewd ben naar de specificaties van de router die u aanbiedt. Vervolgens vind ik het zeer ongepast, dat u voor mij in de email al een keuze maakt. Graag zou ik zelf willen kiezen.
Op dit moment is de upload snelheid van mijn verbinding om en nabij de 600 kbps. Dat is dichter bij de 512 als de 1024 als u begrijpt wat ik bedoel.
In mijn ogen liggen de zaken zo:
1. de 4 poorts router (110 euro) is niet geschikt voor een verbinding van 1024.
2. er is geen router beschikbaar met dezelfde functionaliteit (router incl 4 poorts switch)
3. de router die vervolgens aangeboden wordt, heeft 1 poort ipv 4 en bevat zo mag ik aannemen geen switch.
4. de huidige uploadsnelheid ligt op dit moment op 600 kbps ipv 800 of 1000 (afhankelijk van lijnkwaliteit)
5. u vraagt mij tevreden te zijn.
Sorry dat ik hier even om moet glimlachen. Het komt zelden voor, dat er zo de draak met mij wordt gestoken.
Mijn voorstel is daarom als volgt:
1. Ik ontvang een 1 poorts router, die geschikt is voor een verbinding van 1024 kbps upload snelheid en dit ook in de specificaties is terug te vinden, welke compatible is met een 5 poorts switch, die ik zelf zal aanschaffen. (er zal dus een uplink poort op de router moeten zitten) Ik ontvang daarbij het teveel betaalde bedrag voor de 4 poorts router terug. Daarnaast wordt er een compensatie aangeboden mbt downloadsnelheid en of abonnements bijdrage. U ontvangt op uw beurt natuurlijk de ongeschikte router retour.
2. U downgrade de verbinding naar 1024/512 aangeboden voor **** euro p/m en levert daarbij een combo modem (0 euro). Deze downgrade is natuurlijk niet voor mijn rekening. Ik ontvang het bedrag van 110 euro voor de router terug, waarbij u natuurlijk de router weer retour krijgt.
Gezien de historie van deze kwestie en om verder escalatie te voorkomen, gaat mijn voorkeur uit naar optie 2. Wanneer u hiermee accoord gaat, zal ik geen verdere stappen hoeven te ondernemen en bespaard dat beide partijen een hoop werk en tijd.
Ik ben erg benieuwd naar uw reactie. Komt u alstublieft nu niet weer met het verhaal, dat de lijnverbinding van een bepaalde kwaliteit moet zijn om ook snelheden te halen. Dat is hier namelijk niet de kwestie. Ik wil app. die in eerste instantie geschikt is om het overeengekomen te bereiken. Dat vervolgens lijnkwaliteit en afstand naar centrales bepalend zijn is stap 2. Ik betaal 110 euro voor iets wat niet aan de specificaties voldoet. Dat is hier de kwestie. En bij deze kan er dan wel degelijk in gebreke gebleven worden.
Groet,
NB: U koopt en betaald voor een mercedes benz brabus 6 ltr. v12. Deze levert 500 pk en kan 300 km/u rijden. Vervolgens krijgt u van de fabriek een mercedes benz brabus 3 ltr v6. 250 pk en topsnelheid van 220 km/u.
Mij benieuwen of u met een wijntje en een stukje stokbrood achterover leunt op uw bank en tegen uw partner zegt, "ach, wat maakt het uit, je mag in nederland toch maar max 120 km/u op de autosnelweg en door de vele files zal je nooit hard kunnen rijden"
De nb kon ik niet laten... Ik hou jullie op de hoogte....
Straks heb je een ander modem, wat misschien helemaal niet naar je zin is en je lijn staat weer op 1024 ingesteld en wordt enorm instabiel. Gelijk hebben en gelijk krijgen is vaak iets heel anders, maar soms heeft het niet veel zin om het door te halen tot het einde.
Uhm, als je het letterlijk deelt door 8 inderdaad wel ja. Maar het moeit ook nog door wat netwerk lagen heen wat enig overhead gaat genereren zoals ethernet en ATM. Reken voor het gemak eens met /10 ipv /8 (/9.5 klopt nog het beste).Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:19:
[...]
640kbit / 8 = 80kb/s
dat is togh langzamer bij mij! en ik had eerst een asus modem, daarmee haalde ik tegen de 100kb/s en met de download 700~800..Dit modem kon de instellingen niet onthouden dus werd ie ingewiselt voor een Alcatel 510 die dus veel langzamere snelheden haalt.
