DVD-Brand software met (DVD9->DVD5) beste beeld kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 13:31

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik heb nu vandaag op de HCC een Lite-On SOHW-1633S DVD+/- RW brander gekocht en deze inmiddels met Omnipatcher een speedpatch+booktype settings geflashed en dat werkt wel...echter nu wilde ik een DVD van mijzelf backupen aangezien deze zeer beschadigd is (broertje die er op stond :( per ongeluk).

Echter het probleem is dat er momenteel zo vreselijk veel software wordt aangeboden om DVD's te rippen en te branden dat ik door de bomen het bos niet meer zie..wat ik zoek is een programma wat het liefs een DVD snel kan rippen (Smartripper 2.41 heb ik al!) en deze tevens kan branden/recoden zodat een grote film zelfs op een DVD+R past zonder zichtbaar beeldverlies..NERO 6.6 Ultra Editie heb ik ook...zou graag iets zeer gemakkelijks en gebruiksvriendelijks willen...wat tevens ZEER GOED samenwerkt met mijn Lite-On SOHW-1633S _/-\o_.

Hoeft niet percee freeware te zijn als het maar perfect en snel werkt met DVD's backuppen met mijn configuratie...en in mijn home DVD-speler werkt..
Ken inmiddels DVD X COPY/DVDCOPY/DVD2one etc. maar heb geen ervaring met deze software..

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
Ik heb zelf alleen maar ervaring met DVD Shrink, werkt voor mij goed genoeg, geen idee of je ook de best haalbare kwaliteit krijgt.

Misschien dat je op www.doom9.org nog wat meer informatie kunt vinden, hier staan vrij veel programma's besproken :)

edit:
DVD-9 -> 1 DVD±R - AKA REAL backups ;)

Quality over Speed (using CCE)
- using DVDMaestro - by Trilight, last updated 07/21/02
- using DVD Rebuilder (CCE) - last updated 04/15/2004
- using Scenarist NT - last updated 05/15/03
- using Scenarist NT, advanced procedures - last updated 05/15/03
- using Scenarist NT & the big 3 (DoItFast4U, DoCCE4U & ReAuthorist) - last updated 05/28/03
- using Scenarist NT & the big 3 new (DoItFast4U, BatchCCEWS, ScenAid & NuMenu4U) - last updated 04/19/2004

Speed over Quality
- using DVD Shrink - last updated 09/28/03
- using DVD2One - last updated 09/28/03
- using DVD Rebuilder (ReJig) - last updated 04/15/2004
- using CloneDVD - last updated 09/28/03
- using Nero Recode - last updated 12/09/03
- using InstantCopy - last updated 11/23/03
Hmm, volgens dit lijstje zou DVD Shrink dus niet de beste kwaliteit geven.... de 3 programma's die ze aanhalen bij programma's met goede kwaliteit zijn alleen niet echt gebruiksvriendelijk als ik de guides zo lees :P

edit:

En weer een editje... :P Kijk ook eens in [rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml] , staan nog wel wat bruikbare dingen lijkt me :)

[ Voor 76% gewijzigd door Xander op 14-11-2004 20:06 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
DVD's kopieren; de beste manier
[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

Ben je voor de komende uurtjes wel zoet d8 ik ;)

Zelf gebruik ik DVDDecrypter, CloneDVD2 en DVDShrink.

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 14-11-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

De populaire programma's zullen elkaar niet zoveel ontlopen als het gaat om de beeldkwaliteit, je kan als je een populair programma kiest niet echt de mist in gaan. Ik gebruik zelf CloneDVD2 in combinatie met AnyDVD, werkt uitstekend. CloneDVD2 is erg gebruiksvriendelijk en de beeldkwaliteit vind ik, zeker na het verwijderen van extra's e.d., goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 12:06
Dat ben ik niet met je eens. De populairste programma's zijn zo populair omdat ze zo snel zijn. En waarom zijn ze zo snel? Omdat ze niet op de best mogelijke manier de bitrate (~grootte) verlagen. Zowel DVDShrink als CloneDVD zijn namelijk transcoders. Zij gaan uit van de bestaande gegevens en gooien daaruit weg wat het meest nuteloos lijkt.
Wil je het echt goed doen, dan zal je moeten recoden. Ofwel, je moet het hele beeld herschrijven. Over het algemeen wordt dit gedaan met CCE-SP. Deze is namelijk makkelijk aan te sturen door andere programma's, snel en heeft lange tijd de beste kwaliteit op MPEG-2 (het formaat waarin DVDvideo gecodeerd is) gebied geleverd. Snel is in dit geval niet snel in de trant van een half uurtje (zoals bij transcoden) maar meer richting de 3 à 4 uur.
Dit is niet de enige reden waarom het niet zo populair is: Omdat je het videospoor herschrijft zal je ook de DVD vanaf nul opnieuw op moeten bouwen. Inmiddels zijn er voldoende programma's die dit automatisch doen, maar het blijven veel handelingen. Zowel voor jezelf als de programma's. Er kan dus ook mallelijk(er) iets fout gaan.

De makkelijkste manier om te recoden is DVD rebuilder en de krachtigste is vanuit DoItFast4U! icm ReAuthorist (hier beter bekend als Tuts4U) of met ScenAid. Het is aan jou om te kiezen welke je wilt gaan gebruiken.

Zoals al eerder aangegeven is, neem ook eens een kijkje in DVD's kopiëren; de beste manier deel 1 en deel 2.

Nee, dit is niet enkel theorie, ik zie daadwerkelijk verschil...

