[NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 3

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 11:49
Inderdaad, zoals the sukkel ook zegt.

Maar pi waardes onder de 100 zijn echt prima..je zult het allemaal niet merken..het zijn echt geen slechte dvd schijfjes.

Het mooiste zijn waardes rond de vijftien.

Een originele dvd zit ongeveer tussen de 3 - 10.

Overigens: Memorex CMC MAG E01 gebrand op 6x :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.vuden/NEC2500B.JPG

(ben wat aan het experimenteren met writespeeds / quality tests)

[ Voor 38% gewijzigd door knights16 op 20-01-2005 01:12 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

The_Sukkel schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:01:
Áls je ze dan koopt...vergeet dan niet de firmware te flashen...
Verder moet je het zelf weten...
Oke, Want ik loop nog met de firmware die al geinstalleerd was... En kan ook geen firmware vinden op de nec website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

knights16 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:25:
Inderdaad, zoals the sukkel ook zegt.

Maar pi waardes onder de 100 zijn echt prima..je zult het allemaal niet merken..het zijn echt geen slechte dvd schijfjes.

Het mooiste zijn waardes rond de vijftien.

Een originele dvd zit ongeveer tussen de 3 - 10.

Overigens: Memorex CMC MAG E01 gebrand op 6x :

[afbeelding]

(ben wat aan het experimenteren met writespeeds / quality tests)
Knights16, goed dat je aan het experimenteren bent met speed/quality.
Op 6xspeed ziet het er erg goed uit.
Kan je ook een vergelijking maken met een test op 8 speed?

Heb je toevallig ook wat Platinums 8x DVD+R met mediacode RICOHJPNR02?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 19:42
Mijn resultaten met de laatste Herrie fw en de CMCMAGE01.

Allebei Memorex discs en gebrand op 8 speed.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/NerotestCMC.jpeg

En een kprobe scan van een andere burn:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/CMCmage01@H1.08v3-2@8X-test2.JPG

Ik zie mensen hier kprobe scans maken met LiteOn dvd-rom drives.
Het is algemeen bekent dat je geen accurate scan krijgt via een dvd-rom drive, alleen met branders. (vraag me niet waarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Dat je geen betrouwbare scans krijgt was ik niet van op de hoogte.
Misschien dat de waardes wat hoger uitvallen .. maar een indicatie kan er prima gegeven worden.

Met welke brander heb je die Memorexen gebrand ?

[ Voor 15% gewijzigd door knights16 op 21-01-2005 14:12 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
knights16 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:11:
Dat je geen betrouwbare scans krijgt was ik niet van op de hoogte.
Misschien dat de waardes wat hoger uitvallen .. maar een indicatie kan er prima gegeven worden.

Met welke brander heb je die Memorexen gebrand ?
Met m'n 2500 met de 1.08v3-2 fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
The_Sukkel schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:13:
[...]

Heb je toevallig ook wat Platinums 8x DVD+R met mediacode RICOHJPNR02?
Ik heb ze wel liggen hier en ze doen het prima, zie hier:

Gebrand op 8 speed met de 1.08v3-2 fw.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/NerotestRicoh.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 23:10
ik schrok een beetje toen 2 dvds Memorex 8x (CMC MAG E01) niet goed gebrand bleken.
branden ging helemaal goed. maar nerospeed kwam met fouten. en ik kon sommige bestanden niet kopieren vanaf de dvd.

dit was met firmware 1.06 en 1.09

daarna met Herrie's 2xx0v3-2, en dat gaat gelukkig wel goed!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

PuckStar schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:23:
ik schrok een beetje toen 2 dvds Memorex 8x (CMC MAG E01) niet goed gebrand bleken.
branden ging helemaal goed. maar nerospeed kwam met fouten. en ik kon sommige bestanden niet kopieren vanaf de dvd.

dit was met firmware 1.06 en 1.09

daarna met Herrie's 2xx0v3-2, en dat gaat gelukkig wel goed!
Dit is dus precies wat ik al de hele tijd loop te roepen...

Voor mij persoonlijk is het de laatste keer dat ik die Memorexen CMC MAG E01 heb gekocht.
De volgende keer wordt het weer "gewoon" Platinum RICOHJPNR02 die ongeacht de firmware goed willen branden.

Nog belangrijker dan het branden (snelheid en fouten) vind ik de betrouwbaarheid/bewaarbaarheid... Ik brand er ook foto's mee en het zou erg sneu zijn als ze na een jaar vergaan zijn...(of na 2 jaar...of 3 etc...). Voor de veiligheid heb ik alle foto's ook maar weer terug op HDD gezet...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
The_Sukkel schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:02:
[...]

Dit is dus precies wat ik al de hele tijd loop te roepen...

Voor mij persoonlijk is het de laatste keer dat ik die Memorexen CMC MAG E01 heb gekocht.
De volgende keer wordt het weer "gewoon" Platinum RICOHJPNR02 die ongeacht de firmware goed willen branden.

Nog belangrijker dan het branden (snelheid en fouten) vind ik de betrouwbaarheid/bewaarbaarheid... Ik brand er ook foto's mee en het zou erg sneu zijn als ze na een jaar vergaan zijn...(of na 2 jaar...of 3 etc...). Voor de veiligheid heb ik alle foto's ook maar weer terug op HDD gezet...
nu met herrie's firmware branden ze dus wel goed. dus opzich vertrouw ik het dan verder wel.
enne de RICOHJPNR01 zijn ook goed. die gebruik ik al tijden en geen problemen at all. (hoefde ik geen firmware voor te upgraden :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Voor de goede orde: hiermee beweer ik niet dat die van RICOH langer meegaan...
Wat ik er mee wil zeggen is dat ik zou graag tijdschriften (of Tweakers natuurlik) zou willen zien testen hoe lang de schijfjes meegaan. PC Active had een tijdje terug geregeld testen voor CDR's (die nogal alarmerend waren). Ik heb echter nog geen testen op houdbaarheid van DVD+/-R's gezien...

