Digitale telefonie van UPC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74402

coelho schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:55:
Ik heb sinds afgelopen woensdag digitale telefonie van UPC met bijbehorend ander modem.
Nu heb ik het idee dat internet sinds dien stukken minder stabiel is, regelmatig secondenlang niet reageert en soms minuten aan een stuk echt traag is. startpagina laden duurt >30 sec.

Iemand die dit probleem kent? Waar zou het aan kunnen liggen??
Ik heb hetzelfde probleem, een nieuwe modem met nu een ontzettend trage internetverbinding.
wat ik lees in andere quotes is dat dat aan de config van de modem ligt?
leg uit als je wilt wie het weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een mogelijke oplossing hiervoor heb ik al in een andere thread gepost:
Schijnt dat het ondertussen op te lossen moet zijn door naar http://chello.upc.nl te surfen en nog een keertje door de aanmeldschermen te gaan. Ik heb het zelf nog niet zo zien werken (die aanmeldschermen hebben jullie vast ook eerder gezien...), maar van horen zeggen is er een dag of 2 terug iets serverside is bijgewerkt.
Mocht dit niet werken, dan zul je de helpdesk moeten contacteren...

Als het wel werkt, graag hier posten, dan weten we dat namelijk zeker :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11-2024
Het probleem met de snelheid van de entry heb ik thuis ook. ZIt nu al 4 weken te wachten tot dit opgelost gaat worden. Het is al 3 keer geescaleerd. Maar opschieten nee hoor. Dat denken we toch niet. Er staat sinds 7 maart al een Case open maar ze blijven der maar niet opgelost. Gister weer met de helpdesk gebeld. En ze stelde zowaar voor om mij terug te bellen op mijn mobiel. Na lang overleg en toe geven dat het niet echt netjes is :? Moet het vandaag opgelost zijn. Is dit niet hang ik morgen weer aan de bel voor de 100ste keer ongeveer. Het is allemaal wel heel triest. Want zet er een mannetje op dit soort problemen met de verkeerde config file en je hebt in een dag weer een paar klanten tevreden gemaakt. Maar volgens mij denken hun der heel anders over. Ik laat het weten wanneer het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je al geprobeerd om de boel opnieuw te provisionen met http://chello.upc.nl/ :? Dat zou sinds +-anderhalf week dit soort problemen oplossen.

En zo simpel is het niet om 'een mannetje' op die verkeerde config files te zetten. Het gaat om tienduizenden modems die via een geautomatiseerd proces die files krijgen. Je moet dus de problemen is het proces oplossen op een manier dat niet 99% maar 100% goed gaat. Handmatig iets voor die 1% doen is er gewoon niet bij.

Enige reden dat ik me kan voorstellen dat je nu nog hiermee zit als je wel afgelopen week provisioning opnieuw doorgelopen hebt, is dat je VOIP en je chello account niet op dezelfde gebruikersnaam zitten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11-2024
Wat ik al gedaan heb ik sinds maandag hebben ze alles van mij en mijn modem verwijderd. Opnieuw insteld. Maar dat is allemaal geen oplossen.

Nee maar om je klanten 4 weken te laten zitten is ook niet echt een oplossing dan kan je op dat moment maar een mannetje der op zetten zo bedoel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Pittemans schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:53:
Wat ik al gedaan heb ik sinds maandag hebben ze alles van mij en mijn modem verwijderd. Opnieuw insteld. Maar dat is allemaal geen oplossen.

Nee maar om je klanten 4 weken te laten zitten is ook niet echt een oplossing dan kan je op dat moment maar een mannetje der op zetten zo bedoel ik het.
Vergeet idd niet wat dion_b zegt. Bovendien is diegene die je aan de lijn krijgt niet diegene met de bevoegd- en mogelijkheden om je probleem met één klik op lossen. Als er melding is gemaakt, dan komt het echt wel in orde. Vergeet niet dat UPC deze probleempjes liever ook zosnel als mogelijk opgelost wil hebben; ze zullen je echt niet laten zitten. Ze doen het echt niet met opzet ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:02

Bergen

Spellingscontroleur

Pittemans schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:53:

Je stuurt als helpdesker een melding naar de mensen die je probleem moeten oplossen en vervolgens kun je niet meer doen dan afwachten. Als zij ontzettend veel werk hebben dan kan dat wel eens een tijdje duren, zoals je merkt. Je kunt er geen "mannetje opzetten". Wat zou dat "mannetje" moeten doen? Die werkt niet op die afdeling dus die kan ook niet zorgen dat je probleem sneller is opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 09-08-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26688

Ik heb sinds kort een combipakket Digitale Telefonie Freetime & Chello Light van UPC. Ik heb daarbij een Arris Touchstone Telefonie modem ontvangen. Bij het installeren viel me op dat het downstream scannen erg lang duurde. Ik dook dus even in de webinterface van het modem om te kijken wat er aan de hand was. Ik zag dus dat het modem bovenin de frequentieband begint met scannen. Dat verklaarde dus de enige tijd dat het duurde voordat het modem online kwam.

Na het downloaden van z'n configuratie via TFTP, viel me op dat de webinterface niet meer op te vragen was. Het lijkt erop dat UPC de webinterface voor dit modem heeft uitgeschakeld in de config file. Heeft iemand enig idee waarom? Het lijkt me nogal zinloos omdat je verder niets kunt wijzigen qua instellingen. Voor monteurs lijkt het me ook niet handig als ze niet in die webinterface kunnen komen.

Ik kan m'n internet ook niet aanmelden omdat ik geen SID en e-mail adres heb gekregen bij het DHZ pakket, ook lekker handig. Nu werd er voor mij een 'case' aangemaakt, en ik zou m'n SID en e-mail adres dan deze week ergens ontvangen. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Zo ja, moest je lang wachten op de brief met SID en e-mail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 26688 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:34:
Ik heb sinds kort een combipakket Digitale Telefonie Freetime & Chello Light van UPC. Ik heb daarbij een Arris Touchstone Telefonie modem ontvangen. Bij het installeren viel me op dat het downstream scannen erg lang duurde. Ik dook dus even in de webinterface van het modem om te kijken wat er aan de hand was. Ik zag dus dat het modem bovenin de frequentieband begint met scannen. Dat verklaarde dus de enige tijd dat het duurde voordat het modem online kwam.

Na het downloaden van z'n configuratie via TFTP, viel me op dat de webinterface niet meer op te vragen was. Het lijkt erop dat UPC de webinterface voor dit modem heeft uitgeschakeld in de config file. Heeft iemand enig idee waarom? Het lijkt me nogal zinloos omdat je verder niets kunt wijzigen qua instellingen. Voor monteurs lijkt het me ook niet handig als ze niet in die webinterface kunnen komen.

Ik kan m'n internet ook niet aanmelden omdat ik geen SID en e-mail adres heb gekregen bij het DHZ pakket, ook lekker handig. Nu werd er voor mij een 'case' aangemaakt, en ik zou m'n SID en e-mail adres dan deze week ergens ontvangen. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Zo ja, moest je lang wachten op de brief met SID en e-mail adres?
Misschien heb je een UPC center in de buurt zitten en kan je met een geldig legitimatiebewijs de codes krijgen, anders zul je moeten wachten op de post. check even upc.nl -> contact -> centers.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 26688 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:34:

Je hoort zeker in die interface te kunnen komen. Als je er niet in kunt, betekent het dat je geen goed IP op je PC hebt (als je niet aangemeld bent, zou je een 10-IP moeten hebben; 192-IP geeft aan dat modem op standby staat, in dat geval op standby knop drukken tot 'online' gaat branden :z ) of dat de firmware van de modem aan het rommelen is. Reset modem hard. Opgelost? Zo niet zal de helpdesk je firmware handmatig moeten updaten (is snel zat gedaan overigens).
Is je telefonie wel aangemeld door de helpdesk? Zo ja dan is het een beetje vaag, maar zo niet lijkt het erop dat je account gewoon nog niet klaar was. In dat geval moet die eerst in orde gemaakt worden en kan daarna de info verstrekt worden. Omdat het om persoonsgegevens gaat (met name de password is gevoelig) moet dat per post of idd met legitimatie bij een UPC shop. SID wordt niet als persoonsgegeven beschouwd, dus als die account er is en je op je huidige contract wel een password hebt staan, dan zou je er zo wel doorheen geloodst kunnen worden. Ontbreekt PW, dan zal dat niet gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Heb sinds dinsdag 2/8 ook het modem (arris touchstone), en sinds 5/8 ook aangesloten. Internet werkt prima, maar telefonie alleen na een herstart van het modem.
Dan gaat het enige tijd goed, maar dan is er geen kiestoon meer... En als ik met m'n mobiel bel is ie in gesprek. Gister ging bellen naar het nr nog wel goed, ondanks geen kiestoon.
Heb zo'n pakket met chello light en telefonie basis.
Heb keurig alles in huis (SID, telefoonnr, etc.). Kan ik dit zelf oplossen, of moet ik de dure helpdesk weer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 01-06 19:30

Mark_640

In my memory

Anoniem: 49380 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:46:
Heb sinds dinsdag 2/8 ook het modem (arris touchstone), en sinds 5/8 ook aangesloten. Internet werkt prima, maar telefonie alleen na een herstart van het modem.
Dan gaat het enige tijd goed, maar dan is er geen kiestoon meer... En als ik met m'n mobiel bel is ie in gesprek. Gister ging bellen naar het nr nog wel goed, ondanks geen kiestoon.
Heb zo'n pakket met chello light en telefonie basis.
Heb keurig alles in huis (SID, telefoonnr, etc.). Kan ik dit zelf oplossen, of moet ik de dure helpdesk weer bellen?
Wat voor modem heb je miloman??

Als je een Arris hebt met de voedingsaansluiting aan dezelfde kant als de coax-aansluiting, dan is dat een bekend probleem, en moet het modem geswapt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mark_640 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:04:
[...]

Als je een Arris hebt met de voedingsaansluiting aan dezelfde kant als de coax-aansluiting, dan is dat een bekend probleem, en moet het modem geswapt worden...
Is inderdaad een arris touchstone, tm402b. Alle aansluitingen aan dezelfde kant (waar dient de stand-by knp voor aan de andere kant?). Mooi dat't een bekend probleem is, raar dat ze'm dan nog steeds uitleveren (dinsdan 2/8, dit jaar!) ontvangen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 07-08-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mark_640 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:04:
[...]

