Een vriend van me heeft wat DVD's voor me getest met een AOPEN DVD !!LEZER!! dus het is niet heel erg betrouwbaar. Er komen er nog meer als het goed is.
Merk: Memorex
Mediacode: MBIPG101 R03
Speed: 4x
Brander: 2510A
Firmware: 2.16 herrie

bestwel goed, jammer van het einde...wel 7 maanden oud ong.
Merk: merkloos (Prodye)
Mediacode: POMSC001 002
Official speed: 4x
Verified speed: 2.4x
Firmware: 2.16 Herrie
Redelijk gezien de prijs van deze discs, compatibility met standalones is erg goed, ik vind dus nog steeds dat ondanks dat veel mensen (zoals ik dus) deze discs niet sneller dan 2.4x kunnen branden ze toch op groen moeten omdat het gewoon goede discs zijn. Maargoed dat is mijn mening, als Tycoontje er anders over denkt dan respecteer ik dat. Meer dan 3 maanden oud overigens.
Komen ook nog test van Princo, Budget en Medianca.
/nieuwe tests
Merk: Budget
Mediacode: TYG02 (FAKE)
Speed: 8x
Ver. speed: 8x (doet er wel 13 minuten over maargoed)

surprise surprise!
Merk: Princo
Mediacode: PRINCO
Ver. Speed: 4x

Slecht slecht slecht dus, vraag me wel af in hoeverre deze dvd rom daar mee te maken heeft aangezien bijna alle princo's wel gewoon goed in standalone's spelen, zal deze nog eens goed testen in verschillende standalones. DVD is ook een maandje of 5 oud.
Merk: Medianca
Mediacode: OPTODISCR004
Ver. Speed: 4x

Ook niet best, terwijl ook deze goed speelt in standalones tot nu toe, ga ik dus ook nog eens verder testen want ik heb het gevoel dat de lezer waarmee getest wordt niet al te betrouwbaar is.
**Ik zie het nu al, hij kan zijn DVD lezer niet locken op 4x of trager waardoor de lezen erg snel probeert te lezen wat natuulijk ontzettend veel fouter veroorzaakt, alle discs leest hij boven de 8X speed (de 8 lijkt net een 0 in de verkleinde versie) Deze tests zijn dus erg weinig waard behalve dat je kan zien dat de eerste 2 (POMSC001002 en Memorex) zelfs op deze speed nog een aanvaardbaar resultaat halen. Voor de rest is het nogal twijfelachtig omdat een standalone natuurlijk nooit op zon hoge speed leest.
[
Voor 60% gewijzigd door
TmZ op 20-02-2005 18:06
]