Dus als er Tweakers zijn die nu al merken dat er bepaalde DVD's eerst wél goed waren en nu niet meer, dan ook graag even melden. Merk, mediacode en hoe lang geleden gebrand...(op hoeveel speed)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, Ik heb nu dus mijn 100 memorex dvd's binnen, En eentje gebrand. Nu blijkt dus dat mijn 4 jaar oude standalone + niet pakt.. Ik brand hem nu als booktype dvd-r.. Ik hoop dus echt dat dat werkt.. Anders zit ik hier met 98 dvd's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 22:49

TmZ

anders koop je toch voor een paar tientjes een nieuwe dvd speler? Want met zon oude speler heb je ook meer kans dat andere dvd's stotteren enzo, ook -r's (Tenminste, dat heb ik hier met een oude JVC wat toch een goed merk is, en een wat nieuwere Lenco die ik laatst gekregen doet het veel beter)
Dus ik zou gewoon een nieuwe kopen want mijn ervaring is dattie dan waarschijnlijk ook andere -r dvd's soms niet pakt. (die het op andere spelers wel gewoon goed doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de booktype op - gezet en hij pakt het nou!!
En ik wil liever geen nieuwe dvd speler kopen, want dan past hij niet meer bij de versterker..

Ik ben iig blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 21:54
The_Sukkel schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:27:
Voor de goede orde: hiermee beweer ik niet dat die van RICOH langer meegaan...
Wat ik er mee wil zeggen is dat ik zou graag tijdschriften (of Tweakers natuurlik) zou willen zien testen hoe lang de schijfjes meegaan. PC Active had een tijdje terug geregeld testen voor CDR's (die nogal alarmerend waren). Ik heb echter nog geen testen op houdbaarheid van DVD+/-R's gezien...

Dus als er Tweakers zijn die nu al merken dat er bepaalde DVD's eerst wél goed waren en nu niet meer, dan ook graag even melden. Merk, mediacode en hoe lang geleden gebrand...(op hoeveel speed)...
Praktisch gezien zal het erg moeilijk zijn voor ons om (objectief) DVDs te testen.

- In de eerste plaats, de meeste mensen hebben niet zo lang een DVD brander; en de nieuwere lichting branders (8 en 16 speed generatie) zagen pas dit jaar het licht. Nu is het DVD formaat als backup formaat één van de mindere oplossingen, omdat de schijfjes aan slijtage onderhevig zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat de huidige schijfjes binnen 1 jaar volledig versleten zijn. Tenzij het om echt slechte schijfjes gaat.

- Elk persoon bewaart de schijfjes in verschillende omgevings omstandigheden. Warmte, zonlicht, vochtigheid spelen allen een grote rol in de duurzaamheid. De één bewaart zijn schijfjes misschien op zolder waar het heet is in de zomer, of in de auto waar de temperaturen flink kunnen oplopen. De ander op een plek met een hoge vochtigheidsgraad. Allerlei omgevingsfactoren die het direct vergelijken zeer lastig maken.

- Daarnaast heb je de verscheidene opbergingsmethoden. Je kunt schijfjes bewaren in jewel case, in een sleeve/mapje, of in het ergste geval, laat je ze rond slingeren op tafel voor langere perioden, zodat ze alle stof en vuil aantrekken.

- Hoe vaak je een schijfje gebruikt, speelt zeker mee. Niet zozeer dat een schijfje zijn optische eigenschappen verliest door veelvuldig gebruik (al zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn bij *echt* veel gebruik, voor lange tijd), maar meer het feit dat iedere keer als je een schijfje vastpakt, de kans bestaan dat je je vingerafdrukken achterlaat. Vingerafdrukken zijn vet, en vet is echt funest voor de dye. Waakzaam met je schijfjes omgaan is dus ook belangrijk. Pak het schijfje in het midden vast, zo mogelijk (dat is een beetje lastig als je een slimdrive hebt..), en vermijdt contact met de onderkant. En was je handen voor gebruik, zodat ze niet zo vet zijn.

- De brandkwaliteit is uiteraard ook van belang. Hoe minder de kwaliteit, des te eerder zo'n schijfje uiteindelijk onbruikbaar is. Brandkwaliteit hangt van de combinatie brander/media af, maar dat laatste kan ook nog altijd afwisselende prestaties geven. Een brander maakt at random fouten, en de ene keer zal het gewoon meer zijn dan bij de andere. Daarnaast, zoals je al weet waarschijnlijk, heb je met produktieverschillen te maken. Elke batch is weer anders (afhankelijk van fabriek, veranderingen in het produktieproces, verschillende kwaliteitseisen etc). Als je een nieuwe spindle TaiyoYuden002 koopt, mag je eigenlijk niet *blind* vergelijken dat ze net zo goed zijn als je vorige spindle TaiyoYuden002. En toch doen we dan (stiekem) wel.

Ik begrijp dat je slechts een indicatie wilt. Dat is ook prima. Maar om bovengenoemde redenen is het erg lastig om een concrete conclusie te formuleren.

Daarom vind je ook zo weinig hiervan terug in computerbladen. Als ik het goed herinner, keek PC Active maar naar een paar type schijfjes, waaronder een Kruidvat schijfje, die echt helemaal onleesbaar bleek te zijn.

Dat was overigens ook niet bepaald een overweldigende review. Ik zou graag een blad als C't zien die schijfjes op duurzaamheid willen testen; zij gebruiken veelal meetmethoden die veruit superieur zijn. Zij hebben wel media op brandkwaliteit getest (PI/PO, jitter, assymetrie metingen...m.b.v. van peperdure lab-apparatuur i.p.v. een simpele 75-euro consumenten drive. Overigens kwamen de laatste generatie branders verrassend slecht uit de bus), maar niet op duurzaamheid. Ze kunnen naar mijn mening wel een vorm van accelerated testing gebruiken (zoals gebruikt wordt in de halfgeleidercomponenten wereld), blootstelling aan hoge temperaturen / uv-licht / vochtigheid etc om te kijken welke chemische samenstelling het langste goedblijft. Dan weet je ook meteen of Phtalocyanine, cyanine of azo het 'beste' is.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een aantal dvds liggen, En die wil ik graag testen dmv die programmatjes die jullie hebben. Maar ik weet dus niet of ik een liteon brander heb, en dus KProbe kan gebruiken, En bij dvdinfo hangt het programmatje steeds? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Scans van een TDK schijfje gebrand op 4x (6x en 8x geven read errors, herrie will fix this)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.vuden/wakikoe.JPG

heel netjes lijkt mij.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Anoniem: 87541 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:12:
Ik heb nog een aantal dvds liggen, En die wil ik graag testen dmv die programmatjes die jullie hebben. Maar ik weet dus niet of ik een liteon brander heb, en dus KProbe kan gebruiken, En bij dvdinfo hangt het programmatje steeds? Wie kan mij helpen?
uhm gewoon bij de properties van je brander kijken? dan kun je toch zien wat voor brander merk het is?
knights16 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:42:
Scans van een TDK schijfje gebrand op 4x (6x en 8x geven read errors, herrie will fix this)

[afbeelding]

heel netjes lijkt mij.
TDK.....................hoeveel speed officieel? wat is de mediacode?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
TDK 00-1 of zoiets .. ze zijn 8 speed max te branden, maar helaas geeft dit vele errors op de dvd, deze scan is gemaakt terwijl die op 4x is gefikt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 14:04
Heb nu sinds ruim een half jaar de 2510A en maak er ook met veel plezier gebruik van. En dankzij de firmware's van Herrie kan ik ook het booktype veranderen, en hiermee heb ik mijn broer erg blij gemaakt, want met z'n oude Sony DVD-speler kon hij daarvoor nooit gebrande DVD's afspelen. Wil bij deze dan ook mijn waardering uitspreken voor Herrie.