:?

Werkelijk iedere kabelmodem die UPC geleverd heeft (en vermoedelijk vrijwel ieder ander kabelmodem op aarde) heeft de voedingsaansluiting op dezelfde kant als de coax-aansluiting. Als dat reden zou zijn tot swap...

Relevanter is hoeveel aders (pinnen) de modem in de RJ11 aansluiting heeft. Zitten er per RJ11 2 pinnen, dan is er (daar) niets aan de hand, zijn dat er 4, dan kan dat wel problemen geven.

Miloman, valt het gesprek tijdens het bellen weg, of alleen na inactiviteit? In dat eerste geval is er mogelijk een probleem met de voeding van de modem, in het tweede geval mogelijk iets met de toestel aan de hand. En in beide gevallen kan slechte aarding van je PC (ook al zijn NL huizen er niet op gebouwd, alles wat niet dubbel geisoleerd is (=laptop) moet geaard zijn) of sluiting in je telefoontoestel (of de bekabeling erheen) zijn.

Tig mogelijkheden dus.

Aardingsproblemen PC zijn simpel uit te sluiten - trek de RJ45 uit de modem en kijk of het telefoonprobleem zich voordoet. Zo ja had de PC er niets mee te maken.

Dat uitgesloten? Begin dan aan toestellen + binnenhuisbekabeling. Pak de simpelste toestel in huis (liefst niet draadloos) en sluit die met een zo kort mogelijke RJ11-RJ11 kabel direct op modem aan. Dan nog problemen? Herhaal oefening met ander toestel en (indien mogelijk) kabel.

Baat het allemaal niet? Probeer dan te focussen op het moment waarop het foutgaat - als dat in-gesprek is en de modem reset zich gelijk nadat verbinding weggevallen is, weet je dat het aan de voeding ervan ligt.

Met resultaten van bovenstaande tests kun je _als_ je de helpdesk moet bellen tenminste snel en constructief komen tot een oplossing (ofwel iets kan ter plekke aan de lijn gebeuren (onwaarschijnlijk), danwel moet de hardware nagekeken/omgeruild worden (vooral bij wegvallers een mogelijkheid), danwel is er iets in de achterliggende systemen moeilijk aan het doen, dus moet eea naar een andere afdeling doorgezet worden en word je na afloop (zelden zelfde dag) teruggebeld) :)
Anoniem: 49380 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:10:
[...]

Is inderdaad een arris touchstone, tm402b. Alle aansluitingen aan dezelfde kant (waar dient de stand-by knp voor aan de andere kant?). Mooi dat't een bekend probleem is, raar dat ze'm dan nog steeds uitleveren (dinsdan 2/8, dit jaar!) ontvangen 8)7
Dat van 'bekend probleem' valt mee, ben bang dat Mark_640 een paar dingen door elkaar haalt...

En die idiote standby-knop...

Het heeft welgeteld 1 functie: de toegang tot internet onmogelijk maken. Geen idee waarom bijna alle modems zo'n dom iets erop hebben. Het kost bedrijven handenvol geld (reken maar dat een UPC (of ander kabelboer) geen winst maakt op die telefoontjes):

K "Het is weer raak met jullie kutzooi, mijn internet ligt er weer uit :( "
H "Dat is niet mooi. Kunt u zeggen hoe de lampjes op de modem branden?"
*snip* 5 minuten uitleg over wat een modem is en aan welke kant een lamp te vinden is *snip*
K "Er knippert van alles en 'Online' staat uit"
H "Aha. Uw modem staat op standby. Als u op het knopje voorop de modem drukt hebt u weer verbinding"
K "Kutzooi ook, ja, nu doet hij het weer. Hoe komt dat dan steeds?"
H "Iemand of iets drukt op het knopje"
K "On-mogelijk. Jullie doen dit op afstand, of het apparaat doet het vanzelf"
etc... etc... etc...

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 07-08-2005 21:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Werkelijk iedere kabelmodem die UPC geleverd heeft (en vermoedelijk vrijwel ieder ander kabelmodem op aarde) heeft de voedingsaansluiting op dezelfde kant als de coax-aansluiting. Als dat reden zou zijn tot swap...

Relevanter is hoeveel aders (pinnen) de modem in de RJ11 aansluiting heeft. Zitten er per RJ11 2 pinnen, dan is er (daar) niets aan de hand, zijn dat er 4, dan kan dat wel problemen geven.

Miloman, valt het gesprek tijdens het bellen weg, of alleen na inactiviteit? In dat eerste geval is er mogelijk een probleem met de voeding van de modem, in het tweede geval mogelijk iets met de toestel aan de hand. En in beide gevallen kan slechte aarding van je PC (ook al zijn NL huizen er niet op gebouwd, alles wat niet dubbel geisoleerd is (=laptop) moet geaard zijn) of sluiting in je telefoontoestel (of de bekabeling erheen) zijn.

Tig mogelijkheden dus.

Aardingsproblemen PC zijn simpel uit te sluiten - trek de RJ45 uit de modem en kijk of het telefoonprobleem zich voordoet. Zo ja had de PC er niets mee te maken.

Dat uitgesloten? Begin dan aan toestellen + binnenhuisbekabeling. Pak de simpelste toestel in huis (liefst niet draadloos) en sluit die met een zo kort mogelijke RJ11-RJ11 kabel direct op modem aan. Dan nog problemen? Herhaal oefening met ander toestel en (indien mogelijk) kabel.

Baat het allemaal niet? Probeer dan te focussen op het moment waarop het foutgaat - als dat in-gesprek is en de modem reset zich gelijk nadat verbinding weggevallen is, weet je dat het aan de voeding ervan ligt.

Met resultaten van bovenstaande tests kun je _als_ je de helpdesk moet bellen tenminste snel en constructief komen tot een oplossing (ofwel iets kan ter plekke aan de lijn gebeuren (onwaarschijnlijk), danwel moet de hardware nagekeken/omgeruild worden (vooral bij wegvallers een mogelijkheid), danwel is er iets in de achterliggende systemen moeilijk aan het doen, dus moet eea naar een andere afdeling doorgezet worden en word je na afloop (zelden zelfde dag) teruggebeld) :)
[...]

Dat van 'bekend probleem' valt mee, ben bang dat Mark_640 een paar dingen door elkaar haalt...

En die idiote standby-knop...

Het heeft welgeteld 1 functie: de toegang tot internet onmogelijk maken. Geen idee waarom bijna alle modems zo'n dom iets erop hebben. Het kost bedrijven handenvol geld (reken maar dat een UPC (of ander kabelboer) geen winst maakt op die telefoontjes):

K "Het is weer raak met jullie kutzooi, mijn internet ligt er weer uit :( "
H "Dat is niet mooi. Kunt u zeggen hoe de lampjes op de modem branden?"
*snip* 5 minuten uitleg over wat een modem is en aan welke kant een lamp te vinden is *snip*
K "Er knippert van alles en 'Online' staat uit"
H "Aha. Uw modem staat op standby. Als u op het knopje voorop de modem drukt hebt u weer verbinding"
K "Kutzooi ook, ja, nu doet hij het weer. Hoe komt dat dan steeds?"
H "Iemand of iets drukt op het knopje"
K "On-mogelijk. Jullie doen dit op afstand, of het apparaat doet het vanzelf"
etc... etc... etc...
OK, ben nu even elders, maar dank voor je uitvoerige verhaal!
Verbinding verdwijnt niet tijdens het bellen, maar als je na een paar uur de telefoon van de haak haalt (is overigens een philips dect die ze zelf meegeleverd hebben!) is er geen kiestoon meer.
Ik heb zelf nu een kabel getrokken waarbij slechts 2 van de 4 rj11 aansluitingen worden gebruikt. Maar probleem was er daarvoor ook toen het basisstation direct op het modem was aangesloten...
En de pc is een laptop, die op accu loopt (centrino) en dus kan't geen aarde probleem zijn lijkt me...
Ben bang dat ik dan toch maar de helpdesk moet gaan bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De duplex modus speelt bij een chello+telefonie install een rol. Zet hem op 10MB half, behalve voor Plus & Extreme, die mag je 100MB half zetten. Je zou de link nooit leggen, maar het is proefondervindelijk vastgesteld dat problemen met wegvallen van de lijn verdwenen zijn.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Coincidence misschien, maar ik heb op dit moment ook geen kiestoon met mijn UPC verbinding. Heb het al een aantal maanden, dus altijd kunnen bellen. Nu ineens niet. Misschien dat het probleem bij UPC ligt??

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 49380 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:03:
[...]

OK, ben nu even elders, maar dank voor je uitvoerige verhaal!
Verbinding verdwijnt niet tijdens het bellen, maar als je na een paar uur de telefoon van de haak haalt (is overigens een philips dect die ze zelf meegeleverd hebben!) is er geen kiestoon meer.
Dat is één toestel, gaat het ook met een andere fout? Zo nee, even Philips bellen (nummer staat in de handleiding)
Ik heb zelf nu een kabel getrokken waarbij slechts 2 van de 4 rj11 aansluitingen worden gebruikt. Maar probleem was er daarvoor ook toen het basisstation direct op het modem was aangesloten...
Blijft dezelfde DECT toestel. Ben nog steeds benieuwd of het ook met een simpel, ouderwets toestel met draad gebeurt...
En de pc is een laptop, die op accu loopt (centrino) en dus kan't geen aarde probleem zijn lijkt me...
Idd
Ben bang dat ik dan toch maar de helpdesk moet gaan bellen :(
Mogelijk, maar het is wel zo handig om te weten of je die van UPC of Philips moet hebben ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
coelho schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:11:
Coincidence misschien, maar ik heb op dit moment ook geen kiestoon met mijn UPC verbinding. Heb het al een aantal maanden, dus altijd kunnen bellen. Nu ineens niet. Misschien dat het probleem bij UPC ligt??
Dat had ik ook, hier in Almere en gewoon met de oude analoge versie, lag dus denk ik aan UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

dion_b schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat jullie me verkeerd hebben begrepen, of ik heb 't verkeerd uitgelegd... :P

Met 'aan dezelfde kant' bedoel ik aan de onderkant van het modem, waar alle aansluitingen zitten...

Je hebt momenteel 3 varianten van de Touchstone in omloop, nml. de 4 en 2 draads-uitvoeringen, maar in de 2 draads-uitvoeringen heb je ook nog een verschil....