Je ASUS modem had dus blijkbaar andere chipsets dan je huidige Alcatel modem. Daarnaast heb je ook nog te maken met de fabrikant/firmware makers hoe 'voorzichtig' ze zijn met intrainen, welke criteria ze aanhouden.
[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 10-12-2004 23:27 ]
Verwijderd
Er is een router van Eminent die een Globespan chipset heeft en ook een 4 poorts switch.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:22:
er is geen router beschikbaar met dezelfde functionaliteit (router incl 4 poorts switch)
Deze router ( en er zuller er zeker meer zijn met deze specs ) kan icm een Cisco/globespan DSLAM een hogere snelheid halen dan 832 Kbit..
Maar gezien het feit dat je totaal niet in de buurt komt van de 800Kbit lijkt me jou lijn van een slechte kwaliteit en zal een ander modem waarschijnlijk niet veel helpen.
Het downgraden lijkt mij idd de beste oplossing voor jou probleem.
Ik verwacht ook dat je met je huidige modem met de gedowngrade lijn geen problemen zal krijgen.
EM4100 uit mn hoofd, ik heb dat ding zelf ook. Eminent gaat/is overgestapt naar TI chipsets geloof ik, Globespan-Virata is overgenomen door Connexant.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:51:
[...]
Er is een router van Eminent die een Globespan chipset heeft en ook een 4 poorts switch.
Deze router ( en er zuller er zeker meer zijn met deze specs ) kan icm een Cisco/globespan DSLAM een hogere snelheid halen dan 832 Kbit..
Maar gezien het feit dat je totaal niet in de buurt komt van de 800Kbit lijkt me jou lijn van een slechte kwaliteit en zal een ander modem waarschijnlijk niet veel helpen.
Ik verwacht ook dat je met je huidige modem met de gedowngrade lijn geen problemen zal krijgen.
Dit modem synct als één van de weinigen _wel_ op 1024kbit.
Heb een mooie 8064/1024 sync (14db/7db SNR) op 1400m afstand van centrale (BBNed).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Maar kan ik hier dan wat aan doen?bjck schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:25:
[...]
Uhm, als je het letterlijk deelt door 8 inderdaad wel ja. Maar het moeit ook nog door wat netwerk lagen heen wat enig overhead gaat genereren zoals ethernet en ATM. Reken voor het gemak eens met /10 ipv /8 (/9.5 klopt nog het beste).
Je ASUS modem had dus blijkbaar andere chipsets dan je huidige Alcatel modem. Daarnaast heb je ook nog te maken met de fabrikant/firmware makers hoe 'voorzichtig' ze zijn met intrainen, welke criteria ze aanhouden.
Een ander ASUS modem vragen bv?
[ Voor 93% gewijzigd door Standeman op 11-12-2004 01:15 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Idd het gaat hier inmiddels om een principe kwestie. En waarom ook niet. Ik betaal genoeg voor alle spullen. Dan mag je toch ook krijgen waar je voor betaald. Ik kom zoveel topics tegen op dit forum die problemen beschrijven met de ISP en aanverwante toestanden. Ik ben er nu is tegenin aan het gaan. En zoals ik al eerder heb geschreven helemaal niet tot aan het gaatje. Ik wil enkel en alleen datgene waar ik veel geld voor betaal. 110 euro is voor jullie wellicht niet veel, voor mij wel. En als iedereen het er maar bij laat zitten zal er nooit iets veranderen. Let op de laatste regel uit de mail van de ISP. Dat heb ik dan weer wel mooi voor elkaar. Wellicht schiet ik daar nu nix mee op, maar een ander wel. Zo zou dat moeten gaan in mijn ogen. Ik ben echt niet alleen maar me gelijk aan het halen hoor, anders zou ik ook die downgrade niet voorstellen en prevereren...bjck schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:25:
Je lijn haalt die 1024 niet eens, zelfs de 832kbit is instabiel .... (misschien als je iets aanpast/verbetert in bekabeling wel). Het is nu gewoon een princiepe kwestie geworden.