Maar nu heb ik nog een vraag over dat booktype, en ik heb daar eigenlijk niets over kunnen vinden. Is er ook een mogelijkheid om het booktype van een CD-R aan te passen? En bestaat er überhaupt wel een booktype voor een CD-R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Fuji DVD+R 8X:

Gebrand op 8 speed met Herries 1.08v3-2 op m'n 2500.
Perfecte discs zoals verwacht.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Yuden000T02@H1.08v3-2@8X.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:59
Ik loop weer bijna 3 weken achter met de startpost. Sorry daarvoor. Heb even wat probleempjes die ik op moet lossen. Maar de update komt binnenkort..

Edit: Ben weer bij. Viel mee.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tycoontje op 05-02-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Neo, ik bestel deze discs ook morgen, bij welke shop heb jij ze gehaald?

ik wilde het bij opusshop.de doen, maar hier zijn ze niet meer op voorraad.
Cdrwinkel.com is een alternatief..

Met welke media / dual layer is er getracht DL te branden ?
ik ben nieuwsgierig...

[ Voor 19% gewijzigd door knights16 op 02-02-2005 18:57 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Neo, bedankt voor de scan van de Fuji.
Ze zien er buitengewoon goed uit.
Vind ik een goede tip voor de volgende aankoop.

@knights16: cdrwinkel.com is een uitstekende winkel! Niets dan goede ervaringen daar...Overigens zie ik dat ze nu ook Ricoh DVD+R 8X leveren (met media code RICOHJPNR02), terwijl de Platinums nu met drie verschillende mediacodes werkt (RICOHJPNR02, CMC MAGE01 en MCC003)... dat vind ik niet getuigen van consistentie en kwaliteit. Ik denk dat ik de volgende keer een spindeltje van 10 van FUJI probeer (is nog goedkoper dan spindel van 25!) en een spindel van RICOH (weet ik zeker dat die goed is).

[ Voor 50% gewijzigd door The_Sukkel op 03-02-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
knights16 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:36:
Neo, ik bestel deze discs ook morgen, bij welke shop heb jij ze gehaald?

ik wilde het bij opusshop.de doen, maar hier zijn ze niet meer op voorraad.
Cdrwinkel.com is een alternatief..
Ik heb ze van de cdrwinkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Gisteravond 3 x 25 spindel besteld Fuji's en ik heb voor de grap een dual-layer (traxdata) disc besteld, we zullen die eens op 2.4 speed vol jagen en een mooi pi-pif scannetje posten : )

bedankt voor de info about cdrwinkel.com

[offtopic] goeie morgen neo : )

[ Voor 22% gewijzigd door knights16 op 03-02-2005 07:30 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
knights16 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:36:
Met welke media / dual layer is er getracht DL te branden ?
ik ben nieuwsgierig...
Staat in de eerste post. Dat piepkleine tabelletje boven die hele grote :)
Meer heb ik er helaas nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
Heeft iemand de RICOH RICOHJPNR02 al geprobeerd, deze staan sinds kort op cdrwinkel. En dienen volgens mij als vervanger voor de platinum schijfjes die niet meer continu dezelfde mediacodes leveren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Raadpleeg de tabel effe in de startpost.

offtopic: morgen me DL schijfje testen.. kan niet wachten _/-\o_

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
knights16 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:10:
Raadpleeg de tabel effe in de startpost.
ok

Ricoh DVD+R 4x 4x 4x
Ricoh DVD+R R000 4x 4x 6x
Ricoh DVD+R RICOHJPNR01 4x 6x
Ricoh DVD+R 8x 8x 8x
Ricoh DVD+RW 2.4x 2.4x 2.4x
Ricoh DVD+RW 4x 4x 4x

en daar zit mijn versie dus NIET tussen, dus als jij die tabel had nagekeken had je geweten dat ik het niet voor niks vroeg, ook bij de reacties op cdrwinkel staat (nog) niks

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

N_e_0 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:50:
Fuji DVD+R 8X:

Gebrand op 8 speed met Herries 1.08v3-2 op m'n 2500.
Perfecte discs zoals verwacht.
[afbeelding]
Dat had ik ook wel verwacht :| Lijkt erop dat ik om het zeker te weten (of mijn yuden schijfjes rampzalig zijn) een scan moet maken met een benq of met een nieuwere lite-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Dit zijn waardes op een Fuji 8x schijfje (Made in Japan, besteld bij Cdrwinkel.com)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.vuden/nec2500.png

Ne0, jouw Fuji waardes zien er stukken beter uit, welke firmware heb je op je NEC2500 staan ??
ik heb mijn NEC2500 naar een NEC2510 geflasht, de 118v3-v2

Welke heb jij gepakt ??

Dit is een read test met Nero DVD Speed op een gebrande Traxdata DL-RITEKD01

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.vuden/NEC2500@2510traxdataRitek-D01(2.18HERRIE).png

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.vuden/nec2500dltraxdata.PNG

Heeft iemand een verklaring voor het verschil van PI/PIF waardes op de (2e layer?)