Zit daar nml. de voedingsaanslujting langs de coax-ingang, dan heb je nog te maken met een Touchstone met haperende voeding/EMTA-gedeelte, zit de voedingsaansluiting niet langs de coax-ingang, maar aan de andere kant, dan heb je een goede te pakken.... ;)

EDIT
DISCLAIMER:

Wat ik hier vertel KAN voorkomen, maar is niet noodzakelijkerwijs altijd het geval!!

edit:

Mocht het nu nog niet duidelijk zijn, dan maak ik foto's!!! :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mark_640 op 09-08-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mark_640 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 07:48:
[...]

[...]

Ik denk dat jullie me verkeerd hebben begrepen, of ik heb 't verkeerd uitgelegd... :P

Met 'aan dezelfde kant' bedoel ik aan de onderkant van het modem, waar alle aansluitingen zitten...

Je hebt momenteel 3 varianten van de Touchstone in omloop, nml. de 4 en 2 draads-uitvoeringen, maar in de 2 draads-uitvoeringen heb je ook nog een verschil....

Zit daar nml. de voedingsaanslujting langs de coax-ingang, dan heb je nog te maken met een Touchstone met haperende voeding/EMTA-gedeelte, zit de voedingsaansluiting niet langs de coax-ingang, maar aan de andere kant, dan heb je een goede te pakken.... ;)

En ja, dat is zeker een bekend probleem... Misschien niet op de S.D.D., maar zeker bij N.W.S....

edit:

Pas wel even op met wat je naar buiten brengt....om dit soort postings zijn er al eens een aantal mensen de laan uitgestuurd.Als je verstandig bent, edit je je post even.

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 09-08-2005 10:02 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, modem heeft volgende aansluitingen:
voeding, 2 x telefoon (rj11), netwerk (rj45), reset-switch, coax. Ik vergeet nog de usb (geen kabel meegeleverd!?), die zit dacht ik tussen de netwerk en de reset-switch.

Net 10 minuten met UPC aan de telefoon gehangen, maar daar wordt ik ook erg chagerijnig van. Zij zien geen storing, en dus kan het wel 'een aantal weken' duren volgens de medewerker voordat het opgelost wordt :( Hij was het gelukkig wel met me eens dat dit te lang was. Zou betekenen weken lang niet bereikbaar en niet kunnen bellen. Bah.
Ga nu maar eens uitzoeken of om alles terug te sturen, of om alleen chello-internet te houden. Jammer dat KNP hier geen kabel heeft neergelegd, maar die zal ik ook nog es vragen wat dat gaat kosten.

/Edit: als telefonie niet werkt knipperen alle leds op het modem, maar internet werkt gewoon :?
En nog gevonden in een ander topic hoe je in het modem kan komen. Misschien zegt het iemand wat?
<Status-scherm>
RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz 0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 27 dB
Modulation: QAM64

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 54.896 MHz 52 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Status
System Uptime: 0 days 0h:44m:56s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-ERR-LC Over Currnet Protection
WAN Isolation: OFF-Access to WAN is allowed
Time and Date: TUE AUG 09 13:32:45 2005

Interface Parameters
Interface Name Provisioned State Speed MAC address
LAN Enabled UP 100 (Full) 00-13-11-...
CABLE Enabled UP ---- 00-13-11-...
USB Enabled DOWN 12 00-13-11-...
MTA Enabled UP ---- 00-13-11-...

<Event Log scherm>
Date Time Event Level Enterprise Event ID Description MAC Address Endpoint Name
8/9/2005 12:48 5 4115 16 MTA TFTP: Successful: mtaAH00MGA01 00.13.11.... mta131367.voip.rot.upc.nl
8/9/2005 12:48 5 4115 3 Voice Line State Change, Line Number = 1, Prev State = OOS_NR_UNPROV, New State = IS_NR 00.13.11.... AALN/1:mta131367.voip.rot.upc.nl
8/9/2005 12:48 5 4115 3 Voice Line State Change, Line Number = 2, Prev State = OOS_NR_UNPROV, New State = IS_NR 00.13.11.... AALN/2:mta131367.voip.rot.upc.nl
8/9/2005 12:48 5 4115 26 MTA PROV: Successful! 00.13.11.... mta131367.voip.rot.upc.nl
8/9/2005 12:48 2 4115 65530 Call Agent Loss of Communications 00.13.11.... AALN/2:mta131367.voip.rot.upc.nl
8/9/2005 13:08 5 4115 6 Voice Line Protection State Change, Line Number = 1, New State = Fault DETECTED 00.13.11.... AALN/1:mta131367.voip.rot.upc.nl
8/9/2005 13:08 2 4115 65533 Voice Line Failure 00.13.11.... AALN/1:mta131367.voip.rot.upc.nl
8/9/2005 13:08 5 4115 3 Voice Line State Change, Line Number = 1, Prev State = IS_NR, New State = IS_TRBL_LCPRT 00.13.11.... AALN/1:mta131367.voip.rot.upc.nl

<CM State scherm>
CM State: Telephony-ERR-LC Over Currnet Protection
Complete Docsis-Downstream Scanning
Complete Docsis-Downstream Ranging
Complete Docsis-Upstream Ranging
Complete Docsis-DHCP
Complete Docsis-TFTP
Complete Docsis-Data Reg Complete
Complete Telephony-DHCP
Complete Telephony-TFTP
Complete Telephony-Reg with Call Server
Complete Telephony-Reg Complete

TOD State:
Retrieved Time of Day

BPI State:
Enabled - Authorized BPI Status

DHCP Attempts to obtain CM IP Address:
1 Attempt(s)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 09-08-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

I_Stealth_I schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:59:
[...]

Pas wel even op met wat je naar buiten brengt....om dit soort postings zijn er al eens een aantal mensen de laan uitgestuurd.Als je verstandig bent, edit je je post even.
Mwah, zal wel meevallen...

Ik moet bij klanten ook het ding vervangen op het moment dat ik daar voor een klacht kom, ook al zegt de klant er geen last van te hebben...

En wat moet ik dan tegen de klant zeggen?? Dat ik graag modems omruil?? Nee dus, dan zeg ik ook gewoon wat ik hierboven al gepost heb, en dat ik het ding dus vervang omdat dat probleem op kan treden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151723

Ik heb in het begin van dit jaar digitale telefonie + internet van upc. Internet had ik al zo'n 4 jaar denk en niks mis mett het internet. Toen kwam de nieuwe modem. 5 dagen zonder internet gezeten omdat achteraf de monteur een tussenstukkie had gemold. Dit werd vervangen en toen deed alles het. Totdat ik wou telefoneren. Moest de telefoondstekker in 'lijn 2' steken, vaag maar waar, toen deed hij het. Na een tijdje moest hij in lijn 1. Dat ging een tijdje goed. Toen kreeg ik last van storingen ik UPC gebeld en hij nagekeken en heeft wat gedaan en toen deed hij het weer maar met lage snelheden. Werd later op die dag gebeld door UPC en moest een datum prikken om de modem om te ruilen. Dat gebeurde bij meerder mensen omdat er technische fouten waren. Zoals afgesproken werdt hij opgehaald en opgeruild en sinds dien geen last meer met het internet maar wel met betalingen, kreeg geen facturen e.d. meer binnen. Maarja alles loopt nu bij mij op rolletjes en ben best tevreden met alles. Download snelheid ben ik helemaal tevreden mee, ik heb classic en de download snelheid is hoger dan de beschreven snelheid van de classic versoe. Kortom UPC mag er van mij er zo meer door, heb alle diensten van hun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

@miloman

Als ik je foutmeldingen zo lees dan lijkt het erop dat:

8/9/2005 13:08 5 4115 6 Voice Line Protection State Change, Line Number = 1, New State = Fault DETECTED 00.13.11.... AALN/1:mta131367.voip.rot.upc.nl

Lijkt te zijn: beveiliging van de telefoonlijn, lijn nr 1, fout gevonden

8/9/2005 13:08 2 4115 65533 Voice Line Failure 00.13.11.... AALN/1:mta131367.voip.rot.upc.nl

Lijkt te zijn: Voice Line Failure - fout op lijn 1/uitval lijn 1

8/9/2005 13:08 5 4115 3 Voice Line State Change, Line Number = 1, Prev State = IS_NR, New State = IS_TRBL_LCPRT 00.13.11.... AALN/1:mta131367.voip.rot.upc.nl

geen idee.... is_trbl lijkt op is_trouble :)

CM Status: Telephony-ERR-LC Over Currnet Protection

over currnet protection - als dat een typo is en er moet over current protection staan dan is de letterlijke vertaling: overbelastingsbeveiliging, kortsluiting of te hoge spanning van een of ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mark_640 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 07:48:
[...]

[...]

[...]

Dus de voedingsaansluiting zit niet op de 'onderkant' van de modem (alle Arris Touchstone modems die ik ken hebben alle aansluitingen op de achterkant, dat terzijde), maar op een andere kant... :?
[...]

edit:

Graag, ik snap er namelijk nog steeds geen worst van... :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

dion_b schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:16:
[...]

Dus de voedingsaansluiting zit niet op de 'onderkant' van de modem (alle Arris Touchstone modems die ik ken hebben alle aansluitingen op de achterkant, dat terzijde), maar op een andere kant... :?
[...]

Graag, ik snap er namelijk nog steeds geen worst van... :o
Morgen wandel ik ff 't magazijn in, en maak ik een foto van de 2 modems langs elkaar, dan is het verschil goed te zien...

Achterkant/Onderkant, het is maar net hoe je het modem bekijkt natuurlijk... ;)

Maargoed, morgen pics.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik weet wat Mark bedoelt en hij heeft gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap ook wat Mark bedoeld.....

Zojuist (of eigenlijk 40 min. terug) een andere telefoon (gewone grijze toestel, geen dect) aangesloten. En ..... telefoon zojuist ook zo dood als een pier.
Ik snap ook eigenlijk niet dat die helpdesk van UPC niet samen met mij naar de router-eventlog heeft gekeken. Misschien bel ik ze morgen maar weer eens......

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Helaas vandaag geen tijd gehad om uit 't magazijn een ander type te pakken, maar toch een foto van het "goede" type, daarmee kun je dan de vergelijking maken met het andere type...

Afbeeldingslocatie: http://www.mekker.nl/IMG_2103_tn.jpg

Zoals je kunt zien zit er bij dit modem ook een andere voeding, en kun je zien dat de voedingsaansluiting aan de andere kant zit dan waar de coax-ingang zich bevind... Ook zijn de RJ-45 en RJ-11 aansluitingen ietwat anders geplaatst...