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-11-2004 21:11 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:33

SkyStreaker

Move on up!

Kort en krachtig : DVD Decrypter (DVD rippen (lees: decoderen)) & DVD2ONE (OM VAN DVD9 naar DVD5 te krimpen (en REGIOVRIJ)) Bij DVD2ONE raad ik wel aan om 1 audiotrack (dus OF AC3 OF DTS) te rippen, je kan 2 doen, maar in 95% van de gevallen zal je moeten overburnen.

Deze software laten je of alleen de film rippen of de hele dvd (menu + extra's) met een paar muisklikjes.

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 14-11-2004 21:12 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk kan de beeldkwaliteit beter, maar dat gaat ten koste van de tijd en vaak ook van het gebruiksgemak. Een populair programma, zoals CloneDVD2, is voor de topicstarter vast voldoende, hij vraagt immers om een programma dat snel is en een goede beeldkwaliteit levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
In de titel vraagt hij om de "beste beeld kwaliteit". En aangezien dat de enige concrete vraag van hem is en dat in zijn post nog eens versterkt met "zonder zichtbaar beeldverlies", geef ik hem de beste opties die nog te doen zijn én waar guides voor zijn. Want uit zijn opening blijkt wél duidelijk dat hij nog niet veel verstand van zaken heeft op dit gebied. En, uiteindelijk geeft ik het hem ook in overweging.

Als hij toch kiest voor transcoden, dan is CloneDVD zeker een goede optie. Samen met DVD Shrink is dit in mijn ogen namelijk de beste transcoder. Mijn voorkeur gaat echter uit naar DVD Shrink omdat deze gratis is én CSS kan decrypten.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeeD2k2 schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:15:
In de titel vraagt hij om de "beste beeld kwaliteit". En aangezien dat de enige concrete vraag van hem is en dat in zijn post nog eens versterkt met "zonder zichtbaar beeldverlies", geef ik hem de beste opties die nog te doen zijn én waar guides voor zijn. Want uit zijn opening blijkt wél duidelijk dat hij nog niet veel verstand van zaken heeft op dit gebied. En, uiteindelijk geeft ik het hem ook in overweging.

Als hij toch kiest voor transcoden, dan is CloneDVD zeker een goede optie. Samen met DVD Shrink is dit in mijn ogen namelijk de beste transcoder. Mijn voorkeur gaat echter uit naar DVD Shrink omdat deze gratis is én CSS kan decrypten.
Nee hoor, dit is niet de enige concrete vraag, in zijn tekst staat nog veel meer. O.a.:

...wat ik zoek is een programma wat het liefs een DVD snel kan rippen...
...zou graag iets zeer gemakkelijks en gebruiksvriendelijks willen...
...als het maar perfect en snel werkt...

Zoals je ziet, het gaat de topicstarter niet puur om de beeldkwaliteit. Het programma moet snel & gebruiksvriendelijk zijn en een goede beeldkwaliteit leveren. Naar mijn mening is een populair programma zoals CloneDVD2 hier dus uitstekend voor geschikt. Zeker ook omdat dit programma ook meteen kan branden, en dat is ook een eis:

...en deze tevens kan branden/recoden...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 7379 op 14-11-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

Nog niet genoemd en niet gratis: Pinnacle InstantCopy; kwalitatief naar mijn bescheiden mening erg goed; laatste versie redekijk snel. DVD movies zul je eerst wel moeten rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 17:11
Ik sluit me aan bij Charon. Instantcopy is voor mij de gulden middenweg tussen transcoden en CCE. Kwaliteit is net iets beter dan de meeste transcoders, en snelheid is een stuk beter dan die van CCE. En het is daarnaast ook nog eens gebruikersvriendelijk en in het nederlands. Enige nadeel is dat je je films eerst moet rippen naar de harde schijf aangezien instantcopy geen beveiligde dvd's kopieert.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Om het nog ietsje ingewikkelder te maken:
Als je weinig recompressie van je video nodig hebt (hoger dan 90%) dan levert DVD Shrink weer het beste resultaat.
Dit omdat CCE de hele videostroom opnieuw moet opbouwen, en Shrink in dit geval erg weinig aan de huidige stroom hoeft te veranderen.

Vuistregel: reencoden met CCE (DVD Rebuilder / Big3 methode) is in het algemeen het beste, behalve als je maar heel weinig hoeft te comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Toch hier nog even de opmerking dat je voor de prijs van een Cinema Craft Encoder licentie heel wat originele DVD's bij wijze van backup erbij kan kopen...
(> € 1500,-)

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 15-11-2004 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@Vertex
Ik vond het ook al een beetje een onduidelijk stuk...
Hij heeft er nu, als het goed is, wel wat meer inzicht in gekregen en zal makkelijker kunnen kiezen.

@QuarK
Dat ben ik met je eens. Ik back-up echter alleen DVD's inclusief de extra's. Ik laat enkel de talen die ik niet versta/kan lezen weg. Zowel uit de audio sporen als de menu’s. Dan komt het niet vaak voor dat de compressie minder is dan 10 %. Kortom, ik gebruik het nooit en was het vergeten.

@Henk007
DVD Rebuilder kan ook CCE-Basic aansturen. Voor de 60 dollar die deze, hier vaak over het hoofd geziene, versie kost kan je niet veel meer dan 4 DVD's kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 20:03
DVD Rebuilder werkt ook met Quenc dit is een gratis encoder.
De kwaliteit hiervan is erg goed.
Pagina: 1