[ Voor 157% gewijzigd door knights16 op 05-02-2005 20:28 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een gedeeltelijke scan gedaan van mijn gebrande fuji's op 1x met mijn lite-on 811s en dat zag er een stuk beter uit. De errors kwamen niet boven de 50 uit en gemiddeld nog een stuk lager. Ik ga er voorlopig van uit dat mijn 811s de boosdoener is en niet mijn fuji schijfjes :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
hmm.. wil je eens een keer een scan posten waarbij je op 4x hebt gescant en je fikker / firmware kunt posten.. daar hebben we nog meer aan!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knights16 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:45:
hmm.. wil je eens een keer een scan posten waarbij je op 4x hebt gescant en je fikker / firmware kunt posten.. daar hebben we nog meer aan!
Is afgelopen week gedaan in het mediacompatibiliteitstopic van de 3500. De scan van het schijfje gebrand met de 2500 is nog slechter dan de scan die er staat afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Anoniem: 76818 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:47:
[...]

Is afgelopen week gedaan in het mediacompatibiliteitstopic van de 3500. De scan van het schijfje gebrand met de 2500 is nog slechter dan de scan die er staat afgebeeld.
Ik kan 'm zo gauw niet terug vinden. Over welke mediacode gaat het hier? En wat is de firmware versie van je 2500? Je vindt ze dus slecht? Of heb je ondertussen een andere conclusie?

@All:
Zouden jullie voor mij a.u.b. alle info zoveel mogelijk bij elkaar kunnen zetten? Ik moet nu vaak nogal van alles erbij halen om de info compleet te krijgen. Soms moet ik mediacodes, drive, speed en/of firmware versie halen uit een verwijzing naar een vorige post of zelfs een ander topic...

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
YUDEN000T02 = de mediacode, deze schijfjes branden met een gemiddelde pi van 25 op een Nec2500@108v3-2 .. ze branden prima op 8x..alleen ze gaven niet het resultaat dat bijvoorbeeld NeO had op zijn NEC2500 .. dit waren ongelovelijke goede scans

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik vind het niet meer dan logisch dat een dual layer brakke resultaten geeft op een naar een 2510 geflashte 2500. Het is al heel wat dat de 2500 door een truuk in de firmware dual layer wil branden. Dual layers hebben mijn interesse op dit moment dan ook niet. Eerst moeten die dingen veel goedkoper, sneller en betrouwbaarder worden. Tot die tijd heeft het geen enkele zin om dual layer te branden (behalve dan voor tweak-doeleinden ;))

Wat ik wél buitengewoon interessant vind zijn de resultaten van de Fuji's.
Uit de resultaten van Neo lijken ze echt ontzettend geweldig (en dat verwacht je ook wel een beetje van Fuji's in combi met Taiyo Yuden).

Echter.... de Memorexen kwamen voorheen ook geweldig uit de scans van Neo en achteraf bleek dat je eerst een andere firmware nodig had willen die dingen goed fikken. Dat is nogal sneu als je daar pas na een dozijn verknalde DVD's achter komt. Dus voordat we hallelujah zingen over de Fuji's moeten we echt meer tests en specificaties zien. Taiyo Yuden is op CDR-gebied één van de besten (zo niet de beste), maar ik heb nog relatief weinig van ze gezien op DVDR gebied (tot die scans van Neo). De resultaten zijn daarbij op dit moment nog erg afhankelijk van merk+media+brander+firmware+software+brandspeed...Dus alle info is welkom.

In de tussentijd ga ik voor de RICOH's... die lijken op dit moment de absolute toppers en het meest onafhankelijk van merk+media+brander+firmware+software+brandspeed...

Hier is een link met een lange...lange discussie over de kwaliteit van die Fuji/TY's:
http://club.cdfreaks.com/...php?t=109313&page=1&pp=25

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 06-02-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Speciaal voor the Sukkel : )

Gebrand met een NEC2500 @ 108v3-2 @ 8x > Fuji 8x YUDEN000T02 discs :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.vuden/yuden000.jpg

vreemde resultaten..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu met een heel naar probleem.
Ik heb dus al 50 memorexen gebrand. En als ik die dus nog een x wil branden, krijg ik allemaal read errors. Dat komt volgensmij door dat de buffer bij 22% en 56% terug loopt naar 7%.
Ik heb de 2xx0v3-2 firmware van herrie. En de booktype is: DVD+R SL = DVD-R, DVD+R DL = DVD-ROM. Ik brand ze op 8 speed met Nero 6.0.0.5 en 6.0.0.6 (geen verschil)
Ik zojuist een memorex met booktype op DVD-ROM gebrand, En daar haperde hij in mijn standalone dvd speler. Ik weet dus echt niet wat ik nu moet doen. Ik heb de booktype nodig om dat anders mijn oude standalone de + niet herkent! (wel een datatrack gebrand door iemand anders?)

Een memorex + op 8x gebrand. Volgensmij met standaard firmware. Weet het niet zeker.

Afbeeldingslocatie: http://www.dabombe.com/zooi/+8x.JPG

Zo heb ik er 45 gebrand:
Afbeeldingslocatie: http://www.dabombe.com/zooi/8x-.JPG

erg slecht volgensmij?. Ik koop volgende keer gewoon - leaddata. Die waren bij mij erg goed :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 87541 op 06-02-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 21:54
Ik zet een vraagteken bij het testen; we waren het eigenlijk al over eens dat je eigen resultaten louter als indicatie gebruikt kunnen worden, en niet als alomvattend bewijs dat een media goed dan wel slecht in combinatie met een brander werkt. De testresultaten kunnen echter al zo veel verschillen, dat zelfs een indicatie geven al te hoog gegrepen is.

Verder heb je sites als CDRInfo die uitvoerige tests doen. Voor zover dat mogelijk is met hun beperkte financiële (en daardoor materiële) middelen. Daaruit volgt o.a. bv. dat de Benq DW16xx excelleert in DVD+R writing, en de NEC ND35xx uitstekend presteert in DVD-R writing. Zowel de mensen die het 'optical storage' wereldje nauw volgen als de wat meer common computer user (wél met hogere niveau dan een computer idee lezer) zullen die tests lezen (althans, de conclusies daarvan), en die meningen overnemen bij het aanschaffen van een brander.

Vele computerbladen zijn het hier mee eens, al is de manier waarop ze testen en tot de conclusie komen uitermate slecht ('Merk X kan het snelste branden, dus is het de beste brander!' 8)7 ). Tot één van de uitzonderingen behoort het Duitse C't. Hoewel ze een kwaliteitsindex gebruiken die volledig arbritair lijkt -- Error * Jitter^2 * Asymmetrie^(1.5) -- gebruiken ze hoogwaardige meetapparatuur in een laboratorium (volgens eigen zeggen) waar we zelf niet met onze testjes kunnen aan tippen.