Als het goed is hebben of krijgen klanten met dit type modem allemaal een brief waarin staat dat het modem dat ze nu gebruiken preventief vervangen gaat worden....

Zo duidelijk? ;)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mark_640 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:28:
Helaas vandaag geen tijd gehad om uit 't magazijn een ander type te pakken, maar toch een foto van het "goede" type, daarmee kun je dan de vergelijking maken met het andere type...

[afbeelding]

Zoals je kunt zien zit er bij dit modem ook een andere voeding, en kun je zien dat de voedingsaansluiting aan de andere kant zit dan waar de coax-ingang zich bevind... Ook zijn de RJ-45 en RJ-11 aansluitingen ietwat anders geplaatst...

Als het goed is hebben of krijgen klanten met dit type modem allemaal een brief waarin staat dat het modem dat ze nu gebruiken preventief vervangen gaat worden....

Zo duidelijk? ;)
Het plaatje is duidelijk, maar je woorden nog steeds wazig. Een (bij benadering) rechthoekig object heeft 6 zijdes of kanten. Alle aansluitingen zitten bij deze modem nog altijd op dezelfde kant (namelijk zoals op pic te zien is de achterkant :+ ). Je schijnt te bedoelen dat op de coax en voedingsaansluitingen aan tegenovergestelde uiteinden van dezelfde kant zitten. Als je dat bedoelt begin ik een beter idee te krijgen van wat je bedoelde ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

dion_b schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:54:
[...]

Het plaatje is duidelijk, maar je woorden nog steeds wazig.
Misschien is dat dan mijn Brabantse achtergrond... Maargoed, het is nu duidelijk, ik denk dat je het verschil met het andere type ook wel ziet nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:54:
[...]

Het plaatje is duidelijk, maar je woorden nog steeds wazig. Een (bij benadering) rechthoekig object heeft 6 zijdes of kanten. Alle aansluitingen zitten bij deze modem nog altijd op dezelfde kant (namelijk zoals op pic te zien is de achterkant :+ ). Je schijnt te bedoelen dat op de coax en voedingsaansluitingen aan tegenovergestelde uiteinden van dezelfde kant zitten. Als je dat bedoelt begin ik een beter idee te krijgen van wat je bedoelde ;)
linkerkant/rechterkant heb je ook hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telefoon blijft hier uitvallen. Volgens UPC
Het probleem dat modems wel eens niet kunnen werken, zonder dat het signaal slecht is, wordt op dit moment bij ons onderzocht en er wordt aan een oplossing gewerkt. Excuses voor het ongemak. Wij hopen dat dit probleem verholpen is voordat uw try and buy verstreken is.
Iemand die nog wat kaas kan maken van de eventlog en status-schermen van het modem? (effe doorklikken):
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/miloman/specials/upc-eventlog-thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/miloman/specials/upc-status-thumb.png

Geedit op verzoek....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 13-08-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Anoniem: 49380 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:25:
[...]

Iemand die nog wat kaas kan maken van de eventlog en status-schermen van het modem? (effe doorklikken):
[afbeelding]

[afbeelding]
offtopic:
Die afbeeldingen zijn toch niet om aan te zien... Tip: sla dat soort afbeeldingen eens op als PNG, *geen* kwaliteitsverlies en een veel kleiner bestand. JPEG is voor foto's bedoeld.

Ik zie allemaal datums van 9 augustus, kun je eens een up-to-date log laten zien? Even naar beneden scrollen en nogmaals een screenshot nemen dus. (en opslaan als PNG dit keer! ;) :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 13-08-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bergen schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:23:
[...]
offtopic:
Die afbeeldingen zijn toch niet om aan te zien... Tip: sla dat soort afbeeldingen eens op als PNG, *geen* kwaliteitsverlies en een veel kleiner bestand. JPEG is voor foto's bedoeld.

Ik zie allemaal datums van 9 augustus, kun je eens een up-to-date log laten zien? Even naar beneden scrollen en nogmaals een screenshot nemen dus. (en opslaan als PNG dit keer! ;) :P)
Opnieuw aanmaken heeft geen invloed op de meldingen hoor, die zijn (uiteraard) elke keer hetzelfde :+ Naar beneden scrollen levert hetzelfde op voor line2, die ik niet heb en niet gebruik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Anoniem: 49380 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:25:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Geedit op verzoek....
Probeer je telefoon eens met 2 aders aan te sluiten (dus alleen de 2 middelste aders uit de rj11 plug of de bovenste 2 punten uit een ouderwetse stekker), grote kans dat het dan opgelost is. Om van deze melding af te komen moet je zoiezo wel altijd het modem van de stroom halen trouwens.

De melding die ik bedoel is het ERR-LC Overcurrnet protection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:52:
[...]

Probeer je telefoon eens met 2 aders aan te sluiten (dus alleen de 2 middelste aders uit de rj11 plug of de bovenste 2 punten uit een ouderwetse stekker), grote kans dat het dan opgelost is. Om van deze melding af te komen moet je zoiezo wel altijd het modem van de stroom halen trouwens.

De melding die ik bedoel is het ERR-LC Overcurrnet protection
Had ik reeds gedaan.... geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Anoniem: 49380 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:37:
[...]

Had ik reeds gedaan.... geen effect.
Weird.. en als je alle telefoons los haalt (dus kabeltje uit de Tel.1 poort van het modem) en hem dan reset.. komt ie dan wel gewoon goed on-line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

Weird.. en als je alle telefoons los haalt (dus kabeltje uit de Tel.1 poort van het modem) en hem dan reset.. komt ie dan wel gewoon goed on-line?
Ook met de telefoon aangesloten komt 'ie keurig online, en kan ik wisselend een half uur tot uren (zaterdag een halve dag) bellen en gebeld worden.
Dan gaat 'ie op tilt, waarbij ALLE leds op het modem knipperen, maar internet (gelukkig) gewoon blijft werken. Na iedere reset herhaald dit zich.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dat knipperen van die LEDs heeft te maken met die error die je bij de CM state ziet (overcurrent protection). Dat geeft aan dat er toch ergens in je binnenhuisinstallatie een probleem is. Wat die problemen precies zijn kan ik echter niet zeggen. Het enige wat ik heb gezien is dat sommige toestellen dus storingen veroorzaken als ze met een 4-aderige kabel zijn aangesloten. Zodra je dan de hoorn oppakte sprong het modem in die storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:11:
Dat knipperen van die LEDs heeft te maken met die error die je bij de CM state ziet (overcurrent protection). Dat geeft aan dat er toch ergens in je binnenhuisinstallatie een probleem is. Wat die problemen precies zijn kan ik echter niet zeggen. Het enige wat ik heb gezien is dat sommige toestellen dus storingen veroorzaken als ze met een 4-aderige kabel zijn aangesloten. Zodra je dan de hoorn oppakte sprong het modem in die storing.
Weet je zeker dat het een probleem BINNENShuis is? Heb nl. deze storing ook gehad toen ik nog geen internet gebruikte, en de telefoon direct aan het modem hing (het DECT basisstation).

Nu heb ik'm via een CAT5e kabel aangesloten, waarbij ik 2 aders voor de telefoon gebruik, 4 voor 100Mb netwerk (en nog 2 over). Zou toch ook geen probleem mogen opleveren?

Verder heb ik nooit iets geactiveerd voor telefonie, wel voor internet. Ook ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 49380 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:02:
[...]

Weet je zeker dat het een probleem BINNENShuis is? Heb nl. deze storing ook gehad toen ik nog geen internet gebruikte, en de telefoon direct aan het modem hing (het DECT basisstation).

Nu heb ik'm via een CAT5e kabel aangesloten, waarbij ik 2 aders voor de telefoon gebruik, 4 voor 100Mb netwerk (en nog 2 over). Zou toch ook geen probleem mogen opleveren?

Verder heb ik nooit iets geactiveerd voor telefonie, wel voor internet. Ook ok?
Volgens mij heeft Bigs het niet over je binnenhuis-ethernet, maar je binnenhuis-telefonie aansluitingen.

Die melding klinkt behoorlijk eenduidig - Telephony overcurrent protection betekent dat er teveel stroom over de RJ11 gaat en de modem uit voorzorg de boel neerhaalt voor er echt schade gebeurt.

Dat klinkt als kortsluiting ergens... of misschien teveel toestellen - wat is de gezamelijke aansluitfactor van alles wat eraan hangt? Indien meer dan af5, dan kan dat oorzaak zijn.

Zo niet (of als je vermoedt dat het niet aan de aansluitfactor ligt), probeer eens een tijdje een enkele (niet draadloze!) toestel aan te sluiten, direct op de RJ11 uitgang van de modem. Dan weet je snel genoeg of het aan de CAT5e (of andere zaken die eraan hangen) ligt of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:55:
[...]

Volgens mij heeft Bigs het niet over je binnenhuis-ethernet, maar je binnenhuis-telefonie aansluitingen.

Die melding klinkt behoorlijk eenduidig - Telephony overcurrent protection betekent dat er teveel stroom over de RJ11 gaat en de modem uit voorzorg de boel neerhaalt voor er echt schade gebeurt.

Dat klinkt als kortsluiting ergens... of misschien teveel toestellen - wat is de gezamelijke aansluitfactor van alles wat eraan hangt? Indien meer dan af5, dan kan dat oorzaak zijn.

Zo niet (of als je vermoedt dat het niet aan de aansluitfactor ligt), probeer eens een tijdje een enkele (niet draadloze!) toestel aan te sluiten, direct op de RJ11 uitgang van de modem. Dan weet je snel genoeg of het aan de CAT5e (of andere zaken die eraan hangen) ligt of niet.
Ik bedoelde ook alleen BINNENShuis, en dat de melding uitsluit dat er ergens tussen UPC en het modem iets mis is. Niets over ethernet oid.
Heeft een tijd een 'normaal' donkergrijs toestel aan gehangen, maar met dezelfde problemen. Overigens is het DECT toestel door UPC zelf geleverd, dus.... Over aansluitfactor niets te vinden (bestaat dat nog steeds dan?).
Maar goed, lijkt erop dat ik conform het bericht van UPC moet wachten tot het 'probleem dat modems wel eens niet kunnen werken, zonder dat het signaal slecht is, wordt op dit moment bij ons onderzocht en er wordt aan een oplossing gewerkt'... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:28
Ik heb even een vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden op dit forum. Hoe werkt digitale telefonie eigenlijk m.b.t. de stekkers?
Ik ben pas verhuisd en omdat ik in eerste instantie niet van plan was om een vaste telefoon te nemen, hebben we alle telefonie aansluitingen weg gehaald.
Nu heb ik toch gebruik gemaakt van een aanbieding van UPC en vraag ik me af digitale telefonie via dezelfde stekker loopt als die van een vaste KPN aansluiting? In dat geval moet ik namelijk opnieuw kabels gaan trekken. Of werkt digitale telefonie bijvoorbeeld gewoon via het stopcontact en een UTP? aansluiting, dus niet met die vierpolige telefoonstekker? Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een antwoord. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

In principe werkt dat hetzelfde als bij de KPN, en ook met dezelfde kabels/stekkers...

