Ik heb er ook een gebouwd. Na een tijdje klooien met het programma werkt het uitstekend. Ik zal zo even fototjes maken natuurlijk en dan later keer posten.
Grappig effect is dat als COMctrl niet loopt het LEDje wel brand en als COMctrl wel loopt gaat het LEDje uit. Wanneer COMctrl wel en niet loopt kan ik natuurlijk zien maar had het liever net andersom gewild. Niets aan te doen want het is ook niet de setting in COMctrl. Overigens zie ik op het schema pin 4 en 5 staan voor de LED maar bij de LED setting staat 5 en 7. Dus misschien dat dat het is... Hij zit dus op 4 en 5, maar misschien is het mijn pc wel. Geeft nix. Nu nog een mooie behuizing ervoor. Ik ben hard aan het denken wat er om heen te doen. Iemand tips? Aan de hand van de foto's wordt het natuurlijk makkelijker.
Even geduld nog dus
Schuin van voren:

De achterzijde + soldeerwerk

De stekker met nog steeds de originele draadjes van de muiskabel.
Ik was maar wat blij toen ik eindelijk een muis had gevonden met 6 draadjes in de kabel een een modbare connector. Is een antieke Genius muis met een schakelaar erop of je 2 of 3 knopsmodus wilde.
Gebruikte materialen + manier van verkrijgen:
4 drukschakelaars, gesloopt uit 2 oude cdrom spelers, met desoldeer losgemaakt
LED, zelfde taktiek als schakelaars
820 ohm weerstand uit het bakje hier
Kabel met draadjes + com stekker, oude Genius muis
Printplaat, uit bakje hier
Draadjes onderzijde snap je dan wel
Stekker was puur kwestie van het losmaken van de draadjes en hersolderen op de gewenste pinnen.
Nu nog een mooi behuizingtje voor het geheel. Iemand ideeën?
[
Voor 41% gewijzigd door
Ultraman op 30-04-2005 09:30
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.