Het resultaat is dan ook schokkend te noemen: een compleet ander beeld. De voorheen genoemde Benq is bv. helemaal niet zo goed als we denken...toch?

Wat te geloven nu?

C't kan nog wel gelijk hebben, maar van veel dingen zullen we het zelf gewoon niet merken, als consument zijnde. Meestal zit er een 'zekerheidsmarge' in een test ingebouwd, waardoor er al eerder 'alarm' wordt geslagen voordat het werkelijke kritieke punt wordt bereikt. Uiteindelijk, draait het maar net om wat onze threshold is. Het eeuwige wachten blijft dan ook op een test die dat aspect ook in ogenschouw neemt..

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
DA Bombe, dat je buffer fluctueerd kan wel eens aan Nero liggen.
Update eens naar de aller nieuwste Nero, dit kan je problemen verhelpen, zelf heb ik ook een spindel memorex gebrand, en deze spelen wel goed af.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ik snap hier geen fuck van.
door alle positieve berichten heb ik een spindel Platinum +DVD's 8speed (RICOHJPN R02) gekocht. maar ik heb nu al 5 van de 6 verprutst. heb verschillende firmware geprobeerd waarbij er eindelijk 1tje goed gebrand werd met de officiele NEC firmware 1.09.
dus daar nog een dvd mee gebrand, maar die is toch weer niet goed. allemaal read errors.

heeft iemand tips?
of moet ik voortaan toch maar weer RICOHJPN R01 kopen? die had ik voorheen namelijk, en daar had ik nooit probemen mee. maarja dat was 4speed en kwilde nu wellis iets snellers.
kzou het zonde vinden als dit me hele spindel (100stuks) zo door gaat als dit :(

[update]
18-02-05
Toch een paar produktie foutte dvds denk ik. want nu gaat branden wel goed. op 8speed.
tot nu toe controleer ik wel elke dvd of het branden echt goed is gegaan. maar ziet er wel goed uit dus.
[/update]

[ Voor 16% gewijzigd door PuckStar op 18-02-2005 14:52 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

Een vriend van me heeft wat DVD's voor me getest met een AOPEN DVD !!LEZER!! dus het is niet heel erg betrouwbaar. Er komen er nog meer als het goed is.

Merk: Memorex
Mediacode: MBIPG101 R03
Speed: 4x
Brander: 2510A
Firmware: 2.16 herrie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tvduijn/memorex.png
bestwel goed, jammer van het einde...wel 7 maanden oud ong.

Merk: merkloos (Prodye)
Mediacode: POMSC001 002
Official speed: 4x
Verified speed: 2.4x
Firmware: 2.16 Herrie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tvduijn/merkloos.png

Redelijk gezien de prijs van deze discs, compatibility met standalones is erg goed, ik vind dus nog steeds dat ondanks dat veel mensen (zoals ik dus) deze discs niet sneller dan 2.4x kunnen branden ze toch op groen moeten omdat het gewoon goede discs zijn. Maargoed dat is mijn mening, als Tycoontje er anders over denkt dan respecteer ik dat. Meer dan 3 maanden oud overigens.

Komen ook nog test van Princo, Budget en Medianca.

/nieuwe tests

Merk: Budget
Mediacode: TYG02 (FAKE)
Speed: 8x
Ver. speed: 8x (doet er wel 13 minuten over maargoed)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tvduijn/budget.png
surprise surprise!

Merk: Princo
Mediacode: PRINCO
Ver. Speed: 4x

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tvduijn/princooud.png
Slecht slecht slecht dus, vraag me wel af in hoeverre deze dvd rom daar mee te maken heeft aangezien bijna alle princo's wel gewoon goed in standalone's spelen, zal deze nog eens goed testen in verschillende standalones. DVD is ook een maandje of 5 oud.

Merk: Medianca
Mediacode: OPTODISCR004
Ver. Speed: 4x

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tvduijn/medianca.png
Ook niet best, terwijl ook deze goed speelt in standalones tot nu toe, ga ik dus ook nog eens verder testen want ik heb het gevoel dat de lezer waarmee getest wordt niet al te betrouwbaar is.

**Ik zie het nu al, hij kan zijn DVD lezer niet locken op 4x of trager waardoor de lezen erg snel probeert te lezen wat natuulijk ontzettend veel fouter veroorzaakt, alle discs leest hij boven de 8X speed (de 8 lijkt net een 0 in de verkleinde versie) Deze tests zijn dus erg weinig waard behalve dat je kan zien dat de eerste 2 (POMSC001002 en Memorex) zelfs op deze speed nog een aanvaardbaar resultaat halen. Voor de rest is het nogal twijfelachtig omdat een standalone natuurlijk nooit op zon hoge speed leest.

[ Voor 60% gewijzigd door TmZ op 20-02-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
Welk tooltje gebruiken jullie nu eigenlijk voor die disc quality test en kun je daar ook mee testen of de data niet corrupt is? toevallig nero cd/dvd speed?
Om 1 of andere reden wil namelijk die quality test niet lukken hier moet je dan alle test dorlopen wil je dat kunnen doen?

[ Voor 38% gewijzigd door schumi2004 op 22-02-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Heb je Nero Drivespeed geprobeerd om je disc te locken op 4x ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nope het ging er mij om of ik hiermee kon zien of mijn data niet corrupt is, heb nero drivespeed en dvdinfo geprobeerd maar om 1 of andere reden heb ik mijn twijfels erover aangezien een defecte dvd als goed gezien wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik reageerde niet op jouw schumi, maar om even op jouw in te gaan.
Als je een gebranden dvd vervolgens test met bijvoorbeld cd/dvd speed dan kom je er WEL achter of je corrupted data hebt gebrand.

Wat een ander iets kan zijn is dat je dvd speler redelijk brak is, danwel hij de gebruikte media niet fijn vind. Probeer dan eens een ander merk dvd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

knights16 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:54:
Heb je Nero Drivespeed geprobeerd om je disc te locken op 4x ?
Een vriend test ze voor mij en hij vertelde me dat hij hem niet kon locken, zal het nog ens navragen want zo zijn deze tests een beetje waardeloos....

*hij heeft inderdaad met drivespeed geprobeerd te locken, deze geeft echter alleen 48X CD speed aan als mogelijkheid...

[ Voor 16% gewijzigd door TmZ op 23-02-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Ik ondervind BIJZONDER veel problemen met DATAWRITE 8x speed, DVD-R (printable).