Er wordt door de monteur een kabeltje gelegd vanaf je nieuwe modem naar je bestaande bekabeling voor telefonie, en als dat niet mogelijk is, wordt er op de plek waar het modem wordt geplaatst een wandcontactdoos geplaatst, zo een met een vierpolige stekker...

Maar als je wel UTP-bekabeling hebt liggen, kun je die met een beetje creativiteit ook gebruiken, je hebt nml. maar 4 aders voor Data nodig, en maar 2 voor telefonie, en er zitten er 8 in een UTP-kabel...

Als je een beetje een goede installatiemonteur over de vloer krijgt, kun je 'm ook wel zo gek krijgen om even wat te hobby'en met je bekabeling, voor een kop koffie en een koekje doen die mannen veel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:28
Bedankt voor de snelle reactie :-) Nu heb ik er alleen voor gekozen om het zelf te installeren i.p.v. laten doen door een monteur. Ik dacht namelijk klaar te zijn met de telefoon rechtstreeks aansluiten op het modem via een UTP kabel of iets dergelijks.
Zit zo'n normale vierpolige telefoonstekker trouwens ook op het sroomnet aangesloten? Of is het alleen een kwestie van een kabeltje in het modem steken en die weer aansluiten op een vierpolige stekkerdoos en daar de teleffon inpluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Je kunt waarschijnlijk je telefoon ook gewoon rechtstreeks op het modem aansluiten, op bijna ieder nieuw toestel zit een rj-11 plugje met daaraan een losse vierpolige stekker, die je er af kunt halen, en dan de rj-11 rechtstreeks in je modem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

alvani schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:00:
Zit zo'n normale vierpolige telefoonstekker trouwens ook op het sroomnet aangesloten? Of is het alleen een kwestie van een kabeltje in het modem steken en die weer aansluiten op een vierpolige stekkerdoos en daar de teleffon inpluggen?
Dat laatste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:12
Vraagje:

Ik heb nu priority telecom en wil graag overstappen naar Freetime abo i.c.m. Chello Light (Heb nu Classic) Bel dus UPC op. Blijkt dat het niet mogelijk is om van priority over te stappen naar Freetime met behoud van nummer. 'Meneer, daar wordt hard aan gewerkt door onze technische mensen, en zodra het mogelijk is krijgt u een aanbiedingsbrief'

Wat is dit voor een onzin?

Het kon nl. wel als ik van KPN af zou komen. Dus in theorie zou het dan ook moeten werken als ik terug zou gaan naar KPN en dan weer naar Priority. Alleen ja, dat kost aansluitkosten bij KPN. Heb dus idee dat ze bestaande klanten gewoon niet willen laten profiteren van alle voordelen. Teruggaan voor mij is toch duurder, dus blijf toch bij hun totdat ik weet dat het wel kan

Iemand al ervaringen met overstappen van Priority naar VOIP binnen UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

a3konijn schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:48:
Vraagje:

Ik heb nu priority telecom en wil graag overstappen naar Freetime abo i.c.m. Chello Light (Heb nu Classic) Bel dus UPC op. Blijkt dat het niet mogelijk is om van priority over te stappen naar Freetime met behoud van nummer. 'Meneer, daar wordt hard aan gewerkt door onze technische mensen, en zodra het mogelijk is krijgt u een aanbiedingsbrief'

Wat is dit voor een onzin?
Geen onzin, het klopt. Kan momenteel niet, oorzaak weet ik zelf ook niet precies maar daar is men idd mee bezig.
Het kon nl. wel als ik van KPN af zou komen. Dus in theorie zou het dan ook moeten werken als ik terug zou gaan naar KPN en dan weer naar Priority.
Correct.
Alleen ja, dat kost aansluitkosten bij KPN. Heb dus idee dat ze bestaande klanten gewoon niet willen laten profiteren van alle voordelen.
Daar gaat het niet om, het heeft met achterliggende systemen te maken. Moet binnenkort dus wel gewoon kunnen, maar momenteel nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:12
Bergen schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:04:
[...]
Geen onzin, het klopt. Kan momenteel niet, oorzaak weet ik zelf ook niet precies maar daar is men idd mee bezig.

[...]
Correct.

[...]
Daar gaat het niet om, het heeft met achterliggende systemen te maken. Moet binnenkort dus wel gewoon kunnen, maar momenteel nog niet...
Helaas, dan wachten we gewoon nog even af. Bedankt voor de bevestiging i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74709

Ik heb ook nog ff een vraagje,

Ik heb een touchstone (arris tm402b) modem. Mijn internet werkt echter niet. Aan de voorkant van het modem zitten een aantal ledjes: de power led is aan (goed denk ik :-) ) maar de DS-l;ed knippert. Heb er geen beschrijving bij dus weet absoluut niet waar dit DS ledje voor is.

Iemand een idee?

Daarnaast heb ik ook nog een LINK ONLINE en US ledje. Wat betekenen die?

Alvast dank,
Anneke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 74709 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:11:
Ik heb ook nog ff een vraagje,

Ik heb een touchstone (arris tm402b) modem. Mijn internet werkt echter niet. Aan de voorkant van het modem zitten een aantal ledjes: de power led is aan (goed denk ik :-) ) maar de DS-l;ed knippert. Heb er geen beschrijving bij dus weet absoluut niet waar dit DS ledje voor is.

Iemand een idee?

Daarnaast heb ik ook nog een LINK ONLINE en US ledje. Wat betekenen die?

Alvast dank,
Anneke
Druk eens op het witte knoppie? Kan je daarna wel het internet op? Het kan best zijn dat je hem onbewust op standby hebt gezet. Maar meestal knipperen er dan meer dan alleen DS-ledje. Als het nog nooit gewerkt heeft sinds installatie, check dan eerst of je aan beide kanten de UTP-kabel (15m witte/grijse kabel) hebt aangesloten, de lan-verbinding hebt ingeschakeld en de aanmelding hebt doorlopen op http://chello.upc.nl of anders http://172.29.11.36/cmreg. Vul dan je chello-gegevens in, je gebruikersnaam is alles voor @chello.nl (of INTxxxx-code) en je wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Het zijn verder dezelfde gegevens als voor de chello e-mail. Succes! Lan verbinding kan je inschakelen via conf. scherm -> netwerkverbindingen(of netwerk &internet) -> dubbelklikken op de lan-verbinding. Dan moet ie ingeschakeld zijn. Ik ga er vanuit dat je XP hebt en geen router of draadloze verbindigen.

Mocht je die gegevens niet meer hebben, bel dan even of loop even met een paspoort of ID-kaart naar de dichtsbijzijnde UPC Center (als die aanwezig is in de regio)

Verder geef je teweinig info om een conclusie te trekken. Heeft het al gewerkt met dit modem? Heb je ook telefonie via dat modem lopen? Werkt telefonie wel? Had je voor dit modem ook al Chello? Heb je een nieuwe pc? gebruik je XP? Als je bovenstaande info hebt gecheckt, dan kan ik je aanbevelen om UPC even te bellen 0900-1580. Misschien staat je pc nog onder het oude modem in het systeem. Ze zijn ook in het weekeinde open tot 22uur dus probeer maar even.

[ Voor 68% gewijzigd door I_stealth_I op 28-08-2005 15:08 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als power aan is, DS knippert en de rest is uit, dan is je modem aan het zoeken naar een downstream signaal. Het zit dus in de verbinding van je modem naar het kabelnetwerk. FF kabels checken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Anoniem: 74709 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:11:
Heb er geen beschrijving bij dus weet absoluut niet waar dit DS ledje voor is.
DS/US = Downstream/Upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er meer mensen die een andere DECT telefoon hebben gekregen? Ik kreeg vorige week een Philips 221 terwijl in het welkomstpakket een 211 zat. Is die 211 dan toch de oorzaak van onze/de problemen van de wegvallende telefoonlijn? Overigens laatste weken 'slechts' 1 keer weggevallen.... Benieuw hoe die 221 zich gaat houden.

Heb in m'n touchstone tm420b de volgende firmware: TS040435_042805_TM402 van Firmware Build Time: Thu Apr 28 18:22:22 EDT 2005. Is die een beetje recent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nee.. eerder werden al een Siemens A100 en A140 in het pakket meegeleverd. Het is maar net waar ze goedkoop aan kunnen komen :)

De firmware van je modem wordt door UPC op afstand up-to-date gehouden, dus waarschijnlijk is dit wel de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 49380 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:10:
Zijn er meer mensen die een andere DECT telefoon hebben gekregen? Ik kreeg vorige week een Philips 221 terwijl in het welkomstpakket een 211 zat. Is die 211 dan toch de oorzaak van onze/de problemen van de wegvallende telefoonlijn? Overigens laatste weken 'slechts' 1 keer weggevallen.... Benieuw hoe die 221 zich gaat houden.

Heb in m'n touchstone tm420b de volgende firmware: TS040435_042805_TM402 van Firmware Build Time: Thu Apr 28 18:22:22 EDT 2005. Is die een beetje recent?
4.4.35 is de meest recente FW voor de Arris TM402B :z

Je telefoontoestel kan oorzaal zijn van wegvallende telefoonlijn, maar het kan veel andere oorzalen hebben. Post anders eens de logs van die modem (derde tab van de pagina waar je de FW info vond ;) ), dat kan mogelijk eea aangeven (of uitsluiten). Overigens is telefoontoestel uitsluiten natuurlijk makkelijk, neem een zo simpel mogelijke telefoon met draad en sluit die dmv RJ11 direct op de modem aan. Blijf je problemen houden? Dan had het niets met toestel te maken. Problemen weg? Dan was je toestel of de bekabeling erheen de schuldige :z

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 16-10-2005 15:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:09:
[...]