Straks heb je een ander modem, wat misschien helemaal niet naar je zin is en je lijn staat weer op 1024 ingesteld en wordt enorm instabiel. Gelijk hebben en gelijk krijgen is vaak iets heel anders, maar soms heeft het niet veel zin om het door te halen tot het einde.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 12:26 ]
Verwijderd
Ik heb hier een Copperjet staan en die stinkt niet en maakt al helemaal geen geluid...Marzman schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:11:
Die Copperjets trainen inderdaad hoger in, maar ik heb meer vertrouwen in die Zyxels. Snelheid is niet allesDie Copperjets gaan stinken naar verbrand plastic en er komen vreemde geluiden uit (was geen slecht exemplaar heb er verschillende geprobeerd). Ik zou ze niet 24/7 aan durven laten staan als ik niet thuis ben, wat ik met mijn Zyxeltje wel doe. Mijn Zyxel traint trouwens in op 960 kbps up dus het verschil is minder klein dan wat op de doos staat
Als je over zo'n verschil gaat vallen kun je trouwens je harddiskfabrikant ook wel aan gaan klagen.
Snelheid is wel alles... het is bijvoorbeeld erg zuur voor o.a. de TS die een 1024 upload abbo heeft en maar 600Kbit haalt...
Met 800 Kbit zou je in de regels niet ontevreden zijn... echter heb je voor die laatste 224 Kbit betaald , maar die discussie is al gevoerd
overigens kunnen Zyxels idd wel hogere verbindingen halen dan 832 Kbit echter moet je daarvoor aan een Alcatel DSLAM hangen.. ( overigens had je dat kunnen lezen als je het draadje had doorgelezen
Lijkt mij ook het beste om te downgraden, wordt het wel een beetje beu zon slepende kwestie. Echter ik wil bij die downgrade dan wel een andere modem. Niet om te narren, maar volgens de specs van hun aanbiedingen past er bij die variant 1024/512 een combo modem die gratuit word aangeboden. 110 euroos betalen of een gratuit modem die ik via me switchen (waar ik er 2 van heb) wel weer op het netwerk krijg.. das weer 110 euro in the pocket. En het benne een dure maand, snappie?Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:51:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 14:20 ]
Geachte heer ******,
wij hebben met Tiscali overleg gehad over de klachten die u had m.b.t.
uw ADSL lijn en over de door u voorgestelde oplossingen. Zij gaan
accoord en zullen uw 4-poorts router omruilen voor een combo modem.
Tevens wordt uw lijnsnelheid dan omlaag gezet, kosteloos.
E.e.a zal op zijn vroegst in januari gebeuren. U krijgt van ons bericht
wanneer uw combo modem hier is zodat u deze kan komen omruilen. Pas na
ontvangst van uw router wordt deze gecrediteerd.
Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd, mocht u desondanks nog
vragen/opmerkingen hebben dan kunt u dat via e-mail doen.
Met vriendelijke groet,
ADSL Suportdesk.
Deze oplossing geeft mij ongeveer dezelfde upload, 110 euro retour, en een lager maand abbo. Alleen de download snelheid gaat achteruit. Dat had ik er wel voor over.....
Verwijderd
gefeli!Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:22:
Jawel daar is ie dan, de uitslag van mijn gevecht. Zoals beloofd zou ik jullie even op de hoogte houden......
Geachte heer ******,
wij hebben met Tiscali overleg gehad over de klachten die u had m.b.t.
uw ADSL lijn en over de door u voorgestelde oplossingen. Zij gaan
accoord en zullen uw 4-poorts router omruilen voor een combo modem.
E.e.a zal op zijn vroegst in januari gebeuren. U krijgt van ons bericht
wanneer uw combo modem hier is zodat u deze kan komen omruilen. Pas na
ontvangst van uw router wordt deze gecrediteerd.
Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd, mocht u desondanks nog
vragen/opmerkingen hebben dan kunt u dat via e-mail doen.
Met vriendelijke groet,
ADSL Suportdesk.
Deze oplossing geeft mij ongeveer dezelfde upload, 110 euro retour, en een lager maand abbo. Alleen de download snelheid gaat achteruit. Dat had ik er wel voor over.....
/me wil toch even kwijt aan de ongelovers: "ik zei het toch?"
Verwijderd
Zeer netjes van de ISP..Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:22:
Zij gaan accoord en zullen uw 4-poorts router omruilen voor een combo modem.
Ik had wel verwacht dat de downgrade kostenloos zou zijn ,maar dat ze ook het modem/routertje omruilen is echt
netjes afgehandeld..