DWOV4700RG825P is de code van het belabberde schijfje en staat nog niet in de lijst volgens mij. Ook op de site waar ik ze vandaan heb (opus) geeft bijna 50% van de gebruikers aan dat het slechte schijven zijn.

Verdere info:
Nec2500 A, firmware 1.07
Datawrite printable
8x speed
-R
code DWOV4700RG825P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

Artikelcode: DWOV4700RG825P
Mediacode: CMC MAG. AE1

de bovenste (die jij geeft) is de code van de site voor het artikel, de mediacode is die daar onder (cmc mag) die staat er al wel in denk ik en staan toch bekend als redelijke schijven dacht ik....kan je aangeven WAT er fout gaat...(branden, en dan op welke speed, of het lezen in standalone's of wat dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TmZ schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:56:
Artikelcode: DWOV4700RG825P
Mediacode: CMC MAG. AE1
....kan je aangeven WAT er fout gaat...(branden, en dan op welke speed, of het lezen in standalone's of wat dan ook)
De schijf wordt wel in zijn geheel gebrand. Op 4x speed. Daar lijkt op het eerste gezicht niks mis mee te gaan. Nero geeft goed afgerond proves aan...

Het probleem zit 'm in het aflezen. Zowel op stand alone als in de pc.
Bij ongeveer 3/4 van de film blijft de film "hangen", wordt blokkerig en uiteindelijk kapt het afspeel apparaat ermee.

Dit is niet af en toe bij een schijfje, maar gewoon hele spindels die het op deze manier niet goed doen (inmiddels een ander merk, en plus genomen...).

Dat is zo'n beetje het verhaal....hoop ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 13-03-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De CMC MAG E01 8x DVD+R schijven moeten in ieder geval gebrand worden met de nieuwste herrie firmware 1.08. Anders wordt er bagger gebrand!

Ik weet niet of het ook helpt bij de DVD-R (AE1)... het is het proberen waard aangezien je nog met de 1.07 firmware brandt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Sukkel schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:50:
Ik weet niet of het ook helpt bij de DVD-R (AE1)... het is het proberen waard aangezien je nog met de 1.07 firmware brandt...
Inmiddels met 1.09... geen verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Dus niet een originele, maar de laatste Herrie firmware!

Wat doet ie trouwens op 8x?

offtopic:
Eindelijk weer een update gedaan van de startpost. Sorry. Tijdje weggeweest..

[ Voor 20% gewijzigd door Tycoontje op 13-03-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op 8 maal doet ie het niet. Heb geen mogelijkheid om op 8 maal te branden.
Zal de "herrie" eens proberen.

[aanvulling] We zijn een half uurtje verder...'herrie 1.08" erop en fikken maar.
8 x speed doet het nu in ieder geval.... en de DVD lijkt goed af te spelen. Straks even andere speler proberen, maar dit resultaat is hoopvol (en hopenlijk niet toeval...).

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 17-03-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik gebruik nu
NEC ND2500A (met Herrie firmware 1.08v3-2)
Philips DVD+R 8x
Mediacode: INFOME R20

werkt goed op alle speeds (alleen na flash nieuwste Herrie firmware, anders kan je maar op 2,4x branden...)

[ Voor 13% gewijzigd door BiG-GuY op 19-03-2005 09:54 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

Heb wat nieuwe DVD's, heb als eerste een RW'tje getest.

Merk: Verbatim
Mediacode: MKM A02
Type: DVD+RW
Speed: 4x (verified)
FW: 2.18 Herrie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tvduijn/MKMA02.JPG

Ziet er bijna perfect uit, ga hem zo even testen in mijn standalones :)

*/ werkt helaas niet in mn standalones :(

[ Voor 10% gewijzigd door TmZ op 28-03-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Damm krijg ik net 150 Platinium 8x DVD+R binnen, blijkt de max speed ervan maar 4 te zijn en de media code is DAXON AZ2, iemand dit al tegen gekomen en mijn een tip kan geven ze toch op 8 te branden?

:update:
Overigens zijn er voor de 2500,2510,3500 enz weer diverse firmware updates te verkrijgen (officeel)

Raar dat bij de 3500 de 2510 genoemd wordt hehehe

[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 02-04-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
schumi2004 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 22:47:
Damm krijg ik net 150 Platinium 8x DVD+R binnen, blijkt de max speed ervan maar 4 te zijn en de media code is DAXON AZ2, iemand dit al tegen gekomen en mijn een tip kan geven ze toch op 8 te branden?

:update:
Overigens zijn er voor de 2500,2510,3500 enz weer diverse firmware updates te verkrijgen (officeel)

Raar dat bij de 3500 de 2510 genoemd wordt hehehe
Even de linkjes erbij:
Firmware 1.0A voor ND-2500: http://www.de.nec.de/soft...mware_ND-2500A_WIN10A.zip
Firmware 2.18 voor ND-2510: http://www.de.nec.de/software/1856_FW_ND-2510A_win218.zip

Benieuwd of Herrie hier nog iets mee gaat doen... O-)

@schumi2004: Welke firmware draai je momenteel op je 2510?

offtopic:
Lijstje is weer bij..

[ Voor 9% gewijzigd door Tycoontje op 03-04-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
is er nu een manier om die CMC MAG E01 van Philips goed te branden ? ik heb de herrie firmware met daarbij op 4x branden geprobeerd met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~versaeve/speed.jpg

Volgens mijn interpretatie zou dit dus een aardige dvd moeten zijn, ware het niet dat m'n dvd speler er niet veel soeps van maakt, random jumpen tussen chapters enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Dit fenomeen, van jumpen van chapters heb je niet bij een ander merk dvd-+r ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ik heb momenteel alleen deze CMC's liggen (nog maar 175..) maar de versie die ik eerst had (RICOHPR02 of zo) had ik er geen last van, ik heb alleen niet even een ander merk/type liggen om te testen hier

Ik test 't zelfde dvdtje momenteel in m'n brander, maar die heeft er een stuk meer moeite mee geloof ik.

Jep, dvd brander leest op 0.2 speed momenteel, dit is vaag

[ Voor 35% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 03-04-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Welke versie firmware draai je precies? En wat krijg je met bitsetting?

En hoe ziet het grafiekje er met je brander uit dan? Is wel een hele lage speed..