4.4.35 is de meest recente FW voor de Arris TM402B :z

Je telefoontoestel kan oorzaal zijn van wegvallende telefoonlijn, maar het kan veel andere oorzalen hebben. Post anders eens de logs van die modem (derde tab van de pagina waar je de FW info vond ;) ), dat kan mogelijk eea aangeven (of uitsluiten).
Staat hier al een tijdje, paar posts lager :Z
Overigens is telefoontoestel uitsluiten natuurlijk makkelijk, neem een zo simpel mogelijke telefoon met draad en sluit die dmv RJ11 direct op de modem aan. Blijf je problemen houden? Dan had het niets met toestel te maken. Problemen weg? Dan was je toestel of de bekabeling erheen de schuldige :z
Alemaal geprobeerd, zonder resultaat. Was dit een heldere ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 49380 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:20:
[...]

Staat hier al een tijdje, paar posts lager :Z
Die logs zijn 2 maanden oud :Z

Enige wat daaruit te halen valt is een sync issue (TEK...) en dat je je modem gereset hebt (TLV-11...). Post eens wat nieuwere logs, want op basis van 6 regels log van 2 maanden terug kan een helderziende nog niets bakken.

Welke gemeente zit je trouwens?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:33:
[...]

Die logs zijn 2 maanden oud :Z

Enige wat daaruit te halen valt is een sync issue (TEK...) en dat je je modem gereset hebt (TLV-11...). Post eens wat nieuwere logs, want op basis van 6 regels log van 2 maanden terug kan een helderziende nog niets bakken.

Welke gemeente zit je trouwens?
Ermelo, buitengebied. Nieuwere logs zien er hetzelfde uit...... dus in 2 maanden niets verandert.
Ik kijk het wel even aan. Heb ze ook aan UPC geleverd nav van een melding aan de helpdesk), en kreeg alleen terug dat het een bekend probleem was en dat er aan gewerkt werd. Kennelijk is er nog geen nieuwere firmware :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:12
Ik sta ook voor de keuze om in mijn nieuwe woning een totaal pakket te nemen, maar als ik dit zo lees wordt ik er niet blij van.

Zijn er ook mensen met een positieve ervaring over UPC Telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35

jasjenl

Liab A Tymo

The Source schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:54:
Ik sta ook voor de keuze om in mijn nieuwe woning een totaal pakket te nemen, maar als ik dit zo lees wordt ik er niet blij van.

Zijn er ook mensen met een positieve ervaring over UPC Telefonie?
Ja hoor, ik heb inmiddels ook al weer een paar maanden digitale telefonie van UPC, het werkt over het algemeen goed bij mij (Doetinchem), geluidskwaliteit is zelfs beter dan ik voorheen met m'n KPN verbinding had. Ik heb al wel eens een (kortdurende) storing gehad, maar dat had ik eerlijk gezegd al van tevoren ingecalculeerd. Het is en blijft namelijk toch een wat minder betrouwbaar netwerk dan een 'klassieke' KPN koperlijn (dit werd zelfs beaamd door de UPC monteur die de aansluiting bij mij kwam aanleggen). Maar daar staat dan ook een lagere prijs tegenover. Het is dus maar net wat je zoekt: wil je een zeer betrouwbare vaste telefoonverbinding en ben je bereid daar voor te betalen, neem dan KPN. Wil je vooral goedkoper uit zijn en neem je voor lief dat het af en toe eens wat minder werkt, dan kun je gerust voor UPC kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

jasjenl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:14:
[...]
Ja hoor, ik heb inmiddels ook al weer een paar maanden digitale telefonie van UPC, het werkt over het algemeen goed bij mij (Doetinchem), geluidskwaliteit is zelfs beter dan ik voorheen met m'n KPN verbinding had. Ik heb al wel eens een (kortdurende) storing gehad, maar dat had ik eerlijk gezegd al van tevoren ingecalculeerd. Het is en blijft namelijk toch een wat minder betrouwbaar netwerk dan een 'klassieke' KPN koperlijn (dit werd zelfs beaamd door de UPC monteur die de aansluiting bij mij kwam aanleggen). Maar daar staat dan ook een lagere prijs tegenover. Het is dus maar net wat je zoekt: wil je een zeer betrouwbare vaste telefoonverbinding en ben je bereid daar voor te betalen, neem dan KPN. Wil je vooral goedkoper uit zijn en neem je voor lief dat het af en toe eens wat minder werkt, dan kun je gerust voor UPC kiezen.
Moet zeggen dat mijn UPC telefoonverbinding uiterst stabiel is, vandaag voor het eerst een uitvalletje gehad. Helaas wel een paar uur maar alle andere jaren (vanaf 1998 ongeveer) nog nooit problemen gehad, daarnaast heeft KPN er al wel vaker uitgelegen in mijn gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35

jasjenl

Liab A Tymo

Fairy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:53:
[...]

Moet zeggen dat mijn UPC telefoonverbinding uiterst stabiel is, vandaag voor het eerst een uitvalletje gehad. Helaas wel een paar uur maar alle andere jaren (vanaf 1998 ongeveer) nog nooit problemen gehad, daarnaast heeft KPN er al wel vaker uitgelegen in mijn gebied.
Maar als jij al vanaf 1998 UPC telefonie hebt, heb je waarschijnlijk een ander soort telefonie dan ik heb, want VOIP (wat bij mij gebruikt wordt en wat met hetzelfde modem werkt als je kabel-internet verbinding) hebben ze dacht ik pas sinds afgelopen jaar. Wellicht dat de techniek die ze in 1998 gebruikten (heette het toen niet nog priority telecom?) wat betrouwbaarder was, daar heb ik verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 09:10
Heb sinds '99 telefonie van UPC, idd. eerst onder de naam Priority Telecom.

Regelmatig storing gehad, maar toch niet overgestapt omdat ik een nog grotere aversie tegen KPN heb. In Nov. '04 verhuist en toen ongevraagd een VoIP modem gekregen en dus ook digitale telefonie.
Opnieuw wel de nodige aanloop problemen. Sinds een monteur een probleempje in de wijkkast heeft gevonden lijkt het wat stabieler.

Nu blijk ik sinds Nov '04 nog wel gewoon UPC Telefonie te betalen terwijl ik in feite Digitaal basis gebruik (5 euro goedkoper). Het UPC Telefonie product staat niet eens (meer) op hun site!
Bij nabellen wordt gezegd 'uw modem is alleen vervangen, uw abbo niet gewijzigd'. Volgens de UPC-muts van afdeling mutaties die ik sprak, gebruik ik nu niet het digitale abbo en zijn er 'technische verschillen' die zij niet kon uitleggen - moest ik opnieuw voor bellen...
UPC wil me nu best overzetten op digitaal maar weigert dit met terugwerkende kracht te doen.

Vind dit echt grote kul allemaal. Iemand anders hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erikhui schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:27:
....
Opnieuw wel de nodige aanloop problemen. Sinds een monteur een probleempje in de wijkkast heeft gevonden lijkt het wat stabieler.
...
Je weet niet toevallig wat daar aan de hand was?
Mijn lijn was vorige week weer dood, ondanks een nieuwe DECT-telefoon.... na een reset van het modem weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Laatst online: 28-03 09:21

big_clarence

wat kan het schele

Bij mij is de lijn (chello freetime) al drie dagen "zwaar gestoord". Valt niet normaal mee te bellen, terwijl internet gewoon werkt. Om de helpdesk een beetje op stang te jagen heb ik hen niet mobiel, maar met storing gebeld.....
Meer mensen met storing in de regio Arnhem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

big_clarence schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:14:
Bij mij is de lijn (chello freetime) al drie dagen "zwaar gestoord". Valt niet normaal mee te bellen, terwijl internet gewoon werkt. Om de helpdesk een beetje op stang te jagen heb ik hen niet mobiel, maar met storing gebeld.....
Je hebt de helpdesk gebeld - wat kwam er toen uit?

Sowieso is een beetje meer info handig. Vallen gesprekken weg, heb je ruis (analoge storing) of kraak (digitale storing)? Heb je meerdere toestellen in huis? Zo ja, is de storing op alle toestellen even sterk aanwezig?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

sorry dan neem ik liever dit abonnement>
http://www.breedbandwinke...l%2Fdetails%2F15%2F9%2F10

9,95pmnd + 9,95pmnd voor de lijn van kpn
icm voipbuster, altijd gratis bellen naar vast.
mobiel telefoontje erbij met simonly abbo van 7,95 voor 400 minuten voor naar mobiel.
pats boem
klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

big_clarence schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:14:
Anders ga je ff naar qmail.upc.nl en dan stuur je even een mailtje met het verzoek om je lijn te resetten of om je anders even terug te laten bellen. 9,9 van de 10 storingen kan je zelf verhelpen door je modem even uit te zetten voor 30 seconden en het opnieuw op te starten. Eventueel kan je de metalen f-connector op je modem even losdraaien en weer vastdraaien en dan je modem even opnieuw opstarten. Daarnaast moet je even 1 telefoontoestel direct op lijn1 aansluiten achterop je modem, zonder andere binnenbekabeling. Test bij voorkeur ook even met een ander telefoontoestel.

Stotteringen zijn meestal problemen met bandbreedte, deze is te laag doordat er bijvoorbeeld heel veel ruis op je coax-kabel zit. Gekraak is meestal problemen met de telefoonkabel of in het toestel. Gekraak wordt altijd veroorzaakt door een slecht contact. Gebrom ontstaat vaak door andere electrische apparatuur die te dicht bij telefoonapparatuur staat of dat deze bedrading langs tv/radio/versterker apparatuur loopt. Dan heb je constant een 50Hz brom in je lijn.