Maar ben wel blij dat het gezeur nu over is. Ik wil daarom wel iedereen adviseren niet zomaar de strijd bij onrecht mbt een ISP op te geven. Ook hun dienen zich aan de wet te houden en kunnen zich niet verschuilen achter allerlei wazige regels en voorwwarden. Een 1024 verbinding behoort een 1024 modem te hebben en geen 832. Kwaliteit van draden etc is van tweede belang....
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 17:31 ]
Hierop kreeg ik doodleuk een [go to hell] antwoord:Omdat ik nog steeds niets van u vernomen heb mbt vervanging van het modem stuur ik u dit bericht. Graag zou ik een nieuwe/goed werkende modem ontvangen.
Een ander punt dat ik reeds ter sprake heb gebracht en ik mee wil voeren in de aanvraag voor een nieuw modem is het volgende: Er is mij een 8192/1024 lijn geleverd maar de techniek van het modem zelf kan dit hardwarematig niet aan. U vermeldt hierover niets in uw reclame/aanbiedingen. Ik weet dat er een verschil is (overboeking etc) in de snelheid van de lijn en de snelheid die ik kán halen, maar u levert in beginsel al een modem dat de uploadsnelheid van 1024kbps niet kan halen omdat deze volgens de fabrikant
(Sagem) maximaal 832kbps haalt. Sagem bevestigt dit ook naar mij toe.
In uw redenering gaf u kortweg aan dat ik geen gelijk had. Inmiddels zie ik echter wél dat u uw reclame-uitingen heeft aangepast en u ook niet meer adverteert met een upload-snelheid van 1024kbps op uw eigen website: Hier staat voortaan 830kbps.
Wanneer ik een auto koop waarvan de fabrikant aangeeft dat de topsnelheid 200km/u is, dan hoort hij dat in optimale omstandigheden ook te halen.
Niemand laat zich dan door een dealer afschepen met het argument dat je dan éérst zelf maar een andere motor moet kopen (en inbouwen) omdat je die snelheid helaas niet kan halen met de motor waarmee hij geleverd wordt.
Uit soortgelijke verhalen van andere klanten komt telkens als uitkomst dat het modem in overleg met Tiscali vervangen wordt door een type dat wel voldoet aan de specificaties van de lijn. Sommige mensen moeten daarvoor aangetekende brieven gaan sturen en dreigen met consumentenrecht en consumentenbond, anderen krijgen zonder enige weerstand een beter modem dat wel voldoet. Ik hoop dat u mijn situatie begrijpt en mij niet de lange weg laat bewandelen. Er zijn genoeg modems op de markt (zoals de AlliedData CopperJet 816-P2) die deze snelheid wel kunnen halen en ik verzoek u dan ook om mij in goede orde van een modem te voorzien dat technisch in staat is om de optimale snelheid van de geleverde lijn te halen. Is dat niet mogelijk, dan is het niet meer dan redelijk dat u het modem retour neemt en de geadverteerde waarde in mindering brengt van de eerstvolgende facturen en ik zelf tot aanschaf van een snel modem over kan gaan.
En wat moet ik hier nou mee?Geachte heer Engels,
Helaas kan ik niet gewoon een nieuw modem opsturen. Indien na een lijntest <<Ik moet dus een week lang mijn kapotte modem ingeplugd laten zitten![]()
![]()
geen internet dus>> inderdaad blijkt volgens de lijncheck dat dit modem defect is dan zullen ze u kosteloos meteen een nieuwe toesturen.
Wij kunnen u helaas geen ander modem leveren. Wij hebben afspraken over modems met Sagem en Zyxel. Andere modems dan deze kunnen wij zelf niet leveren. Ook alleen kunnen deze geleverd worden als blijkt volgens de lijncheck dat uw huidige modem defect is.
Met vriendelijke groet,
XXXX
CompuServe Ledenservice
Verwijderd
Voorstel te doen om het modem op te sturen, testen en indien defect ipv een nieuwe te laten crediteren en zelf een ander modem aanschaffen.Toink schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:13:
En wat moet ik hier nou mee?
zij kunnen immers geen ander type leveren.
Ik ga er even vanuit dat jij ook op het tiscali/babyxl adsl net zit en waarschijnlijk ook een modem met globespan of gelijkwaardige chipset nodig hebt.