Heb je trouwens een 2500 of 2510? (is puur even voor de lijst..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tycoontje schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:21:
[...]
@schumi2004: Welke firmware draai je momenteel op je 2510?

offtopic:
Lijstje is weer bij..
2.17 maar de 2.18 maakt geen verschil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Tycoontje:
ik heb daarnet 2xx0v3-2.rar d'r in geflashed (had ik vlgns mij al, met de aangepaste write strategie iig)

grafiek met brander:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~versaeve/speed2.jpg

Hmm, geen wonder dat m'n dvd speler d'r geen soep van kan maken ;)

Deze dvd is op 4x gebrand met dvd decrypter, bitsettings weet ik verder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik heb tot nu toe altijd Verbatim DVD's gebrand (100 ofzow) en daarvan is er nog nooit eentje mislukt plus dat deze dvd's na 6 maanden nog wel leesbaar zijn :). Wil je een goeie dvd koop dan geen cheapass troep :X B)

Oja kheb een NEC2510 met Herrie's 2.17

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
tsja die Philips bevielen goed (met de RICOH media code) helaas kreeg ik nu dus CMC MAG 's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Erik, brand de philips dvd+r eens op 8x, hier werd een andere write strategy gebruikt ?

mocht dit allemaal niet baten zul je op zoek moeten gaan naar andere media.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
dus die andere write speed geld alleen op 8x ? gaan we ff testen

Hmm, dat ziet er al beter uit, al moet ik wel zeggen dat er af en toe 1tje wel lukt dus ik zal de komende paar in de gaten moeten houden denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~versaeve/speed3.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 04-04-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80712

hoi,
ik heb de laatste tijd wat probleempjes met mn brander, een NEC 2500. Ik brand vooral DVD+r's van Phillips en op mijn Xbox spelen ze vaak gewoon af maar op andere DVD spelers krijg ik blokjes, raren strepen etc.
Toen deed ik bij DVDinfoPro een test en ik had iets van 2000 read errors =[
Ik gebruik de laatste firmware van Herrie, ik brand alles op DVD-rom booktype, (voornamelijk dat ik m'n DVDs op xbox kan afspelen).
Bij een JVC DVD speler kon hij hem helemaal niet afspelen maar toen heb ik het met een Samsung schijfje geprobeerd en daarmee lukte het dan weer wel.

Ik zal binnekort eens terug flashen naar orginele firmware om te kijken of ik nog steeds errors heb.

Maar weet iemand waarom ik maar liefst 2000+ read errors heb?
Ik brand overgens alles met Nero op 8x speed.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80712 op 13-04-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Om welke Philips schijfjes gaat het precies? (mediacode).

Is dit sinds een bepaalde lading schijfjes?

Enne misschien kun je even wat resultaten laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is een schijfje met nog de officiele NEC firmware (Media code RICOHJPNR01)
Misschien heb ik het altijd al gehad, want deze heb ik een tijdje geleden gebrand.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jizle/readerrors_kl.jpg

Die grafieken zeggen me allemaal niks, weet niet hoe dat in elkaar zit maar die read errors vind ik maar eng.

Ik zal zo eens een testje doen van een Samsung schijfje.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 80712 op 14-04-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mkay! het wordt nog leuker. Deze is gebrand met Herrie's laatste firmware.
Op mijn PC kan ik hem na een paar chapters niet meer lezen, op xbox lukt het wel.

Samsung OPTODISCOR4
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jizle/samsung_kl.jpg

verder gaat ie dus niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 80712 op 14-04-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

plaatjes doen het niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maakt dat trouwens nou echt veel uit met welk programma je DVDs brandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet weer eens binnekort dvdtjes gaan bestellen. Ik wil het liefst natuurlijk de goedkoopste, maar ook die goed werken met mijn brander (nec 2510) Iemand een idee welke ik het beste kan kopen?

IK zat zelf te denken aan de Acro Circle DVD+R 4.7Gb 8x in 100-pack Cakebox voor € 27,50

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 87541 op 16-04-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

Anoniem: 80712 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:33:
Maakt dat trouwens nou echt veel uit met welk programma je DVDs brandt?
Volgens mij niet echt, maar je kan het natuurlijk proberen. Heb je toevallig niet ook een 2e drive (gewone dvd-lezer ofzo) om die discs mee te testen want dit is wel heel erg slecht. Want als je xbox het wel lukt ligt het misschien aan je drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm dit is m'n result bij nero, toch een soortgelijke test? ik snap het ff niet meer ;)
Dezelfde schijf als daarboven btw.. (RICOHJPNR01)

Afbeeldingslocatie: http://scorp.pwnz.it/screen/readerrors2_kl.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 80712 op 16-04-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
En waar had je die andere mee gebrand dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is gewoon dezelfde DVD :o
Gelukkig heb ik ook nog een LiteOn DVD reader drive.
(nog steeds dezelfde 2 schijfjes)

Phillips RICOHJPNR01 (nog met orginele firmware gebrand)
Afbeeldingslocatie: http://scorp.pwnz.it/screen/RICOHJPNR01_kl.jpg

Samsung OPTODISCOR4 (herrie 1.08v3-2)
Afbeeldingslocatie: http://scorp.pwnz.it/screen/optodisc_kl.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 80712 op 16-04-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Merk: CDR Republic
Type: DVD+R
Speed (certified speed): 8x
Max speed: 8x
Mediacode: MBIPG101R04
Drive: ND-2500
Firmware: Herrie 1.07v2b4
Burnsoftware: Nero 6.3.1.17

Nette grafiekjes in DVD-Speed en DVDINFOPro. Moeten jullie maar even geloven.. :)

offtopic:
En update van de startpost volgt. Druk druk druk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Tycoontje schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:31:
Merk: CDR Republic
Type: DVD+R
Speed (certified speed): 8x
Max speed: 8x
Mediacode: MBIPG101R04
Drive: ND-2500
Firmware: Herrie 1.07v2b4
Burnsoftware: Nero 6.3.1.17

Nette grafiekjes in DVD-Speed en DVDINFOPro. Moeten jullie maar even geloven.. :)

offtopic:
En update van de startpost volgt. Druk druk druk..
Hey PLD

Je moet niet scannen op SPEED MAX.
Maar op 4x bijvoorbeeld .. want de resultaten die je nu hebt kloppen echt nie!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Anoniem: 80712 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:16:
hmm dit is m'n result bij nero, toch een soortgelijke test? ik snap het ff niet meer ;)
Dezelfde schijf als daarboven btw.. (RICOHJPNR01)