Dus wat voor soort 'storing' heb je? :)

[ Voor 30% gewijzigd door I_stealth_I op 02-12-2005 11:40 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Stotteringen en wegvallende verbindingen kunnen ook voorkomen door een te korte coax kabel van de splitter naar je kabelmodem. Deze moet minimaal 30 centimeter zijn, anders krijg je namelijk reflectie waar je vooral met VOIP ontzettend veel last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Kun je bij chello telefonie eigenlijk meerdere lijnen hebben?
Ik kreeg van de week een aanbieding voor telefonie bij mijn kabel aansluiting (per email) maar ik heb 3 telefoon lijnen (ISDN) waarvan ik een zakelijk, een prive en een voor mijn fax gebruik. Kan dit strakls nog of heb ik bij Chello maar de mogelijkheid tot een lijn?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

sjolmers schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:14:
Kun je bij chello telefonie eigenlijk meerdere lijnen hebben?
Ik kreeg van de week een aanbieding voor telefonie bij mijn kabel aansluiting (per email) maar ik heb 3 telefoon lijnen (ISDN) waarvan ik een zakelijk, een prive en een voor mijn fax gebruik. Kan dit strakls nog of heb ik bij Chello maar de mogelijkheid tot een lijn?
Volgensmij kan je één extra lijn nemen, voor ik geloof €7.50 per maand extra. Ik geloof dat er maar twee telefoonpoorten op het modem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

erikhui schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:27:
Heb sinds '99 telefonie van UPC, idd. eerst onder de naam Priority Telecom.

Regelmatig storing gehad, maar toch niet overgestapt omdat ik een nog grotere aversie tegen KPN heb. In Nov. '04 verhuist en toen ongevraagd een VoIP modem gekregen en dus ook digitale telefonie.

Nu blijk ik sinds Nov '04 nog wel gewoon UPC Telefonie te betalen terwijl ik in feite Digitaal basis gebruik (5 euro goedkoper). Het UPC Telefonie product staat niet eens (meer) op hun site!
Bij nabellen wordt gezegd 'uw modem is alleen vervangen, uw abbo niet gewijzigd'. Volgens de UPC-muts van afdeling mutaties die ik sprak, gebruik ik nu niet het digitale abbo en zijn er 'technische verschillen' die zij niet kon uitleggen - moest ik opnieuw voor bellen...
UPC wil me nu best overzetten op digitaal maar weigert dit met terugwerkende kracht te doen.

Vind dit echt grote kul allemaal. Iemand anders hier ook ervaring mee?
Hmmmz lijkt er inderdaad op dat je eerst een tellabs had een grote witte baksteen met een lampje in het midden wat aan of uit is, nite te verwarren met on-line off-line.

Je hebt nu toch echt wel een nieuw voip modem dus je bent ook overgeschakeld op de neiuwe techniek dus je zou ook onder de nieuwe abonnementsvorm moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:19
Sinds vandaag beschik ik ook over een Arris modem. Ik had reeds Chello dus ook een niet-VOIP modem. Alle bekabeling, splitter en modem nu vervangen voor nieuw spul uit de doe-het-zelf doos. Net als "kuwerti" brand bij mij alleen het power ledje en knippert het DS-ledje. Alle overige ledjes branden niet en ook de telefoonlijn geeft geen kiestoon.

Als ik vervolgens weer mijn oude Motorola aansluit dan kan ik godzijdank nog het internet op. Kan ik hieruit opmaken dat de techneuten bij UPC nog even een knopje moeten omhalen zodat mijn nieuwe modem wordt geinstalleerd?

De Arris modem zelf geeft de volgende informatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
RF Parameters
Downstream 
  Freq/Power: 849.500 MHz  -7 dBmV    
  Signal to Noise Ratio:   24 dB   
  Modulation: QAM256   
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
  Freq/Power: 0.000 MHz  0 dBmV   
  Symbol Rate: 0 kSym/sec   
  Modulation: Unknown   

Status
System Uptime:  0 days 0h:5m:22s 
Computers Detected: 0 
CM Status: Docsis-Downstream Scanning 
Time and Date: Not Available 

CM State: Docsis-Downstream Scanning
In Progress Docsis-Downstream Scanning 
---              Docsis-Downstream Ranging 
---              Docsis-Upstream Ranging 
---              Docsis-DHCP 
---              Docsis-TFTP 
---              Docsis-Data Reg Complete 
---              Telephony-DHCP 
---              Telephony-TFTP 
---              Telephony-Reg with Call Server 
---              Telephony-Reg Complete 

TOD State:
Not Provisioned Time of Day 

BPI State:
Not Applicable BPI Status 

0 Attempt(s) 

DOCSIS(CM) Events
Date Time Event ID Event Level Description 
*****  20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out 
*****  17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period 
*****  17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

http://chello.upc.nl of http://172.29.11.36/cmreg zijn niet bereikbaar. En ook de standby knop ik al geprobeerd!

Dankzij nieuwe werkwijzes geven de medewerk(st)ers van UPC steeds andere antwoorden en is in de aanlevering van de doe-het-zelf doos al wat verkeerd gegaan. Vandaag heb ik mobiel (prepay) al 18 min aan de lijn gehangen met het 0900-nummer. Kosten: 23 euro :(
Voordat ik dus weer opnieuw een kapitaal kwijt ben hoop ik dat de experts hier mijn vermoeden kunnen bevestigen.

[ Voor 3% gewijzigd door sandergar op 09-12-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als die Motorola wel on-line komt zou ik die Arris gewoon nog wat langer laten hangen dan 5 minuten.. hij zou het namelijk wel gewoon moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sandergar schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:05:
Sinds vandaag beschik ik ook over een Arris modem. Ik had reeds Chello dus ook een niet-VOIP modem. Alle bekabeling, splitter en modem nu vervangen voor nieuw spul uit de doe-het-zelf doos. Net als "kuwerti" brand bij mij alleen het power ledje en knippert het DS-ledje. Alle overige ledjes branden niet en ook de telefoonlijn geeft geen kiestoon.
Hoe lang heb je het laten hangen, het klinkt alsof je het niet de kans gegeven hebt de juiste frequentie te vinden, dat kan behoorlijk lang duren (tot 1u). Let op dat dat alleen de eerste keer van toepassing is, daarna onthoudt hij namelijk waar die frequentie zit, dus bij een reset later komt hij gelijk online.
Als ik vervolgens weer mijn oude Motorola aansluit dan kan ik godzijdank nog het internet op.
Dan is er vermoedelijk niets mis met het signaal - post de signaalwaardes die je met 192.168.100.1 kunt uitlezen, dan weten we dat zeker :z
Kan ik hieruit opmaken dat de techneuten bij UPC nog even een knopje moeten omhalen zodat mijn nieuwe modem wordt geinstalleerd?

Arris is net zo goed als de Motorola een EuroDOCSIS-apparaat. Als er een 'knopje' omgezet moet worden is dat al lang gebeurd, anders kon je namelijk ook met de Motorola niet werken.
De Arris modem zelf geeft de volgende informatie:
code:
1
2
3
4
5
RF Parameters
Downstream 
  Freq/Power: 849.500 MHz  -7 dBmV    
  Signal to Noise Ratio:   24 dB   
  Modulation: QAM256
Deze frequentie zit er inderdaad flink naast en geeft tevens aan dat je niet lang genoeg gewacht hebt :z

Eerste wat een modem doet is het downstream signaal zoeken. Hij begint dat op de hele MHz van 80 tot 880MHz, gaat daarna over op de kwart (x.25) de hele reeks af, dan op de heltft (x.50) en dan pas op driekwart (x.75). En laat nou in zowat heel NL de juiste frequentie op x.75 zitten 8)7
Ja, idioot dat hij daar niet begint, maar dat instellen schijnt niet eenvoudig te zijn...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Upstream
  Freq/Power: 0.000 MHz  0 dBmV   
  Symbol Rate: 0 kSym/sec   
  Modulation: Unknown   

Status
System Uptime:  0 days 0h:5m:22s
Yup, je bent veel te ongeduldig :P

Bovendien zal het geen uur gaan duren. Als hij na 5 min op de helft is, dan zal het voor 10 minuten waarschijnlijk wel op driekwart zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Computers Detected: 0 
CM Status: Docsis-Downstream Scanning 
Time and Date: Not Available 

CM State: Docsis-Downstream Scanning
In Progress Docsis-Downstream Scanning
---              Docsis-Downstream Ranging 
---              Docsis-Upstream Ranging 
---              Docsis-DHCP 
---              Docsis-TFTP 
---              Docsis-Data Reg Complete 
---              Telephony-DHCP 
---              Telephony-TFTP 
---              Telephony-Reg with Call Server 
---              Telephony-Reg Complete
Hij zit nog bij stap een.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
TOD State:
Not Provisioned Time of Day 

BPI State:
Not Applicable BPI Status 

0 Attempt(s) 

DOCSIS(CM) Events
Date Time Event ID Event Level Description 
*****  20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out 
*****  17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period 
*****  17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

http://chello.upc.nl of http://172.29.11.36/cmreg zijn niet bereikbaar. En ook de standby knop ik al geprobeerd!
Stanby knop staat goed (WAN access allowed), verder is het niet gek dat http://172.29.11.36/cmreg niet bereikbaar is, dat is de oude aanmeldserver die niet meer in de lucht is. http://chello.upc.nl verwijst tegenwoordig naar: http://62.179.105.77/reg
Dankzij nieuwe werkwijzes geven de medewerk(st)ers van UPC steeds andere antwoorden en is in de aanlevering van de doe-het-zelf doos al wat verkeerd gegaan. Vandaag heb ik mobiel (prepay) al 18 min aan de lijn gehangen met het 0900-nummer. Kosten: 23 euro :(
Voordat ik dus weer opnieuw een kapitaal kwijt ben hoop ik dat de experts hier mijn vermoeden kunnen bevestigen.
Welk vermoeden? Dat er een knop om moet :? Die is zoals gezegd reeds zeer lange tijd om omdat het exact dezelfde 'knop' is die voor chello om moet. Enige wat je moet doen is die modem de tijd geven online te komen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
dion_b schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:45:
[...]

Hoe lang heb je het laten hangen, het klinkt alsof je het niet de kans gegeven hebt de juiste frequentie te vinden, dat kan behoorlijk lang duren (tot 1u). Let op dat dat alleen de eerste keer van toepassing is, daarna onthoudt hij namelijk waar die frequentie zit, dus bij een reset later komt hij gelijk online.

[...]