Het probleem is niet zo zeer het modem maar de combinatie modem / dslam ( wijkcentrale )
een Zyxel modem kan prima boven de 832 upload komen als er maar een alcatel dslam aan de overkant staat... ( voorbeelden in dit draadje )
Zyxel geeft echter als spec op 832.. omdat dat de adsl specificatie is.. maar dat betekend niet dat dat ook daadwerkelijk de max is..
Als zeg 30% van je pakketen niet correct aan de overkant aankomt door een te hoog ingetraind modem verlies je effectief nog veel meer dan 30% van de performance. Dan zie je leuk 1024kbit staan je modem maar haal je net 50KByte/s effectief door datafouten in de overdracht.
Dan ben je heel blij dat je 832kbit ziet staan in je modem en je nog geen 1% fouten hebt en effectief ook ~83KByte/s haalt op je verbinding. 't Is maar wat je streven is. En dat was niet het punt van discussie
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 15-01-2005 00:05 ]
...
Verder geeft u aan geen ander merk/type modem te kunnen leveren. U hebt afspraken met Sagem en Zyxel en blijkbaar hebben beide merken geen modem dat aan de upload van 1024kbps kan voldoen. Maar u legt nu onterecht het probleem weer bij mij neer: Ik kan daar niets aan doen: U hebt blijkbaar uw zaken ten tijde van het afsluiten van het contract niet op orde gehad en daarom moet ik genoegen nemen met een modem dat de opgegeven specificaties niet haalt. U geeft zelf al aan dat u fout bent door (inmiddels) de specificaties van het betreffende abonnement te veranderen op uw website. Ik neem dus gewoonweg geen genoegen met dit al dan niet defect zijnde modem.
Ik verzoek u dan ook om mij van gegevens te voorzien waar ik de modem naartoe kan sturen en vraag u aan mij de nieuwwaarde van de modem te crediteren. Ik zal dan zelf overgaan tot aanschaf van een modem en zelf de verantwoordelijkheid van de technische werking wel dragen.
In afwachting van uw reactie
[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 18:33 ]
Nou, als er iemand is die denkt hier doorheen te kunnen komen: Ik word gewoon telkens weer keihard afgewezen.voor de duidelijkheid, mijn modem is dus kapot....
--knip--
Als u het Sagem Combo modem niet aansluit, kan er geen linecheck worden uitgevoerd en kan het probleem niet worden opgelost.
Wij kunnen niet eisen dat u het sagem modem aansluit, maar als u dit niet doet, wordt uw probleem niet opgelost.
Helaas is er niet 1 provider in Nederland die een bepaalde snelheid garandeert, als u bij wijze van spreken met uw huidige abonnement maar 60% van de snelheid haalt, dan voldoet compuserve nog steeds aan haar verplichtingen. De snelheid die in het contract staat is de maximumsnelheid, snellere dataoverdracht wordt dan beperkt door of een instelling in de modem zelf, afstand tot de wijkcentrale, interne kabeling in huis, firewalls, enz.
Omdat providers niet kunnen garanderen dat je altijd de maximumsnelheid kan/zal bereiken, door o.a. netwerkbeperkingen, drukte enz., wordt deze niet gegarandeerd in het contract, maar als maximum aangeduid, anders zouden alle providers van breedband dagelijks honderden malen contractbreuk plegen door het niet nakomen van de vermelde snelheid.
U mag van ons een ander modem kopen, maar hierop bieden wij geen support.
Het modem hoeft u niet terug te sturen.
Met vriendelijke groet,
CompuServe Technical Support
Dat zou ik even vragen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nou ik weet heel zeker dat ze dat er niet mee bedoelen. Ze bedoelen dat ik zelf moet weten wat ik met dat modem doe en of ik wat anders haal, alleen dat zij me daarbij niet gaan helpen.Cyberpope schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:43:
Je mag van hun een ander modem kopen. Dat impliceert dat zij de kosten daarvan dragen?? Zonder dat jij de modem hoeft terug te sturen?
Dat zou ik even vragen.
Verwijderd
misschien woont er wel een behulpzame tweaker in de buurt die even een testje wil doen voor je
Hun verhaal over lijnblaat... tja het is een feit dat je geen garantie hebt op je snelheid,maar erg behulpzaam zijn ze ook niet... CS is dus een stugge ISP blijkbaar