[afbeelding]
DVDInfoPro is niet echt nauwkeurig. Die geeft altijd crappy grafiekjes bij mij, zelfs met (bijna) perfekte DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Iemand ervaring met deze nieuwe mediacode van Philips?
Mediacode MBIPG101 R04
vorige keer dat ze van code veranderde, moest ik de nieuwste versie van HERRIE erop zetten, anders kon die maar op 2,4x branden, nu werken die perfect, maar als ik straks weer meer ga bestellen worden het deze... dus iemand ervaringen ermee? icm ND2500A?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*Kickje*

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Arita Dvd's? Mediacode = RITEK R03
Van arita staat namelijk niet in de lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
BiG-GuY schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:49:
Iemand ervaring met deze nieuwe mediacode van Philips?
Mediacode MBIPG101 R04
vorige keer dat ze van code veranderde, moest ik de nieuwste versie van HERRIE erop zetten, anders kon die maar op 2,4x branden, nu werken die perfect, maar als ik straks weer meer ga bestellen worden het deze... dus iemand ervaringen ermee? icm ND2500A?
Same here, ik heb nu nog 50 van die (@#*& CMC MAG dingen liggen, zijn de MBIPG101R04 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

_-= Erikje =-_ schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:03:
[...]
Same here, ik heb nu nog 50 van die (@#*& CMC MAG dingen liggen, zijn de MBIPG101R04 beter?
Vergeet niet een nieuwe firmware te gebruiken als je de CMC MAGE01 foutloos wil branden...
Anders heb een mooie stapel onderzetters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ik brand ze uit ellende met m'n laptop('s), ook met die nieuwe firmware heb ik nog genoeg coasters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
offtopic:
Verdorie. Ik dacht dat het topic dood was. Nu moet ik toch nog gaan updaten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 28-05 14:43
Anoniem: 87541 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:35:
*Kickje*

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Arita Dvd's? Mediacode = RITEK R03
Van arita staat namelijk niet in de lijst..
Jep, ik heb er een aantal getest en ze branden bij mij allemaal perfect op 8 speed met een 2500.
De mediacode is trouwens RITEK-R03-02 en het zijn deze Arita's:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/cdgfx/arit8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

earthknake schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:19:
[...]

Jep, ik heb er een aantal getest en ze branden bij mij allemaal perfect op 8 speed met een 2500.
De mediacode is trouwens RITEK-R03-02 en het zijn deze Arita's:

[afbeelding]
Ik heb ze nu binnen, en het branden ging goed. Ook speelde hij op mijn Xbox.. Ben hem nu aan het testen met dvdinfo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160393

Ik heb zojuist mijn ND2500A geflashed naar 1.08 (van Herrie), omdat ik veel problemen ondervond met de Memorex 8x CMC MAG E01 (wel op 4x te branden, maar dan nog af en toe haperen op mijn stand-alone en mijn DVD speler en brander op mijn PC herkennen de discs zelfs niet meer). Even afwachten hoe het met de volgende discs gaat dus.
Nu heb ik inmiddels nieuwe Memorex 8x discs binnen gekregen en deze hebben ineens de mediacode Ritek R03-02. Is er enige reden om aan te nemen dat dit problemen gaat geven met de firmware die ik er net op gezet heb? Zou natuurlijk mooi vervelend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ten eerste had je sowieso moeten flashen om de CMC MAG E01's goed te kunnen branden.
Ten tweede hoef je je geen zorgen te maken: de Riteks branden prima na de flash.

De Fuji's DVD+R 8x hebben ook mediacode Ritek R03.

Wat mij betreft presteren de Riteks zelfs beter dan de CMC's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Sukkel schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:27:
Ten eerste had je sowieso moeten flashen om de CMC MAG E01's goed te kunnen branden.
Ten tweede hoef je je geen zorgen te maken: de Riteks branden prima na de flash.

De Fuji's DVD+R 8x hebben ook mediacode Ritek R03.

Wat mij betreft presteren de Riteks zelfs beter dan de CMC's...
Over dat flashen las ik nu pas, heb eerder nooit problemen gehad met CMC MAG E01's, maar pas vanaf de laatste spindle die ik gekocht heb. De eerste DVDs heb ik inmiddels gefikt met de nieuwe firmware en die zijn allemaal goed. Mooi dat de Ritek's ook goed bevallen. Bedankt voor de input iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb toch wat probleempjes op mijn ND-2500A, nu met de Ritek R03-02. Voorheen kon ik img-bestanden probleemloos branden, maar na de 1.08 firmware update komt het regelmatig voor dat deze discs niet goed afspelen. Wanneer ik het img-bestand dan uitpak naar gewone Video-ts bestanden en hem dan nog eens brand, spelen ze wel goed af. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik fik met Nero (6.6.0.16) en soms met Decrypter, bij beide programma's hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Even een update:
De goede ervaringen met de Ritek R03 media code zijn gebaseerd op de Fuji's en de Traxdata's met deze mediacode.

Ik heb nu ook een spindel van Ridata (DVD+R 8x Ritek R03) en tot mijn verbazing heb ik al twee DVD's ermee verpest... Volkomen onleesbaar na ongeveer een GB. Tijdens het branden voelde ik al nattigheid doordat de buffer telkens leegliep. Dit gebeurde ook bij de 2e keer toen ik m'n PC had gereset en na het succesvol branden van een Fuji.

De 3e poging met deze Ridata's brandde ik op 4x (i.p.v. 8x). Dit leverde geen problemen op. Deze spindel ga ik voortaan dus maar op 4x branden. Heel erg veel scheelt het (gelukkig) niet: onder de 13 minuten versus onder de 10 minuten.

Mijn neefje die ook zo'n spindel heeft kent dit probleem echter niet, dus misschien heb ik wel gewoon "pech"... Mijn favoriete DVD+R blijft de RICOH DVD+R 8x RICOHJPNR02. Die branden (bij mij) het snelst en het meest probleemloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt The_Sukkel voor de update. Mij theorie over de img-bestanden gaat inmiddels niet meer op, omdat er nu bij het branden van Video_TS bestanden nu ook uitval is. Het branden op 4x gaat idd iets beter en dan zijn die paar minuten extra dus ook niet erg. Ik zal ook eens een aantal Ricoh's bestellen en kijken hoe de resultaten daar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 03:38
Nou, heb nu 16x Nashua DVD+R, en die wil niet op sneller dan 2.4x fikken. Ook geen verandering na flashen van de recente update 2.19.
Pagina: 1 2 Laatste