Bovendien zal het geen uur gaan duren. Als hij na 5 min op de helft is, dan zal het voor 10 minuten waarschijnlijk wel op driekwart zijn.
Enige wat je moet doen is die modem de tijd geven online te komen :z
Yup, inderdaad was het een kwestie van wachten. Volgens de handleiding kan je alle stappen achter elkaar uitvoeren en nergens staat een waarschuwing dat er tussen 2 stappen 60 min gewacht zou moeten worden. Vanmiddag hooguit 25 min de router de modem aan gehad. Daarna gewisseld om te Googlen en daarna terug naar de nieuwe modem voor de bovenstaande info. Na het lezen van Bigs reactie meteen de nieuwe modem weer aangesloten. Na 45 min kwam er leven in. Telefonie nog niet. Na 30 min wachten tijdelijk de spanning van de modem gehaald. Dit gaf als resultaat dat de telefonie ook ging functioneren. _/-\o_

De slechte naam van UPC en de slechte informatie van de callcenter medewerkers geven mij weinig vertrouwen in UPC. Al snel is de gedachten er dus dat er vast wel weer iets verkeerd is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:45:
[...]

[...]

Dan is er vermoedelijk niets mis met het signaal - post de signaalwaardes die je met 192.168.100.1 kunt uitlezen, dan weten we dat zeker :z

[...]

Arris is net zo goed als de Motorola een EuroDOCSIS-apparaat. Als er een 'knopje' omgezet moet worden is dat al lang gebeurd, anders kon je namelijk ook met de Motorola niet werken.

[...]

Deze frequentie zit er inderdaad flink naast en geeft tevens aan dat je niet lang genoeg gewacht hebt :z

Eerste wat een modem doet is het downstream signaal zoeken. Hij begint dat op de hele MHz van 80 tot 880MHz, gaat daarna over op de kwart (x.25) de hele reeks af, dan op de heltft (x.50) en dan pas op driekwart (x.75). En laat nou in zowat heel NL de juiste frequentie op x.75 zitten 8)7
Ja, idioot dat hij daar niet begint, maar dat instellen schijnt niet eenvoudig te zijn...

[...]

[...]

Hij zit nog bij stap een.

[...]

Stanby knop staat goed (WAN access allowed), verder is het niet gek dat http://172.29.11.36/cmreg niet bereikbaar is, dat is de oude aanmeldserver die niet meer in de lucht is. http://chello.upc.nl verwijst tegenwoordig naar: http://62.179.105.77/reg

[...]

Welk vermoeden? Dat er een knop om moet :? Die is zoals gezegd reeds zeer lange tijd om omdat het exact dezelfde 'knop' is die voor chello om moet. Enige wat je moet doen is die modem de tijd geven online te komen :z
Zo haal je nooit een lage AHT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
dion_b schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:13:
Het kan eraan liggen dat je modem niet de juiste config bestand heeft. Als je Digitale Telefonie hebt en chello is niet geconfigureerd, krijg je per default een 400/128 verbinding. Je zegt niet wat je wel had moeten hebben, maar als je dit soort snelheden meet zou ik dat eens even na laten kijken.
Gisterenavond kon ik niet echt normaal een TV uitzending terugkijken via het internet. Zojuist dus maar even een download- en uploadtest uitgevoerd. Resultaten: 353 Kbit/sec & 124 Kbit/Sec.
Dit komt niet overeen met de resultaten die ik met mijn Motorola modem had icm het Light abonnement. Is er een kans dat ik een nieuw config bestand krijg door mn modem even spanningsloos te maken of kan dit alleen via een UPC medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Spanning er vanaf is genoeg idd, maar niet te snel de spanning er weer op, wacht gerust even een minuutje. (om precies te zijn: minimaal 30 seconden, maar sommige mensen kunnen heel snel tellen. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

sandergar schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:53:
[...]

Yup, inderdaad was het een kwestie van wachten. Volgens de handleiding kan je alle stappen achter elkaar uitvoeren en nergens staat een waarschuwing dat er tussen 2 stappen 60 min gewacht zou moeten worden. Vanmiddag hooguit 25 min de router de modem aan gehad. Daarna gewisseld om te Googlen en daarna terug naar de nieuwe modem voor de bovenstaande info. Na het lezen van Bigs reactie meteen de nieuwe modem weer aangesloten. Na 45 min kwam er leven in. Telefonie nog niet. Na 30 min wachten tijdelijk de spanning van de modem gehaald. Dit gaf als resultaat dat de telefonie ook ging functioneren. _/-\o_

De slechte naam van UPC en de slechte informatie van de callcenter medewerkers geven mij weinig vertrouwen in UPC. Al snel is de gedachten er dus dat er vast wel weer iets verkeerd is. :X
De aht van voip komt inderdaad een half uurtje later pas on-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
Bergen schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:26:
Spanning er vanaf is genoeg idd, maar niet te snel de spanning er weer op, wacht gerust even een minuutje. (om precies te zijn: minimaal 30 seconden, maar sommige mensen kunnen heel snel tellen. ;))
Helaas moest er meer gebeuren dan alleen de spanning ervan af! Via http://qmail.upc.nl vermeld dat ik een verkeerde modem configuratie had. Na een paar uur kreeg ik een standaard reactie met de boodschap dat ik mijn modem moest resetten voor meer dan 30 sec. Wellicht hadden zij een aanpassing gedaan dus modem gereset. Nogmaals een mailtje verstuurd met dezelfde boodschap. Wederom hetzelfde standaard mailtje terug. Wederom modem gereset. Nogmaals een mailtje verstuurd met dezelfde boodschap met daarbij vermeld dat ik een modem reset reeds had uitgevoerd op hun advies. Zondagmiddag kreeg ik toen uiteindelijk dit bericht terug:
Bootfile is aangepast, het probleem zou nu verholpen moeten zijn:

Rechtstreeks uit uw modem:
QoS down/up (Mbps): 3.072/1.024
En inderdaad is mn snelheid gelukkig weer terug:
2489 Kbit/sec
311.1 KByte/sec
38.9 x ISDN

Nu maar hopen dat de verbinding net zo stabiel blijft als de eerste helft van 2005 (en ik dus geen klantenservice nodig heb :X) en ik ben tevree met hetgeen ik nu heb ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 00:26
Vraag over de FAX.

ik heb de FAX hier aangesloten op mijn tweede lijn UPC digital.
Het lijkt te werken tot op het laatste gedeelte van de FAx:

- papier scannen
- nummer invoeren
- bellen
- verbinding met fax
- verzenden met 9800
- ...
- Error....

Wat kan dit zijn? Heb het naar verschillende nummers geprobeerd

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Er zijn bepaalde types fax die niet goed werken over Digitale Telefonie.. onder andere een aantal HP OfficeJets. Zou je even na moeten vragen bij de helpdesk, die hebben een lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117886

Flaterik schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:38:
Vraag over de FAX.

ik heb de FAX hier aangesloten op mijn tweede lijn UPC digital.
Het lijkt te werken tot op het laatste gedeelte van de FAx:

- papier scannen
- nummer invoeren
- bellen
- verbinding met fax
- verzenden met 9800
- ...
- Error....

Wat kan dit zijn? Heb het naar verschillende nummers geprobeerd
Je kan zowieso alleen maar toestellen gebruiken die gebruik maken van een tone signaal. Toestellen met een pulse werken niet. Ook een fax kan gebruik maken van een pulse signaal. Check dit ook even dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Anoniem: 117886 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:07:
[...]

Je kan zowieso alleen maar toestellen gebruiken die gebruik maken van een tone signaal. Toestellen met een pulse werken niet. Ook een fax kan gebruik maken van een pulse signaal. Check dit ook even dus...
Als de fax al aan het verzenden begint dan wil dat zeggen dat het bellen wel gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
De fax staat op Tone. Moet dus goed staan!

De fax is een Lexmark 6170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, volgens je profiel woon je in Leeuwarden... welke modem heb je?

Deze week wordt een nieuwe firmware geupload naar de Arris modems. Het zou een flinke lijst irritaties (met name over hoe de modem omgaat met netwerkstoringen) moeten oplossen, maar ook de fax performance verbteren. Uitrol in Amsterdam is klaar, heb niets gehoord over faxen in praktijk... de nieuwe firmware is overal beschikbaar - als je de modem reset krijgt hij hem binnen: het proberen waard (weet niet 1-2-3 wanneer Leeuwarden als batch aan de beurt is).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Arris modem idd! Ik zal een reset proberen

Tevens een andere dringende vraag! Hoe schakel in mijn toestel door naar mijn voicemail?
(zakelijk na 17:00 -> voicemail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flaterik schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 02:28:
Arris modem idd! Ik zal een reset proberen

Tevens een andere dringende vraag! Hoe schakel in mijn toestel door naar mijn voicemail?
(zakelijk na 17:00 -> voicemail)
Wat dacht je van je UPC Telefonie handleiding erbij te pakken :z

*61 voor voicemail bij geen gehoor
*67 voor voicemail bij in gesprek

En #61/#67 om het weer uit te schakelen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Helaas, geen koelkast voor u :)

Die twee had ik al. Het gaat echter erom dat de klant, zonder x over te gaan, direct naar de voicemail gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Flaterik schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:37:
Helaas, geen koelkast voor u :)

Die twee had ik al. Het gaat echter erom dat de klant, zonder x over te gaan, direct naar de voicemail gaat
Ik denk niet dat dit gaat lukken. Een antwoordapparaat daarentegen kan dit wel en kost niet veel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Hmm fax die niet werkt en voicemail direct doorschakelen dus ook niet :)
Geen probleem, maar dan gaat UPC de deur uit en ga ik weer terug naar KPN ISDN2

Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

dion_b schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:47:
Hmm, volgens je profiel woon je in Leeuwarden... welke modem heb je?

Deze week wordt een nieuwe firmware geupload naar de Arris modems. Het zou een flinke lijst irritaties (met name over hoe de modem omgaat met netwerkstoringen) moeten oplossen, maar ook de fax performance verbteren. Uitrol in Amsterdam is klaar, heb niets gehoord over faxen in praktijk... de nieuwe firmware is overal beschikbaar - als je de modem reset krijgt hij hem binnen: het proberen waard (weet niet 1-2-3 wanneer Leeuwarden als batch aan de beurt is).
hmm wat voor firmware moet dat zijn?

heb nu deze:

Firmware Name: TS040542_103105_MODEL_4_5
Firmware Build Time: Mon Oct 31 17:31:57 EST 2005

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Hoe kom je aan deze informatie? (IP van modem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

ja via http://192.168.100.1/ kun je je Arris modem uitlezen. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
schnumi schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:17:
[...]

Firmware Name: TS040542_103105_MODEL_4_5
Firmware Build Time: Mon Oct 31 17:31:57 EST 2005
Zelfde versie hier

Software Version: 4.5.42